CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
OM612
Päivää taloon. Uusi kirjoittaja ilmoittautuu forumille. Ajattelin aloittaa tästä topicista. Autooni (S210 320 CDI -00) laitettiin eilen jälleenmyyjän kautta Karalan tekemä ohjelma. Ohjelmoijan mukaan specsit ovat 240hv/580nm. Vanha räkänokkani kuitenkin haistaa tulevan nälkä kasvaa syödessä-ilmiön ja kyselisinkin että mitä mekaanisia muutoksia moottorin täytyy tehdä jos (kun) tulevaisuudessa haluan vielä suurempia teholukemia koneesta? Pelkällä ohjelmalla päässee johonkin 250/610 tasoon. Mutta mitä muuta täytyy muuttaa jos haluaa lukemien olevan lähempänä 300/700 lukemia kuin 250/600. Ilmeisesti suuttimien vaihtamisesta pitää aloittaa?
E350CDI&A180CDI
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Lukaseppa tuikun topicci aiheesta; tuikun ponteva paawo.
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
blackslide kirjoitti: Jos kyseessä vanhempi 5G loota (722.5 / 722.6) Käsitän että kestää ainakin 1001Nm tehtaalta lähtiessään toki (eikai ne muuten SL65 AMG:n sisuksiin sitä änkeis) Jos taas on kyse uudemmasta 7G -lootasta niin väittää wikipedia kestoksi 735Nm, tästä syystä isoilla V12 koneilla varustetuissa mersuissa on vieläkin tuo 722.6xx laatikko.
Eiköhän se 7 G kestä reilusti enemmän kuin 735 Nm... kalajoellakin päin lienee ajeltu noin 900 Nm väännöillä jo pidempään 420 CDI:llä.
ja 7 G askista ei ole varta vasten tehty heikompaa versiota V 6 koneelle.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Max määrä kussakin tapauksessa riippuu osien kunnosta, sekä siitä, että minkälaiset suuttimet sinne on tehtaalla (tai myöhemmin) laitettu.Sergey kirjoitti:minkäslainen on päivän maksimilukema tälle väyryselle jonka ostin taannoin? kyseessä siis 2001 220cdi 143hv/315nm. saako puristettua tehoja lisää kuinka reilusti?
Ja siitä, minkä verran on halukas hyväksymään savua, sekä (ahtimen) särkymisriskiä.
Mutta jotta kuitenkin jotain tähän vastaisin, niin sanotaan, että +400nm/luokkaa 180hv.
Jos tekniikka on vielä suht. hyvässä kunnossa, tulee vieläpä hyvin hyvin kohtuullisella savuttelulla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
laatikon numero esim. 722.6xx tarkoittaa laatikon ulkokuoren mallia (öljypohja) ei missään tapauksessa sitä että kaikissa olisi sama väännön kesto ja sama määrä kitkalevyjäKylmänraudanseppä kirjoitti:blackslide kirjoitti: Jos kyseessä vanhempi 5G loota (722.5 / 722.6) Käsitän että kestää ainakin 1001Nm tehtaalta lähtiessään toki (eikai ne muuten SL65 AMG:n sisuksiin sitä änkeis) Jos taas on kyse uudemmasta 7G -lootasta niin väittää wikipedia kestoksi 735Nm, tästä syystä isoilla V12 koneilla varustetuissa mersuissa on vieläkin tuo 722.6xx laatikko.
Eiköhän se 7 G kestä reilusti enemmän kuin 735 Nm... kalajoellakin päin lienee ajeltu noin 900 Nm väännöillä jo pidempään 420 CDI:llä.
ja 7 G askista ei ole varta vasten tehty heikompaa versiota V 6 koneelle.
sama koskee myös 722.3 ja 722.4 laatikoita
ja 280 v6 ja 320 v6 laatikot ovat erilaisia
722,640=280cdi
722,626=320cdi
722,903=420cdi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
En tiedä missä kunnossa on mutta ripeä se tuo nyttenkin on. 0-100kiihdytys epämääräisellä puhelinlaitteella mitattuna menee 9,8sek. Suuttimet näyttää tältä, jos niistä voi jotain uumoilla. Pahimmasta lähikuva.tuikku kirjoitti:Jos tekniikka on vielä suht. hyvässä kunnossa, tulee vieläpä hyvin hyvin kohtuullisella savuttelulla.

tässä pahin.

Itse mietin sitä että jos vaihtaisi alkuperäisen coolerin johonkin uudempaan ja kenties parempaan? Ja laittais voimasavut näkymään. Pikkuse tuo pölläyttelee nytkin, epäilen että siellä on joku ohjelma jo, kun en ole ikin ennen noin rivakkaa 220 mallia ajanut. ja muutaman olen koeajanu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Xr puhuu asiaa
Sergeylle sanoisin, että entäpä jos vaan nauttisit mersuilusta, jos on ohjelmanmuutosta jo tehty, ei siihen oikein lisää varmaan kunnolla saa.
... Jos välttämättä jotain vielä haluat, niin hommaa 270cdi,n ahdin ja kolmen baarin mappi, niin osaava tuunaaja ja suuttimista kaiken sata milliä kunnialla irti - ja vähän ylikin.
Vääntöjä pitäisi silloin tulla lähelle 450nm ja tehoa ainaskin lähelle 200, eli kaikki se, mitä vakio pumppu pystyy tuossa pumppaamaan.
Xr puhuu asiaa
Sergeylle sanoisin, että entäpä jos vaan nauttisit mersuilusta, jos on ohjelmanmuutosta jo tehty, ei siihen oikein lisää varmaan kunnolla saa.
... Jos välttämättä jotain vielä haluat, niin hommaa 270cdi,n ahdin ja kolmen baarin mappi, niin osaava tuunaaja ja suuttimista kaiken sata milliä kunnialla irti - ja vähän ylikin.
Vääntöjä pitäisi silloin tulla lähelle 450nm ja tehoa ainaskin lähelle 200, eli kaikki se, mitä vakio pumppu pystyy tuossa pumppaamaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
xr kirjoitti:laatikon numero esim. 722.6xx tarkoittaa laatikon ulkokuoren mallia (öljypohja) ei missään tapauksessa sitä että kaikissa olisi sama väännön kesto ja sama määrä kitkalevyjäKylmänraudanseppä kirjoitti:blackslide kirjoitti: Jos kyseessä vanhempi 5G loota (722.5 / 722.6) Käsitän että kestää ainakin 1001Nm tehtaalta lähtiessään toki (eikai ne muuten SL65 AMG:n sisuksiin sitä änkeis) Jos taas on kyse uudemmasta 7G -lootasta niin väittää wikipedia kestoksi 735Nm, tästä syystä isoilla V12 koneilla varustetuissa mersuissa on vieläkin tuo 722.6xx laatikko.
Eiköhän se 7 G kestä reilusti enemmän kuin 735 Nm... kalajoellakin päin lienee ajeltu noin 900 Nm väännöillä jo pidempään 420 CDI:llä.
ja 7 G askista ei ole varta vasten tehty heikompaa versiota V 6 koneelle.
sama koskee myös 722.3 ja 722.4 laatikoita
ja 280 v6 ja 320 v6 laatikot ovat erilaisia
722,640=280cdi
722,626=320cdi
722,903=420cdi
Toki ainakin välitykset vaihtelee eri malleissa.... ja siksi tyyppinumerokin.
MB: llä ei kuitenkaan ole tapana tehdä varta vasten heikkoa voimansiirtoa ohjelmalla kuristettuihin malleihin, kuten joskus vag-konsernilla.
Varmistin asian virallista kautta tehtaalta, kun olin 280 CDI: tä ostamassa... vaihteistoa ei ole varta vasten heikennetty 320 CDI: stä 280 CDI: hin.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Viliä huhua olen kuullut, että eroa on kyllä laatikoissa. Esim 30CDI amg, siinä vahvistettu laatikko muihin w203 dieseleihin verrattuna. Näin myös tuossa 400CDI:ssä. Epäilen, että myös 420CDI:ssä olis vahvempi laatikko. Käsiittäkseni sama kuin amg malleissa, erot vain ohjelmissa.
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tomp kirjoitti:Viliä huhua olen kuullut, että eroa on kyllä laatikoissa. Esim 30CDI amg, siinä vahvistettu laatikko muihin w203 dieseleihin verrattuna. Näin myös tuossa 400CDI:ssä. Epäilen, että myös 420CDI:ssä olis vahvempi laatikko. Käsiittäkseni sama kuin amg malleissa, erot vain ohjelmissa.
AMG mallit ovat toki aina erikseen.... lukkoperineen ja räväkkine vaihtoineen.
Olen vaan tehtaalta saadun sanallisen tiedon varassa V6 7 G askien samanlaisesta lujuudesta... innokkaimmat voisivat verrata räjäytyskuvia, josko niistä löytyy eroa?
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Erikseen ja erikseen. Siis tehokkaimmissa dieseleissä on samat laatikot kuin amg:ssä, erot on laatikoiden ohjelmissa. Kyllä esim ton 400CDI:n laatikon saa yhtä räväkäksi kuin amg:ssä, ellei jopa räväkämmäksi. Ei se "vaadi muuta kuin" tuikun naplaamista laatikon ohjelmaan.Kylmänraudanseppä kirjoitti:AMG mallit ovat toki aina erikseen.... lukkoperineen ja räväkkine vaihtoineen.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
280 ja 320 v6 cdi kaks vetoisissa 7 vaihteisissa mallista riippumatta on sama laatikko 722,902 joten ei huolta
c30amg =722,642
e400cdi=722,639

c30amg =722,642
e400cdi=722,639
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Voispa tuon omankin laatikon ohjelmaa muuttaa. Käsivalinnalla kun ei tunnu paljon olevan auton toimintaan vaikutusta. Vaihtaa silti milloin lystää. Luulis saavan melko nopeasti vaihtamaan S -ohjelmalla käsin kun vähän ohjelmaa muuttaa. W-ohjelma on ihan hyvä vakiona, joskin sekin luistattaa mielestäni liikaa ja hieman moottorijarrutusta ei olisi pahitteeksi, varsinkaan kaupunkiajossa.
Nuo lukemat on tosiaan kaiveltu lähinnä katsomalla missä autoissa mikäkin laatikon tyyppi on tehtaalta.. 5G tronic tuntui vielä hetki sitten olevan kaikissa tehokkaammissa SL yms. rakkineissa. Kun taas jouhevammin toimiva 7G tronic noissa ~750Nm <- vekottimissä. Tiedä sitten johtuuko se vain siitä että nuo lisävaihteet tekee tuosta monimutkaisemman ja siten sen 0.000001% vikaherkemmän, jolloin ovat päättäneet käyttää vanhaa toimivaksi todettua noissa tehokkaammissa malleissa.
En siis väitä etteikö 7G laatikkoa voisi käyttää vaikka 1000Nm autossa mutta tehtaalla näin ei vaan, syystä tai toisesta, ole tehty. Aivan uusimmista malleista ei sitten olekkaan tietoa, jos ovat rohkaistuneet ja laittaneet uuden laatikon noihin tehokkaimpiin malleihin.
Nuo lukemat on tosiaan kaiveltu lähinnä katsomalla missä autoissa mikäkin laatikon tyyppi on tehtaalta.. 5G tronic tuntui vielä hetki sitten olevan kaikissa tehokkaammissa SL yms. rakkineissa. Kun taas jouhevammin toimiva 7G tronic noissa ~750Nm <- vekottimissä. Tiedä sitten johtuuko se vain siitä että nuo lisävaihteet tekee tuosta monimutkaisemman ja siten sen 0.000001% vikaherkemmän, jolloin ovat päättäneet käyttää vanhaa toimivaksi todettua noissa tehokkaammissa malleissa.
En siis väitä etteikö 7G laatikkoa voisi käyttää vaikka 1000Nm autossa mutta tehtaalla näin ei vaan, syystä tai toisesta, ole tehty. Aivan uusimmista malleista ei sitten olekkaan tietoa, jos ovat rohkaistuneet ja laittaneet uuden laatikon noihin tehokkaimpiin malleihin.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kaverini Vehon organisaatiossa antoi siis ihan oikeaa tietoa minulle V 6 CDI 7 G vaihteistojen yhtäläisyydestä... kiitos xr varmistuksestasi.xr kirjoitti:280 ja 320 v6 cdi kaks vetoisissa 7 vaihteisissa mallista riippumatta on sama laatikko 722,902 joten ei huolta![]()
c30amg =722,642
e400cdi=722,639
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mikä merkitys 722.6 noilla kahdella viimesellä numerolla on? Tai siis pystyykö niistä päättelemään jotain? Noi kaks kun ei mitään tehottomia ole, niin onko loota mallia 722.640 yhtä hyvä kun on siitä välistä?xr kirjoitti:280 ja 320 v6 cdi kaks vetoisissa 7 vaihteisissa mallista riippumatta on sama laatikko 722,902 joten ei huolta![]()
c30amg =722,642
e400cdi=722,639

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No tuosta päättelisin että on noilla numeroilla sen 722.6:n perässä aika paljon merkitystä. ATSG Technical Service Information kirjanen sanoo 722.6 lootasta heti kättelyssä seuraavaa:
To utilize the 722.6 transmission behind diesel, 4, 6, 8and 12 cylinder engines, different gear ratios and torque capacities are needed. Various ratios are accomplished in 2 ways:
1. Different size axle ratios in the rear differential.
2. Different ratio planetary gear sets inside the transmission.
Various amounts of friction and steel plates are used to accommodate the required torque capacity through different heights in the apply piston or snap ring groove location.
Should an incorrect transmission or rear axle ratio be installed into the vehicle, the computer system willobserve this as a slipping transmission and produceimplausible ratio error codes.
Should incorrect clutch drums or pistons be used, suchas a 4 cylinder set up behind a 12 cylinder engine, premature failure of the transmission shall be experienced.
It is for these reasons that proper identification be employed when rebuilding or exchanging this unit.
Suomeksi voisin lyhentää tuon tekstin näin: Samaa laatikon perusmallia käytetään kaikissa malleissa, mutta eri versioissa on huomattavia eroja, jotta on kustannustehokkaasti pystytty tarjoamaan vaihteistoja niin 220CDI autoon ja sama laatikon perusrunko on myös esim S420CDI:ssä mutta sisuskaluissa on huomattavia eroja.
Kai nuo tarkat erot näkis räjäytyskuvista ja laatikkorempassa sais varmaan 220CDI:nkin lootan kestävemmäksi, tosin en tiedä tarviiko sitä niin rempata.
To utilize the 722.6 transmission behind diesel, 4, 6, 8and 12 cylinder engines, different gear ratios and torque capacities are needed. Various ratios are accomplished in 2 ways:
1. Different size axle ratios in the rear differential.
2. Different ratio planetary gear sets inside the transmission.
Various amounts of friction and steel plates are used to accommodate the required torque capacity through different heights in the apply piston or snap ring groove location.
Should an incorrect transmission or rear axle ratio be installed into the vehicle, the computer system willobserve this as a slipping transmission and produceimplausible ratio error codes.
Should incorrect clutch drums or pistons be used, suchas a 4 cylinder set up behind a 12 cylinder engine, premature failure of the transmission shall be experienced.
It is for these reasons that proper identification be employed when rebuilding or exchanging this unit.
Suomeksi voisin lyhentää tuon tekstin näin: Samaa laatikon perusmallia käytetään kaikissa malleissa, mutta eri versioissa on huomattavia eroja, jotta on kustannustehokkaasti pystytty tarjoamaan vaihteistoja niin 220CDI autoon ja sama laatikon perusrunko on myös esim S420CDI:ssä mutta sisuskaluissa on huomattavia eroja.
Kai nuo tarkat erot näkis räjäytyskuvista ja laatikkorempassa sais varmaan 220CDI:nkin lootan kestävemmäksi, tosin en tiedä tarviiko sitä niin rempata.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Täällä koputellaan vielä puuta
Eipä ole 7g räjähtänyt, vaikka on sitä koeteltukkin.
Ihan hyvä lodju, muistakaa vaan huollella niitä.

Ihan hyvä lodju, muistakaa vaan huollella niitä.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Moro, Sprinter 2007 315. Minkäs verran siihen sais tehoa ja vääntöä lisää ja oliskos kellään näitä tekeviä käymässä Meri-Lapin alueella? Olis lisäksi -00 270 CDI ML joka kaipais ruutia lisää.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Lapin alueella Tuikun softia saa meiltä. http://www.sercap.fiJone M kirjoitti:Moro, Sprinter 2007 315. Minkäs verran siihen sais tehoa ja vääntöä lisää ja oliskos kellään näitä tekeviä käymässä Meri-Lapin alueella? Olis lisäksi -00 270 CDI ML joka kaipais ruutia lisää.
044-0760422
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Entäpä nuo tehot sitten tuohon 315 Sprintteriin, se tässä oli päällimmäinen tiedustelun aihe.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Riippuu vähän siitä, onko sellainen "yhdenahtimen sakasantuonti", vai "alkuperäinen suomalainen", kahden ahtimen malli.Jone M kirjoitti:Entäpä nuo tehot sitten tuohon 315 Sprintteriin, se tässä oli päällimmäinen tiedustelun aihe.
Mutta runsaasti voi syöttöjä laittaa molempiin malleihin.
Suurimman väännön kohdalle vaikkapa sata milliä, jolla toteutuu ~430-440nm.
Suuttimet ja ahtimet riittää kahteensataan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tämä on Vehon uutena maahantuoma ja pakettiautoksi rekisteröity. Mistäs nään onko se kahdella ahtimella?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Yritin searchia, mutta ei tärpännyt.
Nyt pitäisi tuohon kilpurin hinuriin saada hiukan potkua, paino sanalla hiukan.
En usko, että yli 300 t km ajettuun kannattaa (enkä tarvitsekaan) mitään über-ohjelmointia. Saisin yhdestä tutun autosta über-softan, joka on kyllä aivan turhan tehokas.
Kysymys. kuinka halvalla/helposti tuosta 108CDI :stä voisi tehtä n 110 CDI:n, ehkä jopa 111 CDI?
Ainoa tekninen ero (näin olen ymmärtänyt) on cooleri, jonka siis olen jo asentanut. Auto on muuten kunnossa, tai miten nyt Vito voi ikinä kunnossa ollakaan.
Sen verran olen jo viisastunut, että en laita tehoboxia, kun nehän nostaa vain ruiskupainetta ja tasan tällainen vanha luuska alkaisi sitten renkata jostakin.
Nyt pitäisi tuohon kilpurin hinuriin saada hiukan potkua, paino sanalla hiukan.
En usko, että yli 300 t km ajettuun kannattaa (enkä tarvitsekaan) mitään über-ohjelmointia. Saisin yhdestä tutun autosta über-softan, joka on kyllä aivan turhan tehokas.
Kysymys. kuinka halvalla/helposti tuosta 108CDI :stä voisi tehtä n 110 CDI:n, ehkä jopa 111 CDI?
Ainoa tekninen ero (näin olen ymmärtänyt) on cooleri, jonka siis olen jo asentanut. Auto on muuten kunnossa, tai miten nyt Vito voi ikinä kunnossa ollakaan.
Sen verran olen jo viisastunut, että en laita tehoboxia, kun nehän nostaa vain ruiskupainetta ja tasan tällainen vanha luuska alkaisi sitten renkata jostakin.
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Konepelti auki ja lukiluki ...Jone M kirjoitti:Tämä on Vehon uutena maahantuoma ja pakettiautoksi rekisteröity. Mistäs nään onko se kahdella ahtimella?

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Se on varmaankin sellainen vanhemmalla korimallilla ?jakil kirjoitti:Yritin searchia, mutta ei tärpännyt.
Nyt pitäisi tuohon kilpurin hinuriin saada hiukan potkua, paino sanalla hiukan.
En usko, että yli 300 t km ajettuun kannattaa (enkä tarvitsekaan) mitään über-ohjelmointia. Saisin yhdestä tutun autosta über-softan, joka on kyllä aivan turhan tehokas.
Kysymys. kuinka halvalla/helposti tuosta 108CDI :stä voisi tehtä n 110 CDI:n, ehkä jopa 111 CDI?
Ainoa tekninen ero (näin olen ymmärtänyt) on cooleri, jonka siis olen jo asentanut. Auto on muuten kunnossa, tai miten nyt Vito voi ikinä kunnossa ollakaan.
Sen verran olen jo viisastunut, että en laita tehoboxia, kun nehän nostaa vain ruiskupainetta ja tasan tällainen vanha luuska alkaisi sitten renkata jostakin.
Silloin siinä on hukkaportillinen ahdin, cooleri on ainut "oikea" ero 108-110-112 malleissa.
-> 350nm/160hv, se on max mitä ahdin kestää ilman että ahtopaineet karkailee puoleentoista kiloon, tai yli.
Voi joutua vääntöjä vähentämäänkin, mikäli kytkin ei kestä, se pitää koeajolla todeta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Juu, W638tuikku kirjoitti: Se on varmaankin sellainen vanhemmalla korimallilla ?
VerstehenSilloin siinä on hukkaportillinen ahdin, cooleri on ainut "oikea" ero 108-110-112 malleissa.
Niin, joku tuollainen se siinä kaverin autossa on. On todella ikävä ajaa.-> 350nm/160hv, se on max mitä ahdin kestää ilman että ahtopaineet karkailee puoleentoista kiloon, tai yli.
Voi joutua vääntöjä vähentämäänkin, mikäli kytkin ei kestä, se pitää koeajolla todeta.
Alkuperäinen kysymys oli ehkä väärin asetettu:
Jos EI halua kuin n 20 hp lisää, maksaako se ihan saman = onko ihan sama työmäärä, kun jos tehdään sellainen, jossa kaikki pelissä?
Silloin minun kannattaa ottaa tuo softa ja ajella sillä, vaikka liian tehokas onkin.
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
No, ei todellakaan ole ikävä ajettava, on niin kuin vakiolla autolla ajelisi, noinniinkuin "hyvässä mielessä".
En spekuloi sen enmpää kaverisi autoa.
Sama työmäärähän se juurikin on, jos sen haluaa tehdä kunnolla.
No, ei todellakaan ole ikävä ajettava, on niin kuin vakiolla autolla ajelisi, noinniinkuin "hyvässä mielessä".
En spekuloi sen enmpää kaverisi autoa.
Sama työmäärähän se juurikin on, jos sen haluaa tehdä kunnolla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
OM 613
En kyllä ole täysin tyytyväinen tuohon Karalan softaan. Vetoja alkaa löytymään vasta 2500+ rpm. Tuntuu että sitä pienemmillä kierroksilla teho ja vääntö olisivat pienentyneet orkkikseen verrattuna. Alakierroksilla ei tapahdu kerta kaikkiaan yhtään mitään! Myös laatikon toiminta muuttui huonompaan suuntaan ja viive kaasua painaessa on välillä aivan jäätävällä tasolla
Ohjelmamuutos tehtiin jälleenmyyjällä, parempi tulos olisi ilmeisesti tullut Karalan omalla pajalla..? En tiedä mitä asialla tekisi. Toisaalta houkuttelisi tuollainen enempikin moottorin muokkaaminen + custom made softa, ainakin tietäisi mihin veronpalautukset menee..

E350CDI&A180CDI
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
mahtaako olla tämä 722,626=320cdi laatikko sama, mikä löytyy -07 4matikista? Joutuu kyselemään, kun on edelleen licensoimatta se parin kympin netti EPC tmv.xr kirjoitti:Kylmänraudanseppä kirjoitti:blackslide kirjoitti:
ja 280 v6 ja 320 v6 laatikot ovat erilaisia
722,640=280cdi
722,626=320cdi
722,903=420cdi
E320CDI
211.089
211.089
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
nelimatikissa on 722 689