
Perhana konealumiini jäi auki kuvatessa. Hain auton pois, hyvin toimi ja kivahan tuolla on ajaa.
Niin, se tämä anti-dive eli anti-squat systeemi oli syynä, kuten Maastis myös veikkaili.unski kirjoitti:Yksi mahdollisuus on ”anti-diven” laakerointi. Systeemisä on muutama laakeri ja pusla. Ne alkavat pitää ääntä sitten aikanaan vaikka systeemi tuntuu jämäkältä. Aivan kuten ”narinahela”. Tämä ”anti-dive”-systeemi on vain kaikissa M117 malleissa, poislukien ainakin W107 usa-mallit ja muistaakseni W116 usa-mallit.
Timppa
Teetän korjaamolla vasemman puolen ensin, se kun on rikki. Eli iso hintelä laakeri oli saanut vettä tms ja oli jumissa. Uusiksi menee se kartiorullalaakeri sekä myös pyöränlaakeri koska sekin oli sylkäissyt rasvat jo ulos, ei tosin äännellyt tms vielä. Joku kallis osa tuli vielä, melkein 300 euroa ... olikohan se tuo osa missä kartio, jäi puhelimessa vähän epäselväksi. Yhteensä osat maksaa 800 euroa, ja työtä tulee noin 12 h eli siitä voi laskeskella. Sinne meni viime vuodelta saadut firman bonukset eikä ihan riittäneet... elämä on... no mersussa ei raha ole koskaan hukassa, etenkin klassikossaMaastis kirjoitti:Siinä on se pyörännapa osuus oikein hintelällä isohalkaisijaisella laakerilla laakeroitu välilinkkuun, joka taas on kartiorullalaakereilla alatukivarteen. Omassa projektissa kun purkasin noi oli toinen noista isoista hintelistä laakereista saanu vedet sisälleen ja ei tuo lyhyt nitkuttava liike laakerille muutenkaan herkkua ole. On muuten sikakalliit laakerit, lähemmäs 200 kipale. Kannattaa kuitenkin selata nettiä. Itse taisin tilata INA laakerit lopulta unkarista. Lisäksi narina vois tulla kallistuksenvakaajan päiden gumminivelistä tai siitä pystyvarresta, joka yhdistää napaosan tukivarteen siinä gumminivel molemmissa päissä. Ja voihan narista sitte vielä ihan vakaajatangon kiinnityksistä koriinkin...
Homma kuitenkin alkoi siitä, että lyhyt pystyssä oleva kumipuslatanko otettiin irti yläpäästä. Sitte alatukivarren alapuolelta rasvakuppi auki ja linkun kartiolaakerointi auki. Tätä ennen tietysti jarrusatula, levy ja vetari pois. Itte taisin purkaa siinä samaa kyytiä myös pyörännavan. Iso ulosvetäjä oli tarpeen kun irroitti osia siitä hintelästä laakerista.
Huh huh...karra kirjoitti:Remppa kustansi 1728 euroa.
Ei sinne kuulemma pääse käsiksi purkamatta. No tavallaan olen päässyt vähällä jos laskee vajaalle 10 vuodelle. 1,2 miljoonan markan auto on kallis korjata jos se menee rikki.timo230e kirjoitti:No jopas olikin, voisko ehjän puolen vielä avata ja rasvailla kuntoon
Parin ruudun päässä oli vissii parkissa serkkupojan vanha 500SEC. Se oli aika juhlava peli silloin reilu 15 vuotta sitten - ja on toki edelleen, pomarfin-sisustasta huolimatta
Onko nykyinen omistaja tuttu? Tuota näkee joskus (tapahtumissa). Oma SEC nyt mukava kun ei taka-akselisto kirsku.jackie kirjoitti:Parin ruudun päässä oli vissii parkissa serkkupojan vanha 500SEC. Se oli aika juhlava peli silloin reilu 15 vuotta sitten - ja on toki edelleen, pomarfin-sisustasta huolimatta
En tunne, mut liekö se edellee samalla omistajalla Joutsenossa, kelle serkkupoika sen myi..karra kirjoitti:Onko nykyinen omistaja tuttu? Tuota näkee joskus (tapahtumissa). Oma SEC nyt mukava kun ei taka-akselisto kirsku.jackie kirjoitti:Parin ruudun päässä oli vissii parkissa serkkupojan vanha 500SEC. Se oli aika juhlava peli silloin reilu 15 vuotta sitten - ja on toki edelleen, pomarfin-sisustasta huolimatta
Joo pojat vinkkas että pitäs olla sama kuin W124, eli tuolta läheltä varmaan saan mutta katso vielä oisko sinullatouhottaja kirjoitti:onse varmaanki sama koska solkikin on samanlainen, katon vielä huomenna yhen paikan
Joo totta , jos telki tarkoittaa lukittua... eli telkien takaa... teljetty... ei meinannu ensin aueta karjalaispojallejoskami kirjoitti:Eikös C126 tule telki tieto tuosta lukkolaiteessta tuolle turvavyön ojentajalle onko sedanin lukkolaitteesta mahdollista saada telki tieto?
Jäikin se sinulta haettu vyönlukko jemmaan kun oli herkistynyt toimimaan. Suihkuttelin silloin lukkoon teflonpohjaista lubrikanttia, ja se oli herkistänyt lukon pelamaanKarel kirjoitti:Piti oikein kaivella kirjallisuutta esiin, kun ei coupésta omakohtaista kokemusta. Näyttäisi toisiaan tulevan ylimääräinen piuha ja pistoke kaksiovisen lukkolaitteesta, eli sedanin ei tähän käy.
karra kirjoitti: ↑Ti 28.08.2018 20:39Auto kun tuli minulle 2010 niin peräöljy oli ihan kirkasta kun tarkistin, en vaihtanut.karra kirjoitti:Em homma oli sen takia kun perä alkoi kahnuttamaan hitaissa kurveissa, ja ääni hävisi öljynvaihdolla.kesällä 2017 karra kirjoitti:Vaihtelin peräöljyt, pois tuli non 1,3 l ei niin pahanhajuista, melko kirkasta mutta ruskeaa öljyä. Laitoin sinne LiquiMolyn 85W-90 Limited Slip öljyä. Löysin perämurikasta pultinkannan alta sen laatankin jossa luki Sperrdifferential ja Spezial Öl tms ...