Vanteet + alusta W124...

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no mun mielestä ne oli huonot. tuntu että ne kuoleentui jotenki omituisestii... kokeilin viel uusilla kun ensimäiset katkasin kierroksella ja ajattelin että siinä oli syy, mutta ehjät meni samal taval. ne oli ns 40mm todellisuus oli kuitenkin enemmän.

nyt ei enää hooärrää ole. weiteceijä olis kiva kokeilla mut mennä ny näil koneilla eka.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 11.11.2009 17:36

Viesti Kirjoittaja Scr »

Sergey kirjoitti:no mun mielestä ne oli huonot. tuntu että ne kuoleentui jotenki omituisestii... kokeilin viel uusilla kun ensimäiset katkasin kierroksella ja ajattelin että siinä oli syy, mutta ehjät meni samal taval. ne oli ns 40mm todellisuus oli kuitenkin enemmän.

nyt ei enää hooärrää ole. weiteceijä olis kiva kokeilla mut mennä ny näil koneilla eka.


Asia selvä! Eipä kuulosta kovin houkuttelevalta : / Voipi olla että täytyy itsekkin kokeilla noita Weiteccejä :) Ellei tule muita hyviä vaihtoehtoja jollakulla mieleen?
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

siis ei HR huono varmaan ole, mutta ei se nii hyvä ole mun mielestä mikä maine sillä on.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 11.11.2009 17:36

Viesti Kirjoittaja Scr »

Jep, eiköhän mikä vaan voita kuitenkin mun nykyiset FK:n jouset :D
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

en kyl menis vannomaan... satasen jouset on satasen jousia eikä neljän sadan jousia. itel kävi tuuri ku löysin käytetyt koni iskarit ja myöhemmi jousetki erittäin edullisesti. toki tältä foorumilta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
condenser
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ti 31.08.2010 16:43

Viesti Kirjoittaja condenser »

mahtuuko w124 taakse 17x10 vanne 265 renkaalla leveyden puolesta.?
Avatar
Nozzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ma 21.05.2007 20:15

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Scr kirjoitti:
Sergey kirjoitti:jep jos laitto samat kumit joka nurkkaan ni jäi keulimaan. esim ykköset. jos laitto taakse kakkoset ni tasoittui
Millaiset muuten jouset olivat? Vai onko sulla nykyäänki ne alla? :) Kuinka paljon noissa sun H&R jousissa oli luvattu madallus?
Itellä on 200d:ssä hr:n -55/-45 jouset alla, eivät mitkään kovin jäykät, mutteivat mitkään lötkötkään.
edestä meni matalammaksi kuin takaa, joka nurkassa oli 3 kumet.

ja jos on pikkukoneinen niin siihen laittaa 300d:n jouset niin pitäisi olla "kovempi" ajaa. ainakin oman käsityksen mukaan.
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Avatar
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 11.11.2009 17:36

Viesti Kirjoittaja Scr »

Elikkä oiskohan esim E500:n Jouset sopivat tohon, jos vaan on jousikuppi ja tukivarren "Jousikuppi" samanlaiset niin luulisi tulevan aika jäykkä? Omassa siis 3.0 24V Bensakone. Oma painaa 1490kg ja E500 päälle 1700? vai onko joku w124 korinen vielä painavampi? :D
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

E420 painaa reilu 1600... kun laittaa isomman mallin jouset niin niitä joutunee lyhentämään että tulee madallusta. Ainaki w123 300D jousista piti ottaa kierros pois että sai vakiotasolle ja sitten viel toinen madaltamista varten. Nii sehä on siis 230 mihin ne tuli. Pitää vain kattoa millaiset jouset on joita pätkii. Ei voi sanoa suoraan että "ota kaks kierrosta pois" kun eri jousivalmistajilla on eri määrä kierroksia, w123 jousissa on 10-15 kiekkaa jo pelkästää etujousille :) noista 15 kierroksesta 3 kiekkaa ei tunnu missää mutta 10 kierroksisesta ku ottaa 2 pois ni makaa auto jo maassa :)
condenser kirjoitti:mahtuuko w124 taakse 17x10 vanne 265 renkaalla leveyden puolesta.?
Vanne sopii oikealla ET:llä (mun laskennoilla 20-25), renkaasta en tiedä, eiköhän ainaki 265/35. Jokatapauksessa tiivistä on ja voi joutua jo vähän muokkaamaan.
Viimeksi muokannut Sergey, Pe 15.10.2010 15:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
attesiren
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 14.10.2010 16:09
Paikkakunta: akaa

Viesti Kirjoittaja attesiren »

Olis sportline alusta myynnissä
Avatar
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 11.11.2009 17:36

Viesti Kirjoittaja Scr »

Sergey kirjoitti:E420 painaa reilu 1600... kun laittaa isomman mallin jouset niin niitä joutunee lyhentämään että tulee madallusta. Ainaki w123 300D jousista piti ottaa kierros pois että sai vakiotasolle ja sitten viel toinen madaltamista varten.
Eipä tuo lyhennys ongelma olisi. Voi olla kyllä että E420:n jouset olisivat järkevämpi vaihtoehto, koska E500 jousten hinta voi nousta melko korkealle. :o
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
attesiren
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 14.10.2010 16:09
Paikkakunta: akaa

Viesti Kirjoittaja attesiren »

Niin sportline on tehtaan madallus sarja ja on myös jäykempi,se on 60mm normaalia matalampi.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12840
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ei nyt ihan , ~20-25mm
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Scr kirjoitti:Elikkä oiskohan esim E500:n Jouset sopivat tohon, jos vaan on jousikuppi ja tukivarren "Jousikuppi" samanlaiset niin luulisi tulevan aika jäykkä? Omassa siis 3.0 24V Bensakone. Oma painaa 1490kg ja E500 päälle 1700? vai onko joku w124 korinen vielä painavampi? :D
ambulanssi lankku on aika painava...
Avatar
Lufei
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 14.09.2010 10:13
Paikkakunta: Eura/Pori

Viesti Kirjoittaja Lufei »

Mites istuu muitte mersumiesten silmiin noi vanteet grafiitin mustaan 124:seen? tietoin Predator 1MX89 7x17 et35 5x112 66,6

Kuva
Pekka Herlin - "On juostava helvetisti, jotta pysyy siinä missä on"
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Istuu perse edellä, etenkin noilla spekseillä. :D
Avatar
Lufei
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 14.09.2010 10:13
Paikkakunta: Eura/Pori

Viesti Kirjoittaja Lufei »

meinasikko et olis perä maas ja keulii vai mitä? :D

Toinen vaihtoehto tiedoiltaan Borbet Binno B5 7,5x17 et30 5x112

Kuva
Pekka Herlin - "On juostava helvetisti, jotta pysyy siinä missä on"
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eiku noi sun ehdottamat vannemallit ei vaan sovi suurimman osan mielestä lankkuun ;) Umpinainen on pop, niiku esim superklassikko AMG Monoblock.

tässä ne w124 alkuperäiset ;)
Kuva
attesiren kirjoitti:Niin sportline on tehtaan madallus sarja ja on myös jäykempi,se on 60mm normaalia matalampi.
Juu ei pidä sekottaa mersun omaa Sportlineä (~20mm) ja "Sportline" merkkistä jousivalmistajaa jolla valikoimissa on 30, 40 ja 60mm madallukset..
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Lufei
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 14.09.2010 10:13
Paikkakunta: Eura/Pori

Viesti Kirjoittaja Lufei »

Sergey kirjoitti:eiku noi sun ehdottamat vannemallit ei vaan sovi suurimman osan mielestä lankkuun ;) Umpinainen on pop, niiku esim superklassikko AMG Monoblock.

tässä ne w124 alkuperäiset ;)
[ http://i54.tinypic.com/2hntnvp.jpg ]
attesiren kirjoitti:Niin sportline on tehtaan madallus sarja ja on myös jäykempi,se on 60mm normaalia matalampi.
Juu ei pidä sekottaa mersun omaa Sportlineä (~20mm) ja "Sportline" merkkistä jousivalmistajaa jolla valikoimissa on 30, 40 ja 60mm madallukset..
Tilasin noi Operat, koska kaverilla on pidempään jo ollut 124 eikä viitsi tehdä täysin samanlaista. Maalaan puolat luultavasti originaali korin värillä. Hyvät niistä tulee. Jos ei ni lähetän takas, siis jos ei sovi omaan silmään.
Pekka Herlin - "On juostava helvetisti, jotta pysyy siinä missä on"
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tulipa täs mieleen että voisi tännekin postaa tämän "tiedon" jonka kaikki varmaa on huomannukki HR katalookia selatessaan että:

HR Jousien perusmallit w124, siis 4-6syl bensa ja diesel koneet, jousimalleja on vain kaksi, 9 tai 12 kierroksinen. Madallus riippuu siis jousesta ja auton mallista. Esim. 300D 50mm madaltava jousi on sama jousi kuin 250D 45mm tai 200E 30mm madallus. Halpamerkeillä ei oo joka mallille omaa. vaikka niissä onkin eri varaosanumerot, niin fyysiset mitat ja muut tekniset tiedot on silti samat.

24V ja V8 on eri merkinnät. HR jousien merkinnöistä ei selviä siis edes onko ne 30, 40, 45, 50 vai 55mm madaltavat.

Osa jousista ei ole merkattu edes sarjanumerolla, osa on. Värejä on Kolme: peruspunamulta, valkoinen ja keltainen.

Ts. sama jousi passaa "kaikkiin" malleihin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 11.11.2009 17:36

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Scr »

Tuli tuossa hankittua Eibachin jouset kun halvalla sain vähän käytetyt. Huomasin että on vähän tiheämmät kierrokset kuin alkuperäisissä tai FK:ssa, Mihin kierrosten lukumäärät vaikuttavat? jäykkyyteen? :o Ja jotenkin outoa kun -35-40 jousisatsissa jouset ovat pidempiä kuin alkuperäiset :D

Kuva

Tuossa vähän vertailua, vasemmassa reunassa Eibachin 35-40mm madallusjousi, keskellä coupen alkuperäinen, ja oikealla FK:n 35-40mm madallusjousi. Eibachissa 13,25 kierrosta, alkuperäisessä 10,75 kierrosta ja FK:ssa 10,30 kierrosta.

Edit: Kuinka monta kierrosta esim H&R:issä ja kuinka pitkät ovat? :o

w124:n FK:t ovat muuten myynnissä, varmaankin ihan passelit johonkin 4 pyttyiseen, omassa 6 pyttyisessä jossa automaattiloota, ja kasa varusteita tuomassa lisää painoa, ovat hieman liian löysät. :) Tarjousta tulemaan jos kiinnostaa
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Edu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 04.08.2010 14:40

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Edu »

300 CE vuodelta 92 puoltaa hieman oikealle, vianorilla sano et vasemmat meset vetää turvallisuus syystä ojan puolelle eikä vastaantulevien kaistalle. Mites muilla vai onko jotaa paskana / aurauskulmat päin vidua?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no paskaa puhuu. ei saa vetää minnekkään! ihme selittelyä :roll:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
MM124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 07.12.2003 16:54
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja MM124 »

...vetää turvallisuus syistä oikealle, ei helvetti sentään mitä ammattitaidottomuutta :evil: Kuten Sergey jo mainitsi niin ei saa vetää eikä puoltaa minnekkään.
Edu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 04.08.2010 14:40

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Edu »

OK kiitos, pitää antaa nöötsää vianorin pojille..
Actros3348
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 27.06.2010 21:38
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Actros3348 »

Edu kirjoitti:300 CE vuodelta 92 puoltaa hieman oikealle, vianorilla sano et vasemmat meset vetää turvallisuus syystä ojan puolelle eikä vastaantulevien kaistalle. Mites muilla vai onko jotaa paskana / aurauskulmat päin vidua?
Joskus tämmönen vetäminen ojan puolelle johtuu yksinkertasesti siitä,että useat tiet ovat keskeltä korkeampia kuin reunoista eli tavallaan vinossa ojaa kohti.Syy tähän on se, että sadevesi johtuisi pois tieltä.
Kaltevuus on tuskin silmällä havaittavaa, mutta aiheuttaa joskus tuollaista puoltamista...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kaikki tiet o sellasia, mut mersun ei pitäisi sen takia puoltaa vain tosi voimakaasti kaltevilla ainoastaan. Normaalilla suomalaisella kantatiellä ei puolla ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Minkäs mittaset pultit pitää olla 8x16" ET34 vanteille satalankkuun ? Liian pitkät pultit takana ni nappaa kiinni..
E500 kasireikäset vanteet kyseessä.. 8)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kierreosuus 40mm. Kokonaispituus 85mm jos haluaa ne aidot vajaa 10eur/kpl kuten kuvassa.

Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Olipa vain täydellinen vastaus, thänk juu! 8)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Vastaa Viestiin