Vanteet + alusta W124...
no mun mielestä ne oli huonot. tuntu että ne kuoleentui jotenki omituisestii... kokeilin viel uusilla kun ensimäiset katkasin kierroksella ja ajattelin että siinä oli syy, mutta ehjät meni samal taval. ne oli ns 40mm todellisuus oli kuitenkin enemmän.
nyt ei enää hooärrää ole. weiteceijä olis kiva kokeilla mut mennä ny näil koneilla eka.
nyt ei enää hooärrää ole. weiteceijä olis kiva kokeilla mut mennä ny näil koneilla eka.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Sergey kirjoitti:no mun mielestä ne oli huonot. tuntu että ne kuoleentui jotenki omituisestii... kokeilin viel uusilla kun ensimäiset katkasin kierroksella ja ajattelin että siinä oli syy, mutta ehjät meni samal taval. ne oli ns 40mm todellisuus oli kuitenkin enemmän.
nyt ei enää hooärrää ole. weiteceijä olis kiva kokeilla mut mennä ny näil koneilla eka.
Asia selvä! Eipä kuulosta kovin houkuttelevalta : / Voipi olla että täytyy itsekkin kokeilla noita Weiteccejä

-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Itellä on 200d:ssä hr:n -55/-45 jouset alla, eivät mitkään kovin jäykät, mutteivat mitkään lötkötkään.Scr kirjoitti:Millaiset muuten jouset olivat? Vai onko sulla nykyäänki ne alla?Sergey kirjoitti:jep jos laitto samat kumit joka nurkkaan ni jäi keulimaan. esim ykköset. jos laitto taakse kakkoset ni tasoittuiKuinka paljon noissa sun H&R jousissa oli luvattu madallus?
edestä meni matalammaksi kuin takaa, joka nurkassa oli 3 kumet.
ja jos on pikkukoneinen niin siihen laittaa 300d:n jouset niin pitäisi olla "kovempi" ajaa. ainakin oman käsityksen mukaan.
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Elikkä oiskohan esim E500:n Jouset sopivat tohon, jos vaan on jousikuppi ja tukivarren "Jousikuppi" samanlaiset niin luulisi tulevan aika jäykkä? Omassa siis 3.0 24V Bensakone. Oma painaa 1490kg ja E500 päälle 1700? vai onko joku w124 korinen vielä painavampi? 

-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
E420 painaa reilu 1600... kun laittaa isomman mallin jouset niin niitä joutunee lyhentämään että tulee madallusta. Ainaki w123 300D jousista piti ottaa kierros pois että sai vakiotasolle ja sitten viel toinen madaltamista varten. Nii sehä on siis 230 mihin ne tuli. Pitää vain kattoa millaiset jouset on joita pätkii. Ei voi sanoa suoraan että "ota kaks kierrosta pois" kun eri jousivalmistajilla on eri määrä kierroksia, w123 jousissa on 10-15 kiekkaa jo pelkästää etujousille
noista 15 kierroksesta 3 kiekkaa ei tunnu missää mutta 10 kierroksisesta ku ottaa 2 pois ni makaa auto jo maassa 


Vanne sopii oikealla ET:llä (mun laskennoilla 20-25), renkaasta en tiedä, eiköhän ainaki 265/35. Jokatapauksessa tiivistä on ja voi joutua jo vähän muokkaamaan.condenser kirjoitti:mahtuuko w124 taakse 17x10 vanne 265 renkaalla leveyden puolesta.?
Viimeksi muokannut Sergey, Pe 15.10.2010 15:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Eipä tuo lyhennys ongelma olisi. Voi olla kyllä että E420:n jouset olisivat järkevämpi vaihtoehto, koska E500 jousten hinta voi nousta melko korkealle.Sergey kirjoitti:E420 painaa reilu 1600... kun laittaa isomman mallin jouset niin niitä joutunee lyhentämään että tulee madallusta. Ainaki w123 300D jousista piti ottaa kierros pois että sai vakiotasolle ja sitten viel toinen madaltamista varten.

-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
ambulanssi lankku on aika painava...Scr kirjoitti:Elikkä oiskohan esim E500:n Jouset sopivat tohon, jos vaan on jousikuppi ja tukivarren "Jousikuppi" samanlaiset niin luulisi tulevan aika jäykkä? Omassa siis 3.0 24V Bensakone. Oma painaa 1490kg ja E500 päälle 1700? vai onko joku w124 korinen vielä painavampi?
eiku noi sun ehdottamat vannemallit ei vaan sovi suurimman osan mielestä lankkuun
Umpinainen on pop, niiku esim superklassikko AMG Monoblock.
tässä ne w124 alkuperäiset


tässä ne w124 alkuperäiset


Juu ei pidä sekottaa mersun omaa Sportlineä (~20mm) ja "Sportline" merkkistä jousivalmistajaa jolla valikoimissa on 30, 40 ja 60mm madallukset..attesiren kirjoitti:Niin sportline on tehtaan madallus sarja ja on myös jäykempi,se on 60mm normaalia matalampi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Tilasin noi Operat, koska kaverilla on pidempään jo ollut 124 eikä viitsi tehdä täysin samanlaista. Maalaan puolat luultavasti originaali korin värillä. Hyvät niistä tulee. Jos ei ni lähetän takas, siis jos ei sovi omaan silmään.Sergey kirjoitti:eiku noi sun ehdottamat vannemallit ei vaan sovi suurimman osan mielestä lankkuunUmpinainen on pop, niiku esim superklassikko AMG Monoblock.
tässä ne w124 alkuperäiset
[ http://i54.tinypic.com/2hntnvp.jpg ]
Juu ei pidä sekottaa mersun omaa Sportlineä (~20mm) ja "Sportline" merkkistä jousivalmistajaa jolla valikoimissa on 30, 40 ja 60mm madallukset..attesiren kirjoitti:Niin sportline on tehtaan madallus sarja ja on myös jäykempi,se on 60mm normaalia matalampi.
Pekka Herlin - "On juostava helvetisti, jotta pysyy siinä missä on"
Tulipa täs mieleen että voisi tännekin postaa tämän "tiedon" jonka kaikki varmaa on huomannukki HR katalookia selatessaan että:
HR Jousien perusmallit w124, siis 4-6syl bensa ja diesel koneet, jousimalleja on vain kaksi, 9 tai 12 kierroksinen. Madallus riippuu siis jousesta ja auton mallista. Esim. 300D 50mm madaltava jousi on sama jousi kuin 250D 45mm tai 200E 30mm madallus. Halpamerkeillä ei oo joka mallille omaa. vaikka niissä onkin eri varaosanumerot, niin fyysiset mitat ja muut tekniset tiedot on silti samat.
24V ja V8 on eri merkinnät. HR jousien merkinnöistä ei selviä siis edes onko ne 30, 40, 45, 50 vai 55mm madaltavat.
Osa jousista ei ole merkattu edes sarjanumerolla, osa on. Värejä on Kolme: peruspunamulta, valkoinen ja keltainen.
Ts. sama jousi passaa "kaikkiin" malleihin.
HR Jousien perusmallit w124, siis 4-6syl bensa ja diesel koneet, jousimalleja on vain kaksi, 9 tai 12 kierroksinen. Madallus riippuu siis jousesta ja auton mallista. Esim. 300D 50mm madaltava jousi on sama jousi kuin 250D 45mm tai 200E 30mm madallus. Halpamerkeillä ei oo joka mallille omaa. vaikka niissä onkin eri varaosanumerot, niin fyysiset mitat ja muut tekniset tiedot on silti samat.
24V ja V8 on eri merkinnät. HR jousien merkinnöistä ei selviä siis edes onko ne 30, 40, 45, 50 vai 55mm madaltavat.
Osa jousista ei ole merkattu edes sarjanumerolla, osa on. Värejä on Kolme: peruspunamulta, valkoinen ja keltainen.
Ts. sama jousi passaa "kaikkiin" malleihin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Vanteet + alusta W124...
Tuli tuossa hankittua Eibachin jouset kun halvalla sain vähän käytetyt. Huomasin että on vähän tiheämmät kierrokset kuin alkuperäisissä tai FK:ssa, Mihin kierrosten lukumäärät vaikuttavat? jäykkyyteen?
Ja jotenkin outoa kun -35-40 jousisatsissa jouset ovat pidempiä kuin alkuperäiset

Tuossa vähän vertailua, vasemmassa reunassa Eibachin 35-40mm madallusjousi, keskellä coupen alkuperäinen, ja oikealla FK:n 35-40mm madallusjousi. Eibachissa 13,25 kierrosta, alkuperäisessä 10,75 kierrosta ja FK:ssa 10,30 kierrosta.
Edit: Kuinka monta kierrosta esim H&R:issä ja kuinka pitkät ovat?
w124:n FK:t ovat muuten myynnissä, varmaankin ihan passelit johonkin 4 pyttyiseen, omassa 6 pyttyisessä jossa automaattiloota, ja kasa varusteita tuomassa lisää painoa, ovat hieman liian löysät.
Tarjousta tulemaan jos kiinnostaa



Tuossa vähän vertailua, vasemmassa reunassa Eibachin 35-40mm madallusjousi, keskellä coupen alkuperäinen, ja oikealla FK:n 35-40mm madallusjousi. Eibachissa 13,25 kierrosta, alkuperäisessä 10,75 kierrosta ja FK:ssa 10,30 kierrosta.
Edit: Kuinka monta kierrosta esim H&R:issä ja kuinka pitkät ovat?

w124:n FK:t ovat muuten myynnissä, varmaankin ihan passelit johonkin 4 pyttyiseen, omassa 6 pyttyisessä jossa automaattiloota, ja kasa varusteita tuomassa lisää painoa, ovat hieman liian löysät.

-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Re: Vanteet + alusta W124...
300 CE vuodelta 92 puoltaa hieman oikealle, vianorilla sano et vasemmat meset vetää turvallisuus syystä ojan puolelle eikä vastaantulevien kaistalle. Mites muilla vai onko jotaa paskana / aurauskulmat päin vidua?
Re: Vanteet + alusta W124...
no paskaa puhuu. ei saa vetää minnekkään! ihme selittelyä 

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Vanteet + alusta W124...
...vetää turvallisuus syistä oikealle, ei helvetti sentään mitä ammattitaidottomuutta
Kuten Sergey jo mainitsi niin ei saa vetää eikä puoltaa minnekkään.

Re: Vanteet + alusta W124...
OK kiitos, pitää antaa nöötsää vianorin pojille..
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su 27.06.2010 21:38
- Paikkakunta: Vihti
- Viesti:
Re: Vanteet + alusta W124...
Joskus tämmönen vetäminen ojan puolelle johtuu yksinkertasesti siitä,että useat tiet ovat keskeltä korkeampia kuin reunoista eli tavallaan vinossa ojaa kohti.Syy tähän on se, että sadevesi johtuisi pois tieltä.Edu kirjoitti:300 CE vuodelta 92 puoltaa hieman oikealle, vianorilla sano et vasemmat meset vetää turvallisuus syystä ojan puolelle eikä vastaantulevien kaistalle. Mites muilla vai onko jotaa paskana / aurauskulmat päin vidua?
Kaltevuus on tuskin silmällä havaittavaa, mutta aiheuttaa joskus tuollaista puoltamista...
Re: Vanteet + alusta W124...
kaikki tiet o sellasia, mut mersun ei pitäisi sen takia puoltaa vain tosi voimakaasti kaltevilla ainoastaan. Normaalilla suomalaisella kantatiellä ei puolla 

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Vanteet + alusta W124...
Minkäs mittaset pultit pitää olla 8x16" ET34 vanteille satalankkuun ? Liian pitkät pultit takana ni nappaa kiinni..
E500 kasireikäset vanteet kyseessä..
E500 kasireikäset vanteet kyseessä..

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: Vanteet + alusta W124...
kierreosuus 40mm. Kokonaispituus 85mm jos haluaa ne aidot vajaa 10eur/kpl kuten kuvassa.


Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Vanteet + alusta W124...
Olipa vain täydellinen vastaus, thänk juu! 

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86