CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: OM 613

Viesti Kirjoittaja xr »

ssuvik kirjoitti:En kyllä ole täysin tyytyväinen tuohon Karalan softaan. Vetoja alkaa löytymään vasta 2500+ rpm. Tuntuu että sitä pienemmillä kierroksilla teho ja vääntö olisivat pienentyneet orkkikseen verrattuna. Alakierroksilla ei tapahdu kerta kaikkiaan yhtään mitään! Myös laatikon toiminta muuttui huonompaan suuntaan ja viive kaasua painaessa on välillä aivan jäätävällä tasolla :( Ohjelmamuutos tehtiin jälleenmyyjällä, parempi tulos olisi ilmeisesti tullut Karalan omalla pajalla..? En tiedä mitä asialla tekisi. Toisaalta houkuttelisi tuollainen enempikin moottorin muokkaaminen + custom made softa, ainakin tietäisi mihin veronpalautukset menee..
ettei nyt olisi käynyt niin että aijemmin softatuun autoon olis laitettu tehon lasku ohjelma

kavri osti 102hv cdi mersun pukkasin uuden softan ja sanoin että ero entiseen on aivan valtava kaverikin totes koeajon jäkeen että vetoja tuli lisää
tuli viikon päästä käymään oli löytänyt hanskalootasta paperin jossa luki 150hv emj power :D
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: OM 613

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

xr kirjoitti:
ssuvik kirjoitti:En kyllä ole täysin tyytyväinen tuohon Karalan softaan. Vetoja alkaa löytymään vasta 2500+ rpm. Tuntuu että sitä pienemmillä kierroksilla teho ja vääntö olisivat pienentyneet orkkikseen verrattuna. Alakierroksilla ei tapahdu kerta kaikkiaan yhtään mitään! Myös laatikon toiminta muuttui huonompaan suuntaan ja viive kaasua painaessa on välillä aivan jäätävällä tasolla :( Ohjelmamuutos tehtiin jälleenmyyjällä, parempi tulos olisi ilmeisesti tullut Karalan omalla pajalla..? En tiedä mitä asialla tekisi. Toisaalta houkuttelisi tuollainen enempikin moottorin muokkaaminen + custom made softa, ainakin tietäisi mihin veronpalautukset menee..
ettei nyt olisi käynyt niin että aijemmin softatuun autoon olis laitettu tehon lasku ohjelma

kavri osti 102hv cdi mersun pukkasin uuden softan ja sanoin että ero entiseen on aivan valtava kaverikin totes koeajon jäkeen että vetoja tuli lisää
tuli viikon päästä käymään oli löytänyt hanskalootasta paperin jossa luki 150hv emj power :D
Kyllä auto vakio oli pajalle mennessä. Lisätään vielä sen verran että kun kierrokset ovat kiivenneet tuonne 2500 niin muutos entiseen on havaittavissa. Mutta olisin kaivannut myös alakierroksille lisää ruutia..
E350CDI&A180CDI
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Tupla
Viimeksi muokannut Kylmänraudanseppä, Pe 12.08.2011 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
APL kirjoitti:
xr kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
blackslide kirjoitti:


ja 280 v6 ja 320 v6 laatikot ovat erilaisia
722,640=280cdi
722,626=320cdi
722,903=420cdi
mahtaako olla tämä 722,626=320cdi laatikko sama, mikä löytyy -07 4matikista? Joutuu kyselemään, kun on edelleen licensoimatta se parin kympin netti EPC tmv.

4- matikissa 5 vaihteinen aski, lukuunottamatta ihan uusimpia 2112 vuosimalleja, joissa 7 G aski.

Facelift W 211 V 6 280 CDI (siis ohjelmalla kuristettu V 6 320 CDI) ja V 6 320 CDI on samanlainen kestävä ( 722,902 ) 7 G aski.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
vegelius
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 07.08.2011 21:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja vegelius »

Ratsastetaan topicilla kun kerran lähes mersusta on kyse. Ainakin tekniikaltaan.

Auto siis Chrysler 300C CRD 2007. Tuossa ilmeisesti mersun pannu, sama kuin 320CDI, mutta osaako kukaan sanoa tarkemmin? Lähinnä minkä vuotisista Mersuista löytyy vastaava pata vai onko tämä jotain räätälöityä syslerille? Samoin mikähän Mersun laatikko näiden perässä on?

Oon muutenkin sekaisin että mikä ihmeen 5G vai 7G, lähinnä kyselen tätä täällä koska mielessä pyörii lastututs ja täällä on paljon siitä tietoa mitenkä löylyä tulee lisää ja mitenkä paikat kestää.

PS. Ei ollu varaa kokonaiseen Mersuun niin piti tyytyä "puolikkaaseen" :D
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Moottori on ~sama, kun samanikäisissä mersuissa.
Muut selviää omistajan käsikirjasta.
Vetoja tulee samat, kun mersuistakin, ohjelma pikkuisen erilainen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Mänis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: La 30.06.2007 13:52
Paikkakunta: Lieto

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Mänis »

Täytyy vielä Tuikkua kiittää ihan julkisesti, kun jaksoi näplätä munkin ohjelman kuntoon, vaikka se vähän aikaa ja testausta vaatikin. Nyt toimii :D
W204 C180K avantgarde -myyty-
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Mahtaa se olla niin, että automaatissa koneen lastutuksen jälkeen tarttis laatikollekkin tehdä jotain jotta sais kaiken hyödyn irti. Muutenhan se saavutettu teho menee enemmän tai vähemmän harakoille... Toki musta savupilvi on aina miellyttävä näky :)

Itsellä olis hakusessa sellainen paketti jossa olisi ~vakiotehot ja hivenen alempana kierrosrajoitin, mutta lähinnä tuota herkkyyttä ja vastetta kaasuun toivoisi lisää roimasti koneesta, ja tietysti myös laatikosta S-ohjelmalla. Cooleri ja turbo on sellaisia joita vois vaihtaa jos tarvii. Laatikon remppaa tarvii tehä jos tarvii tehä. Potentiaalia tehojen nostoon soisi tietty olevan jos aivan kyllästyy..

Tuo 1-2-3-4-5(D) käsivalinta voisi oikeasti olla käsivalinta, eikä mikään pyyntö kaikkien peltilehmien ylijumalille.

Kyllä käsivalinta saisi järjen ja toimivan kierrosalueen puitteissa (ESP:n luvatessa) vaihtaa vaan 1-2-3-4-5(D) ja 5(D)-4-3-2-1 silloin kun käsketään. Vähän niinku rattivaihteet.

Saisikos tuohon perus 320CDI:n laatikkoon jonku AMG rattivaihteisen softan.. ilman niitä rattivaihteita tietty (Vai voisko sen toteuttaa ratin + ja - napeilla? Vaimo tosin ajais seinään talvella kun se noita painelee vahingossa kun rattia kääntää, välillä katoaa musa kokonaan ja välillä meinaa kuuroutua :D :D )

Joku hanakampi turbiinin lukko voisi olla hyvä kans ja kickdown ominaisuus on ainakin tällä hetkellä niin surkea että sen poistaisin kokonaan

W-ohjelma on perin mukava jos ei jaksa kaupungilla kiinnostaa sohlaaminen joten siihen en koskisi.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Eikös ne vaihteet saa "selailtua" läpi kepakosta siinä ryslerissäkin? 5G on 5-vaihteinen + pakki ja 7G on 7-vaihteinen +pakki.. tiedä sitten onko 7G jo niin jouheva ettei tunnista mitään vaihtoja. Kai siellä kierroslukumittarissa viisari liikkuu ylös ja taas alas.. jos ei muuten niin talla pohjaan tyhjällä suljetulla alueella ja katsoo monestikko 1:ltä vaihtaa. :evil:
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
vegelius
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 07.08.2011 21:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja vegelius »

Eiköhän se tuo 5G ole. Paljonkohan nuo kestää vääntöä? Lastulla kait sinne 600 paremmalle puolelle pääsee mutta mitenkä lodju kestää?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tekniikan kestosta ei voi oikein sanoa mitään, se kun riippuu niin paljon auton kunnosta ja käyttäjän asenteesta kaasupolkimeen.

Normi tilanne näissä mersun tekniikoissa kyllä on, että kun kaikki mahdollinen sieltä ulos herutellaan, niin ahtimia ja kytkimiä menee, turha sitä on kieltääkkään.
Ei ohjelman tekijä - eikä varmaan omistajakaan voi mitenkään etukäteen tietää osien senhetkistä kuntoa.
Sellainen riski tässä on .... mutta hajoo ne lopussaan vakionakin.
Osien mitoitus on kyllä melkolailla kohdillaan, mutta kun näillä kaikilla on jo yleensä "pohjille" ajettuna niin paljon.
Eikä tehonnosto varmasti nyt ainakaan lisää niiden osien käyttöikää.
Tehonnoston suhteen paras tilanne on aivan uudessa autossa, siitä se lähtee sitten huononemaan.
Ja yli parin sadan tuhannen ajetun tekniikka ei mitenkään voi enää vastata uutta, olipa vaikka kuinka mersun tekniikkaa.
- No, toisaalta parhaat fiilikset kyllä tulee siitä, kun vanha taksi alkaakin kulkemaan ja tuntuu ihan eri autolta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Henri_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: Su 12.09.2004 17:26
Paikkakunta: Pertteli

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Henri_L »

Mikä tuossa 280cdi:iin ohjelmoinnissa on se ongelma tekiä, tuossa ohjelman toimimaan saamisessa?
Ei saatu onnistumaan edes BDM:llä. Kaikki ilmeisesti menee niinkuin pitääkin, mutta silti syötöt ei nouse.
Mistä löytyy rajoittava tekiä?
Tesla Model 3

Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Henri_L kirjoitti:Mikä tuossa 280cdi:iin ohjelmoinnissa on se ongelma tekiä, tuossa ohjelman toimimaan saamisessa?
Ei saatu onnistumaan edes BDM:llä. Kaikki ilmeisesti menee niinkuin pitääkin, mutta silti syötöt ei nouse.
Mistä löytyy rajoittava tekiä?
Ja mitä tarkaan ottaen teit?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja xr »

Henri_L kirjoitti:Mikä tuossa 280cdi:iin ohjelmoinnissa on se ongelma tekiä, tuossa ohjelman toimimaan saamisessa?
Ei saatu onnistumaan edes BDM:llä. Kaikki ilmeisesti menee niinkuin pitääkin, mutta silti syötöt ei nouse.
Mistä löytyy rajoittava tekiä?
ohjelman muokkauksessa on puutteita
aivan sama millä sen sinne ajaa
Avatar
skibe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ma 22.11.2004 14:23
Paikkakunta: Oulu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja skibe »

blackslide kirjoitti: Tuo 1-2-3-4-5(D) käsivalinta voisi oikeasti olla käsivalinta, eikä mikään pyyntö kaikkien peltilehmien ylijumalille.

Kyllä käsivalinta saisi järjen ja toimivan kierrosalueen puitteissa (ESP:n luvatessa) vaihtaa vaan 1-2-3-4-5(D) ja 5(D)-4-3-2-1 silloin kun käsketään. Vähän niinku rattivaihteet.

Saisikos tuohon perus 320CDI:n laatikkoon jonku AMG rattivaihteisen softan..
Määki haluan :thumbup:
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

xr kirjoitti:
Henri_L kirjoitti:Mikä tuossa 280cdi:iin ohjelmoinnissa on se ongelma tekiä, tuossa ohjelman toimimaan saamisessa?
Ei saatu onnistumaan edes BDM:llä. Kaikki ilmeisesti menee niinkuin pitääkin, mutta silti syötöt ei nouse.
Mistä löytyy rajoittava tekiä?
ohjelman muokkauksessa on puutteita
aivan sama millä sen sinne ajaa
Joo, jos ei BDMmälläkään onnistu, niin on joko kirjoitussuojaus, tai tosiaan, taito ei riitä.
Melkein jo olisin sitä mieltä, että ainoastaan "kaksivetoinen" eemeli olisi se, johon kaapelilla ei pysty, muihin näyttäisi pystyvän.

Se syy, miksi ei noissa kaapelilla onnistu on periaatteeltaan sellainen, että ohjelmaa ja rajoittimia on ikäänkuin 10cm matkalla, mutta prosessori antaa kaapelien, kaikkien, lukea vaan 5cm, siis osa ohjelmasta jää ikäänkuin "pimentoon".
BDM-laitteella saadaan "väkisin" luettua/kirjoitettua kaikki data.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ja vaikka olisi kirjoitus suojatu alue
sen voi kiertää piirin irrotamisella(se noin 2x2cm)

Tosin täytyy olla melkoisen huono BDM laite(yleisesti ottaen lukevata oikealla kytkennällä
kaiken myös sen kirjoitus suojan)
mikä ei lue sitä kirjoitus suojattua sieltä
Minkä jälkeen voi tehdä muutokset sinne minne tarvitsee, sitten siirtelee sen suojauksineen kaikkineen takaisin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Henri_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: Su 12.09.2004 17:26
Paikkakunta: Pertteli

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Henri_L »

CDI203 kirjoitti:
Henri_L kirjoitti:Mikä tuossa 280cdi:iin ohjelmoinnissa on se ongelma tekiä, tuossa ohjelman toimimaan saamisessa?
Ei saatu onnistumaan edes BDM:llä. Kaikki ilmeisesti menee niinkuin pitääkin, mutta silti syötöt ei nouse.
Mistä löytyy rajoittava tekiä?
Ja mitä tarkaan ottaen teit?
Itse en tehnyt mitään, kaverini autokorjausten ohella tekee ohjemointeja.
Yritän nyt kertoa sen mitä ymmärsin ja mitä asiasta tiedän.

Autoon on aikaisemmin laitettu softa obd-portin kautta, joka ei nyt kuitenkaan toiminut.
Nyt autosta kaivettin toi ohjausboksi irti josta sitten softa luettiin tolla bdm:llä.
bdm:llä saatu softa vastasi sitä, mikä autoon tuolta obd-portista aikoinaan laitettin.(tietysti tolla bdm:llä tuli paljon muutakin tietoa.)
Kaveri tarkasti ohjelman, eikä löytänyt mitään arvoa joka voisi tuota syöttömäärää rajoittaa.
Tesla Model 3

Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Henri_L kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Henri_L kirjoitti:Mikä tuossa 280cdi:iin ohjelmoinnissa on se ongelma tekiä, tuossa ohjelman toimimaan saamisessa?
Ei saatu onnistumaan edes BDM:llä. Kaikki ilmeisesti menee niinkuin pitääkin, mutta silti syötöt ei nouse.
Mistä löytyy rajoittava tekiä?
Ja mitä tarkaan ottaen teit?
Itse en tehnyt mitään, kaverini autokorjausten ohella tekee ohjemointeja.
Yritän nyt kertoa sen mitä ymmärsin ja mitä asiasta tiedän.

Autoon on aikaisemmin laitettu softa obd-portin kautta, joka ei nyt kuitenkaan toiminut.
Nyt autosta kaivettin toi ohjausboksi irti josta sitten softa luettiin tolla bdm:llä.
bdm:llä saatu softa vastasi sitä, mikä autoon tuolta obd-portista aikoinaan laitettin.(tietysti tolla bdm:llä tuli paljon muutakin tietoa.)
Kaveri tarkasti ohjelman, eikä löytänyt mitään arvoa joka voisi tuota syöttömäärää rajoittaa.
Portin kautta laitettua vastaa, koska sieltä pystyy sen osan ohjelman
kirjoitelemaan uusiksi ja loput ei muutu miksikään
Tekikö tarkistuksen minkä laisella ohjelmalla/systeemillä?
Winols/joku muu? Jos joku muu niin eivät yleensä näytä muuta kuin etukäteen"draiverissa tms"
Määrätyt tiedot
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Henri_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: Su 12.09.2004 17:26
Paikkakunta: Pertteli

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Henri_L »

CDI203 kirjoitti:
Henri_L kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Henri_L kirjoitti:
Tekikö tarkistuksen minkä laisella ohjelmalla/systeemillä?
Winols/joku muu? Jos joku muu niin eivät yleensä näytä muuta kuin etukäteen"draiverissa tms"
Määrätyt tiedot
En osaa tuohon vastata.
Täytyy haastatella tuota kaveria taas ensi viikolla, kun palaa töihin.
Tesla Model 3

Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Sano Henri sille kaverillesi vaan, että etsii siitä tiedostosta sellaisen alueen vähän varsinaisen ohjelman etupuolelta, jota ei kaapelilla luetussa näy.
Tekee sitten siihenkin ne muutokset, niin pitäisi tulla vetoja.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Hakkapeliitta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: La 05.09.2009 11:48
Paikkakunta: Tampere

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Hakkapeliitta »

Kukapa mahtaisi foorumilla olla osaava velho joka voisi tarkastaa ja tarvittaessa korjata meikäläisen auton softan?
Autossa on Karalan softa mutta mutta... Haluaisin varmuuden että se vielä toimii ja että se on niin "optimi" kuin vakiokaluilla yleensä mahdollista.

edit: itseasiassa, riittäisi jos tietäisin, onko lastuohjelmalla n. 1,1barin ahtopaineet ok vai otetaanko vakioahtimesta normaalisti enemmän optimoinnissa :?:
ex-W202 200T CDI 1999
ex-W203 200T CDI 2005
Avatar
Henri_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: Su 12.09.2004 17:26
Paikkakunta: Pertteli

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Henri_L »

tuikku kirjoitti:.
Sano Henri sille kaverillesi vaan, että etsii siitä tiedostosta sellaisen alueen vähän varsinaisen ohjelman etupuolelta, jota ei kaapelilla luetussa näy.
Tekee sitten siihenkin ne muutokset, niin pitäisi tulla vetoja.

Kiitos tuikulle vinkistä.

Nyt ongelma löytyi.
Kaverilla oli ollut jotain ongelmia tussa bdm:llä luetussa softassa. Kaikki se tieto mitä ei tuolta obd:n kautta saa oli ollut pelkkää bittimössöä.
Nyt kuitenkin niistäkin tiedoista tuli luku kelpoista ja sieltä löytyi kohta joka rajoittaa syötöt 70 milliin.
Eli ilmeisesti tämän raja-arvon nostamisen jälkeen, tuo ohjelminti jatkossa onnistuu tuolta obd:n kautta.

Perjantaina taas koitetaan josko vihdoin rupeisi voimaa löytymään.
Tesla Model 3

Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Hakkapeliitta kirjoitti:Kukapa mahtaisi foorumilla olla osaava velho joka voisi tarkastaa ja tarvittaessa korjata meikäläisen auton softan?
Autossa on Karalan softa mutta mutta... Haluaisin varmuuden että se vielä toimii ja että se on niin "optimi" kuin vakiokaluilla yleensä mahdollista.

edit: itseasiassa, riittäisi jos tietäisin, onko lastuohjelmalla n. 1,1barin ahtopaineet ok vai otetaanko vakioahtimesta normaalisti enemmän optimoinnissa :?:
Kyllä se Mika laittaa sinne enemmän ahtoja.
Ahdot ei nouse jostain syystä tarpeeksi, ne nousee sen verran, jotta syöttö nousee, muttei niin paljoa, ettei savuttaisi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
JuKoS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 19.03.2008 10:49

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JuKoS »

Onkos uutta C 180 CDI, 120 hv / 300 Nm, 2.143 litraista konetta jo ohjelmoitu/optimoitu tehokkaammaksi. lieneekö auton tekniikassa eroa verraten 200/220 CDI:hin 250 CDI:ssä vasta vaikuttaisi olevan eroa (tupla turbo ? )
Yllättävän ripeältä tuo tuntuu vakionakin mutta ei kai lisäpuhti pahaakaan tekisi.
Onko jotain ongelmia tai vaikeuksia ohjelmoida.
Mitähän tuosta saisi irti,
tuottaako hiukkassuodatin ongelmia,
mitähän kustantaa,
onko Tampereen seudulla tekijöitä. :thumbup:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JuKoS kirjoitti:Onkos uutta C 180 CDI, 120 hv / 300 Nm, 2.143 litraista konetta jo ohjelmoitu/optimoitu tehokkaammaksi. lieneekö auton tekniikassa eroa verraten 200/220 CDI:hin 250 CDI:ssä vasta vaikuttaisi olevan eroa (tupla turbo ? )
Yllättävän ripeältä tuo tuntuu vakionakin mutta ei kai lisäpuhti pahaakaan tekisi.
Onko jotain ongelmia tai vaikeuksia ohjelmoida.
Mitähän tuosta saisi irti,
tuottaako hiukkassuodatin ongelmia,
mitähän kustantaa,
onko Tampereen seudulla tekijöitä. :thumbup:
Suomessa ei taida kovin montaa olla jolla olisi tarvitava kapistus millä sen ohjelmaan pääsee käsiksi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
JuKoS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 19.03.2008 10:49

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JuKoS »

Suomessa ei taida kovin montaa olla jolla olisi tarvitava kapistus millä sen ohjelmaan pääsee käsiksi
Damn.. no mitenkäs noi johtosarjaan liitettävät "boxit" onko niillä mitään virkaa, muistellen volkkari porukan hienoja, pari vastusta kauniissa muovirasiassa / evry modeja + vikavalo zydeemejä :roll:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JuKoS kirjoitti:
Suomessa ei taida kovin montaa olla jolla olisi tarvitava kapistus millä sen ohjelmaan pääsee käsiksi
Damn.. no mitenkäs noi johtosarjaan liitettävät "boxit" onko niillä mitään virkaa, muistellen volkkari porukan hienoja, pari vastusta kauniissa muovirasiassa / evry modeja + vikavalo zydeemejä :roll:
Paras tulee kun etsii paikan missä on tarvitava kalusto
(yhteen aikan ainakin espoosa oli)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Faraz »

Itsellä ohjelmoitiin 320CDI, ja puhtia ainakin itsestä tuli lisää ja kulutus on pysynyt miellyttävissä lukemissa.
Itse en näistä ohjelmoinnesta ymmärrä enemmän kuin sika pohjantädestä, joten:

Mistähän johtuu, että kerran vedättäessä kunnolla auto meni jonkinlaiseen vikatilaan, jolloin auto ei antanut käyttää tehoja ollenkaan. Vaikka kaasua painoi, ei mitään tapahtunut. Hissukseen kyllä pääsi liikkumaan. Testerillä toisen vian takia luettaessa löytyi myös koodi, jonka mukaan ahtopaineet olisivat joskus karanneet. Onko tämä vaarallista? :D

Lisäksi moottorivalo palaa ja sammuskelee välillä ja viaksi testeri ilmoittaa pakokaasujen lämpöanturit. Ahtimen lähellä olevaan anturiin ei ole koskettu, mutta taaimmainen on vaihdettu. Testerillä kuitenkin kun katsoo lämpötila lukemia ajossa, niin molemmat kyllä antavat järkeenkäypää lukemaa. Voisiko moinen johtua jotenkin lastutuksesta?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Noihin sinun molempiin kysymyksiisi osaa oikeastaan vaan vastata sen ohjelman tekijä, tai laittaja.
Kumpaankin vaivaan voi olla ohjelmallinen, tai mekaaninen syy.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin