piti katsoa mitä tarjolla
niin paljon on yhä samoja myynnissä mitä silloinkin oli
aivan ylihintaisi/kuntoon/varusteisiin nähden
Jees, eli aika hyvin markkina näyttää toimivan ja määrittelevän täten käyvän hinnan käytetylle autolle. Kiitos tiedoista, taidan seisottaa pihassa ja odottaa yllättävää arvonnousua
Siis meinaako täällä joku oikeasti että M271 jakopää remppa on joku halpa juttu? Kyllä tuohon minun käsittääkseni menee melkein 2000e jo pelkkiin varaosiin. Toinen juttu on tuo takakelkan ruostuminen että miten ihmeessä se voi olla kallis kun ainakin mulla se oli halvin remontti mitä olen koskaan autoon tehnyt, ei menny euroakaan rahaa.
Kyselin täällä kesällä eli pari sivua sitten. Päädyin ostamaan Suomesta 130 t. ajetun -11 vuoden 200 CDI:n, kun halvalla sain. Saksassa hintapyynnöt vähänkin vastaavista olivat kovempia. Kytkin menee vaihtoon, ilmeisesti ollut kaupunkiajossa, kun pellit ja orkkis tuulilasi ovat kuin uudet. Ei kiveniskemiä. Merkkihuollettu vuosittain vielä. Jospa tuon koneen kanssa pärjäisi ongelmitta.
Mitäs mieltä tästä, huolettu ilmeisen hyvin, toki sähköinen huoltokirja joten niistä ei saanut tarkempia tietoja. Tuossa on ikävä kyllä jo om651 kone, jakoketjun vaihdosta ei mitään tietoja, tai kuten nuo autoliikkeet ruukaa ilmoittaa "ketjukone - ei kalliita hihnanvaihtoja!" https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/14216399
Harkinnassa W205 M274 1.6 bensa koneella vuosimallia -15.
Autolla jo 200t mittarissa. Huoltopuoki kuitenkin kunnossa. Onko tuollaiseen remonttia tulossa kuinka varmuudella? Lohkolämppärikin puuttuu, joka taas ei kerro paljosta, mutta kuitenkin. Itsellä vuosittaiset kilometrit on kuitenkin varsin maltilliset niin siksi en vieroksu vielä paljoka kilometrejä. Mitetittyttää vain muutoin koneen kestävyys.
w204 om651 on tullut ajettua yhteensä 100tkm viimeisten 4 vuoden aikana, enkä om651 malliin voisi tyytyväisempi olla, ajettavuus ja kulutus kohdallaan auton hintatasoon nähden.
mitä remontteihin tulee
ekaan autoon uusittu jakoketju (180 cdi vm.13, auton mittarissa ~240tkm) ja toiseen turbon ahtoputki (250cdi vm-13, auton mittarissa ~240tkm) jarrupalat/levyt taakse, nämä teki yhteenäs noin 800€
korjauskustannukset siten 200€/vuosi
651 on ihan hyvä moottori jos 13vm tai uudempi. Ahtoputkia, öljy- ja polttoainesuodatin jalkoja menee. Vesipumppu myös jos on vielä muovirunkoinen.
Valitettavan paljon muovia moottorissa. Öljypohja ja imusarja esim. Ajaessa pitää muistaa että se on pikkudiesel. Ei mikään AMG.
W204 harkinnassa käyttikseksi. Onko näihin mitään toivoa saada mahtumaan isofix kiinnitteisiä selkämenosuuntaan olevia lastenturvaistuimia? Kaksin kappalein vieläpä.
PaksuBecks kirjoitti: ↑Su 27.10.2024 23:07
W204 harkinnassa käyttikseksi. Onko näihin mitään toivoa saada mahtumaan isofix kiinnitteisiä selkämenosuuntaan olevia lastenturvaistuimia? Kaksin kappalein vieläpä.
Kyllähän ne mahtuu, mutta jo 175cm kuski joutuu hieman tinkimään jalkatilasta britax telakan ja istuimen kanssa jos laittaa takapenkille.
S204 220cdi -08
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07