Mikä on JAG plugi?HannuS kirjoitti:Tuossa Staarin kaapelissa on sellainen JAG plugi. Voiko tuon jännitteen numero 15 syöttää siitä? Vai mitä varten se liitin on olemassa?

Mikä on JAG plugi?HannuS kirjoitti:Tuossa Staarin kaapelissa on sellainen JAG plugi. Voiko tuon jännitteen numero 15 syöttää siitä? Vai mitä varten se liitin on olemassa?
Se olikin siellä Staarin ja tietokoneen RS portin välisessä liitoksessa. Ei se olekaan JAG liitin vaan aivan tavallinen 5mm DC-Plugi. Siihen tuli koko ajan 12V. Oli autossa virrat päällä eli ei.Jolle kirjoitti:Mikä on JAG plugi?HannuS kirjoitti:Tuossa Staarin kaapelissa on sellainen JAG plugi. Voiko tuon jännitteen numero 15 syöttää siitä? Vai mitä varten se liitin on olemassa?
Vastaan tullutHannuS kirjoitti:Se olikin siellä Staarin ja tietokoneen RS portin välisessä liitoksessa. Ei se olekaan JAG liitin vaan aivan tavallinen 5mm DC-Plugi. Siihen tuli koko ajan 12V. Oli autossa virrat päällä eli ei.Jolle kirjoitti:Mikä on JAG plugi?HannuS kirjoitti:Tuossa Staarin kaapelissa on sellainen JAG plugi. Voiko tuon jännitteen numero 15 syöttää siitä? Vai mitä varten se liitin on olemassa?
Ilmeisesti se on joku varavirta -lisävirta syöttö. Jos vaikka on huono akku tai jotain.
Mutta OBD liittimessä oli jatkuva virta pinnissä 16 ja pinnissä 8 oli virta silloin kun virrat laittaa päälle. Se vaan sammuu se pinnin 8 jännite vähän hitaasti kun virrat sammuttaa. Ehkä noin 1-2 sekunnin päästä.
Tässä kuva siitä mitä Staari näyttää
https://dl.dropboxusercontent.com/u/311 ... 69_ZGW.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse syyllistä, elikkä ZGW moduulia en autosta vielä löytänyt. Minnekään ei nyt pääse siitä eteenpäin kun tuo ZGW väittää että sitä ei ole käyttöön otettu. Se on muurautunut jollakin tavalla umpeen.
Niin eihän niitä auton tietoja kannata laittaaJolle kirjoitti:Sulla täytyy sitten olla alkuvuoden 05 malli
No on tässä se testeriin ja sen käyttöön liittyvä asia että kämmäsinkö minä kuitenkin jotenkin tuon Staarin kanssa ja sain siksi siitä ZGW:stä alustukset nollattua, enkä osaa nyt niitä palauttaa. Ehkä monille vois olla tässä varoittava esimerkki siitä mitä STAR:n kanssa ei kannata tehdä.CDI203 kirjoitti:Niin eihän niitä auton tietoja kannata laittaaJolle kirjoitti:Sulla täytyy sitten olla alkuvuoden 05 malli
(Niitähän yleensä sitten arvaillan pari ensimäistä sivua)
Kuulukohan tämä onkelma enään tämän otsikon alle,
Jos vika ei johdu testeristä vaan autosta
Auto Varmaankin 211 jos niin lämpö näyttöle on "normaali" että näytää jotain korkeita lukemiaMiHe kirjoitti:En tiedä kuuluko tämän topicin alle, kun ei ole vielä oikein selvinnyt mitä tapahtuu...
Eli vaihdoin öljyt ja suodattimet, nollasin huollon ja katselin siinä sitten samalla starilla mittausarvoja sieltä täältä. Osui silmään kaksi outoutta:
Mittaristossa ulkolämpötila näytti jotain luokkaa 6584 astettamelko kuumaa...
Sitten jarrupalojen paksuus näytti 0 mm (no tuo tulee tarkistettua nopeasti kun perjantaina on vuorossa jarrunesteiden vaihto).
Täytyy vielä vilkaista uudelleen mitta-arvoja kunhan ehtii...
Sitten yksi omituisuus; mikä on huolto nro 16? Näkyi olevan listassa (tulostin huoltosheetin korjaamokoodin perusteella erikseen WISsistä kun se WIS ei edelleenkään käynnisty DASisamutta siellä ei kyseistä numeroa ollut, tuo service 16 näkyi vain kuitattujen huollon kohdalla). Katsoin MB-lehdestäkin, siinäkään ei tunnisteta nro 16:ta.
Jaa niin, vielä yksi kysymys: miten annan autolle tiedoksi oman lisätyön (vaihdoin combifiltterin vaikka sitä ei pyydetty). Viimeksi kun menin laittamaan ensin erilliskohteen kuitatuksi, en saanut enää kuitattua kokonaishuoltoa (mussutti jotain että pitää ajella ennekuin seuraavan kerran saa kuitata). Ja sitten kun menin nollaamaan vahingossa tehdyn viimeisen huollon niin se tosiaan nollasi sitten kokonaishuollonEi mikään ihme että assystplussan muuttuvista kohteista on luovuttu...
CDI203 kirjoitti:
Auto Varmaankin 211 jos niin lämpö näyttöle on "normaali" että näytää jotain korkeita lukemia
(varsinkin jos on jotakin muuta puuhanut mittarin asetuksien tms parissa)
yleensä palutuu tolkulisiin lukemmin itsekseen
Onko WIS asenneltu EWA:n kautta vai onko käytössä WIS Standalone? Mitä ilmoitelmaa antaa kun koitat käynnistää?MiHe kirjoitti:WIS ei edelleenkään käynnisty DASisa
Seisooyksin-asennus tuossa on ja toimii. DASissa vilahtaa dos-promptin ruutu mutta ei ehdi nähdä mitä siinä lukee. Xentryn puolelta WIS-käynnistys herjaa GlobalSystemSettings.properties tiedostoon (mitä ei koneelta löydy), sitten herjataan että WIS/ASRA jo käynnissä vaikkei ole. Tätä taannoin jo erään foorumilaisen kanssa pähkäiltiin hyvän aikaa ja tultiin siihen johtopäätökseen että viitataan virheellisesti noihin properties tiedostoihin tai siellä itse tiedostossa on jotain köpöllään. Hankaluuksia aiheuttaa se että minulla ei näy kuin osa tiedostoista, hidden filejä ei saa näkyville (täppä ei tee mitään tiedostonhallinnassa vaan palautuu aina älänäytä-tilaan). Lueskelin että tämä on tyypillistä virusten iskun jälkeen (niitähän oli siellä ihan v***sti kun skannasin levyn), ja jotain ohjeita korjaamiseksi löysinkin mutta en jaksanut asialle mitään tehdä kun olen tähänkin asti tuon kanssa elänyt. Jos se toimii (edes kiertoteitse) - älä koske...sonikki kirjoitti: Onko WIS asenneltu EWA:n kautta vai onko käytössä WIS Standalone? Mitä ilmoitelmaa antaa kun koitat käynnistää?
Juu niin näkee, mutta jotenkin epälooginen tuo teksti on, kun sillä ei taida olla mitään yhteyttä WISsiin vaan ainoastaan siihen Xetryn nappiin mistä WIS käynnistyy. Sama teksti tulee heti näytölle riippuen siitä onko WIS käynnissä, käynnistymässä vasta tai eikö se käynnisty jostain syystä ollenkaan, kuten MiHellä tapahtuu. No ei ole ainoa epäloogisuus noissa ohjelmissa.arska10 kirjoitti:Sieltä vindowsin alapalkistahan se näkee onko käynnissä vai ei tai tab painikkeella näkee käynissä olevat ohjelmat
CDI ja sieltä mittaus arvotMiHe kirjoitti:No nyt lyö päässä tyhjää ja ei auta DASsimin selailukaan; mistä pirusta mä sain todellisen öljymäärän näkyviin W211:ssä (Ajattelin tarkistaa kun heitin vain käsivaralta 7,5 litraa koneeseen. Näyttöhän kertoo vaan että OK mutta jostain olen oikeankin määrän katsonut)? Ei löydy oikeaa kohtaa ei...
*:ri ohajeista homman vaihe vaihelta,Absinthe kirjoitti:Heipähei,
SBC-yksiköstä tullut tunnit täyteen herjaa "huoltoväli ylitetty-vaihda sbc-yksikkö"
Olisi tuolla tallin nurkassa yksi ylimääräinen joskin hieman käytetty sbc-yksikkö...
Miten tuon sbc-yksikön vaihto onnistuu starilla? olisiko kellään antaa jelppiä?
Täytyykö vanhasta yksiköstä ottaa koodaus talteen ja sentaa se sitten uuteen?
Tuo on haasteelista saada toimimaan tuolla usb adapterilla. Olen tänne foorumille kirjoitellu omista kokemuksista. Tuo SDnetControl on tarkoitettu langattomalle tiedon siirrolleSunez kirjoitti:Paremman tiedon puutteessa tuli sorruttua kiinan poikien C3-versioon ja vehkeisiin. Asennushommat on ollut yhtä tuskaa. Kunpa olisi tullut aiemmin luettua tätäkin foorumia, niin olisi ollut tämän asian kanssa viisaampi...
Olisi kuitenkin mukava saada tuo nyt toimimaan asti, mutta lieneekö edes mahdollista? Tällä hetkellä homma tökkää siihen, ettei läppäri saa signaalia MUXilta. Läppärinä on HP Compaq, käyttiksenä Windows 7 64-bit ja VMwarellahan tuota Xentry 07/2013 - C3 koitetaan käyttää.
Kun MUXin laittaa kiinni autoon, siihen syttyy kyllä vihreä valo. Jouduimme hommaamaan tällaisen adapterin, että saatiin MUX läppäriin USB:lla kiinni. Läppäri myös pitää tyyppilliset Windowsin merkkiäänet, kun kyseisen USBin tökkää kiinni koneeseen, eli kyllä se sen ainakin jollain asteella tunnistaa? SDnetControl ikkunassa ei kuitenkaan multiplexerin kohdalla näy mitään aktiivista. Ja "Select MUX" kohdassa statuksen kohdalla on vain "No signal". Ilmeisesti myös ruudun alareunassa oleva lukon kuva pitäisi olla kiinni, jos vehje toimii? Tällä hetkellä lukko-kuvake on auki ja punaisen raksin alla.
Myyjän sivuilla tietenkin mainostetaan, että toimii kaikissa koneissa. Eli saisko jollain konsteilla toimimaan tässäkin? Vai täytyykö vaihtaa Delliin ja pois Kiinan markkinoilta? Kaikki vinkit ja avut otetaan vastaan, ettei tule vain kalliit oppirahat...Kiinalaiseenkin ollaan monen monta kertaa jo oltu yhteydessä sähköpostilla ja aiemmat ongelmakohdat asennuksessa saatu ratkottua, mutta nyt ei taas ole kuulunut vastausta (mahtoiko edes ymmärtää meikäläisen selityksiä, saati mahtaako tätä hommaa ratkaista..). Joten kokeillaan, jos täältä löytyisi vinkkejä.