c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Tuosta jollekin valmiiksi viritetty C32.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c-32-amg/5655990

450 heppaa. :think:
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:Tuosta jollekin valmiiksi viritetty C32.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c-32-amg/5655990

450 heppaa. :think:
Liekköhän sama mikä on joskus aiemminkin ollut myynnissä nettiautossa, joku Carlsson viritelmä sekin oli, hinta vain tippunut melkoisesti. Olis kiva nähdä mitä tuo oikeasti antaa penkissä ja mitä muutoksia tuohon on tehty(ei taida edes omistaja tietää)
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Kuva

Melkoinen jötikkä tuo CM90 :D
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joko niitä rullia pian saa :P
S124 300TE
W124 300D
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

S202 kirjoitti:Joko niitä rullia pian saa :P
Ei ole vielä valmista, ilmoittelen kyllä kunhan ensimmäiset on valmiit. Tää kesäloma kausi vähän viivästyttää yhtä sun toista asiaa.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:
amgenter kirjoitti:Tuosta jollekin valmiiksi viritetty C32.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c-32-amg/5655990

450 heppaa. :think:
Liekköhän sama mikä on joskus aiemminkin ollut myynnissä nettiautossa, joku Carlsson viritelmä sekin oli, hinta vain tippunut melkoisesti. Olis kiva nähdä mitä tuo oikeasti antaa penkissä ja mitä muutoksia tuohon on tehty(ei taida edes omistaja tietää)
Jos on Carlssonin pirssi niin veikkaan, että on CK32 RS -paketilla varustettu. Ainakin pajan omien sivujen mukaan tehoa olisi 395, joten tuo 450 kuulostaa aikamoiselta. Joku nettiauton tunnukset omaava voisi laittaa kyselyä.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Melkoinen jötikkä tuo CM90 :D
On kyllä miehekkään kokoinen. Siinä letkut alkaa itkemään kun pumppu lähtee päälle. :lol:
wc124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 26.12.2012 00:36

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja wc124 »

Lape kirjoitti:
wc124 kirjoitti:
Lape kirjoitti:
wc124 kirjoitti:Löytyisikö keneltäkään ylimääräistä toimivaa originaali Nokian puhelinta (kaiketi 6000-sarja), joka tulee keskikonsoliin ja pelittää yhteen Comandin kanssa (-01).? Ostaisin pois.
http://www.huuto.net/hakutulos/words/no ... /highprice" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos linkistä. Kaivelin tuota auton peräosaa ja sieltä löytyy se kiinteä "kännykkäkeskus", joka VIN-koodin mukaan olisi tuollainen puhelin http://nokiamuseum.com/view.php?model=6091%20MB" onclick="window.open(this.href);return false; ;) Keskikonsoliin tulee naaraspuolinen datapiuha eli kapulan lisäksi tarvitsee olla ilmeisesti jonkinlainen teline sille. Toiselta keskustelualueelta luin aiemmin, että periaatteessa ei tarvitsisi tuota kapulaakaan ollenkaan, vaan SIM-kortin voisi laittaa suoraan tuohon "kännykkäkeskukseen" (laatikon kyljessä kylläkin lukee, että pidä tästä näpit irti) ja Comand toimii silloin hands-free puhelimena. En halua bluetooth tms. juttuja, vaan pitäisin auton mahdollisimman originaalina.

Kuva

Mulla on tuollanen setuppi.
Pelittää muuten tuo puhelin laittamalla SIM-kortti sinne peräosan "kännykkäkeskukseen" ilman kiinteää luuria! Eikun pin-koodin näppäily ja soittelut ratin näppäimillä tai Comandista. Soittoääni on perinteinen "mäkitorpanradio" ;) Kiitos "Jysille", joka tästä alunperin vihjaisi.
W124, W202, C32 AMG ja mitä niitä nyt onkaan ;)
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Tänään kävin 1,5 viikon parkin jälkeen ajelulla ja tuli sellainen mieleen tuosta tyhjäkäynnin nostosta kun heittää P:lle, että voisiko olla vain likainen kaasuläppä? Starilla kun ei mitään vikakoodia anna.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:Tänään kävin 1,5 viikon parkin jälkeen ajelulla ja tuli sellainen mieleen tuosta tyhjäkäynnin nostosta kun heittää P:lle, että voisiko olla vain likainen kaasuläppä? Starilla kun ei mitään vikakoodia anna.
Epäilen, koska itseltä tuon putsasin ja nyt minulla on uusi läppä paikoillaan(edelleen tekee tuota silloin tällöin)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mulla nostaa kylmänä reilusti kierroksia, lämpimänä vain vähän. Tekis mieli tehdä putkistolle jotain, tolla pelkällä peräpöntöllä äänet on sellaset räminät. Jollain läpivirtaavalla pöntöllä taas saa sellaset huminat matkavauhtiin että ei kiitos. Vois tehdä vaikka ite koko pöntön ku tietäis mitä sinne sisälle laittaa :D
S124 300TE
W124 300D
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:
amgenter kirjoitti:Tänään kävin 1,5 viikon parkin jälkeen ajelulla ja tuli sellainen mieleen tuosta tyhjäkäynnin nostosta kun heittää P:lle, että voisiko olla vain likainen kaasuläppä? Starilla kun ei mitään vikakoodia anna.
Epäilen, koska itseltä tuon putsasin ja nyt minulla on uusi läppä paikoillaan(edelleen tekee tuota silloin tällöin)
Sellaisen huomasin tänään kun tulin pihaan ja heitin P:lle, kierrokset normaalit tyhjäkäynnillä. Pakki pesään ja peruutus talliin. Tallissa P-asentoon ja kierrokset nousi 1500:aan. Pitää testailla, josko tuolla pakin käyttämisellä on jotain tekemistä asian kanssa. Pitäisi tuo jotenkin saada toistettua.
S202 kirjoitti:Mulla nostaa kylmänä reilusti kierroksia, lämpimänä vain vähän. Tekis mieli tehdä putkistolle jotain, tolla pelkällä peräpöntöllä äänet on sellaset räminät. Jollain läpivirtaavalla pöntöllä taas saa sellaset huminat matkavauhtiin että ei kiitos. Vois tehdä vaikka ite koko pöntön ku tietäis mitä sinne sisälle laittaa
Kylmänä käyntiin laittaessa on ihan normaalia, että pitää noin 15-20 sekuntia kierroksia korkeammalla.

Ite oon tyytyväinen tuohon nykyiseen putkistoon ja ääniin. Vakioputkisto, josta poistettu takimmaiset katit ja se pieni äänenvaimennin keskeltä. Ei ole mitään huminoita normaaliajossa. Tyhjäkäynnilläkin römpöttää ihan mukavasti.
AMGE55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: To 29.12.2011 08:11

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja AMGE55 »

Pansu kirjoitti:
AMGE55 kirjoitti:Kuis teillä on noi pakokaasutestit onnistunut?? mulla itellä e55 kompr. ei mene ainakaan nyt läpi. tyhjäkäynnillä co päästöt 0,14 ja kierroksilla 0,93??!!!
Jos sulla on katit paikoillaan, niin autossa varmaan jotain vialla.

Ei mulla ainakaan kattien kanssa ollut mitään ongelmia päästöissä.

Nyt homma ok! Oli tossa häkkisellä parisen tuntii "opetettavana" niin co oli 0,26. Kun menin katsastamaan niin äijä sanos ettei toi riitä et pitää olla alle 0,2 ei 0,3 eli se taas siitä asiantuntevuudesta, mut katsuri sai arvoksi loppujen lopuksi 0,14! Ja muutenkin oli tuolla aika ala-arvosta palvelua. ensin juteltiin hinnaxi 80 ja loppujen lopuksi se makso 200 ja siihen kaupan päälle tuli vaihdelaatikon öljyt pihalle kun johdinlevyn o-rengas petti. no onnex petti siellä ettei ajossa, mutta korjaus hinnax ne latas 300 euroa tuohon päälle vielä. no soittelin turun mersuhuoltoon ja vietiin auto sinne. kun hain auton niin kyselin uudelleen hintaa nii korjaaja sano et menee hänen piikkin kun on viime vuonna vaihdettu. :) Nyt eiku ootetaan että penkki tulee kuntoon ja saadaan auto säädettyä oikeisiin tehoihin!!
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Päivitetään kulutuslukemia edellisestä:

Kuva

Keskikulutus 12,60 l / 100 km. Omistusaika on tullut ajettua vain noin 8300 kilometriä ( :wtf: ). Kaikki lukemat otettu tankkauslapuilta, eikä ajotietokoneelta.

Pansu, teetkö 65 millisiä rullia vai pienempiä?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Alkuun oli tarkoitus tehdä 65-66mm rullaa ja katsoa miten tuo onnistuu, eli rullaa minkä voi huoletta laittaa vakio autoon ja hinnan pitäisi pysyä sopivana. Tuo 66mm nostaa ahtoja ~0,2bar lisää ja vakio ecun pitäisi händlätä tuo vielä hyvin ilman pelkoa moottorivaurioista. Eli simppeli pieni viritys(~20hv+) sopivaan rahaan ja tuohon voi ympätä sitten ohjelman lisäksi ne ketkä haluaa. Katsoo nyt mitä tuosta tulee, niin mahdollisuuksien mukaan voidaan tehdä eri kokoisiakin. Silloin kun viimeksi oli vehkeet ja laitteet näitä valmistaa vaikka isompiakin eriä, niin ei ollut ainuttakaan kiinnostunutta. Ei näitä viitsis turhaan nurkkiin tehdä omilla rahoilla, eli voi olla että tulee vain pieni erä ja thats it, koitetaan myydä vaikka ebayn kautta nurkkiin jäävät.

Eli jos jollain pyörii ilmaista 100mm rosterijöötiä/umpiakselia nurkissa, niin voidaan näitä sitten vääntää ja harjoitella vaikka pahvilaatikollinen puoli-ilmaiseksi ja rullan koot millin välein niin jokaiselle oma koko :lol:

Tuosta 66millistä kun lähdetään pienentämään rullaa ilman "huijausta", niin paras siirtyä suoraan siihen toiseen laakeriin. Eli kopsata sitä sun 62millistä. Tuo eurochargedin rullakin myydään ainakin millin pienempänä mitä se todellisuudessa vastaa, eikä urat ole 40astetta mitä hihnan vaatimukset ovat, tosin tuohon taidan tietää syyn...
Jaoshi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 29.04.2009 10:48
Paikkakunta: Napapiiri

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jaoshi »

Täällä näkyy oleva tällainen aktiivinen keskustelu ketju ja aiheita laidasta laitaan niin heitän itsekin korteni kekoon.

Ongelma olisi seuraavanlainen, eli lyhyesti sanottuna moottori käy tasaisesti mutta tärisee ja vapisee kuin haavanlehti tuulessa.
Ajonaikana tuota tärinää ei huomaa, muttakun pysäyttää niin tyhjäkäynnillä aurinkolippa heiluu aivan liikaa verrattuna viime kesään.
Mulla seisoi auto 3kk talvella, käytin sitä ja ajelin noin kerran kuussa eikä tuota ongelmaa muistaakseni silloin vielä ollut. Mutta tuossa kun otin auton taas ajoon ja kävin tuossa isolla tiellä polkaseen niin se heitti häiriövalon päälle ja tiputti muutaman pytyn pois pelistä, sammutin koneen ja odottelin niin kävi taas tasaisesti.
Vaihdoin tuon jälkeen tulpat ja ajoin tankillisen polttoainejärjestelmän puhdistusaineella ryyditetyllä bensalla ja tuo häiriövalo sammui itsestään eikä ole sen jälkeen ilmaantunut.
Noin kuukausi tuon jälkeen huomasin tuon tärinän ja se on pysynyt samanlaisena nyt noin kuukauden päivät.
Tyhjäkäynti on noin 500 jengaa ku polkee jarrua, ilman jarrua noin 600-700.
Häiriö valo ei pala.

Mikäköhän juttu tässä nyt vois olla kyseessä?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Jaoshi kirjoitti:Täällä näkyy oleva tällainen aktiivinen keskustelu ketju ja aiheita laidasta laitaan niin heitän itsekin korteni kekoon.

Ongelma olisi seuraavanlainen, eli lyhyesti sanottuna moottori käy tasaisesti mutta tärisee ja vapisee kuin haavanlehti tuulessa.
Ajonaikana tuota tärinää ei huomaa, muttakun pysäyttää niin tyhjäkäynnillä aurinkolippa heiluu aivan liikaa verrattuna viime kesään.
Mulla seisoi auto 3kk talvella, käytin sitä ja ajelin noin kerran kuussa eikä tuota ongelmaa muistaakseni silloin vielä ollut. Mutta tuossa kun otin auton taas ajoon ja kävin tuossa isolla tiellä polkaseen niin se heitti häiriövalon päälle ja tiputti muutaman pytyn pois pelistä, sammutin koneen ja odottelin niin kävi taas tasaisesti.
Vaihdoin tuon jälkeen tulpat ja ajoin tankillisen polttoainejärjestelmän puhdistusaineella ryyditetyllä bensalla ja tuo häiriövalo sammui itsestään eikä ole sen jälkeen ilmaantunut.
Noin kuukausi tuon jälkeen huomasin tuon tärinän ja se on pysynyt samanlaisena nyt noin kuukauden päivät.
Tyhjäkäynti on noin 500 jengaa ku polkee jarrua, ilman jarrua noin 600-700.
Häiriö valo ei pala.

Mikäköhän juttu tässä nyt vois olla kyseessä?
Aivan turha alkaa arvailee, olisit vienyt auton johonkin mistä löytyy Star -diagnostiikkalaite, eli mersun oma laitteisto. Eli Veholle tai lue tekniikka -puolelta topikki mistä löytyy yksityiset laitteen omistajat, rollossa varmasti useampikin Star.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:
Jaoshi kirjoitti:Täällä näkyy oleva tällainen aktiivinen keskustelu ketju ja aiheita laidasta laitaan niin heitän itsekin korteni kekoon.

Ongelma olisi seuraavanlainen, eli lyhyesti sanottuna moottori käy tasaisesti mutta tärisee ja vapisee kuin haavanlehti tuulessa.
Ajonaikana tuota tärinää ei huomaa, muttakun pysäyttää niin tyhjäkäynnillä aurinkolippa heiluu aivan liikaa verrattuna viime kesään.
Mulla seisoi auto 3kk talvella, käytin sitä ja ajelin noin kerran kuussa eikä tuota ongelmaa muistaakseni silloin vielä ollut. Mutta tuossa kun otin auton taas ajoon ja kävin tuossa isolla tiellä polkaseen niin se heitti häiriövalon päälle ja tiputti muutaman pytyn pois pelistä, sammutin koneen ja odottelin niin kävi taas tasaisesti.
Vaihdoin tuon jälkeen tulpat ja ajoin tankillisen polttoainejärjestelmän puhdistusaineella ryyditetyllä bensalla ja tuo häiriövalo sammui itsestään eikä ole sen jälkeen ilmaantunut.
Noin kuukausi tuon jälkeen huomasin tuon tärinän ja se on pysynyt samanlaisena nyt noin kuukauden päivät.
Tyhjäkäynti on noin 500 jengaa ku polkee jarrua, ilman jarrua noin 600-700.
Häiriö valo ei pala.

Mikäköhän juttu tässä nyt vois olla kyseessä?
Aivan turha alkaa arvailee, olisit vienyt auton johonkin mistä löytyy Star -diagnostiikkalaite, eli mersun oma laitteisto. Eli Veholle tai lue tekniikka -puolelta topikki mistä löytyy yksityiset laitteen omistajat, rollossa varmasti useampikin Star.
Kompataan Pansua. Kunnon diagnostiikka. Tarkista moottorin ja vaihdelaatikon tyynyt.
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Jaoshi kirjoitti:Täällä näkyy oleva tällainen aktiivinen keskustelu ketju ja aiheita laidasta laitaan niin heitän itsekin korteni kekoon.

Ongelma olisi seuraavanlainen, eli lyhyesti sanottuna moottori käy tasaisesti mutta tärisee ja vapisee kuin haavanlehti tuulessa.
Ajonaikana tuota tärinää ei huomaa, muttakun pysäyttää niin tyhjäkäynnillä aurinkolippa heiluu aivan liikaa verrattuna viime kesään.
Mulla seisoi auto 3kk talvella, käytin sitä ja ajelin noin kerran kuussa eikä tuota ongelmaa muistaakseni silloin vielä ollut. Mutta tuossa kun otin auton taas ajoon ja kävin tuossa isolla tiellä polkaseen niin se heitti häiriövalon päälle ja tiputti muutaman pytyn pois pelistä, sammutin koneen ja odottelin niin kävi taas tasaisesti.
Vaihdoin tuon jälkeen tulpat ja ajoin tankillisen polttoainejärjestelmän puhdistusaineella ryyditetyllä bensalla ja tuo häiriövalo sammui itsestään eikä ole sen jälkeen ilmaantunut.
Noin kuukausi tuon jälkeen huomasin tuon tärinän ja se on pysynyt samanlaisena nyt noin kuukauden päivät.
Tyhjäkäynti on noin 500 jengaa ku polkee jarrua, ilman jarrua noin 600-700.
Häiriö valo ei pala.

Mikäköhän juttu tässä nyt vois olla kyseessä?
Mulla kävi noin kun vaihdoin p-ainesuotimen ja tuli misfirestä vikakoodia, eli arvataan suodatin.
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Vedin yhen mailin testivedon kuitenkin vaikka en saanu uusia kumeja ja kenttä oli märkä. Kakkosella piirti sen verta vinoon, että ajonvakautus löi pelin hetkeksi poikki mutta ei tuo lopuissa varmaan näy ku kilsan pari. 240km/h jakso kelata.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja aziz »

Zamppa kirjoitti:Vedin yhen mailin testivedon kuitenkin vaikka en saanu uusia kumeja ja kenttä oli märkä. Kakkosella piirti sen verta vinoon, että ajonvakautus löi pelin hetkeksi poikki mutta ei tuo lopuissa varmaan näy ku kilsan pari. 240km/h jakso kelata.
Olitko Hallissa nopeutta mittaamassa?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

aziz kirjoitti: Olitko Hallissa nopeutta mittaamassa?
Juu siis Hallin ajoissa justiinsa. Näköjään tullu asia ilmastua puhelimella kentällä näpytellessä vähän epäselvästi :) Tai siis yhen kerran vaan testasin, kun ei sileillä takakumeilla uskaltanut enempää sateessa leikkiä. Näytti useempikin Mersu paikalla olevan ja jonkun AMG clubin kaverin kanssa kiireessä pari sanaa pois lähtiessä vaihdoinkin. Ei vaan kerenny kunnolla jäädä rupattelemaan, kun muu porukka oli jo lähtenyt mökkiä kohti menemään ja piti saada letka kiinni.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Pansu kirjoitti:
Lape kirjoitti:Ootko Pansu tuosta tietoinen? http://www.tori.fi/varsinais-suomi/MB_S ... m?ca=1&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Liekkö tuosta mitään järkevää sitten saa sepättyä.
Ei oo sattunut silmään kuin nyt, mikähän tuon litratuotto mahtaa olla, kai se on isompi kuin meidän?

no ostitko tuon?

jos ostit niin mitä vanhalle meinaat tehä?...
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Onkos Pansu saanut jo uutta ohjelmaa, jolla AFR korjaantuisi?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

jukkis. kirjoitti:
Pansu kirjoitti:
Lape kirjoitti:Ootko Pansu tuosta tietoinen? http://www.tori.fi/varsinais-suomi/MB_S ... m?ca=1&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Liekkö tuosta mitään järkevää sitten saa sepättyä.
Ei oo sattunut silmään kuin nyt, mikähän tuon litratuotto mahtaa olla, kai se on isompi kuin meidän?

no ostitko tuon?

jos ostit niin mitä vanhalle meinaat tehä?...
Kyllähän tuo tuolla autotallissa makaa. Menee myyntiin, en taida jaksaa asentaa sitä omaan autoon, liikaa hommaa ja liian vähän aikaa.

Autolle ei ole nyt tapahtunut mitään, ollut muita kiireitä tässä niin paljon.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Selvittelin tossa että minkä rullan laakeri sielä pitää meteliä ja kaikki oli ehjiä. Tai no kompurarullan laakeri oli aika selvä, ja sen vaihdoinkin mutta tuo kihnuttava ääni jäi. No äänihän kuuluu siitä levystä mikä on niitattu siihen rullaan, ne niitit ja ne palikat on kuluneet niin että se paketti resonoi tyhjäkäynnillä ikävän kuuloisesti. Kierrokset ku nostaa 1500-2000 nii ääni häviää. Nii että noissa virirullissa pitäis olla se takalevykin mukana? Pansu saatko niitä rullia tehtyä? Tulis virittämällä tuo vika korjattua samalla 8)
S124 300TE
W124 300D
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

S202 kirjoitti:Tai no kompurarullan laakeri oli aika selvä, ja sen vaihdoinkin mutta tuo kihnuttava ääni jäi. No äänihän kuuluu siitä levystä mikä on niitattu siihen rullaan, ne niitit ja ne palikat on kuluneet niin että se paketti resonoi tyhjäkäynnillä ikävän kuuloisesti.
Kierrokset ku nostaa 1500-2000 nii ääni häviää.
Olisin ehdottanut välyksen tarkistamista mutta se taitaa olla katottu?
S202 kirjoitti:Nii että noissa virirullissa pitäis olla se takalevykin mukana? Pansu saatko niitä rullia tehtyä? Tulis virittämällä tuo vika korjattua samalla
Kaikissa mitä on tarjolla tulee rulla valmiiksi kytkinlevyyn niitattuna. Ei muuta kuin paikoilleen ja raakaa ajoa.

Pansulla on lainassa mun 62 millinen, joka ei ole siis Eurocharged-mallia. Kyseinen rulla näyttäisi olevan tällä hetkellä paras aftermarket-tuote mitä tarjolla on, koska hihnan urat tehty oikein hihnan vaatimuksiin nähden. Eikä ole tehty alumiinista, joten ongelmia ei pitäisi olla lämpölaajenemisen kanssa. Katotaan mitä Pansu saa aikaiseksi tuon kanssa. Eri laakerihan siinä on kuin vakiossa mutta en usko sen aiheuttavan mitään ongelmaa. Rullan tekijä on Speeddriven / Accelerated Industries.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

No jos pansu ei sitä tarvi ja haluat myydä sen, niin voisin ostaa. Noin pieni vaatii kyllä vissiin sen ohjelman ellei halua rikkoa moottoria :roll: No tuleepahan ainakin voimaa tuolla rullalla ohjelman kanssa. Se välys oli, jos rakotulkin laittaa molemmille puolille eikä tunge sitä yhdeltä reunaa(jolloin levy kääntyy sen verran että ottaa toiselta puolelta jo kiinni siihen kytkimeen) niin 0,50-0,60mm. Tuola pari sivua taaksepäin se oikea välys on kerrottukin.
S124 300TE
W124 300D
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Käsittääkseni amgenter ei ole rullaa myymässä, se on minulla vain mallina mittoja varten. Oikea välys taitaa olla luokkaa 0.3mm, mutta eipä tuo 0.5mm mitään haittaa. Tuon voi kyllä niitata uudelleen jos niitit helisee.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Se 62 millinen on menossa itelle paikoilleen kun Pansu saa siitä otettu mitat. Sitten kyllä jää ylimääräiseksi 65 millinen. Sillä voi ajella ilman softaakin.
Vastaa Viestiin