Luulin että puhuttiin tehon lisäyksestä...Siekkinen kirjoitti:Ei se saakkaan syttyä. 70/30 seosta käytetään diisselissä.PP007 kirjoitti:Ei taida metanoli syttyä nakussa...
Ruiskutuspumpun säätäminen
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Boostholic
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
kyllä se mun käsittääkseni nostaa pakopaineita kun teho lisääntyy kun palaminen parantuu kun vede seassa kulkee ilmaa enemmän, ja se myös pitäis jäähdyttää konetta.. mut kyse oli nyt vaa et saako sillä pakolämpöjä laskemaan.. DIESELISSÄ
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Kyllä se vääntöjä lisää.PP007 kirjoitti:Luulin että puhuttiin tehon lisäyksestä...Siekkinen kirjoitti:Ei se saakkaan syttyä. 70/30 seosta käytetään diisselissä.PP007 kirjoitti:Ei taida metanoli syttyä nakussa...
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Olipa bensa tai diesel, jos sinne vaikka vettä sumutetaan heti ahtimen jälkeen, niin ei sinne "lisäilmaa" mistään mene.killerimersu kirjoitti:kyllä se mun käsittääkseni nostaa pakopaineita kun teho lisääntyy kun palaminen parantuu kun vede seassa kulkee ilmaa enemmän, ja se myös pitäis jäähdyttää konetta.. mut kyse oli nyt vaa et saako sillä pakolämpöjä laskemaan.. DIESELISSÄ
Vesisumua vain, joka jäähdyttää...
( suljettuun järjestelmään)
Boostholic
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ilma vaan mahtuu kylmänä pienempään tilaanPP007 kirjoitti:Olipa bensa tai diesel, jos sinne vaikka vettä sumutetaan heti ahtimen jälkeen, niin ei sinne "lisäilmaa" mistään mene.killerimersu kirjoitti:kyllä se mun käsittääkseni nostaa pakopaineita kun teho lisääntyy kun palaminen parantuu kun vede seassa kulkee ilmaa enemmän, ja se myös pitäis jäähdyttää konetta.. mut kyse oli nyt vaa et saako sillä pakolämpöjä laskemaan.. DIESELISSÄ
Vesisumua vain, joka jäähdyttää...
( suljettuun järjestelmään)

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Tuo pitää paikkansa, mutta kun ilma on jo puristettu "kasaan", niin sen viilentämisellä lisääntyneen ilman happitoisuuden suhde viilentämättömään on aikas pieni, vai?
Turha keksintöhän tuo vesi/met-ruisku ei missään nimessä kuitenkaan ole
Turha keksintöhän tuo vesi/met-ruisku ei missään nimessä kuitenkaan ole

Boostholic
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Joo ei tuo mitään ihmeitä tee. 50Nm väännönlisäys on mahdollinen.PP007 kirjoitti:Tuo pitää paikkansa, mutta kun ilma on jo puristettu "kasaan", niin sen viilentämisellä lisääntyneen ilman happitoisuuden suhde viilentämättömään on aikas pieni, vai?
Turha keksintöhän tuo vesi/met-ruisku ei missään nimessä kuitenkaan ole
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Tuli tuossa laitettuun om603 koneeseen 7millinpumppu. Käytettynä ostin ja myyjän mukaan ennakko 16jykk, pumpun tekijä niin sanottu harrastelija. Kysymys kuuluu että olisko ennakko nyt liian aikaisella vai myöhäsellä. Ajoitin pumpun siis siihen 16jykk mutta ei pelaa kunnolla. Kylmänä lähtee käyntiin kun kaasulla avittaa mutta rykii ja käy todella epätasaisesti eikä käy tyhjäkäyntiä ollenkaan. Myöskin kalina on ihan hirvee alle 2000 kierroksella. Sitten kun lämpii niin alkaa käymään vähän tasaisemmin ja tyhjäkäynti välillä 900 kiekon luokkaa ja vaeltelee hieman, välillä tyhjäkäynti saattaa hävitä kokonaan. Käyntiin ei lähde lämpinäkään pelkästään avainta kääntämällä. Niin ja ajaessa ropisee/kalisee jos on veto päällä siinä 2000 kierroksen kohilla.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Liian aikasella. Kokeile 20jykk. Voi toki olla ettei tuota ole tehty kunnolla (sylinterikohtaset tasaamatta tai huonosti tasattu, kasattu väärin..).olli103 kirjoitti:Tuli tuossa laitettuun om603 koneeseen 7millinpumppu. Käytettynä ostin ja myyjän mukaan ennakko 16jykk, pumpun tekijä niin sanottu harrastelija. Kysymys kuuluu että olisko ennakko nyt liian aikaisella vai myöhäsellä. Ajoitin pumpun siis siihen 16jykk mutta ei pelaa kunnolla. Kylmänä lähtee käyntiin kun kaasulla avittaa mutta rykii ja käy todella epätasaisesti eikä käy tyhjäkäyntiä ollenkaan. Myöskin kalina on ihan hirvee alle 2000 kierroksella. Sitten kun lämpii niin alkaa käymään vähän tasaisemmin ja tyhjäkäynti välillä 900 kiekon luokkaa ja vaeltelee hieman, välillä tyhjäkäynti saattaa hävitä kokonaan. Käyntiin ei lähde lämpinäkään pelkästään avainta kääntämällä. Niin ja ajaessa ropisee/kalisee jos on veto päällä siinä 2000 kierroksen kohilla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Pystyykö kukaan antamaan säätö-ohjeita 2.5 20v vaparin pumpun säädöstä? onko samallainen kun vanhemmissa malleissa ja paljonko vapariin kannattaa lisätä syöttöä?
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
jos w124 kyseessä niin on samanlainen pumppu ja ekan sivun ohjeilla pärjää. Just joku 2,5 kierrosta on tarpeeksi vaparin pikku piristykseen.Jukka862 kirjoitti:Pystyykö kukaan antamaan säätö-ohjeita 2.5 20v vaparin pumpun säädöstä? onko samallainen kun vanhemmissa malleissa ja paljonko vapariin kannattaa lisätä syöttöä?
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Kyselen nyt täälläkin että olisko ideoita kellään.
Auto on w124 603 turbotettuna.
Säädettiin syöttöä jonkin verran isommalle, ei kuitenkaan tuu mustaa kun polkee. Tyhjäkäyntiä ei saatu jostain syystä laskettua tarpeeksi alas, ja jouduttiin laskemaan kierroksia tyhjäkäynnin hienosäädöllä. Nyt tulos on se, että lähtee käyntiin todella hikisesti, ei ilman kaasua, eikä pysy käynnissä ilman kaasua. Lämpimänä käy vaihde vapaalla hyvin, mutta vaihde päällä ei pysy käynnissä ilman kaasua. Mikähän siinä vois olla? Onko pumpun tyhjäkäynnin säädin rikki, kun siitä loppui säätövara niin aikasin?
Auto on w124 603 turbotettuna.
Säädettiin syöttöä jonkin verran isommalle, ei kuitenkaan tuu mustaa kun polkee. Tyhjäkäyntiä ei saatu jostain syystä laskettua tarpeeksi alas, ja jouduttiin laskemaan kierroksia tyhjäkäynnin hienosäädöllä. Nyt tulos on se, että lähtee käyntiin todella hikisesti, ei ilman kaasua, eikä pysy käynnissä ilman kaasua. Lämpimänä käy vaihde vapaalla hyvin, mutta vaihde päällä ei pysy käynnissä ilman kaasua. Mikähän siinä vois olla? Onko pumpun tyhjäkäynnin säädin rikki, kun siitä loppui säätövara niin aikasin?
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ei varmaan toimi tyhjäkäynninsäädinkään mutta sitä "hienosäätöä" on nyt ruuvattu niin paljon ettei tyhjäkäynnillä ole voimaa ollenkaan. Kokeilitko että kaasuvipu ei jää kantamaan kun säädit tyhjäkäyntiä pienemmälle? Sen vivun nimittäin kuuluu liikkua (pienemmälle) kun tyhjäkäyntiä säädetään. Samoten syöttöä nostaessa vivun pitää päästä liikkumaan pitemmälle. Noilla säädöillä siis säädetään suoraan kaasuvivun liikerataa.jussit kirjoitti:Kyselen nyt täälläkin että olisko ideoita kellään.
Auto on w124 603 turbotettuna.
Säädettiin syöttöä jonkin verran isommalle, ei kuitenkaan tuu mustaa kun polkee. Tyhjäkäyntiä ei saatu jostain syystä laskettua tarpeeksi alas, ja jouduttiin laskemaan kierroksia tyhjäkäynnin hienosäädöllä. Nyt tulos on se, että lähtee käyntiin todella hikisesti, ei ilman kaasua, eikä pysy käynnissä ilman kaasua. Lämpimänä käy vaihde vapaalla hyvin, mutta vaihde päällä ei pysy käynnissä ilman kaasua. Mikähän siinä vois olla? Onko pumpun tyhjäkäynnin säädin rikki, kun siitä loppui säätövara niin aikasin?
Jos ei johdu kaasuvivusta niin sitten ruuvaat "hienosäädön" takasin siihen missä se oli ja vielä vähän lisääkin isommalle ja ruuvaat pumpun sisältä tyhjäkäyntiruuvin alapuolelta sitä 10mm mutteria varovasti aukipäin. Säätö tehdään kone käynnissä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Hyvä että hyödyttiPP007 kirjoitti:Hienoa, tuosta oli mullekkin hyötyä

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Siekkinen kirjoitti:Liian aikasella. Kokeile 20jykk. Voi toki olla ettei tuota ole tehty kunnolla (sylinterikohtaset tasaamatta tai huonosti tasattu, kasattu väärin..).olli103 kirjoitti:Tuli tuossa laitettuun om603 koneeseen 7millinpumppu. Käytettynä ostin ja myyjän mukaan ennakko 16jykk, pumpun tekijä niin sanottu harrastelija. Kysymys kuuluu että olisko ennakko nyt liian aikaisella vai myöhäsellä. Ajoitin pumpun siis siihen 16jykk mutta ei pelaa kunnolla. Kylmänä lähtee käyntiin kun kaasulla avittaa mutta rykii ja käy todella epätasaisesti eikä käy tyhjäkäyntiä ollenkaan. Myöskin kalina on ihan hirvee alle 2000 kierroksella. Sitten kun lämpii niin alkaa käymään vähän tasaisemmin ja tyhjäkäynti välillä 900 kiekon luokkaa ja vaeltelee hieman, välillä tyhjäkäynti saattaa hävitä kokonaan. Käyntiin ei lähde lämpinäkään pelkästään avainta kääntämällä. Niin ja ajaessa ropisee/kalisee jos on veto päällä siinä 2000 kierroksen kohilla.
Joo eli ajoitus olikin mennyt jostain syystä 20jykk ja nyt on 15jykk. Toimii hyvin muten paitsi että kylmällä koneella ropisee ja kalisee aika voimakkaasti siinä 2000kieroksen kohdalla kiihdyttäessä, sitten kun lämmöt nousee sinne 80 yli niin ropina ja kalina loppuu paitsi tietysti tyhjäkäynti karkea. Onkos tää ihan ominaisuus tasapääelementeille vai onko ajoituksessa vielä säätämistä? Ja voikos tuo nyt särkee jotain kun kuitenki joutuu sen muutaman km ajamaan ennenkuin on normaalilämmöissä kone?
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ei vajaaventtiilikoneen pidä kolista muuta kuin tyhjäkäynnillä ja alle 1000 kierroksen tasapääelementeillä.olli103 kirjoitti:Joo eli ajoitus olikin mennyt jostain syystä 20jykk ja nyt on 15jykk. Toimii hyvin muten paitsi että kylmällä koneella ropisee ja kalisee aika voimakkaasti siinä 2000kieroksen kohdalla kiihdyttäessä, sitten kun lämmöt nousee sinne 80 yli niin ropina ja kalina loppuu paitsi tietysti tyhjäkäynti karkea. Onkos tää ihan ominaisuus tasapääelementeille vai onko ajoituksessa vielä säätämistä? Ja voikos tuo nyt särkee jotain kun kuitenki joutuu sen muutaman km ajamaan ennenkuin on normaalilämmöissä kone?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Joo niin ei ainakaan lämpimällä koneella niinkuin ei minullakaan tee. Mutta miten kylmällä koneella esim -15 astetta ja ilman roikkaa käyntiin? Jostain olin joskus lukevinani että tasapääelementeillä raklattaa kylmänä enempi? Itsellä siis siinä 2000 kierroksen kohilla raklattaa pahiten kylmänä veto päällä ja loppuu koneen lämmettyä.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Oon nyt säätäny tosta omasta vapari 200 tiisselistä syöttöjä noin 2 kierrosta lisää.
Jäi vielä vähän epäselväksi vaikka topikkia luin, että saako alppikelloa säätämällä vielä lisää potkua vai toimiiko pikemminkin niinpäin että syöttöjä saa rajoitettua esim katsastusta varten?
Nyttenki meni savutusarvo heittämällä alle sallitun, joten haluttais vielä enemmän potkua.
Sitten vielä mietin että jos säädän pumpun kylkeen tulevaa vaakasuorassa olevaa vipua pitemmäksi niin kaasun pitäis ainaki mennä kunnolla pohjaan. Eikös vain
Jäi vielä vähän epäselväksi vaikka topikkia luin, että saako alppikelloa säätämällä vielä lisää potkua vai toimiiko pikemminkin niinpäin että syöttöjä saa rajoitettua esim katsastusta varten?
Nyttenki meni savutusarvo heittämällä alle sallitun, joten haluttais vielä enemmän potkua.

Sitten vielä mietin että jos säädän pumpun kylkeen tulevaa vaakasuorassa olevaa vipua pitemmäksi niin kaasun pitäis ainaki mennä kunnolla pohjaan. Eikös vain

w124 200D -90
s202 200k -97
s202 200k -97
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
NikoM kirjoitti:Oon nyt säätäny tosta omasta vapari 200 tiisselistä syöttöjä noin 2 kierrosta lisää.
Jäi vielä vähän epäselväksi vaikka topikkia luin, että saako alppikelloa säätämällä vielä lisää potkua vai toimiiko pikemminkin niinpäin että syöttöjä saa rajoitettua esim katsastusta varten?
Nyttenki meni savutusarvo heittämällä alle sallitun, joten haluttais vielä enemmän potkua.![]()
Sitten vielä mietin että jos säädän pumpun kylkeen tulevaa vaakasuorassa olevaa vipua pitemmäksi niin kaasun pitäis ainaki mennä kunnolla pohjaan. Eikös vain
Siit alppikellosta saa syöttöä rajoitettua just esim katsastuksen ajaksi.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
vielä inansa lisäsoppaa saat aikaseks, kun irrotat pumpusta sen rajotin ruuvviin pois. sijaitsee sielä pumpun ja koneen välisessä raossa. siis pumpussa kiinni, moottorin puolella.NikoM kirjoitti:Oon nyt säätäny tosta omasta vapari 200 tiisselistä syöttöjä noin 2 kierrosta lisää.
Jäi vielä vähän epäselväksi vaikka topikkia luin, että saako alppikelloa säätämällä vielä lisää potkua vai toimiiko pikemminkin niinpäin että syöttöjä saa rajoitettua esim katsastusta varten?
Nyttenki meni savutusarvo heittämällä alle sallitun, joten haluttais vielä enemmän potkua.![]()
Sitten vielä mietin että jos säädän pumpun kylkeen tulevaa vaakasuorassa olevaa vipua pitemmäksi niin kaasun pitäis ainaki mennä kunnolla pohjaan. Eikös vain
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Homman nimi olis se, että tuli laitettua tuohon sähköpumppuun 7mm tasapää elementit ja pumpun tekijä meinas että ennakkoa 13-15jykk. Nyt ajotettu 14jykk ja käy ihan ok, mutta laiskasti vastaa kaasuun, ja aika vaivalloisesti lähtee tulille.
Pitäskö tuota nyt sitte aikastaa vai myöhästää?
Pitäskö tuota nyt sitte aikastaa vai myöhästää?
w202 250tdt
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ti 11.09.2012 18:12
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Tervehdys! Sellasta tässä lähin kyselemään että miten paljon tuossa vapari w124 300 deestä pitäisi tulla savua syöttöjen lisäyksen jälkeen??? Kun kiersin syöttöä vähän alle kolme kierrosta ja tyhjäkäyntiä sen verran mitä se mahtui tulemaan ulos ottamatta kanteen kiinni. Merssiin tuli kyllä sopivasti pirteyttä lisää, mutta jäi vaan ihmetyttää että ihmeen vähän tulee tummaa putken päästä, voi jopa sanoa että hyvä jos tulee ollenkaan.



Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
kyllä sieltä saa tulemaan putken täydeltä mutta kaikki musta savu mikä tulee on palamatonta polttoainetta = lisäkulutusta, hiukan ku tupruttaa kaasupohjassa tyhjäkäynniltä hiuppukiekoille niin teho taloudellisuus suhde saavutettu, turbolla tietty heräävyyttä saa paremmaksi ku tupruttaa ennen ahtoja reilummin. katoppa että kaasuvivusto vastaa vapaasti kumpaanki suuntaan, tyhjäkäynnille ja kaasu pohjassa, ja tosiaan ku irrottaa sen kuusiokoloruuvin mihin se vastaa täyskaasulla ja säätää sen vivuston uudestaan pohjaamaan niin saa inan lisäsyöttöä.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ti 11.09.2012 18:12
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
tervehdys!
juu itsekkin olen sitä mieltä että ei sitä vaparia toinna suotta syöttää mahottomalla määrällä polttoainetta, kun ei ole vielä ahdinta eikä muutakaan viritystä.
Mutta kiitoksia vastauksesta ja täytypi ottaa mersu vielä uudestaan talliin syynäkseen 
juu itsekkin olen sitä mieltä että ei sitä vaparia toinna suotta syöttää mahottomalla määrällä polttoainetta, kun ei ole vielä ahdinta eikä muutakaan viritystä.


Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Moi!
Onkohan tossa vm -94 C200D mesessä samanlainen syöttöpumppu ku vanhoissa w124 malleissa? Ainakin moottori on sama om601
Syöttöä täytyis kääntää vähän lisää ku on niin pirun laiska.... Varmaan ihan vakio säädöillä, ku ei tuu yhtään mustaa putkesta.
Onko ton pumpun säätämisessä jotain poikkeavaa verrattuna w124 pumppuun?
-Kiitos-
Onkohan tossa vm -94 C200D mesessä samanlainen syöttöpumppu ku vanhoissa w124 malleissa? Ainakin moottori on sama om601
Syöttöä täytyis kääntää vähän lisää ku on niin pirun laiska.... Varmaan ihan vakio säädöillä, ku ei tuu yhtään mustaa putkesta.
Onko ton pumpun säätämisessä jotain poikkeavaa verrattuna w124 pumppuun?
-Kiitos-
W211 270 CDI -03
W210 200CDIa -00
ex. W163 270cdi -03
ex. W210 E55 AMG -00
ex. W202 200d -94
ex.W124 200d -93
ex. W140 S350TD -94
ex. W202 200D -94
ex. W202 220D -96
ex. W123 200D -80
ex. W201 250D -87
ex. W210 290TD Farkku -98
ex. W124 200D -86
ex. W210 E 220CDIa -99
ex. W201 190D TIC -87
ex. W124 250D -90
ex. W201 200D -87
ex. W202 C 200CDI -99
ex. W124 250D -86
ex. W124 250D -87
W210 200CDIa -00
ex. W163 270cdi -03
ex. W210 E55 AMG -00
ex. W202 200d -94
ex.W124 200d -93
ex. W140 S350TD -94
ex. W202 200D -94
ex. W202 220D -96
ex. W123 200D -80
ex. W201 250D -87
ex. W210 290TD Farkku -98
ex. W124 200D -86
ex. W210 E 220CDIa -99
ex. W201 190D TIC -87
ex. W124 250D -90
ex. W201 200D -87
ex. W202 C 200CDI -99
ex. W124 250D -86
ex. W124 250D -87
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Nyt olis apua viisaammalle, elikä auto on vm90 2.5 td w201 mese.
Pumppua ruuvautettu asiantuntijalla, muuten toimii kuin unelma mutta tyhjäkäynti ongelmaa.
Kylmänä käy tyhjäkäyntiä, lämpimänä nostaa itse kierrokset kattoon vapaalla tai P vaihde päällä,
Äijä sanos et johtuisi morkoolikellosta?
Pitäis saada auto katsastettua, mutta vähän huono viedä konttorille jos kierrokset jää huutamaan..
Pumppu sitä uudenpaa missä nykimisenestokin.
Apua kaivaten ja kiittäen valmiiksi.
Pumppua ruuvautettu asiantuntijalla, muuten toimii kuin unelma mutta tyhjäkäynti ongelmaa.
Kylmänä käy tyhjäkäyntiä, lämpimänä nostaa itse kierrokset kattoon vapaalla tai P vaihde päällä,
Äijä sanos et johtuisi morkoolikellosta?
Pitäis saada auto katsastettua, mutta vähän huono viedä konttorille jos kierrokset jää huutamaan..
Pumppu sitä uudenpaa missä nykimisenestokin.
Apua kaivaten ja kiittäen valmiiksi.

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
siellä on liikaa syöttöä, tai sitä ei ole säädetty oikein. ei sillä että onnistuisi itsellänikään väläätämttä 

w201 om605
- Stiffmeister
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Kokeileppas ottaa siitä nykimisen estosta töpseli irti ja kerro vaikuttaako. Muistelisin että sillä oli jotain vaikutusta, mutta en muista oliko parempaan suuntaan.Forsmanni kirjoitti:Nyt olis apua viisaammalle, elikä auto on vm90 2.5 td w201 mese.
Pumppua ruuvautettu asiantuntijalla, muuten toimii kuin unelma mutta tyhjäkäynti ongelmaa.
Kylmänä käy tyhjäkäyntiä, lämpimänä nostaa itse kierrokset kattoon vapaalla tai P vaihde päällä,
Äijä sanos et johtuisi morkoolikellosta?
Pitäis saada auto katsastettua, mutta vähän huono viedä konttorille jos kierrokset jää huutamaan..
Pumppu sitä uudenpaa missä nykimisenestokin.
Apua kaivaten ja kiittäen valmiiksi.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
No täytyy tarkistaa onko irti vai kiinni :/ ilmoitan mitä tapahtuu