Ruiskutuspumpun säätäminen

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
PP007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ma 19.11.2012 19:12
Paikkakunta: vantaa

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja PP007 »

Siekkinen kirjoitti:
PP007 kirjoitti:Ei taida metanoli syttyä nakussa...
Ei se saakkaan syttyä. 70/30 seosta käytetään diisselissä.
Luulin että puhuttiin tehon lisäyksestä...
Boostholic
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

kyllä se mun käsittääkseni nostaa pakopaineita kun teho lisääntyy kun palaminen parantuu kun vede seassa kulkee ilmaa enemmän, ja se myös pitäis jäähdyttää konetta.. mut kyse oli nyt vaa et saako sillä pakolämpöjä laskemaan.. DIESELISSÄ
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

PP007 kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:
PP007 kirjoitti:Ei taida metanoli syttyä nakussa...
Ei se saakkaan syttyä. 70/30 seosta käytetään diisselissä.
Luulin että puhuttiin tehon lisäyksestä...
Kyllä se vääntöjä lisää.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
PP007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ma 19.11.2012 19:12
Paikkakunta: vantaa

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja PP007 »

killerimersu kirjoitti:kyllä se mun käsittääkseni nostaa pakopaineita kun teho lisääntyy kun palaminen parantuu kun vede seassa kulkee ilmaa enemmän, ja se myös pitäis jäähdyttää konetta.. mut kyse oli nyt vaa et saako sillä pakolämpöjä laskemaan.. DIESELISSÄ
Olipa bensa tai diesel, jos sinne vaikka vettä sumutetaan heti ahtimen jälkeen, niin ei sinne "lisäilmaa" mistään mene.
Vesisumua vain, joka jäähdyttää...
( suljettuun järjestelmään)
Boostholic
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

PP007 kirjoitti:
killerimersu kirjoitti:kyllä se mun käsittääkseni nostaa pakopaineita kun teho lisääntyy kun palaminen parantuu kun vede seassa kulkee ilmaa enemmän, ja se myös pitäis jäähdyttää konetta.. mut kyse oli nyt vaa et saako sillä pakolämpöjä laskemaan.. DIESELISSÄ
Olipa bensa tai diesel, jos sinne vaikka vettä sumutetaan heti ahtimen jälkeen, niin ei sinne "lisäilmaa" mistään mene.
Vesisumua vain, joka jäähdyttää...
( suljettuun järjestelmään)
Ilma vaan mahtuu kylmänä pienempään tilaan :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
PP007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ma 19.11.2012 19:12
Paikkakunta: vantaa

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja PP007 »

Tuo pitää paikkansa, mutta kun ilma on jo puristettu "kasaan", niin sen viilentämisellä lisääntyneen ilman happitoisuuden suhde viilentämättömään on aikas pieni, vai?

Turha keksintöhän tuo vesi/met-ruisku ei missään nimessä kuitenkaan ole :thumbup:
Boostholic
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

PP007 kirjoitti:Tuo pitää paikkansa, mutta kun ilma on jo puristettu "kasaan", niin sen viilentämisellä lisääntyneen ilman happitoisuuden suhde viilentämättömään on aikas pieni, vai?

Turha keksintöhän tuo vesi/met-ruisku ei missään nimessä kuitenkaan ole :thumbup:
Joo ei tuo mitään ihmeitä tee. 50Nm väännönlisäys on mahdollinen.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
olli103
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: To 29.01.2009 20:24

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja olli103 »

Tuli tuossa laitettuun om603 koneeseen 7millinpumppu. Käytettynä ostin ja myyjän mukaan ennakko 16jykk, pumpun tekijä niin sanottu harrastelija. Kysymys kuuluu että olisko ennakko nyt liian aikaisella vai myöhäsellä. Ajoitin pumpun siis siihen 16jykk mutta ei pelaa kunnolla. Kylmänä lähtee käyntiin kun kaasulla avittaa mutta rykii ja käy todella epätasaisesti eikä käy tyhjäkäyntiä ollenkaan. Myöskin kalina on ihan hirvee alle 2000 kierroksella. Sitten kun lämpii niin alkaa käymään vähän tasaisemmin ja tyhjäkäynti välillä 900 kiekon luokkaa ja vaeltelee hieman, välillä tyhjäkäynti saattaa hävitä kokonaan. Käyntiin ei lähde lämpinäkään pelkästään avainta kääntämällä. Niin ja ajaessa ropisee/kalisee jos on veto päällä siinä 2000 kierroksen kohilla.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

olli103 kirjoitti:Tuli tuossa laitettuun om603 koneeseen 7millinpumppu. Käytettynä ostin ja myyjän mukaan ennakko 16jykk, pumpun tekijä niin sanottu harrastelija. Kysymys kuuluu että olisko ennakko nyt liian aikaisella vai myöhäsellä. Ajoitin pumpun siis siihen 16jykk mutta ei pelaa kunnolla. Kylmänä lähtee käyntiin kun kaasulla avittaa mutta rykii ja käy todella epätasaisesti eikä käy tyhjäkäyntiä ollenkaan. Myöskin kalina on ihan hirvee alle 2000 kierroksella. Sitten kun lämpii niin alkaa käymään vähän tasaisemmin ja tyhjäkäynti välillä 900 kiekon luokkaa ja vaeltelee hieman, välillä tyhjäkäynti saattaa hävitä kokonaan. Käyntiin ei lähde lämpinäkään pelkästään avainta kääntämällä. Niin ja ajaessa ropisee/kalisee jos on veto päällä siinä 2000 kierroksen kohilla.
Liian aikasella. Kokeile 20jykk. Voi toki olla ettei tuota ole tehty kunnolla (sylinterikohtaset tasaamatta tai huonosti tasattu, kasattu väärin..).
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Jukka862
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 05.09.2012 09:18
Paikkakunta: E-P

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Jukka862 »

Pystyykö kukaan antamaan säätö-ohjeita 2.5 20v vaparin pumpun säädöstä? onko samallainen kun vanhemmissa malleissa ja paljonko vapariin kannattaa lisätä syöttöä?
TS_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:53

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja TS_W124 »

Jukka862 kirjoitti:Pystyykö kukaan antamaan säätö-ohjeita 2.5 20v vaparin pumpun säädöstä? onko samallainen kun vanhemmissa malleissa ja paljonko vapariin kannattaa lisätä syöttöä?
jos w124 kyseessä niin on samanlainen pumppu ja ekan sivun ohjeilla pärjää. Just joku 2,5 kierrosta on tarpeeksi vaparin pikku piristykseen.
jussit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 10.12.2012 09:15

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja jussit »

Kyselen nyt täälläkin että olisko ideoita kellään.
Auto on w124 603 turbotettuna.
Säädettiin syöttöä jonkin verran isommalle, ei kuitenkaan tuu mustaa kun polkee. Tyhjäkäyntiä ei saatu jostain syystä laskettua tarpeeksi alas, ja jouduttiin laskemaan kierroksia tyhjäkäynnin hienosäädöllä. Nyt tulos on se, että lähtee käyntiin todella hikisesti, ei ilman kaasua, eikä pysy käynnissä ilman kaasua. Lämpimänä käy vaihde vapaalla hyvin, mutta vaihde päällä ei pysy käynnissä ilman kaasua. Mikähän siinä vois olla? Onko pumpun tyhjäkäynnin säädin rikki, kun siitä loppui säätövara niin aikasin?
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

jussit kirjoitti:Kyselen nyt täälläkin että olisko ideoita kellään.
Auto on w124 603 turbotettuna.
Säädettiin syöttöä jonkin verran isommalle, ei kuitenkaan tuu mustaa kun polkee. Tyhjäkäyntiä ei saatu jostain syystä laskettua tarpeeksi alas, ja jouduttiin laskemaan kierroksia tyhjäkäynnin hienosäädöllä. Nyt tulos on se, että lähtee käyntiin todella hikisesti, ei ilman kaasua, eikä pysy käynnissä ilman kaasua. Lämpimänä käy vaihde vapaalla hyvin, mutta vaihde päällä ei pysy käynnissä ilman kaasua. Mikähän siinä vois olla? Onko pumpun tyhjäkäynnin säädin rikki, kun siitä loppui säätövara niin aikasin?
Ei varmaan toimi tyhjäkäynninsäädinkään mutta sitä "hienosäätöä" on nyt ruuvattu niin paljon ettei tyhjäkäynnillä ole voimaa ollenkaan. Kokeilitko että kaasuvipu ei jää kantamaan kun säädit tyhjäkäyntiä pienemmälle? Sen vivun nimittäin kuuluu liikkua (pienemmälle) kun tyhjäkäyntiä säädetään. Samoten syöttöä nostaessa vivun pitää päästä liikkumaan pitemmälle. Noilla säädöillä siis säädetään suoraan kaasuvivun liikerataa.

Jos ei johdu kaasuvivusta niin sitten ruuvaat "hienosäädön" takasin siihen missä se oli ja vielä vähän lisääkin isommalle ja ruuvaat pumpun sisältä tyhjäkäyntiruuvin alapuolelta sitä 10mm mutteria varovasti aukipäin. Säätö tehdään kone käynnissä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
PP007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ma 19.11.2012 19:12
Paikkakunta: vantaa

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja PP007 »

Hienoa, tuosta oli mullekkin hyötyä :mrgreen:
Boostholic
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

PP007 kirjoitti:Hienoa, tuosta oli mullekkin hyötyä :mrgreen:
Hyvä että hyödytti :thumbup: tuota "hienosäätöä" ei saa ruuvata niin paljoa ettei auto enää pysy käynnissä. Tuo siis vaikuttaa suoraan tyhjäkäynnin voimaan ja samalla vähän kierroksiinkin.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
olli103
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: To 29.01.2009 20:24

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja olli103 »

Siekkinen kirjoitti:
olli103 kirjoitti:Tuli tuossa laitettuun om603 koneeseen 7millinpumppu. Käytettynä ostin ja myyjän mukaan ennakko 16jykk, pumpun tekijä niin sanottu harrastelija. Kysymys kuuluu että olisko ennakko nyt liian aikaisella vai myöhäsellä. Ajoitin pumpun siis siihen 16jykk mutta ei pelaa kunnolla. Kylmänä lähtee käyntiin kun kaasulla avittaa mutta rykii ja käy todella epätasaisesti eikä käy tyhjäkäyntiä ollenkaan. Myöskin kalina on ihan hirvee alle 2000 kierroksella. Sitten kun lämpii niin alkaa käymään vähän tasaisemmin ja tyhjäkäynti välillä 900 kiekon luokkaa ja vaeltelee hieman, välillä tyhjäkäynti saattaa hävitä kokonaan. Käyntiin ei lähde lämpinäkään pelkästään avainta kääntämällä. Niin ja ajaessa ropisee/kalisee jos on veto päällä siinä 2000 kierroksen kohilla.
Liian aikasella. Kokeile 20jykk. Voi toki olla ettei tuota ole tehty kunnolla (sylinterikohtaset tasaamatta tai huonosti tasattu, kasattu väärin..).

Joo eli ajoitus olikin mennyt jostain syystä 20jykk ja nyt on 15jykk. Toimii hyvin muten paitsi että kylmällä koneella ropisee ja kalisee aika voimakkaasti siinä 2000kieroksen kohdalla kiihdyttäessä, sitten kun lämmöt nousee sinne 80 yli niin ropina ja kalina loppuu paitsi tietysti tyhjäkäynti karkea. Onkos tää ihan ominaisuus tasapääelementeille vai onko ajoituksessa vielä säätämistä? Ja voikos tuo nyt särkee jotain kun kuitenki joutuu sen muutaman km ajamaan ennenkuin on normaalilämmöissä kone?
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

olli103 kirjoitti:Joo eli ajoitus olikin mennyt jostain syystä 20jykk ja nyt on 15jykk. Toimii hyvin muten paitsi että kylmällä koneella ropisee ja kalisee aika voimakkaasti siinä 2000kieroksen kohdalla kiihdyttäessä, sitten kun lämmöt nousee sinne 80 yli niin ropina ja kalina loppuu paitsi tietysti tyhjäkäynti karkea. Onkos tää ihan ominaisuus tasapääelementeille vai onko ajoituksessa vielä säätämistä? Ja voikos tuo nyt särkee jotain kun kuitenki joutuu sen muutaman km ajamaan ennenkuin on normaalilämmöissä kone?
Ei vajaaventtiilikoneen pidä kolista muuta kuin tyhjäkäynnillä ja alle 1000 kierroksen tasapääelementeillä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
olli103
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: To 29.01.2009 20:24

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja olli103 »

Joo niin ei ainakaan lämpimällä koneella niinkuin ei minullakaan tee. Mutta miten kylmällä koneella esim -15 astetta ja ilman roikkaa käyntiin? Jostain olin joskus lukevinani että tasapääelementeillä raklattaa kylmänä enempi? Itsellä siis siinä 2000 kierroksen kohilla raklattaa pahiten kylmänä veto päällä ja loppuu koneen lämmettyä.
NikoM
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 04.12.2010 13:44
Paikkakunta: Oulu/Rovaniemi

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja NikoM »

Oon nyt säätäny tosta omasta vapari 200 tiisselistä syöttöjä noin 2 kierrosta lisää.
Jäi vielä vähän epäselväksi vaikka topikkia luin, että saako alppikelloa säätämällä vielä lisää potkua vai toimiiko pikemminkin niinpäin että syöttöjä saa rajoitettua esim katsastusta varten?
Nyttenki meni savutusarvo heittämällä alle sallitun, joten haluttais vielä enemmän potkua. :D

Sitten vielä mietin että jos säädän pumpun kylkeen tulevaa vaakasuorassa olevaa vipua pitemmäksi niin kaasun pitäis ainaki mennä kunnolla pohjaan. Eikös vain :?:
w124 200D -90
s202 200k -97
TS_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:53

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja TS_W124 »

NikoM kirjoitti:Oon nyt säätäny tosta omasta vapari 200 tiisselistä syöttöjä noin 2 kierrosta lisää.
Jäi vielä vähän epäselväksi vaikka topikkia luin, että saako alppikelloa säätämällä vielä lisää potkua vai toimiiko pikemminkin niinpäin että syöttöjä saa rajoitettua esim katsastusta varten?
Nyttenki meni savutusarvo heittämällä alle sallitun, joten haluttais vielä enemmän potkua. :D

Sitten vielä mietin että jos säädän pumpun kylkeen tulevaa vaakasuorassa olevaa vipua pitemmäksi niin kaasun pitäis ainaki mennä kunnolla pohjaan. Eikös vain :?:

Siit alppikellosta saa syöttöä rajoitettua just esim katsastuksen ajaksi.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja pera8x »

NikoM kirjoitti:Oon nyt säätäny tosta omasta vapari 200 tiisselistä syöttöjä noin 2 kierrosta lisää.
Jäi vielä vähän epäselväksi vaikka topikkia luin, että saako alppikelloa säätämällä vielä lisää potkua vai toimiiko pikemminkin niinpäin että syöttöjä saa rajoitettua esim katsastusta varten?
Nyttenki meni savutusarvo heittämällä alle sallitun, joten haluttais vielä enemmän potkua. :D

Sitten vielä mietin että jos säädän pumpun kylkeen tulevaa vaakasuorassa olevaa vipua pitemmäksi niin kaasun pitäis ainaki mennä kunnolla pohjaan. Eikös vain :?:
vielä inansa lisäsoppaa saat aikaseks, kun irrotat pumpusta sen rajotin ruuvviin pois. sijaitsee sielä pumpun ja koneen välisessä raossa. siis pumpussa kiinni, moottorin puolella.
W201 250DT 20V
w201 190E
stumpe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 09.03.2009 18:16
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja stumpe »

Homman nimi olis se, että tuli laitettua tuohon sähköpumppuun 7mm tasapää elementit ja pumpun tekijä meinas että ennakkoa 13-15jykk. Nyt ajotettu 14jykk ja käy ihan ok, mutta laiskasti vastaa kaasuun, ja aika vaivalloisesti lähtee tulille.

Pitäskö tuota nyt sitte aikastaa vai myöhästää?
w202 250tdt
nuori mersumies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 11.09.2012 18:12
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja nuori mersumies »

Tervehdys! Sellasta tässä lähin kyselemään että miten paljon tuossa vapari w124 300 deestä pitäisi tulla savua syöttöjen lisäyksen jälkeen??? Kun kiersin syöttöä vähän alle kolme kierrosta ja tyhjäkäyntiä sen verran mitä se mahtui tulemaan ulos ottamatta kanteen kiinni. Merssiin tuli kyllä sopivasti pirteyttä lisää, mutta jäi vaan ihmetyttää että ihmeen vähän tulee tummaa putken päästä, voi jopa sanoa että hyvä jos tulee ollenkaan. :eh: :eh:
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja johani »

kyllä sieltä saa tulemaan putken täydeltä mutta kaikki musta savu mikä tulee on palamatonta polttoainetta = lisäkulutusta, hiukan ku tupruttaa kaasupohjassa tyhjäkäynniltä hiuppukiekoille niin teho taloudellisuus suhde saavutettu, turbolla tietty heräävyyttä saa paremmaksi ku tupruttaa ennen ahtoja reilummin. katoppa että kaasuvivusto vastaa vapaasti kumpaanki suuntaan, tyhjäkäynnille ja kaasu pohjassa, ja tosiaan ku irrottaa sen kuusiokoloruuvin mihin se vastaa täyskaasulla ja säätää sen vivuston uudestaan pohjaamaan niin saa inan lisäsyöttöä.
nuori mersumies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 11.09.2012 18:12
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja nuori mersumies »

tervehdys!
juu itsekkin olen sitä mieltä että ei sitä vaparia toinna suotta syöttää mahottomalla määrällä polttoainetta, kun ei ole vielä ahdinta eikä muutakaan viritystä. :D Mutta kiitoksia vastauksesta ja täytypi ottaa mersu vielä uudestaan talliin syynäkseen :)
Sammy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 07.04.2005 19:04

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Sammy »

Moi!

Onkohan tossa vm -94 C200D mesessä samanlainen syöttöpumppu ku vanhoissa w124 malleissa? Ainakin moottori on sama om601
Syöttöä täytyis kääntää vähän lisää ku on niin pirun laiska.... Varmaan ihan vakio säädöillä, ku ei tuu yhtään mustaa putkesta.
Onko ton pumpun säätämisessä jotain poikkeavaa verrattuna w124 pumppuun?

-Kiitos-
W211 270 CDI -03
W210 200CDIa -00

ex. W163 270cdi -03
ex. W210 E55 AMG -00
ex. W202 200d -94
ex.W124 200d -93
ex. W140 S350TD -94
ex. W202 200D -94
ex. W202 220D -96
ex. W123 200D -80
ex. W201 250D -87
ex. W210 290TD Farkku -98
ex. W124 200D -86
ex. W210 E 220CDIa -99
ex. W201 190D TIC -87
ex. W124 250D -90
ex. W201 200D -87
ex. W202 C 200CDI -99
ex. W124 250D -86
ex. W124 250D -87
Forsmanni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 25.09.2011 20:03

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Forsmanni »

Nyt olis apua viisaammalle, elikä auto on vm90 2.5 td w201 mese.
Pumppua ruuvautettu asiantuntijalla, muuten toimii kuin unelma mutta tyhjäkäynti ongelmaa.
Kylmänä käy tyhjäkäyntiä, lämpimänä nostaa itse kierrokset kattoon vapaalla tai P vaihde päällä,
Äijä sanos et johtuisi morkoolikellosta?
Pitäis saada auto katsastettua, mutta vähän huono viedä konttorille jos kierrokset jää huutamaan..
Pumppu sitä uudenpaa missä nykimisenestokin.
Apua kaivaten ja kiittäen valmiiksi. :)
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

siellä on liikaa syöttöä, tai sitä ei ole säädetty oikein. ei sillä että onnistuisi itsellänikään väläätämttä :roll:
w201 om605
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

Forsmanni kirjoitti:Nyt olis apua viisaammalle, elikä auto on vm90 2.5 td w201 mese.
Pumppua ruuvautettu asiantuntijalla, muuten toimii kuin unelma mutta tyhjäkäynti ongelmaa.
Kylmänä käy tyhjäkäyntiä, lämpimänä nostaa itse kierrokset kattoon vapaalla tai P vaihde päällä,
Äijä sanos et johtuisi morkoolikellosta?
Pitäis saada auto katsastettua, mutta vähän huono viedä konttorille jos kierrokset jää huutamaan..
Pumppu sitä uudenpaa missä nykimisenestokin.
Apua kaivaten ja kiittäen valmiiksi. :)
Kokeileppas ottaa siitä nykimisen estosta töpseli irti ja kerro vaikuttaako. Muistelisin että sillä oli jotain vaikutusta, mutta en muista oliko parempaan suuntaan.
Forsmanni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 25.09.2011 20:03

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Forsmanni »

No täytyy tarkistaa onko irti vai kiinni :/ ilmoitan mitä tapahtuu
Vastaa Viestiin