Olet ihan oikein huomannut , että joidenkin mallien yms tuonti ei välttämättä kannata-
Nykyinen päästöpohjainen verotus suosii vähäpäästöisiä autoa . Eli mitä pienemmät päästöt , sitä vähemmän maksat autoveroa .
W203 on nykyajatuksella jo isopäätöinen. Minusta ehkä viisainpaa olisi tuoda W204 -korinen.
Tullin sivuilta (mahtihintajärjestelmä ) näet suoraan verotusarvon (myyntihinta) ja kun tiedät päästöt niin näet listasta myös autoveroprosentin .
Eli ei tarvitse arvata autoveron määrää. Verotusarvoon ei vaikuta varustelu vaan vain malli, ikä ja kilometrit.
Tosin autoveropäätöksesta tulee tehdä valitus , sillä uusi verotuskuviossa peritään enemmän veroa kuin mitä aikonaan on peritty ja tämän eyt:n tuomioistuin on todennut laittomaksi . (eli 4-5000 verosta saat ehkä takaisin 800-1000 euroa )
Itse hakien auton haku maksaa n 800-1000 euroa . (lento, taksit, yöpyminen, Saksan siirtokilvet ja paluu laivalla). Jollekin tuojallehan joudut
maksamaan jos et itse voi /uskalla yms hakea. Lisäksi tulee Suomen rekisteröintimaksut n 220 euroa . Talvirenkaat ja lohkolämmitin lisäksi .
Yhden huomion olen tehnyt. Kun katselee Saksasta auton niin yleensä on tarkat hakukriteerit , mutta sitten kun vertaa Saksan hintoja nettiauton hintoihin , niin
eipäs olekaan enää niitä samoja hakukriteerejä ...
tässä yksi auto joka maksaa 8850 Saksassa . Autoveroa tulli määrää (tullin mukaan myyntihinta 13600) 4200 euroa
Eli 8850+4200+hakukulut
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... =EstateCar" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.