No totta kyllä tuokin ja oi onnistumisen riemua kun/jos onnistuu se minkä eteen teki töitäMgo- kirjoitti:
se vasta ketuttaa enite ku ei ostakkaa niitä mitkä oikeesti haluaa vaa tyytyy sit johki erilaisiin
Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Tietääkö joku meneenkä tälläsillä spekseillä omaavat vanteet amg mersuun W211 kori. Eteen 8.5*20 et 32 ja taate 10*20 et 45???
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Mistä löytäis 20-25mm spacerit w202:seen?
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Foorumin guruilla on varmaan tietoa pystyykö W204 320 cdi:n laittaan talveksi 16 tuuman vanteet? Joku vannevalmistaja tarjos minimissään 17 tuumaista.....
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
siinä tosiaan on perusrenkaana 225/45/17 mutta w204 valikoimissa löytyy 6x16et38 peltivanne. taitaa olla niihi pienempiin malleihin. 7x16ET43 olisi sitten sellainen peruskoko, sitä tehdas tarjoaa peltinä ja alumiinisena. Eli Minä en sellaisia kokeilematta uskaltaisi hankkia.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
-Parin talven kokemus 17"avantgarde vanteet et 47 ja renkaana 205/50/17 nokian hakkapeliitta 5. Todella miellyttävä ajaa ja erinomainen pito.bluelion kirjoitti:Foorumin guruilla on varmaan tietoa pystyykö W204 320 cdi:n laittaan talveksi 16 tuuman vanteet? Joku vannevalmistaja tarjos minimissään 17 tuumaista.....
w 211 e55 amg kompressor
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Ainakin tuo kuulostaa järkevältä koolta talvirenkaaksi. Mä olen aina karsastanut leveitä talvirenkaita. 225 on maksimi, sekin menee ässässäkarikuuva kirjoitti: -Parin talven kokemus 17"avantgarde vanteet et 47 ja renkaana 205/50/17 nokian hakkapeliitta 5. Todella miellyttävä ajaa ja erinomainen pito.
E350CDI&A180CDI
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
http://viewitem.eim.ebay.fi/MERCEDES-C- ... 94154/item" onclick="window.open(this.href);return false;
Käykö varmasti w202 ettei tarvi takaspäi lähetellä? En usko et tulee pultteja mukana joten mistäs ne löydän?
Käykö varmasti w202 ettei tarvi takaspäi lähetellä? En usko et tulee pultteja mukana joten mistäs ne löydän?
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Järkyttävä hinta parista spacerista! Suosittelen mieluummin tilaamaan Tommi's Billetiltä. Saat mittatilauksena juuri sellaiset spacerit/adapterit kuin tarvitset. Tuollaiset 10 mm keskittävät spacerit ovat siellä 24-29 e/kpl.
S204
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
no onhan niissä pultit mukana, kulut on kalliimpaa mitä suomessa.
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
G-miehet huom! Maastoajoa harrastaville voi huoletta suositella Kumhon KL71:stä. Kumi elää nätisti, kuvio puhdistuu hyvin eikä riko kuntaa kovin herkästi. Pehmeä kylkiset tosin, varovainen saa olla kivikossa..
E350CDI&A180CDI
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
No niin. Renkaiden kestävyydestä asiaa:
Kesärenkaat tuli ajettua loppuun ja uudet hommattua alle. Poistetut renkaat olivat Bridgestone Turanza ER 300:set koossa 225/55r16 95V ja ajomatkaa niille kertyi yhteensä 37065 kilometriä. Ajo 90 prosenttisesti maantietä.
Kulutuspintaa oli jäljellä takarenkaissa noin 1mm(keskellä)-3mm (reunoissa). Etusissa vastaavasti noin 1,5-4mm. Renkaat vaihdettiin edestä taakse kerran noin 15tkm kohdalla. Uutena näissä oli pintaa muistaakseni 7-7,5mm urasta riippuen. Autona toimi w211 280cdi v6-dieselillä
Mielestäni ihan kohtuu tulos vaikka monet kehuvat ajavansa 50-60tkm samalla rengasetillä.
Kesärenkaat tuli ajettua loppuun ja uudet hommattua alle. Poistetut renkaat olivat Bridgestone Turanza ER 300:set koossa 225/55r16 95V ja ajomatkaa niille kertyi yhteensä 37065 kilometriä. Ajo 90 prosenttisesti maantietä.
Kulutuspintaa oli jäljellä takarenkaissa noin 1mm(keskellä)-3mm (reunoissa). Etusissa vastaavasti noin 1,5-4mm. Renkaat vaihdettiin edestä taakse kerran noin 15tkm kohdalla. Uutena näissä oli pintaa muistaakseni 7-7,5mm urasta riippuen. Autona toimi w211 280cdi v6-dieselillä
Mielestäni ihan kohtuu tulos vaikka monet kehuvat ajavansa 50-60tkm samalla rengasetillä.
Viimeksi muokannut RikuK, Ke 29.08.2012 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
2.8-3.0bar. Takarenkaat tuntuu kuluvan keskeltä hieman enemmän vaikka pitääkin tarpeeksi paineita. Oli Bridget ihan hyvät renkaat, nyt kokeillaan Hankook Ventus Prime 2:sta, kokona 225/55r16 kantavuusindeksi 95 ja nopeusluokka V.ssuvik kirjoitti:Minkälaisia paineita pidit?
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Juuri keskeltä ne kuluu jos on reilusti painetta, matalilla paineilla kuluu reunat enemmän.RikuK kirjoitti: Takarenkaat tuntuu kuluvan keskeltä hieman enemmän vaikka pitääkin tarpeeksi paineita.
1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Ei se aina noin mene. Nykyrenkailla ihan päinvastoin.OskuV kirjoitti:Juuri keskeltä ne kuluu jos on reilusti painetta, matalilla paineilla kuluu reunat enemmän.RikuK kirjoitti: Takarenkaat tuntuu kuluvan keskeltä hieman enemmän vaikka pitääkin tarpeeksi paineita.
E350CDI&A180CDI
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Keskeltä ne kuluu jos sitä painetta on liikaa TAI liian vähän. Sitä ilmaa saa olla aivan saatanasti liikaa että renkaan rakenne muuttuu ja pyöristyy keskeltä niin paljon että kuluu keskeltä sen takia liikaa.
All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
jep, tuo "tieto" että rengas kuluu keskeltä, jos on liikaa painetta on lähinnä 60 luvun rättirenkaista (ristikudos) muistona nyky renkaassa pitää luultavasti olla +8 bar. painetta, että se alkaa palloksi menemään, vanhat ristikudos renkaat meni välillä jo reilulla 3 bar. "muodottomiksi", mutta se johtui siis enemmän renkaan rakenteesta...Mulsu kirjoitti:Keskeltä ne kuluu jos sitä painetta on liikaa TAI liian vähän. Sitä ilmaa saa olla aivan saatanasti liikaa että renkaan rakenne muuttuu ja pyöristyy keskeltä niin paljon että kuluu keskeltä sen takia liikaa.
mulla ei ole vyörenkaat enää kuluneet epätasaisesti/keskeltä, kun opin pitämään niissä reilusti ilmaa, 2.8 bar. on ollut käytännössä mimini renkaalle, kuin renkaalle, mitä omissa autoissa käytän (myös sille 195/65 15" koossa olevalle), ducato sitten taas asia erikseen, kun ohjekirjankin mukaan pitää olla 6 bar. painetta, jos autolla ei ajeta jatkuvasti tyhjänä, silloin riittää reilu 4.5 bar. mutta ne nyt onkin C renkaat ja auton massa hieman eri mitä h-autossa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Sekin, että ihmiset pitää vieläkin niin vähän ilmaa renkaissa johtuu varmaan vielä noista vanhoista uskomuksista.
"Renkaasta tulee kova ajaa kun laittaa 2.8 ilmaa" yms. Ei tule.
"Renkaasta tulee kova ajaa kun laittaa 2.8 ilmaa" yms. Ei tule.
All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
puhumattakaan siitä että siinä keskimäärin 13v vanhassa autossa tankin luukussa lukee että 2.0 tai jopa 1.8
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Niitä oon itsekin ihmetellyt. Käsittämättömän pieniä lukemia.Sergey kirjoitti:puhumattakaan siitä että siinä keskimäärin 13v vanhassa autossa tankin luukussa lukee että 2.0 tai jopa 1.8
E350CDI&A180CDI
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Ostin hetken aikaa sitten ensimmäisen mersuni, E320 CDI Avantgarde farmari vuosimallia 2004. Hankin talvirenkaille vanteiksi C-mallin mersussa olleet alkuperäisvanteet, mutta nyt jälkeenpäin olen saanut useammasta suunnasta epäilyjä niiden sopivuudesta. Näiden ostamieni vanteiden ET on 34 ja koko 7x16. Sopivatko ne autoon vai pitäkö hankkia toiset. Kesärenkaiden vanteet on 8x18 ja mielestäni liian isot talvikumeille. Auttakaa!!
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Täyden varmuuden saat kokeilemalla.oksanen kirjoitti:Ostin hetken aikaa sitten ensimmäisen mersuni, E320 CDI Avantgarde farmari vuosimallia 2004. Hankin talvirenkaille vanteiksi C-mallin mersussa olleet alkuperäisvanteet, mutta nyt jälkeenpäin olen saanut useammasta suunnasta epäilyjä niiden sopivuudesta. Näiden ostamieni vanteiden ET on 34 ja koko 7x16. Sopivatko ne autoon vai pitäkö hankkia toiset. Kesärenkaiden vanteet on 8x18 ja mielestäni liian isot talvikumeille. Auttakaa!!
E350CDI&A180CDI
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Niinpä tietysti.
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Ei mitään sitä vastaan että joku sen sinulle kertoisi, itse en osaa vastata. Monesti vaan tulee kinaa että mahtuuko ne vai ei, toisen mielestä menee ja toinen väittää että ei. Loppujen lopuksi paras kun koittaa Itse olen lopettanut missään kyselemisen, testaamalla tietää varmastioksanen kirjoitti:Niinpä tietysti.
E350CDI&A180CDI
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Nämä ET:t sun muut tulivat aika lailla uutena asiana vastaan kun en ole ennen joutunut vanteita hankkimaan. Mutta niinhän se on että tyhmästä päästä kärsii ennenkaikkea lompakko Olisi pitänyt varmistua etukäteen.
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
ET:n ja vanteen leveyden puolesta menee, mutta kokeileppas mahtuuko pultti vanteen reikään, w/s211 on 14mm paksut pultit. SLK:n vanteeseen kokeilin ja ei mennyt 211:sen pultti ollenkaan.oksanen kirjoitti:Ostin hetken aikaa sitten ensimmäisen mersuni, E320 CDI Avantgarde farmari vuosimallia 2004. Hankin talvirenkaille vanteiksi C-mallin mersussa olleet alkuperäisvanteet, mutta nyt jälkeenpäin olen saanut useammasta suunnasta epäilyjä niiden sopivuudesta. Näiden ostamieni vanteiden ET on 34 ja koko 7x16. Sopivatko ne autoon vai pitäkö hankkia toiset. Kesärenkaiden vanteet on 8x18 ja mielestäni liian isot talvikumeille. Auttakaa!!
Sitten on vielä vanteen kantavuus, 211 on aika painava auto.
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Niinhän se meni että vanteessa on 12 mm:n reikä, eikä M14 pultti siihen käy ilman väkivaltaa. Kiitoksia
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Heitetään kans mielipide. Vaihdoin äskettäin kesärenkaiksi 09/11 leivotut Hankook Ventus Prime 2:set (205/55/16) ja täytyy sanoo että on joku tuhat dB hiljaisemmat renkaat, mitä alla olleet melko lopussa olleet Firestonesit (225/55/16). Vielä en ole kyllä ajellut kuin taajamassa, mutta ero oli melussa kun yö ja päivä
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
juuri asennettu 235/35/19 ja 275/30/19 roadstone:n rankaat. Tuntuu ainakin hyviltä jos vertaa vanhoihin semperit ja hankook merkkisiin!