W124:sen rakentamista/virittämistä
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
Vetarit löytyi!.
Kannattaako kartaani suunnitella suoralla palalla? johon laittas ristikotpäihi. vai onko siitä hyötyä ku siä on kannatin laakeri välis?. tietysti se rauhoittas vähä tuota kartaania ettei menis nii helposti mutkalle?.
Kannattaako kartaani suunnitella suoralla palalla? johon laittas ristikotpäihi. vai onko siitä hyötyä ku siä on kannatin laakeri välis?. tietysti se rauhoittas vähä tuota kartaania ettei menis nii helposti mutkalle?.
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
hojoo. Tuo kartaani mietityttää viäki että kannattaako sinne tehä sitä kannatinlaakerin paikkaa? entä pitääkö siä olla rättinivel toises pääs?.
ku nyt rakentaes ois mahollisuus laittaa laatikon ja peränpäähän ristikko.
Vesikuulereille aattelin tuollasta pumppua http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=1299
Pitääkö olla tehokkaampi?.tulooko sinne järjestelmään paine? tartteeko paisunta-astiaa?.
Perän kans kävi kivasti
. ku rupesin sitä suunnitteleeen taka-akselistoon nii aattelin ottaa takakannen irti nii on helpoot ottaa siitä mittoja. YLLÄTYS!. Komeitten kitkapakkojen sijaan siä oli 4pikkuratasta...
Noo saapahan siitä ees mitat tietohon...
ku nyt rakentaes ois mahollisuus laittaa laatikon ja peränpäähän ristikko.
Vesikuulereille aattelin tuollasta pumppua http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=1299
Pitääkö olla tehokkaampi?.tulooko sinne järjestelmään paine? tartteeko paisunta-astiaa?.
Perän kans kävi kivasti

Noo saapahan siitä ees mitat tietohon...
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
Eipä ole jenkeissäkään kannatinlaakereita, vaan ristikot kummassakin päässä. Tehoa on enemmän, vääntöä on enemmän, pituutta akselilla on enemmän...eiköhän se kestä.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
täältä löytyy asd jos on tarvetta
300E.n perästä, välitystä en muista 


w201 om605
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
Juttelin paikallisen jenkki harrastajan kans ja sanoo samalla lailla justiin. Eli suora kartaani on tulos.Huikko kirjoitti:Eipä ole jenkeissäkään kannatinlaakereita, vaan ristikot kummassakin päässä. Tehoa on enemmän, vääntöä on enemmän, pituutta akselilla on enemmän...eiköhän se kestä.
Bemarin peräs on vain sellanen "pallo" nivel siä peränpääs. vähä saman tyylinen ku vetariissa on. mitähä mahtaa olla sen kestävyys? kaippa niistä bemariistaki otetaan tehoa ja niissäki se kestää?

Vetarikki hain tänään. Oli kyl aika kestävän näkööset että ei ainakaa aksilasta poikkiaasi..
Kiitti tarjouksesta mut mersun perää en laita. Joku Bemarin lukkoperä sinne pitäs löytää (TAAS)jekku90 kirjoitti:täältä löytyy asd jos on tarvetta300E.n perästä, välitystä en muista

Taikka sitte teettää tuohon lukko. Taitaa vain olla kallista lystiä...
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
Nonii Ny löyty 210 lukkoperä ja samalla välitykselläki viä (3.15).
Josko ensviikonloppuns tiputtaas takakelkan pois ja rupiaas perää asetteleen paikoilleen..
Laatikonki löysin GM TH400.Luulis kestävän paremmin ku mersunloodat. aikanki on halvempi rempata
.
Jos mennään lakien puitteis nii saako kartaanitunnelia leventää?
Entä mitä inssi sanoo transbrakistä?.
Mistä vehkeestä tuohon sais kunnon jarrut?
Josko ensviikonloppuns tiputtaas takakelkan pois ja rupiaas perää asetteleen paikoilleen..
Laatikonki löysin GM TH400.Luulis kestävän paremmin ku mersunloodat. aikanki on halvempi rempata

Jos mennään lakien puitteis nii saako kartaanitunnelia leventää?
Entä mitä inssi sanoo transbrakistä?.
Mistä vehkeestä tuohon sais kunnon jarrut?
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
kuulostaa asialliselta...Tompa124 kirjoitti:
Laatikonki löysin GM TH400.Luulis kestävän paremmin ku mersunloodat. aikanki on halvempi rempata.
kartaanitunnelin leventäminen ei pitäis olla lainvastaista... transbrake tai onko sellainen autossa, ei kuulu katsastukssa syynättäviin asioihin... jarrut rakentaa ihan sellaiset, mitkä on vaatimuksenakin, millaisia jarruja itse olet ajatellut (lähinnä kokoluokka, eli alle vai yli 300 mm levyllä)Tompa124 kirjoitti: Jos mennään lakien puitteis nii saako kartaanitunnelia leventää?
Entä mitä inssi sanoo transbrakistä?.
Mistä vehkeestä tuohon sais kunnon jarrut?
500 € lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
Mikään suljettu nesteastiajärjestelmä ei voi olla sellainen, että nestettä kuumennetaan ja siellä ei ole mitään kaasua joka voi puristua/laajentua eli käytännössä pitää olla jonkinlainen täyttöaukko, jossa on ilmaa korkin yläpäässä.Tompa124 kirjoitti:Vesikuulereille aattelin tuollasta pumppua http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=1299
Pitääkö olla tehokkaampi?.tulooko sinne järjestelmään paine? tartteeko paisunta-astiaa?.
Oleppas sitten kanssa tarkkana moottorin öljynjäähdyttäjän putkikokoen kanssa, kuvista näytti banjot hitusen ahdistavilta, mutta kuvat ovat kuvia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
tuo on ihan liian pieni pumppu... tulee tietysti paine, eli tarvitaan paisuntasäiliö...Tompa124 kirjoitti:
Vesikuulereille aattelin tuollasta pumppua http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=1299
Pitääkö olla tehokkaampi?.tulooko sinne järjestelmään paine? tartteeko paisunta-astiaa?.
edit: samasta puljusta löytyy esim. tuollainen pumppu... http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=1343 webaston varaosakirjan mukaan tuollaisessa pumpussa on 5200 ltr/h tuotto... tosin se tais koskea 24 voltin mallia ja tuossa 12 volttisessa jäätäis "vain" 3500 ltr/h... mikä kuitenkin on varmasti ihan riittävä jo coolerille... kuitenkin tuolla pumpulla mitä itse olit ensin suunnitellut, et saa kuin kohtalaisen vitutuksen aikaiseksi

500€:n lankku, ducato ja laguna
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
Kuvis ei näy mut tein itte panjon liitokset isoommaksi. eli hitsasin isommasta liittimestä päät mihin letku tuli.ei saanu tuon kokosta panjoa isommalla lähöllä. kokoja en enää tarkkaan muista mut oisko ollu letku jotaki 16mm. banjojen pultiihi porasin reiätki viä isoomminksi mitä oli. eli virtaa hyvin samalla lailla mitä alkuperänenki.veskola kirjoitti:
Oleppas sitten kanssa tarkkana moottorin öljynjäähdyttäjän putkikokoen kanssa, kuvista näytti banjot hitusen ahdistavilta, mutta kuvat ovat kuvia.
automaatti loodalle tuli nuolla pienillä päillä. mut siä tuskin oikee lujaa se öljy kiertää..
hyvä tietää nii ei mee sitte sormisuuhun ku pitäs ajohon saadanapa kirjoitti:kartaanitunnelin leventäminen ei pitäis olla lainvastaista... transbrake tai onko sellainen autossa, ei kuulu katsastukssa syynättäviin asioihin... jarrut rakentaa ihan sellaiset, mitkä on vaatimuksenakin, millaisia jarruja itse olet ajatellut (lähinnä kokoluokka, eli alle vai yli 300 mm levyllä)

Tuota transbrakea loodas ei viä oo. mut pakko sellanen on laittaa. eihä se paikaltaan lähe muuten mihinkään. Meni välitykset tuos TH400 aika likille 722.3 välityksiä. periaattees siä ykkönen vain häviääs.
Jarrut pitäs olla sellaset että pysähtyy. kuintenki suhkot edulliset.Pärjääskö tehokkaimpien satuloitten vaihtamisella?. vaikka kyllähän noilla turbon jarruullaki hyvin pysähtyy mut se pysähtyminen on vähintäänki yhtä tärkiää kuin kiihtyminen


millaiset jarru 500 on? taikka 400?
etujarrut ny ainaki ois tarkotus laittaa mut kuis takajarrut kannattaako niihi puuttua? muutaku ettiä vaikka tehokkaammat satulat.
justihin. vai jotta sen veten pitää nuon lujaa siä kiertää.. eipä tuos ny nii paljoo hintaeroa oo että kannattas ruveta takkuamaan halvempien kanssa. toimiva ja luotettava ois tarkotus tehä kerrallanapa kirjoitti:tuo on ihan liian pieni pumppu... tulee tietysti paine, eli tarvitaan paisuntasäiliö...
edit: samasta puljusta löytyy esim. tuollainen pumppu... http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=1343" onclick="window.open(this.href);return false; webaston varaosakirjan mukaan tuollaisessa pumpussa on 5200 ltr/h tuotto... tosin se tais koskea 24 voltin mallia ja tuossa 12 volttisessa jäätäis "vain" 3500 ltr/h... mikä kuitenkin on varmasti ihan riittävä jo coolerille... kuitenkin tuolla pumpulla mitä itse olit ensin suunnitellut, et saa kuin kohtalaisen vitutuksen aikaiseksi![]()

kuis vesimäärä? nuohin kennoihin,jäähyttäjään, ja sitte paisunta-astiaan ei mee kaikkiaan vettä ku jotaki 5litraa?. tai no pitäs sen tuohon riittää ku moottoriin menee 8L luokkaa ja siä kuitenki on vähä eri lämpötilat.
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1097136" onclick="window.open(this.href);return false; tommoset ois kova sana mut ei oo nuon paljo rahaa lyödä jarruuhin 

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
Automaatissa mullakin on ollut melkoiset kuristimet niissä banjoissa, en sitten tiedä olisiko se toiminut paremmin, jos olisi ollut paremmin virtaava. Sen kanssa kun on aina ollut vähän kulumisongelmaa. No ei sieltä ainakaan lämpötilahälytyksiä ole tullut, joten kai se virtaa riittävästi, sehän kyllä käsittääkseni kiertää myös jäähdyttimen ohi, eli varsinainen kokonaisvirtaus pitäisi pysyä hyvänä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
nytku tiputtaa tuon takakelkan pois nii siinä samalla kannattaas varmaanki isontaa PA linjasto?. miten isoaputkia pitää olla 10mm?. sais olla varmaanki paineellinen linja takaa asti?. riittääskö yks TEHOKAS pumppu takapääs sillai että ei tarttis pumpun omaa siirtopumppua käyttää?. mitä siä pitää olla painetta?
Entäs paluu puoli?
Pumppu tuloo kuitenki hyvin todennäköisesti olemaan 8mm tapiilla..
Entäs paluu puoli?
Pumppu tuloo kuitenki hyvin todennäköisesti olemaan 8mm tapiilla..
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
Oisko Bosch 044 pumppu riittävän tehokas? näkyy tuottavan vähintään 200l/h 5bar paineella
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
Paineesta ei ole näissä oikein iloa, joten turha haaskata rahoja suuren painekyvyn omaaviin pumppuihin. Matalan paineen tuotto on se tärkein kriteeri ja tietysti se kun elementti imaisee linjasta ainetta niin pumpun pitää painaa sitä samaa tahtia sinne linjaan, ei saa tulla "kuollutta" kohtaa paineeseen. Yksi tärkeä asia on toimiiko pumppu varmasti dieselillä. Vähän matematiikkaa niin voi laskea paljonko rivipumppu kuluttaa kaasupohjassa täydellä kuormalla, tarvitsee tietää se rivipumpun tuotto ja käytössä oleva rpm.
Ymmärtääkseni 8mm linjan pitäisi riittää aika pitkälle, kunhan siellä ei ole mitään kuristavia kohtia liittimissä tjms. Sekin kannattaa nyt huomata, että ei se rivipumpun kyljessä oleva reikäkään kovin kummoinen ole, joten ei kai se ylisuuri letku sitä ennen juurikaan auta.
Ymmärtääkseni 8mm linjan pitäisi riittää aika pitkälle, kunhan siellä ei ole mitään kuristavia kohtia liittimissä tjms. Sekin kannattaa nyt huomata, että ei se rivipumpun kyljessä oleva reikäkään kovin kummoinen ole, joten ei kai se ylisuuri letku sitä ennen juurikaan auta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
8mm kuutosen pumppuunhan on kaks menoa ja ne banjothan kannattaa samalla vaihtaa isommalle letkulle sopiviin. Eli saa sinne soosia menemään 
Mul on tollanen holley hp-150

Sijotettuna tonne takapenkin alle ja naftalinja o 1/2"


Mul on tollanen holley hp-150

Sijotettuna tonne takapenkin alle ja naftalinja o 1/2"

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
ookko kokeellu että riittääkö toi pumppu?. onko sulla 1/2" linjaa meno/paluuna vai riittääkö vakio putki paluupuolelle?.antti_k kirjoitti:8mm kuutosen pumppuunhan on kaks menoa ja ne banjothan kannattaa samalla vaihtaa isommalle letkulle sopiviin. Eli saa sinne soosia menemään
Mul on tollanen holley hp-150
[ http://i268.photobucket.com/albums/jj3/antti__k/Kuva010.jpg ]
Sijotettuna tonne takapenkin alle ja naftalinja o 1/2"
suodattimen oot vissihin vieny konetilaan?
On muuten ihanan kalliin näköstä tuo punos letku

meneekö sulla tuolla samalla letkulla alusta loppuun?
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
noin 530L/h luppaa valmistaja tuotoksi 0,5bar paineella et kyl tuo mulle ainaki piisaa
9mm sisäröörillä vetäsin paluulinjan ku tuo tankki pitäis muute muokata jos haluais isompaa.
Ei se loppupeleissä ny nii tyyristä oo etteikö raaskis tehä vaa ainahan se lisää projektissa kustannuksia
Ihan konehuoneesee asti on vejetty ja kiertää vänkärin etupyöränkotelonkautta mis o suodatinjalka.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23844" onclick="window.open(this.href);return false; tuol o projektista jotaki juttua jos kiinnostaa

9mm sisäröörillä vetäsin paluulinjan ku tuo tankki pitäis muute muokata jos haluais isompaa.
Ei se loppupeleissä ny nii tyyristä oo etteikö raaskis tehä vaa ainahan se lisää projektissa kustannuksia

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23844" onclick="window.open(this.href);return false; tuol o projektista jotaki juttua jos kiinnostaa
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
Tuos ois yhellä tutulla myynnis eaton m112.
oon vähä miettiny että nakkaas ilmastoinnin pois ja laittaas jonki remmiahtimen siihen tilalle. tuo ilmatointi tuskin tulee kestämään kierroksia?.
minkälainen homma tuollane remminahdin on laittaa?
oon vähä miettiny että nakkaas ilmastoinnin pois ja laittaas jonki remmiahtimen siihen tilalle. tuo ilmatointi tuskin tulee kestämään kierroksia?.
minkälainen homma tuollane remminahdin on laittaa?
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
Ymmärtääkseni tarkkaa CAD piiretelyä kannakkeiden suunnittelemiseksi ja sitten tilataan laser- tai vesileikkuuosat ja pultataan ahdin paikalleen. Ellei sitten jostain satu saamaan juuri sille ahtimelle sopivat kannakkeet. Loppu sitten lienee normaali ahtoputkien vetoa...mutta eipä ole aiheesta yhtään mitään kokemusta. Joitakin tuollaisia projektejahan on kuvina kyllä netissä, niistä saanee hyviä vinkkejä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
Mitähän katsastus mies sanoo tuollasesta käsijarrusta?
http://www.jatek.fi/auto-osat/product/394" onclick="window.open(this.href);return false;
tai jos laittas mersun oman käsijarrulle vaijerin tilalle sylinterin jotta käsijarru pelaas satuloitten kautta?
http://www.jatek.fi/auto-osat/product/394" onclick="window.open(this.href);return false;
tai jos laittas mersun oman käsijarrulle vaijerin tilalle sylinterin jotta käsijarru pelaas satuloitten kautta?
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
ei kait se mitään voi sanoa jos se ei vain näe sitä 

w201 om605
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
Hydraulinen käsijarru...
( seisontajarru )
Oho... olipa myyvä sana..
, entäs jos semmoisen tekis ihan itse ,kuten monessa kilvanajoneuvossa..

Oho... olipa myyvä sana..


Hyvät on perät.......
Auti
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
sellasta aattelinki. ei tartis noitten rumpujen kans takuta. eikai sinne muuta tartte ku joku kytkinsylinteri ja vipumekanismi millä se pelaa.
Jos tekee mersun polkimeen sen.
Jos tekee mersun polkimeen sen.
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
jos muisti ei täysin petä käsijarrun tulee olla mekaaninen jos se on sellaisena hyväksytty pois lukien kilpauautot jossa on katsastuskin eri vaatimuksilla.ja
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
Joop
Remmiahdin tippuu jäihin ainakin hetkeksi aikaa. ei oo budjetis tilaa
Luulen vähä että sitä ei oo suurta hyötyä lopuuksi ku stalli tulee olemaan jossain 3500 kohilla. nii luulis siinä isommanki turbon jo heräävän..
Polttoaine linjaksi tuloo tuota 10mm kudos letkua.
Kysyyn tuota teräspunosletkua nii kehuttiin hinnaksi 40€/metri nii ei oikee sytyttäny.
Tuollasen holley hp-150 siirtopumpun vois joku mulle myydä jos on nurkis pyörimäs. äkkisellä googlettamisella ei oo suomes jälleenmyyntiä?
Vesicoolereille tilasin tuon webaston kiertovesipumpun ja paisarin löysin vanhasta lankkuvolvosta.
pitääskös näille olla jokin vesisäiliö? vai riittääkö tuo kierros oleva vesi? tietysti siinä tuloo äkkiä painoa autolle..
pitääkös jäähytys kennon olla minkäkokoinen?
Jarrujenki uusiminen jää myöhemmäksi.
Mistä löytääs sellasen ISONvapaavirtaus suodattimen?. joka piisais likille 500hv.
Remmiahdin tippuu jäihin ainakin hetkeksi aikaa. ei oo budjetis tilaa

Luulen vähä että sitä ei oo suurta hyötyä lopuuksi ku stalli tulee olemaan jossain 3500 kohilla. nii luulis siinä isommanki turbon jo heräävän..
Polttoaine linjaksi tuloo tuota 10mm kudos letkua.
Kysyyn tuota teräspunosletkua nii kehuttiin hinnaksi 40€/metri nii ei oikee sytyttäny.
Tuollasen holley hp-150 siirtopumpun vois joku mulle myydä jos on nurkis pyörimäs. äkkisellä googlettamisella ei oo suomes jälleenmyyntiä?
Vesicoolereille tilasin tuon webaston kiertovesipumpun ja paisarin löysin vanhasta lankkuvolvosta.
pitääskös näille olla jokin vesisäiliö? vai riittääkö tuo kierros oleva vesi? tietysti siinä tuloo äkkiä painoa autolle..
pitääkös jäähytys kennon olla minkäkokoinen?
Jarrujenki uusiminen jää myöhemmäksi.
Mistä löytääs sellasen ISONvapaavirtaus suodattimen?. joka piisais likille 500hv.
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
se mitä sulla on nestettä kierrossa + siinä 240 volvon paisarissa (näin käsitin tuosta lankku volvostaTompa124 kirjoitti:
Vesicoolereille tilasin tuon webaston kiertovesipumpun ja paisarin löysin vanhasta lankkuvolvosta.
pitääskös näille olla jokin vesisäiliö? vai riittääkö tuo kierros oleva vesi?

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
http://www.tarvikemotti.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Siellä pitäis olla ihan hyllytavaraa tuo holley. Ota tarvikemottii tai jeemuun yhteyttä nii eiköhä se pumppu löydy.
Löytyy kyllä kartiofiltterit ja muutaki mukavaa st:ee vermettä mitä ei joka puljussa ookkaan hyllytavarana
Siellä pitäis olla ihan hyllytavaraa tuo holley. Ota tarvikemottii tai jeemuun yhteyttä nii eiköhä se pumppu löydy.
Löytyy kyllä kartiofiltterit ja muutaki mukavaa st:ee vermettä mitä ei joka puljussa ookkaan hyllytavarana

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
rupesin tuos purkaan konetilaa ja kattomaan kuin nuo pienet sirot vesicuulerit sais tuonne sovitettua. no eipä ollukkaa nii yksinkertaisesti ku aattelin homman menevän.
Ei se akunpaikka nii kovin tilava ookkaa että sais nuo sinne istumaaan. Hetken siinä pohdin että mitä jos laittas ne venttiilikopan päälle? Tärinät sun muuta katoaa ku kaikki heiluu samas klimpis. Putketki tuloo mahollisimman lyhkäseksi.
Kone pelliin pitää vain tehä koneen mentävä reikä mut eise mua haittaas tulispa ainaki massasta erottuva auto.
Mites on saako konepelliin tehä reikiä? Moittiiko poliisit tai katsastusmiehet sitä?.
Tai parempia ehdotusia?.
paisarin kans voi tulla onkelmia eikös sen pidä olla kaikkein ylimpänä?

Ei se akunpaikka nii kovin tilava ookkaa että sais nuo sinne istumaaan. Hetken siinä pohdin että mitä jos laittas ne venttiilikopan päälle? Tärinät sun muuta katoaa ku kaikki heiluu samas klimpis. Putketki tuloo mahollisimman lyhkäseksi.
Kone pelliin pitää vain tehä koneen mentävä reikä mut eise mua haittaas tulispa ainaki massasta erottuva auto.
Mites on saako konepelliin tehä reikiä? Moittiiko poliisit tai katsastusmiehet sitä?.
Tai parempia ehdotusia?.
paisarin kans voi tulla onkelmia eikös sen pidä olla kaikkein ylimpänä?

Re: 124:sen rakentamista/virittämistä/kohentamista
Miks noita pitää olla 2 ? Eikös yksikin piisaa jo aika pitkälle? Jos laittaa vaan yhden niin se mahtuu sinne akun paikalle. Ei kyllä sovi mersuun joku jenkkiautotyylinen skuuppi väärin päin konepellille...
IG: @pyrytakkunen