Tarinaa & kuvia '93 E 300 TDT 4Matic ylimääräistä ääntä ja haaleutta
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
Jees. Tämän päivän remppalistalla oli etuperän ... öö... oliko se nyt pienen vetopyörän tiivisteen vaihto. Kuitenkin vuoti öljyä siitä mihin kardaani tulee etuperään. Lisäksi takapallot vaihdettiin, ei kuulu klopinaa enää! Positiivinen yllätys, meinasin jo että hydrauli-iskarin sinne vähintään joutuu vaihtamaan. No ääni oli kyllä hieman pehmeämpi kuin iskarin alapään nivel, kun vihreään farkkuun aikanaan vaihdettiin toinen iskari. Ajomukavuus ei kyllä kovin kauaksi jää ex-farkusta, vaikka itse sanonkin. Samalla takapää nousi oikealle korkeudelle siten, että meikäläisen pieni nyrkki mahtuu hyvin heilumaan pyöränkaaren ja kumin välissä... Itse asiassa se olikin hieman perä lyyhällään.
Jakoketju ja kiristin vaihdettiin myös, vanha ketju oli venynyt n. 5 mm. Mielestäni aika paljon ottaen huomioon sen, että kannellakin on joskus käyty (kuulemma) ja ketju oletettavasti vaihdettu tuolloin. Laatikkoakin hieman säädettiin, luisto saatiin pois vaihtotapahtuman kovenematta.
Jakoketju ja kiristin vaihdettiin myös, vanha ketju oli venynyt n. 5 mm. Mielestäni aika paljon ottaen huomioon sen, että kannellakin on joskus käyty (kuulemma) ja ketju oletettavasti vaihdettu tuolloin. Laatikkoakin hieman säädettiin, luisto saatiin pois vaihtotapahtuman kovenematta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
Mutta mihin jäit, kun moottoritielle siirryttiin....Timo L. kirjoitti:PS. Ajoin ensimmäisen kerran tietä 280 Somerolta Helsingin suuntaan: aivan mahtavat ja vaihtelevat maisemat! Sattui vielä sunnuntain lämmin päivä, mikäs siinä oli kattoluukku auki ajellessa kiireettömästi .
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
Pyörät vispasi yli 100 km/h vauhdissa niin pirusti, että päätin olla pk-seutulaisten kiusana ja ajella max. em. nopeutta .Ari66 kirjoitti:Mutta mihin jäit, kun moottoritielle siirryttiin....Timo L. kirjoitti:PS. Ajoin ensimmäisen kerran tietä 280 Somerolta Helsingin suuntaan: aivan mahtavat ja vaihtelevat maisemat! Sattui vielä sunnuntain lämmin päivä, mikäs siinä oli kattoluukku auki ajellessa kiireettömästi .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
Moi,Timo L. kirjoitti:EGR:stä: tulppasin siis siihen näkyvälle alipainekellolle menevän letkun sopivalla kierretangon pätkällä. Ei näy päällepäin. Lisäksi otin esille ilmamittarin suodatinkotelon alta. Sisällä on läppä, joka käännetään auki ja samalla katsotaan pohjasta päin mihin porataan reikä siten että läppä jää auki kun reiästä laitetaan pultti. Mutteri sitten pohjan puolelle. A'vot. Kokoaminen käänteisessä järjestyksessä .
Mietin kyllä että mikä järki säilyttää sitä ilmamittaria. Eikös vanhemmissa malleissa sen tilalla ole vaan sellainen hauskanmuotoinen ilmaputki? Käynee suoraan kiinnikkeisiin?
...
anteeksi, että lainaan tässä topiccia vähän niinku väärään aihepiiriin, mutta kun tästä jo keskusteltiin aiemminkin...
Halusin vielä varmistua, että ymmärsin oikein tuon ennen kuin teen mitään toimenpiteitä. Ja kun nyt kerran yksi kuva kertoo enempi kuin melkoinen määrä sanoja, niin, ymmärsinkö oikein?
- Tukitaan nuolen numero 1 osoittaman kellon alipaineletku. Tämä aiheuttaa sen, että pakokaasua imuilman joukkoon päästävä venttiili pysyy kiinni aina vain?
- Lukitaan nuolen numero 2 osoittamasta pömpelistä se läppä päinvastaiseen asentoon kuin mihin jousi sitä yrittää vääntää. Tämä aiheuttaa sen, että ilma pääsee liikkumaan mahdollisimman vapaasti nuolen osoittamaan suuntaan tuon pömpelin läpi?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
Kyllä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
Okei, hyvähyvä. Kiitos!
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
Tämän auton "stänssi" on nyt tällainen perän säädön jälkeen. Paljon parempi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
Teitkö muuten itse verohakemukset, vai jätitkö agentin hommiksi?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
Agentti hoiti kaikki paperityöt valmiiksi, itse vain kirjoitin ne alle autoa tullattaessa Jyväskylässä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
Komea peli kyllä on. Itse kyllä pidän jostain syystä enemmän prefaceliftin ulkonäöstä (ja oransseilla vilkulla siis).
Katselin tässä eilen illalla Tekniikan Maailmaa vuodelta 90 (tarkemmin numero 2/90), ja siellä oli Autohinnasto. Tällainen 300TDT 4-Matic kustansi 494 000 markkaa, eikä hintaan kuulunut edes automaattivaihteistoa! Ja siihen vielä varusteet päälle, ei se ollut ihan ilmainen auto uutena
Verrokiksi voi laittaa vielä vaikka Jaguar Sovereign 5.3l V12 maksoi 475 000mk... Myös 300SEL melkein mahtui budjettiin maksaessaan 505 100mk! Hinnat ovat pääsääntöisesti syksyltä 1989.
Katselin tässä eilen illalla Tekniikan Maailmaa vuodelta 90 (tarkemmin numero 2/90), ja siellä oli Autohinnasto. Tällainen 300TDT 4-Matic kustansi 494 000 markkaa, eikä hintaan kuulunut edes automaattivaihteistoa! Ja siihen vielä varusteet päälle, ei se ollut ihan ilmainen auto uutena
Verrokiksi voi laittaa vielä vaikka Jaguar Sovereign 5.3l V12 maksoi 475 000mk... Myös 300SEL melkein mahtui budjettiin maksaessaan 505 100mk! Hinnat ovat pääsääntöisesti syksyltä 1989.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
Kyllä se automaatti on ihan vakiovaruste. Näitä ei ole saanut manuaalina.H.E. von Kuusi kirjoitti: Katselin tässä eilen illalla Tekniikan Maailmaa vuodelta 90 (tarkemmin numero 2/90), ja siellä oli Autohinnasto. Tällainen 300TDT 4-Matic kustansi 494 000 markkaa, eikä hintaan kuulunut edes automaattivaihteistoa! Ja siihen vielä varusteet päälle, ei se ollut ihan ilmainen auto uutena .
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
Niin luulisi, mutta miksi ketussa tuossa sitten lukee auton olevan 5-vaihteinen manuaali?apg kirjoitti:Kyllä se automaatti on ihan vakiovaruste. Näitä ei ole saanut manuaalina.H.E. von Kuusi kirjoitti: Katselin tässä eilen illalla Tekniikan Maailmaa vuodelta 90 (tarkemmin numero 2/90), ja siellä oli Autohinnasto. Tällainen 300TDT 4-Matic kustansi 494 000 markkaa, eikä hintaan kuulunut edes automaattivaihteistoa! Ja siihen vielä varusteet päälle, ei se ollut ihan ilmainen auto uutena .
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
Painovirhe... automaatteja nämä ovat olleet kaikki. 250 D Turboa sai tietyn aikaa 5-v. manuaalilla.
Itsellenikin kieltämättä kakkossarjan ulkonäkö tuntuu mukavimmalle, mutta onhan tämä mukavaa vaihtelua. Tähti tästä näkyy jopa paremmin kuskinpukille kuin aiemmissa .
Itsellenikin kieltämättä kakkossarjan ulkonäkö tuntuu mukavimmalle, mutta onhan tämä mukavaa vaihtelua. Tähti tästä näkyy jopa paremmin kuskinpukille kuin aiemmissa .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
Tänään tuli verotuspäätös. Aikaa meni siis n. 6 viikkoa. Veroprosentti on 30,4 %, yleinen vähittäismyyntiarvo yleisten vähennyksien jälkeen 3228,40 e. Veron määrä täten 981,43 e. Vähän yläkanttiin mitä itse arvioin n. 600-700 e. Verrokit oli otettu 2 kpl Nettiautosta, toinen 4Matic 260 tkm/7500 e ja toinen takaveto, 470 tkm/4990 e.
Kannattaako valittaa ja miten, lieneekö hyötyä?
Kannattaako valittaa ja miten, lieneekö hyötyä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
Eikös valitusohjeet tule päätöksen mukana?Timo L. kirjoitti: Kannattaako valittaa ja miten, lieneekö hyötyä?
En usko että kannattaa, tosin jos ei maksullista apua tarvitse valituksen tekemiseen, niin eipä siinä häviäkään.
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - verot
Tuleehan ne ohjeet mukana, mutta lähinnä tuosta tasosta...
Takaistuimen istuinosan leveämpi puoli jätti painumatta ihan alas. Nyt se on n. 5 cm korkeammalla kuin pienempi puoli, joka napsahtaalukitukseen hyvin. Ei näytä kovin monimutkaiselle, mutta vekslailusta huolimatta ei vaan painu. Vinkkejä?
Takaistuimen istuinosan leveämpi puoli jätti painumatta ihan alas. Nyt se on n. 5 cm korkeammalla kuin pienempi puoli, joka napsahtaalukitukseen hyvin. Ei näytä kovin monimutkaiselle, mutta vekslailusta huolimatta ei vaan painu. Vinkkejä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - verot
Verotusarvosta valittaminen on hieman vaikeaa ,mutta veroa ei saa periä enempää(%) kuin sitä aikoinaan perittiin vastaavasta uudesta .
Eli veroprosentista valittaminen ehkä kannattaa ?
Eli veroprosentista valittaminen ehkä kannattaa ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
Tämä onkin metka tieto. Mullahan klopsahtelee farkun takapyörät, varsinkin ulospäinjoustossa tuntuu että jarruttavaa voimaa ei juuri ole. Ajomukavuus on kuitenkin kohtalainen. Tasonsäätö on myös kohtalaisen laiska, kyllä se vielä kierroksilla pitää mutta ihan optimisti ei perä nouse. Tähän mennessä on tulkittu että klopsunta johtuu takatolppien sisäisestä viasta tai jopa klassikosta eli alapäiden väljyydestä. Mutta että se voisi olla pallosidonnaista sekin... Hmm, hmm. MIeluummin satasen pallot kuin 300 e tolpat, kuitenkin.Timo L. kirjoitti:Jees. Tämän päivän remppalistalla oli etuperän ... öö... oliko se nyt pienen vetopyörän tiivisteen vaihto. Kuitenkin vuoti öljyä siitä mihin kardaani tulee etuperään. Lisäksi takapallot vaihdettiin, ei kuulu klopinaa enää! Positiivinen yllätys, meinasin jo että hydrauli-iskarin sinne vähintään joutuu vaihtamaan. No ääni oli kyllä hieman pehmeämpi kuin iskarin alapään nivel, kun vihreään farkkuun aikanaan vaihdettiin toinen iskari. Ajomukavuus ei kyllä kovin kauaksi jää ex-farkusta, vaikka itse sanonkin. Samalla takapää nousi oikealle korkeudelle siten, että meikäläisen pieni nyrkki mahtuu hyvin heilumaan pyöränkaaren ja kumin välissä... Itse asiassa se olikin hieman perä lyyhällään..
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - verot
Osta Aku Venetmäeltä käytetyt iskarit 100 e/kpl ja uudet pallot . Noin siis itse tein ja se käytetty iskari pelaa vieläkin varmaan kuudetta-seitsemättä vuotta nyt uudella omistajalla. Tämä palloista johtuva ääni oli tosiaan pehmeämpi klopse kuin iskarin alapään kulumisesta johtuva pauke tai napse, miksikä sitä nyt sanoisi.
Takaistuin on nyt paikoillaan, WD-40 ja vasara auttoivat. Se oli ilmeisesti vaan jumissa, niin kuin moni muukin paikka on tuntunut olevan. Samalla tuli tutkittua tuota takapenkin ja -selkänojan lukitussysteemiä. Yksinkertainen ja toimiva, vähän kuin miekin.
Näköjään pääsen tekemään jarruremonttia lähiaikoina, levyt on varmasti minimirajalla ympäriinsä, paloissakaan ei ole hurraamista.
Takaistuin on nyt paikoillaan, WD-40 ja vasara auttoivat. Se oli ilmeisesti vaan jumissa, niin kuin moni muukin paikka on tuntunut olevan. Samalla tuli tutkittua tuota takapenkin ja -selkänojan lukitussysteemiä. Yksinkertainen ja toimiva, vähän kuin miekin.
Näköjään pääsen tekemään jarruremonttia lähiaikoina, levyt on varmasti minimirajalla ympäriinsä, paloissakaan ei ole hurraamista.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - verot
Tätä tässä on mietitty, jahka talous- ja aikataulupuoli antaisi myöden. Voipi olla 20 vuotta vanhoissa palloissa ja runsaasti ajetuissa alapäissä ( ) sanomista molemmissa. Kummasti ääni on vaimetakseen, kun takapenkille lastaa pari korstoa ja vähän roinaa konttiin. Mistä lie kertovaa tuokin sitten. Mutta ei se kyllä ihan entiseen tasoonsa sitten enää nousekaan.Timo L. kirjoitti:Osta Aku Venetmäeltä käytetyt iskarit 100 e/kpl ja uudet pallot . Noin siis itse tein ja se käytetty iskari pelaa vieläkin varmaan kuudetta-seitsemättä vuotta nyt uudella omistajalla. Tämä palloista johtuva ääni oli tosiaan pehmeämpi klopse kuin iskarin alapään kulumisesta johtuva pauke tai napse, miksikä sitä nyt sanoisi..
Letkut ja putkethan jo onkin uutta, sikäli savotta olisi puolet halvempi tehdä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - verot
Syynäilinpä 2.6.1994 -lisävarustehinnastoa ja tein havainnon, että kohtalaisen varusteltu yksilö on kyseessä. Jos AMG-varusteluja ei oteta lukuun, autosta puuttuu kuusi tuohon malliin saatavilla ollutta varustetta. Ne ovat:
-poishinaussuoja
-kumimatot
-aktiivibassokaiuttimet
-radion kaukosäätö
-urh. etuistuimet
-lisäpenkki tavaratilassa.
Tavaratilan lisälämmitystä ei enää saanut E-malliin eikä taukolämmitys ollut mahdollinen varsinaisen lisälämmittimen kanssa.
Liekö raha loppunut ensi ostajalta kesken?
-poishinaussuoja
-kumimatot
-aktiivibassokaiuttimet
-radion kaukosäätö
-urh. etuistuimet
-lisäpenkki tavaratilassa.
Tavaratilan lisälämmitystä ei enää saanut E-malliin eikä taukolämmitys ollut mahdollinen varsinaisen lisälämmittimen kanssa.
Liekö raha loppunut ensi ostajalta kesken?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - verot
Eihän tuo sitten paljon puutu, että olisi tosiaan "kaikki varusteet".Timo L. kirjoitti:Syynäilinpä 2.6.1994 -lisävarustehinnastoa ja tein havainnon, että kohtalaisen varusteltu yksilö on kyseessä. Jos AMG-varusteluja ei oteta lukuun, autosta puuttuu kuusi tuohon malliin saatavilla ollutta varustetta. Ne ovat:
-poishinaussuoja
-kumimatot
-aktiivibassokaiuttimet
-radion kaukosäätö
-urh. etuistuimet
-lisäpenkki tavaratilassa.
Tavaratilan lisälämmitystä ei enää saanut E-malliin eikä taukolämmitys ollut mahdollinen varsinaisen lisälämmittimen kanssa.
Liekö raha loppunut ensi ostajalta kesken?
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - verot
Kuitenkin sitten kun aikanaan myyt, kirjoittelet lisätietoihin "KAIKILLA VARUSTEILLA"
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - verot
H.E. von Kuusi kirjoitti:Kuitenkin sitten kun aikanaan myyt, kirjoittelet lisätietoihin "KAIKILLA VARUSTEILLA"
Ja en varmasti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - verot
Mites muute "reissun räknääjä"?Timo L. kirjoitti:Syynäilinpä 2.6.1994 -lisävarustehinnastoa ja tein havainnon, että kohtalaisen varusteltu yksilö on kyseessä. Jos AMG-varusteluja ei oteta lukuun, autosta puuttuu kuusi tuohon malliin saatavilla ollutta varustetta. Ne ovat:
-poishinaussuoja
-kumimatot
-aktiivibassokaiuttimet
-radion kaukosäätö
-urh. etuistuimet
-lisäpenkki tavaratilassa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - verot
Ööö, muistan joskus kuulleeni puhuttavan jostain Reiserechneristä. Mikä se nyt sitten on - ajotietokone vai? Ajotietokonetta muistan nähneeni vain bensamalleissa, mutta en kyllä yhtään tiedä, oliko sitä muihinkin saatavilla.jackie kirjoitti:Mites muute "reissun räknääjä"?Timo L. kirjoitti:Syynäilinpä 2.6.1994 -lisävarustehinnastoa ja tein havainnon, että kohtalaisen varusteltu yksilö on kyseessä. Jos AMG-varusteluja ei oteta lukuun, autosta puuttuu kuusi tuohon malliin saatavilla ollutta varustetta. Ne ovat:
-poishinaussuoja
-kumimatot
-aktiivibassokaiuttimet
-radion kaukosäätö
-urh. etuistuimet
-lisäpenkki tavaratilassa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - verot
Se on kyllä eriskummallista, ettei edes vielä tosiaan loppupään 124:ssa ollut juurikaan ajotietokoneita, edes alku väykyissä sitä ei ollut vakiona. 140:ssäkin melko harvinainen varuste...
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - verot
jackie kirjoitti: Mites muute "reissun räknääjä"?
Ei sitä saanut kuin bensakutosiin ja -kaseihin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - verot
Dieselkäyttöinen reissuräknääjä tuli vasta W220 korisarjassa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - verot
Ja heti perään W210 faceliftiin Eikös muuten W210 ja W220 ole melkolailla sama ajotietokone? Ja eikös sama laite löydy vielä Maybacheista (ekoista ainaskin)?
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98