Eldorado kirjoitti:Juu kyllä näiden viimeisten renderointien perusteella auto vaikuttaa aika hyvän näköiseltä, mutta nämä arviot tietysti suurella varauksella. Jokatapauksessa jo voinee todeta että W222 tulee olemaan paremman näköinen kuin R231 SL, toivotaan ainakin. SL nimittäin meni aika pahasti metsään minun mielestäni ja saa edeltäjän vaikuttamaan todella kauniilta - mitä se toki onkin.
Olen näkevinäni peränmuodoissa ja etenkin takavaloissa viittauksia Bentleyn ja Maseratin suuntaan. Mahtaako johtua Maybachin tuotannon lopettamisesta, jolloin on tarvetta nostaa perus ässän statusta enempi RR:n suuntaan. Nämä muodot kestää aikaa todella hyvin vaikka olisikin esimerkiksi 15 vuotta tuotannossa. Sinänsä muuten mielenkiintoinen näköharha W221 ässä: sehän on todella iso auto mutta mittasuhteet saa sen näyttämään huomattavasti pienemmältä. W140 möhköhän on niin kuvissa kuin livenäkin todella huikea ilmestys. Vielä jos mennään taaksepäin tämä on vähän samantyyppinen päivitys kuin W116 -> W126 joka oli selvästi köykäisemmillä linjoilla varustettu malli ja vielä tänäkin päivänä kaunis mutta toki jo 30 vuotta vanhana mallina alkaa näyttää nykyautojen rinnalla antiikilta.
Samaa mieltä: R230 SL on jotenkin tyylikkäämpi kokonaisuus kun uusi. Uuden perä on todella "kiinalainen" verrattuna vanhaan. Muistaakseni mainitsin asiasta jo aikoinaan että suunnittelijoilla tulee olemaan vaikea tehtävä ylittää vanha malli muotoilussa. Se että 2 tonnisen järkäleen painoa leikattiin reippaat 100 kiloa ei tee siitä vielä urheiluautoa.
Minusta on yleensäkin vaikea tehdä suuria johtopäätöksiä kuvien perusteella. Itselläni ainakin menee aikansa ennen kuin silmä tottuu uuteen muotoiluun. Tätä nykyään jopa CLS SBn perä näyttää todella hyvältä Ja myös CLSn led valojen designiin tottumiseen meni vähän aikaa.
Kun nyt olen näin virallinen uuden muotoilun puolustaja olen niin kyllä tuo R230 näyttää nyt ihan aikuisten oikeasti todella vanhahtavalta ja kyllä livenä R231 on varsin hieno. Jos joku itseäni tuossa hieman häiritsee niin se ole perä vaan valojen koko suhteessa keulan pituuteen, jotenkin itsestäni tuntuu että tuo design sopii paremmin uuteen SLKhon kuin SLään.
Kaikkien teknisten parannusten joukosta kiinnostavinta uudessa E-sarjassa on iskunvaimennus. Nykyiset säätyvät iskunvaimennukset reagoivat tien pinnasta tuleviin iskuihin. Tällöin etuiskunvaimentimet ovat aina hieman tilanteen jäljessä. Sama kuin nyrkkeilijä väistäisi vastustajan iskuja vasta kosketuksesta.
Uuteen E-sarjalaiseen saa aktiivisesti säätyvän iskunvaimennuksen, jossa auton edessä olevaa tienpintaa skannataan jatkuvasti ja näin iskunvaimentimet voidaan säätää valmiiksi sopivalle jäykkyydelle vastaanottamaan tienpinnan epätasaisuudet juuri oikealla vaimennuksella. http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288508359681.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Täällä kuva W222 AMG-version kojetaulusta. Näyttää aika hyvältä!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Scandiv kirjoitti:Tuo uusi vaihdevipu, joka on myös ML:ssä on kyllä hirveä! Todella halvan näköinen ja tuntuinen entiseen jämäkkään verrattuna.
Mikä uusi vaihdevipu, tuollainenhan se on ollut jo 221:n alusta asti ja ehkä ennenkin? Meinaatko että sen kepin pitäisi olla samanlainen kuin se lattiakeppi? Vähän niin kuin vilkkuviiksi olisi tehty mekaanisesti heiluttamaan sulkia, eihän tämä vaihdekeppikään ole nykyistä vilkkuviikseä hassumpi toiminnaltaan ja on ihan yhtä tukeva kuin se vilkku/monitoimiviiksi.
Ne keskikonsolin pyöreät suulakkeet näytti tuossa linkin kuvakulmassa kohtuullisilta, aiemmissa kuvissa hirveän näköiset viritykset. Mittaristo tässäkin näytti joulukuuselta mutta sieltähän sammuu värikkäimmät valot kun odottaa hetken tuosta kun kuva on otettu. Kyllä tuo pitää luonnossa nähdä ennen kuin oikeasti arvostelee, missä vaan viipyy kun ensimmäisten piti tulla syyskuussa mutta tuleeko edes ensi vuoden ekalla neljänneksellä?
Scandiv kirjoitti:Tuo uusi vaihdevipu, joka on myös ML:ssä on kyllä hirveä! Todella halvan näköinen ja tuntuinen entiseen jämäkkään verrattuna.
Mikä uusi vaihdevipu, tuollainenhan se on ollut jo 221:n alusta asti ja ehkä ennenkin? Meinaatko että sen kepin pitäisi olla samanlainen kuin se lattiakeppi? Vähän niin kuin vilkkuviiksi olisi tehty mekaanisesti heiluttamaan sulkia, eihän tämä vaihdekeppikään ole nykyistä vilkkuviikseä hassumpi toiminnaltaan ja on ihan yhtä tukeva kuin se vilkku/monitoimiviiksi.?
Tarkennetaan: 221:ssä on tuo mielestäni jämäkkä vaihdevipu, joka on käytössä myös nykyisessä CLS ja E-sarjassa sekä edellisessä ML/GL:ssä. Nykyisen (uuden) ML:n vaihdeviiksi on äkkiseltään katsoen samanlainen kuin tuossa kuvassa.
Scandiv kirjoitti:
Tarkennetaan: 221:ssä on tuo mielestäni jämäkkä vaihdevipu, joka on käytössä myös nykyisessä CLS ja E-sarjassa sekä edellisessä ML/GL:ssä. Nykyisen (uuden) ML:n vaihdeviiksi on äkkiseltään katsoen samanlainen kuin tuossa kuvassa.
Tarkennus paikallaan, en tuosta kuvasta osannut tulkita että tuo olisi oleellisesti erilainen niihin verrattuna joita itse olen veivaillut. Pitääpä käydä joskus katsomassa uutta ML:ää sillä silmällä.
Selkeästi näyttää siltä että myös E-sarja saa naamahissauksen yhteydessä vaihtoehdokseen isolla tähdellä varustetun maskin. Lieneekö C-sarjan tapaan niin että avantgarde on isolla tähdellä ja muut malliversiot perinteisellä maskilla.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Eldorado kirjoitti:Selkeästi näyttää siltä että myös E-sarja saa naamahissauksen yhteydessä vaihtoehdokseen isolla tähdellä varustetun maskin. Lieneekö C-sarjan tapaan niin että avantgarde on isolla tähdellä ja muut malliversiot perinteisellä maskilla.
Joko nuo hämäysteippaukset huijaavat erinomaisesti tai sitten muotoilu on hyvin "ambulanssimainen". Eli katon osalta korkea ja konepellin osalta matala. Nykyinen E on huomattavasti tasapainoisemman näköinen mielestäni.
Vähän OT mutta eilen oli mahdollisuus pyöräyttää lenkki esittely E 300 Hybridi sedanilla. Mielenkiintoinen kokemus. Liikkeelle aina 35 km/h vauhtiin sähköllä ja aika lailla metelöimättä. Dieseli hörähtää käyntiin aivan huomaamatta. Virtanäyttö vilahtaa punaiselle hetkeksi kaasua polkaistaessa mutta pienessäkin rullauksessa alkaa kelata virtaa takaisin akkuihin. Sopisi kyllä hyvin kaupunkipyörittäjälle ja hintaetunsa puolesta myös kaikille 250 CDI:n harkitsijoille - sitten FaceLiftin jälkeen ensi huhtikuussa...
Mitäs arvelevat palstan tekniikkagurut toiminnasta pakkasilla ja toisekseen kestävyydestä? Tuossahan lienee vaan isompi "laturi" sekä "startti" ympättynä suoraan voimalinjaan. Toisin kuin Priuksissa ja Ranskan ihmeissä, joissa pyöriä pyöriteltäneen sähkömoottoreilla. Perinteinen start-stop saattaisi rassata Mersussakin moottoria enemmän? Lisämassaa akuista tulee 60 kg eikä vetokoukkua voi tilata.
Uudistetun 212 sarjan ensiesittelyksi on siis nyt vahvistunut tammikuu ja Detroitin autonäyttely. Tästä aikataulusta voinee päätellä että tehdas julkistaa ensimmäisiä virallisia kuvia jo nyt loppuvuoden aikana, itse odottelen että jo marraskuussa voimme ihailla uutta naamahissattua E:tä paremmista kuvista.
Sen sijaan tulevan ässän (W222) esittelyajankohta on edelleen pelkkien huhujen tasolla. Optimistisimmat veikkailevat kevättä ja Geneveä, pessimistisimmät arviot siirtävät ensiesittelyn syksyyn ja MB:n kotikentälle Frankfurtiin. Myös villinä korttina on veikkailtu esittelyn tapahtuvan kasvavien markkinoiden alueella eli Kiinassa.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
W222 S-sarjan julkaisuajankohdaksi on varmistunut ensi vuoden maaliskuu ja jälleenmyyjillä autot ovat esillä heinäkuun puolivälissä. Tekniikasta väläytellään infona että nyt myös bensiinipuolella pienin moottorivaihtoehto on nelisylinterinen kuten dieseleissä jo nykyisinkin. Mukana on useita hybridi vaihtoehtoja. Uusien pienempien ja taloudellisten vaihtoehtojen lisäksi myös tutut ökyt V8- ja V12-moottorit ovat mukana uudessa mallistossa.
Tässä kuvassa (kyseessä on toki vielä kuvankäsittelyllä tehty visio) tuo isolla tähdellä oleva maski ei kyllä oikein vakuuta. Suoraan sanoaen aika oudon näköinen...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Lisää fotoa tulevasta ässästä, ainakin omasta mielestäni ulkopuolen design vaikuttaa varsin lupaavalta mutta tuo kojetaulu kieltämättä pistää epäilemään...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91