W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

unski kirjoitti:
Mielestäni tämä meinaa juurikin sitä että sulla ois sellanen ulostulo mittarissa. Liitin on keskellä mittaria, sellanen yksinäinen "tappi", nopeastihan tuon tarkistaisi...
Vanhemmissa Mersuissa tuo mainittu liitin on erillinen anturi, joka on asennettu mittareihin joissa tarvittiin nopeustietoa, esim vakionopeussädin tai mm. w123 kaasutinmallissa, polttoaineen syötön katkaisu. W114:ään sen muistaaksen sai asennettua...on myös pulssinatureita, jotka tulevat nopeusmittarin vaijeriin.

Timppa
Kun lähtö 717.450 ZF-laatikosta on mekaaninen ja W114 nopeusmittari samoin, niin siihen välille pitäisi pulssianturi asentaa? Ajattelenko oikein?

Onko kysymys tällaisista?:
http://www.abbott-tach.com/cablex.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dakotadigital.com/index.cfm/ ... prd126.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Vai pitääkö liiketunnistimen lähtö ottaa mekaanisen nopeusmittarin magneetista muuttaen tiedon elektroniseksi pulssiksi?
http://www.speedview.co/forum/Thread-Ad ... eed-switch" onclick="window.open(this.href);return false;
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

hismajestics kirjoitti:
unski kirjoitti:
Mielestäni tämä meinaa juurikin sitä että sulla ois sellanen ulostulo mittarissa. Liitin on keskellä mittaria, sellanen yksinäinen "tappi", nopeastihan tuon tarkistaisi...
Vanhemmissa Mersuissa tuo mainittu liitin on erillinen anturi, joka on asennettu mittareihin joissa tarvittiin nopeustietoa, esim vakionopeussädin tai mm. w123 kaasutinmallissa, polttoaineen syötön katkaisu. W114:ään sen muistaaksen sai asennettua...on myös pulssinatureita, jotka tulevat nopeusmittarin vaijeriin.

Timppa
Kun lähtö 717.450 ZF-laatikosta on mekaaninen ja W114 nopeusmittari samoin, niin siihen välille pitäisi pulssianturi asentaa? Ajattelenko oikein?

Onko kysymys tällaisista?:
http://www.abbott-tach.com/cablex.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dakotadigital.com/index.cfm/ ... prd126.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Vai pitääkö liiketunnistimen lähtö ottaa mekaanisen nopeusmittarin magneetista muuttaen tiedon elektroniseksi
pulssiksi?
http://www.speedview.co/forum/Thread-Ad ... eed-switch" onclick="window.open(this.href);return false;


Juu, unski vähä sekotti pakkaa :)

Eli jos sun uuden laatikon nopeus tieto tulee vaijerilla-> ei muuta kun vaijeri kiinni nykyiseen mittariin ja mahdollisesti esim tähän väliin jonkin moinen pulssi anturi jotta saat nopeus tiedon equlle.
Mietein jos equ tarvii vaan jonkinlaista pulssia että se tietää että auto liikkuu, ettei nopeudella ole väiä niin siihenhän kävis perus kellopiri (vrt. vilkunrele mutta nopeampi ja ilman sitä rele osuutta.)

Jos sun uuden laatikon nopeus tieto tulee sähköisesti-> Mielestäni ainut järkevä vaihtoehto on vaihtaa nykyisen nopeusmittarin tilalle sähköinen nopeusmittari. Tästä elinten luovuttajasta, tai esim w126:sta tai vaikka w124 E420:sta kaikki toimii. Nämä mittarit tuottaa nopeus tiedon myös eteenpäin jota voisi uskoakseni käyttää nopeus tietona equlle. Sata varma en ole, mutta samanlaista kantti aaltoa sieltäkin tulee kuten abs antureilta,kampiakselien asento antureilta ym:sta. joten en näe syytä miksei...

Sellanen vaihtoehto tuli viel mieleen kirjottaessa. Onkohan sellasia mittareita jotka toimii vaijerilla ja omaavat tämän pulssin generaattorin. Se toimis parhaiten jos laatikko on vaijerilla. Vaijeri vaan kiinni ja mittarilta johto equlle.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja unski »

Sellanen vaihtoehto tuli viel mieleen kirjottaessa. Onkohan sellasia mittareita jotka toimii vaijerilla ja omaavat tämän pulssin generaattorin. Se toimis parhaiten jos laatikko on vaijerilla. Vaijeri vaan kiinni ja mittarilta johto equlle.
Ainakin kaikissa w107:ssa ja w123:ssa on paikka anturille. Minusta pitäisi w114:ssäkin olla paikka tuolla anturille... sivu 2 2:nd version...

http://www.startekinfo.com/StarTek/outs ... _6-500.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

...niin jos oikein tarkasti tuota dokua katsoo :) ....niin siinä yläpuolella on sitten se mittarinvaijeranturi, se on ihan mersun vakio-osa. Vanhemmissa pneumaattisesti toimivissa cruiseissa oli aina tuo. Sivu 2. Minullakin on tuollainen anturi jossain jemmassa...(taitaa olla tosin tuo mittarin taaksekin kiinnitettävä)... :)

Timppa
Viimeksi muokannut unski, To 15.11.2012 21:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

sepulaakeri kirjoitti:
hismajestics kirjoitti:
unski kirjoitti:
Mielestäni tämä meinaa juurikin sitä että sulla ois sellanen ulostulo mittarissa. Liitin on keskellä mittaria, sellanen yksinäinen "tappi", nopeastihan tuon tarkistaisi...
Vanhemmissa Mersuissa tuo mainittu liitin on erillinen anturi, joka on asennettu mittareihin joissa tarvittiin nopeustietoa, esim vakionopeussädin tai mm. w123 kaasutinmallissa, polttoaineen syötön katkaisu. W114:ään sen muistaaksen sai asennettua...on myös pulssinatureita, jotka tulevat nopeusmittarin vaijeriin.

Timppa
Kun lähtö 717.450 ZF-laatikosta on mekaaninen ja W114 nopeusmittari samoin, niin siihen välille pitäisi pulssianturi asentaa? Ajattelenko oikein?

Onko kysymys tällaisista?:
http://www.abbott-tach.com/cablex.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dakotadigital.com/index.cfm/ ... prd126.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Vai pitääkö liiketunnistimen lähtö ottaa mekaanisen nopeusmittarin magneetista muuttaen tiedon elektroniseksi
pulssiksi?
http://www.speedview.co/forum/Thread-Ad ... eed-switch" onclick="window.open(this.href);return false;


Juu, unski vähä sekotti pakkaa :)

Eli jos sun uuden laatikon nopeus tieto tulee vaijerilla-> ei muuta kun vaijeri kiinni nykyiseen mittariin ja mahdollisesti esim tähän väliin jonkin moinen pulssi anturi jotta saat nopeus tiedon equlle.
Mietein jos equ tarvii vaan jonkinlaista pulssia että se tietää että auto liikkuu, ettei nopeudella ole väiä niin siihenhän kävis perus kellopiri (vrt. vilkunrele mutta nopeampi ja ilman sitä rele osuutta.)

Jos sun uuden laatikon nopeus tieto tulee sähköisesti-> Mielestäni ainut järkevä vaihtoehto on vaihtaa nykyisen nopeusmittarin tilalle sähköinen nopeusmittari. Tästä elinten luovuttajasta, tai esim w126:sta tai vaikka w124 E420:sta kaikki toimii. Nämä mittarit tuottaa nopeus tiedon myös eteenpäin jota voisi uskoakseni käyttää nopeus tietona equlle. Sata varma en ole, mutta samanlaista kantti aaltoa sieltäkin tulee kuten abs antureilta,kampiakselien asento antureilta ym:sta. joten en näe syytä miksei...

Sellanen vaihtoehto tuli viel mieleen kirjottaessa. Onkohan sellasia mittareita jotka toimii vaijerilla ja omaavat tämän pulssin generaattorin. Se toimis parhaiten jos laatikko on vaijerilla. Vaijeri vaan kiinni ja mittarilta johto equlle.
No mun tieto on, että W124 E320 laatikosta lähtee tieto vaijerilla ja saman auton nopeusmittarin takaosassa on hall-anturi. Onko itse mittari sitten mekaaninen vai ei, sitä en just nyt tiedä. Neuvo kuitenkin on käyttää W124n mittaria :?

EDIT: Jaha, unski ehtikin jo tuohon. Pitääpä perehtyä tarkemmin.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Tämähän on se paras vaihtoehto :D Päätät vaan upotatko tämän w124:n mittarin nykyiseen mittaristoon, vai käytätkö orkkis mittaria ja laitat esim. tollasen pulssi anturin vaijerin väliin.

Maku kysymys... 8)
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mulla oli sama M104.992 320 kone tenavassa. ECU ottaa liiketiedon ABS boksilta. Linkki meni navasta 8 napaan 31 jos en väärin muista, sitä en muista kumminpäin. ABS boksi pitää myös olla autosta jossa nopeustietoa tarvitaan johonkin muuhunkin kuin itse ABS:sään (ASR, ECU jne.), perus karvalakkilankun boksi ei siis käy. Omassa piti vaihtaa boksi uudempaan vaikka oli ABS valmiina. Luovuttaja-auton systeemi tuossa tietysti toimisi, jos ABS:sät saisi kokonaisuudessaan siirrettyä vanhukseen, mutta aika iso revohka sekin. Jos luovuttaja on vielä ajokunnossa, niin mittailee koopilla mitä johdossa menee ja sitten miettii miten signaalin saisi simuloitua. Tasajännitteellä ei muistaakseni pelaa, eli joku pulssi tai vaihtojännite siellä vissiin on.
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja petri »

Mielikuva edenneyt tänään, Johannes toi auton mulle ja tekniikan irroitus alkoi.

Kuva

Viimeiset metrit ajettu, tästä ei auto enää liiku ominvoimin senttiäkään.

Muutama tunti touhuttu ja jotain pientä saatu purettua pois tieltä.

Kuva
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Oho :thumbup:
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: Mielikuvaharjoitus: W114 Coupeen w124 E320 kone?

Viesti Kirjoittaja petri »

No, se muutama tunti oli todellisuudessa 6h, sisältäen pientä autoon tutustumista ja suunnittelua, mitä vois hyödyntää omaan vanhempaan allekirjoituksessa ilmenevään lankkuun. Kyllähän koneen ja laatikon olis jo repinyt ulos, jos menis purkaamo periaatteella, rälläkkä ja sivuleikkurit, mut koitetaan purkaa kaikki ehjänä pois, mikä on käyttökelpoista :) .
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. Luovuttajan purku.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

EDIT: Yritän päivittää otsikkoa
Viimeksi muokannut hismajestics, La 08.12.2012 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. Luovuttajan purku.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

EDIT, osa II: Yritän päivittää otsikkoa. Hmm... eipä onnistu :evil:
EDIT, osa III: Onnistuipa :shock:
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. Luovuttajan purku.

Viesti Kirjoittaja petri »

Homma edennyt taas tänään, paketti on nyt nostettu pois pannuhuoneesta.

Kuva

Kuva

Kuva

Nopeustieto on vaijerilla, kuva mittarintakaa, eikös tossa näyttäis olevan nopeustiedon liitin

Kuva
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. Luovuttajan purku.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Mahtavaa duunia Petri!

Pystytkö päättelemään onko öljyvuoto kuinka paha ja mistä lähtöisin? Kuvista päätellen öljypohja on juuri se vaikean mallinen näistä M104 ö-pohjista. Näyttäisi tuo "keräysastia" osuvan juuri W114 apurungon paksun poikkiaisan kohdalle. Vaikea sanoa, ehkä pitää ruveta miettimään OM606 öljypohjasta sopivampaa modausaihiota?

Jos nopeustiedon saa tuosta mittarin takaa otettua moottorinohjaukseen, niin takaosaa voisi lähteä sovittamaan pystärin mittarintauluun. Lieneekö sovittaminen onnistuvan, se jäänee nähtäväksi :)
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. Luovuttajan purku.

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Tuossa on juuri sellanen liitin mistä saa nopeus tiedon ulos.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. Luovuttajan purku.

Viesti Kirjoittaja petri »

Takapäässä selkeä venttilikopantiivisteen vuoto.

Kuva

Etupäässä vaikeampi sanoa mistä tulee, kuvista voi yrittää arvailla

Kuva

Kuva
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. Luovuttajan purku.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

sepulaakeri kirjoitti:Tuossa on juuri sellanen liitin mistä saa nopeus tiedon ulos.
Eli tuo vaijeriliitännän vasemmalla puolella oleva musta pyöreä liitin, eikö?
Tämä antaa ilmeisesti sähköisiä sinus aaltoja ja pitäisi olla elektronisia, hall-tyyppisiä suorakaiteen muotoisia aaltoja. Onko joku mitannut osilloskoopilla mitä aaltoja tuo antaa?

Jos antaa sinusaaltoja, niin ruotsinpoika on käyttänyt esim. kuvan mukaista signaalimuunninta. Tässä speksejä:
http://sailesmarketing.com/products/tra ... ransducer/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. Luovuttajan purku.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

petri kirjoitti: Etupäässä vaikeampi sanoa mistä tulee, kuvista voi yrittää arvailla
Eikös tämä etupäänvuoto yleensä ole kannentiiviste? Vai onko "tyyppivikoja" muitakin?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. Luovuttajan purku.

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

hismajestics kirjoitti:
sepulaakeri kirjoitti:Tuossa on juuri sellanen liitin mistä saa nopeus tiedon ulos.
Eli tuo vaijeriliitännän vasemmalla puolella oleva musta pyöreä liitin, eikö?
Tämä antaa ilmeisesti sähköisiä sinus aaltoja ja pitäisi olla elektronisia, hall-tyyppisiä suorakaiteen muotoisia aaltoja. Onko joku mitannut osilloskoopilla mitä aaltoja tuo antaa?

Jos antaa sinusaaltoja, niin ruotsinpoika on käyttänyt esim. kuvan mukaista signaalimuunninta. Tässä speksejä:
http://sailesmarketing.com/products/tra ... ransducer/" onclick="window.open(this.href);return false;

Juu,juuri se... Ei ole tuosta signaalin muodosta varmuutta.

On myös muuntimia jotka muuttaa siniaallon kantiksi.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. Luovuttajan purku.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

hismajestics kirjoitti:
petri kirjoitti: Etupäässä vaikeampi sanoa mistä tulee, kuvista voi yrittää arvailla
Eikös tämä etupäänvuoto yleensä ole kannentiiviste? Vai onko "tyyppivikoja" muitakin?
M104 /M120 koneissa etupään vuoto tulee 99% varmuudella sylinterikannen päässä olevan irto koteloinnin ja lohkon välistä. Siellä on erillinen kumitiiviste.

Alla pari kuvaa joissa sama paikka M120 koneessa. Eli sylinterikannen päästä saa purettua tuon koteloinnin pois ja tiivisteet saa vaihdettua ilman sylinterikannen irrottamista. toki vaatii silti jonku verran purkamista.

Kuva
Kuva

EDIT:

Tuossa näkyy tuo musta kumitiiviste vielä paremmin.

Kuva
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. Luovuttajan purku.

Viesti Kirjoittaja petri »

Mika.T kirjoitti:
hismajestics kirjoitti:
petri kirjoitti: Etupäässä vaikeampi sanoa mistä tulee, kuvista voi yrittää arvailla
Eikös tämä etupäänvuoto yleensä ole kannentiiviste? Vai onko "tyyppivikoja" muitakin?
M104 /M120 koneissa etupään vuoto tulee 99% varmuudella sylinterikannen päässä olevan irto koteloinnin ja lohkon välistä. Siellä on erillinen kumitiiviste.
Voisin melkosella varmuudella uskoa tuohon Mikan ehdottamaan paikkaan konetta tarkemmin tutkittuani.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5543
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. Luovuttajan purku.

Viesti Kirjoittaja S202 »

Onpa olemattomasti tuo toisen nokkarattaan veto tossa V12 myllyssä
S124 300TE
W124 300D
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. Luovuttajan purku.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Onko joku kartalla tuon E320 korille/takapäähän menevästä sähköjohtonipusta :? Moottorin puoli on melko hyvin paketissa, mutta tuo toinen päänippu on pikkasen tänkapå... Kuva olis kiva :D
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
nykki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 765
Liittynyt: To 15.02.2007 19:31
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. Luovuttajan purku.

Viesti Kirjoittaja nykki »

oisko tuolta apuja?

http://www.w124performance.com/service/ ... y86-92.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. Luovuttajan purku.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Kiitos joo, tuo olikin jo. Huomasin vaan, ettei meikäläisellä riitä logiikka pärjäämään näiden kaavioiden kanssa :shock: Jos löytyisi kuva tästä isosta liittimestä (pin connector) ja jonkunlaista käsitystä mihin eriväriset johdot ovat menossa, niin pääsisin paremmin kärryille.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. Luovuttajan purku.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Pari kuvaa näin talven keskellä autosta mihin E320 tekniikkaa ollaan siirtämässä. Coupen purku alkaa huomenna. Ajatus on, että auton ulkonäköä ei muuteta, ehkä profiilia lasketaan hieman.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut hismajestics, Pe 29.03.2013 09:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. Luovuttajan purku.

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo kuvista näkee heti että etupään vuoto on tuolla mitä mika.t sanoo, typpivika.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. Luovuttajan purku.

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Mun mielestä paljon paremman näköinen tuo pystäri coupe korimallina kun neliovinen. Lisäksi kyseinen yksilöhän näyttää todella hyvältä aihiolta! 8)
IG: @pyrytakkunen
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. Luovuttajan purku.

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Hieno auto!
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. Luovuttajan purku.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Kiitos kollegoille kehuista, samoilla linjoilla on tarkoitus jatkaa.

Btw, löytyi Webasto, kiinnostaako ketään :angel: . Aito ja alkuperäinen, uutena Coupeen asennettu, vm. 1970. Myös asennus-/käyttöohje löytyy alkuperäisenä 8)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W114 Coupeen W124 E320 tekniikka. Luovuttajan purku.

Viesti Kirjoittaja unski »

suunnittelijat on käyttäneet luovaa ja loogista ajattelua kun ovat hakeneet asennuspaikkaa... Webasto = kylmä ilma = ei niin paljon jäähdytystarvetta = jäähdyttimen edusta on vapaata tilaa :)

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Vastaa Viestiin