Azizin S124, W219 ja W123.
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
Onkohan vika nyt sitten minulla itsellä, ei näy kuvat vieläkään. Myös alipaine kirjotuksen kuvat hävinneet. Kaikki aiemmat näkyvät.
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
Ikävä kyllä kuvat kaikki kuvat näkyy omalla näytöllä (kasvattaa kateutta tuollaiset kuvat ihan älyttömästi, parempi olisi kun eivät näkyisi).Henkkka_ kirjoitti:Onkohan vika nyt sitten minulla itsellä, ei näy kuvat vieläkään.
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
No nyt piti tätäkin aihetta alkaa seuraamaan tuon komean 123:n myötä
wiimax.fi
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
Nyt näkyy kuvat, ompa hienossa alkuperäiskunnossa!
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
Onpa hieno TDT, pidäthän auton alkuperäisessä kunnossa?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
Kyllä oli tarkoitus...mitä nyt vähän madallusta ja vannetta ajattelin laittaa. Omasta mielestä auton alkuperäisyys ei siinä kärsi yhtään, toki joku voi nähdä asian toisin.Hage kirjoitti:Onpa hieno TDT, pidäthän auton alkuperäisessä kunnossa?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
Heh!DBFI kirjoitti: Ikävä kyllä kuvat kaikki kuvat näkyy omalla näytöllä (kasvattaa kateutta tuollaiset kuvat ihan älyttömästi, parempi olisi kun eivät näkyisi).
Ei kannata sitten odotella liian usein päivityksiä, hidas "hämäläinen" kun on kyseessä. Mutta pävitellään sitä mukaan kun tulee jutun aihetta.dealer kirjoitti:No nyt piti tätäkin aihetta alkaa seuraamaan tuon komean 123:n myötä
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
No ei toki, äkkiäkös jouset ja vanteet nyt vaihtaa. Voikohan tuota tasonsäädöllistä laskea takaa ihan vaan säätämällä sitä tasonsäädön vipua?aziz kirjoitti:Kyllä oli tarkoitus...mitä nyt vähän madallusta ja vannetta ajattelin laittaa. Omasta mielestä auton alkuperäisyys ei siinä kärsi yhtään, toki joku voi nähdä asian toisin.Hage kirjoitti:Onpa hieno TDT, pidäthän auton alkuperäisessä kunnossa?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
Kyllähän yleinen sääntö tuon tasonsäädön kanssa menee, että perä tiputetaan jousien varaan ja iskarit ei sais kantaa. Uskoisin että tässä mullakin tuo on säädetty niin, että makaa jousien varassa.S202 kirjoitti:[
No ei toki, äkkiäkös jouset ja vanteet nyt vaihtaa. Voikohan tuota tasonsäädöllistä laskea takaa ihan vaan säätämällä sitä tasonsäädön vipua?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
Toi kermainen sisusta on kyllä todella hieno. Moottorin soisin olevan joku iso moderni bensiinikäyttöinen, mutta menkööt nyt noin kun on orkkis matching numbers yksilö.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
Taaskaan ei 123 kuvat näy, mutta jäi vaivaamaan että mikä se sininen mötikkä on moottoritilassa, johon näytti menevän pari alipaine?letkua?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
S202 kirjoitti:Taaskaan ei 123 kuvat näy, mutta jäi vaivaamaan että mikä se sininen mötikkä on moottoritilassa, johon näytti menevän pari alipaine?letkua?
samaa minäkin pohdin, sehän siinä jarrutehostehostiminen vieressä, yksi letku tais mennä lootaan siitä mötikästä ja sit syöttöpumpun seutuville meni yks
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
Nyt pitäis kuvien taas näkyä. Otin tuonne Onedriven tukeen yhteyttä ja sieltä kertoivat että kuvien URL-osoitteet vaihtuu jostain helv...n syystä ittekseen, jotta tästä kuvien jakamisestakin saataisiin tarpeeksi monimutkaista. Niin mukava kuin tuo Onedrive-palvelu muutoin on käytettävyydeltään... Nyt kuvien URL:t pitäis olla lukittuna ja kuvien pysyä aloillaan, toivottavasti. Tehkää joku taas ilmoitus, jos lakkaa näkymästä.
Itse ihmettelin sinistä palikkaa kanssa, juuri avasin EPCn ja tutkin asiaa.
Toinen ihmetyksen asia on pissapoikapurkin oikealla puolella oleva "diagnostiikkapistoke". Pystyykö tämän ikäluokan autoa tutkimaan jollakin.
Itse ihmettelin sinistä palikkaa kanssa, juuri avasin EPCn ja tutkin asiaa.
Toinen ihmetyksen asia on pissapoikapurkin oikealla puolella oleva "diagnostiikkapistoke". Pystyykö tämän ikäluokan autoa tutkimaan jollakin.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
Mullakin on se pistoke, ja muistaakseni siihen meni vain kammen etupäässä olevasta kierrosnopeusanturista johto. Eikös se vakkari ottanut signaalinsa mittariston takaa?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
Siisti kuntonen TDT Itsellä oli melkeen sama värimaailmaltaan (väri hieman tummempi sahara gelb), mutta paljon kuppasemmassa kunnossa. Siitä diagnostiikka pistokkeesta ei tosiaan paljoa irti saa (kierrosnopeuden ainakin). Tuota takapäätä kyllä saisit säätää vähän alemmaksi ja samalla tarkistat että tasonsäätöventtiili on yhä toimintakunnossa.
Omassani venttiili oli rikki ja saattoi kesken ajon nostaa takajousituksen paineet tappiin. Tämän johdosta tuli parit vetarinsuojakumit ja sitä myötä vetarit rikottua.
Omassani venttiili oli rikki ja saattoi kesken ajon nostaa takajousituksen paineet tappiin. Tämän johdosta tuli parit vetarinsuojakumit ja sitä myötä vetarit rikottua.
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '76, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
Päivitellääs vähän tapahtunutta.
Hommahan lähti noin pari kuukautta sitten vähän niin kuin lapasesta. Lankun perä alkoi pompottamaan ja diaknoosina oli kaasupallojen antautuminen, joten niitähän tässä lähdettiin alunperin vaihtamaan. Nostin perän pukille ja kömysin auton alle tutkailemaan pallojen vaihto-operaatiota. Koska näytti hieman ahtaalta, päädyin helpottamaan vaihtoa ottamalla koko takakelkka pois edestä. Samalla ajattelin korjata nopeasti ruostevauriot kelkan etukiinnikkeiden kupeesta, nämä tuli löydettyä reipas kolme vuotta sitten takaverhoiluja purettaessa. Ja olihan mulla tallissa jo odottamassa uusi puhallettu takakelkka kaikkine uusine kilkkeineen, sekä uusi tukivarsisetti.
Auton alla näytti lopulta tältä. Löyty vähän enemmän motorsporttia mitä olin kuvitellut ja nuo kuuluisat etukiinnikkeet alko olemaan aika rapsakassa kunnossa.
Hommahan lähti noin pari kuukautta sitten vähän niin kuin lapasesta. Lankun perä alkoi pompottamaan ja diaknoosina oli kaasupallojen antautuminen, joten niitähän tässä lähdettiin alunperin vaihtamaan. Nostin perän pukille ja kömysin auton alle tutkailemaan pallojen vaihto-operaatiota. Koska näytti hieman ahtaalta, päädyin helpottamaan vaihtoa ottamalla koko takakelkka pois edestä. Samalla ajattelin korjata nopeasti ruostevauriot kelkan etukiinnikkeiden kupeesta, nämä tuli löydettyä reipas kolme vuotta sitten takaverhoiluja purettaessa. Ja olihan mulla tallissa jo odottamassa uusi puhallettu takakelkka kaikkine uusine kilkkeineen, sekä uusi tukivarsisetti.
Auton alla näytti lopulta tältä. Löyty vähän enemmän motorsporttia mitä olin kuvitellut ja nuo kuuluisat etukiinnikkeet alko olemaan aika rapsakassa kunnossa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
Koska etukiinnikkeet oli korjauskelvottomat, niin päätin tehdä nämä kokonaan uusiksi. Pienellä oli vanhat pilattu, koska kotelosuojat jätetty ampumatta noista tulpista. Onko nämä sitten niin ahtaassa paikassa vai onko jääneet epähuomiossa ilman suojaa. Tulpat jos olisivat ulkopuolella, niin homma olisi ollut ainakin helpompi. En tiedä voiko tässä puhua auton tyyppiviasta, mun mielestä tässä on kyse inhimillisestä erheestä. Jokapaikassa muualla kotelosuojat on paikallaan.
Ennen vanhojen purkua, tein jigit molemmille puolille, kallistuksenvakaajan kiinnityskohtiin pultattavat mallit.
Aloitin kuskin puolelta ja ensimmäinen vaihe näytti tältä, purettuna ruosteiset pellit.
Ruoste oli edennyt melko pitkälle lattiapellin saumaa pitkin aina takapenkin alla olevalle poikkipalkille asti.
Uuden kiinnikkeen pohjalle tein 5mm:n latasta sopivan palasen ja nurjan puolen maalasin hitsattavalla happopohjalla. Maalasin itseasiassa tässä projektissa kaikki piiloon jäävät pinnat tuolla samalla aineella, eipä jääneet ainakaan paljaalle pellille.
Ja latalle pesä valmiina.
Ennen vanhojen purkua, tein jigit molemmille puolille, kallistuksenvakaajan kiinnityskohtiin pultattavat mallit.
Aloitin kuskin puolelta ja ensimmäinen vaihe näytti tältä, purettuna ruosteiset pellit.
Ruoste oli edennyt melko pitkälle lattiapellin saumaa pitkin aina takapenkin alla olevalle poikkipalkille asti.
Uuden kiinnikkeen pohjalle tein 5mm:n latasta sopivan palasen ja nurjan puolen maalasin hitsattavalla happopohjalla. Maalasin itseasiassa tässä projektissa kaikki piiloon jäävät pinnat tuolla samalla aineella, eipä jääneet ainakaan paljaalle pellille.
Ja latalle pesä valmiina.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
Uuden kiinnikkeen materiaalina on 5mm:n lattaa. Tein sopivasta kartongista ensin sabluunat, jotka oli sitten helppo kopioida. Kotelosuojalle tein reiän vanhasta poiketen ulkopuolle ja tuon holkin kierteineen leikkasin irti vanhasta ja hitsasin uuteen.
Ennen lopullista hitsausta, varmistin sopivuuden uuden kelkan kanssa.
Kiinnike hitsattuna paikalleen. Ennen paikalleen liimaamista, hitsasin kiinnikkeen pöydällä nippuun, saumat tuli molemmin puolin ja maalit sisäpintaan. Tämän jälkeen poistin myös osittain ruostuneen vakaajan kiinnikkeen, nämä menee myös uusiksi molemmin puolin.
Repsikan puoli oli lopulta melko identtinen vaurioiden osalta, pilantuneet pellit poistettuna.
Alapuolen korjauspalojen sovittelua. Kuskin puolelta ei tarvinnu tuota reiän ympärystä uusia kuten tässä, mutta lattiasauma oli ruosteessa yhtä pitkälle.
Pieni korjaus tuli myös hieman keskemmälle, lattiasaumassa oli pieni ruosteen alku.
Yksi reikä meni uusiksi sisälokarista ja kelkkakiinnike hepattuna paikallaan. Ihan nollaan ei arvaa saumoja hiiioo, vaikka kuinka tekisi mieli.
Ja repsikan puoli melko valmiina, vakaajan kiinnike poistettuna.
Ennen lopullista hitsausta, varmistin sopivuuden uuden kelkan kanssa.
Kiinnike hitsattuna paikalleen. Ennen paikalleen liimaamista, hitsasin kiinnikkeen pöydällä nippuun, saumat tuli molemmin puolin ja maalit sisäpintaan. Tämän jälkeen poistin myös osittain ruostuneen vakaajan kiinnikkeen, nämä menee myös uusiksi molemmin puolin.
Repsikan puoli oli lopulta melko identtinen vaurioiden osalta, pilantuneet pellit poistettuna.
Alapuolen korjauspalojen sovittelua. Kuskin puolelta ei tarvinnu tuota reiän ympärystä uusia kuten tässä, mutta lattiasauma oli ruosteessa yhtä pitkälle.
Pieni korjaus tuli myös hieman keskemmälle, lattiasaumassa oli pieni ruosteen alku.
Yksi reikä meni uusiksi sisälokarista ja kelkkakiinnike hepattuna paikallaan. Ihan nollaan ei arvaa saumoja hiiioo, vaikka kuinka tekisi mieli.
Ja repsikan puoli melko valmiina, vakaajan kiinnike poistettuna.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
Apumies Antero puhaltamassa osia puhtaiksi. Joitain pikkuosia tilasin uusia ja joitain puhallettiin puhtaiksi.
Polttoainetankki oli tosi hyvässä hapessa, paitsi keskellä oleva liitossauma oli hieman ruosteessa. Sauman puhalsin puhtaaksi ja pikkuosat+tankki sai teknoduria pintaan. Koska maalia tuli sekoitettua vähän liikaa, sivelin ylimääräiset tuohon tankkiin, joten se tuli melkein kauttaaltaan maalattua uudelleen. Ennen maalausta kaikki osat saivat myös vähintään kaksi happokylpyä Annitrollin toimesta.
Polttoainetankki oli tosi hyvässä hapessa, paitsi keskellä oleva liitossauma oli hieman ruosteessa. Sauman puhalsin puhtaaksi ja pikkuosat+tankki sai teknoduria pintaan. Koska maalia tuli sekoitettua vähän liikaa, sivelin ylimääräiset tuohon tankkiin, joten se tuli melkein kauttaaltaan maalattua uudelleen. Ennen maalausta kaikki osat saivat myös vähintään kaksi happokylpyä Annitrollin toimesta.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
Hommahan ei jäänyt lopulta tähän vaan projekti eteni vielä loppupäähän autoa. Peräluukun takimmaisen säilytyslootan verhoilun alta löytyi nurkista ruostetta molemmin puolin.
Hieman tuumailtuani, poistin repsikan puolelta hinauslenkin ja sen vahvikkeet kokonaan. Oli melko työläs operaatio, koska yritin pitää peltiä ehjänä niin paljon kuin mahdollista. Lopputulos on tässä.
Jälleen pieni tuumaustauko ja katsoin järkevimmäksi poistaa koko sivupellin, oli kuitenkin sen verran ruvella. Oli melko helppo leikata pala pois, eikä uuden tekeminen olisi vanhaa palaa mallina käyttäen kummonen homma. Ainut mikä tuossa lopulta epäilytti, oli se että vanhassa pellissä oli mersun stanssattu logo, mikä tulisi häviämään.
Repsikan puolelle joutui uusimaan tuon kokoisen palan peltiä. Oli hapertunut juurikin sen hinauslenkin vahvikeraudan ansiosta sen verran, että purasimella tökkäsin siitä läpi.
Alhaalta näyttää tältä. Myös uusi sivupelti heppailtu paikalleen kiinnikkeineen.
Ja sivupelti hahmollaan. Toiselle puolelle hitsasin myös pissapojan säiliön kiinnikken, jonka otin irti vanhasta pellistä.
Polttoainetankin ja pakoputken kiinnikkeet leikkasin alkuun pois puukkosahalla, hiekkapuhalsin ja hapotin. Tämän jälkeen hitsasin ne 2 millisiin pellin paloihin kiinni ja sitten vasta sivuseiniin kiinni.
Repsikan sivupelti hitsattuna paikallaan.
Kuskin sivupelti oli melko hyvässä kunnossa. Vähän vielä tummaa hapettumaa, jotka pitää raapia pois ennen kiinnikkeiden hitsausta. Laitoin happoa pintaan ja hitsaan nämä myöhemmin kiinni. Kiinnikkeiden paikat merkkasin tuohon pintaan ennen niiden poistoa.
Hieman tuumailtuani, poistin repsikan puolelta hinauslenkin ja sen vahvikkeet kokonaan. Oli melko työläs operaatio, koska yritin pitää peltiä ehjänä niin paljon kuin mahdollista. Lopputulos on tässä.
Jälleen pieni tuumaustauko ja katsoin järkevimmäksi poistaa koko sivupellin, oli kuitenkin sen verran ruvella. Oli melko helppo leikata pala pois, eikä uuden tekeminen olisi vanhaa palaa mallina käyttäen kummonen homma. Ainut mikä tuossa lopulta epäilytti, oli se että vanhassa pellissä oli mersun stanssattu logo, mikä tulisi häviämään.
Repsikan puolelle joutui uusimaan tuon kokoisen palan peltiä. Oli hapertunut juurikin sen hinauslenkin vahvikeraudan ansiosta sen verran, että purasimella tökkäsin siitä läpi.
Alhaalta näyttää tältä. Myös uusi sivupelti heppailtu paikalleen kiinnikkeineen.
Ja sivupelti hahmollaan. Toiselle puolelle hitsasin myös pissapojan säiliön kiinnikken, jonka otin irti vanhasta pellistä.
Polttoainetankin ja pakoputken kiinnikkeet leikkasin alkuun pois puukkosahalla, hiekkapuhalsin ja hapotin. Tämän jälkeen hitsasin ne 2 millisiin pellin paloihin kiinni ja sitten vasta sivuseiniin kiinni.
Repsikan sivupelti hitsattuna paikallaan.
Kuskin sivupelti oli melko hyvässä kunnossa. Vähän vielä tummaa hapettumaa, jotka pitää raapia pois ennen kiinnikkeiden hitsausta. Laitoin happoa pintaan ja hitsaan nämä myöhemmin kiinni. Kiinnikkeiden paikat merkkasin tuohon pintaan ennen niiden poistoa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
Hyvän näköistä peltityöstöä. Ei se kotelosuoja olisi tuon etukiinnikkeen ruostumiseen auttanut, ulkopäin se vesi sinne tulee. Mutta toki kotelosuoja estää sen, että kun sinne jonnekkin palkkiin tai helmaan se reikä tulee, niin se sisälle pääsevä vesi ei ruostuta sitä sisältäpäin vaan kotelosuoja hylkii vettä ja vesi valuu jostain poistoreijästä pois. Mutta siis aina näissä ne pahat ruostevauriot johtuu siitä että ulkopuolelta vesi ja suolakura pääsee jostain tuon pohjassa olevan muovimassan väliin, ja pikkuhiljaa etenee sielä, erityisesti saumoissa. Huonosti suunniteltu kyllä tuo kelkan etukiinnike. 123:sessa on samantapainen paikka johon tulee kiinni pohjaanlyöntikumi, ja josta se ruoste aina lähtee ja tuhoaa nne taka-akselin yli menevät palkit, niin 124:seen ne keksi tehdä samanlaisen paikan kelkan kiinnikkeelle Kannattaa muuten kattoa tuosta 123:sesta ne. Ne on vielä huonommat kun se paikka on vaan väännelty pellin palasta ja niinku avonainen, sehän on kuraa täynnä heti.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
No enpä tiijä. Mulla oli noi molemmat kiinnikkeet ehjiä päällepäin, siistit massat päällä ja ympärillä, mutta kun alko raapimaan laikkaharjalla niin syöpy reikä läpi asti. En oikein jaksa uskoa, että vesi olisi päässyt ulkoa tuonne sisään, vaan uskon että tuo on seurausta hikoilusta. Miksi tätä "tyyppiruostumista" ei tapahdu sitten muualla auton rakenteissa kuin näissä kiinnikkeissä? Onhan niitä saumoja joka puolella auton alustaa, mistä vesi voisi mennä läpi.S202 kirjoitti:Hyvän näköistä peltityöstöä. Ei se kotelosuoja olisi tuon etukiinnikkeen ruostumiseen auttanut, ulkopäin se vesi sinne tulee.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
No periaatteessa vois olla mahdollista, että jostain ylempää valuva vesi jäis sielä sisäpuolella tuon kiinnikkeen saumoihin jotenkin. 123 ruostekohtia kun kattonu niin aina se vesi on ulkoapäin jostain tullut.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
Mitä näille autoille kuuluu?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Azizin S124, W219 ja W123.
Ihan hyvää kuuluu kiitos, kaikki on tikissä. 123:lla en ole tosin pariin vuoteen liikenteessä ajellut, muutaman kerran ajellut tuossa kotikadulla, jotta ei jämähdä sijoilleen. Siihen pitäis muutama "pikku" fixi tehdä, jotta sais museoitua.Sharedoc kirjoitti:Mitä näille autoille kuuluu?
On monta kertaa pitänyt päivitellä tänne kuvien kanssa. Laitoinkin kännykuvat varmuuskopiointiin (ei ollut jostain syystä päällä), jotta ne sais tänne asti helpoiten linkattua tarinoiden kera.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90