Itse olen jo muutaman kuukauden pohtinut myisinkö tämän Sprintterin ja hommaisin tilalle hopean värisen extra pitkän 319cdi automaatin? (Vaikka olenkin ollut autoon todella tyytyväinen niin pituutta ja tehoa saisi olla lisää eikä 6v kepin vatkaaminenkaan mitään herkkua pidemmän päälle ole)
139tkm ajetusta 315:sta varmaan vielä jotain saisi kun on sisusta vasta teetetty alan liikkeessä, ikänsä lapissa ollut ruosteeton 2-omisteinen auto oikeilla kilometreillä ja kunto sen mukainen
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kait se täytyis sit kutoskoneella olla. Välillä jo hylkäsin koko sprintterin ostosuunnitelmat, kun lueskelin näitä nettikeskusteluja, mutta kyllä tuo vaan ehoton oli enskapyörien kuskailuissa ja muutakin käyttöä löytyis enemmän kun nykyselle henkilöautolle. Vaan 66tkm ajettu 315cdi manuaalilla oli näköjään tullut myyntiin, voi mennä nopeesti jos joku tuommosta etsii..
Jonski kirjoitti:Kait se täytyis sit kutoskoneella olla. Välillä jo hylkäsin koko sprintterin ostosuunnitelmat, kun lueskelin näitä nettikeskusteluja.
Ei kannata nettikeskusteluista liikaa välittää, niiden perusteellahan kaikki on pa*kaa paitsi k*si
Tämän näköinen 139tkm ajettu 315cdi manuaalilaatikolla olisi ehkä tulossa lähiaikoina myyntiin:
Jatko-ohjaamo optioineen (kunnollinen lämpö/äänieristys, led tunnelmavalaistus, integroitu mikroaaltouuni, iso invertteri, kyynärnojat molemminpuolin) teetetty vuosi sitten alan ammattiliikkeessä, todella hyvin tehty eli kehtaa avata liukuoven julkisellakin paikalla, istuimet verhoiltu MB:n alkuperäiskankaalla...
Hinta ~25000€ 16" renkailla, kuvan 3000km ajettu 20" paketti neuvoteltavissa lisähinnasta mukaan!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jube kirjoitti:No nyt!
Autoon tuli sellainen vika että käynnistyksen ja ajovalojen päällekytkemisen jälkeen oikeanpuoleinen ajovalo välkyy säännöllisellä tahdilla puolenkymmentä kertaa jonka jälkeen sammuu
SAM moduli(ko) viallinen?
Vika korjaantui polttimon vaihdolla
Vähän erikoinen juttu mutta olisiko polttimossa ollu esim. jostain syystä liian suuri vastus jonka vuoksi SAM yksikkö ei sallinut sen jäädä palamaan?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tänään tuli uusi duunipeli, 316 cdi automaatilla, pikaisesti huomioituna loota on nyt 7 pykäläinen, kun vanhemmassa on vaan 5, äänieristystä hivenen myös on parannettu, ei peltoreita tarvii.. Ja perus soitin on päivittynyt senverran, että siihen saa nykyään joko sd kortin tai usb tikun laitettua, bluetooth myös sisältyy laitteeseen..
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
Jube kirjoitti:Itse olen jo muutaman kuukauden pohtinut myisinkö tämän Sprintterin ja hommaisin tilalle hopean värisen extra pitkän 319cdi automaatin? (Vaikka olenkin ollut autoon todella tyytyväinen niin pituutta ja tehoa saisi olla lisää eikä 6v kepin vatkaaminenkaan mitään herkkua pidemmän päälle ole)
139tkm ajetusta 315:sta varmaan vielä jotain saisi kun on sisusta vasta teetetty alan liikkeessä, ikänsä lapissa ollut ruosteeton 2-omisteinen auto oikeilla kilometreillä ja kunto sen mukainen
Vie Yppäriin nyt viikonloppuna näytille MYYDÄÄN kyltin kera. Olen aika varma, että kauppa-akti tapahtuu Mihin ihmeeseen tarvit noin jämerästi kuljetuskapasiteettia?
ruf kirjoitti:Mihin ihmeeseen tarvit noin jämerästi kuljetuskapasiteettia?
Kolme turvaistuin ikäistä lasta + moottorikelkka, crossipyörä jne...
Juu, tuohon tarkoitukseen taitaa olla todella makia peli. 10v. sitte kun itsellä oli kelkka ja crossi niin tuollaisesta pysty vain haaveileen. Millainen vero on vehkeessä?
Aamulla syttyi moottorin vikavalo mutta töistä lähtiessä ei enään syttynyt ---> Ei aiheuta toimempiteitä koska auto toimii täysin normaalisti!
Nyt mittarissa vajava 150tkm ja kaikenkaikkiaan hyvin on pelannut edelleen...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tarkoitus ostaa sprinter 316 vm.-13, hollannista n. 60tkm ajettu ja sisustaa/ muuttaa suomessa 2+3 paikkaseksi kuorma-autoksi? Kommentteja!
Laittakaa linkkiä tai jotain jos ette, jaksa vastata mutta onko näissä viimesissä mitä parannuksia vanhempiin 906 verrattuna esim. moottoreiden suhteen kun lueskellu, että näitä neloskoneita räjähdelly??? Tässä ilmeisesti tupla turbo?
leikkanen kirjoitti:Tarkoitus ostaa sprinter 316 vm.-13, hollannista n. 60tkm ajettu ja sisustaa/ muuttaa suomessa 2+3 paikkaseksi kuorma-autoksi? Kommentteja!
Laittakaa linkkiä tai jotain jos ette, jaksa vastata mutta onko näissä viimesissä mitä parannuksia vanhempiin 906 verrattuna esim. moottoreiden suhteen kun lueskellu, että näitä neloskoneita räjähdelly??? Tässä ilmeisesti tupla turbo?
Kylläkai se ihan hyvä kone,busseilla ajavat hirveitä kilsa määriä! Tehoja saa vakuuttavia määriä pelkällä ohjelmoinnila!
Viimeksi muokannut jussilampi, To 25.12.2014 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-13 mallista en osaa sanoa mutta ainakin ensimmäiset 316cdi koneet hajosivat kyllä rajastaan jopa alle 100000km
Meidän auton mittarissa on nyt vähän reilu 150tkm ja ihan hyvin tuntuu pelaavan, ei ole tarvinnut 2000€ hammastankoja uusia eikä konetta vaihtaa... Vielä
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
.
Moottori OM651, räjähtelyistä en tiedä, minusta ihan hyvä moottori.
Yksi ahdin.
Mersu kannattaa ottaa aina automaatilla.
Tarvittaessa saa hyvin lisävetojakin.
Ok, kiitos kommenteista.
Kai se tommonen sit täytyy hommata? Automaatteja tuolla paikassa ei ole joten auto tulisi ihan normi laatikolla. Automaatti olis kyllä kiva tässä nurikissa ajellessa.
Kai se ohjelmoinnissa tulee joskus käytettyä ja jos samalla poistaa nopeuden rajoittimen??
meillä on 316 sprinttereillä ajettu edellisellä 400tkm ja nykyiselläkin jo 270tkm. Ei ole räjähdellyt koneet eikä oikein mitään muutakaan. Vm.2008 315ajettiin 300tkm siitä räjähti kaikki muu paitsi moottori.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
leikkanen kirjoitti:Ok, kiitos kommenteista.
Kai se tommonen sit täytyy hommata? Automaatteja tuolla paikassa ei ole joten auto tulisi ihan normi laatikolla. Automaatti olis kyllä kiva tässä nurikissa ajellessa.
Kai se ohjelmoinnissa tulee joskus käytettyä ja jos samalla poistaa nopeuden rajoittimen??
Tuosta tulis nätisti 6 hengen kuormaauto, takapenkki pois, väliseinän teko ja nopeusrajoitin,sekä MB-tarra jossa kokonaispaino 3550kg.
Hassu homma kun automaattina maksaa 7000-8000euroa enemmän.Huom! Penkit, verhoilu ja lämmitys valmiina.
Eli 316 tuli hommattua juurikin tuolta hollannista ja täällä siihen rakennettiin jatko-ohjaamo 2+3 ja itse tein lisäksi hyllyjä. Ajeltu pari viikkoa autolla n.1200km ja tyytyväinen olen kyllä.
Ajolleen erittäin mukava ja hiljainen auto. Ja mikäli uskominen auton omaan ajotietokoneeseen, niin kulutus 9,2 l. ei ole kyllä paha. Ajo muutenkin pääasiassa ollut nurkissa pyörimistä ja tyhjäkäyntiäkin jonkin verran ollu, mielestäni muutenkin ajellu normaalisti eli mitään sen kummempaa yritystä taloudelliseen ajamiseen ei ole ollut.
Ainoana miinuksena kylmyys, tietysti jatko-ohjaamon myötä sisätilat suurenivat joten ihan ymmärrettäväähän se mutta eipä ne moottorin lämmötkään kovin herkästi nouse.
Jube kirjoitti:LA:13 vilkkui eilen aamulla mittaristossa kellonajan paikalla, mitähän lie tarkoittaa?
Ja pakokaasun haju tulee sisälle tyhjäkäynnillä eli suuttimen tiiviste vuotaa, onhan nämä vähän tämmösiä ei päivää ilman jotain vehkeitä
Onko samanlaista vikaa myös 519CDI koneessa, eli että suuttimien tiivisteet vuotaa? Ostin perjantaina pikkubussin ja nyt tyhjäkäynnillä paikallaan tulee pakokaasun haju etutuulettimesta sisään...
Tukala kirjoitti:Kyllä tuo valitettavasti juurikin suuttimen/suuttimien pohjatiivistevuotoon viittaa.
Pystyykö tämän jotenkin itse varmistamaan? Ilman sen kummemmin avaamista? Kannattaakohan tästä tehdä reklamaatio myyjäliikeeseen, Veholta ostin, tosin yrityksenä ostin eli ei ole kuluttajansuojaa... Auto ajettu 230tkm, vm 2010. Onko tällaisen korjaus kallista, pystyykö sen tekemään raskaan kaluston huolto vai onko tämä tehtävä Veholla?
Tukala kirjoitti:Kyllä tuo valitettavasti juurikin suuttimen/suuttimien pohjatiivistevuotoon viittaa.
Pystyykö tämän jotenkin itse varmistamaan? Ilman sen kummemmin avaamista? Kannattaakohan tästä tehdä reklamaatio myyjäliikeeseen, Veholta ostin, tosin yrityksenä ostin eli ei ole kuluttajansuojaa... Auto ajettu 230tkm, vm 2010. Onko tällaisen korjaus kallista, pystyykö sen tekemään raskaan kaluston huolto vai onko tämä tehtävä Veholla?
Kylläkai Veho sen korjaa takuuseen, koska heiltä hiljattain ostettu ja nuin tuore auto!
Tukala kirjoitti:Kyllä tuo valitettavasti juurikin suuttimen/suuttimien pohjatiivistevuotoon viittaa.
Pystyykö tämän jotenkin itse varmistamaan? Ilman sen kummemmin avaamista? Kannattaakohan tästä tehdä reklamaatio myyjäliikeeseen, Veholta ostin, tosin yrityksenä ostin eli ei ole kuluttajansuojaa... Auto ajettu 230tkm, vm 2010. Onko tällaisen korjaus kallista, pystyykö sen tekemään raskaan kaluston huolto vai onko tämä tehtävä Veholla?
Kylläkai Veho sen korjaa takuuseen, koska heiltä hiljattain ostettu ja nuin tuore auto!
Meinasivat tulla 50/50 vastaan... En tiedä oikein oikeuksiani tällaisessa tapauksessa, pitää tutkia... Kai tässä jotain virhevastuuta pitäis olla myös B2B kaupoissa...
Tukala kirjoitti:Kyllä tuo valitettavasti juurikin suuttimen/suuttimien pohjatiivistevuotoon viittaa.
Pystyykö tämän jotenkin itse varmistamaan? Ilman sen kummemmin avaamista? Kannattaakohan tästä tehdä reklamaatio myyjäliikeeseen, Veholta ostin, tosin yrityksenä ostin eli ei ole kuluttajansuojaa... Auto ajettu 230tkm, vm 2010. Onko tällaisen korjaus kallista, pystyykö sen tekemään raskaan kaluston huolto vai onko tämä tehtävä Veholla?
Kylläkai Veho sen korjaa takuuseen, koska heiltä hiljattain ostettu ja nuin tuore auto!
Meinasivat tulla 50/50 vastaan... En tiedä oikein oikeuksiani tällaisessa tapauksessa, pitää tutkia... Kai tässä jotain virhevastuuta pitäis olla myös B2B kaupoissa...
Autohan on ollut jo viallinen ostohetkellä,eikai se muutamassa päivässä voi hajota jos on ollut kunnossa. Vaadi kaupan purkua jos eivät korjaa takuuseen! Onkai se yrityskaupassakin myyjällä vastuu, joskin ei niin hyvä kuin kuluttaja kaupassa
Tukala kirjoitti:Kyllä tuo valitettavasti juurikin suuttimen/suuttimien pohjatiivistevuotoon viittaa.
Pystyykö tämän jotenkin itse varmistamaan? Ilman sen kummemmin avaamista? Kannattaakohan tästä tehdä reklamaatio myyjäliikeeseen, Veholta ostin, tosin yrityksenä ostin eli ei ole kuluttajansuojaa... Auto ajettu 230tkm, vm 2010. Onko tällaisen korjaus kallista, pystyykö sen tekemään raskaan kaluston huolto vai onko tämä tehtävä Veholla?
Kylläkai Veho sen korjaa takuuseen, koska heiltä hiljattain ostettu ja nuin tuore auto!
Meinasivat tulla 50/50 vastaan... En tiedä oikein oikeuksiani tällaisessa tapauksessa, pitää tutkia... Kai tässä jotain virhevastuuta pitäis olla myös B2B kaupoissa...
Autohan on ollut jo viallinen ostohetkellä,eikai se muutamassa päivässä voi hajota jos on ollut kunnossa. Vaadi kaupan purkua jos eivät korjaa takuuseen! Onkai se yrityskaupassakin myyjällä vastuu, joskin ei niin hyvä kuin kuluttaja kaupassa
laitoin myyjälle uutta viestiä että mielestäni heidän kuuluu korjata tämä, koska se oli jo ostohetkellä. Lupasivat korjata omaan piikkiin, ja samalla mainitsi että puhuttiin että autossa ei ole takuuta. Mutta tämähän meneekin virhevastuun alle, ei tästä ole takuusta kysymys. No tänään on aika korjaamolle.
Tukala kirjoitti:Kyllä tuo valitettavasti juurikin suuttimen/suuttimien pohjatiivistevuotoon viittaa.
Pystyykö tämän jotenkin itse varmistamaan? Ilman sen kummemmin avaamista? Kannattaakohan tästä tehdä reklamaatio myyjäliikeeseen, Veholta ostin, tosin yrityksenä ostin eli ei ole kuluttajansuojaa... Auto ajettu 230tkm, vm 2010. Onko tällaisen korjaus kallista, pystyykö sen tekemään raskaan kaluston huolto vai onko tämä tehtävä Veholla?
Kylläkai Veho sen korjaa takuuseen, koska heiltä hiljattain ostettu ja nuin tuore auto!
Meinasivat tulla 50/50 vastaan... En tiedä oikein oikeuksiani tällaisessa tapauksessa, pitää tutkia... Kai tässä jotain virhevastuuta pitäis olla myös B2B kaupoissa...
Autohan on ollut jo viallinen ostohetkellä,eikai se muutamassa päivässä voi hajota jos on ollut kunnossa. Vaadi kaupan purkua jos eivät korjaa takuuseen! Onkai se yrityskaupassakin myyjällä vastuu, joskin ei niin hyvä kuin kuluttaja kaupassa
laitoin myyjälle uutta viestiä että mielestäni heidän kuuluu korjata tämä, koska se oli jo ostohetkellä. Lupasivat korjata omaan piikkiin, ja samalla mainitsi että puhuttiin että autossa ei ole takuuta. Mutta tämähän meneekin virhevastuun alle, ei tästä ole takuusta kysymys. No tänään on aika korjaamolle.