Hydraulisesta venttiilinostimesta ja sen kunnosta kaikki johtuu. Ensimmäiset oireet huonosta kunnosta on, kun tyhjäkäynnillä nostimesta kuuluu naputus. Kierroksia lisäämällä naputus loppuu. Tämä johtuu huonoista öljystä, joita on joskus käyttöaikana käytetty. Täyssynteettiset öljyt olisi paras öljy mitä kannattaisi käyttää. Mineraaliöljyillä öljynvaihtovälinkin ajaminen jo aiheuttaa nostimelle vaurioita. Lopuksi käy niin, että nostin " leikkaa kiinni " ja jättää venttiilin auki, jolloin mäntä koskettaa venttiiliin tuhoisin seurauksin. Yleensä venttiili vääntyy ja rikkoo nokka-akselin laakeripukin. Voi tulla mäntävaurio ja kiertokanki vääntyy.multiviri kirjoitti:Oishan tuo ihan kiva kuulla että mikä tuommoisen saa aikaan niin osaisi sitten välttää tuon ongelman. Nostaja jää "pitkäksi", sen takia alunperin huono käynti, siitä sitten jollain lainalaisuudella lyöpi pas2?Mesemies89 kirjoitti:veskola kirjoitti:No eiköhän se kohta selviä kun ei tosta enää kovin kauan pitäisi kestää kun kansi on auki ja pöydällä. Toivottavasti saamme hyviä kuvia moottoritekniikan sielunelämästä.
Sattuu olemaan täysin identtinen tapaus, joka tuli katsottua läpikotaisin ja analysoitua mikä oli vaurion aiheuttaja ja syy-yhteys.
Yllättävän pahaa jälkeä saa aikaan.
Eli huonot öljyt ja pitkät öljynvaihtovälit ovat pääsyy nostimen vaurioon. Se selviää paremmin kun tutkii venttiilinnostinta tarkemmin.
Jos nostin alkaa elämöimään, olisi koko sarja vaihdettava mahdollisimman pian.