W124 OM603 -> OM606

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

multiviri kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
veskola kirjoitti:No eiköhän se kohta selviä kun ei tosta enää kovin kauan pitäisi kestää kun kansi on auki ja pöydällä. Toivottavasti saamme hyviä kuvia moottoritekniikan sielunelämästä.

Sattuu olemaan täysin identtinen tapaus, joka tuli katsottua läpikotaisin ja analysoitua mikä oli vaurion aiheuttaja ja syy-yhteys.
Yllättävän pahaa jälkeä saa aikaan.
Oishan tuo ihan kiva kuulla että mikä tuommoisen saa aikaan niin osaisi sitten välttää tuon ongelman. Nostaja jää "pitkäksi", sen takia alunperin huono käynti, siitä sitten jollain lainalaisuudella lyöpi pas2?
Hydraulisesta venttiilinostimesta ja sen kunnosta kaikki johtuu. Ensimmäiset oireet huonosta kunnosta on, kun tyhjäkäynnillä nostimesta kuuluu naputus. Kierroksia lisäämällä naputus loppuu. Tämä johtuu huonoista öljystä, joita on joskus käyttöaikana käytetty. Täyssynteettiset öljyt olisi paras öljy mitä kannattaisi käyttää. Mineraaliöljyillä öljynvaihtovälinkin ajaminen jo aiheuttaa nostimelle vaurioita. Lopuksi käy niin, että nostin " leikkaa kiinni " ja jättää venttiilin auki, jolloin mäntä koskettaa venttiiliin tuhoisin seurauksin. Yleensä venttiili vääntyy ja rikkoo nokka-akselin laakeripukin. Voi tulla mäntävaurio ja kiertokanki vääntyy.
Eli huonot öljyt ja pitkät öljynvaihtovälit ovat pääsyy nostimen vaurioon. Se selviää paremmin kun tutkii venttiilinnostinta tarkemmin.
Jos nostin alkaa elämöimään, olisi koko sarja vaihdettava mahdollisimman pian.
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5441
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Mesemies89 kirjoitti:
multiviri kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
veskola kirjoitti:No eiköhän se kohta selviä kun ei tosta enää kovin kauan pitäisi kestää kun kansi on auki ja pöydällä. Toivottavasti saamme hyviä kuvia moottoritekniikan sielunelämästä.

Sattuu olemaan täysin identtinen tapaus, joka tuli katsottua läpikotaisin ja analysoitua mikä oli vaurion aiheuttaja ja syy-yhteys.
Yllättävän pahaa jälkeä saa aikaan.
Oishan tuo ihan kiva kuulla että mikä tuommoisen saa aikaan niin osaisi sitten välttää tuon ongelman. Nostaja jää "pitkäksi", sen takia alunperin huono käynti, siitä sitten jollain lainalaisuudella lyöpi pas2?
Hydraulisesta venttiilinostimesta ja sen kunnosta kaikki johtuu. Ensimmäiset oireet huonosta kunnosta on, kun tyhjäkäynnillä nostimesta kuuluu naputus. Kierroksia lisäämällä naputus loppuu. Tämä johtuu huonoista öljystä, joita on joskus käyttöaikana käytetty. Täyssynteettiset öljyt olisi paras öljy mitä kannattaisi käyttää. Mineraaliöljyillä öljynvaihtovälinkin ajaminen jo aiheuttaa nostimelle vaurioita. Lopuksi käy niin, että nostin " leikkaa kiinni " ja jättää venttiilin auki, jolloin mäntä koskettaa venttiiliin tuhoisin seurauksin. Yleensä venttiili vääntyy ja rikkoo nokka-akselin laakeripukin. Voi tulla mäntävaurio ja kiertokanki vääntyy.
Eli huonot öljyt ja pitkät öljynvaihtovälit ovat pääsyy nostimen vaurioon. Se selviää paremmin kun tutkii venttiilinnostinta tarkemmin.
Jos nostin alkaa elämöimään, olisi koko sarja vaihdettava mahdollisimman pian.
Tota.... Jos venttiili kantaa niin miten on mahdollista että se nostaja rallattaa? Minä edelleenkään mitään tiijä kunhan kyselen.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja veskola »

Spekuloidaan nyt oikein kunnolla vaikka Mesemies89 ei enää vastaakkaan.

Nostimen säätimen liikevara on maksimissaan muistaakseni luokkaa 3 - 3,2 mm, eli jos se normaalisti on asennossa ~1,6 mm ja jumiutuu ääriasentoonsa se tarkoittaa että venttiili on maximissaan 1,6 mm enemmän auki kuin pitäisi. Väitän ilman parempia tutkimuksia, että mäntä ei siihen juurikaan osu silloin. Mäntä osuu venttiiliin ainostaan jos nokka painaa venttiiliä auki tai jos nostin jumiutuu mekaanisesti ulkopinnastaan kanteen. Nostin on "jotain terästä" ja kansi "heikkoa" alumiinia, ei pitäisi tapahtua sen sortin kiinnileikkaantumista etteikö se kauniisti männän avustuksella aukeaisi. Alumiiniseos on pehmeää.

Sen tiedän jo kokemuksestakin :D jos nokka-akselin laittaa yhden hampaan verran pieleen alkaa venttiilit osumaan mäntiin ennemin tai myöhemmin. Tähän ilmiöön liittyy huono käyntiinlähtö ja tehottomuus sekä myös hauska naputtava äänimaailma. Mitään ei kuitenkaan hajoa koska nostin antaa aina hieman periksi pusun tullessa.

...ja koska nyt on kyseessä kaksi eri sylinteriä, jolloin olisi todellinen ihme että ne molemmat tapahtuisivat juuri samaan aikaan, joten veikkaan edelleen tuota nokka-akselin pysähtymistä tai väärään jakoon menoa mutta sehän kyllä pitäisi näkyä ketjun löysyytenä tai, hampaiden puuttumisena tjms. Vaikea saada ketjua väärään jakoon vauhdissa mutta kai sekin on mahdollista.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jupezki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:58

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Jupezki »

Mitään vinkkiä, miten nuo liukutapit saa irti ns. "kotikonstein"? Liukuvasaraa kun ei löydy...
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Tee ulosvetäjä pultista ja muttereista. Vedätät jonkin holkin läpi tuon tapin. Pitäs osata piirtää kuva, kun en osaa kunnolla selittää.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18179
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tarvitset kaksi holkkia joissa toisessa ulko- ja toisessa sisäkierre, sellaiset että ne voi kiertää yhteen. Putkiliikkeestä löytyy.
Lisäksi tarvitaan pultti, esim. cdi suuttimen pultti on hyvä koska se on kestävä ja niitä on joka puolella :mrgreen:
Sitten vielä prikkoja ja muttereita joilla säätää ulosvetäjän pituutta tapin mukaan.

Pultti kierretään puhdistettuun tapinjenkaan pohjaan saakka lyhimmilleen kierretyn holkkipaketin läpi, sitten aletaan kiertää holkkeja erilleen.

Mutterilla ei kannata kiertää eikä varsinkaan ruuvilla.
Liukuvasaraa en ole käyttänyt, hankala eikä sovikaan oikein hyvin paikalleen.
wiimax.fi
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5441
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Juu ulosvetäjään tulikin jo ohjeita. Sit kun se alempi on tiukassa niin auttaa kun kuumutat käsitoholla siitä suotimenjalan vieressä olevaa paikkaa johon se tappi tulee. Itte tein niin omassani kun tuntu että se lukitustappi voi katketa. Oli niin lujassa. Kun annoin lämpöä lähti niin ettei se tuntunut olevan tiukassa ollenkaan.

Mulla taisi ulosvetäjänä olla ihan pultti jossa pitkä kierre sit pitkä hylsy ja mutteri. Mutteri kierretään sen pultin kannan juureen asti sit pitkä hylsy ja pultti kierretään lukitustappiin. Vedin sen pultin pohjaan saakka sit mutterilla annoin vetoa ja lämpöä.

Ja kun sen lukitustapin kierre on kuitenkin ruosteessa niin jotain liukkaria siihen reikää ja pikuhilja sitä pulttia syvempään välillä ees taas pyöritellen ja välillä kokonaan pois liukkaria reikään et tulee ne ruosteet pois ja taas pulttia perään. Jos keerralla yrittää kiertää niin se ei mene Pahimmassa tapauksessa katkaisee se kierrettävän pultin siihen lukitustappiin Sit ollaankin kusessa :roll:

E Niin ne kaksi pulttia siinä jakokotelon etupäässä. Itte laitoin rättiä tukoksi ettei ne kuusiokolpultit pääse tippumaan öljypohjaan missään tapauksessa.
Jupezki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:58

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Jupezki »

Kiitos avusta, liukutapit lähti irti. Mutta toisesta kannen pultista, jota yritin avatata, oli mennyt kantit, joten kansi jäi vielä kiinni. Täytyy huomenna käydä ostelemassa vähän parempia hylsyjä ja tarvittaessa hitsata sitten siihen pulttiin kiinni, jos ei meinaa muuten lähtä.

Tässä kuitenkin muutama kuvatus.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5441
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Jupezki kirjoitti:Kiitos avusta, liukutapit lähti irti. Mutta toisesta kannen pultista, jota yritin avatata, oli mennyt kantit, joten kansi jäi vielä kiinni. Täytyy huomenna käydä ostelemassa vähän parempia hylsyjä ja tarvittaessa hitsata sitten siihen pulttiin kiinni, jos ei meinaa muuten lähtä.

Tässä kuitenkin muutama kuvatus.

[ [url=http://i3.aijaa.com/b/00037/11332028.jpg] ][/url]

[ [url=http://i3.aijaa.com/b/00651/11332020.jpg] ][/url]

[ [url=http://i11.aijaa.com/b/00872/11332024.jpg] ][/url]

[ [url=http://i9.aijaa.com/b/00804/11332029.jpg] ][/url]
Ekakuvassa äkkikattomalla venttiilin lukot puuttuu. Voi peeveli sentään. Ei ihan hyvältä näytä. Onneksi mosia saa kohtuuhintaan. Jos oli 91 tai vanhempi niin monivenaa tilalle.

Raptech....suosittelen Kannattaa soitella

E: Oliko ketju OK vai mikä jaon sai sekaisin kun tollaiset oli vauriot? Jos noka-akseli oli kunnossa ja kampura/kanget kunnossa niin hyvällä tuurilla pääsee ilman mosan vaihtoa. Nuo kait saa todetuksi ilman koko mosan aukaisua vai saako?
Jupezki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:58

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Jupezki »

Jakoa ei saatu tsekattua, kun merkkejä ei saatu kohdalleen, kun kone ei päässyt pyörimään, joku siellä vastusti. Elikkä luultavasti jako on seonnut jostain syystä, tai sitten jostain muusta syystä ei päässyt pyörimään.

Paljonko "uusilla" koneilla on oikein hintaa? OM606 ois ihan kiva, mutta taitaa olla kyöhälle opiskelijalle liian kallis. Jos ei OM606 niin sitten OM603. Mitä kaikkea pitäisi sitten vaihtaa, jos tuollaisen 606 laittaisi? Meneekö syöttöpumput ja vaihteistot yms. entiset?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Tuolta voit ainakin katsella moottoreita.
http://www.bildelsbasen.se/?link=list&g ... pc1=120&vc" onclick="window.open(this.href);return false;[0]=168125100&vcx=3315&pc[0]=120101101
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

arska10 kirjoitti:Tuolta voit ainakin katsella moottoreita.
http://www.bildelsbasen.se/?link=list&g ... pc1=120&vc" onclick="window.open(this.href);return false;[0]=168125100&vcx=3315&pc[0]=120101101
Ilman sarvia ja hampaita []:

http://www.bildelsbasen.se/?link=list&g ... =120101101" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Jupezki kirjoitti:Jakoa ei saatu tsekattua, kun merkkejä ei saatu kohdalleen, kun kone ei päässyt pyörimään, joku siellä vastusti. Elikkä luultavasti jako on seonnut jostain syystä, tai sitten jostain muusta syystä ei päässyt pyörimään.

Paljonko "uusilla" koneilla on oikein hintaa? OM606 ois ihan kiva, mutta taitaa olla kyöhälle opiskelijalle liian kallis. Jos ei OM606 niin sitten OM603. Mitä kaikkea pitäisi sitten vaihtaa, jos tuollaisen 606 laittaisi? Meneekö syöttöpumput ja vaihteistot yms. entiset?
1800-2000 euroa on vielä ihan järkevä hinta om606 koneesta. Riippuu tietenkin mitä kaikkea tulee mukana. Vaihteisto ja pumppu käy vanhasta kuten myös kaikki muutkin apulaitteet mutta imu- ja pakosarjat ei käy. Kaasuvivun joutuu tekemään ja jos kierrosmittarin haluat toimimaan niin reikä anturille. Öljynpaineanturille pitää myös tehä reikä. om603 koneita saa sitten 600-800 euron hintaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ottaa vanhasta 603 sen suodatin jalan niin ei tarvii paineanturille tehdä reikää ja sopii orkkis öljyjäähyn putketkin.

603 siinä tapauksessa jos haluaa pikaisesti takas ajoon ja 606 jos aikaa näpräillä just noita pikkujuttuja (pakosarja, kaasuvivusto jne) ja jos meinaa viritellä tulevaisuudessa.

Hintakin on sitten kaksinkertainen kun 606 laittaa, ellei enempikin.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18179
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja dealer »

1800-2000 euroa on vielä ihan järkevä hinta om606 koneesta.
Riippuu tietysti mitä on tekemässä:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5237680" onclick="window.open(this.href);return false;
wiimax.fi
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

Jupezki kirjoitti:
Paljonko "uusilla" koneilla on oikein hintaa?
koneita kannattaa kysästä DuPu:lta. hyvään hintaan saapi.
-s124 300tdt -92
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

dealer kirjoitti:
1800-2000 euroa on vielä ihan järkevä hinta om606 koneesta.
Riippuu tietysti mitä on tekemässä:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5237680" onclick="window.open(this.href);return false;
Monesti valmiiks irrotetut koneet maksaa enemmän kuin autossa paikallaan olevat. Yhtä w210 om606 koneella kyttäsin avk:lta kun hintaa oli vain 2000 euroa mutta se meni päivässä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mulla vois olla jouten "raaka" OM603 turbo moottori.
Tarjouksia otetaan vastaan. puuttuu apulaitteet, suodatinjalka, syöttöpumppu ja turbo. Mutta nuo kaikki saa vanhasta koneesta.
Jupezki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:58

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Jupezki »

Kiitoksia nyt heti alkuunsa.

606 taitaa jäädä sitten ulos kuvioista, ei ole varaa eikä aikaa ja eikä välttämättä edes taitoakaan alkaa vaihtaa 606 konetta. Pitäisi saada halvalla ja nopeasti ajoon. Toista autoa, josta ottaa moottori, ei kannata ostaa, sillä jää kuitenkin kuleksimaan suurimmaksi osaksi. Ja W124 turbokoppaakaan ei kannata ostaa, sillä tuossa nykysessä on niiiiin hyvät pellit, että se tekniikan luovuttaja jäisi vain ylimääräiseksi. Eikä nuokaan ole niin halpoja.

Ulkomailta ei uskalla konetta ostaa, vaan kotimaasta se pitää saada. Jotenka DuPulle lähtee yv:tä, niin kuin myös Mika.T:lle.

Tänään koneelle ei keretty tehdä mitään, kun piti käydä vähän vierailemassa ja samalla tuli käytyä hylsykaupassa. Huomenna jos se kansi olisi lopultakin pöydällä.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Jupezki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:58

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Jupezki »

Saakeli, että on takkusta. Kannenpultista kantit sanoi yhteistyösopimuksen irti. Nyt siinä on hylsy ja jotain extra-super-lujaa kierrelukitetta välissä. Jos ei sillä lähde nii pitäiskö kokeilla hitsaamalla vaiko iskumeisselillä? Tai jotain muuta?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

ei tule ilman kempin liimaa pysymään se hylsy jos ymmärsin oikein.
hitsaat siihen toisin pultin tai poraat kannan pois.
w201 om605
Jupezki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:58

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Jupezki »

Eihän noihin kannen pultteihin ole mitään erikoishylsyä? Sillä tuntuu että tuo Torxin hylsy ois ihan pikkusen väljä. Ei kehtais alkaa kaikkiin pultteihin hitsaamaan toisia pultteja taikka poraamaan.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Jupezki kirjoitti:Eihän noihin kannen pultteihin ole mitään erikoishylsyä? Sillä tuntuu että tuo Torxin hylsy ois ihan pikkusen väljä. Ei kehtais alkaa kaikkiin pultteihin hitsaamaan toisia pultteja taikka poraamaan.
Ei se nyt mitenkään erikoinen hylsy ole. Voi olla pykälää liian pieni koko jos tuntuu väljälle. Käy hakemassa isompi hylsy jos homma olis vielä pelastettavissa. Muuten taitaa jäädä se hitsaaminen tai poraaminen viimeseks vaihtoehdoksi.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

XZN10 on oikea kanta.
Jupezki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:58

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Jupezki »

Mika.T kirjoitti:XZN10 on oikea kanta.
Jaa, mulla on siinä hylsyssä että CR-V T50. Torxi.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

Jupezki kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:XZN10 on oikea kanta.
Jaa, mulla on siinä hylsyssä että CR-V T50. Torxi.
tosiiaan ei oo torxi vaan mikan mainitsema "tähti"kanta. Muista puhaltaa paineilmalla kannasta öljyt/moskat pois niin ei nylppää.
-s124 300tdt -92
Jupezki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:58

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Jupezki »

Mgo- kirjoitti:tosiiaan ei oo torxi
Perkele. Öljyt yms. on puhallettu jo veke.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva
Jupezki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:58

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja Jupezki »

Ja kuvaa tulee.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ja männät.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tällänenki löyty.

Kuva

Kuuluvatko näiden nostajien "mäntien" kulua tällä tavalla? Tarkoitan tuota kiiltävää jälkeä.

Kuva

Kuva
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2638
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W124 3.0 DT alkoi raklattaa ja käydä epätasaisesti, apuv

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Jupezki kirjoitti:Ja kuvaa tulee.


Miten jako on hypännyt pois paikoiltaan? Männissähän on selvät kosketusjäljet ja nostajat olleet tiukilla kun ovat hakanneet venttiileitä mäntiä vasten josta syystä niissä näkyy mekaanista kulumaa.

Ovatko venttillit silmämääräisesti suorat ja ehjät?

Kuvista päätellen ovat...
Vastaa Viestiin