lisää hönkää om603:seen
Re: lisää hönkää om603:seen
Juttelin erään turbomyyjän kanssa ja meinasi että siiven jäykkyys moottorin käydessä johtuu siitä että paluulinja on liian pieni. Itseasiassa voi hyvinkin johtua siitä koska ahtimen paluulinjan laipan reikä on muutaman millin suurempi, kuin putket ahtimen ja lohkon välissä. Käytettiin nimittäin vakioahtimen paluulinjan putkia. Eli öljy ei pääse valumaan keskiöstä vapaasti ulos niin kuin pitäisi, vaan joutuu paineella menemään lohkoon, jonka takia siivet pyörii jähmeästi. Voi olla että joutuu ottamaan öljypohjan irti, jotta saa porattua lohkon kylkeen vähintään yhtä ison reijän kuin ahtimen paluureikäkin on. Täytyy varmistaa asia vielä käyttämällä paluulinja auki ja käyttämällä konetta samaan aikaan hetken ja katsoa rupeaako siipi pyörimään liukkaammin tyhjäkäynnillä.
Eli saako hukkaportti olla vaikka kokonaan kiinni, niin ahdot ei pitäs nousta vakio elementeillä yli 1bar? Onko siitä jotain haittaa jos paineet on vaikka se 1 bar? Kun varmaan pienempiki paine riittää polttamaan kaiken ruuan vakio tapeilla... toki pumpusta on säädetty syötöt täysille mynä-dieselillä aikasemmin, sillo kun oli muuten vakio.
Eli saako hukkaportti olla vaikka kokonaan kiinni, niin ahdot ei pitäs nousta vakio elementeillä yli 1bar? Onko siitä jotain haittaa jos paineet on vaikka se 1 bar? Kun varmaan pienempiki paine riittää polttamaan kaiken ruuan vakio tapeilla... toki pumpusta on säädetty syötöt täysille mynä-dieselillä aikasemmin, sillo kun oli muuten vakio.
Viimeksi muokannut Elkku_, Su 10.02.2013 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Ei sieltä ahtimen paluupuolelta kauhealla tahdilla sitä öljyä edes tule pihalle koneen käydessä. Voi tosiaan testata kun laittaa käymään ja paluuputki johonkin astiaan. Melko rauhallisesti sitä sieltä tulee normaalisti.
Itsellä orkkis paluuputket käytössä, välissä ainoastaan 18mm letkua pätkä kun ahdin hitusen erikohdassa kuin alunperin. Eli putkethan on sisäreiältään 15-16mm alunperin, joka on vähintäänkin riittävä (varsinkin kun on lähes pystysuorassa se paluu yleensä näissä). Eli jos näin sullakin on, en usko siinä olevan ongelma.
Itsellä orkkis paluuputket käytössä, välissä ainoastaan 18mm letkua pätkä kun ahdin hitusen erikohdassa kuin alunperin. Eli putkethan on sisäreiältään 15-16mm alunperin, joka on vähintäänkin riittävä (varsinkin kun on lähes pystysuorassa se paluu yleensä näissä). Eli jos näin sullakin on, en usko siinä olevan ongelma.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: lisää hönkää om603:seen
sen verran painetta että ei savua. en noitten 6 pyttysten kanssa ole ollu tekemisissä niin veikkailin vain suuntia paineille.
w201 om605
Re: lisää hönkää om603:seen
samankokosen kun turbossa on paluupuolen reikä on,piisaa...voihan sen tehdä vaikka 2 tuuman rööriin
mutta sielä ei oo sama paine kun tulopuolella.

Re: lisää hönkää om603:seen
Juu on se varmasti pienemmälle ahtimelle riittävä, mutta isompi ahdin tarvitsee tietysti myös isomman paluulinjan. Eli juuri niin että vähintään sen kokoisen kuin ahtimessakin on laipan reikä. Öljynhän kuuluisi ymmärtääkseni päästä vain valumaan keskiöstä pois, eikä tulla millään paineella sieltä pois, jotta siivillä olisi mahdollisimman vähän haittaavia tekijöitä pyörimiselle. Päästään vast keskiviikkona testaamaan rupeeko siivet pyörimää liukkaammin ku koittaa ilman paluuputkea.Sultzi kirjoitti:Itsellä orkkis paluuputket käytössä, välissä ainoastaan 18mm letkua pätkä kun ahdin hitusen erikohdassa kuin alunperin. Eli putkethan on sisäreiältään 15-16mm alunperin, joka on vähintäänkin riittävä (varsinkin kun on lähes pystysuorassa se paluu yleensä näissä). Eli jos näin sullakin on, en usko siinä olevan ongelma.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: lisää hönkää om603:seen
minähänlaien turbomyyjä on ollu kun tuommoisia ideoita laukoo?
jos paluu tulvii niin kompressorin puolelta herkästi rupee öljyä mehimään ahtoputkiin. Testattu toimivaksi, mitään muutosta en kyllä turbon pyörinnässä huomannu kun tulvi.
hiukan kuulostaa jäykän näppeeltä ahtimelta jos vasta 1500rpm lähtee pyörimään.
jos paluu tulvii niin kompressorin puolelta herkästi rupee öljyä mehimään ahtoputkiin. Testattu toimivaksi, mitään muutosta en kyllä turbon pyörinnässä huomannu kun tulvi.
hiukan kuulostaa jäykän näppeeltä ahtimelta jos vasta 1500rpm lähtee pyörimään.
Re: lisää hönkää om603:seen
Mistä muustakaan se sitten vois johtua? Se piti muuten myös mainita että ainoastaan sillon kun kone käy niin siivet ovat jähmeitä. Esimerkiks jos tyhjäkäynnillä koittaa pyörittää siipiä niin pyörii jähmeästi ja sit jos reippaasti painaa kaasua yli 1500 rpm niin rupeaa pyörimään ja kun koneen kierrokset palautuu takas tyhjäkäynnille niin siivet taas pysähtyy melkeen heti sen jälkee kun kierroksetki on palautunu. Sillon taas kun kone ei käy niin siivet pyörii sormin pyörittämällä liukkaasti rullaten.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Vähän omituiselta vaikuttaa, ite epäilisin, että itse turbossa on jotain vialla. Tuo paluuhommahan on nopeasti selvitetty, kun otat paluulinjan turbon päästä irti, joku astia alle ja käyntiin.
edit. taitaa olla kyllä aika todennäköistä, että öljyt valuu suoraan pakosarjan päälle tuolla menetelmällä
edit. taitaa olla kyllä aika todennäköistä, että öljyt valuu suoraan pakosarjan päälle tuolla menetelmällä

Re: lisää hönkää om603:seen
Pitäis varmaan öljyn virrata vikapäin että moista tekis (öljynpaineen takia). Eli isosta reiästä sisään ja kuristetusta ulos. 

S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Re: lisää hönkää om603:seen
Ja sillä ahtimen koolla ei ole mitään merkittävää väliä siihen öljyntarpeeseen (muutaman millin voi kasvaa isommassa ahtimessa verrattuna orkkikseen). Kiertääköhän siellä öljy laisinkaan? No sehän selviää sitten kun käyttelet se paluupuoli kippoon että miten tulee. Eikä sen öljymäärän pitäisi mitenkään vaikuttaa siihen ahtimen pyörimisen herkkyyteen, se öljynpaine sen akselin keskittää kun poistuu laakereista välykset. Eli tarvii siellä painettakin olla laakereilla, niistä se sitten valuu alaspäin hiljaksiin (aika pienet ne paluu kanavat siellä keskiön sisällä).
Tarkistin tosta hyllyssä olevasta holsetin hx52, n. 16mm on öljynpaluun reikä keskiössä.
Tarkistin tosta hyllyssä olevasta holsetin hx52, n. 16mm on öljynpaluun reikä keskiössä.

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: lisää hönkää om603:seen
Ettei vaan olisi jollain ihmeen lailla öljylinjat vikaperin
Tähän asti kyllä 603 turbossa riittänyt vakion kokoinen öljynpaluu linja isommillekkin ahtimille.

W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: lisää hönkää om603:seen
Ja mikäs kansipahvi tähän tuli? itsellä ollut kahdessa 603 turbossa orkkis massatiiviste ongelmitta. Edellisellä tuli ajeltua joku 40-50tkm ja painetta kattilassa oli n.1.8-2bar.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: lisää hönkää om603:seen
Ei pitäs olla öljylinjat väärin päin. Pienestä sisäkierteestä menee paine- ja isosta laipasta paluulinja.Kuisma kirjoitti:Ettei vaan olisi jollain ihmeen lailla öljylinjat vikaperin Tähän asti kyllä 603 turbossa riittänyt vakion kokoinen öljynpaluu linja isommillekkin ahtimille.
Juu vakio massapahvi siihen jätettiin, kun ahtopaineet kuitenkin tarkotus pitää alle 2 baria.Kuisma_ kirjoitti:Ja mikäs kansipahvi tähän tuli? itsellä ollut kahdessa 603 turbossa orkkis massatiiviste ongelmitta. Edellisellä tuli ajeltua joku 40-50tkm ja painetta kattilassa oli n.1.8-2bar.
En oikeen jaksa uskoo siihenkään kun ahdin on ihan uusi ja pyörii kuitenkin sormin liukkaasti rullaten, sillon kun kone ei käy. Kun taas koneen käydessä pyörii sormin jähmeästi. Kun koneen laittaa käymään niin rupeaa ensin pyörimään 1-2 sekuntia ja sitten kun öljynpaine nousee, paineletku sykähtää kireäksi ja samalla siivet lakkaa pyörimästä. Ahtimessa ei ole yhtään päittäisvälystä ainostaan hiukan poikittaisvälystä öljykalvoa varten. Nuo kaikki asiat mielestäni viittaisi ainakin jonkin sortin öljynkiertohäiriöön. Ei niinkään vialliseen ahtimeen. Mutta pianhan se selviää kun päästään keskiviikkona selvittämään asiaa.JVa79 kirjoitti:Vähän omituiselta vaikuttaa, ite epäilisin, että itse turbossa on jotain vialla.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Jäi iteltä huomaamatta, että uusi ahdin oli kyseessä. Varmistetaan nyt vielä sellainen asia, että turbo on siten, että paluulinja on suoraan alaspäin?Elkku_ kirjoitti: En oikeen jaksa uskoo siihenkään kun ahdin on ihan uusi ja pyörii kuitenkin sormin liukkaasti rullaten, sillon kun kone ei käy. Kun taas koneen käydessä pyörii sormin jähmeästi. Kun koneen laittaa käymään niin rupeaa ensin pyörimään 1-2 sekuntia ja sitten kun öljynpaine nousee, paineletku sykähtää kireäksi ja samalla siivet lakkaa pyörimästä. Ahtimessa ei ole yhtään päittäisvälystä ainostaan hiukan poikittaisvälystä öljykalvoa varten. Nuo kaikki asiat mielestäni viittaisi ainakin jonkin sortin öljynkiertohäiriöön. Ei niinkään vialliseen ahtimeen. Mutta pianhan se selviää kun päästään keskiviikkona selvittämään asiaa.
Tosiaan, kuten joku tuossa mainitsikin, pitäisi kompurakoteloon ilmestyä öljyä, mikäli paluupuoli ahdistaa

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: lisää hönkää om603:seen
Minkälaista letkua se on kun esim. tommonen kunnon metallipunospäälysteinen teflonletku ei kyllä muutu mihinkään suuntaa kun sinne painetta laittaa, jollaista tuon ahtimen öljyputken pitäisi olla vielä kunnon prässätyillä liittimillä.Elkku_ kirjoitti:Kun koneen laittaa käymään niin rupeaa ensin pyörimään 1-2 sekuntia ja sitten kun öljynpaine nousee, paineletku sykähtää kireäksi ja samalla siivet lakkaa pyörimästä.
Onko moottorissa kuinka paljon öljynpaine?
Holset siellä lukee..
Re: lisää hönkää om603:seen
voisko olla niin hienosti että siellä on joku esim. metalli röppö, öljyä kun alkaa tuleen niin menee jotensakkin huonosti vaikka laakerin väliin 

w201 om605
Re: lisää hönkää om603:seen
Siihen otettiin sellasta tavallista hydrauliikka letkua ensin varmuudeksi tavallaan koekäyttöö ennen ku teettää kalliin teräspunosletkun, että liittimet tulee varmasti oikeaan asentoon ja letkusta sopivan mittanen sitten siihen lopulliseen teräspunosletkuun. Öljynpainemittari näyttää täyteen kolmeen baariin kylmällä koneella. En ole vielä öljyjä lämpimäksi asti käyttänytkään sen jälkeen kun savut otettiin uusilla osilla.Solmurauta kirjoitti:Minkälaista letkua se on kun esim. tommonen kunnon metallipunospäälysteinen teflonletku ei kyllä muutu mihinkään suuntaa kun sinne painetta laittaa, jollaista tuon ahtimen öljyputken pitäisi olla vielä kunnon prässätyillä liittimillä.
Onko moottorissa kuinka paljon öljynpaine?
Auto on nyt seissyt pari päivää pihalla ja kävin laittamassa koneen tulille kun ulkona oli 2 astetta pakkasta, niin kappas

Tuli vaan mieleen et voisko kuitenkin johtua ihan vaan siitä että, jos ahdin on niin uudenkarhea että pakopaine ei vaan yksikertasesti riitä vielä tyhjäkäynnillä pyörittämään siipeä ja vaatii vaan ensin pienen sisäänajon niin rupee sitten pyörimään tyhjäkäynnilläkin kun on öljytki lämmenny kunnolla? Tai voiskohan vaikka mahdollisesti johtua vanhoista öljyistä? Niil on ajettu jo kuitenki se 10 tkm täyteen. Miten teillä muilla on siivet käyttäytyny tollasessa isossa uudessa ahtimessa, onko pyöriny jo tyhjäkäynnillä?
Viimeksi muokannut Elkku_, Ti 12.02.2013 23:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: lisää hönkää om603:seen
Turboa ei tarvitse sisäänajaa, siellä on kaikki välykset suunniteltu siten että sillä voi lähteä heti ajamaan vaikka ns. täysii.
Holset siellä lukee..
Re: lisää hönkää om603:seen
Ettei olis tuosta sun pumpusta kiinni. Siivet holsetissa on kuitenki aika paljon isommat kun vakiossa. Ei kait tuommosta kannata liikaa murehtia, jos öljyä vain painelinjasta tulee ahtimelle asti ettei pyöri tyhjänä.... Kaikki viritykseen tarvittavat palikat paikoillen ja kattoo sitten pyörähtääkö siivetElkku_ kirjoitti:Ja millasilla ahtopaineilla kannattaa tollasella vakio elementeillä olevalla pumpulla ajella, kunnes saa isommat tapit pumppuun? Ahdin on siis Holset Hx40 super 17 cm2 pakopesä
IG: @pyrytakkunen
Re: lisää hönkää om603:seen
Enpä olis kyllä asentanut uutta ahdinta 10tkm ajetuille öljyille
Noi välillä menee rikki kovinkin pienestä paskasta öljynseassa. Uudet öljyt sisään, startilla öljynpaineet (sammutin vipu alhaalla ettei käynnisty turhaan) tuloputki irrallaan johonkin kippoon että näkee varmasti että sitä tulee ja on puhdasta. Ei ole vittuilua tämä, koitan vaan neuvoa ettei heti mene uusi ahdin mäsäksi tietämättömyyden takia.
ps. kyllä siinä teräspunosletkussakin saa niitä päitä käänneltyä vaikka olis puristettu kiinni.

ps. kyllä siinä teräspunosletkussakin saa niitä päitä käänneltyä vaikka olis puristettu kiinni.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: lisää hönkää om603:seen
Juu tarkotus onki vaihtaa uudet öljyt tietenki. Ne oli kyl vaa tarkotus vaihtaa vast sit kun rupee ajamaan ku muutki systeemit on kunnossa, mutta voi olla et olis syytä vaihtaa ne jo enne ku konetta ruvetaa koekäyttelemään
Millasta öljyä muuten suosittelette tähän vuoden aikaan?

W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Kyllä on alaspäin.JVa79 kirjoitti:Varmistetaan nyt vielä sellainen asia, että turbo on siten, että paluulinja on suoraan alaspäin?
Menee huomiselle tai ylihuomiselle paluulinjatesti, kun kaverin, jonka tallissa tarkotus tehdä, niin sen työreissu venähti. Kävin tänään varaosaliikkeessä ja kattelin samalla hiukan öljyjä. Meinasin että laitan koneeseen joko Kendall Elite 5w-50 taikka sitten Kendall Elite super racing 10w-60. Kumpi noista sitten lie sopivampi tohon koneeseen?

W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Ite ajellu perus 5w-40 täyssynteettisellä perusöljyllä aina tolla vehkeellä sekä myös kesäharrasteella. Se öljynlämpö on se oleellisin asia, että se öljy pääsee lämpiämään siihen oikeaan lämpötilaan jossa toimii parhaiten.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: lisää hönkää om603:seen
Nyt on vika ratkaistu. Otettiin turbosta öljyn paluulinjan letku auki ja laitettiin kone tulille, niin rupes siivet pyörimään vauhdilla jo tyhjäkäynnillä. Eli öljy ei päässyt virtaamaan kunnolla paluuletkun kohdalla, koska oli hieman käyrällä. Korjattiin niin että taivutettiin turbon putkea parempaan asentoon niin että letku on nyt suora. Nyt siivet pyörivät tyhjäkäynnilläkin, mutta jos pysäyttää siiven, niin ei lähde itsestään enään pyörimään, ellei anna vauhtia.
Eilen tuli illalla sitten vähän ajeltua ja huomasin jossain vaiheessa iltaa että auto pölläyttää aina polkastaessa kauhean määrän harmaan savupilven pakoputkesta.
Ei aluksi sitä tehnyt mutta loppuillasta rupes tekemään. Ahdistaakohan paluulinja edelleen sen verran että ajaa öljyä kompressoripesään ja sieltä koneeseen, josta harmaa savu johtuisi? Kun nimittäin paluulinja on nyt n. 16 mm pienimmästä kohdasta sisähalkasijaltaan ja turbon laipan reikä on 20-21mm. Ja vakio paluuputkessahan, lohkon kyljessä on jyrkkä taitoskin, joka ahdistaa öljyn virtausta.
Laitoin muuten nyt kuitenkin moottoriöljyksi Castrol FST 5w-40 turbodiesel.
edit: Otin ahtoletkun irti niin oli aivan ölyssä letkun sisältä. Täytyy tehdä paluulinja koko matkalta suuremmaks.
Eilen tuli illalla sitten vähän ajeltua ja huomasin jossain vaiheessa iltaa että auto pölläyttää aina polkastaessa kauhean määrän harmaan savupilven pakoputkesta.

Laitoin muuten nyt kuitenkin moottoriöljyksi Castrol FST 5w-40 turbodiesel.
edit: Otin ahtoletkun irti niin oli aivan ölyssä letkun sisältä. Täytyy tehdä paluulinja koko matkalta suuremmaks.
Viimeksi muokannut Elkku_, La 16.02.2013 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Nyt tarttis ruveta ihmettelemään onko kampikammiossa painetta, eli toimiiko huohotus riittävän hyvin. Ellei toimi niin sitä voi auttaa laittamalla sen ahtimen imuputkeen. Toki sotkee putkia, mutta eihän sinne tartte kurkkia. Missäs kunnossa moottori muutoin on, huohottaako raskaasti ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: lisää hönkää om603:seen
Mites huohotus kannattais sit tarkistaa? Kyllä kone on mielestäni tikissä. Ei syö öljyä eikä huohota... ainakin kun tyhjäkäynnillä ottaa öljykorkin auki ja laittaa käden aukon yläpuolelle niin ei tunnu mitään puhallusta.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Mä yleensä polkasen ja ihmettelen samalla tuleeko paljon hönkää öljynmittatikusta tai jopa öljykorkin aukosta. Kierroksilla lämpimänähän se huohottaa jos on huohottaakseen.
Meneekö huohotus nyt turbon imuun, eli onko ahtoputken öljy mahdollisesti siitä peräisin vai tunkeeko ahtimen voiteluöljy huonon paluulinjan vuoksi kompuralle ?
Meneekö huohotus nyt turbon imuun, eli onko ahtoputken öljy mahdollisesti siitä peräisin vai tunkeeko ahtimen voiteluöljy huonon paluulinjan vuoksi kompuralle ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: lisää hönkää om603:seen
Enkä tosiaan ymmärrä kuinka surkea se sun paluulinja voi olla jos halkaisija on 16mm sisältä ja silti ahdistaa. Kyllä se sillä koolla toimii hienosti, sulla jossain muualla nyt homma kusee. Onhan paluulinja varmasti auki, ettei tukossa jostain lohkon kyljestä tai muuta vastaavaa? 
Laita kuvaa siitä sun paluulinjasta miten menee ahtimesta niin kertois jotain myös..

Laita kuvaa siitä sun paluulinjasta miten menee ahtimesta niin kertois jotain myös..
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: lisää hönkää om603:seen
Huohotusletku roikkuu vapaana koneen pohjan vieressä. Eli öljy tunkee kompurallee juuri tuon huonon ja liian pienen paluulinjan vuoksi.veskola kirjoitti:Meneekö huohotus nyt turbon imuun, eli onko ahtoputken öljy mahdollisesti siitä peräisin vai tunkeeko ahtimen voiteluöljy huonon paluulinjan vuoksi kompuralle ?
Kyllä se varmaan toimis hienosti jos ahtimen laipassakin olis reikä 16 mm halkasijaltas, mutta mun ahtimessa kun on se reikä 20 mm niin sillon se jo ahdistaa ja etenki se tiukka kurvi vielä siinä vakio putkessa mikä lohkon kyljessä on. Kyllähän se parani jo huomattavasti ku sai sen letkun menemään suoraan alas päin, eikä oo taittettu niin että letku littaantuu. Nyt sentään siivet rupes pyörii jo tyhjäkäynnillä, mutta se on vieläkin hiukan liian pieni ja puutteellinen. Edetään nyt asia kerrallaan. Jos sen jälkeen ei rupee toimimaan ku linja on semmonen ku kuuluu olla, eli vähintään yhtä iso ku ahtimen reikäkin, niin sit täytyy ruveta miettimään muita vaihtoehtoja. Sieltä tuli meinaan aika moisella tahdilla sitä öljyä kun linja oli auki ja löi koneen tulille. 16 mm putki paikallaan ja kone kävi tuskin puoltakaan minuuttia niin yli litra tuli jo öljyä linjasta.Sultzi kirjoitti:Enkä tosiaan ymmärrä kuinka surkea se sun paluulinja voi olla jos halkaisija on 16mm sisältä ja silti ahdistaa. Kyllä se sillä koolla toimii hienosti, sulla jossain muualla nyt homma kusee. Onhan paluulinja varmasti auki, ettei tukossa jostain lohkon kyljestä tai muuta vastaavaa?
Laita kuvaa siitä sun paluulinjasta miten menee ahtimesta niin kertois jotain myös..

W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Kuinka suuri on turboon menevä öljyletku sisämitaltaan ja millainen öljynpaine koneessa on?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020