
W140 CL600 Ehostusprojekti
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Oho, ei paljoa huomaa että peltiä on vaihdettu. Mites muuten, kun helman sisällä on nyt maalaamatonta pintaa ja palanutta maalia, niin pääseekö se ruoste sieltä etenemään? Vai onko sitä edes saatu tehtaalta millään maalattua sisäpuolelta 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
S202 kirjoitti:Oho, ei paljoa huomaa että peltiä on vaihdettu. Mites muuten, kun helman sisällä on nyt maalaamatonta pintaa ja palanutta maalia, niin pääseekö se ruoste sieltä etenemään? Vai onko sitä edes saatu tehtaalta millään maalattua sisäpuolelta
Suihkutin vielä lopuksi puolilitraa temacoattia (epoksia tuonne helman yläpintaan). Eli niistä helman alapinnassa olevista vedenpoistoaukoista reilusti ohennettuna.
Sitten ku auto alkaa olemaan nipussa ni kunnon kerros kotelonsuojaa vielä niin pitäis pysyä ruostepöpö poissa.

Uskoisin, että toi kori uitetaan tehtaalla kasaamisen jälkeen jossain ohkasessa pohjamaalissa. Mutta kun otin helman auki tosta omasta niin ei sielä ollu ihan joka raossa sitä maalia.
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Sen verran kävin tallisssa, että maalasin etu-apusen tikkurilan uretaanipohjaisella 2-komponenttimaalilla. Kulutusta ja iskuja kestävä teollisuusmaali kohtalaisella kiillolla.


- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
TEMADUR RULES !!!!



Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Ja on kaiken lisäksi halpaa!AP-race/lake kirjoitti:TEMADUR RULES !!!!![]()

- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Edullista kyllä. Toimii monessa asiassa.Ilmaister kirjoitti:Ja on kaiken lisäksi halpaa!AP-race/lake kirjoitti:TEMADUR RULES !!!!![]()



Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Käytättekö tuota TEMADUR 20 uretaanimaalia, siinä kun on jotain ruostesuojaominaisuuksia ??
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Minä vejin tuolla teman ysikymppisellä koko auton.AP-race/lake kirjoitti:TEMADUR RULES !!!!![]()
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
airaksela kirjoitti:Minä vejin tuolla teman ysikymppisellä koko auton.AP-race/lake kirjoitti:TEMADUR RULES !!!!![]()



- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
KAIKKI mahdollinen.RAM kirjoitti:Käytättekö tuota TEMADUR 20 uretaanimaalia, siinä kun on jotain ruostesuojaominaisuuksia ??


"ilmaister"...sorry OT.

Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
[edit] Tuli postattua kahesti sama juttu. Mutta kyllä tähän tätä offtopikkia mahtuu 

Viimeksi muokannut Ilmaister, Ke 06.02.2013 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Tuli viikonloppuna ostettua tuommonen niinsannottu kunnollinen hiekkapuhalluslaite. Tänään pääsin sitä testailemaan ja olen kyllä enemmän kun tyytyväinen tohon laitteeseen. Ei paljoa kannata tuhlata rahaa noihin halpakauppojen pistepuhaltimiin, niillä kuluu vain hiekkaa ja aikaa.
Tässä kuva noin 25sekunnin säätöjen hakemisen jäljiltä. Kompuralta tuo laite vaatii tuottoa noin kuution verran minuutissa. Oma tuuttaa noin 700litraa joten täytyy laittaa kaveriksi toinen kompura.

Tässä kuva noin 25sekunnin säätöjen hakemisen jäljiltä. Kompuralta tuo laite vaatii tuottoa noin kuution verran minuutissa. Oma tuuttaa noin 700litraa joten täytyy laittaa kaveriksi toinen kompura.

- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Moi. Oletko käyttänyt takapuskuria irti ? Hienoo duunii olet tehnyt. 

- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Tulee kyllä nyt niin vimosen päälle että kiiltävän mustaksi koko auto sitten 

-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Kiitos kiitos.
Juu kyllä siitä se kiiltävän musta tulee. Mutta ennenkuin koppaa pääsee maalaamaan niin on vielä hantin helma sekä peräpää tekemättä.
Kyllä oon irrottanu takapuskurin, sen alta ei löytynyt ruostetta oikein nimeksikään. Mittailin jo vararengaskoteloon hieman mittoja mahdollisia yllätysjuttuja varten ja nyt ei puhuta äänentoistolaitteista.


Kyllä oon irrottanu takapuskurin, sen alta ei löytynyt ruostetta oikein nimeksikään. Mittailin jo vararengaskoteloon hieman mittoja mahdollisia yllätysjuttuja varten ja nyt ei puhuta äänentoistolaitteista.

- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Ilokaasut?Ilmaister kirjoitti:Kiitos kiitos.Juu kyllä siitä se kiiltävän musta tulee. Mutta ennenkuin koppaa pääsee maalaamaan niin on vielä hantin helma sekä peräpää tekemättä.
![]()
Kyllä oon irrottanu takapuskurin, sen alta ei löytynyt ruostetta oikein nimeksikään. Mittailin jo vararengaskoteloon hieman mittoja mahdollisia yllätysjuttuja varten ja nyt ei puhuta äänentoistolaitteista.

Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
AP-race/lake kirjoitti: Ilokaasut?
Hahaha..


- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
NO,ei niin metsään...painesäiliöö kumminkin ja katkaisiat,sekä vähän letkuu...Ilmaister kirjoitti:AP-race/lake kirjoitti: Ilokaasut?
Hahaha..Toi meni niin paljon metsään, että on pakko kertoa. Eli ilmajousitus 130mm korkeudensäädöllä joka nurkkaan. Tuli vähän turhaan ostettua noi orkkis takakepit aikaisemmin mutta jääkööt ne varalle jos mieli muuttuu.



- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus




-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Nooh mutta täytyy pitää jalat maassa. Vaihe kerrallaan ku tekee niin voi saada joskus valmiiksi. Ois tarkotus saada kesäkuulle ajoon ja vielä on paljon tehtävää. 

Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Osaako joku kertoa, että minkä takia auton käynnistysrattaan alapuolella on aukko josta tuonne käynnistysrattaiden väliin pääsee kaikki paska?
Näyttäis jopa muotoiltu siten, että ohjaa kaiken kuran sisään ihan tarkoituksella. Mikä tuon idea on ja kuuluisiko siinä olla jokin suoja edessä?

Puhdistelin moottoria kun pitäis apurunko laittaa paikkaansa ja tommonen tuli silmille. Ja nyt kun mietin tarkemmin niin taitaa tuo apurungon taaempi palkki tulla tuon eteen? Mutta silti vaikuttaa hölmöltä systeemiltä. Vähän niinkuin 126-mallin kaasupoljin.. Pieniä juttuja jotka olisi voinut suunitella toisin.
Näyttäis jopa muotoiltu siten, että ohjaa kaiken kuran sisään ihan tarkoituksella. Mikä tuon idea on ja kuuluisiko siinä olla jokin suoja edessä?

Puhdistelin moottoria kun pitäis apurunko laittaa paikkaansa ja tommonen tuli silmille. Ja nyt kun mietin tarkemmin niin taitaa tuo apurungon taaempi palkki tulla tuon eteen? Mutta silti vaikuttaa hölmöltä systeemiltä. Vähän niinkuin 126-mallin kaasupoljin.. Pieniä juttuja jotka olisi voinut suunitella toisin.
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
eikö tuosta aukosta saa automaattivaihteisessa vetolevvyn pultit kiinni tms? on mullakin 124ssa mutta ei noin iso ehkä eikä suojaa... ..paitsi pohjamuovi
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
124:ssä siihen ainakin kuuluu paikalleen painettava muovisuoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
olipa yllättävää ei ole kummassakaan omassa ollu sitä:D vois vaikka hommata
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
olipa yllättävää ei ole kummassakaan omassa ollu sitä:D vois vaikka hommata
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Kiitos tiedoista. 

Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Hellou taasen.
Tuli hiukan ropailtua viikonlopun aikana.. Pe tiedustelin veholta, että löytyykö noita lokasuojaan hitsattavia jarruputken ja letkun läpivienti/liitospaloja mutta tuntu olevan myyjälle niin hankala homma ettii niitä koneelta niin tein ite sellaset ja hitsasin kiinni. Saumasin myös kummankin etulokarin hitsaussaumat ja muut koriliitokset tuommosela korisauma-aineella jossa on liimaava ominaisuus. Pysyy kori jäykkänä ja ei hitsaussaumoista pääse hengittämään. Meni kahteen lokariin kaksi tuubia tavaraa, ei paljoa tullu säästeltyä.
Vedin myös ruiskulla mustaksi nuo lokarit samauksen jälkeen. Tässä pari kuvaa.. ps. maalin kanssa ei olla säästelty, nimimerkillä lokarit + helma = 3,5 litraa epoksia.


Thats it for now. Jatkuu kun saan seuraavan palkan..
Tuli hiukan ropailtua viikonlopun aikana.. Pe tiedustelin veholta, että löytyykö noita lokasuojaan hitsattavia jarruputken ja letkun läpivienti/liitospaloja mutta tuntu olevan myyjälle niin hankala homma ettii niitä koneelta niin tein ite sellaset ja hitsasin kiinni. Saumasin myös kummankin etulokarin hitsaussaumat ja muut koriliitokset tuommosela korisauma-aineella jossa on liimaava ominaisuus. Pysyy kori jäykkänä ja ei hitsaussaumoista pääse hengittämään. Meni kahteen lokariin kaksi tuubia tavaraa, ei paljoa tullu säästeltyä.

Vedin myös ruiskulla mustaksi nuo lokarit samauksen jälkeen. Tässä pari kuvaa.. ps. maalin kanssa ei olla säästelty, nimimerkillä lokarit + helma = 3,5 litraa epoksia.




Thats it for now. Jatkuu kun saan seuraavan palkan..

- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Kaunista.



Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
pito autohan tästä on selkeesti tulossa
onko auton historiasta tietoa ? näyttäisi vähän siltä ruostepaikkojen perusteella että on uiskennellut ?

Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
epk kirjoitti:pito autohan tästä on selkeesti tulossaonko auton historiasta tietoa ? näyttäisi vähän siltä ruostepaikkojen perusteella että on uiskennellut ?
Juu kyllä tästä pitolaite tulee. Eli historiasta sen verran, että on japanin markkinoille menny myyntiin josta tullut viroon. Virossa liisattu uutuuskilometrien jälkeen ja jäänyt vähän huonommalle pidolle. Muoviloksut, puskurit ym. palasina ja ilmeisesti pesut jäänyt tekemättä. Ei tuo uinut ole, huolto/korjaus-historian, sisustan ja omien havaintojenn perusteella ainakaan.

Tuo on aika armoton kori ruosteelle mitä nuita on tavannu. Piti purkaamolta käydä hakemassa osia tohon omaan autoon ja kun olin päästäny päälilokarit purkaamon autosta pois niin se oli melkein samanlaisessa kunnossa kun tuo omani, en sitten ostanu mitään korin peltiosia.
