E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Puristat vaan sen KUMISEN dieselpaluuletkun linttaan sieltä railputken päästä. Siis sen joka lorottaa suodatinlinjaan. Ei siis sitä mikä palauttaa kp-pumpulle. Silloin nousee paine putkessa, olettaen siis että kaikki muu on kunnossa paitsi säädin. Lähtee myös siten käymään jollei oo muuta vikaa. Ja jollei lähe käymään on vika muussa kuin säätimessä.
-
y30harrastaja
- Mersumies

- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Eräs Mersukorjaamomies sanoi että se ei lähde käyntiin muuten kuin että antaa paineilmaa kangastupon kanssa polttoainetankiin. Jos siis pumpun letkut irroitettu.
Testattu ilman voittotuloksia. En sitten tiedä miten tiivis tuosta kangastuposta tuli. Enkä edes tiedä pitääkö paikkaansa. Mutta kuulemma näin käynnistelee kaikki Meset putkien tai pumpun vaihdon jälkeen.
Ei edes lupaa eikä hörähtele.
Testattu ilman voittotuloksia. En sitten tiedä miten tiivis tuosta kangastuposta tuli. Enkä edes tiedä pitääkö paikkaansa. Mutta kuulemma näin käynnistelee kaikki Meset putkien tai pumpun vaihdon jälkeen.
Ei edes lupaa eikä hörähtele.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Kyllä ne lähtee ilman paineilmaa jos ei oo ilmavuotoja. Mulla kävi kerran yhden sprintterin kanssa niin että eipä lähtenytkään enää pa-suodattimen vaihdon jälkeen. Olin laittanu putket suodattimeen liian kuivana ja o-rengas vaurioitui ja sai ilmaa välistä. Vanhasta suodattimesta vaan rinkula ja hyvin lähti käymään.
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Yhteenkään ehjään autoon autoon ei ole tarvinut mitään paineilmoja laittaa
max 3 starttia ja jää käyntiin,
onkos se jo selvinyt mistä vuotaa ainetta ja miksi
E: enpä huomannut kysy puhelimessa näytääkö raili paine nolla myös startatessa
max 3 starttia ja jää käyntiin,
onkos se jo selvinyt mistä vuotaa ainetta ja miksi
E: enpä huomannut kysy puhelimessa näytääkö raili paine nolla myös startatessa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Rätin tilalle tennispallo, puhkaset ohuen reiän josta paineilmasuutin läpi väkisin....jo pitää.
Siis jos sinne pitää painetta saada
.
.
Siis jos sinne pitää painetta saada
.
Opel, "weird lieben autos"....
-
y30harrastaja
- Mersumies

- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Se vuoti siitä kovamuoviputkesta joka tulee raipaineensäätimen lähelle railtukin päälle. (Alapuolella banjo liitin)CDI203 kirjoitti:Yhteenkään ehjään autoon autoon ei ole tarvinut mitään paineilmoja laittaa
max 3 starttia ja jää käyntiin,
onkos se jo selvinyt mistä vuotaa ainetta ja miksi
E: enpä huomannut kysy puhelimessa näytääkö raili paine nolla myös startatessa
Nyt en tiedä vuotaako enää mistään kun en ole saanut autoa tulille. Rail paine nolla nimenomaan startatessa kun starilla katsottiin.
Minulla odottaa edelleen matkahuollossa uudet asennusvalmiit putket o-renkaineen. En ole kerennyt hakea kun töissä hullu tahti.
Vielä laitan ne kiinni ja kokeilen niillä käyntiin. Onko mahdollista että railpaine on nolla jos joku tiiviste falskaa? Se vain että ei ole millään osalla vuotanut ennenkään ja se vaihdettu putkikin on toimivasta autosta.
Sitten en enää tiedäkään mitä kokeilla. Se pumppu pitäisi tarkistaa. Ja entä se sammutusventtiili?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Jos pysytään mekkanisten puolella niin railpaneen säädin rikki(auki kokoajan)y30harrastaja kirjoitti:Se vuoti siitä kovamuoviputkesta joka tulee raipaineensäätimen lähelle railtukin päälle. (Alapuolella banjo liitin)CDI203 kirjoitti:Yhteenkään ehjään autoon autoon ei ole tarvinut mitään paineilmoja laittaa
max 3 starttia ja jää käyntiin,
onkos se jo selvinyt mistä vuotaa ainetta ja miksi
E: enpä huomannut kysy puhelimessa näytääkö raili paine nolla myös startatessa
Nyt en tiedä vuotaako enää mistään kun en ole saanut autoa tulille. Rail paine nolla nimenomaan startatessa kun starilla katsottiin.
Minulla odottaa edelleen matkahuollossa uudet asennusvalmiit putket o-renkaineen. En ole kerennyt hakea kun töissä hullu tahti.
Vielä laitan ne kiinni ja kokeilen niillä käyntiin. Onko mahdollista että railpaine on nolla jos joku tiiviste falskaa?
Sitten en enää tiedäkään mitä kokeilla. Se pumppu pitäisi tarkistaa.
siirto pumppu rikki
(jo pelkän siirto pumpun paineen pitäis näkyä startatessa)
polttoainetta ei tule
jos sähkö puolella
niin johtoja rikki,
säätimen ohjaus rikki
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
y30harrastaja
- Mersumies

- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Siirtopumpulla liikkui tavaraa se katsottiin silloin sunnuntaina. Railpaineensäätimiä on kokeiltu kahta. Johdotus mysteeri, muttamistähän nuo johdot olisivat kärsineet? Ja pystyykö säätimelle tulevaa johtoa vaihtamaan? Siis onko toinen pää irroitettavissa mistä?CDI203 kirjoitti:Jos pysytään mekkanisten puolella niin railpaneen säädin rikki(auki kokoajan)y30harrastaja kirjoitti:Se vuoti siitä kovamuoviputkesta joka tulee raipaineensäätimen lähelle railtukin päälle. (Alapuolella banjo liitin)CDI203 kirjoitti:Yhteenkään ehjään autoon autoon ei ole tarvinut mitään paineilmoja laittaa
max 3 starttia ja jää käyntiin,
onkos se jo selvinyt mistä vuotaa ainetta ja miksi
E: enpä huomannut kysy puhelimessa näytääkö raili paine nolla myös startatessa
Nyt en tiedä vuotaako enää mistään kun en ole saanut autoa tulille. Rail paine nolla nimenomaan startatessa kun starilla katsottiin.
Minulla odottaa edelleen matkahuollossa uudet asennusvalmiit putket o-renkaineen. En ole kerennyt hakea kun töissä hullu tahti.
Vielä laitan ne kiinni ja kokeilen niillä käyntiin. Onko mahdollista että railpaine on nolla jos joku tiiviste falskaa?
Sitten en enää tiedäkään mitä kokeilla. Se pumppu pitäisi tarkistaa.
siirto pumppu rikki
(jo pelkän siirto pumpun paineen pitäis näkyä startatessa)
polttoainetta ei tule
jos sähkö puolella
niin johtoja rikki,
säätimen ohjaus rikki
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
-
y30harrastaja
- Mersumies

- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Tuli mieleen sekin että kun vuosi dieseliä niin onko se voinut aiheuttaa jotakin jossain? Siis jos sitä on päässyt johonkin mihin ei pidä? Kaikki vaihtoehdot pitää miettiä.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
-
y30harrastaja
- Mersumies

- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Kävin vielä kokeilemassa toisen railsäätimen kanssa. Ei vaikutusta. Kaatelin myös putkiin jälleen dieseliä.
Nyt näki myös selkeästi että kp pumpulta tulevassa putkessa liikkui tavaraa. Tosin siinä oli pieniä vaahtomaisia koplia. Sellaisessa ryppäässä. Ei kuitenkaan mitään selkeitä isompia kuplia.
Eli onko tuo ilman merkki? Ja kertooko siitä että saa jostain ilmaa vai onko sitä vain systeemissä? Ja voiko rail paine olla nolla jos putkien tiivisteessä vuotoa? Edelleenkin putket ovat olleet tähän asti pitävät ja auto on käynnistynyt. Tässä täytyy olla nyt joku outo juttu. Joku niksi miten tuon saa käyntiin. Ottaa kyllä nyt todella koville. CDI203 tai joku muu expertti voisi käväistä ja laittaa tuon pelin käyntiin
Nyt näki myös selkeästi että kp pumpulta tulevassa putkessa liikkui tavaraa. Tosin siinä oli pieniä vaahtomaisia koplia. Sellaisessa ryppäässä. Ei kuitenkaan mitään selkeitä isompia kuplia.
Eli onko tuo ilman merkki? Ja kertooko siitä että saa jostain ilmaa vai onko sitä vain systeemissä? Ja voiko rail paine olla nolla jos putkien tiivisteessä vuotoa? Edelleenkin putket ovat olleet tähän asti pitävät ja auto on käynnistynyt. Tässä täytyy olla nyt joku outo juttu. Joku niksi miten tuon saa käyntiin. Ottaa kyllä nyt todella koville. CDI203 tai joku muu expertti voisi käväistä ja laittaa tuon pelin käyntiin
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Remonttia on tehty, kasattu paikat ja auto saatu käyntiin.
Sitten kävi näin:
Et irrottanut minkään muun putken päätä, ettei ole väärissä paikoissa nyt ?
Sitten kävi näin:
Ellet tehnyt mitään muuta viimeisen sammutuksen jälkeen vika on joko kyseisen putken asennuksessa (o-rengas hajalla) tai jossain mitä olet irrottanut / kääntänyt / vääntänyt tuota asentaessasi.No nyt sitten ei käynnisty kun vaihdoin pumpulta tulevan putken railtukille.
Et irrottanut minkään muun putken päätä, ettei ole väärissä paikoissa nyt ?
wiimax.fi
-
y30harrastaja
- Mersumies

- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Molemmat vierekkäin olevat putket oli irti. Ja sen takia kun en nähnyt kumpi oli oikea putki irroittaessa. Mutta oikein päin ovat. Ne ovat muodoltaankin sellaiset että pitää tosissaan asentaa väärin että saa väärään reikään.dealer kirjoitti:Remonttia on tehty, kasattu paikat ja auto saatu käyntiin.
Sitten kävi näin:Ellet tehnyt mitään muuta viimeisen sammutuksen jälkeen vika on joko kyseisen putken asennuksessa (o-rengas hajalla) tai jossain mitä olet irrottanut / kääntänyt / vääntänyt tuota asentaessasi.No nyt sitten ei käynnisty kun vaihdoin pumpulta tulevan putken railtukille.
Et irrottanut minkään muun putken päätä, ettei ole väärissä paikoissa nyt ?
En ole vielä vaihtanut uusia putkia. Kassotaan sitten vielä kerran. En väännellyt tai käännellyt mitään. Mutta osaako joku sanoa onko rai paine nolla jos putkissa/tiivisteissä vikaa?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
-
y30harrastaja
- Mersumies

- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Nyt vaihdettu kaikki uudet polttoaineputket. Ei käynnisty. Akku sahattu tyhjäksi, koetettu ilmailla löysäämällä suuttimien ja railtukin välisiä putkia. Mutta ei se vaan lähde. Tiivisteet oli uusissa putkissa silmiinnähden paremmat kuin vanhoissa. Ja näköjään toisesta kp- pumpulle menevästä vanhasta putkesta puuttui kokonaan sellainen tiiviste joka jää puristuksiin kun kiristetään putket kiinni pumppuun. Enpä tiedä sitten onko siellä nyt sitten ilmaa vai miten. Starttauksen jälkeen kun katsoo siirtopumpulle haarautuvaa putkea niin jonkun ajan päästä muutama iso kupla kulkee putkessa. Onnetonta. Tarvitsisi jälleen staria onko rail paineessa nyt muutoksia. Kohta varmaan on kaikki tehty mitä minä itse voin.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Onko tankissa löpöä? 
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
On kait siellä löpöä jos kirkkaiden putkien välissä kulkee polttoaine ja ilma sekaisin, jostain se vaan vuotaa ilmaa järjestelmään eikä nosta rail painettajarskak kirjoitti:Onko tankissa löpöä?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
y30harrastaja
- Mersumies

- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Tankki on lähes puolillaan. Soitin tänään kahteen eri Vehoon huoltopäälliköille. Hyvää palvelua sain puhelimessa, siitä isot plussat.
Toinen sanoi että tarkasta kaikki johdot, kuulostaa hänen mielestä että signaalit ristissä/häiriössä. Erit se railsäätimen johto. Toisen linja oli että tankkiin pitää saada painetta ja jos ei auta niin suutintesti. Edelleen luulen etä suuttimista ei ole kiinni. Ellei sinne ole jostain putkesta mennyt isoa kasaa likaa. Teen varmaan viikonlopun aikana niin että tarkastelen johdot niin hyvin kuin itse voin ja katson ettei mitään ole missään välissä. Sen jälkeen hinautan sen joko Koivuhaan tai Herttoniemen Vehoon.
Päivän kysymys: Onko tämä otettava mielenkiintoisena haasteena, vai jonakin muuna?
Toinen sanoi että tarkasta kaikki johdot, kuulostaa hänen mielestä että signaalit ristissä/häiriössä. Erit se railsäätimen johto. Toisen linja oli että tankkiin pitää saada painetta ja jos ei auta niin suutintesti. Edelleen luulen etä suuttimista ei ole kiinni. Ellei sinne ole jostain putkesta mennyt isoa kasaa likaa. Teen varmaan viikonlopun aikana niin että tarkastelen johdot niin hyvin kuin itse voin ja katson ettei mitään ole missään välissä. Sen jälkeen hinautan sen joko Koivuhaan tai Herttoniemen Vehoon.
Päivän kysymys: Onko tämä otettava mielenkiintoisena haasteena, vai jonakin muuna?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Tuohan pitää ottaa hastena vastaan, epäilen kyllä tuota kyllä tuota ensimmäistä vastausta oikeaksi. En ole ikinä kuullut, että tankkin pitäisi saada painetta, jos kerran noissa letkuissa kulkee polttoaine.y30harrastaja kirjoitti:Tankki on lähes puolillaan. Soitin tänään kahteen eri Vehoon huoltopäälliköille. Hyvää palvelua sain puhelimessa, siitä isot plussat.
Toinen sanoi että tarkasta kaikki johdot, kuulostaa hänen mielestä että signaalit ristissä/häiriössä. Erit se railsäätimen johto. Toisen linja oli että tankkiin pitää saada painetta ja jos ei auta niin suutintesti. Edelleen luulen etä suuttimista ei ole kiinni. Ellei sinne ole jostain putkesta mennyt isoa kasaa likaa. Teen varmaan viikonlopun aikana niin että tarkastelen johdot niin hyvin kuin itse voin ja katson ettei mitään ole missään välissä. Sen jälkeen hinautan sen joko Koivuhaan tai Herttoniemen Vehoon.
Päivän kysymys: Onko tämä otettava mielenkiintoisena haasteena, vai jonakin muuna?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
y30harrastaja
- Mersumies

- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Mutta kulkeeko sitten tarpeeksi. Millaisena pakettina johtosarjan joutuu hankkimaan jos sille tarvetta. En ole siis vielä tutkinut mikä rypäs johtaa minnekin ja missä seuraavia liitoskohtia.arska10 kirjoitti:Tuohan pitää ottaa hastena vastaan, epäilen kyllä tuota kyllä tuota ensimmäistä vastausta oikeaksi. En ole ikinä kuullut, että tankkin pitäisi saada painetta, jos kerran noissa letkuissa kulkee polttoaine.y30harrastaja kirjoitti:Tankki on lähes puolillaan. Soitin tänään kahteen eri Vehoon huoltopäälliköille. Hyvää palvelua sain puhelimessa, siitä isot plussat.
Toinen sanoi että tarkasta kaikki johdot, kuulostaa hänen mielestä että signaalit ristissä/häiriössä. Erit se railsäätimen johto. Toisen linja oli että tankkiin pitää saada painetta ja jos ei auta niin suutintesti. Edelleen luulen etä suuttimista ei ole kiinni. Ellei sinne ole jostain putkesta mennyt isoa kasaa likaa. Teen varmaan viikonlopun aikana niin että tarkastelen johdot niin hyvin kuin itse voin ja katson ettei mitään ole missään välissä. Sen jälkeen hinautan sen joko Koivuhaan tai Herttoniemen Vehoon.
Päivän kysymys: Onko tämä otettava mielenkiintoisena haasteena, vai jonakin muuna?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Se railpaineensäädin saattaa olla kyllä jumissa, vaikka olisikin otettu toimivasta autosta. Itselleni on käynyt niin. Laitoin toimivana pidetyn osan kiinni ja savutti sinistä vaan perkeleesti. Jostain syystä koitin samaa osaa muutaman viikon päästä uudestaan ja kas, sehän pelaskin hyvin.
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Niin siis samoista tarkisteltavista kohdistahan on ollut juttua alusta asti johdot niiten liitokset, suutimet, railiaineen säädin
eikös siis näitä
olekaan vielä tarkistettu... 
eikös siis näitä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
näyttäskös star nollaa rail paineeks jos johtosarja on viallinen ? eikös se osaa kuitenkin herjata ettei saa yhteyttä anturiin
vaan jos se säädin on ihan levälleen juminu auki ?
tai jompikumpi tiiviste moro, jolloin se vuotas kyllä jo startatessa ulos
vaan jos se säädin on ihan levälleen juminu auki ?
tai jompikumpi tiiviste moro, jolloin se vuotas kyllä jo startatessa ulos
Levannon We(l)ho
------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Josain tais olla että johto irti näytti painettapekkovee kirjoitti:näyttäskös star nollaa rail paineeks jos johtosarja on viallinen ? eikös se osaa kuitenkin herjata ettei saa yhteyttä anturiin
vaan jos se säädin on ihan levälleen juminu auki ?
tai jompikumpi tiiviste moro, jolloin se vuotas kyllä jo startatessa ulos
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
y30harrastaja
- Mersumies

- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Näytti jopa 1500 mutta ei lupaakaan. Paineensäätimet on tarkasteltu, samoin johdot pintapuolisesti. Liitoksia katsottu yms yms.CDI203 kirjoitti:Josain tais olla että johto irti näytti painettapekkovee kirjoitti:näyttäskös star nollaa rail paineeks jos johtosarja on viallinen ? eikös se osaa kuitenkin herjata ettei saa yhteyttä anturiin
vaan jos se säädin on ihan levälleen juminu auki ?
tai jompikumpi tiiviste moro, jolloin se vuotas kyllä jo startatessa ulos
Tämän päivän testi on tunkata auton takapää ilmaan ja laittaa paine tankkiin. Katotaan räjähtääkö se kokonaan
Viikonloppuna vielä katson johdot perusteellisemmin ja sitten jos ei lähde niin hinaus esim. Koivuhakaan Veholle. Vai haluaako joku muu teistä Vehon rahat?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Anturin johto kiinni paine oli startatessa 0. Johto irti 1500 näytöllä.
W213 220d +W242 electric drive
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Jotain mätää tuossa nyt on, koska starin pitäisi näyttää pelkän siirtopumpun painekkin...markoala kirjoitti:Anturin johto kiinni paine oli startatessa 0. Johto irti 1500 näytöllä.
(jos vaikka kp-pumppu olisi täysin eläkkeellä)
Edelleen, eihän joku letku ole väärässä paikassa, kuitenkin?
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Siirtopumpulta tuleva putki takimmaiseen reikään ja etummaisesta reiästä edelleen se railputkelle menevä ?Mutta oikein päin ovat
wiimax.fi
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Eli siltä osin kunnossa kuten soitelessa tuumailtiinmarkoala kirjoitti:Anturin johto kiinni paine oli startatessa 0. Johto irti 1500 näytöllä.
siis tilane/syy miksi ei käynisty on että painetta ei tule ja kun sitä ei tule yhtään...
pelkän siirto pumpunkin painee pitäis jo kyllä näkyä
on joko niin että ainetta ei tule siirto pumpulle tai se ei pumppa sitä juurikaan oikeaan suuntaan,
taikka sitten paine karkaa täysin railiputkesta
mutta miksi se olis imusarjan irotuksessa semoiseksi mennyt
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
tuliko sieltä suutinputkilta mitään eilen ?
eihän paine voi olla nolla muulloin kuin että tavara ei liiku yhtään, onk se sammutin VARMAsti kunnossa siellä alipainepumpun alla, letkut ja töpseli ?
jos se railpaineen säädin ois ihan naama levällään, luulis kuitenkin starilla paine näkyvän, nimenomaan siirtopumpun paine, ja huono kp pumppukin jonkun paineen tekee JOS se PYÖRII
oleks sen välitinlevyn kurkannu sieltä pumpun takaa josta jupistiin pupelimessa ... ?
eihän paine voi olla nolla muulloin kuin että tavara ei liiku yhtään, onk se sammutin VARMAsti kunnossa siellä alipainepumpun alla, letkut ja töpseli ?
jos se railpaineen säädin ois ihan naama levällään, luulis kuitenkin starilla paine näkyvän, nimenomaan siirtopumpun paine, ja huono kp pumppukin jonkun paineen tekee JOS se PYÖRII
oleks sen välitinlevyn kurkannu sieltä pumpun takaa josta jupistiin pupelimessa ... ?
Levannon We(l)ho
------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Siis varmaan sitä korkeapaine pumppun vieressä olevaa tarkoitaa tämäpekkovee kirjoitti:tuliko sieltä suutinputkilta mitään eilen ?
eihän paine voi olla nolla muulloin kuin että tavara ei liiku yhtään, onk se sammutin VARMAsti kunnossa siellä alipainepumpun alla, letkut ja töpseli ?
jos se railpaineen säädin ois ihan naama levällään, luulis kuitenkin starilla paine näkyvän, nimenomaan siirtopumpun paine, ja huono kp pumppukin jonkun paineen tekee JOS se PYÖRII
oleks sen välitinlevyn kurkannu sieltä pumpun takaa josta jupistiin pupelimessa ... ?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Helppo konsti siirtopumpun, pienten ilama vuotojen pis sulkemiseksi on laittaa sähkö pumpulla ainetta kannusta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659


