W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ajossa

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Pasi M. kirjoitti:Tarvisko tolle pohjalle tehdä pikapuoliin jotain? :shock: :o
Heti kun on 300 hv rikki niin on aikaa tehdä :D

...ei kait aikuisten oikeesti, viime syksynä ostin happomaalit jo valmiiksi, sitten tuo pirun Vilma kehtasi laueta siellä Salossa astrumin kulmalla ja kuten kaikki muistaa auto oli hallissa kuukauden. Talvi tuli jne.

NYT kun kevät taas tulee ja ilmat sallii massailun ja maalailun niin seuraava projekti tosiaan on tuo alustan pelastaminen...

Lupaan että alle kahden kuukauden sisään tuo jo näyttää paremmalta, mutta parempi se on olla noita peittelemättä, tiedätte sitten miten paskassa kunnossa nuo autot ovat.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Noniin!!!

Mites korkealle se tossa ryntäytyksessä kierrokset nostaa. On aika MEHUKKAAT soundit kyllä Vitossa. Tässähän täytyy tohon omaan koteloonkin alkaa miettiä jo jotakin :shock: :wink:

Niin ja hyvee Walpuria täältäkin 8)
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

Siitä pohjasta. Se on suojarasva, mulla on samanlainen
Viimeksi muokannut jorma, Pe 29.04.2005 23:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Billett
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

5400 rpm, pikkusen enemmän mitä on ajatellut automaattilaatikon softan tekijä. Huomautetan vielä, ekassa soundissa vakiputkella en viitsinyt kylmää konetta kiusata kuin ~4000 rpm, mutta viimeisessä oli oikea ryntäytys testi ja odotin kovempaa pörpötystä ja sitten pääsi huokaus minulta [en ole koskaan ennen putkea tehnyt].

Olin sen verran ottanut asennus kaljaa, etten viitsinyt ajaa kuin yksityistien ja pyöräyttää auton valmiiksi toisin päin. Saas nähdä resonoiko sitten ajossa...jos resonoi niin varmasti en kehtaa kertoa :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jukis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: La 27.11.2004 19:00
Paikkakunta: TurkuSaloPeriferia

Viesti Kirjoittaja jukis »

Mooro!

Nätti putki ja kivasti puhuu! Onkos jigit vielä säädöissä ja sarjatuotantoa suunnitellaan-ko?! Tänne heti yks!!! :wink:

jukis

Wappuja kaikille!!
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vai sarjatuotantoa...oli taas semmosta hitsaamista, jotta ihme, jollei tällä kertaa tarvii terveyskeskuksessa käydä. Viimeksi kun tein volkkaria sain esimerkiksi alustamassaa ja teräspölyä silmään -> 3 viikkoa työkyvytön :oops:

Nyt ei ole kun nirhamia käsissä ja teräsharjan raapasteen ranteessä :lol:

Ne on ihan eri MIEHET kun tekee noita sarjatuotantona :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jukis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: La 27.11.2004 19:00
Paikkakunta: TurkuSaloPeriferia

Viesti Kirjoittaja jukis »

Jepjep, tekevälle sattuu, paljon tekevälle enemmän... Pitäis kai tuossa jossain vaiheessa moista myös alkaa väsäämään, tiedä vaan koska ehtii...
Oli pakko hätäpäissään ostaa uus etuputki, vanha poiki kahdesta kohtaa, joustosta ja takalaipan juuresta. Eipä siinä mitään, uutta vaan. Varovainen soitto Vehoon... KOLMESATAAKYMMENEN nykyvaluutan yksikköä!!! Pitäkööt putkensa! Siis nöyränä Pläkkikaupungin tuulipukuparatiisiin ja n.75 eukkia köyhempänä ulos.

jukis
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jukis kirjoitti:... KOLMESATAAKYMMENEN
Tuon hiljainen kustannusarvio on jossain 250 € korvilla...

Hiljainen tarkoittaa, ettei siihen nyt ihan kaikkia jauhoja ole laskettu...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Viimeksi muokannut veskola, Ti 03.05.2005 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Asiallisen näköinen putki. Äänetkin tuntuu olevan kohdillaan. Veskolahan taitaa olla tekijä miehiä :wink:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tässä tämä lupaamani selostus:
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/03052005.html

Putki kesti Tampereella käynnin ja mikäli emäntä sen vielä tuo ehjänä kotiin niin käypä peli se sitten on. Ainostaan etummainen kannatin oli alkuun löysällä, kun en uskaltanut kiristää liikaa (=kierteet pellissä). Täytyy hitsata siihen kovempi plootu joskus kun jaksaa.

Täytyy sanoa, että tämä pakoputkiviritys :lol: toi tehoa ja vääntöä _rutkasti_ ja kaikin puolin auto rullaa nyt paremmin. Ei resonansseja ei muutakaan moitittavaa matka-ajosta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jukis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: La 27.11.2004 19:00
Paikkakunta: TurkuSaloPeriferia

Viesti Kirjoittaja jukis »

On se vaan aika epeli vääntämään pakareita ja pilkuntarkkoja selostuksia :)
Hieno!
Mut nythän se siis selvis: sehän onkin emäntä se todellinen testikuski!!! :D

jukis

ps: ahdin tais löytyä...
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

veskola kirjoitti:Täytyy sanoa, että tämä pakoputkiviritys :lol: toi tehoa ja vääntöä _rutkasti_ ja kaikin puolin auto rullaa nyt paremmin. Ei resonansseja ei muutakaan moitittavaa matka-ajosta.
OT: Ootko muuten keksiny mitään, millä matka-ajossa sais Vitoon/V-sarjaan vähemmän rengasmelua? Se Suomen huonoilla teillä eniten jurppii...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jukis kirjoitti:ps: ahdin tais löytyä...
Mikä ahdin, kerro heti ?
Tuc kirjoitti:OT: Ootko muuten keksiny mitään, millä matka-ajossa sais Vitoon/V-sarjaan vähemmän rengasmelua? Se Suomen huonoilla teillä eniten jurppii...
Ei tuo mielestäni paljoa metelöi, mulla siis verhoiltu lattia. Se V-mallin matto (takana) muuten painaa ihan hel.. paljon, hyvä että yksin jaksoi nostaa paikoilleen, eli mulla on alkuperäinen tehtaan painava matto, ja päällä vielä "suojamattona" läpihengittävä. Mikäli mattoa ei ole niin sitten vain hankkimaan raskasta bitumia ja pintamattoa päälle. Eiköhän siihen auta kaiken resonoivan poistaminen, eli koteloihin jotain mömmöä.

Renkaat kun on kunnolliset, ei mitkään C-paku renkaat, jotka on suunniteltu 80 kmh ajoon. Minulla nuo kitkat on 210 kmh luokiteltu ja on kyllä mukavat ajella.

P.S Auto palasi ehjänä emännän käsittelystä :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

veskola kirjoitti:Renkaat kun on kunnolliset, ei mitkään C-paku renkaat, jotka on suunniteltu 80 kmh ajoon. Minulla nuo kitkat on 210 kmh luokiteltu ja on kyllä mukavat ajella.
Tuntuu tosiaan rengasvalinta vaikuttavan todella paljon... Veho typeryyksissään myy aika heikot renkaat uuteen autoon. No, eipä ole ainoa asia, josta Vehoa voi arvostella (tästä oli topiccikin).
Avatar
jukis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: La 27.11.2004 19:00
Paikkakunta: TurkuSaloPeriferia

Viesti Kirjoittaja jukis »

veskola kirjoitti:
Mikä ahdin, kerro heti ?
Ei siinä mitään ihmeellistä, laskekaa liput vaan... :lol:
Sprinteristä poistettu ja ylimääräiseksi kaverilla jäänyt, liekö GT20 tai 25, ei muistanut paremmin mutta kaivaa sen kätköistään viikonloppuna. Rusetilla ajettu n.120tkm. Luulisi siitäkin jotain iloa olevan vanhaan verrattuna, hinta ainakin olis jopa Sulo Vileenin mittapuun mukaan HALPA!!

jukis
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

Gt20 ei ole jos Sprinteristä on kotoisin.
Avatar
jukis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: La 27.11.2004 19:00
Paikkakunta: TurkuSaloPeriferia

Viesti Kirjoittaja jukis »

Cooler kirjoitti:Gt20 ei ole jos Sprinteristä on kotoisin.
Juu eipäs olekkaan, itekkin veikkailisin että GT2538c, mut katotaan... Tarkempia tietoja ei "luovuttajasta" ole.
Vieläkö tuo Vitoon mahtuu, hä? :shock:

jukis
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jukis kirjoitti:Vieläkö tuo Vitoon mahtuu, hä? :shock:
Eiköhän se sinne "heittelemällä" mene, kaikki 25 sarjan MB-hukkaporttiahtimet. Uuden saa sitten hintaan 660 € KL varaosista, jos semmonen tarve tulee.

Ainoa ongelma, joka on mahdollinen lienee mikäli pakopesää tarvii pyöräyttää, eli saatat tarvita kaasupilliä siinä hommassa...ja sitten tietysti öljyntulo- ja paluuletkuihin pienet muutokset...ja tietty pakoputkeen :twisted:

Mittaa se öljynlähtölaippa etukäteen niin voin kertoa onko samanlainen kuin KKK ahtimessa. (KKK löytyy multa hyllyltä, eli jos haluat vertailla alkuperäiseen ennen kuin rupeat sär... irroittamaan autosta niin tervetuloa käymään piikkiössä). Tulokierre on 99,9 % varmuudella sama, mutta metalliputki tuskin osuu kohdalleen.

Mikäli tuntuu, ettei vaihto onnistu niin otahan yhteyttä, voin tulla paikan päälle konsultoimaan. Ohkaset kädet on plussaa.

Niin on siitä iloa, tippuu kiihdytysaika kolmasosaan :twisted:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jukis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: La 27.11.2004 19:00
Paikkakunta: TurkuSaloPeriferia

Viesti Kirjoittaja jukis »

veskola kirjoitti:
Mittaa se öljynlähtölaippa etukäteen niin voin kertoa onko samanlainen kuin KKK ahtimessa. (KKK löytyy multa hyllyltä, eli jos haluat vertailla alkuperäiseen ennen kuin rupeat sär... irroittamaan autosta niin tervetuloa käymään piikkiössä). Tulokierre on 99,9 % varmuudella sama, mutta metalliputki tuskin osuu kohdalleen.
Jep, konsulttiapu otetaan mielihyvin vastaan tarpeen niin vaatiessa, kiitos jo etukäteen!
Hyvällä tuurilla nuo öljyputketkin vois vaikka sopia suoraan, mersun politiikkaa tuntematta. Vois vaan olla samoja osia käytössä..? Missä vehkeessä se sun ahdin on ennen palvellut (tai mihin tarkoitettu)??

jukis
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jukis kirjoitti:Hyvällä tuurilla nuo öljyputketkin vois vaikka sopia suoraan, mersun politiikkaa tuntematta. Vois vaan olla samoja osia käytössä..? Missä vehkeessä se sun ahdin on ennen palvellut (tai mihin tarkoitettu)??

jukis
Niinhän sitä luulisi GT20 ja KKK laipassa, vaikka molemmat oli mersun, oli kiinnityspulttien rei'issä muistaakseni noin 1,6 mm eroa, eli siitä alkoi uuden laipan metsästys. Ahdin on ilmeisesti Mercedes LT-TDi ja alunperin alipainetoimisella hukkiksella. Sprintterissä on kait ollut aika pitkään paineella toimiva hukkis.

Öljynpaluuseen ei kannata jättää mitään viritystä, vaan tekee sen kerralla kuntoon...ja kannattaa jättää se alkuperäinen paluuputki tallelle/ehjäksi ja tehdä uuteen ahtimeen ihan oma metallilaippa/putki/silikoniletku niin jää alkuperäiset osat ehjiksi. Laippaa voi kysellä ahdinpajoilta tai hätätilassa teettää jossain.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tänään ajettu:

Koodi: Valitse kaikki

G-tech tuloksia:
- 17,23 / 85,5 mph
- 16,23 / 92,0 mph
- 16,65 / 90,0 mph
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

veskola kirjoitti:Tänään ajettu:

Koodi: Valitse kaikki

G-tech tuloksia:
- 17,23 / 85,5 mph
- 16,23 / 92,0 mph
- 16,65 / 90,0 mph
Nonniin. G-tech ei vissiinkään anna 0-100 km/h tai edes 0-60 mp/h arvoja. No laskennallisesti toi huonoimman arvo satkuun on aika tarkkaan 9 sekkaa ja toi paras on, siis huh huh 7,9 sekkaa. Jo vain alkaa olemaan kiihtyvyys kohdallaan jo Don Vitossa :twisted: :twisted:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kyllä se g-tech antaa 0-60mph ajat. Toisessa topicissa niitä on hiukan käsiteltykin.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Pikkusen alle 9 se näytti, ei siinä rytäkässä ehdi tarkkaan kattoa kun :shock: kierroslukumittaria, ettei mene kiihytys vituiksi ja auto säpäleiksi.

Nuo kiihdytyskäyrät on melkoisa vuoristorataa, kun pitää välillä nostaa kaasua ja odottaa jos laatikko suvaitsee kytkeytyä, ja sit varovasti jatkaa.

P.S Jarrut kaipaa päivitystä :wink:

brabusilla on aika kähee vani, ei toi mun luuska ole mitään, ei muuta kun paaliin ja uutta tilaamaan :D

http://www.brabus-online.de/special/10bbe.htm

[edit]: Ahtopaine säätyy nyt mukavalla alueella kun on tälläinen bleedaus:
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/12052005.html
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

veskola kirjoitti:
jukis kirjoitti:Vieläkö tuo Vitoon mahtuu, hä? :shock:
Eiköhän se sinne "heittelemällä" mene, kaikki 25 sarjan MB-hukkaporttiahtimet. Uuden saa sitten hintaan 660 € KL varaosista, jos semmonen tarve tulee.
tietääkö veskola onko turbot ihan uusia vai tehdas korjattuja? (kaveri töissä kl:ssä ja epäili korjatuiksi) :D :shock:
www.thaiklupi.fi
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

veskola kirjoitti:Pikkusen alle 9 se näytti, ei siinä rytäkässä ehdi tarkkaan kattoa kun :shock: kierroslukumittaria, ettei mene kiihytys vituiksi ja auto säpäleiksi.
Juu toi mun laskennallinen arvohan on ns tehollinen kiihdytysarvo (mustahan tulee suomenkielen virtuaali rohvessori näillä termeillä 8) ). Tossa kaavassa ei huomioda vaihtoja, vaihtoajankohtia, eikä missään nimessä vaihdon kestoa. Laskukaavassa on n 10% virhemahdollisuus, mutta suuntaa antavana se on toimnut ihan OK. Joka tapauksessa, onhan se kotelolle jo aika miehekäs arvo :twisted:

Tosta Brabuksesta, olivat herrat Germanialaiset tehneet myös Volkkarin T4:sesta oman version ja se oli muistaakseni varustettu KAHDELLA Porsche gt3:sen moottorilla (etu- ja taka-akselilla omat). Suoritusarvot oli jotain n 5 sekkaa satkuun ja huiput yli 250 km/h. Se alkaa kanssa olee niitä, kun mikään ei riitä 8)
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jussi k kirjoitti:tietääkö veskola onko turbot ihan uusia vai tehdas korjattuja? (kaveri töissä kl:ssä ja epäili korjatuiksi) :D :shock:
No ostajan ominaisuudessa sain käsityksen että uusia, ei tullut mieleenkään että vanhaa olisi myynnissä.

Tosin garretti on semmonen ahdin, että mikäli se on korjattu niin se on sen jälkeen käytännössä uusi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kävin pitkästä aikaa oman auton alla pienellä tarkistusreissulla. Pakoputki näytti olevan ihan ok, kiristelin ahtimen pakosarjaan liittävät pultit ja siirsin vähän ahtoletkua kun näytti klommottavan, oli liukunut näköjään hieman :twisted:

Ahtopaineongelma löytyi helposti tuolta konehuoneen puolelta. Niin tuossa kun käytiin S@M kanssa biltemassa :oops: niin hänellä meni naama näin :shock: kun valoista lähtiessä ahdot meni 1,7:ään ja se nyt on liikaa tuolla ahtimella.

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0108.jpg

Sitten iski :twisted: ja ajattelin kääntää vähän syöttöä lisää, puolikierrosta, mutta se pultti ottikin jo kiinni siihen kannatinrautaan. No pultti irti ja pyöräytin siitä hieman kulmia pois, ja tein samalla hahlon ruuvaria varten.

Mitenkäs ylhäällä superturboissa se pultti on, vai onko se poissa kokonaan...tai olikohan minun pumppu muka jo lähes täysillä :roll: auto ei kuitenkaan liiku mihkään vielä. No katsellaan huomenna tuolla lentokentällä muutuiko se mihkään vai pitääkö ruveta tilaamaan lisää sylintereitä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

Ahtopaineongelma löytyi helposti tuolta konehuoneen puolelta. Niin tuossa kun käytiin S@M kanssa biltemassa niin hänellä meni naama näin kun valoista lähtiessä ahdot meni 1,7:ään ja se nyt on liikaa tuolla ahtimella.
ootko mitannu pakopaineita? olis ihan mielenkiintoista tietää :shock:
ML W164
Vastaa Viestiin