W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Selvitän,Jos??selvitän syylärin valmistajan,teen se suoraan merkkihuollon tiskiltä,siellä löytyy tietokanta,mistä asia selviää samantien,,tuskin asiaa kannattaa alkaa tutkimaan tämän foorumin kautta?
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
hjuhani kirjoitti:Selvitän,Jos??selvitän syylärin valmistajan,teen se suoraan merkkihuollon tiskiltä,siellä löytyy tietokanta,mistä asia selviää samantien,,tuskin asiaa kannattaa alkaa tutkimaan tämän foorumin kautta?
Kyllä tältä foorumilta löytyy osaamista selvittää autosi varusteet yms. ja tarvittaessa kaikki muutkin mitä autollesi on tehty.

Marmoritiskille tai merkkihuoltoon ei tarvitse asian selvittämiseksi mennä.
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Varmasti löytyy tietoa täältäkin,,mutta arjen alkaessa,ja merkkiliikkeen ollessa 1km päässä asia selviää käden käänteessä,
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Auto on valmistettu 2-2004
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Miten oli, tulitko käyneeksi siinä glygoolitestissä ? Maksaa edelleen kai 50e .hjuhani kirjoitti:Auto on valmistettu 2-2004
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Tuli tehtyä vähän reilumpi matkalenkki tuolla omalla c270cdi:llä ja todettua, että ei tässäkään ihan kaikki ole kunnossa lootan osalta. Jotenkin tuntuu n. 80 vauhdissa pihistävän tuota turbiinilukkoa, vähän niinkuin pistäiskö päälle vai ei. Sit ku nostaa nopeutta satasen korville ni kierrokset asetttuu nätisti alemmas ja menee tasaisesti.
KÜB venttiili? Missäs tuon glykolitestin vois tehä? Ei ole vehoa lähelläkään, etelä-pohjammaan alueella jossain? Jos vien auton vaikka Koskiselle seinäjojella, ni selviääkö heillä? Sitten vinkkejä ulkoisen vaihteistojäähdyttimen laittoon.? Mistä ja minkälaisilla liittimillä otettu kierto jäähdyttimelle? Mitä liittimä ym. tarvitaan? Mihin olette sijoittanut kennon?

E250 CDI ['14 S212]
350 SLC [’76 C107]
350 SLC [’76 C107]
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
kyb venttiilin oireet ollut minulla kahdessa laatikossa samanlaiset .Kylmänä liikkeelle lähtiessä kevyesti kiihdyttämällä 2-3 vaiht hieman nykäisevä vaihto ja 3-4 vaihteelle ensin pieni nykäisy/empii ja hetken päästä nykäisemällä vaihde päällä.Tämä toistui vain kylmillä öljyilläjusssi kirjoitti:Tuli tehtyä vähän reilumpi matkalenkki tuolla omalla c270cdi:llä ja todettua, että ei tässäkään ihan kaikki ole kunnossa lootan osalta. Jotenkin tuntuu n. 80 vauhdissa pihistävän tuota turbiinilukkoa, vähän niinkuin pistäiskö päälle vai ei. Sit ku nostaa nopeutta satasen korville ni kierrokset asetttuu nätisti alemmas ja menee tasaisesti.KÜB venttiili? Missäs tuon glykolitestin vois tehä? Ei ole vehoa lähelläkään, etelä-pohjammaan alueella jossain? Jos vien auton vaikka Koskiselle seinäjojella, ni selviääkö heillä? Sitten vinkkejä ulkoisen vaihteistojäähdyttimen laittoon.? Mistä ja minkälaisilla liittimillä otettu kierto jäähdyttimelle? Mitä liittimä ym. tarvitaan? Mihin olette sijoittanut kennon?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Joo noi vaihdot on kans vähä tuohon tapaan "volvomaiset", kun äsken kävin kylmänä koittamassa. Toisaalta vaikuttais tuo turbiinilukon empiminen vähäisemmältä kylmänä. 

E250 CDI ['14 S212]
350 SLC [’76 C107]
350 SLC [’76 C107]
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Niin edelleen kaipaisin vinkkiä tuon ulkoisen jäähdyttimen laittoon ja glykolitestiin, tehdäänkö muualla kuin veholla? Ja sit lootan huuhtelusta oletteko tehneet ihan kotiolosuhteissa ja kuinka? Ite tein volvoon sillai että puoltoista litraa ajoin syylärin päästä ulos ja saman verran täyttöä n. 10 litraa läträsin läpi.
E250 CDI ['14 S212]
350 SLC [’76 C107]
350 SLC [’76 C107]
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
En ole koskaan tehnyt glygoolitestiä. Mutta valuttaavat kaikessa yksinkertaisuudessaan, ehkä 6-8 milliseen,läpinäkyvään muoviputkeenjusssi kirjoitti:Niin edelleen kaipaisin vinkkiä tuon ulkoisen jäähdyttimen laittoon ja glykolitestiin, tehdäänkö muualla kuin veholla? Ja sit lootan huuhtelusta oletteko tehneet ihan kotiolosuhteissa ja kuinka? Ite tein volvoon sillai että puoltoista litraa ajoin syylärin päästä ulos ja saman verran täyttöä n. 10 litraa läträsin läpi.
ropusta,vaihdelaatikosta öljyä ja glygoolin/veden sitten näkee alimmaisena ja öljyä loput.Putkelle oli kai jotain tarkkojakin mittoja mutta periaate on toi.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Unique387 kirjoitti:En ole koskaan tehnyt glygoolitestiä. Mutta valuttaavat kaikessa yksinkertaisuudessaan, ehkä 6-8 milliseen,läpinäkyvään muoviputkeenjusssi kirjoitti:Niin edelleen kaipaisin vinkkiä tuon ulkoisen jäähdyttimen laittoon ja glykolitestiin, tehdäänkö muualla kuin veholla? Ja sit lootan huuhtelusta oletteko tehneet ihan kotiolosuhteissa ja kuinka? Ite tein volvoon sillai että puoltoista litraa ajoin syylärin päästä ulos ja saman verran täyttöä n. 10 litraa läträsin läpi.
ropusta,vaihdelaatikosta öljyä ja glygoolin/veden sitten näkee alimmaisena ja öljyä loput.Putkelle oli kai jotain tarkkojakin mittoja mutta periaate on toi.
Aika kauan... saa ropusta laske tuolla tavalla että sieltä
Alkais "vettä" jäähdytin nestetteä sinne pohjalle kertyä näkyviin
(Kun on joskus avanut laatikon ymärtää miksi)
Ja jos sitä tuolla tavalla tulee niin on joutunut kyllä lisäämän
Nestettä syylärin, lisäksi on siinä kohden laatiko jo mennyt kuntoon missä ei ole
Mitään väliä mitä sielä on
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Mersumies
- Viestit: 3137
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Öljynvaihto huuhtelemalla ainakin itsellä hävitti laatikon nykimisongelmat. Neuvo tuli siihenkin täältä foorumilta. Itse en tuollaisesta tiennyt ja jostain syystä vehosta en ensin hirvennyt edes kysyä(€€€€€€€)
Kun sitten täältä sai ensin hiukan pohjatietoa,niin veholle kyselemään "tietämättömänä" oireista. Vastaus oli ihan sama kuin täälläkin, eli huuhdellaan ja jos ei oire poistu, niin kyb vaihtoon. Työn alle pääsi heti ja parituntia kesti.
Myös aikaisemmin olen vehossa teettänyt ja aina sama lopputulos: maksaa enemmän, mutta tulee kerrasta kuntoon.
Toisaalta tuo kalliimpi hinta on ymmärrettävissä, koska käytössä on viimeisin tieto ja välineet.
Kun sitten täältä sai ensin hiukan pohjatietoa,niin veholle kyselemään "tietämättömänä" oireista. Vastaus oli ihan sama kuin täälläkin, eli huuhdellaan ja jos ei oire poistu, niin kyb vaihtoon. Työn alle pääsi heti ja parituntia kesti.
Myös aikaisemmin olen vehossa teettänyt ja aina sama lopputulos: maksaa enemmän, mutta tulee kerrasta kuntoon.
Toisaalta tuo kalliimpi hinta on ymmärrettävissä, koska käytössä on viimeisin tieto ja välineet.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Eikös nuo MB.n vaihteistön nykäisyt kylmänä ole ihan normaalia MB.n laatikon toimintaa?lämmetessään vaihtaa pehmeästi ja normaalisti?minähän en mitään tiedä,sitämieltä moni tuntuu olevan,kun kerroin tänne omista kokemuksistani,oma laatikko kuitenkin saatiin kuntoon,vaihtamalla KYB venttiili,laatikko huuhdeltiin,joku läpivientikumi?tms+piirilevy,,kohtuuhintainen remontti,Veho 850e nyt 400e joten olen tyytyväinen,klygolista tuntuu olevan puhetta paljon,ja siitä keskustelu näyttää menevän usein väittelyksi?en todellakaan ole alan asiantuntija,tietoni ja uskoni perustuu pelkästään kokeneen MB korjaamon kertomukseen,,jolla vuosikymmenien kokemus oikeastaan pääosin MB,n vioista,,kai glygoliongelmaa esiintyy eri malleissa?niin kerrotaan,mutta em. huollon mukaan eniten malleiisa 270 cdi ja malleissa 211,tämä siis kuultua tietoa,mistä en kylläkään ala väittelemään,,esimerkkejä asiasta tiedän,eräällä tuttavalla oli klygoli rikkonut laatikon reilut 100tkm ajetusta 270 cdi;stä malli oli 211,käsittääkseni laatikko meni suht nopesti,saatuaan klygolikylvyn,,,
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Ikävä kyllä taidan tuntea kaverin,jolta laatikko meni. (ehkä) Ja ikävintä kyllä merkkiliike teki laatikkoremontin/vaihdon mutta jättivät senhjuhani kirjoitti:Eikös nuo MB.n vaihteistön nykäisyt kylmänä ole ihan normaalia MB.n laatikon toimintaa?lämmetessään vaihtaa pehmeästi ja normaalisti?minähän en mitään tiedä,sitämieltä moni tuntuu olevan,kun kerroin tänne omista kokemuksistani,oma laatikko kuitenkin saatiin kuntoon,vaihtamalla KYB venttiili,laatikko huuhdeltiin,joku läpivientikumi?tms+piirilevy,,kohtuuhintainen remontti,Veho 850e nyt 400e joten olen tyytyväinen,klygolista tuntuu olevan puhetta paljon,ja siitä keskustelu näyttää menevän usein väittelyksi?en todellakaan ole alan asiantuntija,tietoni ja uskoni perustuu pelkästään kokeneen MB korjaamon kertomukseen,,jolla vuosikymmenien kokemus oikeastaan pääosin MB,n vioista,,kai glygoliongelmaa esiintyy eri malleissa?niin kerrotaan,mutta em. huollon mukaan eniten malleiisa 270 cdi ja malleissa 211,tämä siis kuultua tietoa,mistä en kylläkään ala väittelemään,,esimerkkejä asiasta tiedän,eräällä tuttavalla oli klygoli rikkonut laatikon reilut 100tkm ajetusta 270 cdi;stä malli oli 211,käsittääkseni laatikko meni suht nopesti,saatuaan klygolikylvyn,,,
Valeon paskan syylärin sijoilleen. Uskomatonta ! Kohta uusi laatikkoremontti ! Sen tekivät kyllä sitten takuuseen ja myönsivät virheensä.
Nyt laatikolla kuulemma ikuinen takuu.
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Onhan se synkää,että näissä ns"laatuautoissa"MB ja muutkin on tällaisia ongelmia,?kuten edellä kerroin,itse uskoin vaihdelaatikon huoltajaa,tehtiin se,mikä piti,eikä lähdetty arvailemaan,tai tekemään ylimääräisiä juttuja,ainakin nyt laatikko pelaa todella hyvin,,panee miettimään,joku vaihteistoremontti?kallis homma,,itse olen sitämieltä,että jos kohdalle sattuu?nostan kädet pystyyn,ja myyn kärryn sellaisenaan eniten tarjoavalle,näissä kuten muissakin hinnat tulee alas sellasta vauhtia.ettei näihin kannata alkaa tuhansia työntämään,,etenkin kun taas on"pikkuvikaa"sähköinen moottorin lisälämmitin sanoi suhteen irti,,laittoon torstaina,,
-
- Mersumies
- Viestit: 3137
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Kalliita ostaa, kalliita pitää!
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Kalliita pitää,halpoja myydä!!
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Mutta mukava ajaa.tahtoomersun kirjoitti:Kalliita ostaa, kalliita pitää!
Jos tuntuu kalliillta niin ostaa sitten audin automaatin jtn 2009 vm. asti. 80 tkm kohdilla voi alkaa jo pikku nykyttelyt väh 2000e ja hiukkaspönttö noin 250 tkm=2800 e merkkiliike .
Audin 2.7 dieselistä vm 2009 =100 tkm ja hiukkaspönttö.Siihen laitettiin uusi . Tuhat kilsaa ja taas vikatila päällä ja vikavalo palaa.Sai muutamaan otteeseen valohoitoa merkkiliikkeessä.Eivät osanneet korjata.5000 euroa oli laskua tähän mennessä.Myyjäliike (etelä-suomi)suostui lopulta perumaan kaupat ja tuttu sai samanlaisen vähemmän ajetun muutaman satasen välillä.Ajoi vuoden aikana 60 tkm ilman pienintäkään ongelmaa
Tai sitten volvo v 70 vm. 2007 automaatti .Parilla tutulla tuossa leiponut alle 200tkm ja 2800 ja3200 euroa.
Tai bemarin 300 sarjan automaatti ja x3 jostain 2007 vm ylöspäin.Siitä ei alle 5 tonnin selviä niin ja turbo alle 200 tkm.
Näistähän ei essoilla kerrota.Toyota avensis 2011 diesel.200 tkm ja kansi.Juttelin tutun taksimiehen kanssa äskettäin ja tuo on tojotan arkipäivää.Oli mennyt takuuseen kun auto alle 2 vuotta vanha
Viimeksi muokannut koyama, Ti 28.01.2014 12:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Laitoitkin sopivasti listan autoista mitä olen omistanut,,tosin Audi oli mallia A8 3.3 TDI jokunen vuosi sitten,,siihen verrattuna MB.n laitot,osat ja korjaukset on"Tiimarin hintoja",,Volvon ja BMW,n viat ja korjaushinnat on kaikkien tiedossa,,näistä myös allekirjottaneella kokemusta,,
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
[quote="hjuhani"]Onhan se synkää,että näissä ns"laatuautoissa"MB ja muutkin on tällaisia ongelmia,?kuten edellä kerroin,itse uskoin vaihdelaatikon huoltajaa,tehtiin se,mikä piti,eikä lähdetty arvailemaan,tai tekemään ylimääräisiä juttuja,ainakin nyt laatikko pelaa todella hyvin,,panee miettimään,joku vaihteistoremontti?kallis homma,,itse olen sitämieltä,että jos kohdalle sattuu?nostan kädet pystyyn,ja myyn kärryn sellaisenaan eniten tarjoavalle,näissä kuten muissakin hinnat tulee alas sellasta vauhtia.ettei näihin kannata alkaa tuhansia työntämään,,etenkin kun taas on"pikkuvikaa"sähköinen moottorin lisälämmitin sanoi suhteen irti,,laittoon torstaina,,[/quote
Onko sinulla Valeo merkkinen syyläri nokalla ? Ehkä ollut juttua,en vaan viitsi penkoa.
Onko sinulla Valeo merkkinen syyläri nokalla ? Ehkä ollut juttua,en vaan viitsi penkoa.
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Syyläri on Behr
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Noissa jossa on ollut tuo glycoli ongelma on ollut valeon syyläreillä. En ole kuullut, että behrin syyläreissä olisi tuota ongelmaa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Mersumies
- Viestit: 3137
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Mersut huonoja, muut vielä huonompia- siis mesellä mennään ja useimmiten myös tullaan!koyama kirjoitti:Mutta mukava ajaa.tahtoomersun kirjoitti:Kalliita ostaa, kalliita pitää!
Jos tuntuu kalliillta niin ostaa sitten audin automaatin jtn 2009 vm. asti. 80 tkm kohdilla voi alkaa jo pikku nykyttelyt väh 2000e ja hiukkaspönttö noin 250 tkm=2800 e merkkiliike .
Audin 2.7 dieselistä vm 2009 =100 tkm ja hiukkaspönttö.Siihen laitettiin uusi . Tuhat kilsaa ja taas vikatila päällä ja vikavalo palaa.Sai muutamaan otteeseen valohoitoa merkkiliikkeessä.Eivät osanneet korjata.5000 euroa oli laskua tähän mennessä.Myyjäliike (etelä-suomi)suostui lopulta perumaan kaupat ja tuttu sai samanlaisen vähemmän ajetun muutaman satasen välillä.Ajoi vuoden aikana 60 tkm ilman pienintäkään ongelmaa
Tai sitten volvo v 70 vm. 2007 automaatti .Parilla tutulla tuossa leiponut alle 200tkm ja 2800 ja3200 euroa.
Tai bemarin 300 sarjan automaatti ja x3 jostain 2007 vm ylöspäin.Siitä ei alle 5 tonnin selviä niin ja turbo alle 200 tkm.
Näistähän ei essoilla kerrota.Toyota avensis 2011 diesel.200 tkm ja kansi.Juttelin tutun taksimiehen kanssa äskettäin ja tuo on tojotan arkipäivää.Oli mennyt takuuseen kun auto alle 2 vuotta vanha

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 3137
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Huuhtelu tehdään jonkinlaisella pumpulla joka kierrättää öljyä pumpussa olevan suodattimen läpi ja lisää uutta öljyä. Kytketään ilmeisesti öljynlauhduttimen tilalle. Suodatin on se "juttu" eli kerää paskat ja irronneet metallit. Tämä karkea toimintakuvaus. Joku at. Voi tarkentaa.jusssi kirjoitti:Niin edelleen kaipaisin vinkkiä tuon ulkoisen jäähdyttimen laittoon ja glykolitestiin, tehdäänkö muualla kuin veholla? Ja sit lootan huuhtelusta oletteko tehneet ihan kotiolosuhteissa ja kuinka? Ite tein volvoon sillai että puoltoista litraa ajoin syylärin päästä ulos ja saman verran täyttöä n. 10 litraa läträsin läpi.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Se jonkinlainen pumppu on laatikon oma pumppu.
Eli homma menee jotenkin näin: Laatikosta pohjaropunkautta ölpät pois. Pohja irti. Suodatin vaihtoon. Pohja pesuun ja varmistetaan ettei magneetti ole hävinnyt. Pohja paikoilleen uudella tiivisteellä. Laatikon oikealla (Vänkärin) puolella oleva jäähdyttimeltä palaavan öljyputken banjoliitin irti. Siihen liitetään omalla liittimellään tyhjennysletku jonka pää pistetään mitta-asteikolla olevaan astiaan. Lisätään laatikkoon n. 3L uutta öljyä.
Käynnistetään moottori ja kaveri seuraa mitta-astiaan tulevaa öljyä. Kun öljyä on tullut n.3L tai ensimmäinen ilmakupla niin moottori heti seis. Taas lisätään laatikkoon öljyä n.3L ja moottori käyntiin...
Tätä vuorottelua jatketaan niin kauan että tyhjennysputkesta tulee puhdasta öljyä. Sen jälkeen putki kiinni (uusilla tiivisteillä)ja lisäillään öljyä vähän kerrallaan kunnes huoltomittatikun ylämerkkiin on päästy kuumilla öljyillä.
Laatikon sähköpistokkeen holkki uusittava jokaisen vaihdon yhteydessä.
Korjatkaa jos olen jotakin kohtia neuvonut väärin tai unohtanut jotakin.
Ja niin glykolitestejä tekevät valtuutetut Mersukorjaamot esim. Hartikainen
Eli homma menee jotenkin näin: Laatikosta pohjaropunkautta ölpät pois. Pohja irti. Suodatin vaihtoon. Pohja pesuun ja varmistetaan ettei magneetti ole hävinnyt. Pohja paikoilleen uudella tiivisteellä. Laatikon oikealla (Vänkärin) puolella oleva jäähdyttimeltä palaavan öljyputken banjoliitin irti. Siihen liitetään omalla liittimellään tyhjennysletku jonka pää pistetään mitta-asteikolla olevaan astiaan. Lisätään laatikkoon n. 3L uutta öljyä.
Käynnistetään moottori ja kaveri seuraa mitta-astiaan tulevaa öljyä. Kun öljyä on tullut n.3L tai ensimmäinen ilmakupla niin moottori heti seis. Taas lisätään laatikkoon öljyä n.3L ja moottori käyntiin...
Tätä vuorottelua jatketaan niin kauan että tyhjennysputkesta tulee puhdasta öljyä. Sen jälkeen putki kiinni (uusilla tiivisteillä)ja lisäillään öljyä vähän kerrallaan kunnes huoltomittatikun ylämerkkiin on päästy kuumilla öljyillä.
Laatikon sähköpistokkeen holkki uusittava jokaisen vaihdon yhteydessä.
Korjatkaa jos olen jotakin kohtia neuvonut väärin tai unohtanut jotakin.
Ja niin glykolitestejä tekevät valtuutetut Mersukorjaamot esim. Hartikainen
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Sinne voi myös laittaa 4 litraa öljyä ja päästää ulos 3 litraa niin ei pääse pumppu haukaamaan tyhjää.sompio kirjoitti:Se jonkinlainen pumppu on laatikon oma pumppu.
Eli homma menee jotenkin näin: Laatikosta pohjaropunkautta ölpät pois. Pohja irti. Suodatin vaihtoon. Pohja pesuun ja varmistetaan ettei magneetti ole hävinnyt. Pohja paikoilleen uudella tiivisteellä. Laatikon oikealla (Vänkärin) puolella oleva jäähdyttimeltä palaavan öljyputken banjoliitin irti. Siihen liitetään omalla liittimellään tyhjennysletku jonka pää pistetään mitta-asteikolla olevaan astiaan. Lisätään laatikkoon n. 3L uutta öljyä.
Käynnistetään moottori ja kaveri seuraa mitta-astiaan tulevaa öljyä. Kun öljyä on tullut n.3L tai ensimmäinen ilmakupla niin moottori heti seis. Taas lisätään laatikkoon öljyä n.3L ja moottori käyntiin...
Tätä vuorottelua jatketaan niin kauan että tyhjennysputkesta tulee puhdasta öljyä. Sen jälkeen putki kiinni (uusilla tiivisteillä)ja lisäillään öljyä vähän kerrallaan kunnes huoltomittatikun ylämerkkiin on päästy kuumilla öljyillä.
Laatikon sähköpistokkeen holkki uusittava jokaisen vaihdon yhteydessä.
Korjatkaa jos olen jotakin kohtia neuvonut väärin tai unohtanut jotakin.
Ja niin glykolitestejä tekevät valtuutetut Mersukorjaamot esim. Hartikainen
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
arska10 kirjoitti:Sinne voi myös laittaa 4 litraa öljyä ja päästää ulos 3 litraa niin ei pääse pumppu haukaamaan tyhjää.sompio kirjoitti:Se jonkinlainen pumppu on laatikon oma pumppu.
Eli homma menee jotenkin näin: Laatikosta pohjaropunkautta ölpät pois. Pohja irti. Suodatin vaihtoon. Pohja pesuun ja varmistetaan ettei magneetti ole hävinnyt. Pohja paikoilleen uudella tiivisteellä. Laatikon oikealla (Vänkärin) puolella oleva jäähdyttimeltä palaavan öljyputken banjoliitin irti. Siihen liitetään omalla liittimellään tyhjennysletku jonka pää pistetään mitta-asteikolla olevaan astiaan. Lisätään laatikkoon n. 3L uutta öljyä.
Käynnistetään moottori ja kaveri seuraa mitta-astiaan tulevaa öljyä. Kun öljyä on tullut n.3L tai ensimmäinen ilmakupla niin moottori heti seis. Taas lisätään laatikkoon öljyä n.3L ja moottori käyntiin...
Tätä vuorottelua jatketaan niin kauan että tyhjennysputkesta tulee puhdasta öljyä. Sen jälkeen putki kiinni (uusilla tiivisteillä)ja lisäillään öljyä vähän kerrallaan kunnes huoltomittatikun ylämerkkiin on päästy kuumilla öljyillä.
Laatikon sähköpistokkeen holkki uusittava jokaisen vaihdon yhteydessä.
Korjatkaa jos olen jotakin kohtia neuvonut väärin tai unohtanut jotakin.
Ja niin glykolitestejä tekevät valtuutetut Mersukorjaamot esim. Hartikainen
Noista tavoista ennemin tuo arska10 maintsema
Jos sieltä ottaa sen lisätyn verran on riski pumpun kuiva käynistä iso...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Ihan hyvä että korjasitte tuon öljymäärän. Mainitsinkin tuon, että kun tulee ensimmäinen ilmakupla niin siinävaiheessa viimeistään seis! Vaikka öljyä olisi tullut vähemmän kuin mitä on lisätty.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Rovaniemellä tiedän ainakin yhden liikkeen,jolla on kone tuota hommaa varten.Taisi olla 1 1/2 tunnin veloitus työstä ja öljyt voi viedä itse jos haluaa.Puhdistusaine vai mikä lienee mistä piti myös vähän maksaa.Ei ole vehon tuntiveloitus.Keväällä vien laatikon huuhteluun
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W203 cdi automaatin outo nykiminen/tärinä
Paljon on ollut keskustelua aiheesta"glygoli" Mercedes wikipedia kertoo,mallista w211,että glygolivikaa olisi ollut nimenomaan ko. mallissa 9/2004 asti,senjälkeeen jäähdytin muuteettiin Behr,iin sitäennen Ranskalainen Valeo,,jossain oli tietoa että mallissa w203 ei juurikaan em oireita pitäisi olla,kyseinen malli suurimmalta osin Behr jähdyttimellä...tiedä sitten?,mutta paljon on ollut tiedossakin 211 mallin ongelmasta,,