Tuota ei pitäis sanoo äänee, tai ne alkaa putoilla yks toisensa jälkee jonku pikkuvian takia pois ajostakarra kirjoitti:Onneksi ei ole kiire kun noita autoja on millä ajella

Tuota ei pitäis sanoo äänee, tai ne alkaa putoilla yks toisensa jälkee jonku pikkuvian takia pois ajostakarra kirjoitti:Onneksi ei ole kiire kun noita autoja on millä ajella
Arveltiin ensin ECUa mutta Alppilan Autohuollossa totesivat että bensapumpumppu ei tee painetta tarpeeksi. Uusi tilauksessa.karra kirjoitti:Oli auto hyytynyt tänään, vähän aikaan kulkenut mutta alkoi röpöttään ja pikku hiljaa hyyty meno ja sammu. Ei lähe käyntiin. Johonkin se piti hinata niin suosittelin Alppilan Autohuoltoa...
Alppilan Autohuolto ilmoitti mersun orggis pumpun hinnaksi noin 500 euroa, Saksan tilaus. Ei oikein löytynyt tarvikeenakaan netistä mistään. Sain sitten vinkin että L-jetronicin pumppu olisi sopiva; siinä on letkuliittimet molemmissa päissä eli pitäisi sopia melko suoraan. Löysivät omilta tukkureiltaan (tarvike)pumpun, ilmeisimmin BMW E12 malliin hintaan se sama noin 270 euroa.Ere866 kirjoitti:Mistäs löytyy uusi bensapumppu D-jettiin? Yhden olen nähnyt jossain classic-liikkeessä netissä , hinta oli suolainen, taisi olla muistaakseni 270€ ja rapiat.
Onko tässä D-jetin originaali pumpussa joku erikoisuus, että esim. joku Bosch "044-tyylinen" ei käy? Vai estääkö museoautoleima...?karra kirjoitti:Alppilan Autohuolto ilmoitti mersun orggis pumpun hinnaksi noin 500 euroa, Saksan tilaus. Ei oikein löytynyt tarvikeenakaan netistä mistään. Sain sitten vinkin että L-jetronicin pumppu olisi sopiva; siinä on letkuliittimet molemmissa päissä eli pitäisi sopia melko suoraan. Löysivät omilta tukkureiltaan (tarvike)pumpun, ilmeisimmin BMW E12 malliin hintaan se sama noin 270 euroa.Ere866 kirjoitti:Mistäs löytyy uusi bensapumppu D-jettiin? Yhden olen nähnyt jossain classic-liikkeessä netissä , hinta oli suolainen, taisi olla muistaakseni 270€ ja rapiat.
Okei. Tuosta yllä olevasta on nimittäin erittäin helppo olla samaa mieltäunski kirjoitti: ... sen verran kehnoja esityksiä on saanut museoleiman.
Timppa
Onko noin? Minulla ei ole kuvia tuosta vaikka siihen imuletkutkin vaihdoin... tässä linkissä on joku kuva ja mielestäni lähdöt menee sisään suoraan ja ulos suoraan? Ulos suoraan ja letku tekee käyrän ja sisään suodattimeen.unski kirjoitti:Orkkispumpussa on lähdöt 90 asteen kulmassa toisiinsa nähden. Tulo on kyljessä ja lähtö päässä.
Timppa
Nyt on siis kyse siirtopumpusta mekaaniselle ruiskulle. Itse olen purkanut ja puhdistanut kaksi pumppua, tässä juttua ekasta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 33&t=68270" onclick="window.open(this.href);return false; tuo alkoi tosin vuotamaan ja piti uusia pari johtojen läpivientikumia.Zac kirjoitti:Lainaan viestiketjua, kyseessä W111 220SEb -65 bensapumpun kunnostus - tekeekö joku tuollaista Suomessa?
Ja nyt on kyseessä tosiaan entisöintiprojekti, jossa ko. pumppu on seissyt 90-luvulta... (Silloin ollut viimeksi akku kiinni = pumppu pyörinyt).
Tuollainen "tehdaskorjaaminen" on ilmeisesti ainakin mahdollista, koska tuolla käyttäjä "amrstar" mainitsee korjanneensa päälle 10 kpl näitä:
http://www.benzworld.org/forums/vintage ... ssure.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaveri taitaa vaan asua jenkeissä tms.
Ihan ensimmäisenä ei tee mieli lähteä tilaamaan uuttakaan(!) Boschin pumppua, eBayssä taisi halvin olla $1200!
Ja en ole ihan varma sopiiko edes US ja Euro -malliset 1:1. Kyseinen auto kun on originaali Suomi-220SEb.