Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Laitas vaikka fb:n kautta kyselyä.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Pakkojen luistaminen aiheuttaa välittömästi vikatilan. Runsas luisto heittää vapaalle. Turbiinin luistoako nyt epäillään?teemu5566 kirjoitti:289hp ja 636nm oli tulos. todettiin että laatikko luistaa. ei pitäisi luistaa vielä näillä tehoilla. siekkinen ei vastaa puhelimeen jotta sais tiedustella huollon ja vahvistuksen hintaa. saa vielä muutaman puhelimen ja tietokoneen korjata että on huoltoon rahat kasas.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
antti meinas jotta laatikko ei lukitse vaihdetta kunnolla päälle. en tiedä luistaako turbiini vai laatikko. tänään tuli ekan kerran vikatila. kiihdytin normaalisti risteyksestä niin kierrokset oli 2000 ja auto ei juuri liikkunut eteenpäin.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
olisko se sitte niin että se turbiini luistaa jos ei penkitykses antanu mitään vikatilaa? voiko sitä huoltaa mitenkään? laatikkoon on vaihdettu öljyt 55 000km sitten ei pitäisi olla siitä kiinni. kiertääkö turbiinis sama öljy?
Viimeksi muokannut teemu5566, Pe 27.05.2016 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Repcon tekee laatiko ja turbin hommatteemu5566 kirjoitti:289hp ja 636nm oli tulos. todettiin että laatikko luistaa. ei pitäisi luistaa vielä näillä tehoilla. siekkinen ei vastaa puhelimeen jotta sais tiedustella huollon ja vahvistuksen hintaa. saa vielä muutaman puhelimen ja tietokoneen korjata että on huoltoon rahat kasas.
ja kyse leinee turbin luistosta koska vikatilasta ei mainitu mitään
olihan laatiko penkitely tilassa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
onko laatikolle erikseen penkitystila? ketään yllämainituista ei kiinnosta kunnostaa laatikkoa: siekkinen ei vastaa puheluihin, bbtmotorsport ei vastaa facebook viesteihin ja repcon käski vain tarkistaa laatikon öljymäärä ja siinä se.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
suomi , asiakaspalvelun luvattu maa 

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
.
On, muttei se olisi auttanut tässä mitään.
Ei se dynomode tee muuta kun että vaihteiston ohjaus ei tiputa vaihdetta pienemmälle mittauksen aikana niin helposti, ei muuta.
Turbiini ei olisi pitänyt sitäkäään, mitä nyt.
Jos vaihteisto luistaa ollenkaan, hyppää vaihde pois päältä ja jää vapaalle.
Jos turbiini luistaa liikaa, tulee vikatila.
Turbiinin luiston syynä voi olla, että se on rikki, tai sitten laatikon sisällä on vuoto, joka laskee sisäistä linjapainetta niin, ettei turbiini pääse lukittumaan, vaan se jää luistamaan (liikaa).
Liian vähäinen öljyn määrä aiheuttaa samoja oireita.
Suuttimista avaudun sen verran, että jo kymmenen vuotta sitten kirjoitin aiheesta, ettei pelkän kärjen vaihdosta ole mitään hyötyä.
Se ei ole muuttunut miksikään, eikä satasella saa edes kunnollista suutinkärkeäkään, jo pelkästään se maksaa enemmän.
Satasella saa satasen suuttimen, kunnollinen on ihan eri juttu ja maksaa siten enemmän.
Koska tässä selvästikkin henkilökohtainen tietämyksen taso aiheesta vaatii kyllä kohtalaista preppaamista.
Niin kustannustehokkain vaihtoehto taitaisi nyt olla se, että laitatat autoon takaisin sen ohjelman, joka siellä alun perin oli sekä alkuperäiset suuttimetkin ja nauttisit vaan toistaiseksi hienosta autosta...
Sitä tehoa voisi turbiini vielä kyetä hallitsemaan.
On, muttei se olisi auttanut tässä mitään.
Ei se dynomode tee muuta kun että vaihteiston ohjaus ei tiputa vaihdetta pienemmälle mittauksen aikana niin helposti, ei muuta.
Turbiini ei olisi pitänyt sitäkäään, mitä nyt.
Jos vaihteisto luistaa ollenkaan, hyppää vaihde pois päältä ja jää vapaalle.
Jos turbiini luistaa liikaa, tulee vikatila.
Turbiinin luiston syynä voi olla, että se on rikki, tai sitten laatikon sisällä on vuoto, joka laskee sisäistä linjapainetta niin, ettei turbiini pääse lukittumaan, vaan se jää luistamaan (liikaa).
Liian vähäinen öljyn määrä aiheuttaa samoja oireita.
Suuttimista avaudun sen verran, että jo kymmenen vuotta sitten kirjoitin aiheesta, ettei pelkän kärjen vaihdosta ole mitään hyötyä.
Se ei ole muuttunut miksikään, eikä satasella saa edes kunnollista suutinkärkeäkään, jo pelkästään se maksaa enemmän.
Satasella saa satasen suuttimen, kunnollinen on ihan eri juttu ja maksaa siten enemmän.
Koska tässä selvästikkin henkilökohtainen tietämyksen taso aiheesta vaatii kyllä kohtalaista preppaamista.
Niin kustannustehokkain vaihtoehto taitaisi nyt olla se, että laitatat autoon takaisin sen ohjelman, joka siellä alun perin oli sekä alkuperäiset suuttimetkin ja nauttisit vaan toistaiseksi hienosta autosta...
Sitä tehoa voisi turbiini vielä kyetä hallitsemaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Suostuuko se auto niitä renkaita edes rullilla pyörittämään ilman dynomodea
Pystyykö starin näyttämistä arvoista päättelemään saako se ruokaa 350 edestä vai ei. Yks viiskymmentä hp laatikon tai turbiinin luistamiseen tarkoittais kyllä melkoista lämpenemistä.

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
ei se laatikko kestä pelkän lastunkaan tehoja. 20hp puuttuu. ohjelmaa ei voi vaihtaa enää vanhaan koska rail anturin tiiviste on lyhennetty uudelle sopivaksi ja suuttimetkin on myyty. myin auton pois 15 000€ jos laatikon öljynvaihto ei auta ja hommaan 535d bemarin niihin saa pelkällä lastulla sen 400hp.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Kalajoella olis huomenna kiihdytys testipäivät. Tänne vaan testaamaan.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Kai katalysaattorit on tyhjennetty?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Kyllä se öljy on parhaat päivänsä nähny 55t ajettuna, vasta vaihdoin öljyt 7G askiinjossa alko valhdot lipsumaan n.40tkm ajettuina ja vaihdot sekä turbiinilukko alko taad toimimaan niinku pitää, koneessa tosin hiukan enemmän vääntöä ja autossa enemmän massaa
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Monesti se on jo vaikutavan huonoa paljon pienemilläkin kilsoilla ja täysin vakioossaAllu D. kirjoitti:Kyllä se öljy on parhaat päivänsä nähny 55t ajettuna, vasta vaihdoin öljyt 7G askiinjossa alko valhdot lipsumaan n.40tkm ajettuina ja vaihdot sekä turbiinilukko alko taad toimimaan niinku pitää, koneessa tosin hiukan enemmän vääntöä ja autossa enemmän massaa
(kannatta muistaa myös mitä enemän viritelee niin sitä enemän on myös syytä tihentää huolto väliä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
bbt motorsport vastasi vihdoin ja viimein facebookis. laatikon vahvistus 900€ ja turbiinilukon huolto ja vahvistus 700€. ei ole katalysaattoria tyhjätty. Myydään 138ml 1600bar:lla tuottavat suuttimet tai pelkät kärjet. ~10% C 30 AMG:n suuttimia suuremmat 1000€/400€.
Teemu
050 4624603
Seinäjoki
Teemu
050 4624603
Seinäjoki
Viimeksi muokannut teemu5566, Ti 31.05.2016 19:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Otappa ensitöikses se katti käteen ja tyhjäksi. Jätä kuoret niin ei huomaa katsastuksessa.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Mulla repes omasta c30 aikoinaan KAT. Piti hitsata pääly kansi uudelleen kiinni. Käsittääkseni KAT ei ahdista kovin helposti kun kysyin sitä silloin että kannattaako tyhjätä. Aika reilun kokoista salmiakki verkkoa oli ainakin siinä katin yläpäässä se verkko.. Kyllä siitä reilut 300 aikoinaan penkitetettiin. Syöttöä vielä lisättiin ja railnpainetta nostettiin 330hp/750nm lukemille. Eron kyllä huomasi mutta penkissä ei enää tullut käytyä. Laatikon kanssa ei ollut mitään ongelmia koskaan. Ei tuntunut paljoa luistavan. Paikaltaanko lähti niin 2 haaleaa raitaa jäi tiehen. GPS mittarilla ja puhelin softalla 0-100 5,8 tai 5,9s..S202 kirjoitti:Otappa ensitöikses se katti käteen ja tyhjäksi. Jätä kuoret niin ei huomaa katsastuksessa.
Mutta joo tässä haetaan jo kovempia lukuja. Pitäs sieltä kuitenki jo vakio hiluilla reilut 300 irrota. Onko paljon ajettu laatikko?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Minkätakia se repes? Eihän se kunnossa ollessaan ahdista, mutta kyllä mulla on sen verran positiivinen kokemus 200cdin kattien tyhjäyksestä että suosittelisin kun autoa on kerran ruvettu kunnolla virittämään. Toki sillä oli ajettu jo reilusti, mutta näkyy tässäkin olevan jo 270tkm. Onkos näissä 2 niitä? Sieltä ekasta ei paljoa tarvi tavaraa lähteä kun se tukkii sen toisen ja sitten ei ainakaan tehoa lähde.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Onko tietoa mitä öljyä sinne lootaan on työnnetty edellisessä vaihdossa?
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Saumasta oli lähtenyt repeämään ja pakokaasun haju tuli kabiiniin jonkun aikaa. Sit se repes reilummin. Hitsautin kasaan ja hyvä tuli. Ei näissä ole mielestänu kuin 1 KAT.S202 kirjoitti:Minkätakia se repes? Eihän se kunnossa ollessaan ahdista, mutta kyllä mulla on sen verran positiivinen kokemus 200cdin kattien tyhjäyksestä että suosittelisin kun autoa on kerran ruvettu kunnolla virittämään. Toki sillä oli ajettu jo reilusti, mutta näkyy tässäkin olevan jo 270tkm. Onkos näissä 2 niitä? Sieltä ekasta ei paljoa tarvi tavaraa lähteä kun se tukkii sen toisen ja sitten ei ainakaan tehoa lähde.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Jooooo,sillähän se elämä helepottuu kummasti ku pemaria alat virittään.teemu5566 kirjoitti:ei se laatikko kestä pelkän lastunkaan tehoja. 20hp puuttuu. ohjelmaa ei voi vaihtaa enää vanhaan koska rail anturin tiiviste on lyhennetty uudelle sopivaksi ja suuttimetkin on myyty. myin auton pois 15 000€ jos laatikon öljynvaihto ei auta ja hommaan 535d bemarin niihin saa pelkällä lastulla sen 400hp.


Star
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
ei mitään tietoa.Pansu kirjoitti:Onko tietoa mitä öljyä sinne lootaan on työnnetty edellisessä vaihdossa?
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
kehuit kuitenkin herlevin suuttimia toisessa topicissa: "Ihan hyviä suuria suuttimia saa nyt teetätettyä myös vaikkapa Herlevillä - hyvin toimii nekin."tuikku kirjoitti:.
Suuttimista avaudun sen verran, että jo kymmenen vuotta sitten kirjoitin aiheesta, ettei pelkän kärjen vaihdosta ole mitään hyötyä.
Se ei ole muuttunut miksikään, eikä satasella saa edes kunnollista suutinkärkeäkään, jo pelkästään se maksaa enemmän.
Satasella saa satasen suuttimen, kunnollinen on ihan eri juttu ja maksaa siten enemmän.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
.
Olet aivan oikeassa.
Nyt ei onnistunut niin hyvin.
Olisko aikaisempiin vaihdettu muutakin kun vaan kärki, luulen niin.
Olet aivan oikeassa.
Nyt ei onnistunut niin hyvin.
Olisko aikaisempiin vaihdettu muutakin kun vaan kärki, luulen niin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Paljonko tuolla autolla on ajettu? Paljonko matkamittarissa, ja voiko olettaa että ne pitää paikkansa?
E350CDI&A180CDI
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
270tkm ajettu. jos esim. starilla näkee ns. oikeat kilometrit niin voin tarkistaa. tänään vaihdoin öljyt huuhtelemalla ei ollut mitään vaikutusta kiihtyvyyteen eikä laatikon toimintaan eli luistaa edelleen. ei auta kun lähettää laatikko bbt motorsportille vahvistettavaksi.

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
laatikko ja turbiini lähti parin päivän ruuvaamisen jälkeen vahvistettavaksi. laatikon tekee bbt motorsport ja se lähettää turbiinin jn trading:lle. toivottavasti tulee kerralla kuntoon, toisin kun suuttimien kans kävi, vaikken kalleinta tekijää valinnukkaa. siekkisellä vahvistus nimittäin olisi ollut 3400€.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
eipäs taida olla ja hyvin pelaa. ainakin minulla ja aika monessa muussakin.tuikku kirjoitti:.
Olet aivan oikeassa.
Nyt ei onnistunut niin hyvin.
Olisko aikaisempiin vaihdettu muutakin kun vaan kärki, luulen niin.

nyt oikeasti kuulostaa että jokin mättää. joko ne suuttimen rungot ebaysta on p****t tai jossakin muualla on kovasti vikaa.
jos oikein käsitin niin noilla rungoilla ei ajettu ollenkaan ennen kärkien vaihtoa. eli voi olla ihan mitä vain.
mutta nuo kärjet on kyllä moitteettomasti pelannut itsellä ja monella muulla, joista tuikku mainitsikin.
Toki tässä "projektissa" liian pienet. Ei kovin helpolla lähde 400hp kun niin lyhyt moottori. kierroksiakin on niin vähän verrattuna "vanhoihin moniventtiileihin." Jos nämä kiertäisivät 6000rpm vetäviä niin tehoa olisi helppo saada.
648ssa saattaisi ehkä päästä 450hp näillä suuttimilla. ja aion kokeilla.
ja jos aikoo oikeasti virittää normaali ohjelmointia enemmän niin pitää todella perehtyä aiheeseen kunnolla. Oikeastaan kyselemällä muilta ei saa kuin erilaisia vastauksia. Ja niistä virittäjän itsensä pitää tehdä oikeita päätöksiä ja kantaa vastuu hankinnoista. Tai sitten tehdä täysi kopio jostakin jo tehdystä virityksestä. Nekään ei kylläkään pelaa aina samanlailla kun autot ei ole uusia.
Ei muutakuin lycka till.

Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
projekti seisoo. turbiini kuudetta viikkoa jn tradingillä. piti tulla viikossa kuntoon. eipähän tartte sinne enää mitään lähettää. laatikon luiston todennäköiseksi aiheuttajaksi selvisi viallinen öljypumppu. se vaihdettiin vahvistuksen yhteydessä uuteen käytettyyn (130€). taitaa tulla talvi ennen kuin projekti on valmis. vielä pitäis suuttimet vaihtaa isompiin ja uus ohjelma tietysti. pitää miettiä kannattaako enää ottaa herleviltä suuttimia kun tuntuvat pienimmätkin savuttavan vaikka lupasivat edullisesti jos nykyiset ei riitä.