
Alipainepumppuhan näissä on rakenteeltaan erilainen kuin 124:ssä, eli ei ole samanlaista liukulaakeri vs. kuulalaakerijuttua. Silloin kerran kun mun silloisesta autosta hajosi toi vanhan mallin pumpun kalvo, niin jarrujen tehostus katosi kertalaakista ja sammumaan sitä ei enää avaimesta saanut. Ennen ei ollut mitään oireita. Tossa on vähän juttua pumpusta: https://mercedessource.com/problems/vac ... p-failures Toki tuossakin pumpussa on kuulalaakerit, mutta kun aiheesta netistä lukee, niin yleisemmin noista kyllä hajoavat kalvo tai takaiskuventtiilit. En äkkiseltään löytänyt yhtään mainintaa siitä, että tuo itse pumppumekanismi tai sen laakerit olisivat hajonneet.
Entäs tehostimen pumppu / laturi / vesipumppu? Oletko koittanyt käyttää niin, että hihnoja olisi irti, jolloin kuulee, että onko ylimääräinen ääni edelleen olemassa silloinkin? Entä moottorin kumityynyt, ovatko ehjät, sitäkin toi Kent ehdottaa, tässä: https://www.youtube.com/watch?v=KnT3pRNINx0