Mesedesi kirjoitti:Mikäs on ollut pirttihirmun mielipide vanteistasi?
Hulluna pitää, rahalla saisi kuulemma kylppäriremontin...
Niin siis tarkennettakoon vielä, että en tiedustellut hänen suhtautumista sinun mielenterveyteesi tai hänen henkilökohtaisia havaintoja mihin kaikkeen sen rahan olisi voinut sijoittaa, vaan ainoastaan miltä ne vanteet hänestä näyttää siellä autosi alla.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Mesedesi kirjoitti:Mikäs on ollut pirttihirmun mielipide vanteistasi?
Hulluna pitää, rahalla saisi kuulemma kylppäriremontin...
Niin siis tarkennettakoon vielä, että en tiedustellut hänen suhtautumista sinun mielenterveyteesi tai hänen henkilökohtaisia havaintoja mihin kaikkeen sen rahan olisi voinut sijoittaa, vaan ainoastaan miltä ne vanteet hänestä näyttää siellä autosi alla.
Ei se ota kantaa, huokailee vaan. Eiko lie tottunut tähän kahteenkymmeneen vuoteen melkein kaikkeen.. Mutta sisimmässään se pitää niitä varmaan tyylikkäinä kuten muutkin.
Ei muuten kanssaihmiset pidä raiskata Mersua sellaisilla vanteilla joilla ei ole oikeutta käyttää Mercedes-Benzin tunnuksia, näyttää jotenkin halvalle....ja riisille... .
mun pieneen päähän ei mahdu tuo yhtälö, miksi ihmeessä ostaa 10" vanne, jossa ei ole edes ranttia ja 265 levee rengas jossain mopossa ei varmaan ole pakollinen varuste.... ?
Pakko on kysyä mihin nuo tulee? Kalmanvannemiehellä ottaa vanteen rantit kiinni kiinni koriin kun auton nostaa ylös, ja ei ole kuin 9,5" rillat kyseessä. Ei muuten mahdu SL:n nekään....
epk kirjoitti:mun pieneen päähän ei mahdu tuo yhtälö, miksi ihmeessä ostaa 10" vanne, jossa ei ole edes ranttia ja 265 levee rengas jossain mopossa ei varmaan ole pakollinen varuste.... ?
No ei se 560 SEC nyt ihan mopo ole.
Noi vanteet painaa muuten varmaan yli 20 kg kappale.
epk kirjoitti:mun pieneen päähän ei mahdu tuo yhtälö, miksi ihmeessä ostaa 10" vanne, jossa ei ole edes ranttia ja 265 levee rengas jossain mopossa ei varmaan ole pakollinen varuste.... ?
No ei se 560 SEC nyt ihan mopo ole.
Noi vanteet painaa muuten varmaan yli 20 kg kappale.
no ei , mutta onko noin leveillä jotain käytännön hyötyä tuossa autossa ?
epk kirjoitti:mun pieneen päähän ei mahdu tuo yhtälö, miksi ihmeessä ostaa 10" vanne, jossa ei ole edes ranttia ja 265 levee rengas jossain mopossa ei varmaan ole pakollinen varuste.... ?
Niin se mopo tais olla tuo 560SEC? sillä ajaa ympyrää jonkun 300D:n ympärillä...on tainnut joillakin nuo diisselin katkut aiheuttaa lukihäiriöitä...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
epk kirjoitti:mun pieneen päähän ei mahdu tuo yhtälö, miksi ihmeessä ostaa 10" vanne, jossa ei ole edes ranttia ja 265 levee rengas jossain mopossa ei varmaan ole pakollinen varuste.... ?
Niin se mopo tais olla tuo 560SEC? sillä ajaa ympyrää jonkun 300D:n ympärillä...on tainnut joillakin nuo diisselin katkut aiheuttaa lukihäiriöitä...
no ei minkään laista lukihäiriötä ole kyselenkin tyhmyyttäni että onko jotain hyötyä
Ei se mitään vaikka muutama kymmenen heppaa menee renkaitten pyörittämiseen - on mistä ottaa. Eri asia olisi jos se 40 heppaa pitäisi ottaa vaikka 80hv diisselistä tms.. tässä ei muuten mahdollista parinkaan litran kulutuslisää edes huomaa...
Harmi tosiaan ettei mese valmistanut tämän tehokkaampia ja tasokkaampia autoja tuona vuonna ( -89 ) ja minäkin joudun tyytymään tällaiseen vaatimattomaan mopoon. Lisäpaino ei muuten paljon tunnu tämän painoisessa autossa ja Bilsteinit vaimentaa hyvin pyörien liikkeet - eri asia jossain Sunnyssä.
Hyöty 1. On ne vaan hianot: Minusta ja 100% auton tähän asti luonnossa nähneistä pitävät 265 renkaaita 10" vanteilla tuohon mopoon juurikin sopivina. Edessä 245 / 40 8,5 vanteella ja yhtään ei isommat mahu ja 275 otti takana jo kiinni!
Hyöty 2. On muuten huima pito mutta nääkään ei silti aina pidä...
Ottamatta kantaa Vesan Saabismiin voinen lisätä kommenttini tuohon mikä koko mahtuu vielä pyörimään 126:sen alla, sillä mulla taitaa olla käytössä foorumin suurin ylikoko 126:ssa: edessä 245/45/18 ja takana 275/40/18. Ihan hyvin nuo mahtuvat alla pyörimään, tosin takakaaria piti hellävaraisesti suostutella lekan avulla ja etufillareiden kääntymiskulmaa rajoittaa kymmensenttisellä säätöpultilla, ettei kääntyessä nakit ota kiinni jousiin.
Renkaina on Pirellin P-Zerot ja vanteina RH-Aluradin AMG-replicat. Ajo-ominaisuudet noilla nakeilla ovat paremmat kuin olisi uskonut; pari pientä haittaa joiden kanssa voi elää tuosta tosin aiheutui: kääntösäde pieneni, rengasmelu kasvoi vallan mahottomasti ja renkaat kulkevat aivan omia polkujaan epätasaisella tienpinnalla koriin nähden.
Alusta on vakio. 560:ssä on edessä vähän leveämmät lokarit vakiona, joten eivät tule liikaa ulos.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
vai että sellaiset perustelut, mites ajo-ominaisuudet ja pito märällä ? tuntuu kyllä edelleen hullulta että mitä hyötyä noista yli leveistä nakeista on ....
Minullakin oli aiemmin 275/35 P Zerot takana ja ne ottivat sisäreunasta kiinni isommilla kuormilla kun camber lisääntyy sisäänjoustossa ja P Zerossa oli aika terävä olkapaää. Takalokasuojan reunaa on hieman taitettu ja se ei ottanut kiinni ( kuin ihan vähän ). Bridgestonessa on huomattavasti pyöreämpi olkapää ja se antaa enemmän tilaa. Takana ET 18.
Aejttavuus on hyvä ja märkäpito Silicakumin ansiosta loistava.
SECissähän tyyli on tärkeintä eikä nää leveet nakit edelleenkään tunnu hulluilta - pienemmät pyörät kyllä tuntuisi. Ompa muuten vielä tuossa toisessakin autossani 265/35-18 renkaat 9,5 vanteilla edessä ja takana.
Tosi hieno auto Taxanalla ja kirkkaat takavalot niin kuin pitääkin!
BTW. Minusta taas tuntuu hullulta diesel moottori autossa...
Kertokaapas hurmurit paljonko puhallan painetta 255/45x18 lantakärrin pyörään. Ovat tosin ässän alla. Rengasliike oli pumpannut sinne hurjat 2 kehää kun tarkistin, telaketjuefekti oli melkoinen . Nyt siellä on 2,5 ja pienen hetken kestää jo välillä omalla kaistallakin kun oikein keskittyy ohjaamaan... Liekö aihetta kivettää niitä lisää?
Hirviövannemies kirjoitti:Meinaakko ettei käy kulumaan keskeltä noilla paineilla?
Ei, mulla on edessä 2.5 ja takana 3, käsiteltävyys on hyvä ja kuluu ihan nätisti. Ja jättää vahingossa aaaaaaaika pitkiä kaksoisraitoja kylätielle
Kiitos tiedosta pitääpä puhaltaa lisää ilmaa kumeihin. Kuten jo tiedätkin täällä ei tule pito-ongelmia eteen kun ne voimasauhut on sisäpuolella autoa...
No kyllä nyt hirviösaabinteinivannemersussa-miehen hymy leviää: on nimittäin aatekin levinnyt. Mitä näinkään, perkkel, äsken pahaa-aavistamatta katsoessani työpaikan ikkunasta ulos parkkikselle:
Pahoittelen huonoa kuvanlaatua, otin tuon pölyisen ikkunan läpi ja vielä aika hämärässä.
Aku P kirjoitti:No kyllä nyt hirviösaabinteinivannemersussa-miehen hymy leviää: on nimittäin aatekin levinnyt. Mitä näinkään, perkkel, äsken pahaa-aavistamatta katsoessani työpaikan ikkunasta ulos parkkikselle:
epk kirjoitti:
Niin se mopo tais olla tuo 560SEC? sillä ajaa ympyrää jonkun 300D:n ympärillä......
Kahdeksikkoa!
Ei vaan, mitäs tollaset pyörät nyt mitään isossa ja isomoottorisessa Mekkerissä. Kaverilla oli takavuosina samankokoiset rillat pullamalliOmegassa. Ihme ja kumma, ei ollut ihan täydellisen hirveä ajettava niillä.