Jos laatikko saa tiedon todellisesta kaasupokimen asennosta, ja odottaa että isommalle vaihtoon vaadittavat maksimikierrokset saavutetaan,mutta kun kone ei saavuta tuota kierroslukua, kaasupoljinta nostettaessa hieman vaihtaa kuitenkin heti isommalle? Eli laatikkohan toimii periaatteessa juuri kuten pitääkin, koneesta vaan puuttuu puhti ja maksimikierrokset?veskola kirjoitti: Vaikka moottori, siis ecu, olisi vikatilassa niin toimisikohan laatikko silti itsenäisesti, ja miksei laatikko tuossa tilanteessa suostu vaihtamaan isompaa vaihdetta vaikka tehot 'vähän' on kateissa.
Onko varma ettei siellä ole erillistä kaasupolkimen asentotunnistinta, eli potikkaa, laatikkoa vaarten ?
Automaattilaatikko hajosi (722.6). HOMMA OK !
Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Pikahuolto sulki kuitenkin laatikkovian mahdollisuuden heti "varman" oloisena pois.veskola kirjoitti: Kyllä se kommunikaatiokanava testerin ja ecun välillä nyt pitäisi saada toimimaan niin selviää tuokin. Onko siellä nyt laatikko vikatilassa vai ecu vai molemmat![]()
Tänään aamulla muuten kävi niin, että käynnistin auton ja vetäisin kepin R -asentoon.veskola kirjoitti: Siitä 5V jännitteestä ilmamassamittarilla voidaan päätellä että eculle sentään tulee sähköt, ja tuskin se auto käynnistyisi jollei tulisiToisaalta jos ecu kokonaisuutena pätkisi niin eiköhän autokin aina sammuisi,kun ruiskutusten ohjaukset tippuvat pois pelistä.
Auto sammui

Uusi starttaus ja auto jäi käymään.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ei kai?M.K kirjoitti:Mitenkähän se jos turbo...esim sen laakerointi.![]()
Luulis semmoisen vian jonkilaisen kilahduksen/kahahduksen/kolahduksen/kirahduksen pitäneen, jos menisi?
Muutenkin tulee ajettua "korva tarkkana" sivuäänien vuoksi, niin se olisi pitänyt kyllä havaita.
Ja edelleen, ne kierroset jää neljän tonnin tienoille.
Kyllä se ilman turboakin pitäisi enemmän esim. kolmosella kiertää.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Nuo sähkölaatikot vaihtavat jo 2500 rpm kohdalla, jos tekee kaasupolimella tietynlaisen liikkeen. Tuo 4200 rpm kuulostaa jo melkoiselta revitykseltä, dieselissä.tatu kirjoitti:Jos laatikko saa tiedon todellisesta kaasupokimen asennosta, ja odottaa että isommalle vaihtoon vaadittavat maksimikierrokset saavutetaan,mutta kun kone ei saavuta tuota kierroslukua, kaasupoljinta nostettaessa hieman vaihtaa kuitenkin heti isommalle? Eli laatikkohan toimii periaatteessa juuri kuten pitääkin, koneesta vaan puuttuu puhti ja maksimikierrokset?
Juu aivan varmasti _laatikossa_ ei ole vika vaan elektroniikassa, joka ohjaa laatikkoa ja konetta. Edelleen mun korvaan nuo kuvatut ominaisuudet kuulostaa laatikon ohjaukseen liittyviltä, mutta voihan se siinä auton vieressä/ajossa vaikuttaa ihan erilaiselta. Koskas se huoltoaika olikaan, niin selviää mysteeri...Ari66 kirjoitti:Pikahuolto sulki kuitenkin laatikkovian mahdollisuuden heti "varman" oloisena pois.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ei savuta.petri.n kirjoitti:Savuttako se mese ajossa, kun sitä polkee. Ettei olis sitten syöttöpumpussa tai sen ajoituksessa vikaa.Aika mielenkiintoista, paitsi Arille joka lystin maksaa.
No, onneksi sattui rahamiehelle.
![]()
Eikä savuttanut "normaalitilassakaan" ollessaan.
Vai rahamiehelle?
Joo, jos sellaiseksi lasketaan että max. kolmella sadalla on varaa nyt korjata kuussa.
Eli taitaa tulla useamman vuoden remontti....

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Pitäiskö? Aattelin vaan, että jos turbo ei ole enää normaalilla tavalla pelissä, niin sehän vaikuttaa suoraa moottorin kaasujen vaihtoon ja imuilman määrään.Ari66 kirjoitti:Ei kai?M.K kirjoitti:Mitenkähän se jos turbo...esim sen laakerointi.![]()
Luulis semmoisen vian jonkilaisen kilahduksen/kahahduksen/kolahduksen/kirahduksen pitäneen, jos menisi?
Muutenkin tulee ajettua "korva tarkkana" sivuäänien vuoksi, niin se olisi pitänyt kyllä havaita.
Ja edelleen, ne kierroset jää neljän tonnin tienoille.
Kyllä se ilman turboakin pitäisi enemmän esim. kolmosella kiertää.


177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Jos se yhtään lohduttaa, tai no miksi ihmeessä lohduttaisi, niin ei ole ensimmäinen eikä varmasti viimeinen joka laittaa lainarahalla mersun liikennöintikuntoon. Pikkusen siinä http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 862#103862 lompakonpohjan läpi näkyi valo kun tuo Vilma laitettiin liikenteeseen. Oli justiinsa kuukausi ennen tuota jo kertaalleen hajonnut ja silloin meni 400 euroo, ja sitten taas 2000...ja sitten piti vielä laittaa ahdinta, ja pumppua ja suodatinta ja pakoputkeaAri66 kirjoitti:Vai rahamiehelle?
Joo, jos sellaiseksi lasketaan että max. kolmella sadalla on varaa nyt korjata kuussa.
Eli taitaa tulla useamman vuoden remontti....



Lisää tietoa: www.skg.fi
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Moottorinohjausyksikkö:
Tänään tuli sen puolen kansi avattua.
Eipä siellä näemmä ilman asianmukaisia mittalaitteita ja testereitä paljoa ole tehtävissä
Sulakkeet sentään ymmärsi tarkistaa ja ne olivat ehjät, samalla tietty varovaisesti kokeiltua liittimien asianmukainen istuvuus.
Turbo:
Sitäkin vähän hämmästelin, sen verran mitä nyt pakkasessa ja ahtaassa välissä näkee.
Hukkaportin toiminta on vähän epäselvää.
Kun moottori oli seis, se pitkä akseli oli kokonaan ulkona eli siis takimmaisessa asennossaan moottorin takaosaa kohti.
Etupäässä akselia on alipainekello, josta menee letku jollekin magneettiventtiilille josta johdetaan alipaine hukkaportin alipainekellolle.
Onko siis oikein, että lepoasennossa akseli on moottorin takaosaan päin täysin ulkona?
Ja onko silloin hukkaportti kiinni vai auki?
Jos näin, niin vetääkö alipainekello hukkaportin auki vaiko kiinni?
Vai mitenköhän päin tuo oikein toimii oikeaoppisesti tässä motorissa?
Jotenkin se magneettiventtiili hukkaporttia kuitenkin ohjaa.
Arvoitus on vain se, että miten.
Taas olis WIS:lle käyttöä
Mistäköhän edes englanninkielisenä sen löytäisi... vaikkapa sopivaa korvausta vastaan....
Harkinnassa alkaa kohta olla mersun testerikin.
Eihän se maksa kuin reilut pari tonnia, ilmeisesti.
Mutta ilman WIS:iä ei silläkään tee mitään.
Tänään tuli sen puolen kansi avattua.
Eipä siellä näemmä ilman asianmukaisia mittalaitteita ja testereitä paljoa ole tehtävissä

Sulakkeet sentään ymmärsi tarkistaa ja ne olivat ehjät, samalla tietty varovaisesti kokeiltua liittimien asianmukainen istuvuus.
Turbo:
Sitäkin vähän hämmästelin, sen verran mitä nyt pakkasessa ja ahtaassa välissä näkee.
Hukkaportin toiminta on vähän epäselvää.
Kun moottori oli seis, se pitkä akseli oli kokonaan ulkona eli siis takimmaisessa asennossaan moottorin takaosaa kohti.
Etupäässä akselia on alipainekello, josta menee letku jollekin magneettiventtiilille josta johdetaan alipaine hukkaportin alipainekellolle.
Onko siis oikein, että lepoasennossa akseli on moottorin takaosaan päin täysin ulkona?
Ja onko silloin hukkaportti kiinni vai auki?
Jos näin, niin vetääkö alipainekello hukkaportin auki vaiko kiinni?
Vai mitenköhän päin tuo oikein toimii oikeaoppisesti tässä motorissa?
Jotenkin se magneettiventtiili hukkaporttia kuitenkin ohjaa.
Arvoitus on vain se, että miten.
Taas olis WIS:lle käyttöä

Mistäköhän edes englanninkielisenä sen löytäisi... vaikkapa sopivaa korvausta vastaan....

Harkinnassa alkaa kohta olla mersun testerikin.
Eihän se maksa kuin reilut pari tonnia, ilmeisesti.
Mutta ilman WIS:iä ei silläkään tee mitään.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Mikäli se on hukkaportillinen ahdin, esim GT25, niin eiköhän se alipaineella vedetä kiinni. Ainakin minun Vilmassa on semmonen modattuna siten, että sitä vedetään kiinni toisesta ahtimesta otetulla painekellon jousella ja ahtopaine työntää sen auki. [Edit: Vilman ahdin on siis otettu semmosesta, jossa alunperin alipaineella ohjataan ahdinta mutta nyt se on muutettu paineella toimivaksi]Ari66 kirjoitti:Turbo:
Käykö siinä nyt niin, että se imasee sen tangon kun koneen käynnistää ?
Mikäli se on VNT ahdin niin en sano mitään

Ai että kun olisi ahtopainemittari nyt paikoillaan...vetäisi suoraan alipaineen ahtimelle, niin ainakin se olisi hetken eliminoituna.
[edit]: Lainataan vähän kuvaa: http://www.kolumbus.fi/salovaarat/tbo/Img_0642.jpg
tuo varmaankin aiheuttaa ahaa elämyksen vai ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Jaa-a....niin pitkälle tutkimus ei vielä edennyt.veskola kirjoitti:Käykö siinä nyt niin, että se imasee sen tangon kun koneen käynnistää ?
Mutta jotenkin mutuna, ettei imaisisi...
Sinne kun ei kunnolla näe päältä päin ja kättä näillä pakkasilla talvitakki päällä sinne ei oikein voi turvallisesti sovittaa...
Tai sitten pitäis irroittaa tuulettimen siivet ainakin...

Ja jos ei imaise, niin se saattaa tietty johtua vikamoodissa olostakin, vai....
Magneettiventtiilihän sitä ohjaa ja se taas saanee tietonsa ECU:lta, olettaisin...
Jos sen karan/tangon pitäisi imaistua sisäasentoon, niin tutkin huomenna.
Sen verran sinne varmaan jostain kolosta näkisi, nytkähtääkö....
Merkistä minäkään en osaa sanoa vielä sitä taikka tätä...veskola kirjoitti:Mikäli se on VNT ahdin niin en sano mitään![]()

Kuva kertoi paljon, kiitos.veskola kirjoitti: tuo varmaankin aiheuttaa ahaa elämyksen vai ?
Ahdin on tosiaan kutakuinkin tuon näköinen, ainakin periaatteeltaan.
Sinne kuvassa alla olevaan alipainerasiaan/alipainekelloon tulee letku magneettiventtiililtä.
Ja tuo valkoisen renkaan alla oleva kara, se on siis täysin ulkona moottori pysäytettynä.
Kun sitä karaa liikuttaa sisään päin eli alipainekelloon päin, niin siellä tuntuu jousivastus olevan vastassa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Mielenkiintoista. Ilmamassamittarin pitäis antaa paikallaan kaasu pohjassa ainakin 4 volttia. Jos ei anna vika on mittarissa tai ilmankulussa. Onko ilmanpuhdistin kunnossa? Ettei ole imuputkessa västäräkkiä niinkuin yhdessä taksipassatissa? Sitten on tietysti mahdollista että on katti hajonnut ja kenno on putkessa poikittain tai levinnyt johonkin änkkäriin. Onkos tuossa kumisia paineletkuja? Jos on niin polkiessa letkujen pitäisi pullistella selvästi. Jos ei pullistele vikaa on just maffissa tai ilmankulussa tai hukkaportissa/ohjauksessa.
Vikamahdollisuuksia on monia, siksi kannattaakin rauhoittua ja odotella,että pääsee sinne korjaamoon. Jotenkin on sellainen kutina, ettei vika ole suuren suuri.
Vikamahdollisuuksia on monia, siksi kannattaakin rauhoittua ja odotella,että pääsee sinne korjaamoon. Jotenkin on sellainen kutina, ettei vika ole suuren suuri.
E 290TDT Avantgarde
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Eipä tullut mieleen paikallaan polkea kaasua pohjaan....Ville S. kirjoitti:Mielenkiintoista. Ilmamassamittarin pitäis antaa paikallaan kaasu pohjassa ainakin 4 volttia.

Mutta tyhjäkäynnistä jonnekin noin 2000-2500 rpm se antoi sen 1,0 - 1,4 volttia.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Oliko tämä tieto tästä kyseisestä ahdetusta moottorista ? En väitä vastaan mutta ajattelin, että mittari olisi skaalattu siten, että antaisi suuria lukemia vasta kun ahtopainekkin on noussut huippuunsa, jolloin virtauskin on maksimissa. Ahtopainehan ei nouse paikallaan huudatettaessa kuin johonkin 20...50 % arvoon. Tuota tasustaa vasten tuo 1...1,4 V vaikuttaa ihan järkeenkäyvältä.Ville S. kirjoitti:Mielenkiintoista. Ilmamassamittarin pitäis antaa paikallaan kaasu pohjassa ainakin 4 volttia. Jos ei anna vika on mittarissa tai ilmankulussa.
Voihan se tietysti olla, että se on skaalattu noin, kukapa sen tietää mitä guntterin mielessä on liikkunut kun on softaa vääntänyt

Niin pirullinen yhtälö kun ei tiedä mikä on seurausta ja mikä on syy. Olen samaa mieltä Villen kanssa, ettei vika voi suuren suuri olla. Eikös siinä ole kumista ahtoputkea matkalla, ota siitä ote sormilla ja toisella kädellä kaasu(vaijeri) pohjaan. Koveneeko ahtoputki kun kierrokset menee 'tappiin'. Ihan rohkeasti vain ei se siitä hajoaAri66 kirjoitti:Ja jos ei imaise, niin se saattaa tietty johtua vikamoodissa olostakin, vai....
Magneettiventtiilihän sitä ohjaa ja se taas saanee tietonsa ECU:lta, olettaisin...

Ajetteleppas jos siellä on se alipaineletku jotenkin irtipoikki -> ahtopaine ei koskaan pääse nousemaan. Miltäs kuulostaa ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Sepä se. Melkoisen kädetön ja hölmökin olo, kun ei tuon toimintaperiaatetta ymmärrä.veskola kirjoitti: Niin pirullinen yhtälö kun ei tiedä mikä on seurausta ja mikä on syy.
Jonkinmoinen lohkokaavio olisi poikaa.
No, kunhan tuon oikkuja on parikin vuotta seuraillut, niin tiedä millainen "guru" sitä sitten kokemuksen ja erehdyksen kautta on

Onhan siellä putkea, mutta käden ujuttaminen turvallisesti sinne onkin sitten toinen juttuveskola kirjoitti:Eikös siinä ole kumista ahtoputkea matkalla, ota siitä ote sormilla ja toisella kädellä kaasu(vaijeri) pohjaan.

Loogiselta sekin.veskola kirjoitti: Ajetteleppas jos siellä on se alipaineletku jotenkin irtipoikki -> ahtopaine ei koskaan pääse nousemaan. Miltäs kuulostaa ?
Pitää nyt tänään vielä näiden ohjeiden kanssa yrittää asiaa tutkia.
Ja katsoa se ilmanputsari + kanava putsarille saakka.
Kelikin oikein otollinen, -16 ºC

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Tilanne on heikko edelleen.vesa kirjoitti:Mikäs Arilla tilanne? Joko vika on löytynyt?tarrat tuli,kiitos!
Maanantainahan auto sammahti heti käynnistyksen jälkeen, enkä sitä sitten sen ihmeemmin kummastellut sillä kertaa.
Mutta tiistaina se ei sitten tahtonut käynnistyä ollenkaan.
Ikään kuin ei saisi polttoainetta.
Siitä sitten vaihdattamaan polttoaineen pääsuodatinta ja karkeasuodatinta.
Eipä auttanut sekään.
Sitten ilmansuodatin ja uusi Exide X-treme 100 Ah -akku.
Vika päällä edelleen.
Turbon hukkaportti ei näyttäisi liikkuvan, ainakaan jos paikallaan antaa kierroksia kolmeen tonniin saakka.
Mutta edelleenkään en tiedä, onko se akseli ulkona ollessaan kiinni vaiko auki.
Ja porttiahan ohjaa magneettiventtiili jollain tavalla.
Eli vaikka se ei liikkuisikaan ja jos moottorin on jossain hätäkäyttötilassa, niin ehkä se ei silloin "käskyä" saakaan.
No, perjantaina Veholle.....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Ettei vaan olisi se ajonesto siinä pumpun kupeessa rikki. Jos on niin multa löytyy kaksi sellaista, ja koko pumppukin, älä turhaan osta Veholta.
Kyllä se hukkis on auki kun tanko on työntyneenä eteen, käyntiin laittaessa pitää vetäytyä taakse, tuskimpa se paikallaan ahtaa kiloa niin että porttia aukeaisi. Parasta olisi liittää ahtomittari siihen imusarjan kerääjäputkeen.
Ahtomittari pitää kuulua jokaisen turboauton mittarivalikoimaan, piste. Siis kunnollinen ahtomittari, oli vakio tai ei.
Kyllä se hukkis on auki kun tanko on työntyneenä eteen, käyntiin laittaessa pitää vetäytyä taakse, tuskimpa se paikallaan ahtaa kiloa niin että porttia aukeaisi. Parasta olisi liittää ahtomittari siihen imusarjan kerääjäputkeen.
Ahtomittari pitää kuulua jokaisen turboauton mittarivalikoimaan, piste. Siis kunnollinen ahtomittari, oli vakio tai ei.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Hyvä tietää, voi vaikka tulla tarpeeseen vielä.Mauri H. kirjoitti:Ettei vaan olisi se ajonesto siinä pumpun kupeessa rikki. Jos on niin multa löytyy kaksi sellaista, ja koko pumppukin, älä turhaan osta Veholta.
Mutta ajoneston logiikka hämärä.
Miksi se ei sitten kokonaan pysäytä autoa tai estä käynnistymästä?
Vai fundeeraako ajonesto että vie rosvo auto vaan, mutta ajellaan rauhallisesti ettei tule haaveria

Samaa mieltä ja varmaan tulee laittamiin sellainenkin vielä.Mauri H. kirjoitti:Ahtomittari pitää kuulua jokaisen turboauton mittarivalikoimaan, piste. Siis kunnollinen ahtomittari, oli vakio tai ei.
Tänään aamulla vaikea käynnistymisproseduuri oli toisintoa eilisestä.
Mutta lämmettyään hyrrää kuin kolli uuninpankolla.
(Paitsi ne tehot edelleen kateissa).
Auto päivän töissä parkkipaikalla ja startti sujui aivan normaalisti.
Pakkasta tosin mittarin mukaan vain -1,5 ºC, aamulla oli -14 ºC.
Mikä ihmeen logiikka lienee tuossa lämpötilassa

Luulisi, että sähkövian kyseessä ollen aina olisi samat murheet.
Taitaa olla näitä Twilight Zone -juttuja.... tai Microsoftin tekemä softa koneessa...

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Mutta jospa se vika vielä paikallistuisi ennen huoltoa. Voisi soittaa Veholle ja peruuttaa ajan
Nehän kuitenkin "löytää" sieltä 10 muuta vikaa ennenkuin puhdistavat sen hapettuneen liitoksen 


ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Joo, ihan kuin jouluaattoa odottelisiM.K kirjoitti: Enää kaksi yötä, alkaa jännittää

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Faktaa VAG:n ilmamassamittarin mittauksesta ilman merkin testeriä.
Oskilloskooppi signaalijohtoon ja toinen maihin (mittaus rinnan), polkaistaan paikallan kaasu pohjaan. Käppyrän täytyy sekunnissa käydä
yli neljässä voltissa.
Kuten ennemmin oli maininta VW:n tuotteissa käytetään pierburgin mittareita, jotka ovat (myyjän mukaan) MB:n koneisiin tehtyjä. Tarkoitan pelkkiä sähköantureita ilman koteloa. Mittaus lienee sama myös pierburgin mittarissa.
Hinta n. 100€. On halvempi kuin VW:n oma.
Oskilloskooppi signaalijohtoon ja toinen maihin (mittaus rinnan), polkaistaan paikallan kaasu pohjaan. Käppyrän täytyy sekunnissa käydä

Kuten ennemmin oli maininta VW:n tuotteissa käytetään pierburgin mittareita, jotka ovat (myyjän mukaan) MB:n koneisiin tehtyjä. Tarkoitan pelkkiä sähköantureita ilman koteloa. Mittaus lienee sama myös pierburgin mittarissa.
Hinta n. 100€. On halvempi kuin VW:n oma.
E-SARJA T-Model (S210) E 300 T Turbo-D (210.225)Ari66 kirjoitti:Tutkailin vielä noita varaosanumeroita.
Joku EPC -guru jos voisi vahvistaa, olenko oikeassa että osanumero ilmamassa-anturille on A 000 094 12 48 ?
(Auton malli siis 210.225 ja moottori 606.962).
Sen perusteella ko. osa Saksassa olisi vain 254.04 euroa.
Ja postikuluthan tuskin kymppiä enempää tekee...
En nyt kyllä vielä ole tilaamassa ennen kuin Veholla on asia tutkittu.
Bosch 0 281 002 152 Ilmamassatunnistin Vm. - 03/1997 - Vm. 06/1999
Alkuperäisnumero 000 094 12 48
Linkitetyt ajoneuvot:
E-SARJA (W210) - E 200 CDI (210.007) 07.98-06.99
E-SARJA (W210) - E 220 CDI (210.006) 07.98-06.99
E-SARJA T-Model (S210) - E 220 T CDI 07.98-06.99
http://www.fusti.fi/osahaku/osan_tiedot ... 352&oid=25
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Mulla olis yleismittarissa kyllä huippuarvojenkin mittaus, mutta hirvittää se kaasun polkeminen pohjaan.timo76 kirjoitti:Faktaa VAG:n ilmamassamittarin mittauksesta ilman merkin testeriä.
Oskilloskooppi signaalijohtoon ja toinen maihin (mittaus rinnan), polkaistaan paikallan kaasu pohjaan. Käppyrän täytyy sekunnissa käydäyli neljässä voltissa.
Jos antais vaan katsastusmiehen särkeä moottorin

Osaatko sanoa tarkemmin minkä VW -mallin ja vuosimallin mittaria osaisi kysellä ja olisi mersuun yhteensopiva?timo76 kirjoitti: Kuten ennemmin oli maininta VW:n tuotteissa käytetään pierburgin mittareita, jotka ovat (myyjän mukaan) MB:n koneisiin tehtyjä. Tarkoitan pelkkiä sähköantureita ilman koteloa. Mittaus lienee sama myös pierburgin mittarissa.
Hinta n. 100€. On halvempi kuin VW:n oma.
Ja kuka niitä myy?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Tää on ollut kyllä mielenkiintoinen ongelma. Mä odotan innolla perjantaita, jolloin pääset auton kanssa korjaamolle. Foorumilla on yritetty kovasti veikata monenlaisia vaihtoehtoja. Huomaa että ongelma on kiinnostanut myös muita.
Aika vähän tuntuu olevan 4-venttiilisiä 300 turbodieseleitä foorumilaisilla. Luulisi, että muuten olisi tästä ogelmasta tullut "omakohtaisia" kokemuksia. Ai niin jollainhan taisi olla samanlainen auto ja vika oli ns. "väylävika". Tekisi mieli arvata, että vika on ilmamassamittarissa. Sen takia koska se on ikäänkuin suljettu pois vikamahdollisuuksista.
Kerran yhessä w202 cdi:ssä (200 cdi vm.2000) kävi niin, että yhtäkkiä katosi autosta voima. Syy oli tuolloin Vehon mukaan automaattilaatikon nopeudentunnistimessa, siis sellaisen ne oli vaihtanut ja auto toimi taas kun uusi. Sulla on varmaan erilainen laatikko kun 2000 v. 200 cdi:ssä. Toisella kerralla kun voima hävisi autosta, niin turbon letku oli halki. Mutta silloin mustaa savua tulee runsaasti jo puolella kaasulla pakoputkesta.
Miten käy, jos on tankannut vettä dieselin seassa? Vaurioituuko pumppu?
Aika vähän tuntuu olevan 4-venttiilisiä 300 turbodieseleitä foorumilaisilla. Luulisi, että muuten olisi tästä ogelmasta tullut "omakohtaisia" kokemuksia. Ai niin jollainhan taisi olla samanlainen auto ja vika oli ns. "väylävika". Tekisi mieli arvata, että vika on ilmamassamittarissa. Sen takia koska se on ikäänkuin suljettu pois vikamahdollisuuksista.
Kerran yhessä w202 cdi:ssä (200 cdi vm.2000) kävi niin, että yhtäkkiä katosi autosta voima. Syy oli tuolloin Vehon mukaan automaattilaatikon nopeudentunnistimessa, siis sellaisen ne oli vaihtanut ja auto toimi taas kun uusi. Sulla on varmaan erilainen laatikko kun 2000 v. 200 cdi:ssä. Toisella kerralla kun voima hävisi autosta, niin turbon letku oli halki. Mutta silloin mustaa savua tulee runsaasti jo puolella kaasulla pakoputkesta.
Miten käy, jos on tankannut vettä dieselin seassa? Vaurioituuko pumppu?
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=28533Ari66 kirjoitti:Osaatko sanoa tarkemmin minkä VW -mallin ja vuosimallin mittaria osaisi kysellä ja olisi mersuun yhteensopiva?
Ja kuka niitä myy?
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=27383
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=9448
Niin tai ne kenellä on varaa tuommoseen autoon niiden ei tarvitse vaivautua korjailemaan / pohtimaan mikä siinä on vikanakardaani kirjoitti:Aika vähän tuntuu olevan 4-venttiilisiä 300 turbodieseleitä foorumilaisilla. Luulisi, että muuten olisi tästä ogelmasta tullut "omakohtaisia" kokemuksia.

Lisää tietoa: www.skg.fi
Siis VAG-tuotteisiin kuten seatin dieseleihin kannattaa ostaa mersun ilmamassamittari, on siis mersussa halvempi. Ja pitäisi myös kulkea paremmin. Näinpäin asian olen nähnyt tehtävän. Yksi autosähköliike myös kertoi tämän todeksi. Heillä on hyllyssä mersun ilmamäärämittareita, joita asennetaan muihin merkkeihin, kuten Seat.