Juu. No mut jos vähän löytyis osviittaa miten noi arvot pitäis toisiinsa suhtautua, niin kyllähän tossa manuaali kaasullakin vähän kartalle pääsee, eihän tää kuitenkaan niin raketti tiedettä ole vaikka siltä välillä tuntuukin.MiHe kirjoitti:Niin, ongelma on että se testi tarttee tehdä kontrolloiduissa olosuhteissa mihin epämääräinen kiihdytys ei kuulu... TOKI sieltä starista löytyy täyskaasuajon testikin mutta...Merimies-Toni kirjoitti: Ok. No minulta ei puutu sitten kuin diagnoosi.
Om612 valuttaa diisselit tankkiin
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
en mä ainakaan ymmärrä suutinkartoista ja mersun painepyynneistä yhtään mitään... jos se sulla näyttää pumpun pyyntiarvon niin sitähän se on pakko yrittää tulkita. Hek. kohtaisesti en usko että se vika tuolta kovan paineen puolelta täyspyynneillä löytyyMerimies-Toni kirjoitti:Juu. No mut jos vähän löytyis osviittaa miten noi arvot pitäis toisiinsa suhtautua, niin kyllähän tossa manuaali kaasullakin vähän kartalle pääsee, eihän tää kuitenkaan niin raketti tiedettä ole vaikka siltä välillä tuntuukin.MiHe kirjoitti:Niin, ongelma on että se testi tarttee tehdä kontrolloiduissa olosuhteissa mihin epämääräinen kiihdytys ei kuulu... TOKI sieltä starista löytyy täyskaasuajon testikin mutta...Merimies-Toni kirjoitti: Ok. No minulta ei puutu sitten kuin diagnoosi.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
miten niin lekkeriksi, harvisnaisen tekniikkapainotteisestihan tässä mennään, ei olla kunnolla (vielä) v*ttuiltu toisellemme (johtunee osallistujien vähäisyydestä) ja pyrkimys löytää vika vielä elääsakke88 kirjoitti:Tämä topicin kirjoittelu kun meni ihan lekkeri peliksi, niin pannaan sitten löylyä lisää kiukaaseen.
Mitä sitä aloituskirjoittajan oli laittaa tuollaisen nössökkämoottorin Jeepin nokalle, kun olisi sitä parempaakin ollut tarjolla. Jos ymmärsin oikein kirjoituksista, että kiihtyvyyttä, nopeutta ja vääntöä täytyisi olla reilusti. Tuosta moottorista ei oikein saa niistä mitään edellämainituista.
Jos itse rakentaisin tuollaisen " hybridin " niin nokalle nousisi kunkkumoottori sarjaturbotuksella ja vähän muutakin. No se oli mielipiteeni.

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Ok. No tämä on ihan tehtaalta tullut tällä koneella. Mersu ja Jeeppi kun oli joskus vähän samaa yhtiöö. Ja eukon duuni autohan tämä on. On mulla tossa 7.5 litran bensa käsikin, niin ei tarvi huolestua turhaan.sakke88 kirjoitti:Tämä topicin kirjoittelu kun meni ihan lekkeri peliksi, niin pannaan sitten löylyä lisää kiukaaseen.
Mitä sitä aloituskirjoittajan oli laittaa tuollaisen nössökkämoottorin Jeepin nokalle, kun olisi sitä parempaakin ollut tarjolla. Jos ymmärsin oikein kirjoituksista, että kiihtyvyyttä, nopeutta ja vääntöä täytyisi olla reilusti. Tuosta moottorista ei oikein saa niistä mitään edellämainituista. Jos itse rakentaisin tuollaisen " hybridin " niin nokalle nousisi kunkkumoottori sarjaturbotuksella ja vähän muutakin. No se oli mielipiteeni.
Ihan hyvin tossa Mersun koneessakin tosin potku riittää ja toimiessaan hyvä moottori, että en oikein ymmärrä pointtiasi.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Älä huoli. Tuskin ymmärtää itsekään juttujansa tohtorinhattu silmillään.Merimies-Toni kirjoitti:Ok. No tämä on ihan tehtaalta tullut tällä koneella. Mersu ja Jeeppi kun oli joskus vähän samaa yhtiöö. Ja eukon duuni autohan tämä on. On mulla tossa 7.5 litran bensa käsikin, niin ei tarvi huolestua turhaan.sakke88 kirjoitti:Tämä topicin kirjoittelu kun meni ihan lekkeri peliksi, niin pannaan sitten löylyä lisää kiukaaseen.
Mitä sitä aloituskirjoittajan oli laittaa tuollaisen nössökkämoottorin Jeepin nokalle, kun olisi sitä parempaakin ollut tarjolla. Jos ymmärsin oikein kirjoituksista, että kiihtyvyyttä, nopeutta ja vääntöä täytyisi olla reilusti. Tuosta moottorista ei oikein saa niistä mitään edellämainituista. Jos itse rakentaisin tuollaisen " hybridin " niin nokalle nousisi kunkkumoottori sarjaturbotuksella ja vähän muutakin. No se oli mielipiteeni.
Ihan hyvin tossa Mersun koneessakin tosin potku riittää ja toimiessaan hyvä moottori, että en oikein ymmärrä pointtiasi.
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
no niin popcornit esiin!laineracing kirjoitti:Älä huoli. Tuskin ymmärtää itsekään juttujansa tohtorinhattu silmillään.Merimies-Toni kirjoitti:Ok. No tämä on ihan tehtaalta tullut tällä koneella. Mersu ja Jeeppi kun oli joskus vähän samaa yhtiöö. Ja eukon duuni autohan tämä on. On mulla tossa 7.5 litran bensa käsikin, niin ei tarvi huolestua turhaan.sakke88 kirjoitti:Tämä topicin kirjoittelu kun meni ihan lekkeri peliksi, niin pannaan sitten löylyä lisää kiukaaseen.
Mitä sitä aloituskirjoittajan oli laittaa tuollaisen nössökkämoottorin Jeepin nokalle, kun olisi sitä parempaakin ollut tarjolla. Jos ymmärsin oikein kirjoituksista, että kiihtyvyyttä, nopeutta ja vääntöä täytyisi olla reilusti. Tuosta moottorista ei oikein saa niistä mitään edellämainituista. Jos itse rakentaisin tuollaisen " hybridin " niin nokalle nousisi kunkkumoottori sarjaturbotuksella ja vähän muutakin. No se oli mielipiteeni.
Ihan hyvin tossa Mersun koneessakin tosin potku riittää ja toimiessaan hyvä moottori, että en oikein ymmärrä pointtiasi.

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Juu. En minäkään. Olis ollut hyvä teko syy käydä polttaa karstat pois...MiHe kirjoitti:en mä ainakaan ymmärrä suutinkartoista ja mersun painepyynneistä yhtään mitään... jos se sulla näyttää pumpun pyyntiarvon niin sitähän se on pakko yrittää tulkita. Hek. kohtaisesti en usko että se vika tuolta kovan paineen puolelta täyspyynneillä löytyyMerimies-Toni kirjoitti:Juu. No mut jos vähän löytyis osviittaa miten noi arvot pitäis toisiinsa suhtautua, niin kyllähän tossa manuaali kaasullakin vähän kartalle pääsee, eihän tää kuitenkaan niin raketti tiedettä ole vaikka siltä välillä tuntuukin.MiHe kirjoitti:Niin, ongelma on että se testi tarttee tehdä kontrolloiduissa olosuhteissa mihin epämääräinen kiihdytys ei kuulu... TOKI sieltä starista löytyy täyskaasuajon testikin mutta...Merimies-Toni kirjoitti: Ok. No minulta ei puutu sitten kuin diagnoosi.
Kyllä se varmaan se imuvuoto kiusana on. Pari hunttia ja liikaa vapaa aikaa mennyt vaan jo noihin putkien / letkujen uusimiseen, niin haluis vähän tarkemmin pähkäillä mistä se nyt vuotaa.
Jos nyt aikaisemmin oli ulosanti epäselvää, niin oireista päättelisin että:
- seistessä ilma kerääntyy jonnekkin korkeapaine pumpun ja suuttimien välille (Siis rail putkeen)
- Imupuolelle se ei voi tulla koska korkeapainepumpulta paluuseen lähtevässä linjassa tavara lähtee heti startin pyörähdettyä liikkeelle, eikä sieltä ihan yksittäisiä pieniä ilmakuplia lukuunottamatta ilmaa tule.
-Auto starttaa heti rail paineen noustua riittävästi.
-Auton asento vaikuttaa merkittävästi starttaus aikaan joten tuskin on rail paine säädin, tai anturi.
Ollaanko samoilla linjoilla?
-
- Mersumies
- Viestit: 2606
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
No ilmankos, ovat laittaneet saken kiusaksi väärän koneen tehtaalla. Eihän se mikään ihme ole ettei vikaa löydy.Merimies-Toni kirjoitti:Ok. No tämä on ihan tehtaalta tullut tällä koneella. Mersu ja Jeeppi kun oli joskus vähän samaa yhtiöö. Ja eukon duuni autohan tämä on. On mulla tossa 7.5 litran bensa käsikin, niin ei tarvi huolestua turhaan.sakke88 kirjoitti:Tämä topicin kirjoittelu kun meni ihan lekkeri peliksi, niin pannaan sitten löylyä lisää kiukaaseen.
Mitä sitä aloituskirjoittajan oli laittaa tuollaisen nössökkämoottorin Jeepin nokalle, kun olisi sitä parempaakin ollut tarjolla. Jos ymmärsin oikein kirjoituksista, että kiihtyvyyttä, nopeutta ja vääntöä täytyisi olla reilusti. Tuosta moottorista ei oikein saa niistä mitään edellämainituista. Jos itse rakentaisin tuollaisen " hybridin " niin nokalle nousisi kunkkumoottori sarjaturbotuksella ja vähän muutakin. No se oli mielipiteeni.
Ihan hyvin tossa Mersun koneessakin tosin potku riittää ja toimiessaan hyvä moottori, että en oikein ymmärrä pointtiasi.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Kyllä maailmaan aina muutama mielensä pahoittaja mahtuu.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
En epäile etteikö näillä eväillä vika tulis kuntoon, mutta koska rahoilleni olisi muutakin käyttöä, niin ajattelin seuraavaksi vaihtaa tuon suuttimien paluu letkun. Takaosa on tuolla kaartuvan tulipellin alla piilossa joten mahdollista pientä ulkoista vuotoakin on mahdoton havaita. Jos tuo rail paineen säädinkin jää tosiaan auki asentoon kone sammuksissa, niin se pääsisi tuon suuttimien paluu letkun kautta valumaan tyhjäksi varsinki keula ylhäällä.
Saa näemmä tota paluuletkua metallisilla liittimillä, nythän ne on muovia.
Tänään taas perä pari kolmekymmentä senttiä ylempänä n. Sekunnissa käyntiin. Kirkkaissa linjoissa ei yhtä ainutta pientä ilmakuplaa lukuunottamatta ilmaa(kp pumppu - railin pää). Kp pumpun paluussa polttoaine lähtee liikkeelle välittömästi startin alkaessa.
Saa näemmä tota paluuletkua metallisilla liittimillä, nythän ne on muovia.
Tänään taas perä pari kolmekymmentä senttiä ylempänä n. Sekunnissa käyntiin. Kirkkaissa linjoissa ei yhtä ainutta pientä ilmakuplaa lukuunottamatta ilmaa(kp pumppu - railin pää). Kp pumpun paluussa polttoaine lähtee liikkeelle välittömästi startin alkaessa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Sain ulkomaan sivuilta sen käsityksen, että tuo suodattimen päällä oleva paluun kolmitie venttiili ohjaisi ilmat suoraan tankkiin myös kylmänä "sisäisen kierron" ollessa päällä, joka selittäisi sen ettei rail putkeen kerääntynyt ilma näkyisi enää kierrossa kirkkaissa letkuissa koneen käynnistyttyä.
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Tuo itkuhan loppuu siihen kun vaihtaa kaikki tankin imusihdin ja suuttimenkärjen valiset osat uusiin.
Ihmetyttää vaan tällainen vianetsintä joka vaan venyy ja venyy eikä ratkaisua löydy.
Ihmetyttää vaan tällainen vianetsintä joka vaan venyy ja venyy eikä ratkaisua löydy.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Varmasti toimiva ratkaisu jos haluaa laittaa rahaa haisemaan ja korvata myös toimivat komponentit uusilla. Minun tapani ratkaista ongelmat on kuitenkin vähän erillainen, jos se ärsyttää sinua, niin voit viettää viikonloppusi lukemalla jotain toista topikkia.sompio kirjoitti:Tuo itkuhan loppuu siihen kun vaihtaa kaikki tankin imusihdin ja suuttimenkärjen valiset osat uusiin.
Ihmetyttää vaan tällainen vianetsintä joka vaan venyy ja venyy eikä ratkaisua löydy.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
En sitä enää löydä kun on tullut aika paljon noita sivuja lueskeltua. Eiköhän siitä googlella sopivalla hakusanalla juttua löydy. Ideahan siinä on kuitenkin lämmittää polttoainetta.sakke88 kirjoitti:Merimies-Toni kirjoitti:Sain ulkomaan sivuilta sen käsityksen, että tuo suodattimen päällä oleva paluun kolmitie venttiili ohjaisi ilmat suoraan tankkiin myös kylmänä "sisäisen kierron" ollessa päällä, joka selittäisi sen ettei rail putkeen kerääntynyt ilma näkyisi enää kierrossa kirkkaissa letkuissa koneen käynnistyttyä.
Laittaisitko linkin mistä kyseisen venttiilin toiminnasta kerrotaan ?
Siinä kolmitieventtiilissä täytyy kaiken järjen mukaan olevan termostaatti ohjaus, jos paluupuolelta löpöt menee suoraan tankille eikä kierrätä yhtään kolmitieventtiilin tavoin löpöä sisäiseen kiertoon.
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Jopa tämä säie on venyny pitkäksi.. Pakko kertoa omakohtaisia kokemuksia eri autosta toki, mutta voi kuitennii löytyä jotaki vinkkiä. Vuosia sitte ku eka kertaa vaihtoin pa suodattimen omaan om613 konneeseen, sain aikaseksi tuon vian. Ei tarttenu keulan olla palijua ylöspäin, kun tuli pitkä startti. Vaihdoin silloin suodattimen liittimeen jonku samankokoisen näköisen o-renkaan, mutta eihän se niin käy. Paikallinen Mersunkorjaaja sano että käytä niitä oikeita vihreitä renkaita. Piti vaihtaa kaikki o-renkaat suodattimelta lähtien korkeapainepumpulle asti. Onko Jeepisä samallailla sammutusventtiili vai mikä se on siellä siirtopumpun lähellä? Siinäkin vois olla jotain sanomista..
Mietin silloin itekki takaiskuventtiileitä, primeripumppuja ja vaikka mitä, mutta kun tarkasti ajattellee nesteen käyttäytymistä putkessa, niin ei niitä tuossa tilanteessa tarvi, kunhan ei ole ilmavuotoja. Ja ilmavuotoja tulee niistä o-renkaista, jotka ovat hankautuneet kantikkaiksi. Tai sitten niistä kovista muoviputkista, jotka ovat irronneet löysänneistä kiinnittimistä ja hankautuneet puhki vesipumpun ratasta vasten tai sitten muuten vaan halkeilleet lämpötilojen vaihteluista. Saattopa olla eka suutinrikka rempassa, että Ammattimies vaihto sellaisen putkenpätkän sammutusventtiilin korkeapainepumpun väliin. Se ei vaikuttanu vielä tartin pituuteen, mutta saattaisi vaikuttaa.
Jos paluuputkissa on ilmavuotoja, en kyllä käsitä, miten se ilma pääsisi imupuolelle? Täytyy olla vikaa siinä suodattimen päällä olevassa venttiilissä, minkä toimintaa en oppinut ymmärtämään silloin, enkä usko nytkään vian aiheuttajaksi. Onkos siinä metallisesa suodattimesa sama venttiili? Tuskin se ilma menee korkeapainepumpun takaiskujen läpi taaksepäin. Eikä taida liikkua ilma siirtopumpussakaan taaksepäin.
No, jos se paineensäätöventtiilin kautta pääsee rail tyhjäksi, voisi kestää tartata. Mutta sitten varmaan näkyisi ja tuntuisi voimanotossa.. eikä silloinkaan imupuolelle tulisi ilmakuplia.
Korkeapainepumppuhan alkaa joskus vuotamaan, voiskohan siellä olla pikku o-renkaissa alkavaa vuotoa? Oon vaihtanu ite ne ja samalla uusin takaiskut. Ei se kyllä tehny pitkää tarttia sillon, kasteli kylmänä hetken aikaa laturinremmiä diiselillä..
Nuinpa minä pähkäilin..
Mietin silloin itekki takaiskuventtiileitä, primeripumppuja ja vaikka mitä, mutta kun tarkasti ajattellee nesteen käyttäytymistä putkessa, niin ei niitä tuossa tilanteessa tarvi, kunhan ei ole ilmavuotoja. Ja ilmavuotoja tulee niistä o-renkaista, jotka ovat hankautuneet kantikkaiksi. Tai sitten niistä kovista muoviputkista, jotka ovat irronneet löysänneistä kiinnittimistä ja hankautuneet puhki vesipumpun ratasta vasten tai sitten muuten vaan halkeilleet lämpötilojen vaihteluista. Saattopa olla eka suutinrikka rempassa, että Ammattimies vaihto sellaisen putkenpätkän sammutusventtiilin korkeapainepumpun väliin. Se ei vaikuttanu vielä tartin pituuteen, mutta saattaisi vaikuttaa.
Jos paluuputkissa on ilmavuotoja, en kyllä käsitä, miten se ilma pääsisi imupuolelle? Täytyy olla vikaa siinä suodattimen päällä olevassa venttiilissä, minkä toimintaa en oppinut ymmärtämään silloin, enkä usko nytkään vian aiheuttajaksi. Onkos siinä metallisesa suodattimesa sama venttiili? Tuskin se ilma menee korkeapainepumpun takaiskujen läpi taaksepäin. Eikä taida liikkua ilma siirtopumpussakaan taaksepäin.
No, jos se paineensäätöventtiilin kautta pääsee rail tyhjäksi, voisi kestää tartata. Mutta sitten varmaan näkyisi ja tuntuisi voimanotossa.. eikä silloinkaan imupuolelle tulisi ilmakuplia.
Korkeapainepumppuhan alkaa joskus vuotamaan, voiskohan siellä olla pikku o-renkaissa alkavaa vuotoa? Oon vaihtanu ite ne ja samalla uusin takaiskut. Ei se kyllä tehny pitkää tarttia sillon, kasteli kylmänä hetken aikaa laturinremmiä diiselillä..
Nuinpa minä pähkäilin..
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Varmasti toimiva ratkaisu jos haluaa laittaa rahaa haisemaan ja korvata myös toimivat komponentit uusilla. Minun tapani ratkaista ongelmat on kuitenkin vähän erillainen, jos se ärsyttää sinua, niin voit viettää viikonloppusi lukemalla jotain toista topikkia.
Älä nyt hyvä ihminen polta päreitäs kommenttini tähden! Jatka vaan rauhassa vianetsintää.
Minulla kanssa on ongelmia tuon M112 koneen kanssa ja välillä meinaa mennä hermot.
Taitaa olla M112 koneen ongelma että menee nesteet öljyjensekaan jakopäänkopan kautta.
Mitä nyt poikani on käynyt katsomassa muutamia ostoehdokkaita niin kaikissa on öljyntäyttökorkit olleet kermapurkinkorkkeja.
Älä nyt hyvä ihminen polta päreitäs kommenttini tähden! Jatka vaan rauhassa vianetsintää.
Minulla kanssa on ongelmia tuon M112 koneen kanssa ja välillä meinaa mennä hermot.
Taitaa olla M112 koneen ongelma että menee nesteet öljyjensekaan jakopäänkopan kautta.
Mitä nyt poikani on käynyt katsomassa muutamia ostoehdokkaita niin kaikissa on öljyntäyttökorkit olleet kermapurkinkorkkeja.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Kirkkaat putket/ o-renkaat uusin.Korjaaja kirjoitti:Jopa tämä säie on venyny pitkäksi.. Pakko kertoa omakohtaisia kokemuksia eri autosta toki, mutta voi kuitennii löytyä jotaki vinkkiä. Vuosia sitte ku eka kertaa vaihtoin pa suodattimen omaan om613 konneeseen, sain aikaseksi tuon vian. Ei tarttenu keulan olla palijua ylöspäin, kun tuli pitkä startti. Vaihdoin silloin suodattimen liittimeen jonku samankokoisen näköisen o-renkaan, mutta eihän se niin käy. Paikallinen Mersunkorjaaja sano että käytä niitä oikeita vihreitä renkaita. Piti vaihtaa kaikki o-renkaat suodattimelta lähtien korkeapainepumpulle asti. Onko Jeepisä samallailla sammutusventtiili vai mikä se on siellä siirtopumpun lähellä? Siinäkin vois olla jotain sanomista..
Mietin silloin itekki takaiskuventtiileitä, primeripumppuja ja vaikka mitä, mutta kun tarkasti ajattellee nesteen käyttäytymistä putkessa, niin ei niitä tuossa tilanteessa tarvi, kunhan ei ole ilmavuotoja. Ja ilmavuotoja tulee niistä o-renkaista, jotka ovat hankautuneet kantikkaiksi. Tai sitten niistä kovista muoviputkista, jotka ovat irronneet löysänneistä kiinnittimistä ja hankautuneet puhki vesipumpun ratasta vasten tai sitten muuten vaan halkeilleet lämpötilojen vaihteluista. Saattopa olla eka suutinrikka rempassa, että Ammattimies vaihto sellaisen putkenpätkän sammutusventtiilin korkeapainepumpun väliin. Se ei vaikuttanu vielä tartin pituuteen, mutta saattaisi vaikuttaa.
Jos paluuputkissa on ilmavuotoja, en kyllä käsitä, miten se ilma pääsisi imupuolelle? Täytyy olla vikaa siinä suodattimen päällä olevassa venttiilissä, minkä toimintaa en oppinut ymmärtämään silloin, enkä usko nytkään vian aiheuttajaksi. Onkos siinä metallisesa suodattimesa sama venttiili? Tuskin se ilma menee korkeapainepumpun takaiskujen läpi taaksepäin. Eikä taida liikkua ilma siirtopumpussakaan taaksepäin.
No, jos se paineensäätöventtiilin kautta pääsee rail tyhjäksi, voisi kestää tartata. Mutta sitten varmaan näkyisi ja tuntuisi voimanotossa.. eikä silloinkaan imupuolelle tulisi ilmakuplia.
Korkeapainepumppuhan alkaa joskus vuotamaan, voiskohan siellä olla pikku o-renkaissa alkavaa vuotoa? Oon vaihtanu ite ne ja samalla uusin takaiskut. Ei se kyllä tehny pitkää tarttia sillon, kasteli kylmänä hetken aikaa laturinremmiä diiselillä..
Nuinpa minä pähkäilin..
Imupuolella ei ilmaa ja tavara liikkuu heti kp pumpun paluussa kun kone pyörii.
Se mielestäni kyllä voi aiheuttaa pitkää starttia jos rail tyhjenee auton seistessä. Ilma ku painuu kasaan, niin siinä railissakin on jonkun verran tilavuutta, että tyhjään putkeen saadaan se liki parisataa baaria painetta Startilla kerättyä Eihän se sitten ajossa tunnu kun putki on täynnä.. En nyt enää oikein muuta keksi.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Töissä kun on noita putkia nesteellä koeponnistettu, niin huomaa kyllä heti painemittarista jos sinne putkeen on jäänyt ilmaa kun aletaan drygiä nostamaan lopullisiin lukemiin. Jos on ilmattu hyvin niin maksimi paine tulee hetkessä, jos on jäänyt ilmaa niin se kiipeää pikkuhiljaa ylös. Näyttää aikalailla samalta kun katsoo tota moottorin live dataa rail paineesta. Imupuolelle jos on ilmaa niin se paine yleensä heittelee, painepuolella nousee tasaisesti.
Viimeksi muokannut Merimies-Toni, La 24.11.2018 14:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
2004. On tehty 647 lla sekä 612. Australiassa ja Itävallassa.sakke88 kirjoitti:Minkä vuotinen tuo sinun Jeeppi on ?
Autowikistä katsoin että siinä olisi OM647 moottori.
http://www.autowiki.fi/index.php/Jeep_Grand_Cherokee_WJ" onclick="window.open(this.href);return false;
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
M112 moottorissa korkin kerma on ominaisuus, se muovinen täyttöputki ja korkki noin 10cm irti kannesta niin on sen verran kylmänä kokoajan että kaikissa huoltamissani autoissa on korkki kermassa. Koskee myös m113sompio kirjoitti:Varmasti toimiva ratkaisu jos haluaa laittaa rahaa haisemaan ja korvata myös toimivat komponentit uusilla. Minun tapani ratkaista ongelmat on kuitenkin vähän erillainen, jos se ärsyttää sinua, niin voit viettää viikonloppusi lukemalla jotain toista topikkia.
Älä nyt hyvä ihminen polta päreitäs kommenttini tähden! Jatka vaan rauhassa vianetsintää.
Minulla kanssa on ongelmia tuon M112 koneen kanssa ja välillä meinaa mennä hermot.
Taitaa olla M112 koneen ongelma että menee nesteet öljyjensekaan jakopäänkopan kautta.
Mitä nyt poikani on käynyt katsomassa muutamia ostoehdokkaita niin kaikissa on öljyntäyttökorkit olleet kermapurkinkorkkeja.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
En mistään. Om612: seen oon osat hakenut. Ei osannut Vehon varaosamyyjäkään kertoa mikä ero niillä on. 612 vetolevy tossa ainakin oli, 647 ssä on paksumpi ja ihan eri näköinenkin. Tai ainakin Dodge Sprintteriin 647: aan 2004-2006 tuli se paksumpi malli kun toi 612 vetolevy ei kestänyt niissä.sakke88 kirjoitti:Euroopan markkinoille ilmoitettin OM647 moottorilla.Merimies-Toni kirjoitti:2004. On tehty 647 lla sekä 612. Australiassa ja Itävallassa.sakke88 kirjoitti:Minkä vuotinen tuo sinun Jeeppi on ?
Autowikistä katsoin että siinä olisi OM647 moottori.
http://www.autowiki.fi/index.php/Jeep_Grand_Cherokee_WJ" onclick="window.open(this.href);return false;
Mistä olet katsonut moottorityypin autostasi ?
Eikä toi autovikikään aina niin luotettava ole....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Ainakin mun osanumerot on kaikki viitanneet om612:seen. Mikä se selkein ero noilla on?sakke88 kirjoitti:Merimies-Toni kirjoitti:En mistään. Om612: seen oon osat hakenut. Ei osannut Vehon varaosamyyjäkään kertoa mikä ero niillä on. 612 vetolevy tossa ainakin oli, 647 ssä on paksumpi ja ihan eri näköinenkin. Tai ainakin Dodge Sprintteriin 647: aan 2004-2006 tuli se paksumpi malli kun toi 612 vetolevy ei kestänyt niissä.sakke88 kirjoitti:Euroopan markkinoille ilmoitettin OM647 moottorilla.Merimies-Toni kirjoitti:2004. On tehty 647 lla sekä 612. Australiassa ja Itävallassa.sakke88 kirjoitti:Minkä vuotinen tuo sinun Jeeppi on ?
Autowikistä katsoin että siinä olisi OM647 moottori.
http://www.autowiki.fi/index.php/Jeep_Grand_Cherokee_WJ" onclick="window.open(this.href);return false;
Mistä olet katsonut moottorityypin autostasi ?
Eikä toi autovikikään aina niin luotettava ole....
Minulla on molempia moottorityyppejä OM 612 ja OM 647 ja erilaiset ovat polttoaineen siirtotekniikassa.
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
M112 moottorissa korkin kerma on ominaisuus, se muovinen täyttöputki ja korkki noin 10cm irti kannesta niin on sen verran kylmänä kokoajan että kaikissa huoltamissani autoissa on korkki kermassa. Koskee myös m113[/quote]
Ainakaan tuossa minun Paavossa E320 ei korkissa ollut kermaa ennen kuin alkoi valuttaa nesteitä öljyn sekaan. Kuitenkin viisivuotta minulla ennen kuin oire tuli ja sittempä olikin homma selvä.
Ne jotka on ottaneet M112 koneen jakopäänkopan irti ovat nähneet sen heikon kohdan josta se pettää, eli ne o-renkaat joitten kautta neste menee pumpulta lohkoon. Niissä ei ole minkään näköistä estettä joka estyäisi tiivisteen lommahtamisen sisäänpäin. Minun koneessa toinen lähti vesikiertoon ja törrötti kannen vesikanavasta ja toinenkin oli jo irtoamaisillaan. Jos noissa renkaissa olisi sisäpuolinen tuki niin konehan olisi luja kuin kivikiuas
Ainakaan tuossa minun Paavossa E320 ei korkissa ollut kermaa ennen kuin alkoi valuttaa nesteitä öljyn sekaan. Kuitenkin viisivuotta minulla ennen kuin oire tuli ja sittempä olikin homma selvä.
Ne jotka on ottaneet M112 koneen jakopäänkopan irti ovat nähneet sen heikon kohdan josta se pettää, eli ne o-renkaat joitten kautta neste menee pumpulta lohkoon. Niissä ei ole minkään näköistä estettä joka estyäisi tiivisteen lommahtamisen sisäänpäin. Minun koneessa toinen lähti vesikiertoon ja törrötti kannen vesikanavasta ja toinenkin oli jo irtoamaisillaan. Jos noissa renkaissa olisi sisäpuolinen tuki niin konehan olisi luja kuin kivikiuas
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Ainakaan tuossa minun Paavossa E320 ei korkissa ollut kermaa ennen kuin alkoi valuttaa nesteitä öljyn sekaan. Kuitenkin viisivuotta minulla ennen kuin oire tuli ja sittempä olikin homma selvä.sompio kirjoitti:M112 moottorissa korkin kerma on ominaisuus, se muovinen täyttöputki ja korkki noin 10cm irti kannesta niin on sen verran kylmänä kokoajan että kaikissa huoltamissani autoissa on korkki kermassa. Koskee myös m113
Ne jotka on ottaneet M112 koneen jakopäänkopan irti ovat nähneet sen heikon kohdan josta se pettää, eli ne o-renkaat joitten kautta neste menee pumpulta lohkoon. Niissä ei ole minkään näköistä estettä joka estyäisi tiivisteen lommahtamisen sisäänpäin. Minun koneessa toinen lähti vesikiertoon ja törrötti kannen vesikanavasta ja toinenkin oli jo irtoamaisillaan. Jos noissa renkaissa olisi sisäpuolinen tuki niin konehan olisi luja kuin kivikiuas[/quote]
Asia selvä. Sitten kaikki sadat autot ovat vuotaneet nestettä sekopäästä.
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Mutulla vastaan että Polttoainejärjestelmä uudempi ja turbo/EGR sähköohjattuja (ainakin OM613--> OM648 menee noin).Merimies-Toni kirjoitti:[
Ainakin mun osanumerot on kaikki viitanneet om612:seen. Mikä se selkein ero noilla on?
Uudemmissa siis syöttöpumppu tankissa ja ei kärsi enää samoin noista o-rengasongelmista, sen sijaan tulee määränsäädin pumpun kylkeen mikä voi temppuilla.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Jep. Ainakin noi kirkkaiden putkien osanumerot viittaa 612 moottoriin. Samoin kp pumppu Ja vetolevy jonka vaihdoin. Turbossa alipainekello kyljessä ja mekaaninen siirtopumppu tosiaan kp pumpun yläpuolella. Siinä uskossa olen elänyt että 612 toi olisi.MiHe kirjoitti:Mutulla vastaan että Polttoainejärjestelmä uudempi ja turbo/EGR sähköohjattuja (ainakin OM613--> OM648 menee noin).Merimies-Toni kirjoitti:[
Ainakin mun osanumerot on kaikki viitanneet om612:seen. Mikä se selkein ero noilla on?
Uudemmissa siis syöttöpumppu tankissa ja ei kärsi enää samoin noista o-rengasongelmista, sen sijaan tulee määränsäädin pumpun kylkeen mikä voi temppuilla.
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Jeepin keulalla mersun 270 koneet on kaikki olleet OM612 mitä muutamaa korjailtu.
Ei muuten ihme että osalla löytyy kermat korkista kun ensin väärä auto ja nyt kun auto alkaa selvitä on moottori väärä
Ei muuten ihme että osalla löytyy kermat korkista kun ensin väärä auto ja nyt kun auto alkaa selvitä on moottori väärä

wiimax.fi
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Muuten, eiköstä korkiapainepumppu pumppaa kokoajan täysillä ja rail-paineen sääjin päästä paluukiertoon sitten ylimääräisen aineen niin että tahottu paine toteutuu? Korkeapainepumpusta lähtee paluukiertoon vain mäntien ohivuotava polttoaine. Minkähän verran ruukaa sieltä tulla vuotoa? No, vuotava pumppu toimii yhtä huonosti nokka ylläällä kuin vaaterisaki.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Ainakin live datan mukaan se ajossa seuraa pyyntiä hyvin ja tosiaan ei sovi oireisiin.Korjaaja kirjoitti:Muuten, eiköstä korkiapainepumppu pumppaa kokoajan täysillä ja rail-paineen sääjin päästä paluukiertoon sitten ylimääräisen aineen niin että tahottu paine toteutuu? Korkeapainepumpusta lähtee paluukiertoon vain mäntien ohivuotava polttoaine. Minkähän verran ruukaa sieltä tulla vuotoa? No, vuotava pumppu toimii yhtä huonosti nokka ylläällä kuin vaaterisaki.
Eikös tuo siirtopumppukkin työnnä tunnottomasti tavaraa tulemaan? Mihinkäs sen "ylituotto" menee? Kp pumpun paluuseen(ko)???, vai ottaako kp pumppu kaiken vastaat mitä tarjotaan?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Se on toi wikipedia touhu vähän semmosta, että jos väärä tieto on jollain sivulla, niin se kopioitu sieltä kymmenelle muillekkin.dealer kirjoitti:Jeepin keulalla mersun 270 koneet on kaikki olleet OM612 mitä muutamaa korjailtu.
Ei muuten ihme että osalla löytyy kermat korkista kun ensin väärä auto ja nyt kun auto alkaa selvitä on moottori väärä