Edellinen omistaja on aikoinaan tuonut oman GLK:ni muuttoautona USA:sta. Nyt se pukkaa koodia P229FE1 "Rakenneosan 'NOx-tunnistin' signaali ei ole uskottava."
Surffasin muutaman tusinaa näitä NOx-keskusteluja eri palstoilla ja törmäsin mm. tällaiseen
mbworld.org
Tuo viesti koskee Kanadaa ja seuraavassa viestissä sama asia USA:ta koskien.
Siellä siis Mersun paikalliset tytäryhtiöt (Mercedes-Benz Canada Inc. ja Mercedes-Benz USA LLC) tekevät takaisinkutsuna muutostyön päästöjärjestelmään, mihin sisältyy softan päivitystä ja aika paljon osia: the diesel oxidation catalyst, diesel particulate filter, SCR catalyst, NOx sensors, particulate matter sensor, and oxygen sensor.
Takaisinkutsu (ainakin Kanadassa) koskee v. 2009-2016 OM642 ja OM651 BlueTEC II Diesel koneita.
Tarkistin oman VIN-numeroni tuolla USA:n ilmoituksessa mainitulla sivulla ja takaisinkutsu tosiaan koskee tätä kotteroani:
WDCGG0EB1EGxxxxxx 2014 Mercedes-Benz GLK250 (OM651) ---- Status
Vehicle (VIN) Eligible for Emissions Modification? ------------------ Yes
Emissions Modification Approved by EPA and CARB? ---------------- Yes
Emissions Modification Completed? ----------------------------------- No
Vehicle has Extended Emissions Warranty? -------------------------- Pending
Schedule a visit at your local dealer or for further assistance with scheduling please call the Customer Assistance Center at 833-841-9362.
En nyt ole lähdössä USA:han teettämään muutostöitä, mutta aika surkeaa ettei tällaista sitten ole ilmeisesti sovittu Euroopassa/Suomessa
Taidan kuitenkin yrittää ottaa yhteyttä "MB Finland":iin ja kysellä että millä perusteella tällaista muutostyötä ei tarjota täällä.