BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3085
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Mistähän M108:sia pitää nostaa? Ajattelin hommata sellaisen painopisteruuvin asennukseen, mutta tutkittuani moottoria totesin sen tarpeettomaksi, sillä esim. IKL:n vempelettä ei saa millään kiinni M108:siin, joten oli tyydyttäävä kuormaliinasta tehtyyn nostoliinaan.
Koneen nosto piti paikalleen piti suorittaa kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla en saanut koneen ja lootan välistä linjaa millään kohdalleen ja ährätessä huomasin lisäksi moottorinkannakkeen olevan ylösalaisin, uusiksi..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3085
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Heräsin aamuyöstä, enkä sitten saanut enää unta, joten vedin haalarit niskaan otsalampun päähän ja kävin asentamassa koneen.

Sujui, kun hain höylättyä pattinkia ja tein vaihdelaatikon ja koneen alle tuen, jolla sain koneen perän laskettua samaan linjaan laatikon kanssa. Sitten pulteilla vedätin kiinni varovasti. Vielä pitää ennen muuhun ryhtymistä äärimmäisen veemäisessä paikassa olevat kaksi ylintä vaihdelaatikon ja moottorin välistä pulttia tuseerata paikalleen ja sitten joku pyörittämään konetta, että saan kuusi pulttia automaattilaatikosta vauhtipyörään kiinni, mikähän niissä lienee momentti..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Vastaa Viestiin