W124 230CE --> Turbo --> Vapari
- SledgeHammer
- Vakiokalustoa
pikaisen katselmuksen mukaan mitä pro turbolla katsoivat niin ainakin kansi on haljennut oikein miehekkäästi ja pakosarjakin oli samalla ratkennut kollektorin juuresta.
taitaapi mennä auto vaihtoon remontin jälkeen
- tai sitten ottaa samalla seuraavan askeleen kun kerran kone pitää muutenkin nyt avata ja vaihtaa ainakin kansi.

- tai sitten ottaa samalla seuraavan askeleen kun kerran kone pitää muutenkin nyt avata ja vaihtaa ainakin kansi.

No ,lohdutuksen sanana tuo 230:sen kansi ei ole kallis, onhan noita "hieman" tyyriimpiäkin kansia mersuissaJoni P. kirjoitti:pikaisen katselmuksen mukaan mitä pro turbolla katsoivat niin ainakin kansi on haljennut oikein miehekkäästi ja pakosarjakin oli samalla ratkennut kollektorin juuresta.

Noitahan sattuu, oliko kansi ikinä irti ennen turbotusta?
Sen verran mitä olen seurannut Bmw-foorumilla noita 325i turbotuksia niin eikös kannentiivisteen syytä olla kuparia tai jonkin sortin liekkirenkaat ? ainakin jos ahdot ovat hiukankin korkeammat ja myös puristussuhteen olla tietenkin niitä vastaavat...
Ei varmaan mikään ihme jos vakiopahvi ei kestä tosin halkeileehan noita kansia ihan vapareissakin.
Ei varmaan mikään ihme jos vakiopahvi ei kestä tosin halkeileehan noita kansia ihan vapareissakin.

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
On niitä 102 bensakoneita keltaisessa pörssissä myynnissä ja ei kun hieman matalemmat männät kehiin ja että kestävyys paranee tai hommaat jostain kannen ja muutamalla kympillä kannentiivisteen ja pulttaat kiinni ja lasket hieman ahtopaineita ettei kone halkea uudestaan....ei se kannen vaihto ole kova homma vaihtaa....
tiedetään, mutta kansipahvi ei ole periksi antanut, vaan itse kansi on haljennut ja valuttanut nesteet sekä sylinteriin että pakosarjaan ja öljyjen joukkoon. huomenna purkamaan konetta ja katsomaan 100% varmuudella vauriot.Petri M. kirjoitti:Sen verran mitä olen seurannut Bmw-foorumilla noita 325i turbotuksia niin eikös kannentiivisteen syytä olla kuparia tai jonkin sortin liekkirenkaat ? ainakin jos ahdot ovat hiukankin korkeammat ja myös puristussuhteen olla tietenkin niitä vastaavat...
kunnon teräksiset kynsi liekkirenkaat niin varmasti pitää....kokemusta onpetska kirjoitti:Kupari tiivisteessä on minun tietääkseni sitä vikaa että tahtoo mennä Öljyt ja vedet sekaisin kaikista huolimatta.... joten ei oikei kannattavaa laittaa katu autoon mutta kisakäyttö on sitten oma lukunsa mutta onkos joku pelannut turbo autojen kanssa enempi joka voisi valaista asiaaa....
ja edelleenkään se vakio kannentiiviste ei pettänyt vaan itse kansi halkesijesse kirjoitti:Pahoittelut, oli mielenkiintoinen projekti seurata. Minkälaisilla ahtopaineilla ajelit kun losahti ja oliko kannentiiviste vakiotavaraa?

0,48 bar oli ennen kuin jysähti ja 35tkm ehdin ajaa...
Katsotaan nyt josko saisi taas kesäkuun alkuun mennessä tuon kotteron liikenteeseen uudella, portatulla kannella.
Luulis noitten kansien nyt tollaset maltilliset puoli baaria kestävän. Meinaatko vielä yrittää samalla kokoonpanolla ja samoilla paineilla? Ajattelin vaan että jos sattui huono kansi kohdalle? Mikäs sen kannen muuten oikeastaan halkaisee, onko se sylinterissä oleva paine ja kannen lämpökuorma yhdistettynä vai?
juu, vaihdettiin cossu sierran kaasuläppä ja läppärunko...JuhaE kirjoitti:eikös koneeseen tehty muutoksia säädön jälkeen ja ei säädetty uudestaan?(joo, en jaksanut lukea topikkia uudestaan)
säätöaikaa odottelin ~3 viikkoa kun tuntui että ei oikein alavääntö ainakaan ollut sitä mitä ennen.
tiedän kyllä että sillä voi olla osuutta asiaan kun ei oltu uudelleen säädetty...
- laineracing
- Mersumies
mielenkiinto heräsi kun itsellä on samanlainen pata turbona myös...minkäs kokoisia venttiileitä tulee uuteen kanteen vai isonnetaanko ollenkaan? pystyisikkö/raaskikko kattoo rikkinäisestä kannesta kuinka isot imu venat sais laitettua ilman että menee vesitilaan puhki...ajatellut laittaa tossa kesän mittaan n.49mm imu venat jos vaan mahdollista...oletkos muuten käyttänyt kantta virtaus penkissä että paljonko virtaa?oliko koneeseen muuten vaihdettu matalempia mäntiä vai??
aika ja rahat näyttää mitä tehdään...laineracing kirjoitti:mielenkiinto heräsi kun itsellä on samanlainen pata turbona myös...minkäs kokoisia venttiileitä tulee uuteen kanteen vai isonnetaanko ollenkaan? pystyisikkö/raaskikko kattoo rikkinäisestä kannesta kuinka isot imu venat sais laitettua ilman että menee vesitilaan puhki...ajatellut laittaa tossa kesän mittaan n.49mm imu venat jos vaan mahdollista...oletkos muuten käyttänyt kantta virtaus penkissä että paljonko virtaa?oliko koneeseen muuten vaihdettu matalempia mäntiä vai??
katsotaan nyt viitsiikö tuossa tiedemiestä ryhtyä leikkimään sen vanhan kannen kanssa kun on kädet muutenkin täynnä hommia että ei tahdo ehtiä kokoa autoa kasaamaan missään vaiheessa. Pakko ne remonttirahat on nyt sillä aikaa tienata kun auto seisoo

konetta ei edes avattu kun se ahdettiin.
Jaahas, huomenna olis tarkoitus vihdoin ja viimein saada uusi kansi paikoilleen ja auto takaisin ajoon, tosin ensin pitää saada uusi säätöaika, ettei vain vahingossakaan käy vanhanaikaisesti.
On muuten kohtalaisen heikon näköinenkin tuo M102 kansi kun vertaa esim. bmw:n ja ford:in kansiin. Seinämät ovat todella ohuita jo ilman avartamistakin. Eipähän ainakaan enää tule epäilystäkään siitä että ahtopaineet jäävät tuohon missä ne nyt ovat vuoden verran jo olleetkin ja suurimmat himot toteutetaan tuolla uudella turboprojektilla ja mersu saa jäädä käyttöautoksi.
Kuva vanhasta kannesta ja uudesta, ~100tkm ajetusta vierekkäin.

On muuten kohtalaisen heikon näköinenkin tuo M102 kansi kun vertaa esim. bmw:n ja ford:in kansiin. Seinämät ovat todella ohuita jo ilman avartamistakin. Eipähän ainakaan enää tule epäilystäkään siitä että ahtopaineet jäävät tuohon missä ne nyt ovat vuoden verran jo olleetkin ja suurimmat himot toteutetaan tuolla uudella turboprojektilla ja mersu saa jäädä käyttöautoksi.
Kuva vanhasta kannesta ja uudesta, ~100tkm ajetusta vierekkäin.

Nyt on taas 3tkm takana pelkkää ajoa ja auto toimii niin hyvin että harmittaa ihan kun joutuu rahapulassa myymään laitteen pois tuossa helmikuussa kun muuttoauton karanteeni päättyy.
Eli auto vapautuu myyntiin helmikuussa jos joku tältä palstalta vaikka sen ensisijaisesti haluaisi omakseen (menisi hyvään kotiin niin ei harmittaisi kaikki se upotettu raha ja aika).
Eli auto vapautuu myyntiin helmikuussa jos joku tältä palstalta vaikka sen ensisijaisesti haluaisi omakseen (menisi hyvään kotiin niin ei harmittaisi kaikki se upotettu raha ja aika).
Tämä projekti tuli päätökseen kun pitkien tulliasioiden setvimisen jälkeen tästä autosta tuli eilisestä lähtien apari vapari, eli auton arvo minulle nyt täysi nolla.
Paperisota päättyi lopputulokseen:
- en saa ajaa autolla
- autoa ei saa myydä
Eli ei muuta kuin vanteet, hifit ja turbokilkkeet myyntiin ja auton saa vaikka joku kriminaali polttaa minun puolestani.
Nyt aloitamme projektin MB230CE Turbo --> MB230CE.
Välillä näinkin päin
itse asiassa koko sotkuun syypää on isäukkoni joka on vuodesta 88 lähtien työskennellyt ulkomailla eikä ollut tajunnut ostaa verovapaata autoa, jolloin ehdotin että ostetaan tollanen ja minä maksan sen mutta papereissa auto saa vaihtaa omistajaa vasta sen 3 vuoden kuluttua.
Eli ryhdyin tietty varustamaan auto oman mieleni mukaan kun kerran sillä ajelin ja makselin sitä pois pikkuhiljaa. Mutta nyt kun helmikuussa se kolme vuotta tuli täyteen ja autollakin oli muutama ostaja niin kuinkas kävikään; ei ollut ukko hoitanut paperihommia kunnolla. Nyt karenssiajan päättymistä ei näy ja isälläni ei ole varaa lunastaa autoa takaisin minulta.
Ehdotin että hän maksaa omakustannehinnan kaikista kilkkeistä mutta hän ei olisi halunnut maksaa niistä mitään eikä edes luvannut maksaa takaisin jo maksaamaani summaa autosta.
Lopputulos:
kaikki rahaksi muutettava autosta pois ja pitäkööt ukko mersunsa, sillä ulkomaan hommille ei loppua näy ja minua ei kiinnosta odottaa 10 vuotta jonkun auton kanssa jota en saa edes ajaa kun en enää lain puitteissa kuulu samaan ruokakuntaan auton maahantuojan kanssa. Minua ei kiinnosta muu kuin saada rahani pois, edes osa niistä
Paperisota päättyi lopputulokseen:
- en saa ajaa autolla
- autoa ei saa myydä
Eli ei muuta kuin vanteet, hifit ja turbokilkkeet myyntiin ja auton saa vaikka joku kriminaali polttaa minun puolestani.
Nyt aloitamme projektin MB230CE Turbo --> MB230CE.
Välillä näinkin päin
itse asiassa koko sotkuun syypää on isäukkoni joka on vuodesta 88 lähtien työskennellyt ulkomailla eikä ollut tajunnut ostaa verovapaata autoa, jolloin ehdotin että ostetaan tollanen ja minä maksan sen mutta papereissa auto saa vaihtaa omistajaa vasta sen 3 vuoden kuluttua.
Eli ryhdyin tietty varustamaan auto oman mieleni mukaan kun kerran sillä ajelin ja makselin sitä pois pikkuhiljaa. Mutta nyt kun helmikuussa se kolme vuotta tuli täyteen ja autollakin oli muutama ostaja niin kuinkas kävikään; ei ollut ukko hoitanut paperihommia kunnolla. Nyt karenssiajan päättymistä ei näy ja isälläni ei ole varaa lunastaa autoa takaisin minulta.
Ehdotin että hän maksaa omakustannehinnan kaikista kilkkeistä mutta hän ei olisi halunnut maksaa niistä mitään eikä edes luvannut maksaa takaisin jo maksaamaani summaa autosta.
Lopputulos:
kaikki rahaksi muutettava autosta pois ja pitäkööt ukko mersunsa, sillä ulkomaan hommille ei loppua näy ja minua ei kiinnosta odottaa 10 vuotta jonkun auton kanssa jota en saa edes ajaa kun en enää lain puitteissa kuulu samaan ruokakuntaan auton maahantuojan kanssa. Minua ei kiinnosta muu kuin saada rahani pois, edes osa niistä
Kyllä ne menee vähemmstäkin jos töissäkäyvä keski-ikäinen mies rellestää opiskelevan poikansa lelulla ja kehtaa vielä suuttua kun järkevästi asiasta yritin neuvotella.XUX63 kirjoitti:Otan osaa - toivottavasti ei välit menneet "mutkalle" kovin pahasti
Ja tämän kuukauden verran tahallaan oli varmaan pitkittänyt paperisodan hoitamista kun oli asia tiedossa ja sai sen aikaa kenkiä turbomersua minun kustannuksellani. Kyllä pistää potuttamaan kaikki se aika ja raha mitä on tuohon upotettu.
No ei oo helppoo sulla, mut maä autan miestä mäjessä sen verran , et ostan ne turborojut pois nurkista kuleksimasta kun hyvät kamat kohtuu hintaan saan. Nytkähtää se munkin rojekti nyt kerralla kunnolla eteenpäin kun sain kaikki puuttuvat hilut kerralla. Mut otan ihan oikeesti osaa sun huonoon mäihään Joni P.Joni P. kirjoitti:Kyllä ne menee vähemmstäkin jos töissäkäyvä keski-ikäinen mies rellestää opiskelevan poikansa lelulla ja kehtaa vielä suuttua kun järkevästi asiasta yritin neuvotella.XUX63 kirjoitti:Otan osaa - toivottavasti ei välit menneet "mutkalle" kovin pahasti
Ja tämän kuukauden verran tahallaan oli varmaan pitkittänyt paperisodan hoitamista kun oli asia tiedossa ja sai sen aikaa kenkiä turbomersua minun kustannuksellani. Kyllä pistää potuttamaan kaikki se aika ja raha mitä on tuohon upotettu.

Olisi muuten tarve nyt M102 vakiopakosarjalle, jos joltakulta löytyy niin tarjotkaa rohkeasti sellaistatuovmar kirjoitti: No ei oo helppoo sulla, mut maä autan miestä mäjessä sen verran , et ostan ne turborojut pois nurkista kuleksimasta kun hyvät kamat kohtuu hintaan saan. Nytkähtää se munkin rojekti nyt kerralla kunnolla eteenpäin kun sain kaikki puuttuvat hilut kerralla. Mut otan ihan oikeesti osaa sun huonoon mäihään Joni P.

Tänään lähti kohti uutta kotia nuo herkut:tuovmar kirjoitti:No ei oo helppoo sulla, mut maä autan miestä mäjessä sen verran , et ostan ne turborojut pois nurkista kuleksimasta kun hyvät kamat kohtuu hintaan saan. Nytkähtää se munkin rojekti nyt kerralla kunnolla eteenpäin kun sain kaikki puuttuvat hilut kerralla. Mut otan ihan oikeesti osaa sun huonoon mäihään Joni P.Joni P. kirjoitti:Kyllä ne menee vähemmstäkin jos töissäkäyvä keski-ikäinen mies rellestää opiskelevan poikansa lelulla ja kehtaa vielä suuttua kun järkevästi asiasta yritin neuvotella.XUX63 kirjoitti:Otan osaa - toivottavasti ei välit menneet "mutkalle" kovin pahasti