W124 230CE --> Turbo --> Vapari

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
SledgeHammer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
Paikkakunta: Ritis

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Paska tuuri :cry:
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Harmin paikka :( , olen innolla seurannu projektia täällä foorumilla ja toivottavasti jotain jäi ehjäksikin, että tulevaisuudessakin kuullaan turbon vinkunaa bensamesen pellin alla.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

pikaisen katselmuksen mukaan mitä pro turbolla katsoivat niin ainakin kansi on haljennut oikein miehekkäästi ja pakosarjakin oli samalla ratkennut kollektorin juuresta.

taitaapi mennä auto vaihtoon remontin jälkeen :cry:
- tai sitten ottaa samalla seuraavan askeleen kun kerran kone pitää muutenkin nyt avata ja vaihtaa ainakin kansi. :roll:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joni P. kirjoitti:pikaisen katselmuksen mukaan mitä pro turbolla katsoivat niin ainakin kansi on haljennut oikein miehekkäästi ja pakosarjakin oli samalla ratkennut kollektorin juuresta.

taitaapi mennä auto vaihtoon remontin jälkeen :cry:
- tai sitten ottaa samalla seuraavan askeleen kun kerran kone pitää muutenkin nyt avata ja vaihtaa ainakin kansi. :roll:
No ,lohdutuksen sanana tuo 230:sen kansi ei ole kallis, onhan noita "hieman" tyyriimpiäkin kansia mersuissa :x

Noitahan sattuu, oliko kansi ikinä irti ennen turbotusta?
Tuomo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 30.11.2003 16:04
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Masentava tuuri :(
"Mersu edustaa laatua ja suorituskykyä"
Ex. W123 200D -85
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Sen verran mitä olen seurannut Bmw-foorumilla noita 325i turbotuksia niin eikös kannentiivisteen syytä olla kuparia tai jonkin sortin liekkirenkaat ? ainakin jos ahdot ovat hiukankin korkeammat ja myös puristussuhteen olla tietenkin niitä vastaavat...

Ei varmaan mikään ihme jos vakiopahvi ei kestä tosin halkeileehan noita kansia ihan vapareissakin. :roll:
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

On niitä 102 bensakoneita keltaisessa pörssissä myynnissä ja ei kun hieman matalemmat männät kehiin ja että kestävyys paranee tai hommaat jostain kannen ja muutamalla kympillä kannentiivisteen ja pulttaat kiinni ja lasket hieman ahtopaineita ettei kone halkea uudestaan....ei se kannen vaihto ole kova homma vaihtaa....
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Petri M. kirjoitti:Sen verran mitä olen seurannut Bmw-foorumilla noita 325i turbotuksia niin eikös kannentiivisteen syytä olla kuparia tai jonkin sortin liekkirenkaat ? ainakin jos ahdot ovat hiukankin korkeammat ja myös puristussuhteen olla tietenkin niitä vastaavat...

Ei varmaan mikään ihme jos vakiopahvi ei kestä tosin halkeileehan noita kansia ihan vapareissakin. :roll:
tiedetään, mutta kansipahvi ei ole periksi antanut, vaan itse kansi on haljennut ja valuttanut nesteet sekä sylinteriin että pakosarjaan ja öljyjen joukkoon. huomenna purkamaan konetta ja katsomaan 100% varmuudella vauriot.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Kupari tiivisteessä on minun tietääkseni sitä vikaa että tahtoo mennä Öljyt ja vedet sekaisin kaikista huolimatta.... joten ei oikei kannattavaa laittaa katu autoon mutta kisakäyttö on sitten oma lukunsa mutta onkos joku pelannut turbo autojen kanssa enempi joka voisi valaista asiaaa....
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

petska kirjoitti:Kupari tiivisteessä on minun tietääkseni sitä vikaa että tahtoo mennä Öljyt ja vedet sekaisin kaikista huolimatta.... joten ei oikei kannattavaa laittaa katu autoon mutta kisakäyttö on sitten oma lukunsa mutta onkos joku pelannut turbo autojen kanssa enempi joka voisi valaista asiaaa....
kunnon teräksiset kynsi liekkirenkaat niin varmasti pitää....kokemusta on
Avatar
CH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 477
Liittynyt: To 08.01.2004 18:26
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja CH »

Paska mäihä kyl tosiaa :( ja säki oot sentää nii paljo pistäny aikaa ja RAHAA toho turbotamisee. Alkaa itseäkin itkettää... :cry:
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Avatar
mKA
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 21.01.2004 19:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mKA »

Olisi ylimääräinen 230E (8v) kansi.
Pistä yv:tä jos kiinnostaa.
E34 535i -91 Naturally-aspirated
E28 518tic projekti
exät: 2 x w123 / w124 /3 x bmw
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

mKA kirjoitti:Olisi ylimääräinen 230E (8v) kansi.
Pistä yv:tä jos kiinnostaa.
uusi on ostettu jo ja menossa jo fiksattavaksi saman tien ;)
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Joni P. kirjoitti:uusi on ostettu jo ja menossa jo fiksattavaksi saman tien ;)
Oikeaa puhetta :D Toivotaan tällä kertaa parempaa tuuria.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
mKA
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 21.01.2004 19:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mKA »

Hienoa!
Ei pidä antaa "pienten" vastoinkäymisten lannistaa mieltä.
Onko vielä mitään tietoa miksi halkesi? Liian kovat puristukset?
E34 535i -91 Naturally-aspirated
E28 518tic projekti
exät: 2 x w123 / w124 /3 x bmw
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Pahoittelut, oli mielenkiintoinen projekti seurata. Minkälaisilla ahtopaineilla ajelit kun losahti ja oliko kannentiiviste vakiotavaraa?
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

jesse kirjoitti:Pahoittelut, oli mielenkiintoinen projekti seurata. Minkälaisilla ahtopaineilla ajelit kun losahti ja oliko kannentiiviste vakiotavaraa?
ja edelleenkään se vakio kannentiiviste ei pettänyt vaan itse kansi halkesi :roll:

0,48 bar oli ennen kuin jysähti ja 35tkm ehdin ajaa...

Katsotaan nyt josko saisi taas kesäkuun alkuun mennessä tuon kotteron liikenteeseen uudella, portatulla kannella.
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Luulis noitten kansien nyt tollaset maltilliset puoli baaria kestävän. Meinaatko vielä yrittää samalla kokoonpanolla ja samoilla paineilla? Ajattelin vaan että jos sattui huono kansi kohdalle? Mikäs sen kannen muuten oikeastaan halkaisee, onko se sylinterissä oleva paine ja kannen lämpökuorma yhdistettynä vai?
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

eikös koneeseen tehty muutoksia säädön jälkeen ja ei säädetty uudestaan?(joo, en jaksanut lukea topikkia uudestaan)
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

JuhaE kirjoitti:eikös koneeseen tehty muutoksia säädön jälkeen ja ei säädetty uudestaan?(joo, en jaksanut lukea topikkia uudestaan)
juu, vaihdettiin cossu sierran kaasuläppä ja läppärunko...
säätöaikaa odottelin ~3 viikkoa kun tuntui että ei oikein alavääntö ainakaan ollut sitä mitä ennen.

tiedän kyllä että sillä voi olla osuutta asiaan kun ei oltu uudelleen säädetty...
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

mielenkiinto heräsi kun itsellä on samanlainen pata turbona myös...minkäs kokoisia venttiileitä tulee uuteen kanteen vai isonnetaanko ollenkaan? pystyisikkö/raaskikko kattoo rikkinäisestä kannesta kuinka isot imu venat sais laitettua ilman että menee vesitilaan puhki...ajatellut laittaa tossa kesän mittaan n.49mm imu venat jos vaan mahdollista...oletkos muuten käyttänyt kantta virtaus penkissä että paljonko virtaa?oliko koneeseen muuten vaihdettu matalempia mäntiä vai??
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

laineracing kirjoitti:mielenkiinto heräsi kun itsellä on samanlainen pata turbona myös...minkäs kokoisia venttiileitä tulee uuteen kanteen vai isonnetaanko ollenkaan? pystyisikkö/raaskikko kattoo rikkinäisestä kannesta kuinka isot imu venat sais laitettua ilman että menee vesitilaan puhki...ajatellut laittaa tossa kesän mittaan n.49mm imu venat jos vaan mahdollista...oletkos muuten käyttänyt kantta virtaus penkissä että paljonko virtaa?oliko koneeseen muuten vaihdettu matalempia mäntiä vai??
aika ja rahat näyttää mitä tehdään...

katsotaan nyt viitsiikö tuossa tiedemiestä ryhtyä leikkimään sen vanhan kannen kanssa kun on kädet muutenkin täynnä hommia että ei tahdo ehtiä kokoa autoa kasaamaan missään vaiheessa. Pakko ne remonttirahat on nyt sillä aikaa tienata kun auto seisoo :(

konetta ei edes avattu kun se ahdettiin.
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Jaahas, huomenna olis tarkoitus vihdoin ja viimein saada uusi kansi paikoilleen ja auto takaisin ajoon, tosin ensin pitää saada uusi säätöaika, ettei vain vahingossakaan käy vanhanaikaisesti.

On muuten kohtalaisen heikon näköinenkin tuo M102 kansi kun vertaa esim. bmw:n ja ford:in kansiin. Seinämät ovat todella ohuita jo ilman avartamistakin. Eipähän ainakaan enää tule epäilystäkään siitä että ahtopaineet jäävät tuohon missä ne nyt ovat vuoden verran jo olleetkin ja suurimmat himot toteutetaan tuolla uudella turboprojektilla ja mersu saa jäädä käyttöautoksi.

Kuva vanhasta kannesta ja uudesta, ~100tkm ajetusta vierekkäin.

Kuva
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Nyt on taas 3tkm takana pelkkää ajoa ja auto toimii niin hyvin että harmittaa ihan kun joutuu rahapulassa myymään laitteen pois tuossa helmikuussa kun muuttoauton karanteeni päättyy.

Eli auto vapautuu myyntiin helmikuussa jos joku tältä palstalta vaikka sen ensisijaisesti haluaisi omakseen (menisi hyvään kotiin niin ei harmittaisi kaikki se upotettu raha ja aika).
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Tämä projekti tuli päätökseen kun pitkien tulliasioiden setvimisen jälkeen tästä autosta tuli eilisestä lähtien apari vapari, eli auton arvo minulle nyt täysi nolla.
Paperisota päättyi lopputulokseen:

- en saa ajaa autolla
- autoa ei saa myydä

Eli ei muuta kuin vanteet, hifit ja turbokilkkeet myyntiin ja auton saa vaikka joku kriminaali polttaa minun puolestani.

Nyt aloitamme projektin MB230CE Turbo --> MB230CE.
Välillä näinkin päin

itse asiassa koko sotkuun syypää on isäukkoni joka on vuodesta 88 lähtien työskennellyt ulkomailla eikä ollut tajunnut ostaa verovapaata autoa, jolloin ehdotin että ostetaan tollanen ja minä maksan sen mutta papereissa auto saa vaihtaa omistajaa vasta sen 3 vuoden kuluttua.

Eli ryhdyin tietty varustamaan auto oman mieleni mukaan kun kerran sillä ajelin ja makselin sitä pois pikkuhiljaa. Mutta nyt kun helmikuussa se kolme vuotta tuli täyteen ja autollakin oli muutama ostaja niin kuinkas kävikään; ei ollut ukko hoitanut paperihommia kunnolla. Nyt karenssiajan päättymistä ei näy ja isälläni ei ole varaa lunastaa autoa takaisin minulta.

Ehdotin että hän maksaa omakustannehinnan kaikista kilkkeistä mutta hän ei olisi halunnut maksaa niistä mitään eikä edes luvannut maksaa takaisin jo maksaamaani summaa autosta.

Lopputulos:

kaikki rahaksi muutettava autosta pois ja pitäkööt ukko mersunsa, sillä ulkomaan hommille ei loppua näy ja minua ei kiinnosta odottaa 10 vuotta jonkun auton kanssa jota en saa edes ajaa kun en enää lain puitteissa kuulu samaan ruokakuntaan auton maahantuojan kanssa. Minua ei kiinnosta muu kuin saada rahani pois, edes osa niistä
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Otan osaa - toivottavasti ei välit menneet "mutkalle" kovin pahasti :?
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

XUX63 kirjoitti:Otan osaa - toivottavasti ei välit menneet "mutkalle" kovin pahasti :?
Kyllä ne menee vähemmstäkin jos töissäkäyvä keski-ikäinen mies rellestää opiskelevan poikansa lelulla ja kehtaa vielä suuttua kun järkevästi asiasta yritin neuvotella.

Ja tämän kuukauden verran tahallaan oli varmaan pitkittänyt paperisodan hoitamista kun oli asia tiedossa ja sai sen aikaa kenkiä turbomersua minun kustannuksellani. Kyllä pistää potuttamaan kaikki se aika ja raha mitä on tuohon upotettu.
tuovmar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ti 21.09.2004 11:03

Viesti Kirjoittaja tuovmar »

Joni P. kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Otan osaa - toivottavasti ei välit menneet "mutkalle" kovin pahasti :?
Kyllä ne menee vähemmstäkin jos töissäkäyvä keski-ikäinen mies rellestää opiskelevan poikansa lelulla ja kehtaa vielä suuttua kun järkevästi asiasta yritin neuvotella.

Ja tämän kuukauden verran tahallaan oli varmaan pitkittänyt paperisodan hoitamista kun oli asia tiedossa ja sai sen aikaa kenkiä turbomersua minun kustannuksellani. Kyllä pistää potuttamaan kaikki se aika ja raha mitä on tuohon upotettu.
No ei oo helppoo sulla, mut maä autan miestä mäjessä sen verran , et ostan ne turborojut pois nurkista kuleksimasta kun hyvät kamat kohtuu hintaan saan. Nytkähtää se munkin rojekti nyt kerralla kunnolla eteenpäin kun sain kaikki puuttuvat hilut kerralla. Mut otan ihan oikeesti osaa sun huonoon mäihään Joni P. :cry:
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

tuovmar kirjoitti: No ei oo helppoo sulla, mut maä autan miestä mäjessä sen verran , et ostan ne turborojut pois nurkista kuleksimasta kun hyvät kamat kohtuu hintaan saan. Nytkähtää se munkin rojekti nyt kerralla kunnolla eteenpäin kun sain kaikki puuttuvat hilut kerralla. Mut otan ihan oikeesti osaa sun huonoon mäihään Joni P. :cry:
Olisi muuten tarve nyt M102 vakiopakosarjalle, jos joltakulta löytyy niin tarjotkaa rohkeasti sellaista :oops:
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

tuovmar kirjoitti:
Joni P. kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Otan osaa - toivottavasti ei välit menneet "mutkalle" kovin pahasti :?
Kyllä ne menee vähemmstäkin jos töissäkäyvä keski-ikäinen mies rellestää opiskelevan poikansa lelulla ja kehtaa vielä suuttua kun järkevästi asiasta yritin neuvotella.

Ja tämän kuukauden verran tahallaan oli varmaan pitkittänyt paperisodan hoitamista kun oli asia tiedossa ja sai sen aikaa kenkiä turbomersua minun kustannuksellani. Kyllä pistää potuttamaan kaikki se aika ja raha mitä on tuohon upotettu.
No ei oo helppoo sulla, mut maä autan miestä mäjessä sen verran , et ostan ne turborojut pois nurkista kuleksimasta kun hyvät kamat kohtuu hintaan saan. Nytkähtää se munkin rojekti nyt kerralla kunnolla eteenpäin kun sain kaikki puuttuvat hilut kerralla. Mut otan ihan oikeesti osaa sun huonoon mäihään Joni P. :cry:
Tänään lähti kohti uutta kotia nuo herkut:
Kuva
Vastaa Viestiin