Koitin vääntää sen 5.ruuvin takaisin lähtökohtaan->kierrokset karkas heti, samoin siitä puolikierrosta auki ja samoin ja samoin sitten vartti eli ollaan 2 1/4 kierrosta auki tilanteessa ja vasta nyt alkaa kiesit löytyä, vielä tässä jää kiertämään (tyhjäkäyntiä ei ole mutta kierrokset jää päälle kun painaa kaasua) tyhjäkäynti hienosäätöruuvista kohdalleen, ja vielä 1/4 auki 5:sta ja nyt palautuu kohtuullisesti, ei tosin niin hyvin kuin ennen, eikä sitä alavääntöä ole lainkaan ilman kaasua, tästä kertoo hyvin esim. se kun vääntää ratinlinkkuun niin kone sammuu...
3.ruuviin en koskenut enää tässä vaiheessa, prikka oli löysällä, mutta oliko riittävästi sitä en tiedä.
Niin, että se näistä säädöistä, kannattaako lähteä sooloilemaan, EI kannata. (niin tämä ei tarkoita sitä, etteikö pumppua kannata säätää, kyllä se kannattaa ei vaan kannata alkaa sooloilemaan)
Nyt ei tiedä enää tosta 5.ruuvin säädöistäkään missä ihmeessä se on ollut??? Nyt se on siinä missä se kone käy jokseenkin normaalisti.
Alkoi vähän usko mennä tähän hommaan mut onneksi sain sen jotenkin kasaan, siinä tuli kirottua ja rukoiltua, tosin ei samaan aikaan... Nyt ei uskalla enää koskea pumppuun ennen kuin on perheen kanssa palattu juhannusreissulta, eukko silitteli päätä kaulimella (kuvainnollisesti) kun ei pirssi oikein pelittänyt, yksi säätö ja kolmetuntia töitä että saa sen viton koneen pelittämään. Ehdoton Pettämätön Dokumentointi on tässä kyllä tarpeen se kun pettää (kuten minulla) niin on kusessa. Todella hankala löytää edes kohtuullisia säätöjä pumpusta, eli EPD kun toimii niin ei pitäisi olla mitään hätää... Kuvia kannattaa myös ottaa ennen ja jälkeen säätöjen, niin ja varata riittävästi aikaa työntekemiseen, kiireessä yleensä se "tarpeettomin" jätetään pois eli dokumentointi ja kun pitäisi palauttaa jotain niin avot...
Tähän olisi ainakin meikäläisen kannattanut ehdottomasti ryhtyä vasta juhannuksen jälkeen.
Vastauksia:
Kiertää vapaalla n.5200rpm
Lohko erilainen, tiiviste samanlainen, mitä eroo? mistä minä tiedän...
Näkyykö suodattimen jalassa
laudutin? vai mikä se on?
Kadonneita mutteriteita on tullut etsittyä, mutta kaikki on toistaiseksi löytynyt. Onneksi...
Mitä kokeilin sormilla niin mulla ei vaikuttanut öljykanavat olevan "suoraan" avonaiset vaan tuntuivat olevan jonkinlaiset kupit joissa oli reikä siellä vasemmassa yläreunassa, sain sellaisen käsityksen ettei sinne ihan heti pitäisi kadota ruuvit, muttei niitä sinne silti kannata koittaa heitellä.
Savutesteistä ei takuulla mene läpi kun auton perässä on pikkuauton kokoinen savupilvi kun polkee kaasun pohjaan, no okei ei ihan.
Niin että ohjeita ja muita otetaan vastaan, voi olla, että tulee joskus pumppulle eteen penkittäminen mut kun se on niin hiivatin kallista, ja kun ei edelleenkään ole tota rahnastoa silleen...
Tulevia säätöjä suoritetaan juhannuksen jälkeen...