Turbo ja turbo....eikö maailmassa ole enään muuta...?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

e500 kirjoitti:Provosoin hiukan....kun on nyt myös 500E alla niin aika äkkiä tehoon tottui ja alkoi heti kiinnostamaan miten siitä saisi radikaalimman vehkeen. Oon katellu jenkkifoorumeita ja 500E:lle näyttää olevan parikin foorumia jossa kovasti tuunaillaan. Tosin rajoittuu chipsiin, fittereiden ja pakoputkien muutoksiin. Ei siis mitään tosi yritystä. Kattelin tuossa konehuonetta ja kyllä sinne ihme kyllä mahtuisi remmiahdin kun hiukan nestepönttöjä siirtelisi... Kleeman jenkeissä tekee v8 mersuihin virityksiä ja samansuuntaiset systeemit näyttää olevan kuvien perusteella, mitä itse ajattelin. Turbot on vaikeat laittaa kun on niin pirun ahdasta pakosarjojen kohdalla. Olen tosin nähnyt 500E:n kahdella turbolla...jotta ne saatiin mahtumaan, piti hankkiutua eroon abs, ilmastointi, hydraulijousituksesta etc. Pakosarjat tulivat eteepäin ja turbot olivat valojen takana molemmin puolin. Mutta lopulta vehje saatiin toimimaan ja kuulemma penkissä irtosi 700 hv . Näin kärryn jyväskylässä.
Täytynee kuitenkin seurata teidän jalanjälkiä ja kiusata dieseliä ensin. Välijäähdytin on jo rakenteilla, aihiona 300tdt
Annaksää siimaa vai omistatko Vehon? :wink:
Oisit nyt vaan tehny siitä bensasta,kuulosti ainakin niin hyvältä..
Timbe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 26.07.2004 22:10
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja Timbe »

siitä mossesta vielä sen verran että 10,5sek/220kmh ajo edellis vuonna kiikalassa ja autossa on todellakin 1,5litrainen mossen oma moottori. turbo tekniikka on samanlainen kuin vanhoissa formuloissa eli pienempi ahtaa isolle ja sieltä vast moottorille.
mersumies on aina mersumies
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Hittolainen kun näitä turbojuttuja lukee niin alkaa ihan oikeasti houkutella super-turbo omaankin talliin :)
Ongelmana on vain tämä nykyinen virhesijoitus, pitäisi siirtyä taas 15 vuotta vanhempaan, 200cdi:stä kun ei taida saada irti kun parisataa kaakkia :(
Taidan jäädä odottelemaan eläkepäiviä, josko sitä joskus olisi varaa hankkia isompaa tiisseliä niin olisi jotain järkeä alkaa virittelemäänkin :roll:
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Kertokaa viisaammat mitä muutoksia sprintterin 2.9 om 602 :lle pitää tehdä jos meinais saada superi tehoja.
Ilmeisesti syöttöpumppu rivipumpuksi, pakosarja ja ahdin ja entäs kansi ?
aika erikoisen näkönen imuaukko ?
Mistä päin ja miten sitä pitäis ruveta kaivamaan ?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Toispuoli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Su 11.12.2005 16:53

Re: Turbo ja turbo....eikö maailmassa ole enään muuta...?

Viesti Kirjoittaja Toispuoli »

Jokko Päivärinne kirjoitti:...No ei ole :wink:

Saako dieselistä millään konstin tsuh ääntä, joka tulee bensaturbossa kai "dump valvesta", kun kaasun höllää? Jos sellaisen äänen jollain venttiilillä saa aikaiseksi, niin sitten ainakin asennan turbon tuohon ferrariin.

Meidän ohi ajoi muutama kuukausi sitten Volvo 240 turbo, jossa äänet oli tälläiset:

prrrrrrr..TSUH!...ppprrrrrrrrrrrrr..TSUH!... ppprrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..TSUH!
Tuli kylmät väreet ja alko himottamaan tuollainen...ei siis volvo, mutta ne äänet :)
No saahan sen.. Ainaki V A G dieseleihin

http://www.forgemotorsport.com/content. ... duct=FMDDV
Toispuoli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Su 11.12.2005 16:53

Viesti Kirjoittaja Toispuoli »

taidat nyt joutua ''ferrarin'' (mikä lie) ahtamaan :lol:
Toispuoli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Su 11.12.2005 16:53

Viesti Kirjoittaja Toispuoli »

Ja tässä pätkää nafta söpöstä

http://www.zen19051.zen.co.uk/prod01.htm

sielon auton sisältä pätkä ja ulkoa
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Toispuoli kirjoitti:taidat nyt joutua ''ferrarin'' (mikä lie) ahtamaan :lol:
Yli kaksi vuotta sitten Jokko ahtoi tuon auton (w124 200d), aikas vanha topicci herätetty henkiin... :?:
Toispuoli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Su 11.12.2005 16:53

Viesti Kirjoittaja Toispuoli »

kävipä hassusti :D
Ei tullu luettua yhtään tuota millon topicci avattu :D
NO olen pahoillani :oops:
Toispuoli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Su 11.12.2005 16:53

Viesti Kirjoittaja Toispuoli »

ja kun ei porukkaa tarkemmin tunne..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

juu ja lopetetaan se floodaus heti alkuunsa.

Jokaisella on "Muokkaa" nappi, jolla voi editoida omaa viestiänsä, mikäli jotakin tähdellistä jäi viestistä sanomatta. Kannattaa tutustua kirjoittelun ohjeisiin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin