Valinnan vaikeus, C55 vai E55

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Kyllä se on taas myynnissä.

Alkuun niin lupaavalta vaikuttanut kuvio meni tänään puihin.

Järkyttävän tiukaksi on mennyt osamaksurahoitukset erikoisautojen osalta vaikka omat taustat ovat siinä kunnossa että ei pitäisi olla mitään ongelmaa.

Käytännössä tänä päivänä erikoisautoon tarvitaan ihan minimissään 20% käsiraha ja tässä tapauksessa sekään ei riitä kun auton omistaja on kuolinpesä, eikä liike joka rahoituksen olisi järjestänyt. Olisivat siis ostaneet auton ja myyneet heti minulle. Äkkiähän kuvio voi siis vaikuttaa hiukan oudolta ja ehkä siksikin vaaditun käsirahan osuus kasvoi suureksi.

Kun vanha auto makaa vielä pihassa niin eipä juuri houkuttele kaivaa 16.000€ perstaskustaan käsirahaksi. Oli siis lähes pakko vetäytyä kaupasta. 55k€ pankkilaina ei taas olisi tullut kysymykseen kun täytyy pitää vakuuksia vapaana yritystoimintaa varten.

Eipä ole kauankaan kun autoja sai kaupasta 10% käsirahoilla...

Että ei tullut E55 tähän talliin :( kettu...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Harmi homma, onneksi tämä ei ollut mikään stradivarius joita on vaan se yksi, tosin olisi se tämäkin soinut komiasti.

Uskon että vietät mukavamman Joulun kun hoidit homman fiksusti, väkisin vääntämällä tulee harvoin hyvää varsinkin kun nyt ei mene mikään kaupaksi mihinkään hintaan.

Toisaalta on se tuokin kohde kohta vuoden vanhempi ja taas hiukan halvempi.

Häntä pystyyn Toveri, Kippis.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja mol »

^^Huomaa että kaikki on niin suhteellista. Moni olisi erittäin tyytyväinen vaikka tallissa olisikin vaan S203 C32 AMG 2002!

Meikäläinen taasen olisi vallan tyytyväinen ihan vaan S203 C220Cdi -05:een joka saattaapi tammikuulla tallista löytyäkin...
C220d T 4-Matic
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Jani Anttila kirjoitti: Käytännössä tänä päivänä erikoisautoon tarvitaan ihan minimissään 20% käsiraha ja tässä tapauksessa sekään ei riitä kun auton omistaja on kuolinpesä, eikä liike joka rahoituksen olisi järjestänyt. Olisivat siis ostaneet auton ja myyneet heti minulle. Äkkiähän kuvio voi siis vaikuttaa hiukan oudolta ja ehkä siksikin vaaditun käsirahan osuus kasvoi suureksi.
Ensinnäkin todella harmi ettei homma mennyt puikkariin.

Toiseksi, ei tuossa kuviossa mielestäni mitään kummallista ole, jos ymmärsin oikein mikä oli homman nimi. Eli siis autoliike olisi ostanut auton kuolinpesältä ja olisi myynyt sen sitten sinulle. Eikös näinollen auton omistajaksi olisi hetkellisesti tullut autoliike, jonka jälkeen auto olisi myyty sinulle?!
Mitä sitten tulee erikoisautojen rahoitukseen, niin tuon ikäisessä autossa 20% käsiraha on kuitenkin ollut suht normaali käsiraha sen peruskaavan mukaan mitä rahoitusyhtiöt ovat käyttäneet ja käyttävät edelleen näköjään. Se "mutta" asiassa tulee siinä, minkä omat kokemukset vahvistavat, että rahoitusyhtiön "rivivirkailijat" eivät poikkea heille asetetuista raameista, mutta joustovaraa kuitenkin on, kunhan neuvottelukukumppaniksi saadaan henkilö jolla on mahdollisuuksia tehdä oikeasti päätöksiä. Jotta tämä taas onnistuu, se vaatii autoliikkeen puolelta aktiivisuutta myyjän osalta sen suhteen ettei luovuta heti siihen kun ensimmäinen vastaus rahoitusyhtiöltä on "ei onnistu". Harva automyyjä vain osaa oikesti neuvotella..ja toisaalta tähän mennessä omalla kohdalla vielä yksikään autokauppa ei ole kaatunut rahoitukseen, vaikka mitä erilaisimpia rahoitusratkaisuja olenkin halunnut. Kiitos siitä aktiivisesti rahoituksen eteen töitä tehneille, osaaville autokauppiaille jotka eivät ole antaneet periksi vaikka rahoitusyhtiön ensimmäinen ja joskus vielä toinenkin vastaus on ollut "ei".

En tunne tuota kyseistä kuviota siis sen tarkemmin, enkä sitä miksi homma meni niinkuin meni, mutta huolestuttavinta siinä on mielestäni se että homma kuulostaa jo kohta USAn mallilta..eli kauppa kävisi kyllä, mutta asiakkaat ei saa rahoitusta. Ja se on mielestäni kehitys jota ei Eurooppaan ja Suomeen ei tarvitsisi tulla.

No, koeta vielä pohdiskella asiaa ja etsiä erilaisia ratkaisumalleja, josko sitä jokin ratkaisu vielä löytyisi?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Harmi, mutta minkäs teet. Tuo ei todennäköisesti mene kaupaksi edes tuolla 55t€:n hinnalla vaan todellinen kauppahinta on jossakin 48-52t€:n välissä.
Ex. S202 cdi -99
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Tctic kirjoitti:Harmi, mutta minkäs teet. Tuo ei todennäköisesti mene kaupaksi edes tuolla 55t€:n hinnalla vaan todellinen kauppahinta on jossakin 48-52t€:n välissä.
Veikkaan kyllä että menee kaupaksi tuollakin hinnalla tai ainakin hyvin lähelle sitä. Myyntiaika vain venyy väkisin hiukan pitkäksi. Olen seurannut muutamaa, "tavallista" 2007-2008 mallista Suomessa myynnissä olevaa autoa,sekä muutamaan 2005-2006 mallista autoa joiden hinnat ovat 50-60t euron välillä ja johtopäätös tuosta seurannasta on se että jos jo aikaisemminkin tuon hintaluokan autot olivat myynnissä suht pitkään, niin nyt ne ovat sitäkin pidempään johtuen ilmeisesti talouskriisistä.
Sen mitä olen autoja aktiivisesti ostanut ja niiden kauppaa seurannut viimeiset reilut 10v, niin 50t euroa vaikuttaisi olevan Suomalaisessa autokaupassa jonkinmoinen "kipuraja", koska seurantani tuoma perstuntuma kertoisi että kun hintalappu alkaa numerolla 5, on myös myyntiaika selkeästi pidempi kuin 4:lla alkavilla hinnoilla.
Mutta vaikeaahan se on tänä päivänä varmasti saada tuon hintaisia autoja ylipäätään kaupaksi ja sitä vaikeammaksi se menee jos rahoituspuoli alkaa USAn malliin tökkimään! Se olisi pahinta mitä voisi Suomen autokaupalle tässä tilanteessa käydä!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Eipä noita paljo rahotuksilla ois kannattanu ostellakaan. Jos multa kysytään, niin paree pysyä sellasissa autoissa, jotka voi ostaa tosta noin vaan, ilman että sit tarvii maksaa monta vuotta lainaa pois ja samalla isoja ylläpitokuluja. Autojahan ne vaan on, ja ilmankin selviää.
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

jva kirjoitti: Eikös näinollen auton omistajaksi olisi hetkellisesti tullut autoliike, jonka jälkeen auto olisi myyty sinulle?!
Periaatteessa kyllä, mutta käytännössä ei. Autoliike kun ei halua sitoa omia rahojaan, koska heillä ei ole 110% varmuutta että todellakin ostan auton heiltä pois. Täytyy siis hakea rahoitus ensin ja silloin se auto on vielä kuolinpesän. Tosin sama tilanne voisi olla autokaupassa silloinkin kun liikkeeseen juuri tullutta vaihtoautoa ollaan myymässä koska rekisteröinti täytyy tehdä vasta 7 vuorokauden kuluttua omistajan vaihdoksesta.
jva kirjoitti: Mitä sitten tulee erikoisautojen rahoitukseen, niin tuon ikäisessä autossa 20% käsiraha on kuitenkin ollut suht normaali käsiraha sen peruskaavan mukaan mitä rahoitusyhtiöt ovat käyttäneet ja käyttävät edelleen näköjään.
Kyllä tuon ikäisen auton pitäisi irrota kymmenellä pinnalla, on aina irronnut. Tosin ajat ovat muuttuneet... Ja tässä tapauksessa kun ei olisi riittänyt edes tuo 20% vaan 16.000€ taitaa olla öpaut 30%.
jva kirjoitti: Se "mutta" asiassa tulee siinä, minkä omat kokemukset vahvistavat, että rahoitusyhtiön "rivivirkailijat" eivät poikkea heille asetetuista raameista, mutta joustovaraa kuitenkin on, kunhan neuvottelukukumppaniksi saadaan henkilö jolla on mahdollisuuksia tehdä oikeasti päätöksiä. Jotta tämä taas onnistuu, se vaatii autoliikkeen puolelta aktiivisuutta myyjän osalta sen suhteen ettei luovuta heti siihen kun ensimmäinen vastaus rahoitusyhtiöltä on "ei onnistu". Harva automyyjä vain osaa oikesti neuvotella..ja toisaalta tähän mennessä omalla kohdalla vielä yksikään autokauppa ei ole kaatunut rahoitukseen, vaikka mitä erilaisimpia rahoitusratkaisuja olenkin halunnut. Kiitos siitä aktiivisesti rahoituksen eteen töitä tehneille, osaaville autokauppiaille jotka eivät ole antaneet periksi vaikka rahoitusyhtiön ensimmäinen ja joskus vielä toinenkin vastaus on ollut "ei".
Nimenomaan näin. Ja tuntuu että joissakin liikkeissä on "paremmat välit" rahoitusytiöihin ja sen myötä ehdot ovat jo oletusarvoisesti paremmat. en tiedä, pitäisiköhän tässä vielä kokeilla toista kanavaa...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Jani Anttila kirjoitti:Nimenomaan näin. Ja tuntuu että joissakin liikkeissä on "paremmat välit" rahoitusytiöihin ja sen myötä ehdot ovat jo oletusarvoisesti paremmat. en tiedä, pitäisiköhän tässä vielä kokeilla toista kanavaa...
Tuumaile nyt vielä sitä josko asia hoituisi jotain toista kautta sujuvammin.

Siinä kun todistettavasti on eroa kuinka hyvin autoliike rahoitusyhtiön kanssa pystyy neuvottelemaan. Muistan elävästi erään kaupan yhteydessä käydyn rahoitusneuvottelun, jota kuuntelin vierestä kun myyjä siitä neuvotteli. "Ai ei onnistu?! Miksei..en minä tässä mitään riskiä näe?! Tässähän pitää ilmeisesti kohta alkaa miettimään että haluatteko te ylipäätään toimia yhteistyössä meidän yrityksemme kanssa..."
No, kyllä se toivomani rahoitusjärjestely silläkin kertaa onnistui, joskin se vaati myyjältä silloinkin hiukan aktiviteettia ja vaivannäköä..puolisen tuntia neuvottelua vielä puhelimessä lisää ilman että olin asiakkaana kuulemassa.

Sen ymmärrän kyllä että rahoitusyhtiön täytyy arvioida riskinsä, mutta mielestäni riskiarvioon ei missään nimessä pitäisi käyttää mitään sapluunaratkaisua vaan jokainen arvio pitäisi tehdä tapauskohtaisesti. Se kun ei ole yhdenkään osapuolen etu että autokauppa jää syntymättä sen vuoksi että rahoitusyhtiön puolella oleva henkilö ei kykene/ei omaa valtuuksia arvioida tilanteita tapauskohtaisesti.

Ylipäätään toivon ihan yhteisen hyvän ja kaikkien edun nimissä sitä että Suomessa ei mennä tässä asiassa "ameriikan malliin", jossa autokaupat kaatuu siihen että asiakkaille ei myönnetä lainaa.
Hyvin on muistissa uutisista vielä se Amerikkalainen autokauppias joka olisi muuten tehnyt viikon sisään yhä edelleen reilun määrän kauppoja..jos vain olisi pystynyt neuvottelemaana asiakkailleen lainan.
Kuten sanottu: ymmärrän että riskit pitää arvioida, mutta ne pitää myös osata arvioida oikein, koska ylenmääräinen varovaisuus ei ole kenenkään etu, ei edes autokaupassa :)

Tuli vielä mieleen tuosta kuviosta seuraavaa:

Löytyisikö joku autoliike jonka kanssa voisit tehdä jonkinlaisen esisopimuksen siitä että ostat heiltä kyseisen auton heti kun se heillä on ja sitten siltä pohjalta myöskin rahoitussopimus olisi neuvoteltavissa helpommin?!
Vähän samaan tapaan kun uuttakin autoa tilatessa. Kun tilaussopimus on tehty, voidaan tehdä myös rahoituksesta esisopimus jne jne.

Tietysti autoliike halunnee hiukan vaivanpalkkaa, mutta luulisi että homma olisi mahdollista, kunhan vain tahtoa löytyisi?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 13.12.2008 18:04

Viesti Kirjoittaja kip »

Tctic kirjoitti:Harmi, mutta minkäs teet. Tuo ei todennäköisesti mene kaupaksi edes tuolla 55t€:n hinnalla vaan todellinen kauppahinta on jossakin 48-52t€:n välissä.
Tuota tuo ei kyllä ihan pidä paikkaansa. Hinta on varmasti nyt autoliikkeen hyvityshinnassa, minkä saa autoliikkeestä 2003:lle. Auton myyjä ilmeisesti hakee kuitenkin käytettyä ja toivoo edes samaa hintaa kuin autoliikkeestä. Muu kuin hiukan epätoivoinen ei tuohon hintaan myisi. Synkin talvi vielä laskee hintaa, miksi myydä nyt jos ei olisi pakko? BMW Lakkonen Espoossa myytiin juuri 2005 CLS 55 AMG n.100000e alle kuukausi sitten ilman mitään takuuta... Tuo auto on täysin alihintainen, eikä toista tuskin kukaan myy vähään aikaan tuohon hintaan jos ei ole epätoivoinen tai autossa on jotain vikaa. Eihän tuohon hintaan saa edes dieseliä tilalle?! Vastaavan uuden hinta kuitenkin 170 000e!
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

kip kirjoitti: Tuota tuo ei kyllä ihan pidä paikkaansa. Hinta on varmasti nyt autoliikkeen hyvityshinnassa, minkä saa autoliikkeestä 2003:lle. Auton myyjä ilmeisesti hakee kuitenkin käytettyä ja toivoo edes samaa hintaa kuin autoliikkeestä. Muu kuin hiukan epätoivoinen ei tuohon hintaan myisi.
Myyjä on kuolinpesä ja voisin kuvitella että auto halutaan realisoida tarpeettomana ja ehkäpä pesänjakoa silmälläpitäen. Edelliselle omistajalleen auto on varmasti ollut silmäterä, mutta pesälle varmaan lähinnä rasite ja jos perillisissä ei ole ketään autointoilijaa niin tuo voinee olla heille vain yksi E-Mersu muiden joukossa. Hinnanmääräytymiseen voi vaikuttaa mm verosuunnittelu ym ym ym, joten ei siinä sinänsä mitään epätoivontynkää edes tarvita että tuollainen auto lähtee edullisestikin.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 13.12.2008 18:04

Viesti Kirjoittaja kip »

jva kirjoitti:
kip kirjoitti: Tuota tuo ei kyllä ihan pidä paikkaansa. Hinta on varmasti nyt autoliikkeen hyvityshinnassa, minkä saa autoliikkeestä 2003:lle. Auton myyjä ilmeisesti hakee kuitenkin käytettyä ja toivoo edes samaa hintaa kuin autoliikkeestä. Muu kuin hiukan epätoivoinen ei tuohon hintaan myisi.
Myyjä on kuolinpesä ja voisin kuvitella että auto halutaan realisoida tarpeettomana ja ehkäpä pesänjakoa silmälläpitäen. Edelliselle omistajalleen auto on varmasti ollut silmäterä, mutta pesälle varmaan lähinnä rasite ja jos perillisissä ei ole ketään autointoilijaa niin tuo voinee olla heille vain yksi E-Mersu muiden joukossa. Hinnanmääräytymiseen voi vaikuttaa mm verosuunnittelu ym ym ym, joten ei siinä sinänsä mitään epätoivontynkää edes tarvita että tuollainen auto lähtee edullisestikin.
OK! Myönnettäköön että tuo on ainoa tilanne jossa myyjä ei ajattele seuraavan auton ostoa. :D <muuten kyse on aina välirahasta, ei ostohinnasta.
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Tuossa olisi kanssa mielestäni mielenkiintoinen vaihtoehto, jos tykkää AMG vehkeistä.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... rowNumber=
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 13.12.2008 18:04

Viesti Kirjoittaja kip »

joskami kirjoitti:Tuossa olisi kanssa mielestäni mielenkiintoinen vaihtoehto, jos tykkää AMG vehkeistä.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... rowNumber=
Näiden autojen ongelma on se, että niitä ei kukaan oikein halua kun perus CLK 500 on enemmän hevosvoimia nykyään: 388hv!
Vastaa Viestiin