190 cossu om603 st, Feenikslintu?
- Henry_435
- Vakiokalustoa
- Viestit: 123
- Liittynyt: Su 17.02.2008 22:19
- Paikkakunta: Viljakkala\Ylöjärvi
paineilmaa huohottimesta sisään niin johan nousee. itse juuri viikko sitten sain kasattua oman koneen ja oli sama ongelma.. eka koitettiin pistää paljon öljyä koneeseen(10l) jotta olis menny omalla painollaan pumppuun mutta ei. sitten huohottimesta paineilmaa niin heti nousi paineet.
W115 220D -73
W202 250TDT -97 varaosina
W124 300TDT -92 varaosina
508D 8henk. matkailuauto\erikoisajoneuvo -76
Ex W201 2.5D -90 om605 sportline
Ex W201 190DT -88 7mm Ppd, S1bg
Ex W202 220CDI -99
Ex W203 270Cdi -02
Ex W123 300TDT -81
Ex W124 200D -88
Ex W124 300TDT -90
Ex W124 300CE 24 -89 om606, 7mm mynä, HX50
Muut:
Volvo V70 D5 -03
Mazda Savanna -74 "ikuisuusprojeki"
VW Golf Mk1 1.6 GLS -77
Simca 1100 -74
W202 250TDT -97 varaosina
W124 300TDT -92 varaosina
508D 8henk. matkailuauto\erikoisajoneuvo -76
Ex W201 2.5D -90 om605 sportline
Ex W201 190DT -88 7mm Ppd, S1bg
Ex W202 220CDI -99
Ex W203 270Cdi -02
Ex W123 300TDT -81
Ex W124 200D -88
Ex W124 300TDT -90
Ex W124 300CE 24 -89 om606, 7mm mynä, HX50
Muut:
Volvo V70 D5 -03
Mazda Savanna -74 "ikuisuusprojeki"
VW Golf Mk1 1.6 GLS -77
Simca 1100 -74
Jaa-a, voishan noita kokeilla. Sitä vaan, että jos jostain kanavasta (suodatinjalasta/jostain muusta) pumppaa öljyä pumppuun päin, ni eikös se sitten ainakin mene väärin? Kun ilma jää siihen väliin ja pumppu yrittää pyörittää vastaan?
Pumppu on vanha eikä sitä sen kummemmin öljytty.
Mutta öljytikusta näkee, että öljyä pohjalla on, ja vähän reilustikin ni eikös sen pumpun siitä pitäs saada imettyä?
Voishan tuo kone kestääkkin pyörittää tyhjiltään, mutta tuntuu ilkeältä kun uudet laakerit ja hoonaukset männänrenkaat sun muut laitettu...
Pumppu on vanha eikä sitä sen kummemmin öljytty.
Mutta öljytikusta näkee, että öljyä pohjalla on, ja vähän reilustikin ni eikös sen pumpun siitä pitäs saada imettyä?
Voishan tuo kone kestääkkin pyörittää tyhjiltään, mutta tuntuu ilkeältä kun uudet laakerit ja hoonaukset männänrenkaat sun muut laitettu...

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
tästä ei ainakan meillä ollu apua vaikka tiputettiiin yli litra öljyä sitä kautta. mutta kun laitto reilusti ylimäärästä öljyä koneeseen ni het nous ö-paine. 603 tarvi about 14L öljyä...ja siis oli vaan kone mikä oli seissy pitkään...ei purettu ja kasattu ilman öljyä...sata90dee kirjoitti:koitappa pumpata tippakannulla turbon öljynpaineputkesta öljyä koneeseen, jos siitä olis vaikka apua.
Tuosta menoo kanava runkolaakerille, ja sen kautta saa täytettyä kammen. Ihan hyvä toimenpide, ettei käy niinkuin täällä..laineracing kirjoitti:tästä ei ainakan meillä ollu apua vaikka tiputettiiin yli litra öljyä sitä kautta. mutta kun laitto reilusti ylimäärästä öljyä koneeseen ni het nous ö-paine. 603 tarvi about 14L öljyä...ja siis oli vaan kone mikä oli seissy pitkään...ei purettu ja kasattu ilman öljyä...sata90dee kirjoitti:koitappa pumpata tippakannulla turbon öljynpaineputkesta öljyä koneeseen, jos siitä olis vaikka apua.
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
ei se kuivana sahaaminen ainakaan mikään hyvä idea ole, joskus kone kestää sen, mutta ei aina... vauriothan tuosta kuivana sahaamisesta ei tule esiin aina heti, vaan myöhemmin...
mersun öljypumpusta tai öljynkierrosta ei ole kokemusta, mutta tuo paineilmalla auttaminen ainakin pitäis auttaa, mitä tuolla jo kehotettiinkin... mutta porakoneella paineistaminen on ainakin se varmin tapa, tosin aika työläs...
kai se kone on kuitenkin kasattu asennusrasvan kanssa tai ainakin hyvin roiskittu tippakannulla öljyä, ettei se oikeasti ole kuiva
mersun öljypumpusta tai öljynkierrosta ei ole kokemusta, mutta tuo paineilmalla auttaminen ainakin pitäis auttaa, mitä tuolla jo kehotettiinkin... mutta porakoneella paineistaminen on ainakin se varmin tapa, tosin aika työläs...
kai se kone on kuitenkin kasattu asennusrasvan kanssa tai ainakin hyvin roiskittu tippakannulla öljyä, ettei se oikeasti ole kuiva

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Joo kyllä se öljyn kans on kasattu. Ei nyt mitenkään erityisen paljon lotrattu, mutta jokaselle laakeripinnalle öljyä siveltiin jne.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Nonniin, ja nyt löyty viimein se öljynpainekkin. Öljytikusta kun laitto ilmanpaineen, ni ei menny miksikään. Sitte kun laittoo huohotinletkusta, ja starttas samaan aikaan ni johan alko homma roilottaa. (Tässä vaiheessa oli siis öljynsuodatin pois, ni sai kattoo että millon tulee ö-suodatin jalkaan öljy...) Startilla nosti 3bar asti. Aika korkeelta tuntuu? Käyntiin laitoon ja toimiki hyvin. Eikä ees vuotanu mistään, ainakaan vielä... 
Nii, tai siis ölyä ei vuotanu. Etukammioiden välistä tuli aina vuorotellen muutamasta sylinteristä pakokaasua ja muuta töhkää, että ne pitää vielä aukasta ja kattoo että mikä siellä on. Kumma juttu vaan, ku putsasin ne mielestäni kyllä hyvin jne. Ja pohjaan ainakin meni...

Nii, tai siis ölyä ei vuotanu. Etukammioiden välistä tuli aina vuorotellen muutamasta sylinteristä pakokaasua ja muuta töhkää, että ne pitää vielä aukasta ja kattoo että mikä siellä on. Kumma juttu vaan, ku putsasin ne mielestäni kyllä hyvin jne. Ja pohjaan ainakin meni...

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Tossa vielä parit kuvat:
Apuvirtaa. Huomatkaa hieno pakokaasujärjestelmä. Eikä muuten kärynny, meni putki vielä suoraan imurille...


Ja btw. koneen alla oleva lätäkkö ei ole vuodosta johtuva, vaan polttoaineen paluuputki lipsahti pois astiastaan hetkellisesti...

Apuvirtaa. Huomatkaa hieno pakokaasujärjestelmä. Eikä muuten kärynny, meni putki vielä suoraan imurille...



Ja btw. koneen alla oleva lätäkkö ei ole vuodosta johtuva, vaan polttoaineen paluuputki lipsahti pois astiastaan hetkellisesti...


It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Harvinaisen siisti ja toimiva talli, valoakin näyttää olevan mukavasti tarjolla. Usein ihmisten työtilat on semoisia pimeitä ja likaisia loukkoja, en kyllä ymmärrä miksi. Tallissa kun vietetään ainakin minun mielestä ne elämän lähes hienoimmat hetket.
Se moottoriko koekäytettiin tuossa pukissa, ei siitä videota satu olemaan.
Olen tässä itse miettinyt kun pitäisi tehdä sellainen testipenkki moottoreille, jotta voi koekäyttää oikein kunnolla ennen paikalleen laittoa. Olisi pieni jäähdytin ja asialliset polttoainesysteemit yms. Kun vain saisi joskus aikaiseksi...talvella on liian kylmä tehdä mitään, ei ole niitä lämpimiä työtiloja tarpeeksi / tarpeeksi isoja. No keväällä sitten...
Missäs muuten tuo nostotalja on kiinni, liittykö toi ratakisko aiheeseen...nappaa kuva joskus jos satut kuvailemaan siellä.
Se moottoriko koekäytettiin tuossa pukissa, ei siitä videota satu olemaan.
Olen tässä itse miettinyt kun pitäisi tehdä sellainen testipenkki moottoreille, jotta voi koekäyttää oikein kunnolla ennen paikalleen laittoa. Olisi pieni jäähdytin ja asialliset polttoainesysteemit yms. Kun vain saisi joskus aikaiseksi...talvella on liian kylmä tehdä mitään, ei ole niitä lämpimiä työtiloja tarpeeksi / tarpeeksi isoja. No keväällä sitten...
Missäs muuten tuo nostotalja on kiinni, liittykö toi ratakisko aiheeseen...nappaa kuva joskus jos satut kuvailemaan siellä.
Lisää tietoa: www.skg.fi

Joo tuossa pukissa sitä pyöritettiin. Ei se pahemmin siinä heilunu, oikeestaan aika toimiva systeemi. Piti tosin tukea tuolla taljalla, kun pukkiin ei uskalla luottaa, varsinkaan ku on käynnissä...

Talja on kiinni vaan lattaraudassa, joka on puupulteilla kattoniskasessa.


It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Noniin, video olis nähtävissä facebook:issa, mutta vaatii rekisteröitymisen. Yritän vielä ettiä muita vaihtoehtoja... 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Eli pitää olla sun ystävä favebookissa että näkee sen...tuuppaa se youtubeen, kiinnostaa kovasti miltä näyttää mersu kone käynnissä.Kummeli kirjoitti:Noniin, video olis nähtävissä facebook:issa, mutta vaatii rekisteröitymisen. Yritän vielä ettiä muita vaihtoehtoja...
Katto päällä ja kuiva lattia...siitä on hyvä jatkaa tallin varustamista eristeiden lisäämisellä ja lämmityslaitteilla. Tosin kesällähän on lämmintä luonnostaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
http://www.youtube.com/watch?v=_B6SWMmlpnAveskola kirjoitti: kiinnostaa kovasti miltä näyttää mersu kone käynnissä.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Njoo, tuossahan on samantyyppinen video. En viittis youtubeen laittaa, menee vähän liian kansainväliseen levitykseen.
Mutta jos oot facebookissa, niin ruvetaan kavereiks ni näät videonki.
Joo tarkotus olis korottaa tuota autotallia ja pistää lattiavalu uusiin puihin. Sitte joko lattialämmitys tai jotain muuta. Kyllä tuo öljypuhallinki varmaan riittäis, jos pitäs vaan lämpöä vähän paremmin. Ei siinä muuta...


Joo tarkotus olis korottaa tuota autotallia ja pistää lattiavalu uusiin puihin. Sitte joko lattialämmitys tai jotain muuta. Kyllä tuo öljypuhallinki varmaan riittäis, jos pitäs vaan lämpöä vähän paremmin. Ei siinä muuta...

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Kiva video...meinasin revetä kun tuli se "oho prkl enpäs näytäkkään datsunia kohta..." mutta joo'ojeemu kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=_B6SWMmlpnA

Olikos Jeemulla sormensa pelissä ?
Kummelille laitoin YV:tä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
En oo muutaku myyny osia toho rojektii. Rehtijii sen veisteli ihtellee.veskola kirjoitti:Kiva video...meinasin revetä kun tuli se "oho prkl enpäs näytäkkään datsunia kohta..." mutta joo'ojeemu kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=_B6SWMmlpnAenpäs olekkaan ennen nähnyt / kuullut tuosta 240z + om606 paketista.
Olikos Jeemulla sormensa pelissä ?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
nii eikös ne tuolla datsun/mersu paketilla ajeltu viime kesänä jottain pikkasen päälle 12 aikoja mitä ite oon katellu.
joo tuolta löytykin tuo pätkä http://www.youtube.com/watch?v=4RghY0For0Q
http://www.youtube.com/watch?v=wSM8qpor ... re=related
joo tuolta löytykin tuo pätkä http://www.youtube.com/watch?v=4RghY0For0Q
http://www.youtube.com/watch?v=wSM8qpor ... re=related
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Ja niinku näkyy, soppaa sais aavistus olla lisää. Nooh yli 200 loppuja eka kesänä auton valamistumisesta, ei huono vaikka kesä cruising peli onkijuuso he kirjoitti:nii eikös ne tuolla datsun/mersu paketilla ajeltu viime kesänä jottain pikkasen päälle 12 aikoja mitä ite oon katellu.
joo tuolta löytykin tuo pätkä http://www.youtube.com/watch?v=4RghY0For0Q
http://www.youtube.com/watch?v=wSM8qpor ... re=related

No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Se polttoaineen vähyys tuntuu vaivaavan vähän jokaista tehokkaampaa dieseliä eikä suinkaan pakopaineen aiheuttama ilmapula
Viimeiset vähintään 100 metriä mennään ohuella syötöllä, syystä tai toisesta.
Tuon takiahan ne askartelee niitä korkeapainepolttoainepumppuja sinne, aika sitten näyttää auttaako eli saadaanko mustaa vanaa maaliviivalle saakka. Kai noita on kovasti tehopenkissä tutkittu ja ihmetelty mikä mättää. Pullinkitraktorit nyt ainakin savuttaa reilusti loppuun saakka.
Tuo nyt näyttää kivalle kun korista riippumatta tuntuu toteutuvan tuo 12 sekuntia, oli se sitten w123 w124 w210 tai zeta. Vähän eri ilmanvastuksia ja massoja, niin luulisi eroja tulevan enemmänkin.
...ja sori, oli vähän ooofftopiikkia.
Vai että vain ruisinkipeli

Tuon takiahan ne askartelee niitä korkeapainepolttoainepumppuja sinne, aika sitten näyttää auttaako eli saadaanko mustaa vanaa maaliviivalle saakka. Kai noita on kovasti tehopenkissä tutkittu ja ihmetelty mikä mättää. Pullinkitraktorit nyt ainakin savuttaa reilusti loppuun saakka.
Tuo nyt näyttää kivalle kun korista riippumatta tuntuu toteutuvan tuo 12 sekuntia, oli se sitten w123 w124 w210 tai zeta. Vähän eri ilmanvastuksia ja massoja, niin luulisi eroja tulevan enemmänkin.
...ja sori, oli vähän ooofftopiikkia.
Vai että vain ruisinkipeli

Lisää tietoa: www.skg.fi
Nhonniin, elikkä vähä on päästy etiäppäin taas. Pakosarja on jo hahmollaan, mutta pieniä ongelmia meinaa olla. Ei meinaa turbo mahtua olleskana, joutuu varmaan tekemään sellasen välilaippasysteemin... Kuvia tulee sitte valmiista sarjasta.
Mites korkeella teidän ahtimet on, ku koitin tuossa laittaa konepeltiä kiinni, niin venttiilikopasta jäi vielä n. 7cm tilaa nokkapeltiin, että kärsiikö olla korkeemmalla turbo ku venakoppa? Mites sitten moottorin sivuttaisliike, kun ahasta tuntuu olevan niinkin, niin tartteeko siellä olla paljon heilumisvaraa?
Hyvä puoli sarjassa on, että ainakin mahtuu pakoputki sitten. Pitäs mennä 4" alusta loppuun...
Btw. Kone on siis hahmollaan toisessa romu 190:ssä, niin näkee siinä rakennella alusta loppuun ensi. Sen jälkeen siirretään cossuun.
Mites korkeella teidän ahtimet on, ku koitin tuossa laittaa konepeltiä kiinni, niin venttiilikopasta jäi vielä n. 7cm tilaa nokkapeltiin, että kärsiikö olla korkeemmalla turbo ku venakoppa? Mites sitten moottorin sivuttaisliike, kun ahasta tuntuu olevan niinkin, niin tartteeko siellä olla paljon heilumisvaraa?
Hyvä puoli sarjassa on, että ainakin mahtuu pakoputki sitten. Pitäs mennä 4" alusta loppuun...

Btw. Kone on siis hahmollaan toisessa romu 190:ssä, niin näkee siinä rakennella alusta loppuun ensi. Sen jälkeen siirretään cossuun.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Hellurei ja taas edistytään.
Koko ajan on jotakin pientä hieromista tehty, mutta nyt on sen verran edennyt että kehtaa ottaa kuvia. Elikkä tuossa yks kuva pakosarjasta joka jo hahmollaan. Turbon laippa vielä irti, mutta tulee tuohon asentoon, ku vaan saa toisen laipan. Pitää olla vähän paksumpi kanavien takia. Pakosarjan laippa melkeen valmiina.

Pakosarja loppusuoralla. Näitä tehään kapeekantisiin, jos vaan hinnasta sovitaan. Voin sanoa että numerolla 6 alkaa hinta.
Ja jos jollekkin jäi epäselväks, niin kiillotettua rosteria koko sarja laippoineen.

Koko ajan on jotakin pientä hieromista tehty, mutta nyt on sen verran edennyt että kehtaa ottaa kuvia. Elikkä tuossa yks kuva pakosarjasta joka jo hahmollaan. Turbon laippa vielä irti, mutta tulee tuohon asentoon, ku vaan saa toisen laipan. Pitää olla vähän paksumpi kanavien takia. Pakosarjan laippa melkeen valmiina.

Pakosarja loppusuoralla. Näitä tehään kapeekantisiin, jos vaan hinnasta sovitaan. Voin sanoa että numerolla 6 alkaa hinta.

Ja jos jollekkin jäi epäselväks, niin kiillotettua rosteria koko sarja laippoineen.


It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
per...een hieno sarja on
itsekkö noita hitsailet ? Kyllä tuommonen varmasti kutosen saa maksaa.

Lisää tietoa: www.skg.fi
No sanotaanko näin, että ei oo täysin ite tehty. Mutta tunteja on siltikin menny ihan tarpeeksi.
Kaveri sitten hitsas saumat loppuviimen, itellä ei oo konetta enkä oo ikinä edes koittanu tig:illä hitsausta. Mutta mielestäni melko onnistunu, vaikka ite sanonki. (Itsekehu haisee, mutta eikös se vähän saa haistakkin...?)

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
tämä toinen kuva ei näkynyt
mutta nyt näkyy, kun vähän muokkasin osoitetta...
veskola: Kiitos, kävin päivittämässä kuvalinkin alkuperäiseen paikkaan

veskola: Kiitos, kävin päivittämässä kuvalinkin alkuperäiseen paikkaan
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tuli uudet vanteet. Kuva otettu perjantaina Lamminmaalla. Ei menny huonosti tuo vakiokaan, 15.9s ja 141km/h loppunopeus. (Yks skootteri oli hitaampi...
)



It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Ja sitten koneen "sijoitus" ongelmia, kun ei tuolla toisella puolen vastattu... Elikkä, mitä moottorinjalkoja ootte käyttäny, että tuon koneen sais vähän taakseppäin? Ku nyt palopeltiin jää melko suuri rako. Pitäs taas vastaavasti keulaan saada tilaa, ja painopistettä ees vähän taakseppäin, niin konetta pitäs saada taakseppäin. Jos noihin jalkojen pultteihin laittas väliin listoja, niin sitte se vähän kääntyis jo taakse, mutta ei riittävästi. Ite ei viitti jalkoja alkaa tekemään, niin mikä neuvoksi? Kyllähän se voi mahtua nuinkin, mutta on tympeetä laatikon kiinnitystä, ja kardaania alkaa jälestäpäin uudelleen lyhentelemään... 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
En tiiä, kun ainakin cossun omassa koneessa on ihan erilaiset jalat. Kiinnitys moottoriinkin on erilainen...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.