C124 300 CE-24V - Jutustelua rakkineesta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

h3ba kirjoitti:Tuli vaan mieleen että itellä kuuluu monesti ko starttaa kylmässä, niin aivanko joku kompura lähtis hurraan päälle, sen kuulee ihan selvästi.. Liekkö vika vai ominaisuus vai tä ?
Onko se just semmonen eräänlainen hurinan/vonkumisen sekoitus?
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

opcaravan kirjoitti:
h3ba kirjoitti:Tuli vaan mieleen että itellä kuuluu monesti ko starttaa kylmässä, niin aivanko joku kompura lähtis hurraan päälle, sen kuulee ihan selvästi.. Liekkö vika vai ominaisuus vai tä ?
Onko se just semmonen eräänlainen hurinan/vonkumisen sekoitus?
Eikö semmonen kompuran ääni :D miten sen osais nyt selittää.. noo se ei ainakaan vingu eikä vongu tai vastaavaa
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Manu300cea24 kirjoitti:No koneessa ei ole mitään vikaa mulla, mutta on pari kertaa tehny kovilla pakkasilla sen että kun sieltä tulee kuitenkin sitä huohotin höyryä niin se vetää määränjakajan läppää jäähän ja täten tyhjäkäynnillä päästessään tukehduttaa kokeen bensaan.
jotain vikaa siellä sitten on, koska tyhjäkäynnillä pitäis olla kova alipaine siellä letkussa, joka venttiilinkopasta menee ilmanputsarille, kierroksillakaan sieltä ei sais mitään tulla tai jos tulee, niin kone huohottaa jo liikaa...

ei siitä tosin mitään varsinaista haittaakaan ole, jos sen poistaa sitä putsarista sen letkun, pitää vain muistaa laittaa joku pieni suodatin vaikka sen päähän...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

h3ba kirjoitti:Tuli vaan mieleen että itellä kuuluu monesti ko starttaa kylmässä, niin aivanko joku kompura lähtis hurraan päälle, sen kuulee ihan selvästi.. Liekkö vika vai ominaisuus vai tä ?
No olisko se ilmapumppu joka on koneen oikeassa laidassa pakosarjan tasolla? Se mulla kylmänä alkanu supiseen.
Napa kirjoitti:onko tuo muuten joku ominaisuus, että vetää keskuslukolla ovet säppiin, kun laittaa akun kiinni
Jos oot käyttäny ovet lukossa kun ei oo ollu virrat päällä useampaan kertaan ... ni sit voi käydä sillee. tai siis luulen niin, mulla kävi tenavan kans silleen ja en muuta selitystä keksinyt.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Sergey kirjoitti:
h3ba kirjoitti:Tuli vaan mieleen että itellä kuuluu monesti ko starttaa kylmässä, niin aivanko joku kompura lähtis hurraan päälle, sen kuulee ihan selvästi.. Liekkö vika vai ominaisuus vai tä ?
No olisko se ilmapumppu joka on koneen oikeassa laidassa pakosarjan tasolla? Se mulla kylmänä alkanu supiseen.
Ei yhtään huono veikkaus, sieltäpäin se kuitenkin tulee, pitää kattoa ko pääsee halliin vähä räplään koko pirssiä 8)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

napa kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:No koneessa ei ole mitään vikaa mulla, mutta on pari kertaa tehny kovilla pakkasilla sen että kun sieltä tulee kuitenkin sitä huohotin höyryä niin se vetää määränjakajan läppää jäähän ja täten tyhjäkäynnillä päästessään tukehduttaa kokeen bensaan.
jotain vikaa siellä sitten on, koska tyhjäkäynnillä pitäis olla kova alipaine siellä letkussa, joka venttiilinkopasta menee ilmanputsarille, kierroksillakaan sieltä ei sais mitään tulla tai jos tulee, niin kone huohottaa jo liikaa...

ei siitä tosin mitään varsinaista haittaakaan ole, jos sen poistaa sitä putsarista sen letkun, pitää vain muistaa laittaa joku pieni suodatin vaikka sen päähän...
Olkoot sitten asia niin en viitti tästä asiasta kättä vääntää.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

No sitten, tämän päivän sattumia.

Lähdin taas ajelemaan tuolla n.-20c pakkasessa ja yht'äkkiä maantiellä: Mittariston takaa alkoi kuulua järkyttävä ulina. Heti siltä seisomalta lähimmälle levikkeelle ja hiljentäessäni jo huomasin, että äänen taajuus ensinnäkin muuttui ja n.60km/h nopeudessa hävisi kokonaan. No, hetken ihmettelin parkissa että mikähän lie ja sit matka jatkui, eikä tämä ulina enää vaivannut. Ekana tuli mieleen joku nopeusmittarin vaijeriin liittyvä toiminta =D Eikös tässä vaijerilla ole tuo?? :roll:

Muuten ei tänään temppuillut. Paitsi, pari kertaa tuntui risteyksestä lähdön jälkeen ikään kuin tukkoiselle. Vaikka pedaalia painoi, niin tuntui, että juurikaan mitään ei tapahdu ja kohta mentiin hups poikittain. Ja nämä hetket olivat juurikin vähän pidemmän maantieajon jälkeen. Tukkoisuus hävisi ihan ittekseen. Lautanenko jumi? :D
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

kaverin autolla teki samaa, aikamoista ääntä piti mittaristo kovilla pakkasilla
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Se on muuten aika "kiva" yllätys, kun tuo nopeusmittarin vaijeri alkaa rääkyä. :D

Mulle kun ensimmäisen kerran teki, niin sydänhalvaus oli aika likellä...

Vaijeri uusiks, lakkaa ränkymästä. :wink:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Sen oon vaan huomannu, että jos nopeusmittarin viisari rupee pikkasen väpättää nii sillon oon sen vaijjerin rasvannu.(jollain syntikka vasukalla yms.)

Ja se väpätys on loppunu yleensä siihen.

Liekkö sit apua mut sanottu ny on kuitenkin. :)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

opcaravan kirjoitti:No sitten, tämän päivän sattumia.

Lähdin taas ajelemaan tuolla n.-20c pakkasessa ja yht'äkkiä maantiellä: Mittariston takaa alkoi kuulua järkyttävä ulina. Heti siltä seisomalta lähimmälle levikkeelle ja hiljentäessäni jo huomasin, että äänen taajuus ensinnäkin muuttui ja n.60km/h nopeudessa hävisi kokonaan. No, hetken ihmettelin parkissa että mikähän lie ja sit matka jatkui, eikä tämä ulina enää vaivannut. Ekana tuli mieleen joku nopeusmittarin vaijeriin liittyvä toiminta =D Eikös tässä vaijerilla ole tuo?? :roll:

Muuten ei tänään temppuillut. Paitsi, pari kertaa tuntui risteyksestä lähdön jälkeen ikään kuin tukkoiselle. Vaikka pedaalia painoi, niin tuntui, että juurikaan mitään ei tapahdu ja kohta mentiin hups poikittain. Ja nämä hetket olivat juurikin vähän pidemmän maantieajon jälkeen. Tukkoisuus hävisi ihan ittekseen. Lautanenko jumi? :D
Itselle sattu eilen kans tuo vaijerin rääkyminen, helvetti että säikähin :D
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

h3ba kirjoitti:
Itselle sattu eilen kans tuo vaijerin rääkyminen, helvetti että säikähin :D
Oli joo melko herättävä kokemus. Vielä vähän unen pöpperössä kun päästeli menemään, niin kyllä tuon jälkeen virkisty kummasti =D
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

^^ joo kyllä heräs kun entisen työkaverin w201 rääky aamulla koko saakelin 45min työmatkan =D
Merseedespents
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mul se vaijeri o rääkyny aina pohjoses. ja nyt tänää ku oli -5 ni rääkäs täällä kotona! Himputti 2v se o tekohengitystä kestäny.

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOUUUUUU!

Ja tosiaan katoaa ku hidastaa alle 60kmh ja sit taas kiihdyttää. kovemmil pakkasil kestää kauemmi "lämmetä".

Tukkoisuushan voi johtua ASR luistonestosta :D oliko sulla sitä? Mitää ei tapahu vaikka kuinka polkee jos o liukasta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Sergey kirjoitti:mul se vaijeri o rääkyny aina pohjoses. ja nyt tänää ku oli -5 ni rääkäs täällä kotona! Himputti 2v se o tekohengitystä kestäny.

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOUUUUUU!

Ja tosiaan katoaa ku hidastaa alle 60kmh ja sit taas kiihdyttää. kovemmil pakkasil kestää kauemmi "lämmetä".

Tukkoisuushan voi johtua ASR luistonestosta :D oliko sulla sitä? Mitää ei tapahu vaikka kuinka polkee jos o liukasta.
Ei pitäis noita hidastimia olla. Ainankin käytös on sen mukaista :twisted:
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Tuas tuli yksi probleema. Toki hyvin pieni, mutta probleema kuitenkin.

Kuskinpuolen turvavyön lähentäjän "kolmiosta" lohkesi yksi nurkka irti. Ihan normi tapaan vedin turvavyön ja äkkiä sit ihmettelin, että tuntuipas jotenkin kummalliselle. No, se oli vyö lipsahtanut siitä lähentäjästä irti ja yksi tämän lähentäjän nurkka oli revennyt irti.

Tuota, mistähän tommoosen tuohon halvalla löytäis?

Edit: Vähän hakua kun käyttelin, niin taitaapi olla melkosen heleppo homma vaihdella ja osakaan ei kaiketi kovin kallis ole =D
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
esme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 29.03.2009 21:27

Viesti Kirjoittaja esme »

Omasta rakkineesta katkes kans tuo kolmio, just ennen talviteloille laittoa. Se turvavyön reuna on niin hiton terävä, että se syö poikki sen kumin ja ainakin tämmösellä kukkakepillä kuskinpenkin reuna kuluu kans.
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

Kun hommaat uuden kolmion niin kerroppa paikka ja hinta. Itellä ollut pitkän aikaa tarkoitus uusia ne, kun meinaa olla jo melkoisen kulahtaneet molemmin puolin.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Avatar
AkiVaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 04.04.2003 09:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

KL-varaosista saapi ja hintaa taisi olla joku reilu kymppi.
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

Manu300cea24 kirjoitti: Hanskalokeron kun otat pois niin siinä sivuilmaputken vieressä pitää majaansa sellanen pikkunen "imuri" vyllien sisällä.
Se rupee huutaa ajankanssa kun se tulee tiensä päähän varsinkin pakkasella (näin teki mulla joskus).
Minkäs hintainenosa tämä on? Itellä kylmällä ilmalla tämä tuntuu pitävän mekkalaa. Ei vaan löydy tuolta kl-varaosien sivuilta, ainakaan tuolla nimellä.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

puhelimitse löytyy. netis ei oo ku murto-osa varaosista mitä niil on.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Taas on cupeella muutama taival lisää matkattu.

Ilmennyt seuraavaa:

Oikean etupään kolina tuntuisi kovenevan, auto alkanut olla vähän levoton maantiellä. Vähän tuntuu että takapäässäkin olisi väljää jossain.

Eilen kun käynnistin vekottimen muutaman pvän seisonnan jälkeen, niin ei tahtonut prkele mese käynnistyä. Virtaa riitti, mutta ei vain hörähtänyt. Pitkällä vieterillä sit lähti kuitenkin. Tämän päälle kaiketi joku moottorin apulaite päätti pitää melkosen mekkalan. Hirveää ulinaa kesti n.20-30s jonka jälkeen äänet hävis ja kaikki oli valtakunnassa hyvin. Mikä lie?? Tuota ulinaa nyt ilmennyt muutaman kerran.
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

No mulla pitkää vieteriä aiheutti heikko akun kunto. Jakso kyl pyörittää mut ei vaa jaksanu startata, eli oli heikko kipinä. Samalla huomasin et laturi lataa kehnosti ja hiilet vaihdoin, ni vika saatto olla siinäki... niin ja se virranjakajan kansi ja pyörijä.

tai noiden kaikkien yhdistelmä taatusti tuo vaikeuksia ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Juu, on vieläkin tuo "uusi vanha" bremin hapettunut virranajakajankoppa paikoillaan. Sillä varmasti selittyy jo vaikka mitä =D Pitää tuossa jossain välissä uusia kaikki sytkän hilppeet kerralla.

Tuota vinkujaa olen tässä pohtinut. Vaihtoehtojahan on niin monta kuin on hihnalla pyöriviä apulaitteitakin, mutta mulla mieli hairailee tuon ilmapumpun perään. Voisiko tuo olla tämä maaginen kylmällä kelillä vinkumisen vonkumisen aiheuttaja. Tätähän toki voi arvailla niin monta kertaa, kuin mitä on noita hihnalla pyöriviä härpäkkeitä :roll: Pitää tuossa vaikka huomenissa pistää rottelo käyntiin ja kuulostella. Ääni vaan häviää melko nopsaan aina, niin ei oo tuota kuulosteluaikaa liikaa =)
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Dodih. Nysse rottelo sit tuas tempun teki.

Aloin jäähdytysnesteitä vaihtamaan ja kun olin tuon operaation suorittanut nii käyttelin autoa pihalla lämpimäks. No, sit tuo katiska rupes röpöttämään. Sit koitin antaa kaasua ja vehjas sammui välittömästi, eikä lähre käyntiin. Pumput surisee, bensa haisee ja rillumarei.

Ediit:

Lähtihän tuo käyntiin. Kuulostelin pa-pumpun ääntä ja kuulosti sellaisella, kuin olisi ilmaa imenyt. No, masinolia tankkiin ja sisätilanlämppäri puhaltelemaan pumppujen/suodattimen tykö. Puoltuntia sulattelua ja startaten: Pikku hiljaa vaivalloisesti heräsi m104 elävien kirjoihin. Liene pitää suodatin ainankin vaihtaa sit tulevan kesän suurhuollossa =) Pidetäänpäs peukkuja, jotta vekotin toimis taas tovin...
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

se on se virranjakajan kansi ja pyörijä...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Sergey kirjoitti:se on se virranjakajan kansi ja pyörijä...
Niin. :)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Sergey kirjoitti:se on se virranjakajan kansi ja pyörijä...
Ny kyl veikkaan, että tällä kertaa ei. Tuon sammumisen jälkeen bensapumppu piti tosiaan sellasta erikoista huutoa, kun laitto virrat päälle. Kuulosti juur sille, ko ei ois ainetta putkessa. Mut sit ko olin tovin suklatellut, niin tuo ääni muuttui taas normaaliks ja auto lähti käyntiin =)

Tiedä häntä, mutta näin mutulla :D
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

se johtuu siitä että oot startannu akun alarajoille, alkaa pitää outoo ääntä. sama juttu mul oli ku veivas tarpeeks kaua.

Kansi ja pyörijä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Sergey kirjoitti:se johtuu siitä että oot startannu akun alarajoille, alkaa pitää outoo ääntä. sama juttu mul oli ku veivas tarpeeks kaua.

Kansi ja pyörijä.
Okei. Uskotaan sitten. Hehehe :D

Akun kyllä sahasin melko tyhjiin ekalla yrityksellä. Sit tyrkkäsin laturiin ja testailin sillon tällön, kunnes sit eräänä kertana hörähti. Suattaapihan tuo olla, mutta suattaapi olla olemati =D

Mut pääasia on että käy ja kukkuu taas, vaikkakin matalilla kierroksilla röpisee silloin tällöin. Kelit ko lämpenee, ni vaihtelen nuo kaikki sytkän hilut. Sit ois tarkootus käyttää yhessä pajassa huollossa, missä puheiden mukaan on ammattitaitoa näihin vanhempiin merssuihin melkolailla. Saisivat nuo kilinät ja kolinat selvitellä, ehkä ketjun vaihtoa ja jotain muutakin kenties, mitä nyt tulee mieleen.
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Vastaa Viestiin