
mikä ahdin 5barille?päätetty.ois uusia kysymyksiä
Firefoxissa ja IE:ssä on menussa View/Näytä ja siellä on tekstin sivun suurennus/koko/fontinkoko tjms. Olisko sitä sorkittu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
asia korjaantui jo Mika.T:n ohjeilla... oli poika kai jotain onnistunut räpeltämään, nettipelejä pelatessaan 

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Siitä vielä, että olisko jollain mitään ideaa tuohon 603:seen tuon hx40 superin kaveriks tai isomman kaveriks? Tosin paineitahan ei tarttis mutta se herääminen... Se kun tuntuu oikeinmitotettunakin olevan hidas heräämään tuollanen ahdin. (en nyt siis tarkota että tuo hx40 superi olis mitenkään oikein mitoitettu... Mutta eikai se kovin väärin voi olla kun 80% supereista on sellanen koneen alla...?)
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Superihan on oikein hyvä ahdin, herää kokoisekseen ja hukkaportilliseksi hyvin. Sarja-ahtoon liian pieni LP-ahtimeksi yli ~450hv tehoihin (max. 1,8bar), mikäli kompurakarttani pitää paikkaansa. Sillä saa toki enemmän, mutta sarja-ahdossa on eri kujeet, koska isokin ahdin saadaan heräämään hyvin.Kummeli kirjoitti:Siitä vielä, että olisko jollain mitään ideaa tuohon 603:seen tuon hx40 superin kaveriks tai isomman kaveriks? Tosin paineitahan ei tarttis mutta se herääminen... Se kun tuntuu oikeinmitotettunakin olevan hidas heräämään tuollanen ahdin. (en nyt siis tarkota että tuo hx40 superi olis mitenkään oikein mitoitettu... Mutta eikai se kovin väärin voi olla kun 80% supereista on sellanen koneen alla...?)
Kannattaa muistaa myös se tosiasia, ettei sarja-ahtaminen ole aina järkevää. Joskus on viisaampi käyttää sekventaaliahtamista, eli erisuuruisia ahtimia vuorottain (pieni ahdin / ruuvi hoitaa alarekisterin ja iso yksinään siitä eteenpäin) tai jopa sitä karsastettua VNT:tä. Tämä oikeastaan riippuu tehotavoitteesta suhteessa moottoriin (ne litratehot). Alta kolmen baarin ei kannata edes suunnitella sarja-ahtoa, koska sen voi saavuttaa helpomminkin.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.