Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
HärskiH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 13.02.2013 17:24

Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja HärskiH »

Yksirivisellä ketjulla on tuo. Onkohan joku patentoinut kylmäkäynti anturin tilalle mittarin anturin? Onkohan sama kierre? No täytyy huomenna seurailla johtoja ja mitata noi kaks anturia ja verrata arvoja keskenään, ja sitten miettiä miten onnistuu tuon kaksinapaisen vihreän sovittaminen tuon yksinapaisen tilalle! Että toiseen napaan tuo johto ja toinen maihin, vai :D
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja atlas »

Yksirivinen ketju niin vanhempi kone..uudemmissa on 2rivinen.
Jos pidät autoa pitempään vaihda ketju.
Sitten se toinen anturi lähtö vihreässä anturissa niin toiseen älä laita mitään koska ne on vain samat lähdöt 2x.
Älä pökkää maahan sitä toista lähtöä kun se sekoaa koko järjestelmä ja ecukin voi pilaantua.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
HärskiH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 13.02.2013 17:24

Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja HärskiH »

Ahaa toihan on hyvä tietää! Huomenna ei muutakun anturien mittauksia, raportoin sit taas tuloksista
HärskiH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 13.02.2013 17:24

Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja HärskiH »

Eli äsken mittasin anturit, arvot ovat samat eli kumman tahansa pitäisi käydä tuonne. Laitoin nyt kuitenkin paikkaansa tuon kaksinapaisen vihreän.
Sitten seurailin tätä anturilta lähtevää punamustaa johtoa, jossa valkoisia poikkiraitoja. Se menee sulakerasiaan, tarkemmin sanottuna sulakerasian pohjalla olevaan johonkin sähköboksiin/isohkoon liittimeen. Tässä havainnollistavia kuvia.
Punaisella viivalla tarkoitan tässä kuvassa tuota johdon kulkureittiä moottorilta sulakerasialle jos sillä on väliä.
http://s1270.beta.photobucket.com/user/ ... d.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tossa taas järkyttävän huono kuva siitä minne se johto menee sulakerasiassa. Tosiaankin siis ihan sulakerasian pohjalle,johonkin boksiin/liittimeen
http://s1270.beta.photobucket.com/user/ ... 7.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tossa pari lisäkuvaa
http://s1270.beta.photobucket.com/user/ ... 4.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s1270.beta.photobucket.com/user/ ... 9.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;


E: Pienellä lisäpurkamisella pääsin käsiksi laatikkoon ja se näyttää sisältä tältä : http://s1270.beta.photobucket.com/user/ ... 2.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo vasemman puolimmainen on siis se johto joka tulee lämpöanturilta, mutta nyt tuo nasta piippaa maata vasten? Eli tuo on maissa, en nyt oikeein ymmärrä mitä tässä tapahtuu


E: Vika selvis, vikana oli auton merkki ja malli (Plus pahoja kosketushäiriöitä allekirjoittaneen korvienvälissä). Vaihtui baijerilaiseen, ei ongelmia enään :) Kiitos paljon avusta, todella hienoa että vento vierasta auttaakseen joku näkee näin paljon vaivaa.
Vastaa Viestiin