PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Jape84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 11.07.2008 20:41
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja Jape84 »

c220d -96 semmosia oireita että kun kun noin -10 ja siit ylös päin ni lähtee vast ehkä kaheksannen hehkun jälkeen käymää sitä ennen vaa lupaa mut ei lähe.
250d at -88
Ex C220D -96
Ex 190 2.5D -87
Ex 190 2.0 -83
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Nuffield56 kirjoitti:. E300TD:ssa puolestaan kylmässä käynnistyksen jälkeen seilaa kierrokset muutaman kerran, vähän niinkuin vanhoissa alipainesäätöisissä kuorma-autoissa ja traktoreissa. Kaasupoljin hetken aika jäykkä ja palauttaa aika huonosti. Käynnistyy kyllä hyvin.

Erittäin sama :D

Ennen joulua ekoilla kylmillä halusi myös vetää keskuslukituksen kiinni omin päin muutaman kerran -- takaluukku taas jätti aukeamatta. Avaimella aukesi sekin ja ennen iltapäivää pelasi taas jo kaikki kuten pitää. Mikä lie tullunna :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Lankku 300DT on toiminu moitteettomasti kop kop tähän päivään mennessä. Oikeastaan ainut joka jäätyy ja ei mene kokonaan alas on sähköanteeni mutta mutta en pidä sitä oikeana vikana. Muutoin kaikki pelaa kuten pitää. Tomaattikin pelaa nyt kun syksyllä laitoin vahvistetun. Elisessä joskus nelkku ei menny päälle vaan piti pakkokolmosella ajaa muutama kilsa. No siinä oli oikee vika. Samoin EXsä 200D toimi myös ja sillä mentiin joskus oikeen kunnon pakkasissa 45 alimmillaan eikä silloinkaan mitään ongelmia missään. En voi mitenkään moittia kumpaakaan mitä minulla on ollu.
Avatar
Bee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 11.10.2010 23:24
Paikkakunta: Kaukana jossain

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja Bee »

Tenavassa sähkölasit pelaa vähä väsyneen hitaasti ja antenni on jäätynyt -> ei nouse ollenkaan ylös. Muuten ei mitää pahempia.

W202 on sitten vaan tosi kylmä, ei sen suurempia vikoja.

Vähällä on selvitty :)
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.

Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

________________________
Aarteet:
w201, w203
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Omassa tenavassa on todella ärsyttävä oire kun pakkasta yli -20. Mittaristo rupeaa surraamaan kun vauhti nousee. Surraus kestää noin 10km matkan ajoi hiljaa tai lujaa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

Tämä ei varsinaisesti ole pelkästään pakkasoire ässässäni,en viitsinyt utta aihetta tehdä;eli vaihdekepin juuressa on musta kuminen suoja,
joka nousee välillä ylös ja vaihdekeppi on tahmea siirtää..voiko tuon muovin vaikka ottaa kokonaan veks? Varmaan joku pölysuoja..Olen sitä
aina painellut pohjaan ruuvimeisselillä..mutta yllättävän ärsyttävää tehdä sitä joka päivä.. :evil:
janimu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 06.03.2005 14:06
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja janimu »

Tasa kaasulla tai vakkarilla ajaessa kaikki valot kirkastuu alle puoleksisekunniksi eli räpsähtää välillä, vastaantuliat varmaan luulee mun vilkuttavan valoja... Ja autona 220cdi farkku vuosimallia -01
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2374
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

janimu kirjoitti:Tasa kaasulla tai vakkarilla ajaessa kaikki valot kirkastuu alle puoleksisekunniksi eli räpsähtää välillä, vastaantuliat varmaan luulee mun vilkuttavan valoja... Ja autona 220cdi farkku vuosimallia -01
Outo ilmiö Mercedes Benzissä, sitä kutsutaan lataukseksi :)

Omassa Mersussa alkuperäinen etelä-afrikkalainen Mercedes Benz-laturi vaihtui espanjalaiseen Mercedes Benz-laturiin ja ihan hyvin espanjalaisella Mersu-sähköllä näkee ajaa täällä Suomessa.

Kovilla pakkasilla (-26C°) pidempään ajettaessa kuljettajalle alkaa nousta hiki pintaan vaikka on jo paitahihasillaan ja lämpöjä pitää vähentää. Taitaa olla bensamersujen ominaisuus, kuten taitaa kaikissa Mersuissa olla lämmityslaitteen kiertovesipumppu, mikä on hyvin hyödyllinen parkissa seisomista ajatellen. Ja muutenkin lämmityslaitteen tehon kannalta.

Varsinaiset Suomi-Mercedekset ovat kuitenkin paljon lämpöisempiä kuin nämä etelä-saksan versiot. Näin ainakin tuontiautoihin verrattuna puhutaan.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Löyty omastakin pieni talviominaisuus. -30 astetta aamusti. Eka risteys ja vilkku päälle. Vilkkuvalo vaan palaa. Rele vähän jäässä/hidas :) Vähän aikaa (2-5min) kun ajeli niin alkoi vilkkukin vilkutella.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

omassa tenavatähdessä ei oo ollu mitään ongelmia startata kylmällä, -25C ni komiasti ilman lohkolämmitystä. vähän vaan laatikko jäykkänä ennen kuin kunnolla lämpee. mutta sitten tää uusin hankinta w123 200D -15C ni ei toivoakaan ilman lohkolämmitystä, auto oli just pari päivää porissa parkkiksella jumissa kun ei lähtenyt käymään ja pakkasta oli päivällä -11C ja yöllä -20C :D olisko hehkut sen verran huonot jo?
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
arkon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 28.01.2011 19:41
Paikkakunta: kyrönmaa/pohjanmaa

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja arkon »

Kaasu vaeltelee 1000-2500 kierroksen välillä. Ajossa välillä viipyy päällä esim. nostat jalan kaasulta odota 5sekkaa niin veto lakkaa. Lämppäri puhaltelee hiljaa vaikka puhallinmoottori huutaa kierroksia. Oliskohan jokin raitisilma suodatin tukossa vai onkohan 94 c 220 espritissä edes raitisilma suodattimia? :? Kokonaisuutta ajatellen bensakirnu toimii näin talvella melko mukavasti.
  • C 220 esprit
Avatar
Jari Nysten
Mersumies
Mersumies
Viestit: 579
Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

Hyvin on lähtenyt möhkö käymään tämän talven, paitsi tänä aamuna ei sit lähtenytkään, vaikka pyörittikin ihan ok aikansa.
No ajelin sillä töistä tultuani, eikä mitään vikaa tuntunut olevan.
Käyntiin sen sain uudella agm akulla jonka olin ostanut jo syksyllä, mutta en ollut jaksanut vaihtaa.
Käynnistys oli vaikea silläkin, mitä lie jäätymistä....
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

No niin tänään sitten oli noin -34 ja s124 lähti eberillä lämmityksen jälkeen käyntiin ja töihin meno sujiu kohtuu mukavasti, jousitus nyt aika jäykkä ja laatikko vaihtoi normaaliakin rajummin rykien.. Paluumatkalla sitten tulikin heti aluksi huomattua että ohjaustehostin ei toimi, pikaisen tarkastusken jälkeen havaittuna että jostain simpukan alaosasta valuu öljyt pois.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Avatar
jpvir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 10.02.2008 23:04
Paikkakunta: Turku

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja jpvir »

W202:sen takaovet aukee aamuisin ainoastaan sisäkautta. :) Ategon automaatti ei vaihda isommalle ilman apua ennen kymmenen kilsan ajoa.
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

W202:sen takaovet aukee aamuisin ainoastaan sisäkautta.
Sama täällä, kun auto lämpiää rupee aukee ulkopuoleltakin.
Pari muutakin oiretta löytyy :
- Lukot ja takakontin nappi aina jäässä, ens talveksi asennan kyllä kauko-ohjatun lukituksen.
- Ovet tiivisteistä jäässä (kuskin oven alalista irtos)
- Ohjaus tahmea ja vaihdekeppi aika jäykkä kovemmilla pakkasilla
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
Poppamies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 07.09.2010 01:52

Re:

Viesti Kirjoittaja Poppamies »

Trex kirjoitti:2001 vuoden nelos-cdi ei vaan yksinkertaisesti lämpene reilun parinkympin pakkasessa edes 200km matkalla...sisälläkin saa olla takki päällä ja ikkunat jäässä sisältä jos vaan pitää yhtään puhallusta päällä...pitää varmaan seuraavaks ostaa bensakoneinen mese.
Sama. Pahvit nokalla, uus (iso) termari ja viimeisenä kokonaan blokattu pikkusyyläri, sillä sai koneen lämpiämään. Mutta sisätilat ei lämpene vieläkään vaikka koneen lämpö olis 91c. Lämmppäri tehoton tai sit se tarvis pikkusyylärin kiertoon mukaan...(?)

Tuli muuten mieleen, että mistähän se ottaa polttoainejärjestelmään lämpöä, että lämpiääköhän se jos pikkusyyläri tukittu.
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Jäähdyttäjä sanoi sopimuksensa irti. Ilmeisesti 23 vuotta vanhalle jäähdyttäjälle lyhyestä ajosta johtunut edestakainen kylmeneminen ja lämpeneminen näillä pakkasilla oli liikaa ja se päätti laskea nesteitä pihalle. :D Onneksi oli sentään lämmin talli missä sai vaihdettua uuden tilalle. Ei olisi kyllä motivaatio riittäny askarteluun tuolla -20 pakkasessa.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
esko101
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Ti 25.01.2011 21:20

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja esko101 »

Auto w210 290 td elegance
mittarivaijeri kurisee (yli -30 asteen)
Lämmityslaite vinkuu (yli -20 asteen)
diesel rupes maistuu ku tuli yli -25 pakkaset taitaa mennä parikin litraa enemmän ku normaalisti 5,5-6 nii nyt yli 8 litraa, vaik on lämmöt ok sisällekin riittää hyvin.
Siinäpä mitä tuli mieleen
mb w210 290td -97
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1901
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja tony »

Vaimon W169 EPS sytty, hyyty ja kulki n,40km/h ilmeisesti meni johonkin vikatilaan. Auto sammuksiin ja ovet lukkoon niin taas pelitti. (jättääkö muuten johonkin muistiin vikakoodin?) Oma W211 Herjas Airmatic visit work shop...(ei koskaan ennen) auto parkkihallin 2h ja taas pelittää. Perkeleen pakkaset, sääliks käy autoja ja jättää suosiolla ylimääräiset ajot kyllä pois. Uskaltaakohan noita pestä ollenkaan, kun ei ole tallia?
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
hharri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: La 23.10.2010 19:33
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja hharri »

Kävin tankkaamassa W210 320CDI -01 farkkuni torstai-iltana ihan Neste-asemalla että varmaan on kunnon kamaa. Siihen mennessä oli lähtenyt hyvin käyntiin puolen tunnin Webasto-session jälkeen joka aamu. Perjantai-aamuna heitti EPC herjan näyttöön ja ei sietänyt enää kierroksia. Laitoin mobiilin talliin ja pikaisella silmäyksellä suodattimelta pumpulle lähtevässä polttoaineletkussa on ilmaa. Epäilen jäätymistä, mutta saa nyt sitten nähdä onko se vain sitä vai onko joku paikka oikeasti lauennut. Toivottavasti selviää filtterin vaihdolla ja suodatinkupin putsaamisella......
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tänä aamuna oli pakkasta 32. mekkeri kyllä lähti hyvin käyntiin, mutta jäähdytysnesteet oli sen verran kohmeessa, ettei jaksanu kiertää lämppärin kennossa. syylärissä toimi ihan normaalisti. no, laitoin auton käymään ja menin sisälle takas juomaan kahvia. puolen tunnin päästä tulin takas pihalle ja oli jo lähdössä, kun huomasin, että ahh.. tautisen kylmä täälä autossa. sitten kokeilin, niin jäistä ilmaa pukkaa, vaikka lämpöviisari osottaa 80astetta. sitten vähän kaasua, että nesteet kiertäis, mutta ei auttanu. sitten sisältä hakeen hiustenkuivaaja ja sillä tohottaan sinne, mistä se puhallin imee ilmaa. vähän aikaa ku puhalsi ja sitten polkas kaasua, niin johan pöllähti kuumaa ilmaa hyttiin. ja matka pääsi alkaan.

ihme homma, että meni noinkin pienissä pakkasissa jumiin. just viime kesänä tein vähän isompaa koneremonttia kyseiseen vehkeeseen ja takuulla tuli jäähdytysjärjestelmä tyhjennettyä ja kasatessa sitten täytettyä uusilla nesteillä tasan 50/50 seoksella. muistelisin, että pitäis olla lähempänä 40 astetta pakkasta, ennenku alkaa meneen puuroks, mutta tää meni jo -32 asteessa. ellei sitten yöllä ole ollu vielä paljonkin kylmempää. en kyllä muista enää, että minkä firman litkuja oli. jotakin halppista varmaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Tänään sellin kuskin penkinlämmittimen valot paloivat, eivätkä sammuneet muulla kuin sammuttamalla auto.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
4tuoppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Ke 16.12.2009 10:25
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja 4tuoppi »

-Startatessa se lämppärin moottori rupevaa huutaan, jos pakkasta -15 tai enempi. Lakkaa kyllä samontein vikisemästä jos käyttää säätönupista 0 asennossa.
-Kerran tai pari on kovimmilla pakkasilla starttauksen jälkeen ruvennut ESP BAS ASR litania palamaan. Olen tulkinnut ilmiön johtuvaksi kylmästä akusta jonka jännite käy liika alhaalla startatessa.

Muuten ei Mersusta voi sanoa kuin että Saletisti Natsaa!
W210 E200-99 Classic ...kyllä sille bensa maistuu... :)
Avatar
Jufo89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: To 09.12.2010 11:04

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja Jufo89 »

mulla tossa tenavassa ->
-tökkii ajossa ja sammuilee :(
-kytkin on jäänyt pohjaan muutaman kerran hetkeksi
-kaasu on jäykkä
-kojelaudan sisällä käynnistyy välillä 2-tahti mopo :mrgreen: (pärisee) ilmeisesti nopeus vaijeri??
-vaihteet pakki,1,2 ei mene oikeen päälle (-30'c)

eli ei juuri mitään 8)
Mikäs tähän nyt tuli? PRKL!

Talvella käytössä ja kesällä projektina:
W201 -90
Kesällä käytössä ja talvella projektina:
????
Avatar
Poppamies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 07.09.2010 01:52

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja Poppamies »

Mikä on tenava? 190?
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Poppamies kirjoitti:Mikä on tenava? 190?
W201
Avatar
poke2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 27.05.2009 12:50
Paikkakunta: Kemi

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja poke2 »

Itellä ei onneks ole ollut mitään oireita, vaikka yli 30 ollut pakkaset. Akun kyllä uusin vartan 100 Amppeerin nii jaksanu hyvin lähtä käyntiin ja tarkenee vaikka ilman takkia ajaa. Viime talvena laitoin sen lisäkierto pumpun uuden nii auttoi kyllä lämpiämiseen huomattavasti.
124/300E v.89
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja pera8x »

poke2 kirjoitti:Itellä ei onneks ole ollut mitään oireita, vaikka yli 30 ollut pakkaset. Akun kyllä uusin vartan 100 Amppeerin nii jaksanu hyvin lähtä käyntiin ja tarkenee vaikka ilman takkia ajaa. Viime talvena laitoin sen lisäkierto pumpun uuden nii auttoi kyllä lämpiämiseen huomattavasti.
tarkotatko sitä suht pientä sähköstä kiertovesipumppua? mistä ostit ja mitä makso? tuleeko nyt tyhjäkäynnilläkin lämppäristä kuumaa? mulla on semmonen ominaisuus mesessä, että vaikka kone on kuinka kuuma, niin tyhjäkäynnillä puhaltaa vaan haaleeta. sitten, kun on kierroksia koneessa jotakin reilu 1000, ehkä jotakin 1500, niin alkaa tuleen kuumaa. toi vois auttaa siihen vaivaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja Division »

Auto seisoo taivasalla ja ei omaa mitään moottorinlämmitysmuotoa, eli ei lohkolämppäriä tai webastoa. Hörähtää joka aamu käyntiin, kuin palmun alta. Tyhjäkäyntiä 1-2 min ja suoraan kevyeen ajoon. Kelit olleet max. -27c.

Ainoat pakkashuomiot: Ohjaus sekä iskunvaimennus jäykkä ja mittariston nestekidenäyttö toimii hitaasti. Yhtään kertaa ei ole edes kytkenyt mukavuuslaitteita pois päältä startatessa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Äkkinäinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: To 06.01.2005 19:39
Paikkakunta: Sonkajärvi

Re: PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja Äkkinäinen »

Torstai aamuna pakkasta -38C... S211 istui tontissa(ilma perä). Oli ollut lohkolämmitimessä 2h. Pamahti käyntiin kerta laakilla ei ongelmia. Ei voi muuta kuin ihmetellä kuinka on lämmin auto vielä noilla keleillä. Auto hetken käynnissä ja oli taasen noussut perä ylös.

Elikkä kyllä noilla uudemmillankin mersuilla pärjää pakkasessa :roll:
X253 Glc 300 e -22
w649 113cdi A My14
ex C180 T A My16
ex C200d be -09
ex S211 E220T cdi -07
ex W124 200D -95
Vastaa Viestiin