124 300d super turbotus
On se jännä kuinka tuola raskaan kaluston puolellakin käytetään rivikutosta, eikä vitosta. Ei kai niillä sitten ole varaa palkata noin viisasta moottoritekniikan insinööriä kuin rumilus. Mun tiedossa on vaan fiat joka on käyttänyt 5:sta traktorissa, epämääräinen käynti, vähän siistimpi kuin nelosessa mutta ei lähellekkään kutosen luokkaa
ehkäpä rumilus on oikeassa. ehkäpä se vitonen on huonompi, kun kutonen. ehkäpä siinä vitosessa katkeaa solmupisteen tärinän takia kampiakseli herkemmin, kun kutosessa. mitään käytännön merkitystä sillä ei kuitenkaan ole, koska mersusta ei kampiakselit ihan helpolla katkea. oli se sitten nelos, vitos, taikka kutoskone. ennemmin menee kiertokanki, mäntä, kansipahvi, taikka kansi. viimisenä se kampiaksila.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Se nyt vaan sattuu olemaan elementistä kiinni. Mitä ite oon käsittäny, niin kaikki muut pajat käyttää holysmoke:n elementtejä/vastaavia. Mynällä on omat elementtisä, ja siinä on sen "salaisuus". Keskipako säädintä vingutetaan että mahtuu paremmin pyörimään ne limput. Ja sitte vaan tarvittavat säädöt, niinku kello on muutettu sellaseen joka kestää paineet ja ulkonen kierrosten säätö on toteutettu vaan reijällä siihen takakanteen jossa on vaan pidempi pultti siihen alkuperäseen, joka on sen kannen sisällä jne.jeemu kirjoitti:Jos se pumpu teko on nii ketun helpoo, nii sanoppa miks Mynä Diesel on se mistä irtoo paras tuotto ja sitä myöte niien pumpuilla irtoo paras voima.Kummeli kirjoitti:En haluais rikkoa hienoa ajatuskuplaa, mutta tosiasia on, että mynäpumputkaan ei oo mitenkään ihmeellisiä. Ei ne siellä mynällä tee mitään ihme muutoksia... Esim. ajotus on värkätty niin, että sen verran aikaseen että kolisee, ja vähän takasi.S202 kirjoitti:. Pumppua ei tee kukaan itse, jos ei nyt sitten satu omistamaan pumppu penkkiä(siis että vaikka olis lukenu 15vuotta moottoritekniikkaa niin sitä pumppua ei tehdä autotallissa ja säädetä korvakuulolla) turbot ja muut pystyy laittamaan kyllä
Täysin pystyis tekemään itte sen, jos omistaa pienen mittalasin jolla voi mitata syötöt samoiksi jokasesta elementistä. Tyhmäähän se on maksaa törkeitä hintoja noista pumpuista...
Ps. Allekirjoittaneelle tuli mynäpumppu kaks viikkoa sitten...Saapahan laittaa sen syyks jos hajoaa joku paikka...
Nimim: 529hp/5cyl ja Mynä pumpulla
Oon valamis kokeileen sun pumppua ja maksan siit jos enemmän löylyä irtoo, jos ei nii sä maksat kulut? Onko diili?
Todellisuudessa se on pelkästään tuo elementti joka on "se juttu". En tiiä mitä elementtejä mynä käyttää, mutta mitään muuta se ei sinne tee. Eikä se myöskään tee niitä elementtejä ite, vaan ne tulee jostain, en tiedä mistä. Todennäkösesti kiinasta, sillä jos sinne laittaa elementtimallin, ni ne tekee 1000kpl elementtejä 2e/kpl. Ja on muuten kysytty...

Ei sillä, että olis vielä parempaa pumppua tullu, mutta ei siihen kauaa mene ku joku kyllästyy maksamaan sitä hintaa ja hommaa samanlaiset elementit.

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
On kyllä mahtavat perustelut, aina vaan vedotaan ettei kannata harrastajaforumille kirjoitella. Vissiin vanhustenkodin liitutaulu on sitten parempi paikka? Turha pojitellaan muita, kun ei ees tiedä, millaista porukkaa täälläkin kirjottelee.rumilus kirjoitti:Tämä foorumi ei ole oikea paikka kertoilla sieltä täältä moottoritekniikan saloja, eikä muutenkaan ole hyväksi saada nuorisoa riettaalle tielle.
Sun riittävän tasoiset opiskelut ei nähtävästi riitä edes siihen, että osaisit vastata yksinkertaisiin kysymyksiin. Ilmeisesti opiskeltu on ja kauan, muttei sitten koskaan valmistuttu. Ei voi muuten käsittää, mistä tollasia patoumia voi tulla (tuossa olettamassa taisin al..ylentyä Sinun tasollesi). Oot olevinas muita korkeammalla tasolla, joten meeppä vaa sinne eliittiliitutaululle kirjottelee, anna vääräuskoisten olla.rumilus kirjoitti:Sitten kun opiskelee riittävän kauan...riittävän tasoisessa oppilaitoksessa ja riittävästi moottoritekniikkaa, niin selviää se , miksi väittämäni on tosi.
Minkä helvetin takia sä sitten vielä soitat suutas, kun ei ole mitään perusteluita väitteilles? Jos täällä on tekijämiehiä ja suunsoittajia, niin kumpaankohan kastiin sinä kuulut..rumilus kirjoitti:ketuttaa suoraan sanottuna jotkin pullistelijat, jotka eivät moottoritekniikasta tiedä yhtään mitään, pitää sitä suurempaa elämää asiasta.
...
Kannattaisi pitää pienempää kapelia asiasta, ennekuin laukoo asiasta mitään.
Eiköhän myö kaikki toivota sitä.rumilus kirjoitti:Minun puolesta asia on loppuun käsitelty.
Rumilukselle olis yks kysymys. Kuinkahan paljon pitäisi opiskella riittävän tasoisessa oppilaitoksessa, että ymmärtäisi olla myymättä osia autosta joka ei ole edes oma? http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=90177
S210 220 CDI A -02
MatKa kirjoitti:Rumilukselle olis yks kysymys. Kuinkahan paljon pitäisi opiskella riittävän tasoisessa oppilaitoksessa, että ymmärtäisi olla myymättä osia autosta joka ei ole edes oma? http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=90177

Piristi kyllä muuten synkkää iltaa kummasti!

Em. toiminnallahan sitä luultavasti parhaiten nettoaa

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
nyt täytyy sanoo et saittepa ihmiset ihmeellisen ketun sekoilu paskanpuhumis tuoikion tänne.. joku sanoo et elä rakenna itse ja plaa plaa plaa vaik et edes tunne minua.. oon kilpa autoja tehny ja rassannu 8vuotta ja tiedän sen osalta suurinpiirtein mitä teen ja jokainenhan on tuolla tieliikentees omal vastuul ja kyllä poltan kumia sielläkin mut yhtä hyvin ku tää keskustelu menny näin yli nii puhua vaikkapa huumeista miten ne tappaa käyttäjiä sekä syyttömiä sivullisia.. kettu että oikein ketuttaa tää suomen touhu ku puhutaan autoilioista jne mut miks ihmiset ei kauhistele huumeista johtuneita kuolemia kettu..
ja nyt loppu se jauhaminen ja siirrytään asiaan.. moni vaan on puhunut että vapari koneesta saa 300-400hv väliin toimivan paketin ja tosiaan olen jo tyytyväinen kaikesta yli 300hv ja sit jatkan jalostamista kunhan eka saisin hieman kokemuksia asiasta että kertokaa ihmiset teidän kokemuksista ku ootte rakentanut kyseisiä vehkeitä (ahto paineet.jäähdytys.ö-jäähdytys.kytkin.loota. alusta.kori jne) ja jättäkää ne ketun tieliikenne saarnat pois koska ne eivät liity millään lailla tähän auton rakennukseen.. meen puhumaan jollekkin muulle sivustolle jos haluan kuulla asiasta ja mielipiteistä kiitos.. ja pumppu hakusas vieläki
ja nyt loppu se jauhaminen ja siirrytään asiaan.. moni vaan on puhunut että vapari koneesta saa 300-400hv väliin toimivan paketin ja tosiaan olen jo tyytyväinen kaikesta yli 300hv ja sit jatkan jalostamista kunhan eka saisin hieman kokemuksia asiasta että kertokaa ihmiset teidän kokemuksista ku ootte rakentanut kyseisiä vehkeitä (ahto paineet.jäähdytys.ö-jäähdytys.kytkin.loota. alusta.kori jne) ja jättäkää ne ketun tieliikenne saarnat pois koska ne eivät liity millään lailla tähän auton rakennukseen.. meen puhumaan jollekkin muulle sivustolle jos haluan kuulla asiasta ja mielipiteistä kiitos.. ja pumppu hakusas vieläki
johtaja: Antti Peltomäki
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Toki saa. Mutta ei tule pitemmänpäälle kestämään.peltsi_racing kirjoitti:
moni vaan on puhunut että vapari koneesta saa 300-400hv
Sitten kun vapariin vaihdetaan turbon kanget, männät, kk-laakerit, öljupumpu, öljynjäähdytys ja lisätään lohkoon öljyruiskut männille niin alkaa olla kohtalaisen kestävä paketti kasassa.
Toisaalta... Orkkis turbokoneessa nämä kaikki on valmiina.
Itseasiassa öljypumppua ei kait tarvitse vaihtaa, vain sen ratas
Yksi välimuoto, eli budjettiturbotus olisi laittaa ne turbon kiertokangen laakerit. Niihin pitää porata öljyreikä. Sitten otetaan se vaparin mäntä ja ajetaan sieltä renkaiden yläpuolelta hitunen tavaraa pois. Keraamieriste männän lakeen ja kanteen. Lohko hoonataan 0,1 mm välykselle suhteessa mäntiin. Kaikki mahdolliset ja mahdottomat coolerit sitten kehiin ja pakopaine minimiin.
Hintaa ei tule kauheasti ja voisi kestää lievää viritystä (350 hp ???)

Yksi välimuoto, eli budjettiturbotus olisi laittaa ne turbon kiertokangen laakerit. Niihin pitää porata öljyreikä. Sitten otetaan se vaparin mäntä ja ajetaan sieltä renkaiden yläpuolelta hitunen tavaraa pois. Keraamieriste männän lakeen ja kanteen. Lohko hoonataan 0,1 mm välykselle suhteessa mäntiin. Kaikki mahdolliset ja mahdottomat coolerit sitten kehiin ja pakopaine minimiin.
Hintaa ei tule kauheasti ja voisi kestää lievää viritystä (350 hp ???)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Aivan tuha spekuloija palijo tollane vapari kutonen kestää ahettuna.
Riippuu aika palijo mite tehty ja vielä enämpi mite sitä käytetää.
Makialla alaväännöllä tollasen koneen tappaa nopeesti, mutta yläkiree taas
kestää pitempää.
Vastausta et siis täältä kirjottelevilta löyä, vaan se täytyy kokeilla ihan ite.
Riippuu aika palijo mite tehty ja vielä enämpi mite sitä käytetää.
Makialla alaväännöllä tollasen koneen tappaa nopeesti, mutta yläkiree taas
kestää pitempää.
Vastausta et siis täältä kirjottelevilta löyä, vaan se täytyy kokeilla ihan ite.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Joo'o mutta noihin tehoihin se nokka pitää ajaa kunnolla sisään vai mitä Jube 

Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
joo tarkotus onki kokeilu mieles tehä tuo ja sit kahtoo jos 606 tai jus ahetun alakerta tilalle ku tuo pamahtaa mut tuo pata ajettava loppuu ja nyt pumppu tilattu et jos ens viikol alottais rojektin et down pipe/putkisto jo on 3t. keulan kokonen cooleri 3t putkil ja paine kotelo alumiininen. mersun vakio ahtimel viel ja 0,5ahoil . tuli just tuo niinku öljy jäähdytys mielee itelle jo tos alus et onko lohkossa lähtöjä sekä laitan lisä flektin kyll mut mites ku porukka suosittelee vesiruiskua.. onko kokemuksia sekä hintoja?
johtaja: Antti Peltomäki
Kyllä ymmärrän hyvin, kun kiinnostava aihe faktoineen löytyy, niin herää se poikien uteiliaisuus...johon olen vastannut aikaisemmmin niinkuin nytkin...opiskelemaan moottoritekniikkaa riittävän tasoiseen oppilaitokseen ja riittävän pitkäjaksoinen oppimäärä, niin siitähän ne moottoritekniikan salat aukenevat.Juhanit kirjoitti:Niin se vain tuli tämäkin taas nähtyä. Fakta loppui ja "ad hominem" alkoi.rumilus kirjoitti: Äläs nyt poika...
Kuules poika...
Tämä foorumi ei ole edes lyhyellä oppimäärällä / kaavalla sellainen paikka, jossa käsitellään specialiteetteja. Joitakin pieniä yksityikohtia kun tälläkin foomuilla käsitellään, antavat moottoritekniikasta aivan väärän kuvan. Mottoritekniikassa on paljon muutakin, kuin muuttaa viritysastetta.
Ja kun muutettaan viritysastetta, täytyy jo tietää huomattavasti enemmän moottoritekniikasta. Siihen menee useita opintovuosia, ennenkuin tietää mitä puhuu ja kykenee tekemään turvallisesti moottotitekniikan ehdoilla.
Olen tässä topicissa ja joskus aikaisemminkin maininnut moottoreiden virittelyistä, niin niillä toimenpiteillä ei saada kun pahaa aikaan.
Moottoritekniikan parissa on lukuisia tietotaidoiltaan osaavia insinöörejä, jotka kyllä testaustuloksin asettavat kulloiselle moottoreille turvalliset toimintarajat. Heillä on siihen tarvittava koulutus ja laboratoriolaitteet, joilla valvotaan tarkasti ja täsmällisesti moottoreiden käyttäytymistä koko toiminta-alueella.
Se on kyllä uskomaton juttu, että jo tiedossa olevat tosiasiat / faktat moottoreiden toimintaedellytyksistä, eivät vakuuta päätään seinään lyöviä harrastelijoita. Itse täytyy yrittää kokeilla ja luulla tekevän jotakin mullistavaa alalla. Kyllä ne alan koulutetut insinöörit tietävät sentään sellaista, joita ei tämäntyyppisissä foorumeilla kertoilla. Kyllä ne moottoreiden rajat tiedetään. Toisentyyppiset moottorikonstruktiot kestävät muita paremmin. Siihen on selvät mekaniikan laikien faktat lisättynä murtumismekaniikka. Erityisesti tulee huomioida moottereiden suunnittelussa kierrosnopeuden muutokset, nyrkkisääntönä keskinopeat ja hitaammat moottorityypit kestävät melkein millaisissa olosuhteissa hyvänsä, mutta nopeat moottorityypit jo alkavatkin oireilla kestävyyden kustannuksella, mitä suuremmat kierrokset moottorityypillä on.
Viimeksimainituilla moottorityypeillä alkaa syntymään hallitsemattomia värähtelyjä, jotka melkoisella varmuudella rikkovat rakenteita, jos ei ole suunnitteluun paneuduttu riittävän hyvin. Nämä haitalliset värähtelyt rikkovat ennen pitkää jokaisen moottorityypin, jos värähtelyiden solmupisteet toistuvasti osuvat tiettyyn kohtaan moottorirakenteita.
On siis vain tiettyjä moottorikonstruktioita, joissa ei synny haitallisia värähtelyjä moottorielimille. Se onkin sitten se laajempi oppimäärä moottoritekniikan opiskelussa, mikävuoksi ja miksi näin tapahtuu.
Hassua luettavaa
. Tähän asti jaksanut olla puuttumatta näihin vänkäilyihin, mutta pakko heittää kommenttia.
Miksi sellaiset herrat, jotka "tietävät" moottoritekniikasta kaiken, mutta eivät ole halukkaita vilpittömästi neuvomaan muita tai neuvovat asioita aivan päin persettä, ottavat ollenkaan kantaa näihin topicceihin heittelemällä ilmoille täyttä kuraa. Se vain tahtoo olla, että on aina ollut ihmisiä ja tulee aina olemaan, jotka haluavat päästä kovempaa. Jos autot kiellettäisiin kokonaan lailla ja joutuisi kulkemaan polkupyörällä, niin nämä samat/samanluontoiset immeiset värkkää sen polkupyörän kulkemaan kovempaa tai kiihtymään nopeampaa.
Voin väittää, että on immeisiä, joidenka ajokäyttäytyminen rauhoittuu voimakkaampi moottorisen kulkuneuvon johdosta. Tietoisuus voimavaroista ja terve itsesuojeluvaisto auttaa hölläämään kaasujalkaa ja käytettävissä olevat moottorin resurssit käytetään hyödyksi esimerkiksi turvallisissa ohituksissa. Ratapäivillä tai vartilla on hyvä päästä lyömään lämää lattiaan ja testaamaan mihin tekniikasta on.
Liikenneonnettomuuksi tulee aina olemaan, koska ihmiset liikkuvat. Se mihin pitäisi panostaa enemmän on päihteettömät kuljettajat. Onneksi tämä yhteiskunta ei ole vielä mennyt siihen, että kaikki joutuvat ajamaan samanlaisilla, samanvärisillä, sähköautoilla samanlaisissa vaatteissa asuen kaupungissa kerrostalossa ja käytettyjen varaosien myynti on laitonta, koska vanhan osan asentaminen autoon on vaaraksi muille ihmisille.

Miksi sellaiset herrat, jotka "tietävät" moottoritekniikasta kaiken, mutta eivät ole halukkaita vilpittömästi neuvomaan muita tai neuvovat asioita aivan päin persettä, ottavat ollenkaan kantaa näihin topicceihin heittelemällä ilmoille täyttä kuraa. Se vain tahtoo olla, että on aina ollut ihmisiä ja tulee aina olemaan, jotka haluavat päästä kovempaa. Jos autot kiellettäisiin kokonaan lailla ja joutuisi kulkemaan polkupyörällä, niin nämä samat/samanluontoiset immeiset värkkää sen polkupyörän kulkemaan kovempaa tai kiihtymään nopeampaa.
Voin väittää, että on immeisiä, joidenka ajokäyttäytyminen rauhoittuu voimakkaampi moottorisen kulkuneuvon johdosta. Tietoisuus voimavaroista ja terve itsesuojeluvaisto auttaa hölläämään kaasujalkaa ja käytettävissä olevat moottorin resurssit käytetään hyödyksi esimerkiksi turvallisissa ohituksissa. Ratapäivillä tai vartilla on hyvä päästä lyömään lämää lattiaan ja testaamaan mihin tekniikasta on.
Liikenneonnettomuuksi tulee aina olemaan, koska ihmiset liikkuvat. Se mihin pitäisi panostaa enemmän on päihteettömät kuljettajat. Onneksi tämä yhteiskunta ei ole vielä mennyt siihen, että kaikki joutuvat ajamaan samanlaisilla, samanvärisillä, sähköautoilla samanlaisissa vaatteissa asuen kaupungissa kerrostalossa ja käytettyjen varaosien myynti on laitonta, koska vanhan osan asentaminen autoon on vaaraksi muille ihmisille.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
joo näköjään taas ollaan aihees ei kettu hyvä pojat
en jaksa enää edes suuttua
mutta nyt o pumppu kotona mutta tarviisin viel ahtimen (mielellään aika halpa) miel alle 400e ja vesi ruisku kiinnostais kans ku puhunu täs ihmisten kaa ja pitäneet hyvänä ideana teho ja koneen putsaus..


johtaja: Antti Peltomäki
No mikä viddu siinä on niin hankalaa keroa että miksi se vitonen on parempi ku kutonen. Se yks sylinteri liikaa ei kelpaa vastaukseksi. Käsittääkseni rivikutosessa ei synny suuria värähtelyjä joten se on paras moottorityyppi ja v12 sitte v moottoreissa. Jos tossa vitosessa on joku solmupiste juttu paremmin niin mikä on niin vaikeaa kertoa sitä? Voisit mennä vaikka jonnekki suomi24:lle brassailemaan noilla "tiedoillas" moottoritekniikasta. Dieselmoottori kun ei ole mitään avaruustiedettä niin voisin kuvitella että vastaus siihen miksi toinen moot.tyyppi on parempi kuin toinen ei olisi kovin vaikea 

Vastataan nyt vielä, vaikka tämä menee monologiksi ja poikkeaa alkuperäisestä teemasta.S202 kirjoitti:No mikä viddu siinä on niin hankalaa keroa että miksi se vitonen on parempi ku kutonen. Se yks sylinteri liikaa ei kelpaa vastaukseksi. Käsittääkseni rivikutosessa ei synny suuria värähtelyjä joten se on paras moottorityyppi ja v12 sitte v moottoreissa. Jos tossa vitosessa on joku solmupiste juttu paremmin niin mikä on niin vaikeaa kertoa sitä? Voisit mennä vaikka jonnekki suomi24:lle brassailemaan noilla "tiedoillas" moottoritekniikasta. Dieselmoottori kun ei ole mitään avaruustiedettä niin voisin kuvitella että vastaus siihen miksi toinen moot.tyyppi on parempi kuin toinen ei olisi kovin vaikea
Kun opiskelet riittävästi riittävän tärkeitä asioita moottoritekniikasta, paneudut voimavektoreihin ja niiden suuntaan...hallitset mekaniikan lainalaisuudet, murtumismekaniikan, lujuusopilliset sekä termodynamiikan/fysiikan lainalaisuudet, alkaa se pikku hiljaa aukeamaan, mikä- tai mitkä moottorityypit on kysymyksessä.
Niinkuin sanottu, en ole tänne foorumille tullut antamaan oppeja näissä asioissa, jos joitakin kismittää asiasisältöni, voi mennä peilin eteen kysymään vastausta sieltä.
Tämä asia on osaltani loppuun käsitelty.
Taasko se on loppuun käsitelty? Jännä kun kerrot "faktoja", mutta et mitään mikä tukisi teoriaa.. Tämähän on ihan naurettava xätti koko threadi, koska rumilus pätee mutta ei perustele. Heti kun kysytään niin "Et tullut opettamaan" ja heität perään jotakin väsyneitä voimavektoreita, mitä et myöskään perustele.
Ja vaikka teoriassa puhuisitkin asiaa, niin miksi käytäntö puhuu vastaan?
Ja vaikka teoriassa puhuisitkin asiaa, niin miksi käytäntö puhuu vastaan?
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84