mynä 7mm vs mynä 8mm

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Sepä siinä, kun se dampperikin voi olla puoli astetta suunnassa tai toisessa. En sitä heittokellolla kattonu sillon ku laiton kiinni, vaan silimällä sihtasin että koska on YKK:ssa ykkönen. Pitäs olla tarkka, mutta saattaa olla vääräkin... :oops:

Kyseessähän on 603 orkkis turbo. Viilattu kansi, omilla venttiileillään ja vakio nokalla. 40superi 16 pesällä, 7mm elementit pumpussa ja tätä "uutta" mallia, eli se ~170 kuutiomilliä pitäs lähteä. Nyt on 120. Kanget ja männät 1g sisällä kaikki, ja dampperi, vauhtipyörä ja kampiaksila tasapainotettu. Siinäpä ne pääpiirteittäin. Nii joo, ja suppilot imusarjassa ja jakava rakosysteemi ja muuta sellasta. On kuvia ja juttua tuolla projektipuolella...

Olishan se pitäny kattoo sillä heittokellolla sillon, mutta luotin tuohon jälkisäätöön, että se katotaan jostain muusta ku dampperin asteista...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Ku pumpun aukasee, niin sitähän ei saa alkuperäseen asentoon enää kun laittamalla. Siis siellä ei oo mitään lukitustappia, vaan boorit jonka asennon saa laitettua miten vaan. Eli vakio pumppu ei kerro oikeeta ruiskutusennakkoa, mutta mynäpumppu kuulemma kertoo. Elikkä ne on mynällä kasanneet pumpun niin, että se oikeesti alottaa sille ykköselle syötön tuossa 20 astetta ennen ykk:taa. Jotenkin tuntuu aivan sairaan vääristyneeltä tuo juttu, mutta yllättävän hyvältä se kuulostaa. Ei nakuta... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

juu sitä entiä vaikka ois mynä kasannu pumpun sillain että 20eykk ois tarkka ruiskutushetki.
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Timo N »

ton jeemun pistämän kuvan ois kyl voinu jättää tänne, olihan komee, lähtö ja niin toi kuvakin, saispa takatuuppariin tommoset pidot katukäytössäkin kohtuu kustannuksilla :(
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Siis toi Mynän ilmottama ennakkoha kuulostaa ainoolta oikeelta ennakolta.
Mikä ennakko seo ku ajotetaa pumppu jykk?

Jos mahollista nii ennakko kanttaa hieroo penkis kohallee.
Tosin mulla o paras teho tullu tolla Mynän ilimottamalla ennakolla.
Pari astetta ohi, nii puuttunu parikyt heppaa tosta noi vaa.
Viimeksi muokannut jeemu, To 28.10.2010 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Laittaa sitten uudelleen, jos on tarve. Ei tässä jaksa analysoida sadan viestin sisältöä mitä menee ja mitä jää. Kiittäkää asianomaisia taas kerran tästä suorituksesta.

Tuo eskon auton kuva kuuluisi sinne superturbo topiikkin, jossa kyseistä autoa esitellään ?

JYKK ei ole todellinen, ne laittaa sen merkin kuulemma tehtaalla siihen kohtaan, koska se on helpompi ajoittaa siihen (pumppu pysyy siinä kohtaa helpommin, ei muljahda ?)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

jeemu kirjoitti:Siis toi Mynän ilmottama ennakkoha kuulostaa ainoolta oikeelta ennakolta.
Mikä ennakko seo ku ajotetaa pumppu jykk?

Jos mahollista nii ennakko kanttaa hieroo penkis kohallee.
Tosin mulla o paras teho tullu tolla Mynän ilimottamalla ennakolla.
Pari astetta ohi, nii puuttunu parikyt heppaa tosta noi vaa.
se onki se kuuluisa asennus ennakko.... ku 24eykk on oikee ruiskutusennakko....
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Jos se o nii etiketi mukaa nii sit täytyy poistaa.
Kai tosta jonkulaise jälen vois jättää?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

jeemu kirjoitti:Siis toi Mynän ilmottama ennakkoha kuulostaa ainoolta oikeelta ennakolta.
Mikä ennakko seo ku ajotetaa pumppu jykk?

Jos mahollista nii ennakko kanttaa hieroo penkis kohallee.
Tosin mulla o paras teho tullu tolla Mynän ilimottamalla ennakolla.
Pari astetta ohi, nii puuttunu parikyt heppaa tosta noi vaa.
Tää onki muuten hyvä tietää :wink:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

jeemu kirjoitti:Siis toi Mynän ilmottama ennakkoha kuulostaa ainoolta oikeelta ennakolta.
Mikä ennakko seo ku ajotetaa pumppu jykk?

Jos mahollista nii ennakko kanttaa hieroo penkis kohallee.Tosin mulla o paras teho tullu tolla Mynän ilimottamalla ennakolla.
Pari astetta ohi, nii puuttunu parikyt heppaa tosta noi vaa.
Pumppupajalla ei hierota ennakkoa kohdalleen pumppupenkissä, vaan tasoitetaan ruiskutusmäärät ja muita parametrejä.
Pumppu siis vaan huolehtii ruiskutusmäärästä ja ruiskutusennakosta muut komponentit.

Tähän perustuu juuri tuo turhanpäiväisyys pumpun ruuvaus vaparikoneessa.
Jakopään ketjun venyneisyys on se suurin aiheuttaja, joka vaikuttaa siihen tuntumaan, että pumppupajalla saatiin tehoja suuremmaksi...se on siis harhaa. Tosin moni pumppupaja nostaa hiukan ruiskutusmäärää kun monet pumputkin ( autot ) ovat erilaisilla säädöillä Suomeen tuotu.
Myöskin moottorin kierrosluvun nosto antaa mahdollisuuden jonkinverran korjata ruiskutusennakkoa.
Ruiskutusennakkoon vaikuttaa ( määrittäminen ) vain täytösvaihe,männän nopeus m/s ja käytettävä polttoaine.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

rumilus kirjoitti:
jeemu kirjoitti:Siis toi Mynän ilmottama ennakkoha kuulostaa ainoolta oikeelta ennakolta.
Mikä ennakko seo ku ajotetaa pumppu jykk?

Jos mahollista nii ennakko kanttaa hieroo penkis kohallee.Tosin mulla o paras teho tullu tolla Mynän ilimottamalla ennakolla.
Pari astetta ohi, nii puuttunu parikyt heppaa tosta noi vaa.
Pumppupajalla ei hierota ennakkoa kohdalleen pumppupenkissä, vaan tasoitetaan ruiskutusmäärät ja muita parametrejä.
Pumppu siis vaan huolehtii ruiskutusmäärästä ja ruiskutusennakosta muut komponentit.

Tähän perustuu juuri tuo turhanpäiväisyys pumpun ruuvaus vaparikoneessa.
Jakopään ketjun venyneisyys on se suurin aiheuttaja, joka vaikuttaa siihen tuntumaan, että pumppupajalla saatiin tehoja suuremmaksi...se on siis harhaa. Tosin moni pumppupaja nostaa hiukan ruiskutusmäärää kun monet pumputkin ( autot ) ovat erilaisilla säädöillä Suomeen tuotu.
Myöskin moottorin kierrosluvun nosto antaa mahdollisuuden jonkinverran korjata ruiskutusennakkoa.
Ruiskutusennakkoon vaikuttaa ( määrittäminen ) vain täytösvaihe,männän nopeus m/s ja käytettävä polttoaine.
En puhu mistää pumppu penkistä vaan auto dynoon ja vetoo vejon perää. Kyllä se paras ennakko sieltä löytyy.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

jeemu kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
jeemu kirjoitti:Siis toi Mynän ilmottama ennakkoha kuulostaa ainoolta oikeelta ennakolta.
Mikä ennakko seo ku ajotetaa pumppu jykk?

Jos mahollista nii ennakko kanttaa hieroo penkis kohallee.Tosin mulla o paras teho tullu tolla Mynän ilimottamalla ennakolla.
Pari astetta ohi, nii puuttunu parikyt heppaa tosta noi vaa.
Pumppupajalla ei hierota ennakkoa kohdalleen pumppupenkissä, vaan tasoitetaan ruiskutusmäärät ja muita parametrejä.
Pumppu siis vaan huolehtii ruiskutusmäärästä ja ruiskutusennakosta muut komponentit.

Tähän perustuu juuri tuo turhanpäiväisyys pumpun ruuvaus vaparikoneessa.
Jakopään ketjun venyneisyys on se suurin aiheuttaja, joka vaikuttaa siihen tuntumaan, että pumppupajalla saatiin tehoja suuremmaksi...se on siis harhaa. Tosin moni pumppupaja nostaa hiukan ruiskutusmäärää kun monet pumputkin ( autot ) ovat erilaisilla säädöillä Suomeen tuotu.
Myöskin moottorin kierrosluvun nosto antaa mahdollisuuden jonkinverran korjata ruiskutusennakkoa.
Ruiskutusennakkoon vaikuttaa ( määrittäminen ) vain täytösvaihe,männän nopeus m/s ja käytettävä polttoaine.
En puhu mistää pumppu penkistä vaan auto dynoon ja vetoo vejon perää. Kyllä se paras ennakko sieltä löytyy.
No joo...ymmärsin ehkä väärin kirjoituksesi, jossa kerroit " ennakko kannattaa hieroo penkis kohallee ", kun alkuperäisenä topicin teemana oli 7 ja 8 mm elementit. :shock:
Toki toki sitä voi jarrupenkissäkin hienosäätöjä tehdä tai sitten livenä baanalla, jotka antaa sitten todelliset mittatulokset lukuunottamatta käppyröitä. :D
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

No ei sitä kyllä luonnossa tunne 20hv heittoakaan, saati sitten vaikka 5hv... :roll:

Olis vaan jossakin hyvä penkki. Onko kokemusta seinäjoen amk:n penkistä? Siellä vissiin on hyvät mahollisuudet, ainakin näin oon kuullu.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Kummeli kirjoitti:No ei sitä kyllä luonnossa tunne 20hv heittoakaan, saati sitten vaikka 5hv... :roll:

Olis vaan jossakin hyvä penkki. Onko kokemusta seinäjoen amk:n penkistä? Siellä vissiin on hyvät mahollisuudet, ainakin näin oon kuullu.
Itse kun esimerkiksi ajelen joillakin eritehoisella Mersuilla, joidenka tehot vaihtelee 10 kW:n sisällä, niin kyllä huomaa dieselissä sen voimanlisäyksen aika helposti. :lol:

Tehodynamometrillä esimerkiksi jarrutettu analyysi kun on staattisen tilanteen testaus, joka ei ihan vastaa livenä tehtyjä vedoksia.
Mainittakoon muunmuassa nopeuden ja ilmanvastuksen neliössä tapahtuva kitka, aiheutuu nopeuden kaksinkertaistuttua ilmanvastuksen nelinkertaistumisen. Samoin renkaan ja kosketuspinnan kitka vaihtelee, voimansiirron- ja pyörien radiaaliset kitkahäviöt yms.

Edit: Korjattu kirjoitusvirhe.
Viimeksi muokannut rumilus, La 30.10.2010 11:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllä sen erobn huomaa jos koneessa on 75 tai 85 hv :D

Sitten kun lukemat alkaa olla lähellä 500hv niin ei sitä enää erota onko pellin alla 500 vai 510hv. :D
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Mika.T kirjoitti:Kyllä sen erobn huomaa jos koneessa on 75 tai 85 hv :D

Sitten kun lukemat alkaa olla lähellä 500hv niin ei sitä enää erota onko pellin alla 500 vai 510hv. :D
Tuon kun muuttaa prosenteiksi, niin jälkimmänen vaihtoehto ei enää tunnukaan.
Ensimmäisessä tapauksessa teho muuttuu 13.4 % ja viimeisessä 2 %.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

kaks kirjotusta alle 20min välein ja eri lailla asiat tuntuileee...voi jeesus ku osais päättää :roll:
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

rumilus kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Kyllä sen erobn huomaa jos koneessa on 75 tai 85 hv :D

Sitten kun lukemat alkaa olla lähellä 500hv niin ei sitä enää erota onko pellin alla 500 vai 510hv. :D
Tuon kun muuttaa prosenteiksi, niin jälkimmänen vaihtoehto ei enää tunnukaan.
Ensimmäisessä tapauksessa teho muuttuu 13.4 % ja viimeisessä 2 %.
Nimenomaan nyt puhuttiin jälkimmäisistä lukemista. Kyllä minäkin erotan, jos mopossa on 1.5hv ja 11.5hv, tai yli 20hv :D Ei se siitä oo kiinni. Vaan juurikin tuossa jeemunkin autossa on tuota potkua, niin ei enää kyllä osaa persdynolla sanoa muutaman hepan heittoa. :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Kummeli kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Kyllä sen erobn huomaa jos koneessa on 75 tai 85 hv :D

Sitten kun lukemat alkaa olla lähellä 500hv niin ei sitä enää erota onko pellin alla 500 vai 510hv. :D
Tuon kun muuttaa prosenteiksi, niin jälkimmänen vaihtoehto ei enää tunnukaan.
Ensimmäisessä tapauksessa teho muuttuu 13.4 % ja viimeisessä 2 %.
Nimenomaan nyt puhuttiin jälkimmäisistä lukemista. Kyllä minäkin erotan, jos mopossa on 1.5hv ja 11.5hv, tai yli 20hv :D Ei se siitä oo kiinni. Vaan juurikin tuossa jeemunkin autossa on tuota potkua, niin ei enää kyllä osaa persdynolla sanoa muutaman hepan heittoa. :roll:
Kaikkeen tottuu ennenpitkää sanotaan. Onhan sitä vauhtisokeuttakin, kun ajelee säännöllisesti suuria nopeuksia, voi pahimmassa tapauksessa hypätä autosta ulos kun vauhtia on vielä vaikkapa 80 km/h. :shock:
Jos taas verrataan niitä 500-900 hv moottoritehoilla olevia autoja...esim. DTM, protot tai F1, niin kyllä niissäkin huomaa tehoissa eron, kunhan vaan ajelee niillä riittävästi. :D Harva tyyppi kuitenkaan ajelee 700 hv:n moottoritehoilla 400 km/h nopeuksia päivittäin.
Ja voihan sitä testata auton suoritusarvoja automaattisella ajanotolla, joka on riippumaton auton ajajasta.
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Kummeli kirjoitti:
Olis vaan jossakin hyvä penkki. Onko kokemusta seinäjoen amk:n penkistä? Siellä vissiin on hyvät mahollisuudet, ainakin näin oon kuullu.
hyvähän se on mut liian köykäset rullat.. ei tahdo heräillä ja kun herää niin kierrokset onkin jo tapissa.jos oikeesti tahtoo katella käppyrän mallia jne niin kalajoen penkissä ainakin vastusti komeesti ja käppyrää ja ahtomittarin heilumista kerkes hiukan tuijotella et jossain vois olla vikaa tai ei.. ite käytän jatkossa amk ta kun on likellä ja tarkka jne mut jos jotaki onkelmaa niin kalajoki... seinäjoen penkis veto menee ohi abaut sekunnis :roll:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Perhana. Ei oo autossa talvirenkaita, ja pitäs ajaa se sitten Kalajoelle siirtokilvillä... :D

Onkohan siellä Kalajoella minkälaita porukkaa, että nostaako ne vähän ahtopainetta rekisterilappuun, vaikka se alle 240hv tulis jo alle 1bar paineilla? Vähän vaan tympeä, jos lapussa lukee ensinnäkin 240hv ja 0.5bar ahdolla. Sitten kattoo nokkapellin alle ni joo-o... :roll: Olis vähän uskottavampi jos siinä rek. otteessa lukis vaikka 240hv ja 1.5bar...?

Btw. onko miten kallis tuo seinäjoen amk dyno?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

entäs matalamäen penkki ilmajoella, pitäis riittää n. 500 heppaisiin bensakoneisiin, joten dieseleissä jotuu tyytymään vähän pienempiin tehoihin... ellei sitä ole paranneltu viime aikoina...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Alavudellakin on siinä katsastusaseman vieressä vissiin joku dyno paikka. En tiiä siiä sen kummempaa, että kuin on vastusta tms. :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Eihän se ole mikään ongelma penkittää vaikka 1,5 barilla, laittaa vaan syöttöä niin pienelle että 240hv alittuu. Mikäli vain jaksaa ahtaa tuonverran pikkusyötöillä.
S210 220 CDI A -02
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Sehän se, ku ei se jaksa. :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Kummeli kirjoitti:Perhana. Ei oo autossa talvirenkaita, ja pitäs ajaa se sitten Kalajoelle siirtokilvillä... :D

Onkohan siellä Kalajoella minkälaita porukkaa, että nostaako ne vähän ahtopainetta rekisterilappuun, vaikka se alle 240hv tulis jo alle 1bar paineilla? Vähän vaan tympeä, jos lapussa lukee ensinnäkin 240hv ja 0.5bar ahdolla. Sitten kattoo nokkapellin alle ni joo-o... :roll: Olis vähän uskottavampi jos siinä rek. otteessa lukis vaikka 240hv ja 1.5bar...?

Btw. onko miten kallis tuo seinäjoen amk dyno?
http://www.finranaco.com/
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Kummeli kirjoitti:Perhana. Ei oo autossa talvirenkaita, ja pitäs ajaa se sitten Kalajoelle siirtokilvillä... :D

Onkohan siellä Kalajoella minkälaita porukkaa, että nostaako ne vähän ahtopainetta rekisterilappuun, vaikka se alle 240hv tulis jo alle 1bar paineilla? Vähän vaan tympeä, jos lapussa lukee ensinnäkin 240hv ja 0.5bar ahdolla. Sitten kattoo nokkapellin alle ni joo-o... :roll: Olis vähän uskottavampi jos siinä rek. otteessa lukis vaikka 240hv ja 1.5bar...?

Btw. onko miten kallis tuo seinäjoen amk dyno?
Kyllä kait nämä aina herättää "hilpeyttä" kun pelti katsastuksessa avataan! Kauhean kokoinen turbo pistää heti silmään ym. No ne on tiesäädöt mitkä sillon on kehissä jos katsuri haluaa kokeilla! Radalla eri säädöt! :lol: :wink:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

??
Viimeksi muokannut Stonehead, Su 31.10.2010 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Viesti Kirjoittaja apg »

Kummeli kirjoitti: Olis vaan jossakin hyvä penkki. Onko kokemusta seinäjoen amk:n penkistä?
Juu sinne vaan, sieltä saa ainakin kunnon tulokset ei tuu pettymyksiä.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

tehooo...

Viesti Kirjoittaja esko »

no nii .....
seinäjoella on käyty penkittämässä merssuja vuosien varrella mutta jos tehoa alkaa olla 450 - 500 hv paikkella ja vääntö sitä mukaan , alkkaa olla turhan kevyt penkki, :cry:

härmäs olis nelivetopenkki, mitsu evoja näytti rakennettavan firmassa , driftinki jotain 500- 800 hv myös
taitais olla aika hyvä penkittää merssuja, kokeilin omaanikin pystyputkea...
linkki tais näkyä aikaisemmin... stonehead tai joku toinenkin heitti infoa....:roll:
sama paikka kun olis tulokset olis vertailukelpoisia......:wink:
superturboa alkaen 2003
Vastaa Viestiin