W205 C-sarja
Re: W205 C-sarja
Tänään meni toinen takajarru - varmaakin jäähän parkissa ollessaan - niin että ei meinannut päästä liikkeelle kun toinen fillari vain suti.
Lopulta liikkeelle ja toinenkin pyörä pyörimaan about parin sadan metin jääpinnalla luistamisen jälkeen.
Seurauksena luistonesto + ABS pois pelistä. Uusita starttikaan ei poistanut vikavaloja - heti.
Parin tunnin seisokki palaveri ajan, niin liikkelle kohti Vehoa, mutta hetken päästä vikavalot sammuivat ja kaikki pelaa OK - huoltoreissu jäi välistä tässä kohtaa.
Olisiko P-asento jotenkin jäätänyt palat kiinni jarrulevyyn...
Lopulta liikkeelle ja toinenkin pyörä pyörimaan about parin sadan metin jääpinnalla luistamisen jälkeen.
Seurauksena luistonesto + ABS pois pelistä. Uusita starttikaan ei poistanut vikavaloja - heti.
Parin tunnin seisokki palaveri ajan, niin liikkelle kohti Vehoa, mutta hetken päästä vikavalot sammuivat ja kaikki pelaa OK - huoltoreissu jäi välistä tässä kohtaa.
Olisiko P-asento jotenkin jäätänyt palat kiinni jarrulevyyn...
Re: W205 C-sarja
Meneekö 205:ssa käsijarru aina automaattisesti päälle samalla kun laittaa vaihteen P:lle? Jäähän jarrupalat joskus levyihin kiinni aika lujasti kesälläkin autopesun jälkeen (käsijarru vaikuttaa tässä suoraan levyihin). Ei luulisi sen käsijarrun sähkökäytön pakkasessa jumittavan.
Outoa että ASR ei saanut jumittavaa pyörää liikkeelle.
Outoa että ASR ei saanut jumittavaa pyörää liikkeelle.
Re: W205 C-sarja
Nyt kun Coupekin on esitelty, on tulossa vielä avomalli:

http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... r-tarnung/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... r-tarnung/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W205 C-sarja
Kyllä.DBFI kirjoitti:Meneekö 205:ssa käsijarru aina automaattisesti päälle samalla kun laittaa vaihteen P:lle?
Taisi herjata siitäkin jotain, mutta kun härövalot poistuvat niin ei löytynyt enää infoista herjojen tekstejä.DBFI kirjoitti: Outoa että ASR ei saanut jumittavaa pyörää liikkeelle.
Re: W205 C-sarja
Itselläni tuota ominaisuutta ei ole (rek 1/2015) Ei syty P-valo, eikä kuulu sitä ääntä.taky kirjoitti:Kyllä.DBFI kirjoitti:Meneekö 205:ssa käsijarru aina automaattisesti päälle samalla kun laittaa vaihteen P:lle?
Kuitenkin saman mallisissa sijaisautoissa tuo on kytkeytynyt päälle itsestään.
Ilmeisesti tuo ominaisuus tuli autoihin joskus vuoden 2015 aikana.
MB W205 C200 AMG Line 2015, BMW 530e M-Sport 2018, BMW 520d xDrive Luxury Line 2018
Re: W205 C-sarja
Kyllä.taky kirjoitti:DBFI kirjoitti:Meneekö 205:ssa käsijarru aina automaattisesti päälle samalla kun laittaa vaihteen P:lle?
Luin ihmeissäni moista tekstiä ja ajattelin, että mulla on jokin vika autossa. Ei siis olekaan vaan se on joku uusi juttu. Piti oikein soittaa tyttären appiukolle ja kysyä moisesta asiasta. Hän vahvisti, että käsijarru menne automaattisesti päälle. Sanoi vielä, että kun painaa jarrua kovaa hold asennossa niin silloinkin menee päälle.Hänellä on 2 kk vanha 4Matic C200. Tota Hold juttua en ihan usko.
Re: W205 C-sarja
Eikös se mene niin, että kun vaihteenvalitsin on P-asennossa niin käsijarru menee päälle vasta sitten kun moottori on sammutettu tai kuljettajan turvavyö on avattu ja kuljettajan ovi avataan.
Käsijarru ei mene päälle painettaessa jarrua Hold toiminnossa vaan Hold toiminto nimenomaan käyttää sähköistä käsijarrua ja käsijarru meneen siis päälle kun Hold toiminto aktivoidaan painamalla jarrupoljinta nopeasti pohjaan. Käsijarru vapautuu tämän jälkeen painamalla uudestaan jarrua "tietyllä" voimakkuudella tai yksinkertaisesti painamalla kaasua.
Käsijarru ei mene päälle painettaessa jarrua Hold toiminnossa vaan Hold toiminto nimenomaan käyttää sähköistä käsijarrua ja käsijarru meneen siis päälle kun Hold toiminto aktivoidaan painamalla jarrupoljinta nopeasti pohjaan. Käsijarru vapautuu tämän jälkeen painamalla uudestaan jarrua "tietyllä" voimakkuudella tai yksinkertaisesti painamalla kaasua.
EQC400 AMG -20
S205 200 4Matic -16
Audi Q5 -10
S205 200 4Matic -16
Audi Q5 -10
Re: W205 C-sarja
Ymmärsinköhän kommentin oikein, tarkoitat kai että Hold-toiminto toteutetaan käsijarrufunktiolla mutta käsijarru ei menisi päälle siinä mielessä että se merkkivalo ei syty?hanspond kirjoitti:Eikös se mene niin, että kun vaihteenvalitsin on P-asennossa niin käsijarru menee päälle vasta sitten kun moottori on sammutettu tai kuljettajan turvavyö on avattu ja kuljettajan ovi avataan.
Käsijarru ei mene päälle painettaessa jarrua Hold toiminnossa vaan Hold toiminto nimenomaan käyttää sähköistä käsijarrua ja käsijarru meneen siis päälle kun Hold toiminto aktivoidaan painamalla jarrupoljinta nopeasti pohjaan. Käsijarru vapautuu tämän jälkeen painamalla uudestaan jarrua "tietyllä" voimakkuudella tai yksinkertaisesti painamalla kaasua.
205:sta en ole ajellut kuin koelenkin mutta en usko että HOLD tuossakaan mallissa toimii sähköisellä käsijarrulla vaan pääjarruilla ihan kuten facelift 211:stä alkaen muissakin korimalleissa (joissa kaikissa ei edes sähköistä käsijarrua ole).
Ikkuna auki ja pysähdys holdilla varmaan paljastaa kuuluuko sähköisen käsijarrun kytkeytymisääni.
Tuo tarkennus käsijarrun kytkeytymisestä pysäköitäessä pitää varmaan paikkaansa. Joka tapauksessa siis käsijarrun päälle kytkeytymistä ei voi välttää kun vaihteiston laittaa P-asentoon ja moottorin sammuttaa.
Vai toimiiko 205:ssa sellainen ohje joka 246-korisen ohjekirjassa oli eli käytetään käsijarrukytkintä moottoria sammutettaessa niin silloin se jäisikin kytkeytymättä. Ei vaan kovin kätevää, toivottavasti sähkömoottorit kestää jatkuvaa käyttöä niin voi vaan sammuttaa auton normaalisti käsijarrukytkimeen kajoamatta.
Re: W205 C-sarja
Tuo manuaalin kuvaus Hold toiminnasta on hieman epäselvä. Tarkemmin luettuani taitaapi olla niin, että siinä todellakin käytetään käyttöjarrua. Manuaalin mukaan seisontajarru kytkeytyy Hold toiminnassa jos auto seisoo pidempään paikallaan, näin vähennettäisiin käyttöjarrun kuormitusta.
Käsijarrun päällekytkeytymisen voi 205:ssäkin estää vetämällä käsijarrun kahvasta.
Käsijarrun päällekytkeytymisen voi 205:ssäkin estää vetämällä käsijarrun kahvasta.
EQC400 AMG -20
S205 200 4Matic -16
Audi Q5 -10
S205 200 4Matic -16
Audi Q5 -10
Re: W205 C-sarja
hanspond kirjoitti: Käsijarrun päällekytkeytymisen voi 205:ssäkin estää vetämällä käsijarrun kahvasta.
Ehkä saivartelua, mutta kahvasta - katkaisin se ennemmin taitaa olla.

Re: W205 C-sarja
Jos kompromissina käsijarrukytkimen kahva? 

Re: W205 C-sarja
DBFI kirjoitti:Jos kompromissina käsijarrukytkimen kahva?![]()
Ja, Wol.

Re: W205 C-sarja
Itseasiassa se on oikeasti seisontajarru eikä käsijarrutaky kirjoitti:DBFI kirjoitti:Jos kompromissina käsijarrukytkimen kahva?![]()
Ja, Wol.
Monethan puhuu öljynlauhduttimestakin, onneksi minulla ainakin on toistaiseksi riittänyt öljynjäähdytin
W213 220d 4matic -22
Ex-W205 300d 4matic -19
Ex-W205 250d 4matic -16
Ex-W205 300d 4matic -19
Ex-W205 250d 4matic -16
Re: W205 C-sarja
Luulin että sitä seisontajarrua käytettiin armeijassa jälkkärissä mutta aiemmin referoidun tietolähteen perusteella olet kyllä oikeassa.Splitti51 kirjoitti: Itseasiassa se on oikeasti seisontajarru eikä käsijarru

Tuossa aiemmin tarkoitus oli "sanoa" että eipä kai kauhean tarkkaa mitä nimiä me maallikot käytämme kunhan asia tulee ymmärretyksi. Uskoisin että threadin lukijat päätyivät samaan namiskaan kaikista käytetyistä termeistä, vääristäkin. Samoin öljynlauhdutin varmasti 99%:sti ymmärretään oikeaksi vempaimeksi vaikka väärä termi onkin. Oppitunti silti aina hyväksi eikä haittaa jos opit hiljalleen menisi perillekin.
Re: W205 C-sarja
OT:..Voihan sitä käyttää "käsijarrunakin" jos vauhtia pitää saada pois -Splitti51 kirjoitti: Itseasiassa se on oikeasti seisontajarru eikä käsijarru

Hätäjarrutus
Hätätapauksessa autoa voi jarruttaa sähköisellä seisontajarrulla myös ajon aikana.
Paina sähköisen seisontajarrun kahvaa ajon aikana lisää.
Auto jarruttaa niin kauan kuin sähköisen seisontajarrun kahvaa pidetään painettuna. Auto jarruttaa sitä voimakkaammin, mitä kauemmin sähköisen seisontajarrun kahva pidetään painettuna.
Re: W205 C-sarja
Mitenkäs mersuissa on riittänyt lämpöä moottorissa. Itsellä kyllä harmittanut kovasti kun ei meinaa nousta lämmöt ja paleltuu autoon. Parkissa nousee sen kolme pykälää mutta ajossa tippuu aina yhteen pykälään näin 20 asteen pakkasilla Moottorina on 220 diesel ja viimasuojakin on asennettu Veholla. 

MB c220 amg
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 179
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: W205 C-sarja
Itsellä C 250, lämmöt riittää hyvin. Mittari nousee aika nopeasti yhdeksäänkymppiin ja pysyy kanssa. Nokalla ei ole edes viimasuojaa. Veikkaisisin että sinulla jokin proplem lämpöjen kanssa. Sellainen mututuntuma itsellä että moottorissa olisi sähkövastus joka avittaa ajon aikana nesteiden lämmittämisessä?
Re: W205 C-sarja
Onkohan termostaatit kunnossa?Juupa kirjoitti:Mitenkäs mersuissa on riittänyt lämpöä moottorissa. Itsellä kyllä harmittanut kovasti kun ei meinaa nousta lämmöt ja paleltuu autoon. Parkissa nousee sen kolme pykälää mutta ajossa tippuu aina yhteen pykälään näin 20 asteen pakkasilla Moottorina on 220 diesel ja viimasuojakin on asennettu Veholla.
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Re: W205 C-sarja
Parin kymppiin lämmöt T-korisessa automaatti C180 d:ssä nousee taajamassakin normiksi - ECO asetuksella yleensä ajelut, sen viileämmällä jonnekin 60C: hujakoille ja juuri ja juuri lämmöt riittää, maantiellä/motarilla tarkenee hyvin, neljä päällä ikkunat tuuppaa menemään takana umpeen.Juupa kirjoitti:Parkissa nousee sen kolme pykälää mutta ajossa tippuu aina yhteen pykälään näin 20 asteen pakkasilla Moottorina on 220 diesel ja viimasuojakin on asennettu Veholla.
Lähdöt about +20C:n lämmitetyllä koneella. Ei viima tms suojaa.
Tänä aamuna -31C oli lähtiessä, moottori +18C ja sisätilanlämppäri 2100W:n teholla puhallellut parisen tuntia, niin pitkähihainen paita päällä - toki istuinlämmitys päällä matkaa tehtiin eikä yhtään palellut edes alku km:llä taajamassa, maantiellä päästyä lämmöt nousi moottorissa normaaliksi - auton mittarinnäyttö noin +80C.
Re: W205 C-sarja
Kyllä omassa pirssisäni tässä nurkka pyörityksessä lämmöt riittävät mainiosti. 6-7 tolppaa näyttää lämpömittari. Ei viimasuojaa käytössä koska syylarin lamellit ovat kiinni. taitaa diiseli olla kylmempi kuin bensa vehje.
Re: W205 C-sarja
Tuulilasinpyyhinten huoltoasento...
Autoissa, joissa on Keyless-Go:
Sammuta moottori.
Nosta jalka jarrupolkimelta.
Aseta lasinpyyhin yhdistelmäkatkaisimen avulla asentoon .
Paina start-stop-näppäintä niin monta kertaa, että lasinpyyhin käynnistyy.
Kun pyyhkimen varsi on pystysuorassa asennossa konepeltiin nähden: Paina start-stop-näppäintä.
Käännä pyyhkimen varsi irti tuulilasista.
Onpa monimutkainen operaatio putsata jäitä sulista, ihme kun ei kokeilemalla löytynyt - montakohan kertaa tuo "monta kertaa" mahtaa olla?
Autoissa, joissa on Keyless-Go:
Sammuta moottori.
Nosta jalka jarrupolkimelta.
Aseta lasinpyyhin yhdistelmäkatkaisimen avulla asentoon .
Paina start-stop-näppäintä niin monta kertaa, että lasinpyyhin käynnistyy.
Kun pyyhkimen varsi on pystysuorassa asennossa konepeltiin nähden: Paina start-stop-näppäintä.
Käännä pyyhkimen varsi irti tuulilasista.
Onpa monimutkainen operaatio putsata jäitä sulista, ihme kun ei kokeilemalla löytynyt - montakohan kertaa tuo "monta kertaa" mahtaa olla?
Re: W205 C-sarja
Niin monta kertaa pitää painaa että tulee virrat päälle. Eikös se samassa järjestyksessä mene kuin avaimesta, ensin radio-asento, sitten virrat päällä.taky kirjoitti:Tuulilasinpyyhinten huoltoasento...
Autoissa, joissa on Keyless-Go:
Sammuta moottori.
Nosta jalka jarrupolkimelta.
Aseta lasinpyyhin yhdistelmäkatkaisimen avulla asentoon .
Paina start-stop-näppäintä niin monta kertaa, että lasinpyyhin käynnistyy.
Kun pyyhkimen varsi on pystysuorassa asennossa konepeltiin nähden: Paina start-stop-näppäintä.
Käännä pyyhkimen varsi irti tuulilasista.
Onpa monimutkainen operaatio putsata jäitä sulista, ihme kun ei kokeilemalla löytynyt - montakohan kertaa tuo "monta kertaa" mahtaa olla?
Olisko silti yksinkertaisempaa nypätä se KG nuppi ja kääntää avaimesta virrat siksi aikaa että pyyhkijät on sopivassa asennossa?
Re: W205 C-sarja
Ai - avain - onko sillä sellainenkin?DBFI kirjoitti: Olisko silti yksinkertaisempaa nypätä se KG nuppi ja kääntää avaimesta virrat siksi aikaa että pyyhkijät on sopivassa asennossa?
Re: W205 C-sarja
Kyllä minulla ainakin on avain, vaikka on KG. Ja nupin saa tosiaan pois ihan niin kuin DBFI kertoi ja alta paljastuu normaali virtalukko.taky kirjoitti:Ai - avain - onko sillä sellainenkin?DBFI kirjoitti: Olisko silti yksinkertaisempaa nypätä se KG nuppi ja kääntää avaimesta virrat siksi aikaa että pyyhkijät on sopivassa asennossa?
Re: W205 C-sarja
No johan on fiksu systeemi.tj86430 kirjoitti:.... alta paljastuu normaali virtalukko.

Vaan tänään automaattiloota päätti olla reakoimatta kaasupolkimen painallukseen, takana about 60 km motaria kun piti kiihdyttämän, niin mitään ei tapahtunut, t o d e l l a verrakkaista vaihdin noiusua 7. pykälä päällä, ei siis pudottanut alaspäin.
Kun hidasti nopeutta niin pykälät pieneni, mutta läpistä ei tapahtunut mitään.
Auto parkkiin ja uudeleen käynnistys niin taas kaikki toimi OK.
Ja juuri kun olitiin päästy kunnon pakkasista = alle parin kympin. Lopun päivää sitten toimi normaalisti.
Mitään häiriö tms valoja/herjoja ei mittaristossa näkynyt.
Re: W205 C-sarja
Starilla katsomaan josko on vikakoodeja tallentunut.taky kirjoitti:No johan on fiksu systeemi.tj86430 kirjoitti:.... alta paljastuu normaali virtalukko.![]()
Vaan tänään automaattiloota päätti olla reakoimatta kaasupolkimen painallukseen, takana about 60 km motaria kun piti kiihdyttämän, niin mitään ei tapahtunut, t o d e l l a verrakkaista vaihdin noiusua 7. pykälä päällä, ei siis pudottanut alaspäin.
Kun hidasti nopeutta niin pykälät pieneni, mutta läpistä ei tapahtunut mitään.
Auto parkkiin ja uudeleen käynnistys niin taas kaikki toimi OK.
Ja juuri kun olitiin päästy kunnon pakkasista = alle parin kympin. Lopun päivää sitten toimi normaalisti.
Mitään häiriö tms valoja/herjoja ei mittaristossa näkynyt.
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Re: W205 C-sarja
Joskos vaikka viikonloppuna ehtisi vilaista erroreita.Patomursu kirjoitti: Starilla katsomaan josko on vikakoodeja tallentunut.
Re: W205 C-sarja
Nyt kovilla pakkasilla auto on valittanut useamman kerran, että akussa on virta lopussa. Aja tien sivuun ja jätä auto käyntiin. Ilmoitus tulee aina samantien kun auton käynnistää jos pakkasta on jotain -25 tai enemmän. En ole välittänyt ilmoituksesta ja mitään ongelmia ei ole ollut.
MB W205 C200 AMG Line 2015, BMW 530e M-Sport 2018, BMW 520d xDrive Luxury Line 2018
Re: W205 C-sarja
Eiköhän 205:ssakin ole se jännitemittaus mittariston huoltovalikoissa? Olisi hyvä tarkistaa mitä se sanoo tuon ilmoituksen tullessa ruutuun. Tietenkin vielä parempi jos akun mittaisi yleismittarilla.el_ucca kirjoitti:Nyt kovilla pakkasilla auto on valittanut useamman kerran, että akussa on virta lopussa. Aja tien sivuun ja jätä auto käyntiin. En ole välittänyt ilmoituksesta ja mitään ongelmia ei ole ollut.
Mikäs 205:ssa mahtaa niin kriittistä olla että pitää tien poskeen jäädä jos akkujännite heikko? Tietenkin se jää lopulta jos sähköt loppuu mutta jos laturi toimii niin pitäisi riittää virtaa ajamiseen tarvittaville elintoiminnoille.
Re: W205 C-sarja
Taitaa olla nykyautojen ongelmia. Mulla meni puolessa vuodessa akku sököksi. Jännite oli jotain 11,2 Voltin luokkaa. Ei silloin kuitenkaan mitään herjoja tullut mittaristoon. Akku on vain 60 Ah kokoinen eli pieni tähän ilmastoon. 80 Ah akku mahtuu vielä sinne akku tilaan. Oliko jossain C sarjalaisessa 2 akkua kun Vehon työnjohtaja ja sähkömies väittivät minulle, että siellä on 2 akkua. Varaosa luettelosta sitten katsoivat ja olivat yllättyneitä ettei uudessa ollutkaan 2 akkua.el_ucca kirjoitti:Nyt kovilla pakkasilla auto on valittanut useamman kerran, että akussa on virta lopussa. Aja tien sivuun ja jätä auto käyntiin. Ilmoitus tulee aina samantien kun auton käynnistää jos pakkasta on jotain -25 tai enemmän. En ole välittänyt ilmoituksesta ja mitään ongelmia ei ole ollut.