Pääsitkö mittaamaan ajossa noita lämpöjä ollenkaan? Näillä keleillä lämpöjen pitäis olla siellä 20 asteen hujakoilla.S202 kirjoitti:Joo. Jos tuo coolerin pumppu on hajalla niin sehän voi tehdä sen että lämmöt olis siinä 64 asteessa ku auto on ollu ajon jälkeen paikallaan vartin verranTosiaan tuon rullan vaihdon jälkeen tuli tuo vika, koko kesän toiminu normaalisti. Mites jos bensapumppu on loppu ja meni laihalle tms?
c32 amg
Re: c32 amg
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: c32 amg
Bensa ongelmat voi myös aiheuttaa misfireä kuten jo totesin. Jos ahtolämmöt karkaa niin auto menee limp-modeen ja ei vedä juuri mihinkään, ei sen kuitenkaan pitäisi pyttyjä tiputella. 64astetta ei ole kyllä sopiva lämpö, jos tieto on oikein.S202 kirjoitti:Joo. Jos tuo coolerin pumppu on hajalla niin sehän voi tehdä sen että lämmöt olis siinä 64 asteessa ku auto on ollu ajon jälkeen paikallaan vartin verranTosiaan tuon rullan vaihdon jälkeen tuli tuo vika, koko kesän toiminu normaalisti. Mites jos bensapumppu on loppu ja meni laihalle tms?
Re: c32 amg
Pelkkä coolerin pumppuvika ei sytytä vikavaloa palamaan. Ainoastaan voima häviää. Ahdin putoaa pois kesken kiihdytyksen, kun lämpökuorma kasvaa. Jotain muuta(kin) tuossa täytyy olla.
Re: c32 amg
Jeps. Vesipumpun vikaantuminen ei aiheuta vikavaloa. En halua manata pahaa autolle mutta jos misfire-koodit ei ota loppuakseen niin sitten yhtenä vaihtoehtona kannattaa tarkistella nokka-akselit. Jossain vuosimallissa on ollut ongelmaa. Ensin toki kannattaa sulkea kaikki anturiviat pois.Zamppa kirjoitti:Pelkkä coolerin pumppuvika ei sytytä vikavaloa palamaan. Ainoastaan voima häviää. Ahdin putoaa pois kesken kiihdytyksen, kun lämpökuorma kasvaa. Jotain muuta(kin) tuossa täytyy olla.
Re: c32 amg
No mitä se tekee jos laittaa lapun lattiaan, auto lähtee vetämään ja sekunnin parin päästä kompura putookin pelistä pois? Voihan se aiheittaa jonkunlaisen sytytyshäiriön vai voiko
Tuskinpa tässä nyt mitään suurempaa vikaa on, on poljettu koko kesä ja nyt se tuli kerran ku vaihdoin tuon rullan. Että kun ahdot nousi niin joku vika tuli esille. Täytyy vkl kattoa ajossa noita arvoja. Minkälainen kiinnitys muuten kuulu olla tuossa Y-pipen ja kaasuläpän saumassa? Mulla siitä puuttuu joku ja siinä on nippuside pitämässä sitä kiinni. Että sopiiko tai kuuluuko siihen iso klemmari vai mikä 


S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Y-pipen kiinnitys on sellaisilla klipsuilla mitkä luonnollisesti katkeaa. Kyllä sen pitäis paikallaan pysyä ilman niitäkin, ei siihen mitään klemmaria saa.
Re: c32 amg
Mihinkäs porukka on laittanu ahtomittarin letkua kiinni? Y-haaraan, painekoteloon vai mikä olis paras paikka? Vai oliko näissä kompuroissa valmista paikkaa mistä ryöstää, jostainhan starikin saa nuo ahtotiedot.
En tiedä onko V6:ssa, mutta tuossa mulla on heti kaasuläpän jälkeen kompuran päällä kaksi nippaa. Toisesta lähtee kumiletku moottorin uumeniin ja toinen on tulpattu. Milleköhän anturille tuo letku menee? Tuskin ainakaan ahtoja haistelee, kun on vielä imupuolella.
En tiedä onko V6:ssa, mutta tuossa mulla on heti kaasuläpän jälkeen kompuran päällä kaksi nippaa. Toisesta lähtee kumiletku moottorin uumeniin ja toinen on tulpattu. Milleköhän anturille tuo letku menee? Tuskin ainakaan ahtoja haistelee, kun on vielä imupuolella.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: c32 amg
Eiköhän ECU on ahtotiedon ihan vain MAP-anturilta.
Re: c32 amg
Mihin sitä ahtotietoa näissä tarvii? Se ahtaa minkä se ahtaa ja siinä se. No näkeehän siitä jos kompura putoo pelistä pois tai hajoaa
Kaveri joskus sano että ei näistä mersun bensakoneista saa mitään irti testerillä ku aina sielä on vaan sytytyskatkoja ja näinhän se on
Jos huomenna tai lauantaina ottais vähä livedataa noista arvoista.


S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
No sinähän sen sanoit, näinhän tuosta selviää helpoimalla! Kiitos!S202 kirjoitti:Mihin sitä ahtotietoa näissä tarvii? Se ahtaa minkä se ahtaa ja siinä se. No näkeehän siitä jos kompura putoo pelistä pois tai hajoaaKaveri joskus sano että ei näistä mersun bensakoneista saa mitään irti testerillä ku aina sielä on vaan sytytyskatkoja ja näinhän se on
Jos huomenna tai lauantaina ottais vähä livedataa noista arvoista.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: c32 amg
*:ri saa tiedon ECU:lta minne se kulkeutuuaziz kirjoitti:Mihinkäs porukka on laittanu ahtomittarin letkua kiinni? Y-haaraan, painekoteloon vai mikä olis paras paikka? Vai oliko näissä kompuroissa valmista paikkaa mistä ryöstää, jostainhan starikin saa nuo ahtotiedot.
En tiedä onko V6:ssa, mutta tuossa mulla on heti kaasuläpän jälkeen kompuran päällä kaksi nippaa. Toisesta lähtee kumiletku moottorin uumeniin ja toinen on tulpattu. Milleköhän anturille tuo letku menee? Tuskin ainakaan ahtoja haistelee, kun on vielä imupuolella.
Ahtopaine anturilta(mallista riippuen on letkun päässä tai suoraan kiinni ahtopuolella)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: c32 amg
Näinhän se on. C32:ssa vakioahdot noin 1 bar ja omalla 65 mm rullalla max. oli 1,28. Nyt kun 62 mm paikoillaan niin en ole anturilukemaa ottanut ylös mutta vähän se vielä tuosta nousee. Tuosta kun äkkiä laskee niin 62 millisellä maksimit pitäisi olla siellä 1,4 paikkeilla.S202 kirjoitti:Mihin sitä ahtotietoa näissä tarvii? Se ahtaa minkä se ahtaa ja siinä se. No näkeehän siitä jos kompura putoo pelistä pois tai hajoaa![]()
Re: c32 amg
No näinpä. Ei tarvis sunkaan arvailla ahtojas, jos ois mittari sen kertomassa.amgenter kirjoitti:Näinhän se on. C32:ssa vakioahdot noin 1 bar ja omalla 65 mm rullalla max. oli 1,28. Nyt kun 62 mm paikoillaan niin en ole anturilukemaa ottanut ylös mutta vähän se vielä tuosta nousee. Tuosta kun äkkiä laskee niin 62 millisellä maksimit pitäisi olla siellä 1,4 paikkeilla.S202 kirjoitti:Mihin sitä ahtotietoa näissä tarvii? Se ahtaa minkä se ahtaa ja siinä se. No näkeehän siitä jos kompura putoo pelistä pois tai hajoaa![]()
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: c32 amg
Mitäs hyötyä siitä mittarilukemasta oikein on?aziz kirjoitti:No näinpä. Ei tarvis sunkaan arvailla ahtojas, jos ois mittari sen kertomassa.
Re: c32 amg
Ei varmasti sulle mitään, mua nyt sattuu kiinnostamaan mitä konehuoneessa milloinkin tapahtuu.amgenter kirjoitti:Mitäs hyötyä siitä mittarilukemasta oikein on?aziz kirjoitti:No näinpä. Ei tarvis sunkaan arvailla ahtojas, jos ois mittari sen kertomassa.
Ihan kuin olisin ensimmäinen ihminen maailmassa, kuka on asentamassa ahtomittaria autoon. Pitääkö tälle hakea jostakin lupa?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: c32 amg
Ei ole paikkaa. Se letku taisi mennä sille ilmapumpun venttiileille. Toisesta nipasta näkee myös vain alipaineen. Imusarjaan poraa reijän, tekee kierteen ja laittaa nipan josta letku.aziz kirjoitti:Mihinkäs porukka on laittanu ahtomittarin letkua kiinni? Y-haaraan, painekoteloon vai mikä olis paras paikka? Vai oliko näissä kompuroissa valmista paikkaa mistä ryöstää, jostainhan starikin saa nuo ahtotiedot.
En tiedä onko V6:ssa, mutta tuossa mulla on heti kaasuläpän jälkeen kompuran päällä kaksi nippaa. Toisesta lähtee kumiletku moottorin uumeniin ja toinen on tulpattu. Milleköhän anturille tuo letku menee? Tuskin ainakaan ahtoja haistelee, kun on vielä imupuolella.
Ellet halua ostaa minulta Garminin navia + OBD palikkaa, niin saat navin ruudulle ahtopainemittarin, imuilmanlämmön, sytytysennakon jne

Re: c32 amg
Jep, se letku menee ahtimen ja välijäähdyttimen välistä keulaan apukuskin puolelle ja siihen kikkareeseen jollainen on molemilla puolilla. Olisko tuo Pansun mainitsema venttiili.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: c32 amg
Mittari on helpompi sijoittaa. Meinasin tehdä kuitenki kiinteän ratkasun, enkä mitään freeair-asennusta. Paljonko toi sun setti muuten maksais?Pansu kirjoitti: Ei ole paikkaa. Se letku taisi mennä sille ilmapumpun venttiileille. Toisesta nipasta näkee myös vain alipaineen. Imusarjaan poraa reijän, tekee kierteen ja laittaa nipan josta letku.
Ellet halua ostaa minulta Garminin navia + OBD palikkaa, niin saat navin ruudulle ahtopainemittarin, imuilmanlämmön, sytytysennakon jne
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: c32 amg
Kävin ajelees, vikavalo ei syttyny mutta rökeltää ku antaa kunnolla hanaa. Suuremmilla nopeuksilla ei, mutta siinä 1-2 vaihteilla. Että viittais siihen että bensaa ei saa tarpeeksi, nyt ku on ahtoja enemmän. Jos alottais suodattimella, siinähän on samassa paineensäädin? 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Kuvassa nuoli osoittaa imuilman lämpöanturia, mutta eikö tuo siitä oikealle alas oleva anturi ole imusarjan paineanturi? Siis tuo kahdella ruuvilla kiinni oleva.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: c32 amg
Tuossahan olis vielä tilaa muutamalle anturille.Vesa V kirjoitti:Kuvassa nuoli osoittaa imuilman lämpöanturia, mutta eikö tuo siitä oikealle alas oleva anturi ole imusarjan paineanturi? Siis tuo kahdella ruuvilla kiinni oleva.

Kiitos kuvasta. Mulla oli kompura irti pari vuotta sitten, mutta eipä tullut perehdyttyä tuohon sen enempää. Oli tuolloin muita ongelmia...
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: c32 amg
Tästä tullut joku 55 amg topic, mutta vastaillaan nyt kun on kysytty sitä sun tätä. Bensanpainesäädin on suodattimessa. Kuvan nuoli on IAT anturi, kahdella ruuvilla MAP eli paineanturi. Ilman purkamatta on nipalle helpoin tehdä reikä suoraan siihen imusarjan koteloon, poraa ja kierteyttää imurin kanssa.
Aziz: vähän vitsillä heitin, taitaa olla kuitenkin itsellä käyttöä naville ja et varmaan maksa siitä niin paljoa että hyödyttäisi myydä.. Mutta siis parhaimpiin Garminin naveihin saa tuollaiset ominaisuudet lisäpalikalla.
Aziz: vähän vitsillä heitin, taitaa olla kuitenkin itsellä käyttöä naville ja et varmaan maksa siitä niin paljoa että hyödyttäisi myydä.. Mutta siis parhaimpiin Garminin naveihin saa tuollaiset ominaisuudet lisäpalikalla.
Re: c32 amg
Kai tätä topiccia voi vähän lainata, koska hyvinkin pitkälti samat systeemit näissä vehkeissä. Vois olla Vesa V:n kanssa aika hiljasta kahdelleen. 
Joo...ja sen nipan taidan rykästä siihen koteloon. Mutta meinasin kyllä ottaa kopan irti asennuksen ajaksi, en halua riskeerata että silppua eksyis moottoriin.

Joo...ja sen nipan taidan rykästä siihen koteloon. Mutta meinasin kyllä ottaa kopan irti asennuksen ajaksi, en halua riskeerata että silppua eksyis moottoriin.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: c32 amg
Olet Pansu tavallaan ihan oikeassa, mutta ajattelin että vahinko ei olisi suuren suuri. Aloitin projektit osioon oman topicin autostani, joten sinne voi kasailla 55 infoa. Ei mene sitten puurot ja vellit sekaisin. Projektit siksi, että välillä tämä pienimuotoinen harrastaminen tuntuu saavan ihan projektin mittasuhteet. Pääasia kai on että mahdollisimman paljon tietoa on saatavilla oli topic mikä tahansa.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: c32 amg
Ostin tulpat, myyjä anto boschin FR7KPP33U+. Meniköhän mönkään? Kalliit oli, joskin melkein puolet halvemmat mitä "marmoritiskillä".
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Eikös NGK IFR6D10 ole OEM tulppa.S202 kirjoitti:Ostin tulpat, myyjä anto boschin FR7KPP33U+. Meniköhän mönkään? Kalliit oli, joskin melkein puolet halvemmat mitä "marmoritiskillä".
Re: c32 amg
Jep! Itse maksoin kotimaisessa kivijalkaliikkeessä vajaa 16€/kpl ko. tulpista vs. Vehon 34€/kpl.Lape kirjoitti:Eikös NGK IFR6D10 ole OEM tulppa.S202 kirjoitti:Ostin tulpat, myyjä anto boschin FR7KPP33U+. Meniköhän mönkään? Kalliit oli, joskin melkein puolet halvemmat mitä "marmoritiskillä".
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: c32 amg
Joo en kysyny käyttöautolta että minkä merkkiset ne oli, varmaan ne ngk:t. Mutta passaako noita boscheja nyt laittaa? Iridium platinum lukee paketissa.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Mullaki jotkut boschit on, kun ostin tarvikkeena 11.50e kpl kesällä
Re: c32 amg
Onko Bossilaisia muka iridiumina? Platina tulppia niillä kyllä on, mutta..
Voihan sinne laittaa vaikka normi 4euron ngk:n, jos se siellä vain kestää. Mutta iridiumille tuo on joka tapauksessa suunniteltu. Jenkeistä saa ngk:n tulppia aika halvalla, reilusti alle satasen koko sarja joten en näe järkeä paljon muita käyttää.
Voihan sinne laittaa vaikka normi 4euron ngk:n, jos se siellä vain kestää. Mutta iridiumille tuo on joka tapauksessa suunniteltu. Jenkeistä saa ngk:n tulppia aika halvalla, reilusti alle satasen koko sarja joten en näe järkeä paljon muita käyttää.