c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja aziz »

S202 kirjoitti:Joo. Jos tuo coolerin pumppu on hajalla niin sehän voi tehdä sen että lämmöt olis siinä 64 asteessa ku auto on ollu ajon jälkeen paikallaan vartin verran :roll: Tosiaan tuon rullan vaihdon jälkeen tuli tuo vika, koko kesän toiminu normaalisti. Mites jos bensapumppu on loppu ja meni laihalle tms?
Pääsitkö mittaamaan ajossa noita lämpöjä ollenkaan? Näillä keleillä lämpöjen pitäis olla siellä 20 asteen hujakoilla.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

S202 kirjoitti:Joo. Jos tuo coolerin pumppu on hajalla niin sehän voi tehdä sen että lämmöt olis siinä 64 asteessa ku auto on ollu ajon jälkeen paikallaan vartin verran :roll: Tosiaan tuon rullan vaihdon jälkeen tuli tuo vika, koko kesän toiminu normaalisti. Mites jos bensapumppu on loppu ja meni laihalle tms?
Bensa ongelmat voi myös aiheuttaa misfireä kuten jo totesin. Jos ahtolämmöt karkaa niin auto menee limp-modeen ja ei vedä juuri mihinkään, ei sen kuitenkaan pitäisi pyttyjä tiputella. 64astetta ei ole kyllä sopiva lämpö, jos tieto on oikein.
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Pelkkä coolerin pumppuvika ei sytytä vikavaloa palamaan. Ainoastaan voima häviää. Ahdin putoaa pois kesken kiihdytyksen, kun lämpökuorma kasvaa. Jotain muuta(kin) tuossa täytyy olla.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Zamppa kirjoitti:Pelkkä coolerin pumppuvika ei sytytä vikavaloa palamaan. Ainoastaan voima häviää. Ahdin putoaa pois kesken kiihdytyksen, kun lämpökuorma kasvaa. Jotain muuta(kin) tuossa täytyy olla.
Jeps. Vesipumpun vikaantuminen ei aiheuta vikavaloa. En halua manata pahaa autolle mutta jos misfire-koodit ei ota loppuakseen niin sitten yhtenä vaihtoehtona kannattaa tarkistella nokka-akselit. Jossain vuosimallissa on ollut ongelmaa. Ensin toki kannattaa sulkea kaikki anturiviat pois.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

No mitä se tekee jos laittaa lapun lattiaan, auto lähtee vetämään ja sekunnin parin päästä kompura putookin pelistä pois? Voihan se aiheittaa jonkunlaisen sytytyshäiriön vai voiko :roll: Tuskinpa tässä nyt mitään suurempaa vikaa on, on poljettu koko kesä ja nyt se tuli kerran ku vaihdoin tuon rullan. Että kun ahdot nousi niin joku vika tuli esille. Täytyy vkl kattoa ajossa noita arvoja. Minkälainen kiinnitys muuten kuulu olla tuossa Y-pipen ja kaasuläpän saumassa? Mulla siitä puuttuu joku ja siinä on nippuside pitämässä sitä kiinni. Että sopiiko tai kuuluuko siihen iso klemmari vai mikä :roll:
S124 300TE
W124 300D
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Y-pipen kiinnitys on sellaisilla klipsuilla mitkä luonnollisesti katkeaa. Kyllä sen pitäis paikallaan pysyä ilman niitäkin, ei siihen mitään klemmaria saa.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja aziz »

Mihinkäs porukka on laittanu ahtomittarin letkua kiinni? Y-haaraan, painekoteloon vai mikä olis paras paikka? Vai oliko näissä kompuroissa valmista paikkaa mistä ryöstää, jostainhan starikin saa nuo ahtotiedot.
En tiedä onko V6:ssa, mutta tuossa mulla on heti kaasuläpän jälkeen kompuran päällä kaksi nippaa. Toisesta lähtee kumiletku moottorin uumeniin ja toinen on tulpattu. Milleköhän anturille tuo letku menee? Tuskin ainakaan ahtoja haistelee, kun on vielä imupuolella.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Eiköhän ECU on ahtotiedon ihan vain MAP-anturilta.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mihin sitä ahtotietoa näissä tarvii? Se ahtaa minkä se ahtaa ja siinä se. No näkeehän siitä jos kompura putoo pelistä pois tai hajoaa :lol: Kaveri joskus sano että ei näistä mersun bensakoneista saa mitään irti testerillä ku aina sielä on vaan sytytyskatkoja ja näinhän se on :mrgreen: Jos huomenna tai lauantaina ottais vähä livedataa noista arvoista.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja aziz »

S202 kirjoitti:Mihin sitä ahtotietoa näissä tarvii? Se ahtaa minkä se ahtaa ja siinä se. No näkeehän siitä jos kompura putoo pelistä pois tai hajoaa :lol: Kaveri joskus sano että ei näistä mersun bensakoneista saa mitään irti testerillä ku aina sielä on vaan sytytyskatkoja ja näinhän se on :mrgreen: Jos huomenna tai lauantaina ottais vähä livedataa noista arvoista.
No sinähän sen sanoit, näinhän tuosta selviää helpoimalla! Kiitos!
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

aziz kirjoitti:Mihinkäs porukka on laittanu ahtomittarin letkua kiinni? Y-haaraan, painekoteloon vai mikä olis paras paikka? Vai oliko näissä kompuroissa valmista paikkaa mistä ryöstää, jostainhan starikin saa nuo ahtotiedot.
En tiedä onko V6:ssa, mutta tuossa mulla on heti kaasuläpän jälkeen kompuran päällä kaksi nippaa. Toisesta lähtee kumiletku moottorin uumeniin ja toinen on tulpattu. Milleköhän anturille tuo letku menee? Tuskin ainakaan ahtoja haistelee, kun on vielä imupuolella.
*:ri saa tiedon ECU:lta minne se kulkeutuu
Ahtopaine anturilta(mallista riippuen on letkun päässä tai suoraan kiinni ahtopuolella)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

S202 kirjoitti:Mihin sitä ahtotietoa näissä tarvii? Se ahtaa minkä se ahtaa ja siinä se. No näkeehän siitä jos kompura putoo pelistä pois tai hajoaa :lol:
Näinhän se on. C32:ssa vakioahdot noin 1 bar ja omalla 65 mm rullalla max. oli 1,28. Nyt kun 62 mm paikoillaan niin en ole anturilukemaa ottanut ylös mutta vähän se vielä tuosta nousee. Tuosta kun äkkiä laskee niin 62 millisellä maksimit pitäisi olla siellä 1,4 paikkeilla.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja aziz »

amgenter kirjoitti:
S202 kirjoitti:Mihin sitä ahtotietoa näissä tarvii? Se ahtaa minkä se ahtaa ja siinä se. No näkeehän siitä jos kompura putoo pelistä pois tai hajoaa :lol:
Näinhän se on. C32:ssa vakioahdot noin 1 bar ja omalla 65 mm rullalla max. oli 1,28. Nyt kun 62 mm paikoillaan niin en ole anturilukemaa ottanut ylös mutta vähän se vielä tuosta nousee. Tuosta kun äkkiä laskee niin 62 millisellä maksimit pitäisi olla siellä 1,4 paikkeilla.
No näinpä. Ei tarvis sunkaan arvailla ahtojas, jos ois mittari sen kertomassa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

aziz kirjoitti:No näinpä. Ei tarvis sunkaan arvailla ahtojas, jos ois mittari sen kertomassa.
Mitäs hyötyä siitä mittarilukemasta oikein on?
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja aziz »

amgenter kirjoitti:
aziz kirjoitti:No näinpä. Ei tarvis sunkaan arvailla ahtojas, jos ois mittari sen kertomassa.
Mitäs hyötyä siitä mittarilukemasta oikein on?
Ei varmasti sulle mitään, mua nyt sattuu kiinnostamaan mitä konehuoneessa milloinkin tapahtuu.
Ihan kuin olisin ensimmäinen ihminen maailmassa, kuka on asentamassa ahtomittaria autoon. Pitääkö tälle hakea jostakin lupa?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

aziz kirjoitti:Mihinkäs porukka on laittanu ahtomittarin letkua kiinni? Y-haaraan, painekoteloon vai mikä olis paras paikka? Vai oliko näissä kompuroissa valmista paikkaa mistä ryöstää, jostainhan starikin saa nuo ahtotiedot.
En tiedä onko V6:ssa, mutta tuossa mulla on heti kaasuläpän jälkeen kompuran päällä kaksi nippaa. Toisesta lähtee kumiletku moottorin uumeniin ja toinen on tulpattu. Milleköhän anturille tuo letku menee? Tuskin ainakaan ahtoja haistelee, kun on vielä imupuolella.
Ei ole paikkaa. Se letku taisi mennä sille ilmapumpun venttiileille. Toisesta nipasta näkee myös vain alipaineen. Imusarjaan poraa reijän, tekee kierteen ja laittaa nipan josta letku.

Ellet halua ostaa minulta Garminin navia + OBD palikkaa, niin saat navin ruudulle ahtopainemittarin, imuilmanlämmön, sytytysennakon jne :D
Vesa V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Su 13.07.2008 18:40
Paikkakunta: Turku

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Vesa V »

Jep, se letku menee ahtimen ja välijäähdyttimen välistä keulaan apukuskin puolelle ja siihen kikkareeseen jollainen on molemilla puolilla. Olisko tuo Pansun mainitsema venttiili.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja aziz »

Pansu kirjoitti: Ei ole paikkaa. Se letku taisi mennä sille ilmapumpun venttiileille. Toisesta nipasta näkee myös vain alipaineen. Imusarjaan poraa reijän, tekee kierteen ja laittaa nipan josta letku.

Ellet halua ostaa minulta Garminin navia + OBD palikkaa, niin saat navin ruudulle ahtopainemittarin, imuilmanlämmön, sytytysennakon jne :D
Mittari on helpompi sijoittaa. Meinasin tehdä kuitenki kiinteän ratkasun, enkä mitään freeair-asennusta. Paljonko toi sun setti muuten maksais?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kävin ajelees, vikavalo ei syttyny mutta rökeltää ku antaa kunnolla hanaa. Suuremmilla nopeuksilla ei, mutta siinä 1-2 vaihteilla. Että viittais siihen että bensaa ei saa tarpeeksi, nyt ku on ahtoja enemmän. Jos alottais suodattimella, siinähän on samassa paineensäädin? :roll:
S124 300TE
W124 300D
Vesa V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Su 13.07.2008 18:40
Paikkakunta: Turku

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Vesa V »

Kuvassa nuoli osoittaa imuilman lämpöanturia, mutta eikö tuo siitä oikealle alas oleva anturi ole imusarjan paineanturi? Siis tuo kahdella ruuvilla kiinni oleva.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja aziz »

Vesa V kirjoitti:Kuvassa nuoli osoittaa imuilman lämpöanturia, mutta eikö tuo siitä oikealle alas oleva anturi ole imusarjan paineanturi? Siis tuo kahdella ruuvilla kiinni oleva.
Tuossahan olis vielä tilaa muutamalle anturille. :)
Kiitos kuvasta. Mulla oli kompura irti pari vuotta sitten, mutta eipä tullut perehdyttyä tuohon sen enempää. Oli tuolloin muita ongelmia...
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Tästä tullut joku 55 amg topic, mutta vastaillaan nyt kun on kysytty sitä sun tätä. Bensanpainesäädin on suodattimessa. Kuvan nuoli on IAT anturi, kahdella ruuvilla MAP eli paineanturi. Ilman purkamatta on nipalle helpoin tehdä reikä suoraan siihen imusarjan koteloon, poraa ja kierteyttää imurin kanssa.

Aziz: vähän vitsillä heitin, taitaa olla kuitenkin itsellä käyttöä naville ja et varmaan maksa siitä niin paljoa että hyödyttäisi myydä.. Mutta siis parhaimpiin Garminin naveihin saa tuollaiset ominaisuudet lisäpalikalla.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja aziz »

Kai tätä topiccia voi vähän lainata, koska hyvinkin pitkälti samat systeemit näissä vehkeissä. Vois olla Vesa V:n kanssa aika hiljasta kahdelleen. :)
Joo...ja sen nipan taidan rykästä siihen koteloon. Mutta meinasin kyllä ottaa kopan irti asennuksen ajaksi, en halua riskeerata että silppua eksyis moottoriin.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Vesa V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Su 13.07.2008 18:40
Paikkakunta: Turku

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Vesa V »

Olet Pansu tavallaan ihan oikeassa, mutta ajattelin että vahinko ei olisi suuren suuri. Aloitin projektit osioon oman topicin autostani, joten sinne voi kasailla 55 infoa. Ei mene sitten puurot ja vellit sekaisin. Projektit siksi, että välillä tämä pienimuotoinen harrastaminen tuntuu saavan ihan projektin mittasuhteet. Pääasia kai on että mahdollisimman paljon tietoa on saatavilla oli topic mikä tahansa.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ostin tulpat, myyjä anto boschin FR7KPP33U+. Meniköhän mönkään? Kalliit oli, joskin melkein puolet halvemmat mitä "marmoritiskillä".
S124 300TE
W124 300D
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

S202 kirjoitti:Ostin tulpat, myyjä anto boschin FR7KPP33U+. Meniköhän mönkään? Kalliit oli, joskin melkein puolet halvemmat mitä "marmoritiskillä".
Eikös NGK IFR6D10 ole OEM tulppa.
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Lape kirjoitti:
S202 kirjoitti:Ostin tulpat, myyjä anto boschin FR7KPP33U+. Meniköhän mönkään? Kalliit oli, joskin melkein puolet halvemmat mitä "marmoritiskillä".
Eikös NGK IFR6D10 ole OEM tulppa.
Jep! Itse maksoin kotimaisessa kivijalkaliikkeessä vajaa 16€/kpl ko. tulpista vs. Vehon 34€/kpl.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joo en kysyny käyttöautolta että minkä merkkiset ne oli, varmaan ne ngk:t. Mutta passaako noita boscheja nyt laittaa? Iridium platinum lukee paketissa.
S124 300TE
W124 300D
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

Mullaki jotkut boschit on, kun ostin tarvikkeena 11.50e kpl kesällä
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Onko Bossilaisia muka iridiumina? Platina tulppia niillä kyllä on, mutta..

Voihan sinne laittaa vaikka normi 4euron ngk:n, jos se siellä vain kestää. Mutta iridiumille tuo on joka tapauksessa suunniteltu. Jenkeistä saa ngk:n tulppia aika halvalla, reilusti alle satasen koko sarja joten en näe järkeä paljon muita käyttää.
Vastaa Viestiin