!!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!!
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Omassa W221 OM642 moottorilla varustetussa autossani ihmettelin lämmityslaitteen heikkoa tehoa ja sitä, että lämpömittari yleensä nousi vain 80 asteeseen. OBD lukijalla ja torque ohjelmalla sitten selvisi, että lämmöt pyörivät todellisuudessa 74-78 asteessa ja termari siis rikki. Vaihdoin trrmostaatin ja siellä oli kumivulkanointi revennyt ja selkeäsi rikki, nyt lämmöt talvellakin nousevat melko nopeasti OBD kautta luettuna 87 asteeseen. Veholla ei ollut muitakuin 87 asteisia ja nekin melko arvokkaita niin hain sitten tarviketermostaatin. Mielekiintoinen kysymys on, että koska auto on säännölisesti huolto-ohjelman mukaan huollettu Veholla eikä näin alkeellista vikaa huomata, kannattaako autoa huollattaa enää siellä, huollot ovat siellä tehtynä aika kalliita? Alilämpöisenä ajaminen on todellakin monella tapaa vahingollista. Autoni on käynyt alilämpöisenä ainakin kaksi vuotta kun kuvittelin että se olisi huollon jälkeen kunnossa eikä minun tarvitsisi itse sitä huoltaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 179
- Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
- Paikkakunta: Mli
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Vaikken omien kokemusteni perusteella koe aiheelliseksi juurikaan merkkiliikkeen huoltoa puolustella, niin termostaatin huono toiminta on kuitenkin mahdotonta huomata normaalien huoltotoimien yhteydessä, ja huolto-ohjelmaan sen vaihto ei tietääkseni missään automallissa kuulu. Termostaatti kun alkaa olla viimeisiä komponentteja, joissa en ainakaan itse ole törmännyt itsediagnostiikkaan.MooMake kirjoitti:Omassa W221 OM642 moottorilla varustetussa autossani ihmettelin lämmityslaitteen heikkoa tehoa ja sitä, että lämpömittari yleensä nousi vain 80 asteeseen. OBD lukijalla ja torque ohjelmalla sitten selvisi, että lämmöt pyörivät todellisuudessa 74-78 asteessa ja termari siis rikki. Vaihdoin trrmostaatin ja siellä oli kumivulkanointi revennyt ja selkeäsi rikki, nyt lämmöt talvellakin nousevat melko nopeasti OBD kautta luettuna 87 asteeseen. Veholla ei ollut muitakuin 87 asteisia ja nekin melko arvokkaita niin hain sitten tarviketermostaatin. Mielekiintoinen kysymys on, että koska auto on säännölisesti huolto-ohjelman mukaan huollettu Veholla eikä näin alkeellista vikaa huomata, kannattaako autoa huollattaa enää siellä, huollot ovat siellä tehtynä aika kalliita? Alilämpöisenä ajaminen on todellakin monella tapaa vahingollista. Autoni on käynyt alilämpöisenä ainakin kaksi vuotta kun kuvittelin että se olisi huollon jälkeen kunnossa eikä minun tarvitsisi itse sitä huoltaa.
Muilta osin en Vehon huollon hinta-laatusuhteeseen ota kantaa. Omat autoni huollan kuitenkin nykyään itse niin pitkälti kuin vain mahdollista. Tämä on käytännössä ainoa tapa, jolla voin varmistua siitä, mitä toimenpiteitä autolle on oikeasti tehty ja millä tavalla.
Star @ Mikkeli
Onko harrastukset tähdellisiä jos harrastaa tähdellisiä?
Onko harrastukset tähdellisiä jos harrastaa tähdellisiä?
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kl varaosien hinta termostaatille ei vaikuta kilpailukykyiseltä.
Mistä olette tilanneet orggislaatuista termaria? W211 cdi
Mistä olette tilanneet orggislaatuista termaria? W211 cdi
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Nyt kun keli lauhtu -20 asteeseeen, niin kävin vetäseen uudestaan saman lenkin maantiellä ja nyt nousi mittari 84 asteeseen. Kun nyt tallissa käyttämällä kokeilin uuden termarin avutumista, niin hetki oli juuri tuo 84 eli väitän, että auton oma lämpömittari näyttää 8 astetta liian vähän kuumana.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Täältä on tullut pariin otteeseen tilattua tavaraa, paketti tulee suomeen 4 päivässä..BHN kirjoitti:Kl varaosien hinta termostaatille ei vaikuta kilpailukykyiseltä.
Mistä olette tilanneet orggislaatuista termaria? W211 cdi
https://aeromotors.fi/kataloog/mercedes ... 778;s10195" onclick="window.open(this.href);return false;
tai merteil, jos nopeasti tarvitsee..
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Aeromotors.eeBHN kirjoitti:Kl varaosien hinta termostaatille ei vaikuta kilpailukykyiseltä.
Mistä olette tilanneet orggislaatuista termaria? W211 cdi
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Oma w163 270cdi lämpiää nyt muuten hyvin uuden termarin vaihdon jälkeen, Mutta tyhjäkäynnillä menee aika kauan että alkaa tulla lämmintä. Muutenkin lämmin auto mutta menee vain melko kauan että on autossa oikeasti kuuma. Selailin nettiä ja pitäiskös nuissa olla lämmityslaitteen kennossa sähkövastukset? Vuosimalli on 2002.
Edellinen omistaja sanoi että ois muka olemassa se sähkövastus kennossa, Mutta on palanut?
Entä onkos kuinka töisevä vaihtaa? Mistä kennoon helpoiten käsiksi?
Edellinen omistaja sanoi että ois muka olemassa se sähkövastus kennossa, Mutta on palanut?
Entä onkos kuinka töisevä vaihtaa? Mistä kennoon helpoiten käsiksi?
-W164 320cdi
-w163 270cdi facelift
-w210 320cdi facelift
-w163 270cdi facelift
-w210 320cdi facelift
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Minun w163 270 2003 möllissä ei ollut kennossa vastuksia, moottorin kyljessä kylläkin niinkuin kaikissa om611/om612 moottoreissa.pilll3 kirjoitti:Oma w163 270cdi lämpiää nyt muuten hyvin uuden termarin vaihdon jälkeen, Mutta tyhjäkäynnillä menee aika kauan että alkaa tulla lämmintä. Muutenkin lämmin auto mutta menee vain melko kauan että on autossa oikeasti kuuma. Selailin nettiä ja pitäiskös nuissa olla lämmityslaitteen kennossa sähkövastukset? Vuosimalli on 2002.
Edellinen omistaja sanoi että ois muka olemassa se sähkövastus kennossa, Mutta on palanut?
Entä onkos kuinka töisevä vaihtaa? Mistä kennoon helpoiten käsiksi?
Sehän kyllä menee rikki, ja rikkoutuessaan alkaa syömään akun tyhjäksi seistessä.
Olisiko se tuo mistä ed. omistaja puhui, ja otettu pois käytöstä (niinkuin kannattaakin, menee kaikista rikki)?
Sen uusimista en harkitsisi, ei juuri vaikutusta kuin tyhjäkäynnillä eikä tosiaan tee ihmeitä.
Jos oikeasti haluat lisää lämpöä myös ajossa, ainoa järkevä on binar (tai webasto).
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
CDI on minulle uusi tuttavuus mutta muuten kyllä autojen kanssa kymmeniä vuosia touhunneena sanoisin, että yllättävän paljon termari vikoja näissä (autoissa) tuntuu olevan (osa turhia vaihtojakin) OEM numeroita on jo useampia eli ovat kyllä parannelleet huonoksi havaittua osaa.
Termostaatin toimivuuden pystyy kuitenkin toteamaan ylävesiletkusta kokeilemalla, onko lämmin, vaikka moottori ei ole vielä normilämmössä. Jos mittari näyttää vaikka 50-60 ast ja ylävesiletku on kuuma niin vuotaahan se ja joutaa vaihtaa. Jos letku on kylmä niin vaihto voi olla turhaa. Ylävesiletkunhan ei pitäisi lämmetä juurikaan ennen kuin termostaatti aukeaa. Minulla oli w212 om651:ssa letkun alapuoli lämmin mutta yläpuoli oli aivan kylmä, vaihdoin termarin ja nyt on ylävesiletku kyllä kylmä mutta ei moottori ole kovin paljon aikaisempaa kummempi.
Tein tänään aamutestin, pakkasta -18, lähdin tallista +18, uusi termari paikallaan, pahvi syylärin ja moottorin välissä, ilmanputsarin imukärsä pois ja se reikä etupellissä umpeen, ilman webaa ajoin 15km ja moottori lämpeni ensimmäisen kympin jälkeen jo 50ast ja viimeinen 5km ei juurikaan nousua mutta ehkä 55 astetta lopulta
Termostaatin toimivuuden pystyy kuitenkin toteamaan ylävesiletkusta kokeilemalla, onko lämmin, vaikka moottori ei ole vielä normilämmössä. Jos mittari näyttää vaikka 50-60 ast ja ylävesiletku on kuuma niin vuotaahan se ja joutaa vaihtaa. Jos letku on kylmä niin vaihto voi olla turhaa. Ylävesiletkunhan ei pitäisi lämmetä juurikaan ennen kuin termostaatti aukeaa. Minulla oli w212 om651:ssa letkun alapuoli lämmin mutta yläpuoli oli aivan kylmä, vaihdoin termarin ja nyt on ylävesiletku kyllä kylmä mutta ei moottori ole kovin paljon aikaisempaa kummempi.
Tein tänään aamutestin, pakkasta -18, lähdin tallista +18, uusi termari paikallaan, pahvi syylärin ja moottorin välissä, ilmanputsarin imukärsä pois ja se reikä etupellissä umpeen, ilman webaa ajoin 15km ja moottori lämpeni ensimmäisen kympin jälkeen jo 50ast ja viimeinen 5km ei juurikaan nousua mutta ehkä 55 astetta lopulta

W212 E220 4Matic Bluetec 2016
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Mikä auto?BBC kirjoitti:Tein tänään aamutestin, pakkasta -18, lähdin tallista +18, uusi termari paikallaan, pahvi syylärin ja moottorin välissä, ilmanputsarin imukärsä pois ja se reikä etupellissä umpeen, ilman webaa ajoin 15km ja moottori lämpeni ensimmäisen kympin jälkeen jo 50ast ja viimeinen 5km ei juurikaan nousua mutta ehkä 55 astetta lopulta
Siellä voi olla useampi termostaatti.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
W212 om651Risto113 kirjoitti:Mikä auto?BBC kirjoitti:Tein tänään aamutestin, pakkasta -18, lähdin tallista +18, uusi termari paikallaan, pahvi syylärin ja moottorin välissä, ilmanputsarin imukärsä pois ja se reikä etupellissä umpeen, ilman webaa ajoin 15km ja moottori lämpeni ensimmäisen kympin jälkeen jo 50ast ja viimeinen 5km ei juurikaan nousua mutta ehkä 55 astetta lopulta
Siellä voi olla useampi termostaatti.
edit. löysin yhden kaavion, jonka mukaan ei ole toista termaria tässä moottorissa
W212 E220 4Matic Bluetec 2016
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
220 cdi,25 miinusta mittarissa niin ei nouse lämpömittari edes 80c ja nokka tukittu,just vaihdoin termarin..autossa on käynninasikainen moottorinlämmitin vaan ei pelaa..ei nää kehitä sillain lämpöjä ku vanhemmat,sivusta pitää tuottaa lisälämpö...
W163 400 cdi
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ei taida olla joo, tuon "erikoisuus" on säätyvä vesipumppu.BBC kirjoitti:W212 om651Risto113 kirjoitti:Mikä auto?BBC kirjoitti:Tein tänään aamutestin, pakkasta -18, lähdin tallista +18, uusi termari paikallaan, pahvi syylärin ja moottorin välissä, ilmanputsarin imukärsä pois ja se reikä etupellissä umpeen, ilman webaa ajoin 15km ja moottori lämpeni ensimmäisen kympin jälkeen jo 50ast ja viimeinen 5km ei juurikaan nousua mutta ehkä 55 astetta lopulta
Siellä voi olla useampi termostaatti.
edit. löysin yhden kaavion, jonka mukaan ei ole toista termaria tässä moottorissa
Jos se on vaihdettu tarvikkeeseen, jossa säätöä ei ole, lämpeneminen hidastuu huomattavasti.
Siihen tulee alipaineletku jolla homma toimii, ja tarvikkeissakin se paikka on, mutta johde on umpinainen (ainakin niissä mitä nähnyt) !
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Seuraavia tuli tehtyä/testattu:OpaR6 kirjoitti:Vastaan itselleni kun muut eivät kommentoiOpaR6 kirjoitti:Onko ideoita kun ei W639 Vito 113 CDI 2012 136hv OM651.940 moottorilla lämpiä??
Termostaatti vaihdettu lämmöt nousee 80-82 asteeseen, eli auttoi vähän ja ylävesiletku pysyy kylmänä.
Paisuntasäiliönletku on kuuma ja menee syylärin alaosaan.
Onkos noissa esim EGR:ssä termostaattia??
Ajattelin myös, että kun ei ole maskinsuojaa eikä pohjapanssaria, niin konehuoneessa ja öljypohjassa voipi aika huiku käydä, mitäs mieltä ootte??![]()
Maskiin laitoin suojan, auttaa vähän.
Seuraavaksi on tarkoitus laittaa pohjapanssari, samalla katselen miten "kylmä"ilma konehuoneessa menee ja sitten tarvittaessa vielä lisää muutoksia.
Kerran kävi lämmöt "ylhäällä" maskinsuojan asennuksen jälkeen noin 90 astetta, termostaatti aukesi ja sen jälkeen lämmöt eivät enään nousseet kuin 80 asteeseen.
Auto oli yön tallissa (18astetta) voisiko se jotenkin vaikuttaa vai minkä takia lämmöt kävivät ylhäällä ja sitten jäivät 80 asteeseen, ehkä EGR jumittaa??
Kl varaosien mukaan tuossa ei ole EGR termostaattia, mutta voihan se silti jumitella, niin on kierrätystä liikaa.
Tarttee jatkaa tutkimuksia
- Pohjapanssarit ja suoja välijäähyn ja syylärin väliin asennettu -> ehkä pieni vaikutus, joten jätin paikalleen.
- Laitoin EGR:än letkun "lyttyyn", niin lämpeni vielä huonommin -> eli ei jatkoon.
- Polttoainesuodattimenjalasta palaava letku tulee paisuntasäiliöön ja on aikas kuuma -> eli siitä tulee jonkin verran lämpöhukkaa. Testasin laittaa letkun lyttyyn ja sen jälkeen lämpeni taas vähän paremmin. Periaatteessa tuolla voisi varmaankin ajaa letku lytyssä, mutta varmuuden vuoksi laitoin letkuun täälläkin kovasti mainostetun "pikku"termarin, eli nyt pääsee kuitenkin neste kiertämään normaalisti, mutta kylmänä vain hiukan kuristetusti.
Nyt lämpiää nopeasti 60 asteeseen Weban kanssa, sen jälkeen hidastuu mutta 80 astetta saavutetaan kuitenkin ihan ok ajassa/matkassa.
Pitempään kun ajaa (yli 20km), niin sitten lähtee pikkuhiljaa lämmöt vielä nousemaan ja nousevat mittarin mukaan jopa 100 asteeseen ennekuin termari aukeaa.
Kun termari aukeaa, niin lämmöt tippuvat jononkin 90-95 asteen tienoille ja jäävät tuohon 90-100 asteen väliin seilaileen kun jatkaa ajoa.
Yllättävän paljon lämmöt seilaa, kun olen aikasemmissa mersuissa tottunut, että mittari pysyy aikas hyvin paikoillaa

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
W212 käy kylmänä Onko 200cdi mallissa vielä toinen termostaatti polttoaineen lauhduttimen eli jäähdyttämiseen tarkoitetun kennon yhteydessä? Osan nimi ei tod.näk. Edes löydy Jääh.järjestelmän osista vaan ennemminkin polttoainepuolen.....Ilmeisesti siis sijainti edessä syylarina ennen?
Voiko se talvella tukkia, ts.en ole ajamassa etelään tai Alpeille kuumiin olosuhteisiin ja autoni ei tarvitse polttoaineen viilentymiseen tarkoitettua kennon kiertoa...
Onko kokemusta w212 millä saada lämpöiseksi???
Hukkalämpö tuotto kulutuksen suhteen periaatteessa sama kuin edeltäjillä joten lämpöä pitäisi riittää...
Voiko se talvella tukkia, ts.en ole ajamassa etelään tai Alpeille kuumiin olosuhteisiin ja autoni ei tarvitse polttoaineen viilentymiseen tarkoitettua kennon kiertoa...
Onko kokemusta w212 millä saada lämpöiseksi???
Hukkalämpö tuotto kulutuksen suhteen periaatteessa sama kuin edeltäjillä joten lämpöä pitäisi riittää...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: La 25.01.2020 08:29
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Omassa W212:a samaa vikaa. Ennen termostaatin vaihtoa lämmöt pyörivät siinä 60 asteen paikkeilla maantieajossa, jopa yli 50km jälkeen. Termarin vaihdon jälkeen tosiaan lämmöt nousevatkin suhteellisen nopeasti sinne 80c, mutta siihen se sitten jääkin. Työmatka on n. 100km ja harvemmin tällä välillä nousee sinne 92c, missä lämmön pitäisi kai olla? Mistähän tätä vikaa lähtisi selvittelemään? Onko kuinka vaarallista ajella 80c koneella (todellisuudessahan tämä on vielä vähemmän) tämmöistä matkaa? Ja itselle on jäänyt vähän epäselväksi, että voiko tuo esilämmitin päällä ajella ihan huoletta menemään, senhän pitäisi sammua itsestään kun moottorinlämpötila on kivunnut tarpeeksi, mutta kyllä se koko matkan päällä pysyy jos sitä ei sammuta.
Toinen hauska asia on, kuinka välillä voi nähdä kun tuota lämpötilamittaria tulee seurattua, että mittari ottaa melkoisia piikkejä välillä 80c -> 90c, ihan siis sekunnissa nousee muka 10 astetta lämpötila ja sitten taas kohta alas silmänräpäyksessä..?
Toinen hauska asia on, kuinka välillä voi nähdä kun tuota lämpötilamittaria tulee seurattua, että mittari ottaa melkoisia piikkejä välillä 80c -> 90c, ihan siis sekunnissa nousee muka 10 astetta lämpötila ja sitten taas kohta alas silmänräpäyksessä..?
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ei se weban päällä olo haittaa, se menee 'idle' tilaan eikä tohota liikaa jos ei tarvi.
W212 termarissa on sellainen lisälämmitysvastus millä saadaan termari aukeamaan nopeasti kun koneen lämpö nousee äkillisesti, nähdyt nopeat lämpömuutokset voivat johtua tuosta.
W212 termarissa on sellainen lisälämmitysvastus millä saadaan termari aukeamaan nopeasti kun koneen lämpö nousee äkillisesti, nähdyt nopeat lämpömuutokset voivat johtua tuosta.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: La 25.01.2020 08:29
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kiitoksia.MiHe kirjoitti:Ei se weban päällä olo haittaa, se menee 'idle' tilaan eikä tohota liikaa jos ei tarvi.
W212 termarissa on sellainen lisälämmitysvastus millä saadaan termari aukeamaan nopeasti kun koneen lämpö nousee äkillisesti, nähdyt nopeat lämpömuutokset voivat johtua tuosta.
-
- Mersumies
- Viestit: 507
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
alilämpöisena ajaminen vaikuttaa öljyjen puhdistumiseen vedestä ja dieselistä. Öljyssä oleva vesi ei höyrysty niin helposti ja poistu huohottimen kautta.
W212 E350cdi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: La 25.01.2020 08:29
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Mitä näihin W212:n voi vaihtaa/korjata termarin lisäksi, että sais lämmöt normalisoitua?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Mitä mittari näytää ?paskanmyivät kirjoitti:Mitä näihin W212:n voi vaihtaa/korjata termarin lisäksi, että sais lämmöt normalisoitua?
Termari kuntoon(myös sen ohjaus) niin sillä pitäis lämpöjen nousta
ja se että on uusi termari ei valitettavasti takka sitä että on kunnossa
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: La 25.01.2020 08:29
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ennen termostaatin vaihtoa lämmöt pyörivät siinä 60-70 asteen paikkeilla maantieajossa, jopa yli 50km jälkeen. Termarin vaihdon jälkeen tosiaan lämmöt nousevatkin suhteellisen nopeasti sinne 80c, mutta siihen se sitten jääkin. Lämpötila vatkaa jatkuvasti 78-88 (arvio) väliä. Välillä lämmöt pomppaa sen 5-10c ylös tai alas silmänräpäyksessä.FinlandMerceds kirjoitti:Mitä mittari näytää ?paskanmyivät kirjoitti:Mitä näihin W212:n voi vaihtaa/korjata termarin lisäksi, että sais lämmöt normalisoitua?
Termari kuntoon(myös sen ohjaus) niin sillä pitäis lämpöjen nousta
ja se että on uusi termari ei valitettavasti takka sitä että on kunnossa
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Näkyykö paisunta säilössä kuplia,paskanmyivät kirjoitti:Ennen termostaatin vaihtoa lämmöt pyörivät siinä 60-70 asteen paikkeilla maantieajossa, jopa yli 50km jälkeen. Termarin vaihdon jälkeen tosiaan lämmöt nousevatkin suhteellisen nopeasti sinne 80c, mutta siihen se sitten jääkin. Lämpötila vatkaa jatkuvasti 78-88 (arvio) väliä. Välillä lämmöt pomppaa sen 5-10c ylös tai alas silmänräpäyksessä.FinlandMerceds kirjoitti:Mitä mittari näytää ?paskanmyivät kirjoitti:Mitä näihin W212:n voi vaihtaa/korjata termarin lisäksi, että sais lämmöt normalisoitua?
Termari kuntoon(myös sen ohjaus) niin sillä pitäis lämpöjen nousta
ja se että on uusi termari ei valitettavasti takka sitä että on kunnossa
johdot kunnossa, ohjelamaa ei sorkittu ?
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: La 25.01.2020 08:29
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Pitää käydä johdot läpi, paisunta säiliöön ei ole tullut kurkattua.FinlandMerceds kirjoitti:Näkyykö paisunta säilössä kuplia,paskanmyivät kirjoitti:Ennen termostaatin vaihtoa lämmöt pyörivät siinä 60-70 asteen paikkeilla maantieajossa, jopa yli 50km jälkeen. Termarin vaihdon jälkeen tosiaan lämmöt nousevatkin suhteellisen nopeasti sinne 80c, mutta siihen se sitten jääkin. Lämpötila vatkaa jatkuvasti 78-88 (arvio) väliä. Välillä lämmöt pomppaa sen 5-10c ylös tai alas silmänräpäyksessä.FinlandMerceds kirjoitti:Mitä mittari näytää ?paskanmyivät kirjoitti:Mitä näihin W212:n voi vaihtaa/korjata termarin lisäksi, että sais lämmöt normalisoitua?
Termari kuntoon(myös sen ohjaus) niin sillä pitäis lämpöjen nousta
ja se että on uusi termari ei valitettavasti takka sitä että on kunnossa
johdot kunnossa, ohjelamaa ei sorkittu ?
Viimeksi muokannut paskanmyivät, Su 26.01.2020 22:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: La 25.01.2020 08:29
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Jännästi käyttäytyy lämmöt. Maantieajoa 100km: moottorinlämpötila nousi 20-25min ajassa 92c, jonka jälkeen pysyi siinä n. 10min jonka jälkeen lämmöt laski hitaasti n. 10-20min aikana 70c ja pyöri siinä n. 10min. Sitten taas pikkuhiljaa alettiin kipuamaan 80c ja siihen se sitten jämähti loppu matkaksi. Voiskohan olla ihan vaan tämä uusi termostaatti viallinen ja/tai paska.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Onko termarista vika koodia(voi se silti olla paska)paskanmyivät kirjoitti:Jännästi käyttäytyy lämmöt. Maantieajoa 100km: moottorinlämpötila nousi 20-25min ajassa 92c, jonka jälkeen pysyi siinä n. 10min jonka jälkeen lämmöt laski hitaasti n. 10-20min aikana 70c ja pyöri siinä n. 10min. Sitten taas pikkuhiljaa alettiin kipuamaan 80c ja siihen se sitten jämähti loppu matkaksi. Voiskohan olla ihan vaan tämä uusi termostaatti viallinen ja/tai paska.
joko tarkisteetu että paisarissa ei näy ilma kuplia,
Mökkillä
'
'
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Om651.912 250cdi (w204) lämmöt jää satunnaisesti seilaamaan 70-80 asteeseen. Kun auton käyttää sammuksissa lämmöt kipuaa normaaliin ja pysyy sielä. Tekee tätä tosiaan vain silloin tällöin. Termostaatti vaihdettu uuteen lämpötunnistimineen, ei vaikutusta. Edellisellä termostaatilla jäi vikakoodi P0116, uudella ei sitäkään. Mikähän ihme voi aiheuttaa moista?
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ihan samaan on omassa ja isän autossa. Toisessa tarvike ja toisessa alkuperäinen termostaatti. Talvella lämmöt nousee tasaisesti kerralla ylös, kesällä tätä vajaa lämpöa esiintyy. Vikakodeja ei ole näistä luettu.jiggo kirjoitti:Om651.912 250cdi (w204) lämmöt jää satunnaisesti seilaamaan 70-80 asteeseen. Kun auton käyttää sammuksissa lämmöt kipuaa normaaliin ja pysyy sielä. Tekee tätä tosiaan vain silloin tällöin. Termostaatti vaihdettu uuteen lämpötunnistimineen, ei vaikutusta. Edellisellä termostaatilla jäi vikakoodi P0116, uudella ei sitäkään. Mikähän ihme voi aiheuttaa moista?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Saattasi kannatta lukea koodit ja muutenkin katsoa mitä termostaatista näkyyairaksela kirjoitti:Ihan samaan on omassa ja isän autossa. Toisessa tarvike ja toisessa alkuperäinen termostaatti. Talvella lämmöt nousee tasaisesti kerralla ylös, kesällä tätä vajaa lämpöa esiintyy. Vikakodeja ei ole näistä luettu.jiggo kirjoitti:Om651.912 250cdi (w204) lämmöt jää satunnaisesti seilaamaan 70-80 asteeseen. Kun auton käyttää sammuksissa lämmöt kipuaa normaaliin ja pysyy sielä. Tekee tätä tosiaan vain silloin tällöin. Termostaatti vaihdettu uuteen lämpötunnistimineen, ei vaikutusta. Edellisellä termostaatilla jäi vikakoodi P0116, uudella ei sitäkään. Mikähän ihme voi aiheuttaa moista?
. .
Mökkillä
'
'
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Onkos kellään tietoa missä vois olla vika ,kun lämmöt ei nouse edes +25c kelissä yli 60asteen?? Auto siis 2003 270cdi clk mersu, pikkutermarin kierto ollut tukittuna nyt parivuotta ja silloin nousi lämmöt nätisti 80asteeseen talvellakin. Nyt tässä reilu kuukaus sitten huomasin että perhana lämmöt ei taas nouse, laitoin uuden termarin ylävesiletkuun (siellä oli aiemminkin sellainen). No ostin vielä toisen kokeeksi jos olisi viallinen, mutta ei nouse tuolla toisellakaan...
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi