[quote]kaasuvivuston rajoitinruuvi (osa numero 27) vai ei? Tässä se ainakin on nimenomaan mainittu siinä takimmaisessa ja näkyy se löytyvän etummaisestakin. Eivät se vivusto ainakaan hirveän kulunut ole. Jonkun verran varmasti kulumaakin löytyy.
[/quote
Tuon rajoitinruuvin toisena tarkoituksen on myös jättää kiihdytyspumpun vivustolle sopiva esijännitys (mallikohtainen juttu). Usein vivusto on myös kulunut kaasuttimen sisäpuolelta kiihdytyspumpun painajasta (suomalaisen sivuston osa nro. 2) Muutamassa purkamassani kaasuttimessa on vivusto ollut toisessa kaasuttimessa (tai molemmissa) niin väljä, ettei kiihdytyspumppu ole toiminut kuin vasta kun kaasuläppä on avattu lähes puoliväliin, vaikka vivusto näytti ulkopuolelta tarkasteltuna olevan kunnossa. Tämä aiheuttaa tuntuvan nyökähdyksen nopeassa kiihdytyksessä, kun seosta ei rikasteta kaasun painalluksen alkuosassa.
Myöskin säätöruuvin 27 asennolla on se merkitys, että kaasuvivuston liikegeometria muuttuu toiseksi mikäli sekä jousen 29 vieressä olevaa säätötankoa ja em. ruuvia 27 säädetään yhtäaikaa (ei paljoa , mutta muuttuu kuitenkin), tästä seuraa jälleen kaasuttimien epätasapaino.
Tässähän nyt kuitenkin omatkin jutut menee hiusten halkomiseksi, useinhan kuitenkin on vain tärkeää, että kaasuttimet toimivat kutakuinkin säädyllisesti.