w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas VHT ?
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas VHT ?
Taas pitäis pikkuhiljaa vaihdattaa kannentiiviste, vuotaa aika paljon öljyä suunnilleen termarikotelon kohdalta öljyä ulospäin. Mikähän on että tallaisia vuotoja tulee, kannentiiviste on vaihdettu n90tkm sitten josta ainakin puolet on öljyä vuotanut.Edellinen omistaja "Kryptonite" teetti edellisen remontin josta on 1700e kuitti sis. koneistustöitä ja paljon uutta osaa.
Tuskin luulisi kannen olevan kiero kun on kerta koneistettukin.
Lisäksi on alkanut sinistä savuakin tulemaan lisääntyvästi esim pitkän tyhjäkäyntiajan jälkeen.venttiilinvarren kumit? Nekin oli vaihdettu edellisessä remontissa.
Jos sen nyt taas vaihtaa niin onko mitään erikoista tietoa miten sen remontin saisi onnistumaan paremmin että ei taas ole yhtä tyhjän kanssa koko remontti.Pitääköhän kantta oikaista taas...Kaveri ainakin lupasi myydä minulle orggis kansipahvin sopu hintaan.
Tuskin luulisi kannen olevan kiero kun on kerta koneistettukin.
Lisäksi on alkanut sinistä savuakin tulemaan lisääntyvästi esim pitkän tyhjäkäyntiajan jälkeen.venttiilinvarren kumit? Nekin oli vaihdettu edellisessä remontissa.
Jos sen nyt taas vaihtaa niin onko mitään erikoista tietoa miten sen remontin saisi onnistumaan paremmin että ei taas ole yhtä tyhjän kanssa koko remontti.Pitääköhän kantta oikaista taas...Kaveri ainakin lupasi myydä minulle orggis kansipahvin sopu hintaan.
Viimeksi muokannut Messerschmitt, Ti 08.11.2011 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas
Ettei vain olisi lohko mennyt halki tai kansi ei uskoisi että noilla kilometreillä alkaa vuotamaan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas
Onko jo selvyyttä tullut? ajattelin vaan että minuakin vähän kiinnostaa, sillä jos kaivat niitä kuitteja, niin sieltä löytyy toisen kansirempan kuitit myöskin, joka olisi tehty saksassa vähän ennen kuin itse auton ostin.
Ensiksi luulin että kuitti on tekaistu kun autoon ilmeni kansivika, mutta jos sinulla rupeaa olemaan kansiremppa edessä, niin enpäs kuule tiedä että olikos kuitti tekaistu.
Kiinnostaisi itseäkin tietää että mistä moinen johtuu.
Ensiksi luulin että kuitti on tekaistu kun autoon ilmeni kansivika, mutta jos sinulla rupeaa olemaan kansiremppa edessä, niin enpäs kuule tiedä että olikos kuitti tekaistu.
Kiinnostaisi itseäkin tietää että mistä moinen johtuu.
220.128 Black Mirror
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas
hiukan haiskahtaisi että olisko lohkossa mikrohalkeamia tms (koita syynätä tasopintaa suurennuslasinläpi). ite joskus tuommoseenkin törmännyt kun ei kansipahvit pysynyt tilassaan ollenkaan samalla tavallakuin muilla. ite en tiennyt alkaa lohkoa tutkimaan mutta jälkeenpäin tuollanenkin tieto tuli ..nyttemmin on myöhäistä sitä tutkia
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas
ois ehjä kone johon tehty täydellinen kansihomma muutama tuhat sitten,nostajat ym uusittu. pelkkä lohko+kansi+öljypohja. nostettu ehjänä vain 606 tieltä pois.
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas
Osaa ne mennä rikki kohtuu pienilläkin kilometreillä. Purin omastani reilu vuosi sitten kannen tosin muusta syystä mutta öljykanavan kohdilla (ykköspytyn vieressä) josta se usein rikki menee oli jo selvät merkit antautumisesta eikä se pahvi ollu paikoillaan kuin noin 40t km. Pieni vuotokin oli jo ulospäin. Nyt on toistaiseksi pysyny nipussa. Copper caskettia laitoin moelmminpuolin pahvia.
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas
Ei ole Kryptonite selvyyttä tullut, tämä on vasta suunnittelu asteella, kiirettä ei ole kun öljyä vaan jonkin verran vuotaa niin ei paniikkia.Ja joo tiedän se saksan jutun, olihan siittä forumilla puhetta.
Alustavasti olis suunnitelmana ehkä heinäkuun aikana viedä kaverin pajalle.Kyselen tässä hyviä vinkkejä remppaa varten. Onko tuota Copper Gaskettia tarkoitettu tämmöselle normi 603 tiivisteelle eli ei semmonen niinku 606.
Mahtaa olla jonkinlainen tyyppivika että noiltamain sitä öljyä vuotaa.eEi vaan kehtais monesti hommaa tehdä,tosin tällä kertaa ei ole mennyt öljyt ja vedet sekaisin,vaan pelkkä vuoto.
Alustavasti olis suunnitelmana ehkä heinäkuun aikana viedä kaverin pajalle.Kyselen tässä hyviä vinkkejä remppaa varten. Onko tuota Copper Gaskettia tarkoitettu tämmöselle normi 603 tiivisteelle eli ei semmonen niinku 606.
Mahtaa olla jonkinlainen tyyppivika että noiltamain sitä öljyä vuotaa.eEi vaan kehtais monesti hommaa tehdä,tosin tällä kertaa ei ole mennyt öljyt ja vedet sekaisin,vaan pelkkä vuoto.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas
Lohkon tasopinta voi olla kiero.
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas
Sitä käsittääkseni voi käyttää normitiivisteillekkin. Olisin pistäny tuon peränkannenkin sillä mutta en heti muistanu et sitä oli hyllyssä niin meni sit sillä tiivistesilikoonilla (vai mitä se nyt on) nippuun. ST miehet tuota copperia käyttää enemmänkin ja ei kait lämpötalouden kannalta ajateltuna ole huono vaihtoehto. Liekkirenkaat lähinnä ajateltuna. Sinullakin kun on DT ja jos joskus tulee mieleen piristää sitä lisääMesserschmitt kirjoitti:Ei ole Kryptonite selvyyttä tullut, tämä on vasta suunnittelu asteella, kiirettä ei ole kun öljyä vaan jonkin verran vuotaa niin ei paniikkia.Ja joo tiedän se saksan jutun, olihan siittä forumilla puhetta.
Alustavasti olis suunnitelmana ehkä heinäkuun aikana viedä kaverin pajalle.Kyselen tässä hyviä vinkkejä remppaa varten. Onko tuota Copper Gaskettia tarkoitettu tämmöselle normi 603 tiivisteelle eli ei semmonen niinku 606.
Mahtaa olla jonkinlainen tyyppivika että noiltamain sitä öljyä vuotaa.eEi vaan kehtais monesti hommaa tehdä,tosin tällä kertaa ei ole mennyt öljyt ja vedet sekaisin,vaan pelkkä vuoto.
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas
Noita mahdollisia halkeamia voi tutkia tunkeuma värillä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas
Kasattu vanhoilla pulteilla tai väärillä momenteilla, tasopintaan jäänyt vanhaa tiivistettä tms.
Erittäin harvoin muussa tapauksessa ongelmia.
Erittäin harvoin muussa tapauksessa ongelmia.
wiimax.fi
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas
uudet pultit kuitissa, kannentiiviste on varmaan ollut tarvike mallia, nyt tulee orggis, koitan ainakin vaan vaihtaa sen tiivisteen, toivotaan että lohko nyt vielä menisi.Kumpaa kannatetaan, copperilla vai ilman?
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas
paa copperia niin ainakin se toimii
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas
tällaisesta kamastako on kyse?
http://www.autoracing.fi/autonhoito/?pid=1054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoracing.fi/autonhoito/?pid=1054" onclick="window.open(this.href);return false;
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas
Just tästä on kyse. Itte laitoin useampia ohiuta kerroksia molemmin puolin.Messerschmitt kirjoitti:tällaisesta kamastako on kyse?
http://www.autoracing.fi/autonhoito/?pid=1054" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas
mää laitoin vaan yhdet ohkoset kerrokset molemmin puolin pahvia ja toimii. tosin en osaa sanoa, että auttoko toi tiivistelima, vai ei, kun on aina ennenkin toiminu pahvin vaihdon jälkeen laitteet. no, ehkä se antaa sitä mielenrauhaa sitten..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas
Alkaa pikkuhiljaa olla ajankohtainen tuo kannetiivisteen vaihto ja kävin ostamassa vakiopahvin ja muut tiivisteet.
VHT Copper Gasket Cement.
Miten tuota ainetta nyt käytetään. ?
VHT Copper Gasket Cement.
Miten tuota ainetta nyt käytetään. ?
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas
Putsaat pultin reijät nesteistä ja moskasta...
Putsaat kaikki pinnat rasvanpoistoaineella, laitat tiivisteen roikkumaan rautalangalla katosta.
Ruiskutat ohuelti kuultavan pinnan molemmin puolin (metallitiivisteessä tietysti kaikki pinnat). Sitten samantien hitusen lisää, mutta älä missään nimessä ruiskuta siten, että tulee valumaa, silloin alkaa homma olla jo pielessä. Kannattaa miltei harjoitella pahvinpalaan, se tulee halvemmaksi kuin pilata se tiiviste. Ruiskutat niin paksun pinnan, että siinä on tasainen kultainen peittävä kalvo. Purkki ylösalaisin ja reilusti tyhjäksi, tuo toimii vielä vuoden kuluttuakin.
Odotat noin 10 minuuttia...jotkut on odottaneet pidempäänkin.
Otat tiivisteen reunoilta varovasti kiinni ja tiputat kerralla kohdalleen, sitä ei oikein voi yhtään liu'utella lohkon päällä, lohkossahan onneksi on ne 2 ohjuria.
Nyt sulla on sitten kaikki kannen pultit sopivasti öljyttynä, ei liikaa öljyisinä, momenttiavaimet yms. valmiina vieressä joten ei kun kiinni.
Putsaat kaikki pinnat rasvanpoistoaineella, laitat tiivisteen roikkumaan rautalangalla katosta.
Ruiskutat ohuelti kuultavan pinnan molemmin puolin (metallitiivisteessä tietysti kaikki pinnat). Sitten samantien hitusen lisää, mutta älä missään nimessä ruiskuta siten, että tulee valumaa, silloin alkaa homma olla jo pielessä. Kannattaa miltei harjoitella pahvinpalaan, se tulee halvemmaksi kuin pilata se tiiviste. Ruiskutat niin paksun pinnan, että siinä on tasainen kultainen peittävä kalvo. Purkki ylösalaisin ja reilusti tyhjäksi, tuo toimii vielä vuoden kuluttuakin.
Odotat noin 10 minuuttia...jotkut on odottaneet pidempäänkin.
Otat tiivisteen reunoilta varovasti kiinni ja tiputat kerralla kohdalleen, sitä ei oikein voi yhtään liu'utella lohkon päällä, lohkossahan onneksi on ne 2 ohjuria.
Nyt sulla on sitten kaikki kannen pultit sopivasti öljyttynä, ei liikaa öljyisinä, momenttiavaimet yms. valmiina vieressä joten ei kun kiinni.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas VHT
kiitoksia selvistä ohjeista!
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas VHT
Jos se kansi on kahdesti oikaistu, niin mittaa ne ohjain holkit, ettei ne vaan pohjaa kanteen!
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas VHT
muistetaanpa tämäkin
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas VHT
Nyt on kansi oikastu,tiiviste vaihdettu copperin kera ja vaikuttaisi onnistuneen......................................................................................................................................................mutta
....................................näytti tuossa pimeässä siltä että öljyä tihkuisi jakoketjunpäästä sieltä sivusta missä on polttoainesuodatin jalka on kahdella pultilla kiinni. Oliko ne pultit 25Nm? VOI SAATANAN SAATANA. Pitää huomenna tutkia jos jaksaa
....................................näytti tuossa pimeässä siltä että öljyä tihkuisi jakoketjunpäästä sieltä sivusta missä on polttoainesuodatin jalka on kahdella pultilla kiinni. Oliko ne pultit 25Nm? VOI SAATANAN SAATANA. Pitää huomenna tutkia jos jaksaa
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas VHT
jostain näiltä main,miten lienee mahdollista edes:
http://aijaa.com/001489145106.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/001489145106.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas VHT
Kyllä noi 2 pulttia kannattaa kiristää samalla kun kansi liimaantuu. Itse tosin olen tuon usein unohtanut, mutta siitä ei ole aiheutunut ongelmaa. Momentiksi 25Nm taitaa olla sopiva, ihan tarkkaan en muista.
Sitä voi kanssa koittaa katsoa onko jakokotelo samalla tasolla lohkon kanssa, mutta tosiaan läjään nuo on vai laitettu ja on ollut tiivis. Tuossahan ei oikein ole muuta voimaa puhaltamaan öljyä ulos kuin kampikammion paine, eli huohotus kuntoon.
Sitä voi kanssa koittaa katsoa onko jakokotelo samalla tasolla lohkon kanssa, mutta tosiaan läjään nuo on vai laitettu ja on ollut tiivis. Tuossahan ei oikein ole muuta voimaa puhaltamaan öljyä ulos kuin kampikammion paine, eli huohotus kuntoon.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas VHT
Ainakin jotakin löyty. Pääsin nyt tutkimaan paremmin. Ostin jarrukliinneria ja putsasin kaikki vanhan moskan pois ja kävin ajamassa...jäähdytinestettä aivan vähän vuoti letkunpäästä.Klemmarissa oli pykälä, kun oikein kunnolla kiristi niin napsahti ruuvi ja sitten pystyi kirraamaan vielä.Toivotaan että se vain näytti öljyltä pimeässä kun vuoti nestettä öljypaskan päälle. Kiristin joo ne 2 pulttia silloin kuin muukin kansi että samalla tosiaan että liimaantuisi
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas VHT
Ihmettelinkin jo tuota et öljyäkö vuotaisi Tuossakohtaa sisäpuolella on ketjuohjuri ja öljyä ei kait ylettömästi pitäisi olla? Jos kuitenkin öljyä vuotaa ni melkein vois sanoa että jotain jäi uuden tiivisteen väliin Painettahan kampikammiossa ei paljon liene kun et kuitenkaan huohotinlekua ole tukkinu. Ja jos tuo letku tulee orkkiskohtaan niin siinä lie on alipainetta senverran mitä ilmansuodatin aiheuttaa?Messerschmitt kirjoitti:Ainakin jotakin löyty. Pääsin nyt tutkimaan paremmin. Ostin jarrukliinneria ja putsasin kaikki vanhan moskan pois ja kävin ajamassa...jäähdytinestettä aivan vähän vuoti letkunpäästä.Klemmarissa oli pykälä, kun oikein kunnolla kiristi niin napsahti ruuvi ja sitten pystyi kirraamaan vielä.Toivotaan että se vain näytti öljyltä pimeässä kun vuoti nestettä öljypaskan päälle. Kiristin joo ne 2 pulttia silloin kuin muukin kansi että samalla tosiaan että liimaantuisi
Kattelin tuota kuvaa minkä olit ladannu. Oliko kutosen liekkirengas pullistunu ulospäin kohden kannen takapäätä?
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: w124 0m603 kannentiivisteen vaihtoa pukkaa taas taas VHT
Näyttäis olevan ok nyt. ei ole mun kuva, lainasin eli ryöstin netistä sen.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-