Miksun yhden tähden paja (W211)
Miksun yhden tähden paja (W211)
Moro!
Tuli siis tuossa ostettua talvella ensimmäiseksi autoksi AVK:lta tuommoinen normi 2 litrainen bensa väyrynen. Vauriona autossa oli rutattu kuski puoli (näkyy kuvissa). Kaikki ovet toimii kuitenkin ihan normaalisti ja ikkunatkin avautuvat, vaikka ovatkin melko kierot. Uudet ovet on jo ostettu ja odottelevat paikalleen laittoa. Tämähän on tuotu Saksasta vuonna 2008 ja autossa on pitkälti täydellinen huoltokirja. Kilometrit siis pitänevät paikkaansa. Autollahan on rullattu 220tkm. Yleisilmeeltäänkin auto on varsin siisti.
Tästä olisi sitten tarkoitus rakennella enemmän omaa silmää miellyttävä kokonaisuus, muttei mitään yliampuvaa vaan lähinnä vanteita, madallusta ja pieniä yksityiskohtia. Opiskelija budjetti periaatteella Poppi vehkeistä sen verran, että auto on omalla kasetti classic- mallisella soittimella, joka tulee vaihtumaan 2 dinin, 7' kosketusnäyttöön. Kyseinen härpäke on jo tilattu ja tullutkin jo kotiovelle. Vehkeessä on mm. bluetooth, TV, GPS, parkkitutka valmius ja vaikka mitä. Alkuunsa kaiuttimet saavat olla vakiot, mutta konttiin tulee jonkinlainen 12 tuumainen subbari.
Kesävanteet ostin oikeastaan heti seuraavana päivänä auton oston jälkeen. 18 tuumaiset 8,5 tuumaa leveät. Sattui juuri tulemaan lähistölle myyntiin. Takakumit pitää vaihdella, mutta etukumeilla ajelee vielä kesän tai kaksi. Talvivanne puolelle ei nyt heti ole tulossa mitään uudistusta vaan kuvissa näkyvät pölykapseli yhdistelmät saavat hoitaa homman.
Vanteille iskettiin 40mm madaltavat jouset, jotka löytyivätkin täältä foorumien kautta.
Auton ulkomuodoista vielä sen verran, että ainakin puskurien ala-osat ja helmat maalataan korinväriin. Tämähän on pre-facelift joten tässä ei ole muovihelmoja, vaan sellainen 'röpelöinen' pinta, joten ostelin faceliftin helmat ja ne sitten kiinni. Avari- maski tulee varmastikkin myös ja jotain pientä hiilikuitu yksityiskohtaa.
Autosta ei positiivisena yllätyksenä löytynyt ruostetta juuri ollenkaan. Ainoastaan takaluukun lukon ympärillä ja helmojen taka-osassa on hieman ruostetta.
Kommentteja ja ehdotuksia pitää ja saa laittaa!!
Kaikki vinkit ja vastaavat myös hyvin tervetulleita!!
Kuvia:
Ostokunto: http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1094.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostokunto: http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1096.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostokunto: http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1102.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostokunto: http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1106.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nykyistä olemusta: http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1163.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nykyistä olemusta: http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1161.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nykyistä olemusta: http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1159.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Sisältä otan kuvatuksia kunhan auton saa kunnolla työn alle, mutta sanottakoon, että autossa on harmaa sisusta, joka on hyvin siistikuntoinen ja ehjä.
Tuli siis tuossa ostettua talvella ensimmäiseksi autoksi AVK:lta tuommoinen normi 2 litrainen bensa väyrynen. Vauriona autossa oli rutattu kuski puoli (näkyy kuvissa). Kaikki ovet toimii kuitenkin ihan normaalisti ja ikkunatkin avautuvat, vaikka ovatkin melko kierot. Uudet ovet on jo ostettu ja odottelevat paikalleen laittoa. Tämähän on tuotu Saksasta vuonna 2008 ja autossa on pitkälti täydellinen huoltokirja. Kilometrit siis pitänevät paikkaansa. Autollahan on rullattu 220tkm. Yleisilmeeltäänkin auto on varsin siisti.
Tästä olisi sitten tarkoitus rakennella enemmän omaa silmää miellyttävä kokonaisuus, muttei mitään yliampuvaa vaan lähinnä vanteita, madallusta ja pieniä yksityiskohtia. Opiskelija budjetti periaatteella Poppi vehkeistä sen verran, että auto on omalla kasetti classic- mallisella soittimella, joka tulee vaihtumaan 2 dinin, 7' kosketusnäyttöön. Kyseinen härpäke on jo tilattu ja tullutkin jo kotiovelle. Vehkeessä on mm. bluetooth, TV, GPS, parkkitutka valmius ja vaikka mitä. Alkuunsa kaiuttimet saavat olla vakiot, mutta konttiin tulee jonkinlainen 12 tuumainen subbari.
Kesävanteet ostin oikeastaan heti seuraavana päivänä auton oston jälkeen. 18 tuumaiset 8,5 tuumaa leveät. Sattui juuri tulemaan lähistölle myyntiin. Takakumit pitää vaihdella, mutta etukumeilla ajelee vielä kesän tai kaksi. Talvivanne puolelle ei nyt heti ole tulossa mitään uudistusta vaan kuvissa näkyvät pölykapseli yhdistelmät saavat hoitaa homman.
Vanteille iskettiin 40mm madaltavat jouset, jotka löytyivätkin täältä foorumien kautta.
Auton ulkomuodoista vielä sen verran, että ainakin puskurien ala-osat ja helmat maalataan korinväriin. Tämähän on pre-facelift joten tässä ei ole muovihelmoja, vaan sellainen 'röpelöinen' pinta, joten ostelin faceliftin helmat ja ne sitten kiinni. Avari- maski tulee varmastikkin myös ja jotain pientä hiilikuitu yksityiskohtaa.
Autosta ei positiivisena yllätyksenä löytynyt ruostetta juuri ollenkaan. Ainoastaan takaluukun lukon ympärillä ja helmojen taka-osassa on hieman ruostetta.
Kommentteja ja ehdotuksia pitää ja saa laittaa!!
Kaikki vinkit ja vastaavat myös hyvin tervetulleita!!
Kuvia:
Ostokunto: http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1094.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostokunto: http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1096.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostokunto: http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1102.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostokunto: http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1106.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nykyistä olemusta: http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1163.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nykyistä olemusta: http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1161.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nykyistä olemusta: http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1159.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Sisältä otan kuvatuksia kunhan auton saa kunnolla työn alle, mutta sanottakoon, että autossa on harmaa sisusta, joka on hyvin siistikuntoinen ja ehjä.
Viimeksi muokannut Miksu MB, Pe 14.03.2014 20:33. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
- johtajaahonen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 180
- Liittynyt: Su 17.01.2010 00:55
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Miksun väyrys projektia
Menikö noi facelift muovihelmat heittämälä paikalleen vai joutuko muokata?
Re: Miksun väyrys projektia
Nätti väyski tulossa
kiinostaa kans noi muovihelmojen istuvuus.
kiinostaa kans noi muovihelmojen istuvuus.
W210 320 CDI -99
Re: Miksun väyrys projektia
Vielä en oo lopullisesti helmoja pistäny kiinni, mutta oon mallaillu niitä jo ja näyttäis että ne kyllä sopis siihen hyvin. helmojen myyjä kans sano, että pitäis kyllä sopia.
- johtajaahonen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 180
- Liittynyt: Su 17.01.2010 00:55
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Miksun väyrys projektia
Ok! Ilmoittelehan kun saat ne paikalleen laittua niin pääsee itellekkin helmoja hommailemaan.
Re: Miksun väyrys projektia
nyt on 2 dinin soittimelle tehty aukkoa ja näyttäisi sopivan todella hyvin, tilaa olisi vaikka tietokoneelle kun kaikki säilytyslokerot ottaa pois pitää tässä lähipäivinä kuvaa pistellä, että miltä näyttää. seuraavaksi olisi mietinnässä subbarin hankinta. minkälainen se tohon väyryseen kannattaisi olla, että edes jotain kuuluu? ajattelin että joku 500w rms teho voisi olla aika passeli? voi laittaa yv:tä tai viestiä tänne jos sattuisi vaikka olemaan jollain myynnissä jonkinlaista subbari + kotelo settiä ja mielellään toki lähellä Jyväskylää.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Miksun väyrys projektia
Enämpi sun tarvii miettiä sitä, että kuinka saada se supparin jytke kuulumaan sinne hyttiin, kuin sitä että minkä tehonen olis hyvä... Mersuissa on niin perkeleen tiivis kontti, että jonkunlainen reikä täytyy sahata hattuhyllyyn. Sitte alkaa kuulua vähän tehottomampikin...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Miksun väyrys projektia
tuo on kyllä totta. en viitsisi ehjää hattuhyllyä oikeastaan alkaa pilkkomaan, että onkohan mahdollista tehdä reikää esimerkiksi siihen taka keski selkänojan syvennykseen..? siinähän on jotain niitä bensapuolen systeemejä, että ne varmaan sitä hommaa hankaloittaa?Pakardinen kirjoitti:Enämpi sun tarvii miettiä sitä, että kuinka saada se supparin jytke kuulumaan sinne hyttiin, kuin sitä että minkä tehonen olis hyvä... Mersuissa on niin perkeleen tiivis kontti, että jonkunlainen reikä täytyy sahata hattuhyllyyn. Sitte alkaa kuulua vähän tehottomampikin...
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Miksun väyrys projektia
Nytpä en tiedä, kuinka polttoainetankki Väykän sedanissa sijoittuu, mutta lankussa se on just kontin peräseinän ja takapenkin selkänojan välissä. Että ennenkun selviää tankin sijainti, niin ihan ensimmäisenä en siihen kohti suosittelis reikää tekemään.
Moni on tehny reiän hattuhyllyyn ensiapulaukun koteloon, sinne sen suht huomaamattomasti saa.
Moni on tehny reiän hattuhyllyyn ensiapulaukun koteloon, sinne sen suht huomaamattomasti saa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Miksun väyrys projektia
Bensatankki on heti selkänojan takana ja ei tuo ensiapulaukku konstikaan toimi koska laukku on ainakin miun väyrysissä ollut keskipaikan kyynärnojassa eikä hattuhyllyllä, ite sain bassoa edes jotenkin kuulumaan kun tein järettömän reiän niskatukien väliin ja poistin vielä pellinkin pois ja siihen sit hengittävä "verho" päälle,tosin surkeata se sointi oli siltikin jos tähän c-sarjalaiseen vertaa , niin ja vahvarina oli 1.2kw dynamicsi ja sille 15" carpowerin sonic paine subi ja kunnon boksi,et pienillä tehoilla on turha "selkähierontaa" havitella,mut riippuu ihan millasta meteliä hakee
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: Miksun väyrys projektia
Tarkoitus olisi saada jonkin verran lisäsyvyyttä ääneen. sellainen setti, että pystyisi vakio kaiuttimilla muuten soitella kun ei vielä ole oikein rahaa nuihin erkkoihin.
kattelin tuossa tänään, että minkälainen operaatio olisi tuohon hattu hyllyyn tehä reikä ja tuli mieleen, että mitenhän vaikuttaisi ääneen jos pistäisi kaksi refleksi putkea siitä läpi parista kohtaa olisi helppo toteuttaa tämmöinen.
kattelin tuossa tänään, että minkälainen operaatio olisi tuohon hattu hyllyyn tehä reikä ja tuli mieleen, että mitenhän vaikuttaisi ääneen jos pistäisi kaksi refleksi putkea siitä läpi parista kohtaa olisi helppo toteuttaa tämmöinen.
Re: Miksun väyrys projektia
Eli tuli nyt ostettua tommonen ground zeron 12 tuumainen radioactive subbari. Tähän nyt pitäisi vahvistin iskeä kylkeen kiinni, joten minkä tehoinen olisi hyvä? subbarissa on 500wrms.
Tein tänään myös reiät hattuhyllyyn kaiuttimien viereen. Jäävät kokonaan piiloon ritilän alle ja ovat juuri refleksiputkien alla joten pitäisi tulla nyt hieman painettakin kabiiniin (?) kuvia voin pistää huomenna kun taas pääsee askartelemaan.
Tein tänään myös reiät hattuhyllyyn kaiuttimien viereen. Jäävät kokonaan piiloon ritilän alle ja ovat juuri refleksiputkien alla joten pitäisi tulla nyt hieman painettakin kabiiniin (?) kuvia voin pistää huomenna kun taas pääsee askartelemaan.
Re: Miksun väyrys projektia
joo tosiaan noista helmoista, ne saatiin istumaan kyllä mutta heittämällä ei kyllä kiinni mee. Joutuu tekemään listojen pohjaan olikohan 9 reikää. muuten kyllä istuu hyvin, itsellä jäi vaan vielä hieman repsottamaan, koska puuttui pari listaa jotka pistettiin kl-varaosasta tilaukseen. kuvia kokonaisuudesta valmiina voin laittaa ihan lähipäivinä, sillä auto menee tänään katsastukseen.
Re: Miksun väyrys projektia
eihän sitä saa ees kuvaa autostaan otettua enää kun on jo niin pimeetä kun kotiutumaan pääsee viikonloppuna on nyt saatava kuvaa
Re: Miksun väyrys projektia
juu tosiaan nyt alkaa projekti olemaan finito tän kesän osalta. ensi kesänä ois tarkotus enemmän hellaflush suuntaan mennä saa arvostella ja jakaa mielipiteensä autosta
sisäkuvat tämmösessä muodossa kun ei hyväksynyt liitteenä:
http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1554.jpg
http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1555.jpg
Sitten noista faceliftin listoista kuvia:
http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1565.jpg
http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1564.jpg
http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1559.jpg
http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1558.jpg
http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1563.jpg
http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1562.jpg
http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1561.jpg
http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1560.jpg
sisäkuvat tämmösessä muodossa kun ei hyväksynyt liitteenä:
http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1554.jpg
http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1555.jpg
Sitten noista faceliftin listoista kuvia:
http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1565.jpg
http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1564.jpg
http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1559.jpg
http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1558.jpg
http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1563.jpg
http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1562.jpg
http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1561.jpg
http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... G_1560.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Miksun väyrys projektia
Hienosti ne sinne istui!
Viimeksi muokannut latvis124, Pe 23.12.2011 00:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 320 CDI -99
Re: Miksun väyrys projektia
Oikein huuta faceliftin mittaristoa ja rattia
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Miksun väyrys projektia
Mittaristo kelpaiskin sillä tosta mittarista on ilmeisesti bensamittari rikki, näyttää aina täyttä Sattuukohan joku tietämään, että passaako faceliftin mittaristo muuten tuohon vuosimalliin? Varmaan pitää ainakin olla 4 sylinterinen, että kierrosmittari yms. toimii. Entäs miten toimiiko esim. 2,3l mittaristo tuossa?Jolle kirjoitti:Oikein huuta faceliftin mittaristoa ja rattia
Re: Miksun väyrys projektia
Ompas paljon aikaa viime päivityksestä, jotain on autollekkin tapahtunut, mutta ei ole tullut tänne päivteltyä.
Ulkoisista muutoksista suurimmat on vanteet ja takavalot. Vanteet on Tramontin tekemät MH-Dezent merkkiset kolmi-osaiset 18":set, edessä leveyttä 8,5" ja takana 10"
Sisälle on tullut päiviteltyä poppi puolta: SPL Dynamicsin koaksaalit joka nurkkaan ja konttiin uusi GZ GZRW30 subi
Muuten lähinnä ajettu, pesty, vahattu ja toistettu
Paljon on suunnitelmaa talveksi, mutta saa nähdä mitä tulee tapahtumaan.
Ulkoisista muutoksista suurimmat on vanteet ja takavalot. Vanteet on Tramontin tekemät MH-Dezent merkkiset kolmi-osaiset 18":set, edessä leveyttä 8,5" ja takana 10"
Sisälle on tullut päiviteltyä poppi puolta: SPL Dynamicsin koaksaalit joka nurkkaan ja konttiin uusi GZ GZRW30 subi
Muuten lähinnä ajettu, pesty, vahattu ja toistettu
Paljon on suunnitelmaa talveksi, mutta saa nähdä mitä tulee tapahtumaan.
Re: Miksun väyrys projektia
Hyvin sopii noi takavalot! Muutenki tosi hieno väykkä.
W201 2.6 -89 sportline
W202 2.8 -94 elegance
W202 2.8 -94 elegance
Re: Miksun väyrys projektia
Hieno väyrynen kyl! Miten on toteutettu toi putkenpään aukko et mikä lista siihen on laitettu kun näyttää enempi tehdyltä tolleen kun pelkkä koverrettu aukko?
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00
EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.
Http://www.garaget.org/Kiviranta
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00
EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.
Http://www.garaget.org/Kiviranta
Re: Miksun väyrys projektia
Kiitoksia Aukko on muuten ihan normaalisti tuohon puhkaistu, mutta sitten siihen reunaan on liimattu semmosta nauhaa joka sitten on kitattu siihen saumattomasti.
Oon aina ihmetelly että miks noissa AMG väykyissä se putki tulee nii tökerösti sieltä alta, miks ei vois olla heti tehtaalta tullessaan olla tuon tyyppisesti?
Oon aina ihmetelly että miks noissa AMG väykyissä se putki tulee nii tökerösti sieltä alta, miks ei vois olla heti tehtaalta tullessaan olla tuon tyyppisesti?
Re: Miksun väyrys projektia
Aijjaa, joo no sitä oon miettinyt itsekin ja nyt kun omaan tuli hommattuu toi amg putkiston loppuosa niin siitä pitää päitä siirtää n.40mm sisään ja n.30mm ylöspäin ja tehä jonkunlainen lovi justiinsa mut miettiny mistä siihen sais just tommosen "lipan" tehtyy.. niin et vois pikkusen paljastaa mitä listaa mahtaa olla?Miksu MB kirjoitti:Kiitoksia Aukko on muuten ihan normaalisti tuohon puhkaistu, mutta sitten siihen reunaan on liimattu semmosta nauhaa joka sitten on kitattu siihen saumattomasti.
Oon aina ihmetelly että miks noissa AMG väykyissä se putki tulee nii tökerösti sieltä alta, miks ei vois olla heti tehtaalta tullessaan olla tuon tyyppisesti?
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00
EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.
Http://www.garaget.org/Kiviranta
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00
EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.
Http://www.garaget.org/Kiviranta
Re: Miksun väyrys projektia
Se lista on ihan semmosta muovista kromi koriste listaa, ei mitään hajua mistä se on ostettu, se on vaan lojunu tuolla kaapissa niin siitä sitten tuon värkkäsin Luulisin että jostain motonetistä/biltemasta vois saada samantyyppistä.
Re: Miksun väyrys projektia
Niimpä tietenkin miks ei kun saahan senkin kestää kun korvaa teipin vaan liimalla ja hioo pinnan puhtaaks "cromista"
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00
EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.
Http://www.garaget.org/Kiviranta
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00
EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.
Http://www.garaget.org/Kiviranta
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Miksun väyrys projektia
W210 AMG-takapuskuri on ihan erillainen, kun tavan wäyn puskuri.joten takavaimentimen ulostulot on mitoitettu Amg-puskurin muotoon. itekkin olen miettinyt putkilinjan nostoa,mutta vaatii puskurin työstöö ja putkiin mutkat nostamaan putkenpäitä. takavaimentimen nosto ei onnistu (E55),kun tilaa ei vaan löydy,etteikö kolisis. terv. APKiviranta kirjoitti:Aijjaa, joo no sitä oon miettinyt itsekin ja nyt kun omaan tuli hommattuu toi amg putkiston loppuosa niin siitä pitää päitä siirtää n.40mm sisään ja n.30mm ylöspäin ja tehä jonkunlainen lovi justiinsa mut miettiny mistä siihen sais just tommosen "lipan" tehtyy.. niin et vois pikkusen paljastaa mitä listaa mahtaa olla?Miksu MB kirjoitti:Kiitoksia Aukko on muuten ihan normaalisti tuohon puhkaistu, mutta sitten siihen reunaan on liimattu semmosta nauhaa joka sitten on kitattu siihen saumattomasti.
Oon aina ihmetelly että miks noissa AMG väykyissä se putki tulee nii tökerösti sieltä alta, miks ei vois olla heti tehtaalta tullessaan olla tuon tyyppisesti?
PS. miksu..hienoksi olet wäyn saanut.
Re: Miksun väyrys projektia
Joo niin kyl ne amg puskimet käy jo ihan erilailla kun tuo prefacelift mikä itelläkin on kun siin tyyliin 10cm tulee päät ulos alareunasta Ite lyhennän vaan vaimentimen päästä lähteviä putkia ja samalla käännän niitä mutkia vähän ylöspäinAP-race/lake kirjoitti:W210 AMG-takapuskuri on ihan erillainen, kun tavan wäyn puskuri.joten takavaimentimen ulostulot on mitoitettu Amg-puskurin muotoon. itekkin olen miettinyt putkilinjan nostoa,mutta vaatii puskurin työstöö ja putkiin mutkat nostamaan putkenpäitä. takavaimentimen nosto ei onnistu (E55),kun tilaa ei vaan löydy,etteikö kolisis. terv. APKiviranta kirjoitti:Aijjaa, joo no sitä oon miettinyt itsekin ja nyt kun omaan tuli hommattuu toi amg putkiston loppuosa niin siitä pitää päitä siirtää n.40mm sisään ja n.30mm ylöspäin ja tehä jonkunlainen lovi justiinsa mut miettiny mistä siihen sais just tommosen "lipan" tehtyy.. niin et vois pikkusen paljastaa mitä listaa mahtaa olla?Miksu MB kirjoitti:Kiitoksia Aukko on muuten ihan normaalisti tuohon puhkaistu, mutta sitten siihen reunaan on liimattu semmosta nauhaa joka sitten on kitattu siihen saumattomasti.
Oon aina ihmetelly että miks noissa AMG väykyissä se putki tulee nii tökerösti sieltä alta, miks ei vois olla heti tehtaalta tullessaan olla tuon tyyppisesti?
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00
EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.
Http://www.garaget.org/Kiviranta
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00
EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.
Http://www.garaget.org/Kiviranta
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Miksun väyrys projektia
jos en väärin muista,niin rivi-kuutos koneiset amg,n täka-änäri on erinäköinen kuin "haaramoottori versiot".
Re: Miksun väyrys projektia
Jospa sitä tännekkin päivittelisi hieman mitä on saatu aikaan. Viimeaikoina on tullut vaikutettua hieman muilla foorumeilla, joten tämän päivitys jäänyt pitkälti taka-alalle.
Elikkäs väyrysestä saatiin tämännäköinen aikaan (kuvat klikkaamalla isommaksi):
Vanteisiin tuli leveämmät lipat, joten mitoiksi tuli edessä 9,5" ja takana 10,5". Kuvissa edessä 15mm lätty ja takana 20mm.
Syksyllä väyrynen vaihtoi osoitetta, kun tilalle tuli tämmöinen:
Varusteet:
Datacard
Identification number: WDB2110611A047487 9
Chassis
Sales designation: E 240
Order number: 0 2 209 30263
Delivery date: 24 05 2002
Paint code 1: 744U BRILLIANT SILVER METALLIC
Equipment: 431A FABRIC, ELEGANCE - BLACK / ANTHRACITE
Engine no.: 112913 31 288716
Transmission: 722696 03 687090
SA code
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
209L KIEL BRANCH
230B CUSTOMER SERVICE - STATION EUROPE
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
309 CUP HOLDER
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
430A FABRIC, ELEGANCE
431A FABRIC, ELEGANCE - BLACK / ANTHRACITE
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
580 AIR CONDITIONER
744U BRILLIANT SILVER METALLIC
803 211____ - 20000201 - AEJ 02/1/X
803 722.6__ - 20010316 - YOM 12/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
M112 V6-GASOLINE ENGINE M112
M26 DISPLACEMENT 2.6 LITER
AVK:lta ostettu tämäkin kapistus. Kuvissa hieman purettu ja tukivarsi vaihdettu, jotta autosta on saatu liikutelukykyinen. Lähtötilanne oli tämmöinen:
Vaurio ei loppujen lopuksi ollut läheskään niin paha kuin kuvista voisi luulla. Tuo ensimmäinen kuva hieman havainnollistaa. Kaikki vaurioituneet osat oli helppo poistaa pistehitsit poraamalla ja kasaus onnistui myös helposti hitsaten alkuperäisille paikoilleen. SBC -yksikkökin oli täysin vaurioitumaton ja toimiva, terveellinen kurnutus kuului heti startatessa Airbagit oli onneksi ehjät, mutta muutamat turvavyöt joutui uusimaan.
Talvi oli tarkoitus mennä täysin vakiokuosissa, koska kyseiset osat olivat jo olemassa.
Tässä syksyistä kuvaa melkolailla tuoreilla kilvillä:
Etuvalon istuvuudessa on vielä parannettavaa, mutta tuolloin alkoi olla ulkona jo niin kylmää ja märkää laitella, että sai talven yli olla tuollainen
Sitten päästäänkin suunnilleen tämänhetkiseen tilanteeseen ja suunnitelmiin. Keskiviikkona tuli vapaapäivän kunniaksi ruuvailtua H&R:n säädettävä alusta alle, eli on nyt n. 10cm matalempi noista kuvista Kesän vannevalintakin on tehty:
Eli tuommoiset Carlssonin 2/6:et 8,5" ja 10" leveinä. Päälle kiepautettu eteen 215/35 ja taakse 225/40. Ensin oli tarkoitus kiillottaa lipat noista, mutta sitten ajettelin kokeilla jotain uutta ja jätin ne tuollaiselle "harjatulle" pinnalle. Omasta mielestäni toimii hyvin ja ei ole suuri homma noita jälkeenpäinkään kiillottaa jos haluaa, koska pohjat on käytännössä tehty. Kuvissa ei oikein saa käsitystä miltä nuo näyttää, muutenkin ovat suoraan renkaiden asennuksen jäljiltä.
Ulkokuoreen tulossa myös e63 keula ja AMG helmat ja takapuskuri. Nämä ovat vielä pohjamaaleissa ja odottelevat varsinaista väriä. Mitään kuvaakaan niistä ei oikein ole, mutta laitetaan sitten kun on niille tapahtunutkin jotain. Kaikkea muuta pientä on myös ulkopuolelle suunnitteilla, mutta päivitetään niistäkin sitten myöhemmin.
Sisällekkin piti saada jotain harmaitahiuksia aiheuttavaa puuhaamista joten:
Eli tuommoiset Recaro Style Topline penkit. Penkeissä lämmitys ja tuuletus ja on kai noissa jotain säätöjäkin. Penkit ovat käyneet Design Eugenilla verhoiltavana. Materiaalina nahkaa ja alcantaraa. Takapenkeissä myös lämmitys, joka oli tarkoituksena retrofitata, mikäli on missään määrin järkevän työn takana.
Audiopuolta oli myös tarkoitus päivittää kesällä, hieman vielä epävarmaa minkälaista kokoonpanoa lähdetään tekemään, mutta eiköhän tuossa nyt ole aluksi jo jotain hommaa kun nuo edellämainitut pistää kiinni.
Kommentit ovat tervetulleita, varsinkin jos on mitään tietoa noista takapenkkien lämmitysjutuista. Jotain niistä olen jo opiskellutkin englanninkielisiltä foorumeilta.
Elikkäs väyrysestä saatiin tämännäköinen aikaan (kuvat klikkaamalla isommaksi):
Vanteisiin tuli leveämmät lipat, joten mitoiksi tuli edessä 9,5" ja takana 10,5". Kuvissa edessä 15mm lätty ja takana 20mm.
Syksyllä väyrynen vaihtoi osoitetta, kun tilalle tuli tämmöinen:
Varusteet:
Datacard
Identification number: WDB2110611A047487 9
Chassis
Sales designation: E 240
Order number: 0 2 209 30263
Delivery date: 24 05 2002
Paint code 1: 744U BRILLIANT SILVER METALLIC
Equipment: 431A FABRIC, ELEGANCE - BLACK / ANTHRACITE
Engine no.: 112913 31 288716
Transmission: 722696 03 687090
SA code
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
209L KIEL BRANCH
230B CUSTOMER SERVICE - STATION EUROPE
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
309 CUP HOLDER
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
430A FABRIC, ELEGANCE
431A FABRIC, ELEGANCE - BLACK / ANTHRACITE
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
580 AIR CONDITIONER
744U BRILLIANT SILVER METALLIC
803 211____ - 20000201 - AEJ 02/1/X
803 722.6__ - 20010316 - YOM 12/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
M112 V6-GASOLINE ENGINE M112
M26 DISPLACEMENT 2.6 LITER
AVK:lta ostettu tämäkin kapistus. Kuvissa hieman purettu ja tukivarsi vaihdettu, jotta autosta on saatu liikutelukykyinen. Lähtötilanne oli tämmöinen:
Vaurio ei loppujen lopuksi ollut läheskään niin paha kuin kuvista voisi luulla. Tuo ensimmäinen kuva hieman havainnollistaa. Kaikki vaurioituneet osat oli helppo poistaa pistehitsit poraamalla ja kasaus onnistui myös helposti hitsaten alkuperäisille paikoilleen. SBC -yksikkökin oli täysin vaurioitumaton ja toimiva, terveellinen kurnutus kuului heti startatessa Airbagit oli onneksi ehjät, mutta muutamat turvavyöt joutui uusimaan.
Talvi oli tarkoitus mennä täysin vakiokuosissa, koska kyseiset osat olivat jo olemassa.
Tässä syksyistä kuvaa melkolailla tuoreilla kilvillä:
Etuvalon istuvuudessa on vielä parannettavaa, mutta tuolloin alkoi olla ulkona jo niin kylmää ja märkää laitella, että sai talven yli olla tuollainen
Sitten päästäänkin suunnilleen tämänhetkiseen tilanteeseen ja suunnitelmiin. Keskiviikkona tuli vapaapäivän kunniaksi ruuvailtua H&R:n säädettävä alusta alle, eli on nyt n. 10cm matalempi noista kuvista Kesän vannevalintakin on tehty:
Eli tuommoiset Carlssonin 2/6:et 8,5" ja 10" leveinä. Päälle kiepautettu eteen 215/35 ja taakse 225/40. Ensin oli tarkoitus kiillottaa lipat noista, mutta sitten ajettelin kokeilla jotain uutta ja jätin ne tuollaiselle "harjatulle" pinnalle. Omasta mielestäni toimii hyvin ja ei ole suuri homma noita jälkeenpäinkään kiillottaa jos haluaa, koska pohjat on käytännössä tehty. Kuvissa ei oikein saa käsitystä miltä nuo näyttää, muutenkin ovat suoraan renkaiden asennuksen jäljiltä.
Ulkokuoreen tulossa myös e63 keula ja AMG helmat ja takapuskuri. Nämä ovat vielä pohjamaaleissa ja odottelevat varsinaista väriä. Mitään kuvaakaan niistä ei oikein ole, mutta laitetaan sitten kun on niille tapahtunutkin jotain. Kaikkea muuta pientä on myös ulkopuolelle suunnitteilla, mutta päivitetään niistäkin sitten myöhemmin.
Sisällekkin piti saada jotain harmaitahiuksia aiheuttavaa puuhaamista joten:
Eli tuommoiset Recaro Style Topline penkit. Penkeissä lämmitys ja tuuletus ja on kai noissa jotain säätöjäkin. Penkit ovat käyneet Design Eugenilla verhoiltavana. Materiaalina nahkaa ja alcantaraa. Takapenkeissä myös lämmitys, joka oli tarkoituksena retrofitata, mikäli on missään määrin järkevän työn takana.
Audiopuolta oli myös tarkoitus päivittää kesällä, hieman vielä epävarmaa minkälaista kokoonpanoa lähdetään tekemään, mutta eiköhän tuossa nyt ole aluksi jo jotain hommaa kun nuo edellämainitut pistää kiinni.
Kommentit ovat tervetulleita, varsinkin jos on mitään tietoa noista takapenkkien lämmitysjutuista. Jotain niistä olen jo opiskellutkin englanninkielisiltä foorumeilta.