W211 starttaus pitkään

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
joukot
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ke 29.12.2010 22:09
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja joukot »

En löytänyt haulla mitään joten kysäisen uudella viestillä.

Eli nyt pari kertaa tuo oma 07 facelift tehnyt sitä, että pitää startata suhteellisen pitkään ennenkuin auto lähtee käyntiin. (siis muutamia sekunteja 5-15s saanut "sahata"). On tehnyt satunnaisesti pari kertaa.
Mistä lähteä etsimään vikaa vai onko edes vikaa.

Asia ei muuten niin akuutti ole, mutta kun muutaman päivän päästä pitäisi lähteä keskieurooppaan autolomalle, eikä toivoisi mitään vikaa autoon siellä, jonka voisi korjata lähtiessä.
Onko ideoita mitä tarkastuttaa/vaihtaa/korjata vai turha huoli ja normaalia?
W211 facelift 320cdi A
Chip by powerflash.fi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kylmänä, Kuumana molempia?
jonnekin *:rin piuhan päähän tarkistamaan onko jäänyt jotain suuntaa antavaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti:Kylmänä, Kuumana molempia?
jonnekin *:rin piuhan päähän tarkistamaan onko jäänyt jotain suuntaa antavaa
Kysely taitaa viitata CPS:ään. Noitahan vaihdettiin recall'inakin suurin piirtein tämän ikäisiin autoihin.
Avatar
joukot
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ke 29.12.2010 22:09
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja joukot »

CDI203 kirjoitti:Kylmänä, Kuumana molempia?
jonnekin *:rin piuhan päähän tarkistamaan onko jäänyt jotain suuntaa antavaa
Kylmänä, eli silloin kun ei ole ajettu hetkeen esim. aamulla.
lämpöisenä ei ole ainakaan vielä tehnyt moista.
W211 facelift 320cdi A
Chip by powerflash.fi
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja DBFI »

joukot kirjoitti: Kylmänä, eli silloin kun ei ole ajettu hetkeen esim. aamulla.
lämpöisenä ei ole ainakaan vielä tehnyt moista.
Eli ei kuulostakaan CPS:ltä, yleensä oireilee juuri päinvastoin. Odotellaan CDI203:n kommenttia...
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja joskami »

Meillä tossa vaimon autossa sama homma, kylmänä pitkä startti noin 5s, lämpösenä laakista käyntiin. Ei väliä onko kesä vai talvi sama homma..
*lla en ole löytänyt mitään ihmeellistä mikä vois vaikuttaa tuohon..

Talvella luulin et vika vois johtua webaston käytössä, et kone luulee olevan normaali lämmin ja sen takia vähentää käynnistys ruiskutusta..

Luulen et vois olla ilmaa putkissa, jonka takia startti venyy pitkäksi. Eli kaikki konehuoneen polttoaineputket uusiksi.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

joukot kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Kylmänä, Kuumana molempia?
jonnekin *:rin piuhan päähän tarkistamaan onko jäänyt jotain suuntaa antavaa
Kylmänä, eli silloin kun ei ole ajettu hetkeen esim. aamulla.
lämpöisenä ei ole ainakaan vielä tehnyt moista.
Näissä on ollut kone huoneen"kumi" polttoaine letkuissa vikaa mikä sopii noihin oireisiin
(vahän sama kun 1350bar systeemissä orinkulat paitsi että ei ajossa ota sieltä ilmaa)
myös ollut nokka akselin asenon tunistimissa vikaa mikä sahauttanut kylmänä pitempään,

noita ensin tutkia kuvatun vian perusteela kannatta (yleisempiä)
lisäksi erilaisia kuluma, vikoja huonoja kosketuksia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja villeeino »

itellä voi olla vähän samaa ongelmaa...tosin pienemmässä mittakaavassa. ei se montaa sekuntia sahaa mutta tuntuu että pidempään kuitenkin kuin aikaisemmin. Stari ei ainakaan viimeksi katsottuna ilmoitellut mitään poikkeavaa...
Audi Q7

Ex: E-mersuja
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja tuikku »

joskami kirjoitti:Meillä tossa vaimon autossa sama homma, kylmänä pitkä startti noin 5s, lämpösenä laakista käyntiin. Ei väliä onko kesä vai talvi sama homma..
*lla en ole löytänyt mitään ihmeellistä mikä vois vaikuttaa tuohon..

Talvella luulin et vika vois johtua webaston käytössä, et kone luulee olevan normaali lämmin ja sen takia vähentää käynnistys ruiskutusta..

Luulen et vois olla ilmaa putkissa, jonka takia startti venyy pitkäksi. Eli kaikki konehuoneen polttoaineputket uusiksi.
Näissä teidän autoissanne polttoainejärjestelmä eroaa ratkaisevasti niistä vanhemmista.
Polttoaineen siirtopumppu on sähköinen ja tankissa.
-> Kaikissa putkissa on ylipaine.
Eli jos järjestelmä vuotaa, niin se tulee näkyvänä vuotona heti näkyville.
Ja, jos polttoainejärjestelmä vuotaa, ei ilmaa pääse tulemaan tilalle, vuoto on pienempään paineeseen päin, eli ulkoilmaan.
Järjestelmä rupeaa ruiskuttamaan polttoainetta suuttimien läpi, vasta kun pumpussa olevassa putkistossa on "imupuolellakin" väh. 2bar ylipainetta.

Vika on suuttimissa, tai siellä tankissa olevissa pumpu(i)ssa, joissain niitä on kaksi.
Jos vika on polttoaineputkistossa, se siis helposti näkyy.
Sitä en tiedä, onko noissa minkäänlaista "takaiskuventtiiliä", joka estäisi polttoaineen takaisin valumisen tankkiin, kun auto seisoo pidempään, vähän epäilyttää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja joskami »

Omastani olen noitten suuttimien ohivuodot mitannu siitä ei periaatteessa ollut laisinkaan ja *:lla katottuna suuttimet ovat kunnossa.
Luulen että tuo 2bar paine tippuu "imupuolella" nollaan pitemmän seisomisen aikana esim viikonloppu.
Yhden yön "seisomisen" jälkeen käynnistyy vielä normaalisti yleensä..

Muistelisin että joku olisi kirjoitellu tällä foorumilla et jotkut tiivisteet vaihtamalla olis saanut korjattu tuon vian pois. En kyllä itse keksi mitkä tossa V6 moottorissa.

En itse sitä talvella pitäny oleellisena kun olin varma tuosta webasto hommasta...
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kylmänä(yön yli)Seistyää noissa missä ollut letku onkelma(tai ainakin neletkut/liitimet vaihtamalla poistunut)
Niin pieni ilma vuoto päästää aineen takaisin päin tankiin
Paineen nousu kestää hetken,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
V6-E280CDI
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 08.09.2011 16:27

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja V6-E280CDI »

Itselläni myös W211 E280 Cdi V6 vm 2007, eli sama kone, kuin E320 cdi ja pikku ongelmana pitkä startti ehkä 7-10 sek, kun on seisonut pidemmän aikaa.
Tässä palstalla on aikaisemmin ehdotettu polttoaineletkuja ja liitoksia. Onko mitään uutta, tai kokemuksia ratkaisuista ?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

V6-E280CDI kirjoitti:Itselläni myös W211 E280 Cdi V6 vm 2007, eli sama kone, kuin E320 cdi ja pikku ongelmana pitkä startti ehkä 7-10 sek, kun on seisonut pidemmän aikaa.
Tässä palstalla on aikaisemmin ehdotettu polttoaineletkuja ja liitoksia. Onko mitään uutta, tai kokemuksia ratkaisuista ?
Ainakin tämmöinen
CDI203 kirjoitti:Kylmänä(yön yli)Seistyää noissa missä ollut letku onkelma(tai ainakin neletkut/liitimet vaihtamalla poistunut)
Niin pieni ilma vuoto päästää aineen takaisin päin tankiin
Paineen nousu kestää hetken,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja DBFI »

V6-E280CDI kirjoitti: Tässä palstalla on aikaisemmin ehdotettu polttoaineletkuja ja liitoksia. Onko mitään uutta, tai kokemuksia ratkaisuista ?
Miksi siihen pitäisi joku uusi ratkaisu löytyä? Kannattaa selventää jos tarkoitit että olet jo tuota aiempaa ohjetta noudattanut ilman että se kohdallasi olisi auttanut.

Tervetuloa kuitenkin foorumille.
Däni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 11.12.2007 20:17

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja Däni »

Tuosta suutin vuodosta vielä, niin sen ilmeisesti havaitsee starilla? Minulla myös toisinaan samaa vaivaa (W219 320 CDI) tuon pitkän starttauksen kanssa, eli noin joka toinen aamu sahaa käyntiin selkeästi pidempään (n. 3-5 s) kun muutoin tuo käynnistyy ihan normaalisti. Onko mutua mikä noista polttoaineletkuista olisi se mahdollisesti selkeä ilmavuotopaikka, vai kokeilenko letku kerrallaan?
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Däni kirjoitti:Tuosta suutin vuodosta vielä, niin sen ilmeisesti havaitsee starilla? Minulla myös toisinaan samaa vaivaa (W219 320 CDI) tuon pitkän starttauksen kanssa, eli noin joka toinen aamu sahaa käyntiin selkeästi pidempään (n. 3-5 s) kun muutoin tuo käynnistyy ihan normaalisti. Onko mutua mikä noista polttoaineletkuista olisi se mahdollisesti selkeä ilmavuotopaikka, vai kokeilenko letku kerrallaan?
Voihan ne olla suodattimen ja pumpun o-renkaat jotka näyttävät olevan kulutus tavaraa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Vika on polttoaineletkunliittimessä. Se vuotaa ulospäin ja joutuu sahaamaan pitkään.
Lämpöisenä sitä ei tosiaankaan tee, vaan nimeenomaan kylmäkäynnistykseen.

Ja vianluvussa pystyy näkemään suuttimien arvot ja tulisi sieltä ilmi, jos olisi suutinvika.

Joten uudet polttoaineletkut (n.100€ koko sarja) ja loppuu ne kylmäkäynnistysongelmat... näin ainakin itse uskon ja omassa 270cdi:ssä oli sama homma.
En lähtisi vaihtamaan pelkkiä O-rengas tiivisteitä... vaihtuu pienemmällä vaivalla koko putki kerralla...

Tokihan tämä jo "vanha" topicki ja kaveri tehnyt reissunsa ja luultavasti korjauttanut / korjannut vian... ;) Mutta toisille kyselijöille..... :thumbup:
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

meze1 kirjoitti:
Joten uudet polttoaineletkut (n.100€ koko sarja) ja loppuu ne kylmäkäynnistysongelmat... näin ainakin itse uskon ja omassa 270cdi:ssä oli sama homma.
En lähtisi vaihtamaan pelkkiä O-rengas tiivisteitä... vaihtuu pienemmällä vaivalla koko putki kerralla...
211 minne kohtaan malissa orikuloita polttoaine putkissa vaihdela?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
joukot
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ke 29.12.2010 22:09
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja joukot »

meze1 kirjoitti:Vika on polttoaineletkunliittimessä. Se vuotaa ulospäin ja joutuu sahaamaan pitkään.
Lämpöisenä sitä ei tosiaankaan tee, vaan nimeenomaan kylmäkäynnistykseen.

Ja vianluvussa pystyy näkemään suuttimien arvot ja tulisi sieltä ilmi, jos olisi suutinvika.

Joten uudet polttoaineletkut (n.100€ koko sarja) ja loppuu ne kylmäkäynnistysongelmat... näin ainakin itse uskon ja omassa 270cdi:ssä oli sama homma.
En lähtisi vaihtamaan pelkkiä O-rengas tiivisteitä... vaihtuu pienemmällä vaivalla koko putki kerralla...

Tokihan tämä jo "vanha" topicki ja kaveri tehnyt reissunsa ja luultavasti korjauttanut / korjannut vian... ;) Mutta toisille kyselijöille..... :thumbup:
Reissu tuli toki tehtyä, mutta homma on vielä korjaamatta. Tosin syystä tai toisesta auto ei ole tehnyt samaa enää sen jälkeen. Syytä en tiedä miksi se on alkanut käynnistyä normaalisti "itsekseen"
Ainut asia, jonka huomasin muuttaneeni on, että nyt auto on normaali C modessa, kun mielestäni silloin kun tuota ongelmaa oli auto oli sport S-asennossa. Tokikaan en tiedä johtuuko siitä, tai onko edes ylipäänsä mahdollista johtua siitä mutta tälläisen havainnon olen tehnyt.

Kai tuo polttoaineletkusto pitää vaihtaa jos alkaa moinen taas uusia.
W211 facelift 320cdi A
Chip by powerflash.fi
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Oletko siirtänyt autoa lyhyttä matkaa esim. pihalla illalla ja seuraavana päivänä starttaus olisi pitkä?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

joukot kirjoitti: Reissu tuli toki tehtyä, mutta homma on vielä korjaamatta. Tosin syystä tai toisesta auto ei ole tehnyt samaa enää sen jälkeen. Syytä en tiedä miksi se on alkanut käynnistyä normaalisti "itsekseen"
Ainut asia, jonka huomasin muuttaneeni on, että nyt auto on normaali C modessa, kun mielestäni silloin kun tuota ongelmaa oli auto oli sport S-asennossa. Tokikaan en tiedä johtuuko siitä, tai onko edes ylipäänsä mahdollista johtua siitä mutta tälläisen havainnon olen tehnyt.

Kai tuo polttoaineletkusto pitää vaihtaa jos alkaa moinen taas uusia.
Jonnekin *:rin piuhan päähän katsomaan onko jotain tallentunut/jos alkaa uusimaan säänölisesti niin siinä tilanteessa arvoja tutkailemaan,

laatikolta tulee yksitieto voiko käynisttä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Jasu24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: To 25.08.2005 13:09
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

tn62634 kirjoitti:Oletko siirtänyt autoa lyhyttä matkaa esim. pihalla illalla ja seuraavana päivänä starttaus olisi pitkä?
Mulla tekee juuri näin eli esim. pesun jälkeen kun ajan auton talliin niin seuraava aamuna pyörii n. 5 sek ja lähtee ontuen käyntiin. Tämä on tapahtunut muutaman kerran, muuten ampuu tulille alle sekunnissa. Ihmetyttää mikä aiheuttaa starttivaikeuden 12 tunnin päästä kun käyttää konetta alle minuutin. Heti perään käynnistyy moitteetta.
Kone on 165tkm ajettu OM642.
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja Division »

Jos kylmänä käynnistäessä sahaa pitkään tai vaatii toisen yrityksen niin luultavasti 1 kpl hehkuja ei saa ohjausta, ts. yksi hehku on pimeänä. Herja löytyy vikaakoodien luvulla ja jos syy hehkussa niin vaihda koko setti kerralla uusiin.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Jasu24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: To 25.08.2005 13:09
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Miten hehkut toimisivat eri tavalla jos autolla on edellisenä päivänä ajettu viimeksi 20 metriä tai 20 kilometriä? Kone on molemmissa tapauksissa aamulla "tallilämmin"?
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jasu24 kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:Oletko siirtänyt autoa lyhyttä matkaa esim. pihalla illalla ja seuraavana päivänä starttaus olisi pitkä?
Mulla tekee juuri näin eli esim. pesun jälkeen kun ajan auton talliin niin seuraava aamuna pyörii n. 5 sek ja lähtee ontuen käyntiin. Tämä on tapahtunut muutaman kerran, muuten ampuu tulille alle sekunnissa. Ihmetyttää mikä aiheuttaa starttivaikeuden 12 tunnin päästä kun käyttää konetta alle minuutin. Heti perään käynnistyy moitteetta.
Kone on 165tkm ajettu OM642.
Yksi yleinen syy
Ilmaa systeemissä, onko tarkistettu *:rila mitä koodeja tallentunut/mitä siellä tapahtuma hetkellä näkyy?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja Division »

Jasu24 kirjoitti:Miten hehkut toimisivat eri tavalla jos autolla on edellisenä päivänä ajettu viimeksi 20 metriä tai 20 kilometriä? Kone on molemmissa tapauksissa aamulla "tallilämmin"?
Vastaukseni oli tarkoitettu viestin aloittajalle ja yleisesti yhdeksi syyksi. Tuohon sinun auton probleemaan minulla ei ole mitään veikkausta.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Jasu24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: To 25.08.2005 13:09
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Ei ole tutkittu *:lla, koska en sellaista omista ja en ole lähtenyt mihinkään viemään koska "vika" esiintyy harvoin. Haen vielä yhteistä nimittäjää ominaisuudelle; sammutus vajaalämpöisenä tms. Silloin tietäisi milloin auto kannattaa viedä/jättää tutkittavaksi.
Ilma polttoainejärjestelmässä on mahdollinen pitkän startin aiheuttaja, mutta eikö ilmaa pitäisi päästä putkiin myös muulloinkin kuin pihalla autoa siirrettäessä?
Tämä ei ole kummoinen juttu, mutta mielenkiintoa herättävä poikkeus muuten hyvätapaisen moottorin käyttäytymisessä.
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jasu24 kirjoitti: Ilma polttoainejärjestelmässä on mahdollinen pitkän startin aiheuttaja, mutta eikö ilmaa pitäisi päästä putkiin myös muulloinkin kuin pihalla autoa siirrettäessä?
.
Se pikku siirto kylmänä(välit harvempia) imaisee silloin ilmaa ja ei ehdi sitä koknaan poistamaan enne seuraavaa käynnistystä(jotenkin noin)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
osku280cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 18.06.2010 22:44
Paikkakunta: P-Suomi

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja osku280cdi »

Toisinaan esiintyvään pitkähköön starttausongelmaan syynä oikutteleva hehkurele A 642 153 20 79 -> ei anna vikakoodia, todettu muutamassa kyseisellä moottorilla olevassa mesessä, myös minunkin autossa. :thumbup:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 starttaus pitkään

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

osku280cdi kirjoitti:Toisinaan esiintyvään pitkähköön starttausongelmaan syynä oikutteleva hehkurele A 642 153 20 79 -> ei anna vikakoodia, todettu muutamassa kyseisellä moottorilla olevassa mesessä, myös minunkin autossa. :thumbup:
Hehkun ohjain laite voi myös aiheuttaa pitkää starttia samoin lämpö anturivika
molemmat eivät vällttä mättä anna vika koodia sen takia näissä tapauksissa kannatta katsoa *:ril mitä siellä tapahtuu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin