Museoajoneuvo = pommi?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ernest Ersatzteile
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ti 13.10.2009 17:03
Paikkakunta: Helsinki

Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja Ernest Ersatzteile »

Tää pätee muihinkin kuin Mersuihin...
No, jokatapauksessa kaveri innostu tossa jokunen vuosi sitten "keräilemään" Mersuja ja ekaksi hankki tuikitavallisen 123-koppasen härvelin.
Tuohon ilmeisesti mieltyi ja sen jälkeen heppu on hankkinut pari muuta Meseä myös, toinen on joku ilmeisesti ämeriikasta uitettu Bobby Ewing-malli ja toinen uudempi.
Mutta asiaan.
Tuo ekaksi hankittu 123-korinen on aito wanha Suomitaksi joka myös museoajoneuvohyväksytty ja taksivarustein, aitoa Suomihistoriaa siis.
Laite on toki pintapuolisesti ihan siisti ja äkkisältään nätti, ei siinä mitään.
Wanha tolppanaku on Suomen Turkkuses hyväksytty museoajoneuvoksi aikoinaan, ei mitenkään kauan sitten. Nyt laite on jopa vuosikatsastettu lähestulkoon "viheettömänä".

Mutta, totuus on aivan toinen...

Totuus on nimittäin se että laite on aivan kauhea miina, joku Länsi-Suomen rannikolla vaikuttava "mersumies" on tuon vissiin väkästänyt läjään, ja sieltä on menty mistä aita on matalin.
Ei tartte paljoa tonkia ja tutkia kun huomattiin että monia, monia mätäkohtia on "jemmattu" alustamassalla ja sikakitillä.
Ne mitä on maltettu hitsuutella läjään on nekin toteutettu pika-pika ratsupaikkatyyliin ja ei ainakaan millään muotoa siististi pusku- ja/tai täydellä saumalla, tokko edes mätä pelti poistettu paikan alta...?
Mersuunhan ei vissiin saa mitään korjauspeltejä....? Etenkään tuohon 123-koriseen...?
Ai saako? Kukaan ei sitä ole kertonut tuon k.o. laitteen "rakentajalle"... Jopa postimerkin kokoisia paikkoja löytyy kynnyskoteloista.
123-korisia on nähty useampi ja tässä yksilössä on ainakin ne kaikki "vakiopaikat" mädät.

Sinänsä en ihmettele että laite on pahoin ruostunut, kummastelen vain sitä että miten se voi olla katsastettu ja vieläpä museoajoneuvon "statusta" nauttiva, jos näin voidaan sanoa.

Jos tunnistit itsesi tästä k.o. ajoneuvoyksilön "entistäjä"/rakentaja, häpeä!
Etenkin jos kuvittelet olevasi muu kuin kusettaja...

On eroa kuin päivällä ja keskiyöllä kun vertaan tätä 123-korista taximeseä saman kaverin Bobby Ewign-malliseen avomeseen, se on ihan oikeesti siisti ja nätti!
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Ei ruoste oo synti, se on vain vanhojen suomimersujen ominaisuus.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Ylermiraita
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 421
Liittynyt: Ma 22.11.2010 08:06

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja Ylermiraita »

no voi hirviää ja kamalata..otan osaa kamalaan tuskaasi kaverin röntästä..on se niin väärin niin väärin ku vaan olla ja voi!!!!!!!!
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Aapo.T kirjoitti:se on vain vanhojen suomimersujen ominaisuus.
Toki mutta museoajoneuvoon ei ruoste kuulu vaikka se olisi kuinka kiveen kirjoitettu ominaisuus ja tarinan opetushan oli se että jos ostatte museoidun auton ette suinkaan saa automaattisesti A1+ priima vaikka moni näin kuvittelee.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Museoajoneuvotarkastajia on moneen lähtöön, kuten myös ihmisiä jotka haluavat autonsa museorekisteriin. On tullut vastaan monia tapauksia, joissa on ollut joko tuttu tai muuten vaan hölmö katsastaja. Monella auton omistajalla taas tuntuu olevan ajatus museoautosta kulkuvälineenä jolla on halpa ajaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Kuka vastaa?

Ostaja vastaa. Luulot ovat luuloja ja olettamuksia, faktat ovat faktoja.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Minä vuonna auto on museokatsastettu? Sekin vaikuttaa kuntoon, jos on pidetty sen jälkeen huonosti.
Vanha auto menee helposti ja nopeasti huonoon kuntoon jos sitä pidetään huonosti. Neljän tai kahden vuoden välein tehtävä katsastus tarkastuksen jälkeen on normaali vuosikatsastus, jossa on erittäin harvinaista että insinööri määrää auton uuteen museotarkastukseen kunnon perusteella.

Toki se on pakko sanoa, että olen itsekin törmännyt sellaisiin vessoihin MR-kilpisinä, että hävettää olla museoautoharrastaja. Olisi kaikkien etu saada hämärät ja valmiiksi saunotetut tarkastajat pois tehtävistään.

Alla on määritelmä museoautosta, jota pitäisi noudattaa.
http://www.sahk.fi/museoajoneuvo.htm

Maamme museoautokannan laatuun voi jokainen vaikuttaa liittymällä paikalliseen mobilistiseuraan, autokerhoon, merkkikerhoon ja ajamalla tarkastusten kunnollisuutta ja sitä kautta ajoneuvokannan laatua parempaan suuntaan.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
supersepe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 301
Liittynyt: To 28.01.2010 17:21
Paikkakunta: Masku

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Jos on museokatsatettu auto, niin se kait katsastetaan normaali katsastksessa kahden vuoden välein , vai . no tuleeko automaattisesti sitten tietyn ajan päästä joskus uudelleen tietynlainen museokelpoisuuskatsastus, vai onko kerran museopeli aina museopeli periaatteessa. ole minäkin kerran nähnyt 140 sarjan Volvon ja vielä sellaisen pajassa joka niistä taitaa kaiken tietää ja kun kysekin aiheesta,niin näytti , että tuossa on sellainen ja availi takaluukkua ja kyllä minulle jäi sellainen ajatus , että jaa noin se sitten voi jopa onnistua, en sitten tiedä oliko jopa itse tarkastaja, koska veikkaan ,että tietää niistä kaiken . kait se sitten on vaan katsojan silmissä se patina
Ranex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja Ranex »

varmaan kyseessä tiisseliveronkierto mersu, joku noita tehtaili ja möi sitten ajoautoksi, muistaakseni keltainenpörssi oli ilmoitus kanava, pika fixattiin ja museoleimattiin kun oli viellä mahollista tehhä 25v vanhoista autoista MA-statuksen omaavia. Mutta tässäkin asiassa mersumiehet kusi kintuilleen, ikää muutettiin 30v. nyt ei varmaan moni enää kehtaa MA-kuntoista 123:sta pistää ympärivuotiseen liikenteeseen.
tää meijjän sairas autoilun verotus pistää keksimään kaikki maholliset porsaanreijjät, että autoilu olis een näenäisesti halvempaa.
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2026
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Kattelin itsekin muutama vuosi sitten museomersua dieselinä ja törmäsin kahteen autoon jotka olivat tarkastettu Forssassa olivat minusta todella huonoja, toisessa oli paikattu konehuonetta poppari paikoilla ja toisessa oli kori poikki taka-akselin kohdalta, molemmat jäivät ostamatta.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
supersepe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 301
Liittynyt: To 28.01.2010 17:21
Paikkakunta: Masku

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Nuo on aika uskomattomia juttuja kaikessa todellisuudessa, mutta sitten tiedä yhden vastakohdankin kun Turun suunnassa moottoripyöriä katsastaa museoon ja jos ei ole ollut alkujaan esim rosterimutteria, jossain kohtaa,niin sitä ei myöskään kuulemma hyväksytä. Olen myös kuullut että tyypilta itseltään myös syntyy käsissä ihan mitä vaan ja kait siksi vaatii muiltakin osaamista.
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

slsl77 kirjoitti:Kattelin itsekin muutama vuosi sitten museomersua dieselinä ja törmäsin kahteen autoon jotka olivat tarkastettu Forssassa olivat minusta todella huonoja, toisessa oli paikattu konehuonetta poppari paikoilla ja toisessa oli kori poikki taka-akselin kohdalta, molemmat jäivät ostamatta.
En viitsinyt tuota Forssaa itse kirjoittaa äsken, mutta ko. volvot ja mersut mitä pidin totaalisina vessoina olivat myös forssassa mr-tarkastettu. Niitä myi kaveri jolla oli pelkkiä museoautoja myynnissä ja kaikki hirveää kuraa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
marko135kg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: Su 21.08.2005 09:48
Paikkakunta: HKI/Pietari

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja marko135kg »

Mulla on Forsassa katsqastettu museo 123 ja se on ihan paska :)
Avatar
massikkamies
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Su 14.01.2007 22:20
Paikkakunta: Humppila

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja massikkamies »

Huikko kirjoitti:
slsl77 kirjoitti:Kattelin itsekin muutama vuosi sitten museomersua dieselinä ja törmäsin kahteen autoon jotka olivat tarkastettu Forssassa olivat minusta todella huonoja, toisessa oli paikattu konehuonetta poppari paikoilla ja toisessa oli kori poikki taka-akselin kohdalta, molemmat jäivät ostamatta.
En viitsinyt tuota Forssaa itse kirjoittaa äsken, mutta ko. volvot ja mersut mitä pidin totaalisina vessoina olivat myös forssassa mr-tarkastettu. Niitä myi kaveri jolla oli pelkkiä museoautoja myynnissä ja kaikki hirveää kuraa.
Mahdollisesti nähnyt saman kaverin myymän w115:sen. Näytti kauas siistiltä, mutta kun meni 5 metriä lähemmäs niin oli semmonen mätäpaise koko auto. Sekin oli kai museokilvissä. Ja Forssasta sekin oli kotosin.
W123, W124, W201, W202 W210 ja Kaappi osia tarjolla! 045-8o46434
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Sama kaveri yritti myydä minulle 244 volvoa. Ensin hinta oli 4000, sitten 2000, sitten tonnin. Kun ei silti kelvannut alkoi huutamaan ja möykkäämään. Kun uhittelin että otan merkkikerhon pojat mukaan tiluksille ja korjataan vähän näiden vessojen museoautostatusta, niin hiljeni. Nimi on tiedossa, mutten sitä tänne aio kirjoittaa. Myyntisivusto näyttää tosin olevan koko komeudessaan vielä pystyssä ja siellä näyttää olevan tuo volvokin myynnissä, vaikka se on kerännyt lehtiä erään Tamperelaisen jobbarin pihamaalla jo pari vuotta.

Jannu on kyllä kadonnut maan alle jo pari vuotta sitten. Näitä "helmiä" joita tunnistan ko. myyjän peruiksi näkyy tasaisin välein nettiautossa. Niille pitäisi tehdä vain oma osio kuten pakkelimuseoautot tms.

Olisi kyllä kiva jutella sen tarkastajan kanssa joka on noita museoautoiksi hyväksynyt joskus.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Pepsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ma 08.08.2011 15:47

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja Pepsi »

Eipä yllätä. Kyllä noita musoe rekattuja on todella nähty jos mitä ruuhia.
Ylermiraita
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 421
Liittynyt: Ma 22.11.2010 08:06

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja Ylermiraita »

Siinnää maha missä painitaan. Nyt on Poijjaat helmi mersu tarjolla...eikähän aleta tarjoamaan ihan kilivalla!!!

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/220/4146750" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja jackie »

Miepä tykkää olla k***ä (enkä nyt tarkoita sanaa köyhä), ja laitoin SA-HK:n toimistolle meiliä aiheesta. Katotaan, josko puuttuisivat asiaan.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Kiitos.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Matti Äyräväinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja Matti Äyräväinen »

Kävin vuosituhannen alkupuolella ostoaikeissa katsomassa Pagodaa Forssassa. Tiedustelin auton kuntoa varsin tarkasti puhelimitse ennen paikaale menoa. Myyjä painotti kovasti MR-statusta, johon vastasin, että se ei takaa mitään. Olen nähnyt sellaisia vessoja museoleimassa, että... Myyjä sanoi, että tarkastus on paljon tarkempaa täällä Keski-Suomessa kuin teillä siellä etelässä. Kysyin mm. onko etulokasuojia vaihdettu ja sain kieltävän vastauksen.
Lähdin katsomaan autoa, joka osoittautui ihan paskaksi. Oli hieman vaikea hillitä itseäni... Minä: Mitä helvettiä nämä pop-niitit ja MIG-langanpätkät näissä etuloksujen saumoissa ovat? Minähän kysyin tästä... Myyjä: Emmä ole ehtinyt tutkimaan sitä (omistanut auton 7 vuotta). Autosta puuttuivat rättikatto mekanismeineen sekä kylkilistat (reijät kitattu umpeen). Sisusta oli ihan paska ja takahelmassa oli kämmenenkokoinen mätäpaise... Myyjällä oli puheidensa mukaan useampia museoautoja (vanhin ikäluokkaa kantti ja lippa) ja kaveri oli töissä Veholla. Ikä tuolloin ehkä 30. Ehkä sama kaveri? Hinta oli muistaakseni 22-25 tuusaa ja reiluna miehenä tarjosin viisi...

Matti

Huikko kirjoitti:
slsl77 kirjoitti:Kattelin itsekin muutama vuosi sitten museomersua dieselinä ja törmäsin kahteen autoon jotka olivat tarkastettu Forssassa olivat minusta todella huonoja, toisessa oli paikattu konehuonetta poppari paikoilla ja toisessa oli kori poikki taka-akselin kohdalta, molemmat jäivät ostamatta.
En viitsinyt tuota Forssaa itse kirjoittaa äsken, mutta ko. volvot ja mersut mitä pidin totaalisina vessoina olivat myös forssassa mr-tarkastettu. Niitä myi kaveri jolla oli pelkkiä museoautoja myynnissä ja kaikki hirveää kuraa.
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja jackie »

Eihä tuo toijota nyt mikää varsinainen kusetus oo, toisin ku noi mersut. Tuohan on periaatteessa kai "entisöimätön", ja miusta on kuiteski tärkeetä saaha säilymään myös suoraan ajosta olevia autoja, kunhan ne on kohtuullisessa kunnossa. Lisäksi tollasesta nipponista kukaan tuskin haluaa edullista käyttöautoa, jossa on vielä halpa vakuutus eikä mitään muita maksuja, millä sitte ajais 50 tkm vuodessa, mutta diesel-mersun kohalla en pitäis tätä minää mahottomuutena.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

No ei se muoseoauton statustakaan voi tuo tercöli täyttää. Ensinnäkin siinä on näkyvää ruostetta mitä museoajoneuvossa ei saisi olla. Lisäksi se on taidokkaasti paklattu jne.

Tuolla jos menet täällä tampereella mr-statuksen kanssa katsastukseen, niin tulet ilman sitä ja useamman korjauskehotuksen kanssa takaisin.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja napa »

Huikko kirjoitti:
Tuolla jos menet täällä tampereella mr-statuksen kanssa katsastukseen, niin tulet ilman sitä ja useamman korjauskehotuksen kanssa takaisin.
tampere on tampere ja jos pohjanmaalta löydät yhdenkin täysin ruosteettoman yli 5 vuotta sitten leimatun MR ajoneuvon, niin melkoinen ihmemies olet :roll: näkyvää ja jopa rumaakin ruostetta oli jokaisessa joka oli näytillä esim. jalasjärvellä eilen...

edit: tarkennetaan vähän tätä pohjanmaa käsitettä, eli etelä-pohjanmaa tai pohjanmaa...
Viimeksi muokannut napa, Su 21.08.2011 15:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

napa kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
Tuolla jos menet täällä tampereella mr-statuksen kanssa katsastukseen, niin tulet ilman sitä ja useamman korjauskehotuksen kanssa takaisin.
tampere on tampere ja jos pohjanmaalta löydät yhdenkin täysin ruosteettoman yli 5 vuotta sitten leimatun MR ajoneuvon, niin melkoinen ihmemies olet :roll: näkyvää ja jopa rumaakin ruostetta oli jokaisessa joka oli näytillä esim. jalasjärvellä eilen...
Kyllä ne MR-ajoneuvon määritelmät koskevat koko suomea. Kävin itse asiassa ostamassa Kokkolasta toissa vuonna 2004 museokatsastetun auton josta en löytänyt ruostetta.

Nuo halvat museoautopommit kusevat vielä rehellisen ja tunnollisen harrastajakunnan nilkkaan. Kohta joku vie museoautoilta etuudet mitä ne nauttivat nyt siksi että porukka ostaa oikeasti tuommoisia tercöleitä joilla käyvät kaupassa ja koulussa. Tuota 30 päivän ajo-oikeutta kun ei vahdi kukaan eikä mikään instanssi suomessa, niin kohta valtio painaa rahastusnappulaa...

...Sitten meiltä joilla on useita museoajoneuvoja pääsee v**tu. Ja kiitos on teidän joille museotarkastus ja ajoneuvon kunto on tyypillinen suomalainen hälläväliä ja vähän sinnepäin.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja napa »

Huikko kirjoitti:
Kyllä ne MR-ajoneuvon määritelmät koskevat koko suomea. Kävin itse asiassa ostamassa Kokkolasta toissa vuonna 2004 museokatsastetun auton josta en löytänyt ruostetta.
kokkola on keski-pohjanmaata...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: Museoajoneuvo = pommi?

Viesti Kirjoittaja tango »

[quote="Matti Äyräväinen"]Kävin vuosituhannen alkupuolella ostoaikeissa katsomassa Pagodaa Forssassa. Tiedustelin auton kuntoa varsin tarkasti puhelimitse ennen paikaale menoa. Myyjä painotti kovasti MR-statusta, johon vastasin, että se ei takaa mitään. Olen nähnyt sellaisia vessoja museoleimassa, että... Myyjä sanoi, että tarkastus on paljon tarkempaa täällä Keski-Suomessa kuin teillä siellä etelässä.
Matti

Ja Forssa ei ole Keski-Suomea
Vastaa Viestiin