Laakerin kestoikä?
Laakerin kestoikä?
Meni tuosta omasta autosta laakeri(t) perästä jo 111000 mittarilukeman kohdalla ja kun tuo on saksantuonti rupesi epäilyttään olisiko joku ahkera saksalainen ruuvaillut mittaria. Niin kestääkö perän laakeri(t) vain tuon matkan... vai miten muilla on kokemuksia?
MB C230 Kompressor -96
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Mulle sanottiin yhdessä liikkeessä suoraan, että mittarissa on 147 000 km, mutta autolla on ajettu yli 300 000 km.
Kyseessä siis saksantuonti.
Kyseessä siis saksantuonti.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Perästä...
Kyllä pitäis pitempään kestää. Jos stefat perästä pettäneet jossain vaiheessa ja ajettu vähillä öljyillä, riittää paljon pienempikin kilometrimäärä. Millaiset oireet on perässäsi ? Millaisia ääniä ja missä vauhdissa kuuluu. ? Kuuluuko rullatessa vapaalla tai kun vedättää ? Jos kaartaa kovasti oikeaan tai vasempaan, muuttuuko ääni ?
C Mallin kilometrit näkee kyllä sisustuksesta ja ratin/vaihdekepin/polkimien/istuimen kuluneisuudesta ja auton yleisestä olemuksesta (nahkaiset päällykset ratissa hankaloittaa tosin )
C Mallin kilometrit näkee kyllä sisustuksesta ja ratin/vaihdekepin/polkimien/istuimen kuluneisuudesta ja auton yleisestä olemuksesta (nahkaiset päällykset ratissa hankaloittaa tosin )
MB C180 vm -95
Rateista ja polkimista
Kaikki osat voidaan vaihtaa kuten ratti/polkimet/penkit yms mutta kuka niitä viitsii alkaa ruuvaamaan 6000-7000 euron autoon ? Minusta tämä heitto on näitä legendoja kun jollekin on sattunut niin yleistetään sitten kaikki. Paljon näppärämpää on ruuvata mittari ja panna leimat huoltokirjaan. 100 000 km puuttuminen ei monelle aukene joka ei ko merkin kanssa puuhastele. Olen katsellut aika paljonkin tuontiautoja/ suomiautoja ja joitakin kertoja törmännyt siihen että kilometrilukeman ja kunnon välillä vallitsee epäsuhta. Näissä tapauksissa jotkut kohdat auton kunnosta on "klikkanneet" vaikka muuten on näyttänytkin OK:lta. Kyllä ne kilometrit huomaa kun autoa katsoo kokonaisuutena.
Ja tähän alkuperäiseen topicciin sen verran että perän laukeaminen noilla kilometreillä on mahdollista mm väärinkäytön seurauksena....
Ja tähän alkuperäiseen topicciin sen verran että perän laukeaminen noilla kilometreillä on mahdollista mm väärinkäytön seurauksena....
MB C180 vm -95
Edellisestä 200D -93 piti vaihtaa kardaanillepäin menevä laakeri tuossa
590 tkm:n kohalla, samalla vaihdettiin myös tasauspyörästön pikkurattaat ja stefat.Laakerivika ilmeni ylimääräisenä lämpönä perämurikassa, öljyt oli vaihdettu säännöllisesti 50 tuhannen välein.
590 tkm:n kohalla, samalla vaihdettiin myös tasauspyörästön pikkurattaat ja stefat.Laakerivika ilmeni ylimääräisenä lämpönä perämurikassa, öljyt oli vaihdettu säännöllisesti 50 tuhannen välein.
Kyllä Mersu on aina Mersu
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Eli semmonen vonkuminen alkaa kuulua n.70km/h ylöspäin rullatessa ja vedättäessä, ja oikealle kaartaessa ääni katoaa kun taas vasemmalle kaartaessa kovenee.ttiikeri kirjoitti:Millaiset oireet on perässäsi ? Millaisia ääniä ja missä vauhdissa kuuluu. ? Kuuluuko rullatessa vapaalla tai kun vedättää ? Jos kaartaa kovasti oikeaan tai vasempaan, muuttuuko ääni ?
Ja sisusta on kyllä hyväkuntonen lukuun ottamatta vaihdekepin nahkapäällysteen pientä rispautumista Ehkä vähän liiankin hyvä kuntoinen...?
MB C230 Kompressor -96
Sanoisin että klassiset oireet ,jotka osoittavat että takapyörän laakeri on finaalissa. Jos ääni muuttuu kovasti kaartaessa se osoittaa että takapyörän laakeri on finito ! Laakeri 57 euroa ja vaihto n 50 + euroa.hannoy kirjoitti:Eli semmonen vonkuminen alkaa kuulua n.70km/h ylöspäin rullatessa ja vedättäessä, ja oikealle kaartaessa ääni katoaa kun taas vasemmalle kaartaessa kovenee.ttiikeri kirjoitti:Millaiset oireet on perässäsi ? Millaisia ääniä ja missä vauhdissa kuuluu. ? Kuuluuko rullatessa vapaalla tai kun vedättää ? Jos kaartaa kovasti oikeaan tai vasempaan, muuttuuko ääni ?
Ja sisusta on kyllä hyväkuntonen lukuun ottamatta vaihdekepin nahkapäällysteen pientä rispautumista Ehkä vähän liiankin hyvä kuntoinen...?
MB C180 vm -95
Mulla oli just samat oireet ja takapyöränlaakerin vaihdoin ja hyvä tuli.hannoy kirjoitti:Eli semmonen vonkuminen alkaa kuulua n.70km/h ylöspäin rullatessa ja vedättäessä, ja oikealle kaartaessa ääni katoaa kun taas vasemmalle kaartaessa kovenee.ttiikeri kirjoitti:Millaiset oireet on perässäsi ? Millaisia ääniä ja missä vauhdissa kuuluu. ? Kuuluuko rullatessa vapaalla tai kun vedättää ? Jos kaartaa kovasti oikeaan tai vasempaan, muuttuuko ääni ?
Ja sisusta on kyllä hyväkuntonen lukuun ottamatta vaihdekepin nahkapäällysteen pientä rispautumista Ehkä vähän liiankin hyvä kuntoinen...?
190D -87