Laakerin kestoikä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
hannoy
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 21.05.2004 19:19

Laakerin kestoikä?

Viesti Kirjoittaja hannoy »

Meni tuosta omasta autosta laakeri(t) perästä jo 111000 mittarilukeman kohdalla ja kun tuo on saksantuonti rupesi epäilyttään olisiko joku ahkera saksalainen ruuvaillut mittaria. :evil: Niin kestääkö perän laakeri(t) vain tuon matkan... vai miten muilla on kokemuksia?
MB C230 Kompressor -96
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mulle sanottiin yhdessä liikkeessä suoraan, että mittarissa on 147 000 km, mutta autolla on ajettu yli 300 000 km.

Kyseessä siis saksantuonti.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Perästä...

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Kyllä pitäis pitempään kestää. Jos stefat perästä pettäneet jossain vaiheessa ja ajettu vähillä öljyillä, riittää paljon pienempikin kilometrimäärä. Millaiset oireet on perässäsi ? Millaisia ääniä ja missä vauhdissa kuuluu. ? Kuuluuko rullatessa vapaalla tai kun vedättää ? Jos kaartaa kovasti oikeaan tai vasempaan, muuttuuko ääni ?

C Mallin kilometrit näkee kyllä sisustuksesta ja ratin/vaihdekepin/polkimien/istuimen kuluneisuudesta ja auton yleisestä olemuksesta (nahkaiset päällykset ratissa hankaloittaa tosin :) )
MB C180 vm -95
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 770
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Maksaa hyvin vähän uusia pedaalien kumit, ratti ja vaihdekepin nuppi, että se siitä...
Ja tehdään Suomessakin...
Tiedät paikan, kokeile
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Rateista ja polkimista

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Kaikki osat voidaan vaihtaa kuten ratti/polkimet/penkit yms mutta kuka niitä viitsii alkaa ruuvaamaan 6000-7000 euron autoon ? Minusta tämä heitto on näitä legendoja kun jollekin on sattunut niin yleistetään sitten kaikki. Paljon näppärämpää on ruuvata mittari ja panna leimat huoltokirjaan. 100 000 km puuttuminen ei monelle aukene joka ei ko merkin kanssa puuhastele. Olen katsellut aika paljonkin tuontiautoja/ suomiautoja ja joitakin kertoja törmännyt siihen että kilometrilukeman ja kunnon välillä vallitsee epäsuhta. Näissä tapauksissa jotkut kohdat auton kunnosta on "klikkanneet" vaikka muuten on näyttänytkin OK:lta. Kyllä ne kilometrit huomaa kun autoa katsoo kokonaisuutena.

Ja tähän alkuperäiseen topicciin sen verran että perän laukeaminen noilla kilometreillä on mahdollista mm väärinkäytön seurauksena....
MB C180 vm -95
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Edellisestä 200D -93 piti vaihtaa kardaanillepäin menevä laakeri tuossa
590 tkm:n kohalla, samalla vaihdettiin myös tasauspyörästön pikkurattaat ja stefat.Laakerivika ilmeni ylimääräisenä lämpönä perämurikassa, öljyt oli vaihdettu säännöllisesti 50 tuhannen välein.
Kyllä Mersu on aina Mersu

W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Avatar
hannoy
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 21.05.2004 19:19

Viesti Kirjoittaja hannoy »

ttiikeri kirjoitti:Millaiset oireet on perässäsi ? Millaisia ääniä ja missä vauhdissa kuuluu. ? Kuuluuko rullatessa vapaalla tai kun vedättää ? Jos kaartaa kovasti oikeaan tai vasempaan, muuttuuko ääni ?
Eli semmonen vonkuminen alkaa kuulua n.70km/h ylöspäin rullatessa ja vedättäessä, ja oikealle kaartaessa ääni katoaa kun taas vasemmalle kaartaessa kovenee.

Ja sisusta on kyllä hyväkuntonen lukuun ottamatta vaihdekepin nahkapäällysteen pientä rispautumista :? Ehkä vähän liiankin hyvä kuntoinen...?
MB C230 Kompressor -96
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

hannoy kirjoitti:
ttiikeri kirjoitti:Millaiset oireet on perässäsi ? Millaisia ääniä ja missä vauhdissa kuuluu. ? Kuuluuko rullatessa vapaalla tai kun vedättää ? Jos kaartaa kovasti oikeaan tai vasempaan, muuttuuko ääni ?
Eli semmonen vonkuminen alkaa kuulua n.70km/h ylöspäin rullatessa ja vedättäessä, ja oikealle kaartaessa ääni katoaa kun taas vasemmalle kaartaessa kovenee.

Ja sisusta on kyllä hyväkuntonen lukuun ottamatta vaihdekepin nahkapäällysteen pientä rispautumista :? Ehkä vähän liiankin hyvä kuntoinen...?
Sanoisin että klassiset oireet ,jotka osoittavat että takapyörän laakeri on finaalissa. Jos ääni muuttuu kovasti kaartaessa se osoittaa että takapyörän laakeri on finito ! Laakeri 57 euroa ja vaihto n 50 + euroa.
MB C180 vm -95
Avatar
Jussi T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 02.07.2003 19:57

Viesti Kirjoittaja Jussi T »

hannoy kirjoitti:
ttiikeri kirjoitti:Millaiset oireet on perässäsi ? Millaisia ääniä ja missä vauhdissa kuuluu. ? Kuuluuko rullatessa vapaalla tai kun vedättää ? Jos kaartaa kovasti oikeaan tai vasempaan, muuttuuko ääni ?
Eli semmonen vonkuminen alkaa kuulua n.70km/h ylöspäin rullatessa ja vedättäessä, ja oikealle kaartaessa ääni katoaa kun taas vasemmalle kaartaessa kovenee.

Ja sisusta on kyllä hyväkuntonen lukuun ottamatta vaihdekepin nahkapäällysteen pientä rispautumista :? Ehkä vähän liiankin hyvä kuntoinen...?
Mulla oli just samat oireet ja takapyöränlaakerin vaihdoin ja hyvä tuli.
190D -87
Vastaa Viestiin